search
conta.ro cauta meniu
search

Productorii i retailerii i-au reluat discuiile despre Codul de Bune Practici



Reprezentanții retailerilor și cei ai producătorilor din industria alimentară au reluat ieri, la sediul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), negocierile privind conținutul Codului de Bune Practici, potrivit NewsIn.
Reprezentanții retailerilor și ai producătorilor din industria alimentară s-au mai întâlnit în data de 20 mai, dar nu au ajuns la nicio înțelegere cu privire la conținutul Codului de Bune Practici. La momentul respectiv, președintele Romalimenta, Sorin Minea, anunța că respectivul Cod ar putea să fie semnat până la 30 iunie.
Potrivit proiectului Codului de Bune Practici, există cinci capitole care stabilesc anumite condiții în relația producător-retailer, respectiv negocierile comerciale, prețurile și condițiile de plată, promoții, compensări și litigii. Astfel, semnatarii Codului convin asupra existenței unui contract-cadru, care va respecta legislația în vigoare și clauzele din Cod. "Retailerul nu poate scoate de la vânzare un produs al furnizorului fără un temei just și cu o notificare prealabilă scrisă. Delistarea produselor unui distribuitor care comercializează printr-un retail peste 30 % din cifra sa de afaceri se va face în etape. Retailerul nu va delista produsele distribuitorului, produse marcă producător, pe motivul promovării produselor din aceeași gamă, marcă proprie a retailerului", se precizează în proiectul de Cod.
În ceea ce privește eliminarea anumitor taxe, în proiectul de Cod se menționează că distribuitorul nu poate fi obligat, în mod direct sau indirect, să contribuie la costurile de marketing ale magazinului. De asemenea, distribuitorul nu poate fi obligat să contribuie la costurile de deschidere a unui nou magazin, la cele legate de creșterea suprafeței de vânzare, amenajări și renovări. "Este interzis ca retailerul să îi ceară distribuitorului cel mai bun preț de pe piață sau să îl condiționeze pe acesta să nu vândă și altor comercianți la același preț final sau mai mic la care vinde și retailerului. (...) În prețul de achiziție se includ tarifele serviciilor prestate de retailer", se precizează în proiect.
De asemenea, dacă retailerul solicită o plată distribuitorului pentru promovarea unui produs, retailerul va desfășura respectiva promoție numai după primirea acordului scris din partea distribuitorului.
Mai mult, baza de calcul a discounturilor și oricăror alte taxe sau servicii va fi definită în termeni clari și cuprinsă în contract. Dincolo de obligații, retailerii primesc prin acest Cod și dreptul de a refuza recepția mărfii în condițiile în care aceasta nu îndeplinește standardele de calitate, nu respectă cantitățile prevăzute în contract sau nu respectă standardele legate de ambalare și de etichetare.
Potrivit proiectului de Cod, retailerul și producătorul vor apela la medierea între părți pentru a rezolva orice litigiu care va rezulta din nerespectarea Codului.
Disputa dintre retaileri, procesatori și producători a fost declanșată la începutul lunii martie, când patronatele și sindicatele din industria alimentară au acuzat supermarketurile din România de abuzuri de putere exercitate asupra producătorilor naționali, prin impunerea unor condiții contractuale excesive.
În urma unei întâlniri mediate de MADR, producătorii, procesatorii și retailerii au fost de acord cu înființarea unui Cod de Bune Practici. Astfel, Guvernul a decis pe 26 martie înființarea unui grup de lucru pentru elaborarea unui Cod de Bune Practici privind relațiile dintre furnizori și hipermarketuri. Din grupul de lucru fac parte reprezentanți ai Ministerului Economiei și Finanțelor, ai Ministerului Agriculturii și ai Ministerului IMM-urilor.

Esential pentru contabili - Monografii contabile complete



Noutati contabile 1748638800
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
TOP 12 Monografii Contabile