- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → ctanela's Content
ctanela's Content
There have been 1000 items by ctanela (Search limited from 11-January 08)
By content type
See this member's
#77804 Repartizare profit microintreprindere
Postat de ctanela on 01 April 2006 - 10:00 AM in Arhiva
draghici a spus:
Articolul din CF la care te referi legifereaza tratamentul fiscal al rezervelor legale. Obligatia constituirii acestora revine tuturor SC, conform Lg. 31/1990R privind societatile comerciale
"Art. 183. - (1) Din profitul societatii se va prelua, in fiecare an, cel putin 5% pentru formarea fondului de rezerva, pana ce acesta va atinge minimum a cincea parte din capitalul social. " :wink:
#68182 urgent,acoperire pierderi la macro fosta micro
Postat de ctanela on 17 February 2006 - 07:26 PM in Arhiva
2) Nu ai pierdere fiscala in 117. Pentru acest caz nu ai ce recupera.
Citeaza
Ba poti sa le spui ca au de plata. Trebuie sa recalculezi impozitul pe profit la ambele firme, corect, trimestrial. Faci rectificative la decl.100 la fiecare trimestru si le spui oamenilor adevarul. AI GRESIT. Este cea mai buna minciuna. Nu pot sa anticipez reactia, dar nu ai alta solutie.
#57805 Inventar
Postat de ctanela on 02 January 2006 - 10:30 PM in Arhiva
Listele de inventar cuprind denumirea mf, UM, cantitatea, pretul unitar si valoarea. Daca societatea desfasoara op. de comert cu amanuntul, pretul trebuie sa fie cel de vanzare (inclusiv TVA), astfel incat rezultatul sa poata fi comparat cu soldul debitor al ct 371 la 31.12.2005.
Atentie: se inventariaza si imobilizari corporale si necorporale, obiecte de inventar, etc.
:wink:
#88825 contul 211
Postat de ctanela on 18 June 2006 - 04:25 PM in Arhiva
176. – (1) Drepturile ºi obligaþiile, precum ºi unele bunuri care nu pot fi integrate în activele ºi pasivele entitãþii se înregistreazã în contabilitate în conturi în afara bilanþului, denumite ºi conturi de ordine ºi evidenþã.
În aceastã categorie se cuprind angajamente (giruri, cauþiuni, garanþii) acordate sau primite în relaþiile cu terþii, imobilizari corporale luate cu chirie, valori materiale primite spre prelucrare sau reparare, în pãstrare sau custodie, debitori scoºi din activ urmãriþi în continuare, redevenþe, locaþii de gestiune, chirii ºi alte datorii asimilate, efecte scontate neajunse la scadenþã, precum ºi alte valori.
P.S. Fiind vorba de o relatie intre doua societati comerciale, indicat ar fi sa nu fie cedat dreptul de folosinta cu titlu gratuit. :wink:
#81748 model contract de comision
Postat de ctanela on 29 April 2006 - 10:39 PM in Arhiva
Atentie la gramatica. Trei greseli intr-o fraza este cam mult. :(
#81091 4551 cu sold creditor si 542 cu sold debitor...
Postat de ctanela on 24 April 2006 - 06:01 PM in Arhiva
2.Verifica ce scrie pe documentele de plata intocmite in decursul timpului la ridicarea banilor din casa.
- Daca scrie retragere imprumut, atunci contul 542 este gresit folosit. In cazul acesta rectifici notele contabile si repui inregistrarile in contul corect (455);
- Daca scrie avans spre decontare, atunci contul folosit este corect. Drept urmare asociatul se va face ca da inapoi avansul nejustificat si, simultan, isi retrage banii cu care a creditat firma. :wink:
#57793 Inventar
Postat de ctanela on 02 January 2006 - 08:05 PM in Arhiva
Citeste normele de inventariere si mai vorbim. :wink:
#56931 DECONT TVA - IMPORT URGENT VA ROG!
Postat de ctanela on 20 December 2005 - 06:59 PM in Arhiva
Factura externa si DVI-ul se inregistreaza in jurnalul de cumparari
371/301/etc = 401 (furnizor extern)
371/301/etc = 446 (taxe vamale)
371/301/etc = 446 (comision vamal)
4426 = 401 (Vama)
Baza de impozitare 19% va fi totalul din 371/301/etc si-ti va iesi corelatia. :wink:
#32444 Intrebari
Postat de ctanela on 13 August 2005 - 02:33 PM in Arhiva
1. NU
2. OK
3. Registrul-inventar (cod 14-1-2) este un document contabil obligatoriu în care se înregistreaza toate elementele de activ si de pasiv, grupate în functie de natura lor, inventariate de unitate, potrivit legii.
Registrul-inventar se întocmeste la înfiintarea unitatii, cel putin o data pe an pe parcursul functionarii unitatii, cu ocazia fuziunii, divizarii sau încetarii activitatii, precum si în alte situatii prevazute de lege pe baza de inventar faptic.
În acest registru se înscriu, într-o forma recapitulativa, elementele inventariate dupa natura lor, suficient de detaliate pentru a putea justifica continutul fiecarui post al bilantului.
Registrul-inventar se completeaza pe baza inventarierii faptice a fiecarui cont de activ si de pasiv. Elementele de activ si de pasiv înscrise în Registrul-inventar au la baza listele de inventariere sau alte documente care justifica continutul acestora.
În cazul în care inventarierea are loc pe parcursul anului, în Registrul-inventar se înregistreaza soldurile existente la data inventarierii, la care se adauga rulajele intrarilor si se scad rulajele iesirilor de la data inventarierii pâna la data încheierii exercitiului financiar.
(NORME METODOLOGICE din 14 decembrie 2004 de întocmire si utilizare a registrelor si formularelor comune pe economie privind activitatea financiara si contabila)
Dupa cum vezi, in registrul-inventar nu se trec numai stocurile, ci rezultatul inventarierii tuturor conturilor de activ si de pasiv. Asa ca TREBUIE.
Succes.
#48815 URGENT !Firma straina care isi deschide reprezentanta in Rom
Postat de ctanela on 03 November 2005 - 05:50 PM in Arhiva
CAPITOLUL II
Impozitul pe reprezentanþe
Contribuabili
Art. 122. - Orice persoanã juridicã strãinã, care are o reprezentanþã autorizatã sã funcþioneze în România, potrivit legii, are obligaþia de a plãti un impozit anual, conform prezentului capitol.
Norme metodologice:
18. (1) Persoanele juridice strãine, prin reprezentanþe înfiinþate în România, nu sunt abilitate sã facã fapte de comerþ, aceste reprezentanþe neavând calitatea de persoanã juridicã.
(2) Persoanele juridice strãine care doresc sã-ºi înfiinþeze o reprezentanþã în România trebuie sã obþinã autorizaþia prevãzutã de lege.
(3) Autorizaþia obþinutã poate fi anulatã în condiþiile care sunt stabilite prin acelaºi act normativ.
Codul fiscal:
Stabilirea impozitului
Art. 123. - (1) Impozitul pe reprezentanþã pentru un an fiscal este egal cu echivalentul în lei al sumei de 4.000 euro, stabilitã pentru un an fiscal, la cursul de schimb al pieþei valutare, comunicat de Banca Naþionalã a României, din ziua precedentã celei în care se efectueazã plata impozitului cãtre bugetul de stat.
(2) În cazul unei persoane juridice strãine, care în cursul unui an fiscal înfiinþeazã sau desfiinþeazã o reprezentanþã în România, impozitul datorat pentru acest an se calculeazã proporþional cu numãrul de luni de existenþã a reprezentanþei în anul fiscal respectiv.
Norme metodologice:
19. În cazul persoanelor juridice strãine care înfiinþeazã o reprezentanþã în România în cursul unei luni din anul de impunere, impozitul pentru anul de impunere se calculeazã începând cu data de 1 a lunii în care reprezentanþa a fost înfiinþatã pânã la sfârºitul anului respectiv. Pentru reprezentanþele care se desfiinþeazã în cursul anului de impunere impozitul anual se recalculeazã pentru perioada de activitate de la începutul anului pânã la data de 1 a lunii urmãtoare celei în care a avut loc desfiinþarea reprezentanþei.
Codul fiscal:
Plata impozitului ºi depunerea declaraþiei fiscale
Art. 124. - (1) Orice persoanã juridicã strãinã are obligaþia de a plãti impozitul pe reprezentanþã la bugetul de stat, în douã tranºe egale, pânã la datele de 20 iunie ºi 20 decembrie.
Norme metodologice:
20. Datele stabilite pentru plata impozitului la bugetul de stat includ ºi datele de 20 iunie ºi 20 decembrie.
Codul fiscal:
(2) Orice persoanã juridicã strãinã care datoreazã impozitul pe reprezentanþã are obligaþia de a depune o declaraþie anualã la autoritatea fiscalã competentã, pânã la data de 28, respectiv 29 februarie a anului de impunere.
Norme metodologice:
21. (1) Forma declaraþiei fiscale care va fi depusã anual la autoritatea fiscalã competentã ºi instrucþiunile de completare se aprobã prin ordin al ministrului finanþelor publice.
(2) Declaraþia anualã de impunere, precum ºi declaraþia fiscalã în cazul înfiinþãrii sau desfiinþãrii reprezentanþei în cursul anului pot fi depuse în numele persoanei juridice strãine ºi de reprezentantul reprezentanþei la organul fiscal teritorial în raza cãruia reprezentanþa îºi desfãºoarã activitatea.
Codul fiscal:
(3) Orice persoanã juridicã strãinã, care înfiinþeazã sau desfiinþeazã o reprezentanþã în cursul anului fiscal, are obligaþia de a depune o declaraþie fiscalã la autoritatea fiscalã competentã, în termen de 30 de zile de la data la care reprezentanþa a fost înfiinþatã sau desfiinþatã.
Norme metodologice:
22. (1) Forma declaraþiei fiscale care va fi depusã la autoritatea fiscalã competentã în caz de înfiinþare sau de desfiinþare a reprezentanþei ºi instrucþiunile de completare vor fi aprobate prin ordin al ministrului finanþelor publice.
(2) În termen de 30 de zile de la data depunerii declaraþiei fiscale de înfiinþare sau de desfiinþare a reprezentanþei, organul fiscal teritorial stabileºte sau recalculeazã impozitul stabilit pentru perioada în care reprezentanþa va desfãºura sau îºi va înceta activitatea, dupã caz.
Codul fiscal:
(4) Reprezentanþele sunt obligate sã conducã evidenþa contabilã prevãzutã de legislaþia în vigoare din România.
Norme metodologice:
23. (1) Reprezentanþele vor conduce contabilitatea în partidã simplã, conform prevederilor legislaþiei din România.
(2) Cheltuielile efectuate pentru exercitarea activitãþii reprezentanþelor vor fi justificate cu documente financiar-contabile întocmite în condiþiile legii. http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif
#30171 Act aditional
Postat de ctanela on 29 July 2005 - 08:47 AM in Arhiva
Aaron a spus:
Am urmatoarea problema: cine trebuia sa depuna cartea de munca a salariatului la ITM nu a facut-o.
Cum trebuie procedat acum (au trecut cateva luni de la angajare)?
Se plateste amenda, penalitati?
Daca s-a modificat salarul (diminuare) trebuie incheiat act aditional?
Este suficienta decizie? Am inteles ca la ITM se cere copie de pe actul aditional...
Exista vre-un model de act aditional?
Mi l-ar putea trimite cineva?
olgy@email.ro
Mentiune:nu s-a platiti comisionul de 0.75% la ITM.
1. Carnetul de munca se poate depune oricand. Nu te penalizeaza nimeni.
2. Pentru orice modificare a contractului de munca se face act aditional, semnat de cele doua parti (angajat si angajator). Se inregistreaza la ITM in 5 zile de la data emiterii. Modele de acte aditionale gasesti la ITM.
3. "Mentiunea" este cea mai grava. Daca nu s-a platiti comisionul, nu s-au putut depune statele de plata in termen legal. Rezulta o amenda de 3.000 RON.
Cam asta este, incearca sa o "descurci".
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ ctanela's Content
- Regulament