Conditii de obtinere
Documentele necesare obtinerii vizei se pot transmite incepand cu 5 ianuarie 2015 prin:
E-mail: ceccarbuc@ceccarbuc.ro, fax: 021.320.00.81 sau prin posta, pana la data de 31 ianuarie 2015
Viza anuala obligatorie pentru exercitarea profesiei de catre membri persoane fizice si juridice se acorda pana la data de 31 ianuarie 2015, potrivit Normelor nr. 1500/2009 privind evidenta si gestionarea membrilor, cu modificarile si completarile ulterioare, prin indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii:
1. VIZA PENTRU PERSOANE FIZICE
Achitarea in intregime a obligatiilor fata de Corp aferente anului trecut si a obligatiilor aferente anului pentru care se acorda viza - ca persoana fizica;
Raport privind activitatea desfasurata in anul 2014 (+ rapoarte de activitate restante, daca este cazul);
Cazier judiciar sau declaratie pe propria raspundere;
Efectuarea orelor de pregatire profesionala in anul 2014;
Prezentarea adeverintei medicale din care sa reiasa "Apt din punct de vedere fizic si psihic pentru exercitarea profesiei de expert contabil/contabil autorizat".
Potrivit prevederilor art. 8 si art. 11 din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994, republicata, expertii contabili si contabilii autorizati pot exercita profesia individual sau se pot constitui in societati comerciale, potrivit legii. Desfasurarea activitatii prin societate comerciala de profil, presupune si conditia ca membrii Corpului asociati, actionari si/sau angajati ai societatii respective sa-si indeplineasca obligatiile de membri ai Corpului, persoane fizice.
2. AVIZUL PENTRU PERSOANE JURIDICE
In cazul societatilor de expertiza contabila/contabilitate, administratorii si asociatii acestora (doar cei care detin calitatea de expert contabil/contabil autorizat) trebuie sa indeplineasca toate conditiile prevazute pentru persoanele fizice (pct. 1) si sa intreprinda urmatoarele:
Achitarea in intregime a obligatiilor fata de Corp aferente anului trecut si a obligatiilor aferente anului pentru care se acorda viza - ca persoana juridica;
Raport privind activitatea desfasurata de catre societate in anul 2014 (+ rapoarte de activitate restante, daca este cazul);
Balanta contabila aferenta societatii.
3. NIVELUL COTIZAtIILOR PROFESIONALE:
Cotizatie fixa experti contabili: 400 lei
Cotizatie fixa contabili autorizati: 350 lei
Cotizatie fixa persoane juridice: 800 lei;
Cotizatie variabila persoane fizice si juridice: 1.2% din veniturile profesionale;
Cotizatie fixa experti contabili care profeseaza prin societati membre si care nu desfasoara activitati individuale: 200 lei;
Cotizatie fixa contabili autorizati care profeseaza prin societati membre si care nu desfasoara activitati individuale: 175 lei;
Cotizatie membrii inactivi (persoanele care nu pot desfasura activitate datorita unor interdictii prevazute prin lege speciala): 300 lei experti contabili si 250 lei contabili autorizati.
4. FORMULARE NECESARE:
Raport anual de activitate - click aici;
Declaratie pe propria raspundere - click aici.
5. PARAFA ANUALa DE MEMBRU
Va reamintim ca prin Hotararea Consiliului Superior nr. 12/262 din 22 martie 2012 au fost aprobate unele masuri pe linia transparentei activitatilor profesionale ale membrilor Corpului, care prevad ca incepand cu 1 ianuarie 2013, dovada inscrierii in Tabloul Corpului si exercitarii legale a profesiei se face prin aplicarea pe toate contractele, lucrarile, rapoartele si alte documente ce intervin intre membrii CECCAR si clientii sau beneficiarii acestora, a parafei cu valabilitate anuala.
In consecinta, incepand cu anul 2013 parafa se va schimba anual, iar vechea parafa va deveni nula.
Parafele vechi detinute vor fi predate filialei pe baza de proces verbal, in momentul eliberarii parafelor anuale, valabile pentru anul 2015.
Pentru membrii care au obtinut viza anuala in anul 2015, in termenul prevazut de reglementarile CECCAR, parafele cu viza pentru anul 2015 s-au confectionat automat si le gasiti, incepand cu 5 ianuarie 2015 la sediul filialei.
6. RAPORT DE ACTIVITATE - DEPUNERE ONLINE
In vederea asigurarii pentru membrii C.E.C.C.A.R. facilitatea de a completa on-line Raportul anual de activitate, a fost dezvoltata si implementata in acest scop o aplicatie care poate fi accesata prin internet, utilizand un browser web.
Aceasta facilitate este prima dintr-o serie de masuri menite sa simplifice procesul de obtinere a vizei de exercitare a profesiei.
In afara de facilitatea completarii on-line a Raportului anual de activitate, membrii au posibilitatea consultarii fisei personale, astfel ca in orice moment se poate cunoaste statutul in cadrul Corpului, atat personal cat si al societatii, dupa caz.
Legat de aceste facilitati, membrii pot solicita informatii suplimentare la filiala de domiciliu sau prin e-mail.
Pentru crearea unui cont in aplicatie astfel incat sa puteti accesa fisa personala si completa Raportul anual de activitate, va rugam sa urmati unul din urmatorii pasi:
solicitati personal la filiala C.E.C.C.A.R. de domiciliu, datele de autentificare (username si parola); este nevoie sa aveti asupra dumneavoastra cartea de identitate sau carnetul de membru pentru identificare
sau
trimiteti pe adresa ceccarbuc@ceccarbuc.ro un e-mail cu subiectul: "Solicitare creare cont", la care atasati o copie dupa cartea de identitate si carnetul de membru; adresa de e-mail de pe care trimiteti solicitarea trebuie sa fie obligatoriu personala si sa aveti acces la ea. in cel mai scurt timp veti primi pe adresa de e-mail datele de autentificare in aplicatie (verificati periodic si directorul Spam sau Junk). Pentru orice problema legata de accesarea contului trimiteti intrebarile dumneavoastra pe adresa de e-mail mai sus mentionata sau la filiala de domiciliu
Odata creat contul, veti primi pe adresa de e-mail personala, informatii suplimentare privind modul de utilizare al aplicatiei si de completare a Raportului anual de activitate.
Sursa: CECCAR Bucuresti
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Retur Marfa Furnizor
Returul de marfa catre furnizor este o situatie care poate aparea in activitatea unei societati din varii motive, precum: marfa livrata neconforma, expirata, deteriorata sau pur si simplu in surplus fata de necesarul efectiv. Pentru a reflecta corect aceste operatiuni in contabilitate, este esential sa se respecte prevederile legale si principiile contabile in vigoare. In acest articol, prezentam monografia contabila aferenta returului de marfa catre furnizor, alaturi de implicatiile fiscale si...
vezi AICI monografia << Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia <<