Intenția Comisiei Europene de a adopta o lege care să reglementeze activitatea agențiilor imobiliare și de a profesionaliza serviciile oferite de acestea a stârnit diferite reacții în rândul celor care practică această meserie, dar și al celor care au apelat la serviciile acestora, informează un comunicat al agenției de PR Diana Mețiu Internațional, specializată în imobiliare.
Capacitatea de a respecta noile norme europene, pentru a se menține pe piață, reprezintă îngrijorarea primordială a persoanelor care activează în companii imobiliare mici și mijlocii. Această preocupare se grefează pe previziunile analiștilor din domeniu, care au preconizat o scădere cu 40% a numărului companiilor imobiliare care își vor înceta activitatea din incapacitatea de a respecta standardele impuse de Comisia Europeană.
"Pentru a schimba percepția românilor asupra companiilor imobiliare este important ca serviciile pe care acestea le oferă să se ridice la un anumit nivel de profesionalism. Este obligatoriu pentru o companie imobiliară profesionistă să lucreze la pachetul de servicii oferite și la pregătirea angajaților.
O agenție imobiliară respectabilă trebuie să facă mult mai mult decât să identifice niște proprietăți pentru eventualii clienți, ci să ofere consultanță pentru obținerea de finanțări, suport juridic prin colaborarea cu diferite cabinete de avocatură, să monitorizeze piața constant și să întocmească rapoarte și studii de piață, dar mai ales să fie transparentă pentru a avea o colaborare eficientă cu clienții", a declarat Monica Marin, Partner Manager EuroMetropola.
Credibilitatea agențiilor imobiliare este minimă
Activitatea agențiilor imobiliare nu este mulțumitoare pentru persoanele care au interacționat în ultimii 16 ani cu o astfel de companie. Revolta celor care au apelat la serviciile agențiilor imobiliare se datorează lipsei de profesionalism cu care unele dintre acestea și-au tratat clienții.
"Agențiile imobiliare locale încă se confruntă cu probleme de imagine. Credibilitatea clienților vizavi de agențiile imobiliare este și astăzi la un nivel destul de scăzut, iar unul dintre motivele principale este comportamentul neprofesionist pe care l-au afișat de-a lungul timpului multe dintre companiile de profil în relația cu clienții", spune Monica Marin, Partner Manager EuroMetropola.
Clienții reproșează agențiilor imobiliare că umflă prețurile proprietăților într-un mod evident, pentru ca agentul care intermediază o tranzacție să obțină un comision cât mai avantajos.
Pe de altă parte, clienții acuză agenții imobiliari de o serie de comportamente lipsite de etică. Un exemplu în acest sens ar fi practica destul de frecventă a plasării de anunțuri cu oferte avantajoase, dar inexistente în paginile de publicitate ale ziarelor sau pe Internet. Scopul acestor anunțuri este atragerea unui număr important de clienți.
Unii clienți refuză să plătească serviciile agenților imobiliari
Nemulțumiri nu apar doar din partea clienților, ci și din partea companiilor imobiliare față de unii clienți, care refuză să plătească serviciile pe care agențiile le prestează în timpul unei tranzacții.
"Acest comportament se explică prin lipsa unei culturi a serviciilor care se observă în rândul românilor. Din fericire, în special pe segmentul upper-middle class astfel de incidente apar tot mai rar, semn că publicul s-a mai educat și este mai deschis către acest tip de servicii", adaugă Monica Marin.
Prin urmare, nu doar agenții imobiliari recurg uneori la practici lipsite de etică, ci și clienții, care, neplătind serviciile primite, aduc prejudicii importante agențiilor imobiliare. Aceste prejudicii sunt de ordin financiar, dar și de altă natură, deoarece reprezentanții companiilor imobiliare pierd foarte mult timp pentru recuperarea sumelor cuvenite cu ajutorul instanțelor judecătorești.
O altă nemulțumire a agenților față de clienți este legată de faptul că vânzătorii și cumpărătorii colaborează, în același timp, cu mai multe companii imobiliare și nu îi înștiințează în momentul în care o proprietate s-a tranzacționat. Această comunicare sincopată dintre agenți și clienți este defavorabilă agentului, care irosește o parte importantă din timpul său lucrând pentru un client care nu mai este interesat de serviciile sale.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << âRentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<