Reprezentanții retailerilor și cei ai producătorilor din industria alimentară au reluat ieri, la sediul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), negocierile privind conținutul Codului de Bune Practici, potrivit NewsIn.
Reprezentanții retailerilor și ai producătorilor din industria alimentară s-au mai întâlnit în data de 20 mai, dar nu au ajuns la nicio înțelegere cu privire la conținutul Codului de Bune Practici. La momentul respectiv, președintele Romalimenta, Sorin Minea, anunța că respectivul Cod ar putea să fie semnat până la 30 iunie.
Potrivit proiectului Codului de Bune Practici, există cinci capitole care stabilesc anumite condiții în relația producător-retailer, respectiv negocierile comerciale, prețurile și condițiile de plată, promoții, compensări și litigii. Astfel, semnatarii Codului convin asupra existenței unui contract-cadru, care va respecta legislația în vigoare și clauzele din Cod. "Retailerul nu poate scoate de la vânzare un produs al furnizorului fără un temei just și cu o notificare prealabilă scrisă. Delistarea produselor unui distribuitor care comercializează printr-un retail peste 30 % din cifra sa de afaceri se va face în etape. Retailerul nu va delista produsele distribuitorului, produse marcă producător, pe motivul promovării produselor din aceeași gamă, marcă proprie a retailerului", se precizează în proiectul de Cod.
În ceea ce privește eliminarea anumitor taxe, în proiectul de Cod se menționează că distribuitorul nu poate fi obligat, în mod direct sau indirect, să contribuie la costurile de marketing ale magazinului. De asemenea, distribuitorul nu poate fi obligat să contribuie la costurile de deschidere a unui nou magazin, la cele legate de creșterea suprafeței de vânzare, amenajări și renovări. "Este interzis ca retailerul să îi ceară distribuitorului cel mai bun preț de pe piață sau să îl condiționeze pe acesta să nu vândă și altor comercianți la același preț final sau mai mic la care vinde și retailerului. (...) În prețul de achiziție se includ tarifele serviciilor prestate de retailer", se precizează în proiect.
De asemenea, dacă retailerul solicită o plată distribuitorului pentru promovarea unui produs, retailerul va desfășura respectiva promoție numai după primirea acordului scris din partea distribuitorului.
Mai mult, baza de calcul a discounturilor și oricăror alte taxe sau servicii va fi definită în termeni clari și cuprinsă în contract. Dincolo de obligații, retailerii primesc prin acest Cod și dreptul de a refuza recepția mărfii în condițiile în care aceasta nu îndeplinește standardele de calitate, nu respectă cantitățile prevăzute în contract sau nu respectă standardele legate de ambalare și de etichetare.
Potrivit proiectului de Cod, retailerul și producătorul vor apela la medierea între părți pentru a rezolva orice litigiu care va rezulta din nerespectarea Codului.
Disputa dintre retaileri, procesatori și producători a fost declanșată la începutul lunii martie, când patronatele și sindicatele din industria alimentară au acuzat supermarketurile din România de abuzuri de putere exercitate asupra producătorilor naționali, prin impunerea unor condiții contractuale excesive.
În urma unei întâlniri mediate de MADR, producătorii, procesatorii și retailerii au fost de acord cu înființarea unui Cod de Bune Practici. Astfel, Guvernul a decis pe 26 martie înființarea unui grup de lucru pentru elaborarea unui Cod de Bune Practici privind relațiile dintre furnizori și hipermarketuri. Din grupul de lucru fac parte reprezentanți ai Ministerului Economiei și Finanțelor, ai Ministerului Agriculturii și ai Ministerului IMM-urilor.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << âMonografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia <<