Micile afaceri par a fi in linia intai a frontului fie in lupta cu criza, fie pur si simplu intr-un conflict deschis in care Guvernul pare sa se ocupe cu alimentarea cu munitie catre adversar. Dupa ce a trecut valul produs de introducerea impozitului forfetar, zilele acestea revin din nou in atentie cu ocazia proiectului de modificare a ordonantei 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, prin care se reglementeaza "cresterea birocratiei si a efortului administrativ al firmelor in domeniul platii impozitelor, taxelor, contributiilor si altor sume datorate bugetului general consolidat, cu importante cheltuieli cu comisioanele bancare". Cuvintele de mai sus apartin presedintelui Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Ovidiu Nicolescu, citat de Mediafax.
Conform declaratiei de marti a reprezentantilor IMM, cresterea cheltuielilor cu comisioanele bancare ar putea fi undeva la 300% si e provocata de obligatia pe care firmele o vor avea incepand cu 1 iunie, de a emite, in loc de 3 ordine de plata pe luna pentru obligatiile bugetare, 12 ordine de plata. La un nivel al comisionului bancar cuprins intre 4 si 10 lei (in functie de banca), costul total lunar creste de la 12-30 de lei pana la 48-120 de lei. Conform calculelor CNIPMMR, surplusul anual la nivelul mediulului de afaceri ajunge la 259 pana la 648 milioane de lei.
Sigur ca se aplica la fel de verosimil si in acest caz declaratia culminanta a ministrului Pogea, conform careia daca nu isi pot permite sa plateasca cei 500 de euro impozit minim, atunci pot sa-si inchida afacerea. La fel si cu comisioanele!
Aparent, acest proiect de ordonanta elaborat de guvern vizeaza imbunatatirea procedurilor fiscale si diminuarea evaziunii fiscale. CNIPMMR intentioneaza sa continue discutiile cu Ministerul Finantelor Publice pentru a elimina propunerile care afecteaza mediul de afaceri. Printre acestea se numara si unele modificari ale dispozitiilor privind declararea ca inactivi a contribuabililor, in contextul in care, sustine Ovidiu Nicolescu, efectele pot fi drastice asupra angajatorului si salariatilor. Mai precis va fi vorba de 131.000 de firme din cele 672.000 vor fi declarate inactive pentru ca nu si-au respectat obligatiile declarative (conform modificarilor mentionate mai sus).
De la inceputul anului discursul guvernamental a vorbit de simplificarea procedurilor fiscale, de reducerea fiscalitatii si de diminuarea birocratiei. Deocamdata singurele efecte pe care le resimt principalii beneficiari ai acestor promisiuni sunt cresterea costurilor si a birocratiei. In plus, singurele initiative legate de organizarea interna a structurilor de administrare fiscala par sa fie cele legate de cresterea autoritatii Garzii Financiare.
Contextul in care se poarta aceste discutii este acela in care mari companii anunta noi disponibilizari de ordinul sutelor. De asemenea, tot parte din fundal este si cresterea ratei saraciei in Romania de la 5,7% in 2008, la 7,4% in 2009, ceea ce inseamna o crestere absoluta cu 369.000 de persoane.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia <<