search
conta.ro cauta meniu
search

Romania virgina. Nedescoperita nici de romani

Cine poate semna situatiile financiare: Conditii legale si clarificari


Ce stim noi despre tara noastra? Nici istoria nici geografia nu sunt cunoscute de publicul larg, cu atat mai putin asimilate, indragite. Ca sa vinzi bine o tara, trebuie mai intai sa crezi tu insuti in ea. Manualele scolare, departe de a fi atractive, nu fac educatie ci o sumara informare. Dovada e cat stie chiar presedintele tarii despre istoria ei. Intre ce invata multi tineri romani in scoli si viata reala se naste o prapastie pentru toata viata.Ruptura din mintea si sufletul nostru, facuta de comunism a lasat urme.

Nu mai credem ce spun cartile, le suspectam de trucaje, nu mai credem in noi insine. Nu stim cum ne-am putea prezenta tara ca destinatie turistica, iar acesta este testul de patriotism numarul unu pe care l-am picat. Brandul de tara ni l-au facut altii, la plesneala, ca pentru ignoranti. Daca ii intrebi pe romani de ce ne-ar vizita turistii straini, ar raspunde, furiosi ei insisi, ca n-ar avea niciun motiv.

Am scris mult despre Transilvania si, in drumurile reportajelor mele, am intalnit cel mai adesea oameni care ignora trecutul, dispretuiesc prezentul si-si construiesc viitorul pe cont propriu. Sunt exact ingredientele care te pot impiedica sa faci din tara ta o destinatie interesanta pentru altii. La Rau de Mori, nici directorul scolii nu crede povestea ca Jules Verne a venit cu trasura, din Franta sa locuiasca impreuna cu iubita sa romanca la Castelul din Carpati (Cetatea de Colt din comuna respectiva). Au venit francezii sa vada locul si ghidul roman de la biserica Cetatii le-a spus ca nu crede sa fi fost "fustangiul" lor francez pe acolo vreodata, iar la Castelul-cetate, pe care ni l-a aratat si noua ca si lor, cu degetul, nu se poate ajunge, nu este drum.

Am gasit castele ruinate cu povesti fabuloase in spate, sate sasesti fara locuitori si cu biserici pustii. Si foarte rar cate un om care sa dea suflet vreunui colt uitat de lume. Am propus si un proiect de promovare a turismului local, cu o prima etapa jurnalistica prin care sa atragem atentia autoritatilor asupra potentialului turistic al unor obiective. Dar nu au fost bani pentru el, e si acum prin sertarele Ministerului Turismului, ma rog, ale MDRT.

Am avut si am sentimentul acut ca pierdem timp pretios, iar acest lucru mi s-a confirmat cand am fost in Malta. Un petic de pamant, cateva castele, soare torid si lipsa totala a apei de izvor, dar o puternica dorinta de a vinde povestea lor. Maltezii s-au mobilizat si fiecare dintre ei participa la marele spectacol numit turism. Casele lor au usile deschise ca sa le poti vizita, organizeaza festivaluri in fiecare weekend, fac dulciuri, bauturi si stau cu luminile aprinse ca sa-i astepte pe turisti. Dar au ajuns ca turismul sa le aduca 20% din PIB. Iar anul acesta, incasarile din domeniu sa creasca cu 23% fata de anul trecut.

Un oficial maltez ne spune si el ce crede despre noi. "Romania are toate ingredientele pentru a deveni o destinatie turistica importanta, dar nu stie inca sa le , considera Mario de Marco, secretar parlamentar pentru turism in Guvernul din Malta." Aveti o tara minunata, cu lacuri, munti, mare, deci aveti toate ingredientele. Este doar o chestiune de cum le impachetati. In plus, si oamenii sunt minunati. Deci, odata ce le aveti pe toate acestea, este doar o problema de timp pana cand Romania va deveni o destinatie importanta in Europa", a declarat De Marco pentru Mediafax.

"Evident ca am luat masuri pentru stimularea fluxului de turisti. Malta este o insula, deci turistii nu au cum sa ajunga aici ca in Romania, cu trenul sau autocarul. Toti turistii nostri vin pe calea aerului, mai putin cei care sosesc cu feribotul din Sicilia, insa acestia reprezinta doar 2%. De aceea, in primul rand am investit in infrastructura. Aveam acum cativa ani 54 de rute. Am ajuns la 76 de noi rute", a afirmat De Marco.

El a adaugat ca Malta a intensificat promovarea in mediile online, dar si in ziare, reviste, tv, radio. A acordat 16 milioane de euro pentru promovare.
Maltezii pun accentul pe mostenirea culturala, au reusit sa ia fonduri europene pentru restaurarea unor obiective istorice, biserici si castele. Dar Malta nu este doar o destinatie culturala, ci si una pentru cei care cauta distractia, pentru ca au multe evenimente, festivaluri, dupa cum explica maltezul.

La noi, patronatele din turism spun ca incasarile au scazut, iar turistii sunt doar in proportie de 20% din strainatate. Aceasta inseamna ca nu ne-am regasit identitatea, ca nu stim ce avem de oferit si cand o facem, nu o facem strategic, ci intamplator, haotic. Fara convingere, fara suflet, fara stiinta. Noi nu cantam, nici in turism ca nici in celelalte domenii, intr-un cor care sa sune bine. Nu stim sa cantam in cor.

Esential pentru contabili - Monografii contabile complete



Noutati contabile 1748725200
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
TOP 12 Monografii Contabile