Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Elena Pana's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


Elena Pana's Content

There have been 276 items by Elena Pana (Search limited from 08-January 08)



Sort by                Order  

#238614 Hartie de la ANAF

Postat de Elena Pana on 25 February 2011 - 02:27 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Vezi postareatatumaria, la Feb 22 2011, 10:47 PM, a spus:

ANAF a trimis adrese firmelor ( nu stiu daca la toata lumea dar am primit pt firma cu sediul in sect.2) care nu au declarat impozit profit pt. trimestrul IV ;
?


Adevarat, eu am primit pentru doua societati (tot din sectorul 2 Bucuresti), dintre care una este suspendata si avem aprobat regim derogatoriu. Am fost la ei sa intreb, dar nici nu au vrut sa auda. M-au invitat dupa data de 25 pt ca "toata lumea primeste declaratii". Ba ....persoana de contact de pe notificare si-a notat nr meu de telefon, asigurandu-ma ca ma va suna luni, 28 febr.(dupa ce initial imi spusese sa bag in seama aceste notificari!!! :thumbup:
Tie ce ti-au spus despre aceasta notificare, tatumaria?



#238598 declaratia 112 / 2011

Postat de Elena Pana on 25 February 2011 - 10:26 AM in Arhiva

Vezi postareacornel1979, la Feb 25 2011, 09:48 AM, a spus:

buna dimineata.
am fost la sector 2 si am depus declaratia minunata 112. acum m-am intors la servici sa verific pe Anaf starea ei si imi zice ca nu exista. Ce fac?? nu stiu ce numar sa pun. pe declaratie apare FMBBUC2_ 123456-2011/250211. Eu ce numar trec ca sa verific declaratia?? Cel de 123456 sau tot 123456-2011 si cu data???


va multumesc


Ai putina rabdare. Nu se poate verifica imediat. Incearca diseara sau maine!



#238522 declaratia 112 / 2011

Postat de Elena Pana on 24 February 2011 - 02:45 PM in Arhiva

Vezi postareaFILDA, la Feb 24 2011, 02:32 PM, a spus:

DACA AM DEPUS DECLARATIA 112 PE DATA DE 24,02,2011 CIND POT SA VAD STAREA DECLARATIEI , DACA INCERC PRIMESC MESAJUL INDEX INCARCARE INCORECT
maine dimineata!

http://www.infolegal.ro/25-februarie-ultim...ice/2011/02/24/ :

Agentia Nationala de Administrare Fiscala informeaza ca maine, 25 februarie, este ultima zi de depunere a declaratiei D112 pentru obligatiile aferente lunii ianuarie. Declaratia unica (D112) cuprinde obligatiile de plata a contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, informatii care erau furnizate pana la implementarea acestui sistem catre patru institutii (A.N.A.F., C.N.P.A.S., A.N.O.F.M., C.N.A.S.S.).

Nedepunerea sau depunerea cu intarziere a formularului 112 constituie contraventie si se sanctioneaza potrivit prevederilor art. 219 din O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu amenda de 500 – 1.000 pentru persoane fizice, respectiv 1.000 – 5.000 lei pentru persoane juridice. In situatia in care angajatorul nu depune in mod repetat declaratia lunara, acesta va fi declarat inactiv, cu consecintele legale ce decurg de aici.

Conform evidentelor fiscale, numarul total de contribuabili ce au obligatia depunerii D112 (angajatori si asimilati acestora) este de aproape 470.000. Dat fiind numarul mare de contribuabili cu obligatii declarative ce nu au efectuat inca operatiunile de depunere, conducerea A.N.A.F. a decis suplimentarea numarului de ghisee pana la 1.717 de unitati, la care se adauga 46 de ghisee puse la dispozitie de catre Casele de asigurari sociale in judetele Brasov, Constanta, Cluj si Iasi, precum si in municipiul Bucuresti. Agentia Fiscala a postat pe pagina proprie de internet, www.anaf.mfinante.gov.ro, lista adreselor unde sunt localizate ghiseele disponibile.

In plus, s-a decis ca in zilele de 24 si 25 februarie a.c. la toate unitatile A.N.A.F. de primire a declaratiilor sa se lucreze in doua schimburi, in intervalul orar 08.00-20.00, urmand ca, daca situatia o cere, programul sa fie prelungit si dupa orele 20.00, astfel incat sa fie inregistrate declaratiile de la toate persoanele aflate fizic la ghisee.

Pana in seara zilei de 23 februarie au fost depuse 315.534 declaratii (aproximativ 67% din total), din care 48.581 prin internet, iar 266.953 la ghiseu.

Pana la data de 1 iulie 2011, contribuabilii vor putea depune noul formular fie prin internet, fie la ghiseu, in ultima situatie prezentand Anexa 1 semnata si stampilata, celelalte informatii urmand sa fie livrate pe suport electronic (CD). Declaratia se depune in forma unui fisier PDF, conform anexei 1 la H.G. nr. 1397/2010, care are atasat fisierul XML descris in anexa 8 din acelasi act normativ. Incepand cu 1 iulie a.c., depunerea prin internet devine obligatorie.

D112 se completeaza/valideaza cu ajutorul programelor de asistenta puse la dispozitia contribuabililor gratuit de unitatile fiscale sau descarcate de pe site-ul A.N.A.F.

Agentia Fiscala a pus la dispozitia contribuabililor un ghid de completare a declaratiei D112 ce poate fi gasit pe site-ul institutiei, www.anaf.mfinante.gov.ro. De asemenea, A.N.A.F. dispune de un call-center destinat acordarii indrumarii si asistentei putand fi obtinute informatii suplimentare la nr. 031-40.39.160.

Depunerea prin internet presupune achizitionarea unui certificat digital calificat de semnatura electronica emis de furnizorii autorizati (CertSign, DigiSign sau TransSped) si inrolarea acestuia la organele fiscale.

Sursa: ANAF

se pare ca au de munca cei de la ANAF!!



#238512 noua declaratie inventar sanatate / 2011

Postat de Elena Pana on 24 February 2011 - 12:36 PM in Arhiva

[/quote]

As recomanda tuturor care au de recuperat sume de la fnuass sa depuna dosarele la registratura, cu toate documentele cerute de ei, sa astepte 30 zile sa primeasca raspunsul- cel mai probabil comunicarea de respingere pentru sume aferente perioadelor mai vechi de 90 zile- si sa faca contestatie si sa mergem in instanta cu ei. [/quote]

Poti sa ne spui si noua ce documente ai pus la dosar?



#238280 declaratia 112 / 2011

Postat de Elena Pana on 22 February 2011 - 01:04 PM in Arhiva

Vezi postareaDeimara, la Feb 22 2011, 10:34 AM, a spus:

Va rog sa ma lamuriti putin si pe mine. E vorba de o firma fara pesonalitate juridica (intreprindere individuala) care are angajati. Pana acum s-a facut plata contributiilor trimestrial. D 112 se depune trimestrial la Finante?????
Nu. Declaratia 112 se depune lunar. Deasemenea si platile se fac lunar de anul acesta, conform codului de procedura fiscala. Nu mai exista nici o exceptie de la declararea si plata lunara a contributiilor sociale si impozitului pe salarii.



#237609 declaratia 112 / 2011

Postat de Elena Pana on 14 February 2011 - 08:45 PM in Arhiva

Multumesc frumos vitezistu!
Lucrul acesta imi era cunoscut...eu intrebam de mofturile celor de la finante. N-as vrea sa ajung la ei cu un cd si 3 declaratii, ca apoi sa ma trimita la plimbare, sa ma intorc cu 3 cd cu cate o declaratie!



#237605 declaratia 112 / 2011

Postat de Elena Pana on 14 February 2011 - 08:17 PM in Arhiva

Amo intrebare pt cei care au depus deja la ghiseu declaratia unica.
Cum vor administratiile salvarile pe cd. Cate o firma... sau accepta si mai multe firme pe acelasi cd? Intreb de Bucuresti. Multumesc anticipat!



#237562 declaratia 112 / 2011

Postat de Elena Pana on 14 February 2011 - 11:56 AM in Arhiva

Dragi colegi,
va rog sa ma lamuriti si pe mine, ca am tot citit topicul acesta si sunt putin confuza.
Pt declaratiile care se duc la ghiseu, pe CD se salveaza declaratia in format pdf sau xml?
Poate sa ma lamureasca si pe mine cineva care a depus aceasta declaratie?
Nu dati cu pietre....pls!!!



#237331 declaratia 112 / 2011

Postat de Elena Pana on 11 February 2011 - 03:34 PM in Arhiva

Vezi postareacorneliuss, la Feb 11 2011, 02:12 PM, a spus:

1. Un angajat pensionar (boala) are in contract 4 ore/zi. In sectiunea A am trecut la Tip contract de muncă dpdv timp de lucru P4-partial 4 ore, insa la Ore normă zilnică contract nu gasesc decat optiunile 6, 7 si 8 ore. Nu trebuia sa fie si 4? Trebuie sa aleg 8?

2. Am de recuperat de la FNUASS o suma de bani, pentru care nu am facut dosar (o recuperam prin compensare). Insa in D112, daca trec suma la deductibila, atunci imi da eroare. Oare sa o las de plata si sa fac dosar pentru soldul din 31 dec?

3. Un angajat a avut concediu intreaga luna. Daca pun ore lucrate 0 iar venitul brut > 0 (venitul din concediul de odihna), atunci imi da eroare. Orele de concediu se pot considera ore lucrate?

Multumesc!

1. 8 ore
2. Din 2011 sumele anterioare de recuperat nu se mai recupereaza din datoriile curente. Pt cele din urma trebuie sa faci dosar la Casa de sanatate.
3. Le treci ca si lucrate.



#237122 declaratia 112 / 2011

Postat de Elena Pana on 09 February 2011 - 12:32 PM in Arhiva

:thumbup: :smile:
Of, doamne! Am inebunit cu totii zilele astea.
Parca suntem personajele din "Fara cap si fara coada" a lui Mihai Gainusa. Apropo, va recomand cu caldura sa o cititi. Doamne...cat adevar descrie baiatul asta acolo!



#237003 noua declaratie inventar sanatate / 2011

Postat de Elena Pana on 08 February 2011 - 01:58 PM in Arhiva

Da, scuze!
Din dorinta de a va da vestile mai repede nu am mai urmarit topicul!
Sa vedem acum ce se intampla la ghiseurile CAS



#237001 noua declaratie inventar sanatate / 2011

Postat de Elena Pana on 08 February 2011 - 01:54 PM in Arhiva

Dragii mei, ati vazut asta?
le-a venit mintea la cap!

Fisiere atasate




#236929 noua declaratie inventar sanatate / 2011

Postat de Elena Pana on 08 February 2011 - 08:48 AM in Arhiva

Am doua prietene care au depus ieri la CASM declaratii inventar fara certificat fiscal.
Astazi trimit si eu sa le depuna. Va anunt sa va spun daca le-au primit.
Si dragilor, ati observat ca in modelul postat pe CASM si in ordinul MS 53/..postat pe site-ul nu se specifica de soldul sumelor de recuperat de la FNUASS pt care s-au depus cereri de recuperare?



#236927 Calcul salarii 2011

Postat de Elena Pana on 08 February 2011 - 08:41 AM in Arhiva

Da, cuceritor..de acord!
Dar eu, din art 296.15 (g), inteleg ca nu se includ in baza de calcul sumele ce intra in limita a 2.5 ori...
Eu ma intreb daca sumele peste aceasta limita se includ in baza! Majoritatea angajatorilor acorda diurne mai mari decat aceasta limita.



#236732 Calcul salarii 2011

Postat de Elena Pana on 06 February 2011 - 08:02 PM in Arhiva

Scuza-ma Lexiroxi, dar unde scrie "ci numai cele prevazute la art.296.4 alin.(1) lit. m), "?????. Nu se face referire deloc la alin (1) lit (m), ci doar la art 296.4.
De aici si marea mea nedumerire! Ori au uitat legiuitorii nostrii sa completeze cu "acordate de persoanele juridice fara scop patrimonial si de alte entitati neplatitoare de impozit pe profit", ori a fost introdus intentionat.
Deci,..... a se citi cu atentie art 296.4 (1),(m) in concordanta cu 296.15 (g).



#236730 bilant la 31.12.2010

Postat de Elena Pana on 06 February 2011 - 07:50 PM in Arhiva

Super!!!
Multumesc frumos, dragii mei colegi!



#236725 bilant la 31.12.2010

Postat de Elena Pana on 06 February 2011 - 07:27 PM in Arhiva

Multumim, Otilia!
Deci..s-a revenit la depunerea la MF. Se mai depun si la Registru Comertului?
Spor la treaba!



#236724 soldare cont 5124

Postat de Elena Pana on 06 February 2011 - 07:20 PM in Arhiva

Daca n-ati facut nici un demers pt a va recupera sumele, treceti in procesul verbal de inventariere ca suma faptica nu mai exista. Oricum, suma din sold trebuia confirmata la fiecare inventariere anuala cu un extras de cont stampilat de catre banca. Diferenta se include pe cheltuieli nedeductibile fiscal.



#236721 angajare persoana peste 50 ani fara loc de munca

Postat de Elena Pana on 06 February 2011 - 07:14 PM in SOMAJ

Din pacate, cu demisie nu poate obtine statutul de somer. Si nici tu nu poti beneficia de avantajele pe care bine le-ai citat mai jos. Dar ai putea jongla putin:...roaga un prieten sa o angajeze pe mama ta macar o luna, dupa care sa-i disponibilizeze postul, sa mearga sa se inregistreze la somaj...si apoi sa o angajazi tu. :wink:

Dar, atentie: -Pentru persoanele (somere peste 45 ani) care sunt incadrate cu ctr pe per nedeterminata, angajatorul este scutit pe o perioada de 12 luni de contributia la somaj si pe o perioada de 12 luni primesc 500 lei lunar, pentru fiecare persoana angajata.Obligatia angajatorului este sa ii tina 2 ani in activitate.Daca inceteaza ctr cu acordul sau din initiativa angajatorului, acesta va inapoia subventia +dobanda BNR. (Suma pe care o vei primi este 500, adica indicatorul social de referinta actual. Cred ca varianta pe care ai postat-o tu este mai veche.)

Pe langa asta....persoana care se angajeaza cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata si cu program de 8h/zi, primeste 30% din indemnizatia de somaj pana la data la care era indreptatita sa primeasca somaj. Aici mare atentie...mama ta trebuie sa ceara asta...pt ca cei de la somaj nu or sa-i spuna ca are acest drept. :biggrin:

Succes!



#236719 declaratia 070

Postat de Elena Pana on 06 February 2011 - 06:57 PM in Arhiva

Da, ai dreptate.
Am citit OPANAF 52/2011. La art 3 scrie ca vor actualiza din oficiu vectorul fiscal.



#236714 scoala privata

Postat de Elena Pana on 06 February 2011 - 06:20 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Sa inteleg ca nici macar nu ai studiat actele de infiintare a "scolii private"????
Nu stii daca e organizatie non-profit sau altceva??? :thumbup: :smile: :laugh:
Nu pot sa cred!!!



#236711 Calcul salarii 2011

Postat de Elena Pana on 06 February 2011 - 05:17 PM in Arhiva

Deci, am dreptate, nu? N-am interpretat eu aiurea!
Oricum, eu am scris si la Ministerul de Finante...dar pana primesc raspuns (30zile)..trebuie sa facem statele pe ianuarie. Ne-au tras-o sub centura!! :thumbup:



#236682 noua declaratie inventar sanatate / 2011

Postat de Elena Pana on 05 February 2011 - 05:30 PM in Arhiva

"Pitici"?????... eu cred ca "Viermi"! pt ca viermii rod neuroni. Ganditi-va si voi cum e sa scoti certificat fiscal de la sectorul 1. Inebunesti...te dai cu capul de pereti. Eu am depus martea asta pentru un certificat fiscal, a achitat patronul la ei la casierie un miliard lei (vechi) cash...iar vineri, culmea, banii nu erau intrati in fisa!!! Va vine sa credeti? Va jur ca asta e adevarul!! Am crezut ca-i omoara pe toti, patronul respectiv. Saracu' de el...intreba mereu...unde sunt banii mei, unde sunt....iar inspectoarele ridicau din umar total arogant! Abia, abia s-a indurat seful administratiei sa-i ia de bune chitantele emise de ei la casierie...puteti crede asa ceva?
Eu m-am hotarat sa trimit aceste declaratii-inventar cu posta...fara certificat fiscal...oricum nu cred ca se uita cineva la ele!



#236678 CCM 2011 - ram. COMERT

Postat de Elena Pana on 05 February 2011 - 04:46 PM in CONTRACTE COLECTIVE DE MUNCA

Din informatiile mele de la ITM teritorial, CCM la nivel de ramura comert nu a fost denuntat (nu exista un inscris la Min. Muncii in acest sens), tac toti ca "porcu' in cucuruz", Min. Muncii este un mediator, dar CCM la nivel de ramura sunt acorduri bipartite, intereseaza patronatele si sindicatele, sindicatele macar ar trebui sa prezinte o opinie in acest sens.
Necazul este ca pe angajatori (nu pe toti, dar pe f. multi dintre ei) ii intereseaza minimul, negocierea este doar teoretica (cu anumite exceptii destul de putine comparativ cu majoritatea), un basm frumos pt. angajati, in realitate, altfel se pune problema.

Dana,
Tocmai asta era in rationamentul meu. In CCM la nivel de ramura comert scrie clar ca salariul minim pe ramura este cu 50 lei mai mare decat cel minim din CCM la nivel national.
De aceea am pus zero!!!! pt ca nu mai exista CCMUN!!


Nerespectarea min. stabilit prin HG se sanctioneaza cnf. Codului Muncii, art. 276 (1), litera a.
Care este sanctiunea pt. nerespect. sal. minim la nivel de ramura, in afara de posibila "sanctionare" a angajatorului de catre angajat prin chemarea in judecata ? Sau, reformulez: sanctiunea prevazute in CM la art. 276 (1) d :"d) stipularea in contractul individual de munca a unor clauze contrare dispozitiilor legale, cu amenda de la 2.000 lei la 5.000 lei;" se poate aplica in cazul acesta ?

Dupa mine, in ramura comert sal minim de 670 lei se poate aplica fara probleme. Nu vorbesc si despre alte ramuri aici!
Si oricine ar veni in control nu-ti poate aplica o sanctiune valabila pt "Nerespectarea min. stabilit prin HG ". Atentie...prin HG
In cel mai rau caz vei putea primi masuri de majorare a salarialui cf CCM ramura...dar as fi si eu curioasa care le-ar fi baza legala.
Haideti oameni buni, sa nu mai tremuram in fata altora. Aveti curajul sa-i infruntati cu argumente solide....n-am fost atata timp "sub piciorul lor"?



#236677 Calcul salarii 2011

Postat de Elena Pana on 05 February 2011 - 04:30 PM in Arhiva

Nu stiu daca am postat unde trebuie sau trebuia sa postez la "diurna de deplasare", dar cred totusi ca are legatura cu salariile de anul acesta. Rog administratorii sa ma scuze si sa-mi mute postarea unde cred ei de cuvinta.

Citind art 296 din CF am constatat urmatoarele:
Art. 296/4
Baza de calcul al contribuțiilor sociale individuale
(1) Baza lunară de calcul al contribuțiilor sociale individuale obligatorii, în cazul persoanelor prevăzute la art. 2963 lit. a) și b), reprezintă câștigul brut realizat din activități dependente, în țară și în străinătate, cu respectarea prevederilor instrumentelor juridice internaționale la care România este parte, care include:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
m) indemnizațiile primite pe perioada delegării și detașării în altă localitate, în țară și în străinătate, în interesul serviciului, acordate de persoanele juridice fără scop patrimonial și de alte entități neplătitoare de impozit pe profit, peste limita de 2,5 ori indemnizația acordată salariaților din instituțiile publice;

si in :
Art. 296.15
Excepții generale
Nu se cuprind în baza lunară a contribuțiilor sociale obligatorii, prevăzută la art. 2964, următoarele:
…………………………………………………………………………………………………….
g) sumele primite de angajați pentru acoperirea cheltuielilor de transport și cazare precum și indemnizația primită pe perioada delegării și detașării în altă localitate, în țară și în străinătate, în interesul serviciului, în limita a 2,5 ori indemnizația acordată salariaților din instituțiile publice;

:thumbup:
Din ceea ce scrie la art 296.4 m) eu inteleg ca in baza lunara a contributiilor salariale intra indemnizatiile peste limita 2.5 ori acordate de pers juridice fara scop patrimonial si alte entitati neplatitoare de impozit pe profit, dar la exceptii nu se mai face referire expresa la angajatii acestor institutii, ci parca ar suna la modul general.
Sa inteleg de aici ca toate diurnele acordate salariatilor, ce depasesc suma de 2.5 ori... intra in baza de calcul a contributiilor sociale individuale?
Voi ce credeti?




Cometa SQL