Parlamentul European a lansat în 2004 o serie de proiecte legate de transporturi, dar cărora nu le-a alocat fonduri suficiente pentru a fi realizate. 30 din cele mai importante proiecte legate de transporturi vor costa cu mult mai mult decât a fost estimat, ceea ce indică o incertitudine a gradului de realizare a acestor proiecte, care vor trebui finanțate și de guvernele unor țări care întâmpină probleme în ceea ce privește fondurile necesare, relatează cotidianul britanic Financial Times.
Raportul care va fi prezentat Parlamentului European de către compania de servicii profesionale, PriceWaterhouseCoopers, acuză proiectul, care dispune de fonduri cu 40 de miliarde mai mici decât ar fi necesar, de un management slab, dificultăți în planificări, lipsă de fonduri suficiente, precum și alte probleme.
Aceste proiecte au un rol strategic în dezvoltarea economică a UE
În 2004, Uniunea Europeană (UE) a identificat 30 de căi de transport - șosele, căi ferate și rute maritime - ca fiind prioritare pentru a fi exploatate, cu scopul de a integra economiile celor 27 de state membre ale Uniunii, promovându-le astfel competitivitatea și pentru a susține o dezvoltare economică stabilă a Europei. Proiectele includ o legătură feroviară ce pornește din orașul francez Lyon și se va termina la granița de est a spațiului Uniunii cu Ucraina. De asemenea, acestea cuprind o altă legătură feroviară între orașele Berlin (Germania) și Palermo (Italia), dar și o legătură rutieră între orașele Gdansk (oraș port din Polonia), Viena (capitala Austriei) și capitala Slovaciei, Bratislava.
Guvernele vor asigura cea mai mare parte a fondurilor
Costul total al celor 30 de proiecte s-ar ridica la aproximativ 380 de miliarde de euro, în timp ce fondurile alocate însumează 340 de miliarde de euro, cu 11,6 procente mai puțin, conform estimărilor PriceWaterhouseCoopers. Mai mult de jumătate din costurile ce vor rezulta din realizarea acestor proiecte vor fi atribuite pentru patru țări, și anume Italia, care va trebui să plătească 62,7 miliarde de euro, urmată de Spania, cu 62 de miliarde de euro, Franța, cu 41,4 miliarde de euro, și Germania, cu 31,8 miliarde de euro. Acestor patru li se mai alătură și Marea Britanie, care va trebui să cheltuiască 26,7 miliarde de euro. Liberalul italian Paolo Costa, ce prezidează comitetul de transporturi al Parlamentului European, a declarat că era prevăzut ca aceste țări să suporte între 80% și 90% din costul lucrărilor de execuție al acestor proiecte, restul urmând a fi completat de Uniunea Europeană. Dar acesta a spus că, din moment ce state precum Italia, care are datorii publice ce depășesc cu mult câștigurile din Produsul Intern Brut (PIB), și a cărei rată de creștere economică a fost una dintre cele mai scăzute din UE în ultimii 15 ani, nu ar fi avut cum să găsească resursele financiare necesare de a susține un asemenea cost, au revenit asupra deciziei inițiale.
"Este un moment important pentru statele membre UE să ne arate cum intenționează să rezolve aceste proiecte", a declarat Paolo Costa. Acesta a mai spus că "personal, nu cred că Uniunea Europeană va sta cu brațele încrucișate și va aștepta ca lucrurile să se rezolve de la sine", în același timp recomandând guvernelor statelor din UE să facă eforturi în a obține sprijin financiar din sectorul privat.
Lipsa fondurilor suficiente în aceste proiecte va afecta cel mai mult calea ferată ce va lega Franța de Ucraina, care, conform raportului PriceWaterhouseCoopers, necesită fonduri de 52,7 miliarde de euro, nu doar 38,1 miliarde, cât se calculase inițial. De asemenea, în raport se precizează că sunt și alte proiecte în pericol de a nu fi terminate la timp. Cele mai mari temeri sunt legate de două rute feroviare ce sunt prevăzute pentru Portugalia, Franța și Spania, care, conform estimărilor, ar putea întârzia cu 10 ani.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << âRentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<