Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
carolina3's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


carolina3's Content

There have been 344 items by carolina3 (Search limited from 12-January 08)



Sort by                Order  

#154032 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de carolina3 on 06 December 2007 - 11:33 PM in Arhiva

30.O persoană fizică cu domiciliul în România, vinde în 15 iunie 2007 un autoturism în valoare de 30000 lei unei persoane fizice din Ungaria. Autoturismul este transportat din România în Ungaria de către cumpărător. Autoturismul a fost achiziționat de vânzător în urmă cu 4 luni și a efectuat 10.000 km. Valoarea inițială de cumpărare a fost 47600 lei, din care 7600 lei TVA aferent. I se poate rambursa TVA persoanei fizice care vinde autoturismul?
R: Da, in suma de 5.700 lei (30.000 * 19%)

Eu nu inteleg de ce ?



#148425 acutire impozit - programatori

Postat de carolina3 on 19 October 2007 - 03:14 PM in Arhiva

Vezi postareaemaharangus, la Oct 18 2007, 04:16 PM, a spus:

am sunat la Finante si la CJASS sa ma interesez ce anume trebuie facut pentru a pentru a putea plati 6.5% la salariul minim in cazul progarmatorilor si am aflat ca trebuie:

- adeverinta de venit de la Finante pe perioada 2002-2007 - nu inteleg ce relevanata are...
- declaratie pe proprie raspundere,in functie de cazul in care se afla astfel:
a. fara venituri din alte surse in afara salariilor si fara teren agricol
b. cu venituri din alte surse in afara salariilor si fara teren agricol
c. cu venituri din alte surse in afara salariilor si cu teren agricol

poate sa-mi spuna cineva daca a depus aceste acte si daca mai sunt si altele?

Adeverinta este pentru cazul in care persoana are si alte venituri in afara de salarii. Pentru acelea trebuie sa plateasca 6,5% contributie la sanatate (Legea 95/2007 art. 257).
Prevederea din Ordinul 617/2007 este benefica numai pentru persoanele scutite pe impozitul pe venit care nu au alte venituri in afara de salariu (art. 5 alin.6).



#123462 Lg 301/2007

Postat de carolina3 on 01 March 2007 - 02:38 PM in Arhiva

Nu cred ca exista o lege cu nr. 301/2007.



#122922 tva la factura prestari externe

Postat de carolina3 on 26 February 2007 - 03:19 PM in Arhiva

Dar la art.133, alin.2, pct.g5 se specifica "5. serviciile consultanților, inginerilor, juriștilor și avocaților, contabililor și experților contabili, ale birourilor de studii și alte servicii similare;"...sa nu se interpreteze cumva ca fiind persoane fizice autorizate sau societati membre ale unei autoritati de profil (gen experti contabili sau firme inscrise in Tabloul CECCAR, avocati sau societati de avocatura inscrise in ..ce forma de organizare or avea) ? Serviciile clasice de consultanta ale firmelor romanesti obisnuite, prestate firmelor din UE se incadreaza in acest paragraf? Pentru ca daca nu se incadreaza, atunci locul desfasurarii serviciului este in Romania, si in acest caz nu se factureaza cu TVA?
[/quote]

In acest din urma caz in ce coloana din Jurnalul de vanzari inregistrezi factura emisa ?



#122312 Noile contributii 2007

Postat de carolina3 on 22 February 2007 - 03:04 PM in Arhiva

Vezi postareaDianaC, la Feb 22 2007, 02:25 PM, a spus:

0.28 e totusi mai aproape de 0 decat de 1... stiu ca numai la peste 0.50 se rotunjeste la unitate intreaga... sau poti declara 1 si urmatoarele 3 luni declari 0 sa te regularizezi cumva... eu asa as face...

Exista o prevedere legala (cred ca din 2005) prin care daca sumele de plata catre buget sunt sub 1 leu se plateste 1 leu.



#121594 impozit venit nerezidenti

Postat de carolina3 on 19 February 2007 - 01:33 PM in Arhiva

In Normele C.F., partea 141 / I / 2 este un model privind
"Declarația informativă privind impozitul reținut și plătit pentru veniturile cu regim de reținere la sursă/venituri scutite, pe beneficiari de venit nerezidenți"
care trebuie depusa, daca este cazul, pana in 28 februarie.

1. Se depune si pentru beneficiari persoane juridice ?
2. Exista un program de la M.F. pentru obtinerea ei sau se copiaza modelul din norme si se completeaza manual ?



#121262 PROGRAME & ACTUALIZARI (SOFT) DECLARATII! DOWNLOAD 2006

Postat de carolina3 on 16 February 2007 - 03:38 PM in Arhiva

Multumesc.



#120855 ordonanta 65/94-modificata

Postat de carolina3 on 11 February 2007 - 10:02 AM in Arhiva

Vezi postareaIaro, la Feb 10 2007, 08:19 PM, a spus:

Vezi postareamony23, la Feb 7 2007, 05:51 PM, a spus:

un simplu economismt are dreptul sa intocmeasca situatii financiare doar daca e salarit al societatii.
voi ati inteles altceva?
unde scrie asa ceva :lostit (13):
vreun act normativ as dori ca in ordonanta nr. 65 / 1994 se face referire numai la experti contabili si contabili autorizati! :pullhair:


In Legea 82/1991 la art. 10



#119306 autofacturarea

Postat de carolina3 on 01 February 2007 - 02:40 PM in Arhiva

Vezi postareaoma, la Jan 29 2007, 08:07 PM, a spus:

" dar nu stiu care e diferenta intre autofacturare si taxare inversa exact."
/quote]

Pe scurt ,diferenta este:
autofacturare se face cind se apropie 15 ale lunii urmatoare si nu ai primit
factura de la x; faci factura, pe care apoi o atasezi la la cea care o sa ajunga,
dar poate mai tirziu; atentie la data la care este intocmita factura de la partenerul
comunitar.
TAXARE inversa, depinde in ce rol esti: emiti factura si scrii pe ea "taxare inversa",
valoarea facturii fiind fara tva , sau primesti factura pe care scrie" " , inregistrazi in
jurnal de cumparari, trecind tva 19%, apoi 4426=4427, tva -ul aparind in decont de
TVA la vinzare si cumparare.
Eu asta am inteles!

Este vorba de a 15 zi lucratoare a lunii urmatoare.



#119299 Taxare inversa

Postat de carolina3 on 01 February 2007 - 02:29 PM in Arhiva

[quote name='ana c' date='Feb 1 2007, 11:52 AM' post='119285']

In Jurnalul de Cumparari insa...nu exista coloane speciale pt "taxare inversa"!



Coloanele 25 si 26 ?



#118932 Ord. 35/2006 - vector fiscal nou ? decl. 010 ?

Postat de carolina3 on 30 January 2007 - 10:55 AM in Arhiva

Vezi postareasanclaudiu, la Jan 29 2007, 10:05 PM, a spus:

Nu sunt din timisoara,dar confirm ca finantele timis se pare ca stiu de aceasta reglementare

A fost un seminar la Sinaia, cu lectori de la MF. Acestia afirmat: pana in 31.01.2007 contribuabilii care vor plati imp.si taxe pe salarii la trei luni trebuie sa depuna 010 in care mentiunea trimestrial sa fie scrisa de mana.
Au spus acelasi lucru si despre noua contributie la fondul de garantare (0,25%) - tot scris de mana.
Baza legala: orice modificare a vectorului fiscal trebuie declarata de contribuabil.



#118312 Decont TVA 2007

Postat de carolina3 on 26 January 2007 - 05:41 PM in Arhiva

Vezi postareasdnr, la Jan 26 2007, 05:12 PM, a spus:

Numarul de evidenta a platii s-a desfiintat! Ce D-zo cauta in formular? Oooh, Isuse! :lostit (13):

A aparut si programul pentru Decont pe site MF. Acolo nu mai apare nr. de evidenta.



#118291 Decont TVA 2007

Postat de carolina3 on 26 January 2007 - 04:33 PM in Arhiva

Vezi postareaCristina Grigoras, la Jan 26 2007, 03:57 PM, a spus:

Decont TVA 2007

Multumesc



#118264 Decont TVA 2007

Postat de carolina3 on 26 January 2007 - 02:49 PM in Arhiva

Vezi postareaana c, la Jan 26 2007, 02:38 PM, a spus:

Vezi postareacarolina3, la Jan 26 2007, 02:23 PM, a spus:

Cine poate posta ordonanta referitoare la decontul TVA aparuta ieri ?
Multumesc
Ar fi mai usor sa-l caut daca imi spui exact numarul ordinului.

Nu il stiu. Stiu doar ca a aparut in monitorul nr. 62 de ieri.



#118258 Decont TVA 2007

Postat de carolina3 on 26 January 2007 - 02:23 PM in Arhiva

Cine poate posta ordonanta referitoare la decontul TVA aparuta ieri ?
Multumesc



#118086 cotizatie 7% sanatate la CA si Cenzori

Postat de carolina3 on 25 January 2007 - 02:39 PM in Arhiva

Vezi postareamonica antonaru, la Jan 24 2007, 10:03 PM, a spus:

Se plateste de catre societate 7% sanatate in cazul Ca si cenzorilor la un SA daca cei in cauza au si contract de munca dar nu la aceeasi societate.


L95/2006
Art. 258
(1)Persoanele juridice sau fizice la care își desfășoară activitatea asigurații au obligația să calculeze și să vireze la fond o contribuție de 7% asupra fondului de salarii, datorată pentru asigurarea sănătății personalului din unitatea respectivă.
(2)Prin fond de salarii realizat, în sensul prezentei legi, se înțelege totalitatea sumelor utilizate de o persoană fizică și juridică pentru plata drepturilor salariale sau asimilate salariilor.


ORDIN nr. 221 din 4 noiembrie 2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind contribuția de asigurări sociale de sănătate
NORME METODOLOGICE din 4 noiembrie 2005 privind contribuția de asigurări sociale de sănătate
(3) Veniturile asimilate salariilor cuprind:
. . . . .
f)sumele primite de reprezentanții în adunarea generală a acționarilor, în consiliul de administrație, în comitetul de direcție și în comisia de cenzori;
. . . . .
j)indemnizația administratorilor, precum și suma din profitul net, cuvenite administratorilor societăților comerciale potrivit actului constitutiv sau stabilite de adunarea generală a acționarilor;
. . . . .



#118085 HELP ! cota cas angajator

Postat de carolina3 on 25 January 2007 - 02:33 PM in Arhiva

Vezi postareadede, la Jan 24 2007, 10:27 PM, a spus:

Vezi postareagherghi, la Jan 24 2007, 06:39 PM, a spus:

Dede, prietene...mai citeste prietene noutatile.....S-a produs schimbarea schimbarii.....Mony are dreptate. Cota CAS angajator va fi incepand cu 1 ianuarie 2007: (29%-9,5%=19,5%!!!)
Daca nu te superi imi precizezi si mie actul normativ care reglementeaza aceasta schimbare. Te rog frumos prietene.

Acum sunat la CNPAS si am primit urmatoarea informatie: in sedinta de guvern din 17.01.2007 a fost votata o reglementare in care se precizeaza (pentru 2007)

cota de CAS firma - cota din buget minus 9,5%. Contributia de 0,85 NU se mai SCADE din cota firmei !

Urmeaza sa fie publicata in M.Oficial.



#117901 Fise Fiscale

Postat de carolina3 on 24 January 2007 - 04:11 PM in Arhiva

Legea 450

Fisiere atasate




#116938 impozit profit trim IV

Postat de carolina3 on 18 January 2007 - 04:52 PM in Arhiva

Vezi postareabsd, la Jan 18 2007, 04:41 PM, a spus:

In codul fiscal actualizat pana la data de 21.12.2006, apar urmatoarele articole:


(10) Contribuabilii prevazuti la alin. (1) lit. b) platesc pentru ultimul trimestru o suma egala cu impozitul calculat si evidentiat pentru trimestrul III al aceluiasi an fiscal, urmand ca plata finala a impozitului pe profit pentru anul fiscal sa se faca pana la termenul de depunere a declaratiei privind impozitul pe profit prevazut la art. 35 alin. (1).
(11) Contribuabilii prevazuti la alin. (1) lit. b), care definitiveaza pana la data de 15 februarie inchiderea exercitiului financiar anterior, depun declaratia anuala de impozit pe profit si platesc impozitul pe profit aferent anului fiscal incheiat, pana la data de 15 februarie inclusiv a anului urmator.


De aici nu rezulta ca se sare peste D 100. Eu cred ca cel mai bine este sa se depuna D100 cu impozitul calculat pt. trim IV, pana in 15.02.07 sa depun bilantul, iar D101, din care nu va rezulta nimic nici de recuperat, nici de platit va trebui depusa la un termen pe care-l vom sti cand vom accesa programul de declaratii. Pentru siguranta, eu zic ca ar trebui depus pana in 25.01.07.
Oricum, bilantul trebuie depus pana la 15.02.07, iar D101 inainte, cel tarziu 15.02.07, cf. codului fiscal.

Legea spune "care definitiveaza" si nu care depun. Nu cred ca este obligatorie depunerea bilantului, ci numai a D101 pana in 15.02



#116916 declaratie cifra de afaceri pt 2006

Postat de carolina3 on 18 January 2007 - 03:49 PM in Arhiva

Vezi postareaANCI, la Jan 15 2007, 01:54 PM, a spus:

model de declaratie
Cred ca este vorba de art.156 alin.2. In formularul anexat scrie art. 146 alin.2



#116855 impozit profit trim IV

Postat de carolina3 on 18 January 2007 - 01:26 PM in Arhiva

Vezi postareaMadalira, la Jan 18 2007, 10:13 AM, a spus:

Eu am inteles asa,corectati-ma daca gresesc:
-baza legala=Ordin 2016/2005
1. Daca in D 100 dec.2006,poz.cu impoz.pe profit af.trim.4 nu se trece,D 101 se depune pana pe 25.01.2007.
2.Daca in D 100 dec.2006,la poz.cu impoz.pe profit af.trim.4 se trece 0(zero),D 101 se depune pana pe 15.02.2006.
3.Daca in D 100 dec.2006 se decl.impoz.=trim.3,D 101 se depune pana la data depunerii sit.fin.;pana pe 25.01.2006 se plateste ce s-a declarat in D 100.
Oare m-am incurcat?! :lostit (13):

Eu nu am gasit in Ordin 2016/2005 punctul 1 din mesajul tau - Daca in D 100 dec.2006,poz.cu impoz.pe profit af.trim.4 nu se trece,D 101 se depune pana pe 25.01.2007.
Ma poti ajuta cu amanunte ?



#111234 oug 91/22.11.2006

Postat de carolina3 on 07 December 2006 - 12:11 PM in Arhiva

Programul de concedii medicale (0,75%) trebuie sa verifice plafonarea contributiei incepand cu luna noiembrie. Ar trebuie sa apara o noua versiune a acestuia.



#111230 legea contabilitatii

Postat de carolina3 on 07 December 2006 - 12:05 PM in Arhiva

Vezi postareaTikky, la Dec 7 2006, 10:40 AM, a spus:

buna.Sunt incepatoare si as avea nevoie de legea contabilitatii, pentru ca am cautat in fiecare librarire si nu am gasit. Ar fi bine daca cineva ar putea sa-mi trimita in format electronic, eventual unde il gasesec??Multumesc

Legea contabilitatii

Fisiere atasate




#110250 Program OPuri trezorerie algoritm - reglementare legislativa

Postat de carolina3 on 29 November 2006 - 01:30 PM in Arhiva

Vezi postareamirceagrecu@rdslink.ro, la Nov 29 2006, 02:29 AM, a spus:

Revin cu problema care ma framanta intr-un topic separat , ca sa nu mai primesc observatii :biggrin:
Programul de generat OPuri pentru Trezorerie genereaza un minunat COD de BARE 2D sau PDF47 cum ii mai spune, dar nu gasesc niciunde in baza carei legi-norme-hotarari s-a stabilit formatul acesta.
Codul de bare PDF47 are la randul sau niste parametrii : number of columns, rows, compaction type, error correction level. Nu gasesc niciunde aceste specificatii.

Mircea


Coduri sursa pentru PDF47 :


http://sourceforge.n...ts/pdf417codec/

Incearca la Cristina Dragomir de la M.F.
Cristina.Dragomir@mfinante.ro



#110241 lege399 concedii si indemnizatii

Postat de carolina3 on 29 November 2006 - 01:01 PM in Arhiva

Vezi postareaSeptimiu, la Nov 7 2006, 04:30 PM, a spus:

adica o sa fie cas angajatot 19.65 si CCi 0.85
ce betivi :thumbup:
bine ca am bagat treaba cu 12 salari minime


Este vorba de "salariului de baza minim brut pe tara garantat în plata - 330" sau "salariul de baza minim brut negociat - 370" ?




Cometa SQL