Conditii de obtinere
Documentele necesare obtinerii vizei se pot transmite incepand cu 5 ianuarie 2015 prin:
E-mail: ceccarbuc@ceccarbuc.ro, fax: 021.320.00.81 sau prin posta, pana la data de 31 ianuarie 2015
Viza anuala obligatorie pentru exercitarea profesiei de catre membri persoane fizice si juridice se acorda pana la data de 31 ianuarie 2015, potrivit Normelor nr. 1500/2009 privind evidenta si gestionarea membrilor, cu modificarile si completarile ulterioare, prin indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii:
1. VIZA PENTRU PERSOANE FIZICE
Achitarea in intregime a obligatiilor fata de Corp aferente anului trecut si a obligatiilor aferente anului pentru care se acorda viza - ca persoana fizica;
Raport privind activitatea desfasurata in anul 2014 (+ rapoarte de activitate restante, daca este cazul);
Cazier judiciar sau declaratie pe propria raspundere;
Efectuarea orelor de pregatire profesionala in anul 2014;
Prezentarea adeverintei medicale din care sa reiasa "Apt din punct de vedere fizic si psihic pentru exercitarea profesiei de expert contabil/contabil autorizat".
Potrivit prevederilor art. 8 si art. 11 din Ordonanta Guvernului nr. 65/1994, republicata, expertii contabili si contabilii autorizati pot exercita profesia individual sau se pot constitui in societati comerciale, potrivit legii. Desfasurarea activitatii prin societate comerciala de profil, presupune si conditia ca membrii Corpului asociati, actionari si/sau angajati ai societatii respective sa-si indeplineasca obligatiile de membri ai Corpului, persoane fizice.
2. AVIZUL PENTRU PERSOANE JURIDICE
In cazul societatilor de expertiza contabila/contabilitate, administratorii si asociatii acestora (doar cei care detin calitatea de expert contabil/contabil autorizat) trebuie sa indeplineasca toate conditiile prevazute pentru persoanele fizice (pct. 1) si sa intreprinda urmatoarele:
Achitarea in intregime a obligatiilor fata de Corp aferente anului trecut si a obligatiilor aferente anului pentru care se acorda viza - ca persoana juridica;
Raport privind activitatea desfasurata de catre societate in anul 2014 (+ rapoarte de activitate restante, daca este cazul);
Balanta contabila aferenta societatii.
3. NIVELUL COTIZAtIILOR PROFESIONALE:
Cotizatie fixa experti contabili: 400 lei
Cotizatie fixa contabili autorizati: 350 lei
Cotizatie fixa persoane juridice: 800 lei;
Cotizatie variabila persoane fizice si juridice: 1.2% din veniturile profesionale;
Cotizatie fixa experti contabili care profeseaza prin societati membre si care nu desfasoara activitati individuale: 200 lei;
Cotizatie fixa contabili autorizati care profeseaza prin societati membre si care nu desfasoara activitati individuale: 175 lei;
Cotizatie membrii inactivi (persoanele care nu pot desfasura activitate datorita unor interdictii prevazute prin lege speciala): 300 lei experti contabili si 250 lei contabili autorizati.
4. FORMULARE NECESARE:
Raport anual de activitate - click aici;
Declaratie pe propria raspundere - click aici.
5. PARAFA ANUALa DE MEMBRU
Va reamintim ca prin Hotararea Consiliului Superior nr. 12/262 din 22 martie 2012 au fost aprobate unele masuri pe linia transparentei activitatilor profesionale ale membrilor Corpului, care prevad ca incepand cu 1 ianuarie 2013, dovada inscrierii in Tabloul Corpului si exercitarii legale a profesiei se face prin aplicarea pe toate contractele, lucrarile, rapoartele si alte documente ce intervin intre membrii CECCAR si clientii sau beneficiarii acestora, a parafei cu valabilitate anuala.
In consecinta, incepand cu anul 2013 parafa se va schimba anual, iar vechea parafa va deveni nula.
Parafele vechi detinute vor fi predate filialei pe baza de proces verbal, in momentul eliberarii parafelor anuale, valabile pentru anul 2015.
Pentru membrii care au obtinut viza anuala in anul 2015, in termenul prevazut de reglementarile CECCAR, parafele cu viza pentru anul 2015 s-au confectionat automat si le gasiti, incepand cu 5 ianuarie 2015 la sediul filialei.
6. RAPORT DE ACTIVITATE - DEPUNERE ONLINE
In vederea asigurarii pentru membrii C.E.C.C.A.R. facilitatea de a completa on-line Raportul anual de activitate, a fost dezvoltata si implementata in acest scop o aplicatie care poate fi accesata prin internet, utilizand un browser web.
Aceasta facilitate este prima dintr-o serie de masuri menite sa simplifice procesul de obtinere a vizei de exercitare a profesiei.
In afara de facilitatea completarii on-line a Raportului anual de activitate, membrii au posibilitatea consultarii fisei personale, astfel ca in orice moment se poate cunoaste statutul in cadrul Corpului, atat personal cat si al societatii, dupa caz.
Legat de aceste facilitati, membrii pot solicita informatii suplimentare la filiala de domiciliu sau prin e-mail.
Pentru crearea unui cont in aplicatie astfel incat sa puteti accesa fisa personala si completa Raportul anual de activitate, va rugam sa urmati unul din urmatorii pasi:
solicitati personal la filiala C.E.C.C.A.R. de domiciliu, datele de autentificare (username si parola); este nevoie sa aveti asupra dumneavoastra cartea de identitate sau carnetul de membru pentru identificare
sau
trimiteti pe adresa ceccarbuc@ceccarbuc.ro un e-mail cu subiectul: "Solicitare creare cont", la care atasati o copie dupa cartea de identitate si carnetul de membru; adresa de e-mail de pe care trimiteti solicitarea trebuie sa fie obligatoriu personala si sa aveti acces la ea. in cel mai scurt timp veti primi pe adresa de e-mail datele de autentificare in aplicatie (verificati periodic si directorul Spam sau Junk). Pentru orice problema legata de accesarea contului trimiteti intrebarile dumneavoastra pe adresa de e-mail mai sus mentionata sau la filiala de domiciliu
Odata creat contul, veti primi pe adresa de e-mail personala, informatii suplimentare privind modul de utilizare al aplicatiei si de completare a Raportului anual de activitate.
Sursa: CECCAR Bucuresti
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia <<