Intenția Comisiei Europene de a adopta o lege care să reglementeze activitatea agențiilor imobiliare și de a profesionaliza serviciile oferite de acestea a stârnit diferite reacții în rândul celor care practică această meserie, dar și al celor care au apelat la serviciile acestora, informează un comunicat al agenției de PR Diana Mețiu Internațional, specializată în imobiliare.
Capacitatea de a respecta noile norme europene, pentru a se menține pe piață, reprezintă îngrijorarea primordială a persoanelor care activează în companii imobiliare mici și mijlocii. Această preocupare se grefează pe previziunile analiștilor din domeniu, care au preconizat o scădere cu 40% a numărului companiilor imobiliare care își vor înceta activitatea din incapacitatea de a respecta standardele impuse de Comisia Europeană.
"Pentru a schimba percepția românilor asupra companiilor imobiliare este important ca serviciile pe care acestea le oferă să se ridice la un anumit nivel de profesionalism. Este obligatoriu pentru o companie imobiliară profesionistă să lucreze la pachetul de servicii oferite și la pregătirea angajaților.
O agenție imobiliară respectabilă trebuie să facă mult mai mult decât să identifice niște proprietăți pentru eventualii clienți, ci să ofere consultanță pentru obținerea de finanțări, suport juridic prin colaborarea cu diferite cabinete de avocatură, să monitorizeze piața constant și să întocmească rapoarte și studii de piață, dar mai ales să fie transparentă pentru a avea o colaborare eficientă cu clienții", a declarat Monica Marin, Partner Manager EuroMetropola.
Credibilitatea agențiilor imobiliare este minimă
Activitatea agențiilor imobiliare nu este mulțumitoare pentru persoanele care au interacționat în ultimii 16 ani cu o astfel de companie. Revolta celor care au apelat la serviciile agențiilor imobiliare se datorează lipsei de profesionalism cu care unele dintre acestea și-au tratat clienții.
"Agențiile imobiliare locale încă se confruntă cu probleme de imagine. Credibilitatea clienților vizavi de agențiile imobiliare este și astăzi la un nivel destul de scăzut, iar unul dintre motivele principale este comportamentul neprofesionist pe care l-au afișat de-a lungul timpului multe dintre companiile de profil în relația cu clienții", spune Monica Marin, Partner Manager EuroMetropola.
Clienții reproșează agențiilor imobiliare că umflă prețurile proprietăților într-un mod evident, pentru ca agentul care intermediază o tranzacție să obțină un comision cât mai avantajos.
Pe de altă parte, clienții acuză agenții imobiliari de o serie de comportamente lipsite de etică. Un exemplu în acest sens ar fi practica destul de frecventă a plasării de anunțuri cu oferte avantajoase, dar inexistente în paginile de publicitate ale ziarelor sau pe Internet. Scopul acestor anunțuri este atragerea unui număr important de clienți.
Unii clienți refuză să plătească serviciile agenților imobiliari
Nemulțumiri nu apar doar din partea clienților, ci și din partea companiilor imobiliare față de unii clienți, care refuză să plătească serviciile pe care agențiile le prestează în timpul unei tranzacții.
"Acest comportament se explică prin lipsa unei culturi a serviciilor care se observă în rândul românilor. Din fericire, în special pe segmentul upper-middle class astfel de incidente apar tot mai rar, semn că publicul s-a mai educat și este mai deschis către acest tip de servicii", adaugă Monica Marin.
Prin urmare, nu doar agenții imobiliari recurg uneori la practici lipsite de etică, ci și clienții, care, neplătind serviciile primite, aduc prejudicii importante agențiilor imobiliare. Aceste prejudicii sunt de ordin financiar, dar și de altă natură, deoarece reprezentanții companiilor imobiliare pierd foarte mult timp pentru recuperarea sumelor cuvenite cu ajutorul instanțelor judecătorești.
O altă nemulțumire a agenților față de clienți este legată de faptul că vânzătorii și cumpărătorii colaborează, în același timp, cu mai multe companii imobiliare și nu îi înștiințează în momentul în care o proprietate s-a tranzacționat. Această comunicare sincopată dintre agenți și clienți este defavorabilă agentului, care irosește o parte importantă din timpul său lucrând pentru un client care nu mai este interesat de serviciile sale.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<