Parlamentul European a lansat în 2004 o serie de proiecte legate de transporturi, dar cărora nu le-a alocat fonduri suficiente pentru a fi realizate. 30 din cele mai importante proiecte legate de transporturi vor costa cu mult mai mult decât a fost estimat, ceea ce indică o incertitudine a gradului de realizare a acestor proiecte, care vor trebui finanțate și de guvernele unor țări care întâmpină probleme în ceea ce privește fondurile necesare, relatează cotidianul britanic Financial Times.
Raportul care va fi prezentat Parlamentului European de către compania de servicii profesionale, PriceWaterhouseCoopers, acuză proiectul, care dispune de fonduri cu 40 de miliarde mai mici decât ar fi necesar, de un management slab, dificultăți în planificări, lipsă de fonduri suficiente, precum și alte probleme.
Aceste proiecte au un rol strategic în dezvoltarea economică a UE
În 2004, Uniunea Europeană (UE) a identificat 30 de căi de transport - șosele, căi ferate și rute maritime - ca fiind prioritare pentru a fi exploatate, cu scopul de a integra economiile celor 27 de state membre ale Uniunii, promovându-le astfel competitivitatea și pentru a susține o dezvoltare economică stabilă a Europei. Proiectele includ o legătură feroviară ce pornește din orașul francez Lyon și se va termina la granița de est a spațiului Uniunii cu Ucraina. De asemenea, acestea cuprind o altă legătură feroviară între orașele Berlin (Germania) și Palermo (Italia), dar și o legătură rutieră între orașele Gdansk (oraș port din Polonia), Viena (capitala Austriei) și capitala Slovaciei, Bratislava.
Guvernele vor asigura cea mai mare parte a fondurilor
Costul total al celor 30 de proiecte s-ar ridica la aproximativ 380 de miliarde de euro, în timp ce fondurile alocate însumează 340 de miliarde de euro, cu 11,6 procente mai puțin, conform estimărilor PriceWaterhouseCoopers. Mai mult de jumătate din costurile ce vor rezulta din realizarea acestor proiecte vor fi atribuite pentru patru țări, și anume Italia, care va trebui să plătească 62,7 miliarde de euro, urmată de Spania, cu 62 de miliarde de euro, Franța, cu 41,4 miliarde de euro, și Germania, cu 31,8 miliarde de euro. Acestor patru li se mai alătură și Marea Britanie, care va trebui să cheltuiască 26,7 miliarde de euro. Liberalul italian Paolo Costa, ce prezidează comitetul de transporturi al Parlamentului European, a declarat că era prevăzut ca aceste țări să suporte între 80% și 90% din costul lucrărilor de execuție al acestor proiecte, restul urmând a fi completat de Uniunea Europeană. Dar acesta a spus că, din moment ce state precum Italia, care are datorii publice ce depășesc cu mult câștigurile din Produsul Intern Brut (PIB), și a cărei rată de creștere economică a fost una dintre cele mai scăzute din UE în ultimii 15 ani, nu ar fi avut cum să găsească resursele financiare necesare de a susține un asemenea cost, au revenit asupra deciziei inițiale.
"Este un moment important pentru statele membre UE să ne arate cum intenționează să rezolve aceste proiecte", a declarat Paolo Costa. Acesta a mai spus că "personal, nu cred că Uniunea Europeană va sta cu brațele încrucișate și va aștepta ca lucrurile să se rezolve de la sine", în același timp recomandând guvernelor statelor din UE să facă eforturi în a obține sprijin financiar din sectorul privat.
Lipsa fondurilor suficiente în aceste proiecte va afecta cel mai mult calea ferată ce va lega Franța de Ucraina, care, conform raportului PriceWaterhouseCoopers, necesită fonduri de 52,7 miliarde de euro, nu doar 38,1 miliarde, cât se calculase inițial. De asemenea, în raport se precizează că sunt și alte proiecte în pericol de a nu fi terminate la timp. Cele mai mari temeri sunt legate de două rute feroviare ce sunt prevăzute pentru Portugalia, Franța și Spania, care, conform estimărilor, ar putea întârzia cu 10 ani.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<