search
conta.ro cauta meniu
search

Standardele europene vor scoate din pia 40% din ageniile imobiliare romneti



Intenția Comisiei Europene de a adopta o lege care să reglementeze activitatea agențiilor imobiliare și de a profesionaliza serviciile oferite de acestea a stârnit diferite reacții în rândul celor care practică această meserie, dar și al celor care au apelat la serviciile acestora, informează un comunicat al agenției de PR Diana Mețiu Internațional, specializată în imobiliare.
Capacitatea de a respecta noile norme europene, pentru a se menține pe piață, reprezintă îngrijorarea primordială a persoanelor care activează în companii imobiliare mici și mijlocii. Această preocupare se grefează pe previziunile analiștilor din domeniu, care au preconizat o scădere cu 40% a numărului companiilor imobiliare care își vor înceta activitatea din incapacitatea de a respecta standardele impuse de Comisia Europeană.
"Pentru a schimba percepția românilor asupra companiilor imobiliare este important ca serviciile pe care acestea le oferă să se ridice la un anumit nivel de profesionalism. Este obligatoriu pentru o companie imobiliară profesionistă să lucreze la pachetul de servicii oferite și la pregătirea angajaților.
O agenție imobiliară respectabilă trebuie să facă mult mai mult decât să identifice niște proprietăți pentru eventualii clienți, ci să ofere consultanță pentru obținerea de finanțări, suport juridic prin colaborarea cu diferite cabinete de avocatură, să monitorizeze piața constant și să întocmească rapoarte și studii de piață, dar mai ales să fie transparentă pentru a avea o colaborare eficientă cu clienții", a declarat Monica Marin, Partner Manager EuroMetropola.
Credibilitatea agențiilor imobiliare este minimă
Activitatea agențiilor imobiliare nu este mulțumitoare pentru persoanele care au interacționat în ultimii 16 ani cu o astfel de companie. Revolta celor care au apelat la serviciile agențiilor imobiliare se datorează lipsei de profesionalism cu care unele dintre acestea și-au tratat clienții.
"Agențiile imobiliare locale încă se confruntă cu probleme de imagine. Credibilitatea clienților vizavi de agențiile imobiliare este și astăzi la un nivel destul de scăzut, iar unul dintre motivele principale este comportamentul neprofesionist pe care l-au afișat de-a lungul timpului multe dintre companiile de profil în relația cu clienții", spune Monica Marin, Partner Manager EuroMetropola.
Clienții reproșează agențiilor imobiliare că umflă prețurile proprietăților într-un mod evident,  pentru ca agentul care intermediază o tranzacție să obțină un comision cât mai avantajos.
Pe de altă parte, clienții acuză agenții imobiliari de o serie de comportamente lipsite de etică. Un exemplu în acest sens ar fi practica destul de frecventă a plasării de anunțuri cu oferte avantajoase, dar inexistente în paginile de publicitate ale ziarelor sau pe Internet. Scopul acestor anunțuri este atragerea unui număr important de clienți.
Unii clienți refuză să plătească serviciile agenților imobiliari
Nemulțumiri nu apar doar din partea clienților, ci și din partea companiilor imobiliare față de unii clienți, care refuză să plătească serviciile pe care agențiile le prestează în timpul unei tranzacții.
"Acest comportament se explică prin lipsa unei culturi a serviciilor care se observă în rândul românilor. Din fericire, în special pe segmentul upper-middle class astfel de incidente apar tot mai rar, semn că publicul s-a mai educat și este mai deschis către acest tip de servicii", adaugă Monica Marin.
Prin urmare, nu doar agenții imobiliari recurg uneori la practici lipsite de etică, ci și clienții, care, neplătind serviciile primite, aduc prejudicii importante agențiilor imobiliare. Aceste prejudicii sunt de ordin financiar, dar și de altă natură, deoarece reprezentanții companiilor imobiliare pierd foarte mult timp pentru recuperarea sumelor cuvenite cu ajutorul instanțelor judecătorești.
O altă nemulțumire a agenților față de clienți este legată de faptul că vânzătorii și cumpărătorii colaborează, în același timp, cu mai multe companii imobiliare și nu îi înștiințează în momentul în care o proprietate s-a tranzacționat. Această comunicare sincopată dintre agenți și clienți este defavorabilă agentului, care irosește o parte importantă din timpul său lucrând pentru un client care nu mai este interesat de serviciile sale.

Esential pentru contabili - Monografii contabile complete



Noutati contabile 1748725200
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
TOP 12 Monografii Contabile