search
conta.ro cauta meniu
search

Volvo, scos la vanzare din cauza pierderilor in Statele Unite



Ford Motor Co. se gandeste sa vanda unitatea de masini Volvo, potrivit unor persoane familiare cu subiectul, in timp ce producatorul de masini cauta metode de a-si sustine operatiunile din Statele Unite care sunt in scadere, relateaza Wall Street Journal. Aceasta schimbare brusca, inversand o declaratie anterioara referitoare la faptul ca divizia de masini de lux din Suedia nu este de vanzare, marcheaza un potential abandon de catre Ford al unui efort de opt ani de a acoperi cu marci europene piata profitabila a masinilor de lux.
Compania a vandut marca de lux Aston Martin pentru 848 milioane de dolari si a inceput sa se gandeasca la vanzarea marcilor Jaguar si Land Rover, de asemenea. Aceste marci, alaturi de Volvo, componente ale Ford Premier Automotive Group, au avut pierderi de 4,8 miliarde din 2004 si pana acum. Miscarea pare sa reflecte adancirea problemelor pe care Ford le are in America de Nord, unde cota de piata a scazut mai repede decat se preconizase. Aceste declinuri au facut pentru Ford si mai grea atingerea tintei de a reveni pe profit pana in 2009 - o tinta pe care compania o va pastra, au declarat, vineri, oficiali ai firmei.

Ford, in continua pierdere in America de Nord

Producatorul auto a pierdut 12,6 miliarde de dolari in 2006, an cand veniturile din America de Nord au picat pana la 69 de miliarde de dolari, fata de aproape 100 de miliarde de dolari in 2000. Compania a inchis fabricile si a eliminat mii de locuri de munca intr-o incercare de a taia din costuri. De asemenea, si-a crescut numerarul prin ipotecarea a aproape tuturor fabricilor si a altor bunuri ca parte a unui pachet financiar global pana la o suma ce poate ajunge la 23 de miliarde de dolari. Seful executiv al Ford, Alan Mulally, a sperat sa foloseasca acesti bani pentru a finanta o restructurare de proportii pana cand Ford se va pune din nou pe picioare. Dar, in America de Nord, piatra de temelie a operatiunilor auto ale companiei, pozitia detinuta se deterioreaza rapid. In prima jumatate a anului, vanzarile Ford in Statele Unite au scazut cu 11% la 1,37 milioane de unitati, oferindu-i acestuia doar 16,6% din piata. Scaderea s-a inregistrat si pe fondul cresterii pretului de benzina, care a afectat deopotriva piata camionetelor, cat si cea a vehiculelor cu utilitate sportiva. In 2000, cand vanzarile de camionete erau in floare, Ford detinea 24,1% din piata americana. Volvo a generat profituri stabile pentru Ford si este cel mai probabil sa atraga interesul multor potentiali cumparatori, desi compania a sustinut pana acum ca nu doreste sa vanda unitatea. Pana acum Ford nu a luat nicio decizie in acest sens si un oficial al companiei a spus ca Ford nu discuta cu niciun potential cumparator aceasta idee. O persoana familiara cu subiectul a declarat ca dezbaterile companiei referitoare la vanzarea Volvo sunt inca la faza incipienta. O alta persoana din interiorul companiei a spus ca ideea de a vinde marca are o sansa de 50-50 de a se produce.

Vanzarea Volvo poate aduce 8 mld. de dolari pentru Ford

Cati bani poate aduce Volvo pentru Ford este inca neclar. Merrill Lynch & Co. a estimat la inceputul anului ca vanzarea combinata a marcilor Jaguar si Land Rover ar putea aduce la 1,3-1,5 miliarde de dolari, in timp ce vanzarea Volvo va aduce 8 miliarde de dolari. Volvo vinde 430.000 pana la 450.000 de masini pe an, mult mai putine decat rivalii sai BMW si Mercedes, fiecare avand vanzari de un milion de masini pe an. BMW si-a exprimat, la inceputul anului, interesul de a cumpara marca suedeza, insa miscarea nu a dus la un contract, iar interesul BMW s-a pierdut. Vanzarile globale de masini in Statele Unite ale Americii si Europa au scazut usor in acest an, dar unele marci de masini de lux au reusit sa scape de pierderi. In Statele Unite o piata de nisa care abia lupta si preturile mari ale benzinei au provocat o scadere de 1,8% in vanzarile globale de masini si camionete in prima jumatate a acestui an, comparativ cu anul trecut, conform unei firme de cercetare, Autodata Corp. Totusi, marci ca Lexus, Infiniti sau BMW au reusit sa-si creasca castigurile.
Vanzarile Volvo in America au scazut cu aproape 9% in prima jumatate a anului, la 53,887 masini, conform Autodata. Dar vanzarile in Europa, unde marca este mai puternica, a reusit sa compenseze minusurile. In ciuda slabirii in cadrul pietei auto din Europa de Vest, Volvo a inregistrat o crestere de 8% pana la 137,561 masini, conform European Automobile Manufacturers Association.

Esential pentru contabili - Monografii contabile complete



Noutati contabile 1748725200
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
TOP 12 Monografii Contabile