In primul rand, se precizeaza ca potrivit legislatiei in vigoare, zilierul e definit ca acea persoana fizica, cetatean roman sau strain, care are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate, cu caracter ocazional, pentru un beneficiar, contra unei remuneratii.
Beneficiar poate fi: persoana juridica, persoana fizica autorizata si intreprinzatorul persoana fizica titular al intreprinderii individuale, intreprinderii familiale, pentru care zilierul executa activitati necalificate cu caracter ocazional.
Durata activitatii ocazionale crae poate fi exercitata este de minimum o zi, corespunzator cu 8 ore de munca.
Impozitul datorat pentru venitul realizat de zilieri.
Venitul realizat de zilieri sub forma remuneratiei zilnice reprezinta venit asimilat salariului pentru care se datoreaza impozit pe salarii, dar nu se datoreaza contributii sociale obligatorii nici de catre zilier, nici de catre beneficiar.
Declararea si plata impozitului datorat pentru venitul realizat de zilieri
Impozitul datorat de zilieri pentru venitul realizat se calculeaza si se retine de persoana juridica (beneficiar al lucrarilor), prin aplicarea cotei de 16% asupra remuneratiei brute zilnice si se declara in declaratia 112 - Anexa 1, la sectiunea A "Creante fiscale" - 01.(602) Impozit pe veniturile din salarii, cumulandu-se, dupa caz, cu celelalte impozite pe salarii, dar fara a completa pentru zilieri celelalte anexe din declaratie.
Declararea si virarea la bugetul de stat a impozitului calculat si retinut se efectueaza de catre beneficiarul de lucrari pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se platesc aceste venituri.
EXCEPTIE:
Contribuabilii care indeplinesc conditiile, prevazute la art. 58 alin. (2) din Codul fiscal, pentru declararea si plata trimestriala a impozitului pe salarii si a contributiilor sociale, declara trimestrial in declaratia 112 si platesc trimestrial impozitul pe veniturile din salarii inclusiv pentru zilieri, pana la data de 25 a lunii urmatoare incheierii trimestrului, prin completarea si depunerea unei declaratii 112 pentru fiecare luna din trimestru.
ATENTIE!
Numarul zilierilor nu se ia in calculul numarului mediu de salariati (exclusiv 3) in functie de care se stabileste termenul de declarare si de plata lunar sau trimestrial. La calculul acestui numar se au in vedere numai salariatii cu contract de munca, declarati in declaratia 112.
Informatiile referitoare la
calculul impozitului pe veniturile din salarii pe anul 2013, inclusiv pentru zilieri se cuprind la sectiunea V din declaratia 205, cu termen de depunere 28 februarie 2014.
Beneficiarul lucrarilor are obligatia sa se inregistreze in Registrul de evidenta a zilierilor, zilnic (exceptand perioadele in care nu se apeleaza la serviciile zilierilor), in ordine cronologica, toti zilierii, iar un extras al acestui registru, continand inregistrarile din luna precedenta, va fi inaintat lunar, pana cel tarziu la data de 5 a fiecarei luni, Inspectoratului Teritorial de Munca.
Registrul de evidenta a zilierilor se distribuie, contra cost, de Inspectoratul Teritorial de Munca sau poate fi intocmit electronic.
Baza legala: Legea nr. 52/2011, Legea nr. 277/2013, OMFP nr. 1930/2011, Legea 18/2014, Legea 571/2003 privind Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare
Sursa: Finante Publice Brasov
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<