Societate cu cod de TVA anulat. Monografie contabila pentru achizitie si vanzare de marfa - articole conta.ro
Contabilitate � Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

Societate cu cod de TVA anulat. Monografie contabila pentru achizitie si vanzare de marfa

Dezbatem in continuare cazul unei societati care are cod de TVA anulat si desfasoara activitate de comert cu amanuntul. Expertul nostru ne prezinta monografia contabila pentru achizitia de marfa si vanzarea de marfa in situatia in care are codul de TVA anulat. Este important de aflat ce se intampla cu sumele din contul 4428 si contul 44289 la descarcarea de gestiune.


Societate cu cod de TVA anulat: raspunsul specialistului


Daca organul fiscal a dispus anularea codului de TVA al societatii, atunci exista obligatia depunerii ultimului decont de TVA (indiferent care este perioada fiscal a firmei) pana in data de 25 a lunii urmatoare celei in care ti-a fost comunicata aceasta decizie de anulare a TVA.

Avand codul de TVA anulat nu veti mai avea dreptul de deducere a cheltuielilor privind taxa pe valoare adaugata pentru achizitiile realizate, si mai mult decat atat, vei avea obligatia de a plati TVA colectata la bugetul de stat.

TVA colectata va trebui declarata la organul fiscal competent prin intermediul formularului 311 “Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat”.

In momentul reinregistrarii in scopuri de TVA firma va avea dreptul de deducere pentru achizitiile de bunuri sau servicii efectuate in perioada in care a avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat, prin inscrierea taxei in primul decont de TVA depus dupa reinregistrare sau intr-un decont ulterior (chiar daca factura nu cuprinde codul de TVA).

In perioada in care codul de TVA este anulat din oficiu, societatea nu isi poate exercita dreptul de deducere, nici pentru TVA deductibila, neexigibila, in sold, dar nici pentru TVA aferenta achizitiilor de bunuri si servicii efectuate dupa anularea codului de TVA.

In perioada in care codul de TVA este anulat, pentru livrarile de bunuri sau prestarile de servicii efectuate, va trebui  evidentiata distinct TVA colectata care nu se inregistreaza in decontul de TVA.

Astfel ,societatea nu mai poate depune decontul de TVA cod 300, prin care sa raporteze suma TVA deductibila, dar nici sa efectueze decontarea cu bugetul de stat prin plata diferentei dintre TVA colectata si TVA deductibila.

Practic, societatea respectiva nu mai poate utiliza conturile de TVA 4426, 4427, 4428, 4423, 4424, ci numai contul 446 pentru inregistrarea sumei TVA colectate pentru operatiuni taxabile, datorate bugetului de stat, raportate prin formularul cod 311.

Pentru livrari de bunuri si prestari de servicii, in perioada in care aveti codul de TVA anulat, trebuie sa emiteti facturi beneficiarilor, chiar daca acestia nu beneficiaza de deducerea TVA.

Dupa reinregistrarea societatii in scop de TVA, veti emite facturi cu semnul minus si cu semnul plus pentru beneficiari, urmand ca acestia sa-si exercite dreptul de deducere al TVA, in baza acestor facturi.
 
Monografie contabila achizitie de marfa si vanzare de marfa inainte de anularea codului de tva din oficiu:

 A) Comert cu amanuntul - Metoda global valorica:

 Inregistrarea facturii privind marfurile achizitionate:
%        =        401         "Furnizori"
371   "Marfuri"
4426 "TVA deductibila"

Plata furnizorului:
        401        =        5311             /5121 "Conturi la banci in lei’
"Furnizori"             "Casa in lei"

Inregistrarea adaosului comercial si a TVA neexigibile:
371        =        %    
"Marfuri"
                        378        
              "Diferente de pret la marfuri"
                        4428        
                "TVA neexigibila"

Incasari in numerar din vanzarea marfurilor:
        5311        =        %      
       "Casa in lei"
                                707      
                "Venituri din vanzarea marfurilor"
                                4427        
                          "TVA colectata"

Descarcarea gestiunii de marfurile vandute:
%         =         371             
                               "Marfuri"
607                                       
"Cheltuieli privind marfurile"
378                                          
"Diferente de pret la marfuri"
4428                                        
"TVA neexigibila"


Monografie contabila achizitie de marfa si vanzare de marfa dupa anularea codului de tva din oficiu:

Inregistrari contabile:
 
-Pentru achizitii nu deduceti TVA, astfel ca achizitiile se vor inregistra inclusiv cu TVA:
371.1  =  401 (cu valoarea furnizor)
371.2  = 401 (cu valoare tva 4426 )
371.1 =  378 (adaos)
371.1  =  446.analitic (4428)
 
- intocmire facturi pentru livrari de bunuri si prestari de servicii, in perioada cu codul de TVA anulat:
4111 =  %
             707
             446 (TVA colectata 19%) analitic distinct

5311/5121 = 4111

- Plata TVA se va inregistra prin articolul contabil:
446 analitic distinct = 5121
 
-Descarcarea gestiunii :
607 = 371.1
607 = 378
607 = 446 analitic (4428)
 
-Dupa recuperarea codului de tva :
 371.2 = 401 cu minus, valoarea tva ului inclus la achizitia de marfuri
 4426  = 401 cu plus, valoarea tva ului inclus la achizitia de marfuri





Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Vera Constantin - Expert contabil.



Asociatiile de Proprietari
- modificari majore in 2020 -


- Drepturi + Obligatii
- Contabilitate si Fiscalitate
pentru o activitate fara greseli

...vezi AICI detalii >>


 

Comenteaza acest articol in forum

Articol de: Conta.ro - www.conta.ro
Data: 2019-10-16
Vizualizari: 4593


  Alte ContaArticole
postat la: 2020-12-02
Guvernul Romaniei, la initiativa Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, a analizat in prima lectura doua proiecte de Ordonanta de Urgenta, care vizeaza sectorul HoReCa si turismul.  Citeste mai mult ...
postat la: 2020-12-02
Domeniul HoReCa si intreprinderile din turism sunt unele dintre cele mai afectate sectoare de pandemia Covid 19. Pentru a le veni in sprijin, Guvernul a luat decizia de a elabora o Ordonanta de Urgenta care instituie un ajutor de stat de 20% din pierderile inregistrate de aceste companii in anul 2020, fata de cifra de afaceri din 2019.  Citeste mai mult ...
postat la: 2020-11-26
Pentru a combate efectele economice provocate de pandemie, Guvernul a introdus o noua facilitate pentru contribuabilii care au acumulat obliga?ii fiscale ulterior declar?rii st?rii de urgen??, respectiv dup? data de 16 martie 2020: esalonarea la plata.  Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special

MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


  Conta Director
  Conta Site
NG Audit SRL,Cabinet de audit financiar Nichitovici Gabriela
http://www.ngaudit.conta.ro

Creaza-ti site-ul tau acum
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2020. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services