Tot ce trebuie sa stiti despre modificarile din contabilitatea in partida simpla incepand cu 1 martie! - articole conta.ro
Contabilitate � Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

Tot ce trebuie sa stiti despre modificarile din contabilitatea in partida simpla incepand cu 1 martie!


1. Incepand cu 1 martie 2015 a intrat in vigoare Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 170/2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla.

Vor conduce contabilitatea in partida simpla urmatoarele categorii de persoane:

a). persoanele fizice si asocierile fara personalitate juridica ale caror venituri sunt supuse impozitului pe venit in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, al caror venit net anual este determinat in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, fiind obtinut din urmatoarele surse:

– activitati independente;
– cedarea folosintei bunurilor;
– activitati agricole, silvicultura si piscicultura;
b). persoanele sau entitatile care, prin actul normativ de infiintare, prin legi speciale sau prin alte acte normative, au obligatia tinerii contabilitatii in partida simpla, cu exceptia persoanelor juridice fara scop patrimonial.

Pentru persoanele care vor conduce contabilitatea in partida simpla vor fi obligatorii urmatoarele registre:
-Registrul Jurnal de incasari si plati - cod 14-1-1/b,
-Registrul Inventar - cod 14-1-2/b.

Registrul jurnal de incasari si plati si Registrul inventar nu mai trebuie inregistrate la organul fiscal.
Registrele de contabilitate parafate si inregistrate la organele fiscale teritoriale anterior intrarii in vigoare a Ordinului M.F.P. nr.170/2015 pot fi utilizate pana la epuizare, cu conditia respectarii continutului de informatii si a normelor de intocmire si utilizare a acestora, prevazute la Cap.V., Anexa nr.1 din Ordinul M.F.P. nr.170 / 2015.in functie de necesitati, contribuabilii mai sus mentionati pot utiliza si alte formulare financiar-contabile, aprobate prin Ordinul M.F.P. nr.3512/2008 privind documentele financiar-contabile.

Persoanele care conduc evidenta contabila pe baza regulilor contabilitatii in partida simpla pot trece la conducerea contabilitatii in partida dubla de la inceputul exercitiului financiar ulterior celui in care au decis aceasta trecere.

Persoanele prevazute la art.2, lit.a). din ordin, infiintate dupa data de 1 martie 2015, care se incadreaza in categoria celor care aplica reglementarile contabile in partida simpla, pot opta pentru tinerea contabilitatii in partida dubla de la data infiintarii acestora.

Persoanele care opteaza pentru tinerea evidentei contabile pe baza regulilor contabilitatii in partida dubla organizeaza si conduc contabilitatea proprie in baza reglementarilor contabile in vigoare, aplicabile operatorilor economici, pana la nivel de balanta de verificare, fara a intocmi situatii financiare anuale. Evidenta contabila astfel tinuta trebuie sa permita determinarea informatiilor necesare pentru indeplinirea obligatiilor prevazute de legislatia in vigoare.

2. In Monitorul Oficial nr.139/24.02.2015 a fost publicat Ordinul M.F.P. nr.197/ 2015 prin care s-a adoptat procedura de anulare a impozitului pe venitul din activitati agricole pentru anul fiscal 2013 precum si a obligatiilor fiscale accesorii aferente acestuia pentru culturile calamnitate.

Astfel, contribuabilii care au desfasurat activitati agricole individual sau in asociere beneficiaza de anularea impozitului pe venitul din activitati agricole datorat pentru anul fiscal 2013, precum si a obligatiilor fiscale accesorii aferente acestuia, proportional cu gradul de calamitate al productiei agricole, daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:

a) impozitul a fost stabilit pe baza de norme de venit;
b) pentru productia agricola nu au fost incheiate polite de asigurare;
c) productia a fost calamitata in proportie de peste 30% din totalul productiei aferente fiecarei grupe de produse vegetale sau animale.

Pentru a beneficia de aceasta facilitate, contribuabilul depune o cerere la organul fiscal competent care sa cuprinda: datele de identificare ale contribuabilului, numarul si data deciziei de impunere prin care a fost stabilit impozitul pe venitul din activitati agricole datorat pentru anul 2013,numarul si data deciziei prin care s-au stabilit creante fiscale accesorii aferente impozitului pe venitul din activitati agricole datorat pentru anul 2013.

La cererea de anulare se anexeaza urmatoarele documente:

a) copii de pe procesele-verbale de constatare a pagubelor din care rezulta gradul de calamitate sau alte documente justificative, daca este cazul;

b) declaratie pe propria raspundere a contribuabilului din care sa reiasa faptul ca pentru productia agricola calamitata nu au fost incheiate polite de asigurare.

Gradul de calamitate se dovedeste cu procesele-verbale de constatare a pagubelor produse, intocmite, dupa caz, de catre comitetele judetene pentru situatii de urgenta si/sau de catre comitetele locale pentru situatii de urgenta si/sau de catre comisiile locale alcatuite din specialisti pentru evaluarea pagubelor produse in urma fenomenelor hidrometeorologice periculoase, constituite potrivit legii.

In situatia in care activitatea agricola se desfasoara in cadrul unei asocieri fara personalitate juridica, cererea de anulare a impozitului pe venitul din activitati agricole datorat pentru anul fiscal 2013 si a obligatiilor fiscale accesorii aferente acestuia se depune la organul fiscal la care asocierea este luata in evidenta fiscala.

In termen de 5 zile de la primire, organul fiscal transmite cererea, precum si informatiile necesare solutionarii acesteia, organului fiscal in a carei raza teritoriala isi are domiciliul fiscal, persoana fizica din Romania."

Sursa: DGFP Cluj-Napoca



Ghidul practic al contabilului
din domeniul constructiilor


REDUCERE 50%

+ CADOU Formularele obligatorii
pentru Departamentul de Contabilitate


Click AICI >>


 

Comenteaza acest articol in forum

Articol de: Andrei Constantinescu - www.conta.ro
Data: 2015-03-10
Vizualizari: 4726


  Alte ContaArticole
postat la: 2021-09-22
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea informeaza
contribuabilii ca prin OG 11/2021 a fost reglementata posibilitatea acordarii anularii obligatiilor de plata accesorii prevazuta de OUG 69/2020 pentru inca doua situatii in care se pot afla contribuabilii cu restante bugetare ale caror scadente sunt anterioare datei de 31 martie 2021.
Citeste mai mult ...
postat la: 2021-09-22
Contribuabilii care au obligatii de plata a caror scadenta /termen de plata s-a
implinit dupa data declararii starii de urgenta mai au posibilitatea, pana la 30 septembrie 2021, sa depuna cereri de esalonare la plata in forma simplificata.
Citeste mai mult ...
postat la: 2021-09-14
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat Codul Fiscal si Codul de procedura fiscala, astfel incat sa fie introduse si ultimele prevederi ale OG 8/2021 si OG 11/2021. Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special

Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


  Conta Director
  Conta Site
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2021. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services