De cand am intrat la facultate in Cluj, tata face o gluma, cum ca o sa ajungem noi sa ne vedem cu pasapoarte. Ca fac "astia" cumva si impart tara in regiuni, si pe urma... mai e doar un pas. Nu am ajuns tocmai acolo, dar ultimele stiri despre firul rosu dintre cabinetul premierului si biroul de la Cotroceni vorbesc despre reorganizarea administrativ teritoriala a Romaniei, in regim de urgenta. Motivele sunt se pare legate de absorbtia fondurilor europene si cerintele din partea Uniunii. Pe scurt, vreo zece miliarde de euro, prin programul de Dezvoltare al Comisiei Europene.
Se au in vedere doua variante (potrivit declaratiilor premierului Emil Boc, citate de Mediafax): una ar fi comasarea structurilor judetene in structuri mai mari (modelul polonez al voievodatelor), o alta ar fi crearea unui strat suplimentar, o suprastructura de regiuni care sa inglobeze si administreze mai multe judete.
Zic de mult ardelenii din jurul meu ca s-au saturat sa fie responsabili de cea mai mare ponedere din PIB fara nici o rasplata speciala. Dar acum, chiar asta e miza: reorganizarea structurilor administrative inseamna reorganizarea distributiei bugetelor locale, a institutiilor guvernate descentralizat.
Un mare plus al momentului ar merita punctat asa: se mobilizeaza Guvernul si face. Ca sa intram intr-o formula unde beneficiem de niste bani. Partea de speriat (mentionata obsesiv in articolele pe tema in discutie) este ca se reduc structurile administrative, pica capete, apar perdanti politici (vezi PNL). Dar in partea asta de speriat eu vad si o sansa de a incepe "pe curat". Sa pice capete, daca ele sunt inutile functional. Cred ca sansa de a puncta la structura noua depinde destul de tare de conjunctura curenta: un premier destul de onest, dar in acelasi timp puternic pe pozitie, in combinatie cu un presedinte interventionist prin excelenta, puternic, si destul de in armonie cu premierul (in ciuda tuturor zvonurilor). Prin formula asta (cu toate gesturile care altfel ameninta democratia pe ici pe colo) are guvernul curent sansa sa implementeze o structura de forta.
Fireste ca de la sansa la implementare, e ca in bancul cu diferenta dintre teorie si practica (in teorie nu e nici o diferenta, in practica este!). Vine an electoral. Daca PDL rateaza alegerile, atunci toate capetele proaspete pica si se schimba cu unele de alta culoare. Stim toti si asteptam momentul ca la "roata tiganului": contribuim, contribuim si pe urma, hop! vine si randul la luat potul.
Pe langa jocurile electorale (care sunt de altfel suficient exploatate de presa), nu ma pot opri sa nu remarc dificultatile majore de intampinat in implementarea unei restructurari complete, respectiv varianta 1. Ganditi-va numai ce va insemna, pe sistemul informatic curent gestionarea fiscala, realocarea contribuabililor pe noile structuri. Unde si cum se vor face raportarile periodice? Cum se vor gestiona entitatile aflate in gestiunea consiliilor judetele?
Mai remarc si tendinta de a analiza la nivel superficial subiectul: deocamdata mass media se concentreaza pe jocurile politice. Cine, ce pierde, cine, cum poate profita.
Concluzia mea ar fi ca din toate motivele de mai sus (legate de jocuri politice, implementari defectuoase istoric) varianta preferata va fi aceea a suprastructurii care pastreaza impartirea curenta in judete: pentru ca e mai simplu in Romania de azi sa creezi o structura noua decat sa inchizi una existenta. Iar motivul cel mai important este ca de fapt nu ne reorganizam pentru ca functional simtim nevoia si avem o analiza de macro economica, administrativa si sociologica care sa concluzioneze cum si de ce sa facem asa ceva. Ne reorganizam pentru ca vine dinafara. Si atunci trebuie doar sa cream o aparenta, fara sa ne mutam prea tare in afara zonei de confort. Pacat ca nu ne apartine ideea asta. Ar fi putut aduce multe beneficii.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<