Piața serviciilor de evaluare a depășit anul trecut 25 de milioane de euro, în special pe fondul dezvoltării sectorului imobiliar, activitățile din acest domeniu reprezentând circa 70% din totalul afacerilor pe piața de profil. Evaluarea companiilor a reprezentat anul trecut circa 15% din piața totală, bunurile mobile - 9%, iar activele financiare au contribuit cu 6%, potrivit estimărilor Asociației Naționale a Evaluatorilor din România (ANEVAR), prezentate ieri.
Estimările ANEVAR pentru 2008 indică avansul activităților membrilor asociației la peste 30 milioane euro.
Asociația Națională a Evaluatorilor din România a primit observații privitoare la rapoartele de evaluare. ANEVAR, se pare, a răspuns observațiilor, precizând că marja de eroare a unui raport de evaluare este de circa 20%.
"Am primit observații din partea pieței cu privire la rapoartele de evaluare. Unele au avut un sâmbure de adevăr, altele căutau un țap ispășitor. Nu am vrut să creăm impresia că un evaluator este trimis în piață și este treaba lui ce face. Am dezvoltat instrumente de răspuns la nemulțumirile pieței, respectiv medierea și arbitrajul, și comisia de etică și disciplină", a declarat Speranța Munteanu, vicepreședinte al Asociației Naționale a Evaluatorilor din România.
Comisia de etică și disciplină poate să fie sesizată de președintele Asociației, de evaluatori sau de publicul beneficiar al rapoartelor de evaluare atunci când se consideră că rezultatul evaluării depășește "nivelul de bună-credință".
"Valoare există acolo unde bunurile de evaluat sunt mai puține decât cererea pentru ele, acolo unde există posibilitatea unei înlocuiri a bunului, acolo unde există dorință pentru un bun. În măsura în care evaluatorul a răspuns prea mult dorinței vânzătorului sau cumpărătorului, într-un mod excesiv, situația poate să ajungă la comisia de etică", a spus Speranța Munteanu, vicepreședinte al Agenției Naționale a Evaluatorilor din România. Speranța Munteanu a menționat că rolul evaluatorului este de "a-l ajuta pe decident să gândească structurat, nu să gândească în locul decidentului".
La rândul său, vicepreședintele Asociației, Daniel Manațe, a arătat că de multe ori în spatele sesizărilor cu privire la rapoartele de evaluare stau interese de natură economică care n-au legătură cu modul de întocmire a raportului. Piața serviciilor de evaluare a depășit anul trecut 25 de milioane de euro, în special pe fondul dezvoltării sectorului imobiliar, activitățile din acest domeniu reprezentând circa 70% din totalul afacerilor pe piața de profil. Analiza ANEVAR a fost realizată pe baza informațiilor transmise de membrii asociației.
Președintele ANEVAR, Adrian Vascu, a arătat că este posibil ca, în 2008, raportul diferitelor servicii de evaluare în cifra totală a pieței ar putea să înregistreze unele modificări, în sensul creșterii segmentului evaluărilor de companii, în special pentru operațiuni de tipul fuziunilor, achizițiilor și ofertelor publice inițiale. Înființată în 1992 ca organizație neguvernamentală, ANEVAR are peste 6.000 de membri titulari și 273 de membri asociați, persoane juridice. Asociația are 51 de centre teritoriale în toate județele, dintre care 11 în București.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << âRentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<