search
conta.ro cauta meniu
search

Proiecte mari i fonduri mici



Parlamentul European a lansat în 2004 o serie de proiecte legate de transporturi, dar cărora nu le-a alocat fonduri suficiente pentru a fi realizate. 30 din cele mai importante proiecte legate de transporturi vor costa cu mult mai mult decât a fost estimat, ceea ce indică o incertitudine a gradului de realizare a acestor proiecte, care vor trebui finanțate și de guvernele unor țări care întâmpină probleme în ceea ce privește fondurile necesare, relatează cotidianul britanic Financial Times.
Raportul care va fi prezentat Parlamentului European de către compania de servicii profesionale, PriceWaterhouseCoopers, acuză proiectul, care dispune de fonduri cu 40 de miliarde mai mici decât ar fi necesar, de un management slab, dificultăți în planificări, lipsă de fonduri suficiente, precum și alte probleme.
Aceste proiecte au un rol strategic în dezvoltarea economică a UE
În 2004, Uniunea Europeană (UE) a identificat 30 de căi de transport - șosele, căi ferate și rute maritime - ca fiind prioritare pentru a fi exploatate, cu scopul de a integra economiile celor 27 de state membre ale Uniunii, promovându-le astfel competitivitatea și pentru a susține o dezvoltare economică stabilă a Europei. Proiectele includ o legătură feroviară ce pornește din orașul francez Lyon și se va termina la granița de est a spațiului Uniunii cu Ucraina. De asemenea, acestea cuprind o altă legătură feroviară între orașele Berlin (Germania) și Palermo (Italia), dar și o legătură rutieră între orașele Gdansk (oraș port din Polonia), Viena (capitala Austriei) și capitala Slovaciei, Bratislava.
Guvernele vor asigura cea mai mare parte a fondurilor
Costul total al celor 30 de proiecte s-ar ridica la aproximativ 380 de miliarde de euro, în timp ce fondurile alocate însumează 340 de miliarde de euro, cu 11,6 procente mai puțin, conform estimărilor PriceWaterhouseCoopers. Mai mult de jumătate din costurile ce vor rezulta din realizarea acestor proiecte vor fi atribuite pentru patru țări, și anume Italia, care va trebui să plătească 62,7 miliarde de euro, urmată de Spania, cu 62 de miliarde de euro, Franța, cu 41,4 miliarde de euro, și Germania, cu 31,8 miliarde de euro. Acestor patru li se mai alătură și Marea Britanie, care va trebui să cheltuiască 26,7 miliarde de euro. Liberalul italian Paolo Costa, ce prezidează comitetul de transporturi al Parlamentului European, a declarat că era prevăzut ca aceste țări să suporte între 80% și 90% din costul lucrărilor de execuție al acestor proiecte, restul urmând a fi completat de Uniunea Europeană. Dar acesta a spus că, din moment ce state precum Italia, care are datorii publice ce depășesc cu mult câștigurile din Produsul Intern Brut (PIB), și a cărei rată de creștere economică a fost una dintre cele mai scăzute din UE în ultimii 15 ani, nu ar fi avut cum să găsească resursele financiare necesare de a susține un asemenea cost, au revenit asupra deciziei inițiale.
"Este un moment important pentru statele membre UE să ne arate cum intenționează să rezolve aceste proiecte", a declarat Paolo Costa. Acesta a mai spus că "personal, nu cred că Uniunea Europeană va sta cu brațele încrucișate și va aștepta ca lucrurile să se rezolve de la sine", în același timp recomandând guvernelor statelor din UE să facă eforturi în a obține sprijin financiar din sectorul privat.
Lipsa fondurilor suficiente în aceste proiecte va afecta cel mai mult calea ferată ce va lega Franța de Ucraina, care, conform raportului PriceWaterhouseCoopers, necesită fonduri de 52,7 miliarde de euro, nu doar 38,1 miliarde, cât se calculase inițial. De asemenea, în raport se precizează că sunt și alte proiecte în pericol de a nu fi terminate la timp. Cele mai mari temeri sunt legate de două rute feroviare ce sunt prevăzute pentru Portugalia, Franța și Spania, care, conform estimărilor, ar putea întârzia cu 10 ani.

Esential pentru contabili - Monografii contabile complete



Noutati contabile 1748725200
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
TOP 12 Monografii Contabile