In cazul in care obtineti venituri din inchirierea de camere in scop turistic, in data de 25 noiembrie 2013 expira termenul de plata pentru impozitul pe veniturile obtinute din inchirieri.
Prezentam principalele obligatii fiscale pe care le implica desfasurarea acestei activitati.
Obligatii
Contribuabilii, persoane fizice care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala avand o capacitate de cazare intre una si 5 camere inclusiv, datoreaza un impozit pe venit stabilit ca norma anuala de venit.
Normele de venit anual pentru inchirierea de camere in scop turistic pentru anul 2013 pentru categoriile de localitati din judetul Valcea in care sunt amplasate locuintele proprietate personala, potrivit art. 2 din Ordinul comun nr. 22/06.01.2012 al ministrului Dezvoltarii Regionale si Turismului si nr. 28/10.01.2012 al Ordinului ministrului Finantelor Publice si a Deciziei nr. 455/18.12.2012 a directorului executiv al DGFP Valcea, sunt diferentiate astfel:
a) statiuni turistice de interes national: Baile-Govora, Baile-Olanesti, Calimanesti-Caciulata, norma de venit este de 7.200 lei/an/camera;
b) pentru orasul Horezu, comuna Voineasa si celelalte localitati din judet, norma de venit este de 5.000 lei/an/camera.
Documentatie
Contribuabilii care desfasoara activitati de inchiriere de camere in scop turistic, au obligatia de a depune la organul fiscal competent formularul 220 „Declaratie privind venitul estimat/norma de venit" si vor completa anexa la declaratie „Fisa capacitatii de cazare" cu informatiile necesare in vederea stabilirii impozitului anual datorat, pana la data de 31 ianuarie inclusiv, in cazul contribuabililor care au desfasurat activitate si in anul precedent, respectiv in termen de 15 zile de la inceperea activitatii, in cazul contribuabililor care incep activitatea in cursul anului fiscal.
Important! Contribuabilii care au depus declaratii de venit estimat in lunile noiembrie si decembrie au obligatia sa depuna formularul 200 pana la 25 mai a anului urmator, celui de realizare a venitului.
Termene de plata
Impozitul anual datorat se calculeaza prin aplicarea cotei de 16% asupra normei anuale de venit, impozitul fiind final. Impozitul se vireaza la bugetul de stat in doua transe egale: 50% pana la 25 iulie inclusiv si 25 noiembrie inclusiv.
Ajustarea normelor
Normele de venit anuale pentru categoriile de localitati mentionate, se ajusteaza prin diminuare, astfel:
- pentru locuintele situate in mediul rural cu 10%;
- pentru camerele de locuit situate in constructii din lemn, cu 10%;
- camerele care nu sunt dotate cu instalatie de apa, canalizare si de incalzire proprii sau comune, cu 20%;
- pentru camerele care nu sunt dotate cu instalatii sanitare proprii, cu 20%;
- pentru camere care au suprafata mai mica de 10 mp, cu 5%;
- pentru camere care au mai mult de doua locuri de cazare, cu 5%.
Coeficientii de corectie stabiliti corespunzator criteriilor si situatiilor concrete ale fiecarui contribuabil nu pot sa diminueze cu mai mult de 30% normele de venit anuale stabilite.
Norma anuala de venit se reduce proportional astfel incat sa reflecte perioada din anul calendaristic pe parcursul careia inchirierea a fost efectuata, tinand cont de data la care au intervenit urmatoarele situatii:
- inceperea realizarii de venituri din inchirierea in scop turistic;
- incetarea realizarii de venituri din inchirierea in scop turistic;
- intreruperile temporare datorate unor accidente, spitalizarii si altor cauze obiective, inclusiv cele de forta majora, dovedite cu documente justificative.
in cazul in care in cursul anului, contribuabilii care desfasoara activitati de inchiriere de camere in scop turistic situate in locuinte proprietate personala depasesc capacitatea de cazare de 5 camere, au obligatia ca in termen de 15 zile de la producerea evenimentului sa depuna formularul 220 pentru determinarea venitului in sistem real.
Sursa: DGFP Valcea
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<