search
conta.ro cauta meniu
search

Proiect mre: Ministrul Orban vrea TGV n Romnia



In viziunea ministrului Transporturilor, România va fi pe deplin integrată în UE atunci când vom putea ajunge cu trenul în 7-8 ore la Paris. Pentru a atinge acest obiectiv, autoritățile române intenționează să pună la punct un proiect măreț, care va înghiți însă miliarde de euro. Este vorba despre realizarea unei linii feroviare de mare viteză de tip TGV care să lege Bucureștiul de Budapesta. Ludovic Orban este optimist în ceea ce privește construcția căii ferate, chiar dacă, susțin specialiștii din industria feroviară, un singur km de cale ferată costă între 10-12 milioane euro, iar lucrarea poate să dureze între 10 și 15 ani. Ministrul a omis însă să precizeze de unde vor fi luați atâția bani.Anul viitor, fără prea multă vorbă, Ministerul Transporturilor va demara proiectul. Primul pas îl reprezintă punerea la punct a unui studiu de fezabilitate, în urma rezultatelor urmând să fie selectat și modul de finanțare, susține ministrul Orban. Studiul de fezabilitate va dura între trei și nouă luni, pe linia de mare viteză fiind introduse trenuri care vor circula cu până la 250 km/h.Acesta a precizat că cele două modalități de finanțare avute în vedere sunt fondurile interne sau creditele externe.Ungaria a identificat deja surse de finanțare pentru realizarea liniei pe teritoriul său, până la Budapesta.Orban a mai arătat că autoritățile române doresc să asigure o viteză minimă de 120 kilometri pe oră pe coridoarele feroviare de transport IV și IX, pentru a lega România de liniile europene de mare viteză. Coridorul de transport pan-european IV face legătura între sud-estul și centrul Europei, în timp ce coridorul IX leagă nordul și sudul continentului.
Finanțarea, problema nr. 1
Tot în 2008, pe lista investițiilor se află și construcția liniei feroviare de mare viteză ce va face legătura între Timișoara și Craiova. Deocamdată, singura și cea mai stringentă problemă este cea legată de fonduri."În 2008 vom introduce pe lista investițiilor realizarea unui studiu de fezabilitate pentru realizarea liniei feroviare de mare viteză. Studiul ne va spune care va fi traseul optim, dar una dintre variante este Timișoara-Craiova. Practic, linia ar putea trece prin defileul Jiului, în zona DN 6, apoi traseul va continua în zona de câmpie", a explicat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Oficialul a adăugat că principala problemă este legată de finanțarea proiectului. "Pentru a introduce TGV-uri există posibilitatea obținerii fondurilor europene, însă acest lucru se va întâmpla după 2013. Încercăm să identificăm alte surse de finanțare", a mai spus Ludovic Orban.Linia de mare viteză din România va asigura legătura cu rețeaua feroviară similară europeană, în condițiile în care există deja discuții despre un proiect asemănător pe distanța Viena-Budapesta.
A făcut istorie în Franța
Una dintre țările în care TGV a făcut furori în urmă cu mai bine de 20 de ani este Franța. Ideea de a crea un tren de mare viteză pentru a lega principalele orașe a apărut în cursul anilor "60, după ce Japonia a început construcția Shinkansen-ului în 1959. Abia în 1976, guvernul francez a decis lansarea proiectului, aprobând construcția primei linii între Paris și Lyon. În urma unor teste efectuate cu două trenuri de preserie, prima comandă a fost livrată pe 25 aprilie 1980. Serviciile TGV între Paris și Lyon au fost inaugurate pe 27 septembrie 1981. La nivelul anului 2005, costurile unui TGV Duplex se ridicau la 28 milioane euro. După deschiderea din 1981 a liniei Sud-Est care permitea legături între Paris și sud-estul Frantei, rețeaua de linii de mare viteză s-a extins continuu, ajungând în prezent în vestul Franței, Germania, Luxembourg și chiar Elveția. Societatea franceză de căi ferate are în prezent în circulație 400 de trenuri, care ating o viteză de 320 km/h.

Esential pentru contabili - Monografii contabile complete



Noutati contabile 1748725200
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
TOP 12 Monografii Contabile