Specialisti de la cele mai mari companii de consultanta si avocatura au participat la Romanian Tax, Law & Lobby, forumul de fiscalitate si legislatie, organizat pe 10 martie la JW Marriott de Business Media Group.
Eveniment de traditie al comunitatii de afaceri, aflat in acest an la editia a 7-a, forumul a reunit 200 specialisti de la companii din domeniu, cum ar fi PricewaterhouseCoopers, Ernst & Young, NNDKP Consultanta Fiscala, TaxHouse, D&B David & Baias, Mazars, Biris&Goran, precum si experti din domeniu: investitori, directori generali, manageri, directori financiari, avocati, specialisti contabili, analisti financiari, consultanti si autoritati publice.
„Cota unica de impozitare ar trebui sa fie nucleul pe care sa se sprijine strategia fiscala a Romaniei. Deocamdata nu exista un document oficial care sa enunte aceasta strategie” a declarat Gabriel Sincu, Senior Manager, Mazars.
"Eficienta cotei de 16 % a fost redusa de dimensiunea contributiilor sociale. Este necesara introducerea contributiilor sociale in codul fiscal, plafonarea bazei de calcul a acestor contributii si reglementarea impozitarii veniturilor obtinute din activitati independente” considera Gabriel Biris, Partener, Biris&Goran.
„Legea achizitiilor publice aprobata in martie 2009 faciliteaza conditii mai flexibile pentru beneficiarii fondurilor structurale” a declarat Gabriela Popa, Principal, Ensight Management Consulting.
„Problema principala a mediului de afaceri din Romania o constituie piata, concurenta si capacitatea companiilor de a-si mentine cifra de afaceri si de a face profit” a declarat Cristian Parvan, Secretar General AOAR.
Dintre speakerii participanti la forum, mentionam pe: Cristi Georgescu, Directia Generala Energie Petrol si Gaze, Gabriel Biris, Partener, Biris&Goran, Cristian Parvan, Secretar General AOAR, Ruxandra Stoian, Director Servicii de Resurse Umane, PricewaterhouseCoopers, Gabriela Popa, Principal, Ensight Management Consulting, Gabriel Sincu, Senior Manager, Mazars, Paul Coman, Consilier ANAF, Lorena Stoian, Avocat Partener, SCPA Deleanu Vasile, Avocati, Angela Rosca, Managing Partner TaxHouse, Lucian Barbu, Manager NNDKP Consultanta Fiscala, Mihai Vintu, Indirect Tax Manager, PricewaterhouseCoopers, Ana-Maria Miron, Partner NNDKP, Adrian Luca, Specialist Preturi de Transfer, Miruna Enache, Senior Manager Ernst &Young, Nina Gurdis, Manager Financial Services Industry, Ernst &Young, Adrian Rus, Tax Manager, Ernst &Young, Claudia Durus, Human Capital Manager Ernst &Young, Anda Rojanschi, Partner D&B David & Baias, Mihaela Craciun, Corporate Tax Senior Manager, PricewaterhouseCoopers, Cristian Radulescu, Partner, TaxHouse, Alina Zarzu, Senior Manager, TaxHouse, Alina Timofti, Partener NNDKP Consultanta Fiscala.
In cadrul sesiunii 1 a forumului s-a discutat despre modificarile codului fiscal, tendinte in 2009 in ceea ce priveste capitalul uman, oportunitati de finantare in cadrul fondurilor europene, strategia fiscala a noului guvern si modalitatile de stimulare a investitiilor si modalitati de sustinere a sectorului privat de catre sectorul public. In sesiunea 2 au fost dezbatute mijloacele procesuale de recuperare a creantelor din piata, strategii de restructurare si consolidare pentru companii, aspecte privind returnarea TVA-ului, considerente fiscale importante in contextul restructurarilor de grup nationale si internationale. Schimbarile legislatiei privind TVA-ul au implicatii importante asupra firmelor romanesti care presteaza servicii catre beneficiari straini. Rambursarea TVA-ului este o sursa importanta de lichiditati pentru companii. Criza economica amplifica deficientele sistemului administrativ, ceea ce se reflecta si in cresterea numarului de inspectii fiscale. Este necesara ajustarea politicilor de preturi de transfer pentru a se adapta la conditiile economice actuale.
Cele 4 workshopuri au fost sustinute de specialisti de la Ernst & Young “Provocari si solutii fiscale intr-o economie in declin”, PricewaterhouseCoopers & D&B David si Baias “Restructurari corporatiste in perioade dificile – o abordare integrata fiscala si juridica”, NNDKP Consultanta Fiscala “Modificari ale legislatiei fiscale in 2009” si TaxHouse “Impactul TVA in contextul economic actual – noutati in legislatia anului 2009, modificari majore ce vor intra in vigoare in 2010”.
Pentru mai multe informatii, consultati www.brforum.ro
Persoana de contact: Alina Mihai, Marketing Executive, Business Media Group
alina.mihai@bmg.ro 0724388302
***
Business Review Forum
Forumurile Business Review sunt evenimente de traditie pentru comunitatea de afaceri din Romania, aducand in prim plan informatii de actualitate si studii de caz despre cele mai dinamice domenii de business din Romania: finante-banci, investitii, imobiliare, energie. Speakeri de prestigiu, participanti de top, teme de actualitate, analize si previziuni ale pietelor emergente, au impus o viziune globala in lumea afacerilor in cadrul evenimentelor Tax, Law and Lobby, Business Review Investment Awards, Realty, EU Business Opportunities, Energy.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<