Politic, dilema restructurarii teritorial-administrative pare ca s-a dezumflat: anuntul oficial venit luni, 27 iunie, este ca se amana punerea problemei pana in toamna. Dupa orgolii inflamate si declaratii politice datatoare de suspans, rezolvarea pare a fi: episodul urmator. Presedintele a presat, a adus pe masa problema, premierul a formulat-o si i-a dat si o rezolvare, dar toate s-au impiedicat in partenerul de guvernare, UDMR. Acesta a refuzat ca Harghita, Covasna si Mures sa fie alaturate oricaror altor judete pentru a forma cele opt judete mari. Argumentele au fost periculos de aproape de ideea de puritate etnica, ele gravitand in jurul armoniei etnice, culturale, traditiei, si asa mai departe.
Negocierea s-a purtat direct la varf. Presedintele a facut oferte, a prezentat variante, dar discutiile s-au sfarsit fara rezultate. Oferte "de nerefuzat" cum ar fi 8 + 2, sau judet separat Harghita + Covasna, au ramas fara ecou. Evident pentru ca formula completa era Harghita + Covasna + Mures si acum e un moment pe care UDMR il vede clar de tipul: "acu ori niciodata", pentru realizarea Tinutului Secuiesc care a bantuit cosmarele nationaliste de la revolutie incoace.
Ceea ce scapa azi, la prezentarea rezultatului final al deliberarilor politice intre cei doi parteneri de guvernare PDL si UDMR, este costul neintelegerii. Demersul in forta a pornit sub sloganul "pierdem bani europeni". Conform informatiei initiale, Uniunea Europeana ne cerea sa ne reorganizam administrativ pentru o mai buna absorbtie de fonduri, in joc fiind zece miliarde de euro, prin programul de Dezvoltare al Comisiei Europene. Azi, in balanta nu mai apar banii. Ori ei nu au fost o miza de la inceput, ori stabilitatea coalitiei este estimata de parteneri la mai mult de atat. Oricum ar fi, chestiunea banilor ramane nementionata.
Iese in schimb in lumina reflectoarelor ministrul Elena Udrea, cu atitudine de elev premiant. La ministerul pe care il conduce este oricum in program o initiativa in linia reorganizarii administrative, respectiv reorganizarea Inspectoratului de Stat in Constructii dupa modelul celor opt regiuni.
"Cel putin la mine la minister, deja am proiecte pentru Inspectoratul de Stat in Constructii, pe care-l reorganizam pe forma de regiuni de dezvoltare economica si vreau sa spun ca avem o reducere de 18% la personal si de 15% la cheltuieli, plus faptul ca o multime de sedii din fiecare judet raman disponibile si le putem pune la dispozitia primariilor", a precizat Udrea, inainte de sedinta BPN al PDL.
"Vreau sa va spun ca, din posturile care se reduc, cele mai multe sunt posturi de soferi si de secretare si, sigur, foarte multe posturi de sefi. Deci la nivelul judetelelor nu mai vorbim de sefi, vorbim de inspectori in constructii care isi vor face treaba, iar un aparat de conducere va exista doar la nivelul regiunii. Dispar 125 de posturi din totalul de 865", a mai declarat ministrul citat de Mediafax.
Suna a trivializare a situatiei si mizei exprimate initial: de la abordarea in forta, cu vehicularea unor idei legate de iminenta, de asumarea raspunderii guvernului, de teritorii reclamate, trecem la o abordare usor functionareasca. O institutie are amabilitatea de a renunta la soferi, secretare si "sefi" si chestiunea e deja in linia ideologica a restructurarii administrative.
Cu rol de concluzie asupra subiectului, in adresarea catre Parlament de luni, 27 iunie, presedintele nu a trecut cu vederea problema terminata abrupt si neclar a reorganizarii teritoriale. Pledoaria sa vizeaza nevoia tarii de a "respira", si invoca un moment istoric in care nu se mai justifica suprapunerea sutructurilor cu rol de supraveghere. E de fapt o formula de apel la bun-simt. Dupa o lupta politica, presedintele apeleaza publicul cu argumentele unei perspective pe care toti o consideram rezonabila: descarcarea de structuri si agentii, "un numar mai mic de stampile" pentru individ sau entitate organizationala. Si incheie cu invitatia la reflectie si compromis.
Am afirmat deja in primul material aparut aici pe aceasta tema ca sunt de parere ca reorganizarea administrativa a Romaniei e de dorit, exact din motivele legate de eficienta si flexibilitatea aparatului de stat. Mai spuneam si cred cu tarie ca e foarte usor sa omoram politic ideea.
Acum ea pare sa se disipeze discret, dupa o lupta exclusiv politica. Atat in interiorul coalitiei, cat si in atitudinea opozitiei, care afirma saptamana trecuta intentia de a reface actuala organizare dupa castigarea alegerilor.
Dupa atatea dezamagiri, clasa politica nu are creditul necesar ca noi sa credem ca initiativa de reorganizare administrativa chiar pornea de la toate argumentele de mai sus. Dar cu siguranta isi poate asuma pe deplin creditul de a fi stricat-o. Din pacate, fara a pune in loc nimic mai substantial decat capetele cazute ale secretarelor din Inspectoratul pentru Constructii.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<