Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
gigi's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


gigi's Content

There have been 143 items by gigi (Search limited from 06-January 08)



Sort by                Order  

#233244 TVA datorat la incasare, nu la emiterea facturilor

Postat de gigi on 16 November 2010 - 10:26 PM in Arhiva

sau sa se duca la banca facturile de intrare si de iesire, iar banca, in colaborare cu bancile de pe facturi, sa faca incasari/plati automat, la scadenta. :cool:



#233246 TVA datorat la incasare, nu la emiterea facturilor

Postat de gigi on 16 November 2010 - 10:47 PM in Arhiva

e in europa, acum!
:cool: :cool: :cool:



#233812 TVA datorat la incasare, nu la emiterea facturilor

Postat de gigi on 02 December 2010 - 11:27 PM in Arhiva

Comisia Europeana a lansat, miercuri, o ampla consultare publica pe tema consolidarii si imbunatatirii sistemului de TVA din Uniunea Europeana, in beneficiul cetatenilor, al societatilor comerciale si al statelor membre. Scopul consultarii este de a le oferi partilor interesate ocazia de a-si exprima opiniile cu privire la problemele care exista in acest moment in domeniul TVA si de a propune solutii la acestea. Comisia va folosi informatiile primite in urma acestei consultari pentru a decide care este cea mai adecvata abordare pentru a crea un sistem de TVA stabil, solid si eficient.

Comisia invita toate partile interesate sa contribuie la consultarea publica, deschisa pana in data de 31 mai 2011. Pe baza feedbackului primit, Comisia va prezenta prioritatile pentru viitorul sistem de TVA in cadrul unei comunicari pe care o va publica la sfarsitul anului 2011.

Cartea verde contine o serie de intrebari grupate pe cateva teme generale, menite sa stimuleze o consultare cat mai deschisa tuturor ideilor si opiniilor.

Respondentii la consultare sunt intrebati si daca si in ce mod poate fi imbunatatita colectarea TVA pentru a acoperi diferenta dintre veniturile reale si veniturile teoretice din TVA, care in acest moment se ridica la 100 de miliarde de euro in UE.

Cartea verde incurajeaza exprimarea tuturor punctelor de vedere, iar consultarea nu se limiteaza la intrebarile prestabilite. Dimpotriva, respondentii sunt incurajati sa invoce orice alte chestiuni care considera ca pot fi pertinente pentru viitorul TVA.

Mai multe informatii despre cartea verde si anexa tehnica a acesteia sunt disponibile aici.

http://ec.europa.eu/...ms/index_en.htm



#233217 TVA datorat la incasare, nu la emiterea facturilor

Postat de gigi on 16 November 2010 - 12:48 PM in Arhiva

Vezi postareamutual, la Nov 8 2010, 05:42 PM, a spus:

In CEE, prioritatea fiscului nu este trimiterea prin puscarii a celor care nu respecta legile fiscale si contabile, ci recuperarea prejudiciilor aduse statului prin practicarea de diverse manevre contabile, declarative, s.a. In perspectiva aceasta, declararea TVA exigibile la nivelul platilor/incasarilor efective deschide o multime de portite legale pentru interpretarea exigibilitatii, se intra pe un teren foarte interpretativ dpdv fiscal si juridic, unde atat fiscul cat si firma pot abuza.

Ganditi-va ca exigibilitatea TVA va avea legatura cu 2 componente diferite: facturile primite/emise (usor de verificat si incrucisat) si operatiunile legate de cash flow (casa, banca, instrumente bancare de plata, operatiuni triunghiulare, incasari/plati offshore, decontari in numele clientilor/furnizorilor, s.a.). Verificarea unei rambursari de TVA de ex. ar solicita timp dublu sau triplu, iar un control fiscal efectuat chiar cu respectarea principiului semnificatiei statistice a valorilor verificate, ar putea sa dureze mult prea mult.

Pana la urma, milogeala cu facturile neincasate la termen are legatura cu sistemul judecatoresc slab si nu cu contabilitatea sau cu fiscalitatea. Ia sa functioneze sistemul judiciar normal si rapid pentru orice suma datorata, plus dobanda si daune interese, sa nu mai vorbesc de un sistem privat de credit history, ca ar fi client statul, primaria sau particularul, sa vezi cum s-ar invarti jucaria economica pentru cei seriosi si activi. Cunosc binisor sistemul contabil englezesc, ai prins un client la conta, ai contract ferm scris, esti boier(oaica), lunar ii expediezi prin posta sau email facturica, unde prinzi tot ce ai prestat (ex. ai vorbit 5 minute la telefon se marcheaza) si in 10-30 zile ai banutii in cont.

In plus, la noi mai este problema bugetarii anuale, pur si simplu, nu se intocmesc bugetele anuale (BVC) si estimarea fluxurilor de numerar, care sunt lucrari complicate, dar foarte utile pentru a sti cum te misti pe piata cu banii proprii, imediat se vede ca ai probleme cu termenele de incasare de la clienti sau furnizori prea putin flexibili.

Si atunci este normal sa gasesti motive si motivatii economice pentru decontarea TVA la incasare/plata de facturi.

Pe cei mai competenti si informati care citesc aceste randuri i-as ruga sa ne dea exemple de tari din CEE care accepta decontarea TVA pe baza fluxului de numerar, eu am mai citit pe internet si nu am gasit vreun stat care sa practice sistemul acesta fiscal.



Practici europene privind plata TVA la incasarea facturii
28/07/2009

Directiva 112/2006/CE care reglementeaza cadrul comun al TVA aplicabil de statele membre, reglementeaza exigibilitatea TVA la art. 63-66.

Articolele 63-65 reprezinta prevederi obligatorii pentru statele membre, in timp ce prevederile de la art. 66 reprezinta prevederi optionale.

Printre masurile optionale de la art 66 se prevede ca pentru anumite operatiuni sau pentru anumite persoane impozabile TVA poate deveni exigibil cel mai tarziu la data incasarii.

Plata TVA la incasarea facturii (cum este supranumita aceasta masura), este aplicata in cateva state membre (Austria, Belgia, Olanda, Germania, Italia, Polonia, Marea Britanie, Suedia, Slovenia, Estonia), in general pentru intreprinderi mici si mijlocii. Din analiza Directivei 2006/112/CE rezulta cu certitudine ca aceasta este o masura care nu poate fi generalizata pentru toti agentii economici si pentru toate operatiunile, fiind doar o exceptie de la regula.

Din informatiile pe care le detinem, Marea Britanie, Suedia, Estonia si Slovenia aplica in felul urmator plata TVA la incasare:

operatorul economic are dreptul sa colecteze TVA doar atunci cand incaseaza facturile, dar
in acelasi timp are dreptul sa deduca TVA numai pe masura ce isi plateste furnizorii, pe baza unor derogari obtinute de la Comisia Europeana
.


Dintr-o informare transmisa de Slovenia rezulta ca numai 1,024% dintr-un total de 73,70% din firmele care erau eligibile au optat pentru plata TVA la incasare din doua motive:

mai multe sarcini administrative impuse (evidente suplimentare pentru determinarea sumelor de colectat si de dedus pe masura incasarii, respectiv a platii);
pentru ca deducerea este permisa numai atunci cand cel care a optat pentru schema, isi plateste la randul sau furnizorii.


Intrebare

Veti fi interesat ca firma dumneavoastra sa plateasca TVA la incasarea facturilor in conditiile mentionate in Uniunea Europeana?

In situatia in care s-ar implementa in legislatia Romaniei aceasta optiune ar trebui sa se stabileasca cu certitudine persoanele impozabile care ar putea beneficia de aceasta schema, si conform practicii europene schema se aplica doar pentru IMM-uri.

In al doilea rand, ar trebui obtinuta in prealabil o derogare pentru a limita deducerea taxei la persoanele care aplica schema, in limita facturilor platite furnizorilor. Derogarea se obtine in termen de minimum 8 luni, ceea ce inseamna ca in orice caz masura ar putea fi implementata numai de la inceputul anului 2011.

Trebuie subliniat ca aplicarea masurii de plata a TVA la incasare fara limitarea deducerii la persoanele implicate in schema conduce la indisciplina financiara intre operatorii economici care ar beneficia de aceasta facilitate si care nu ar mai fi stimulati sa-si plateasca proprii furnizori, ceea ce nu ar fi stimulativ pentru mediul de afaceri.
Sursa:

Ministerul Finantelor Publice

:cool:



#233251 TVA datorat la incasare, nu la emiterea facturilor

Postat de gigi on 16 November 2010 - 11:45 PM in Arhiva

Povestea TVA spusa de chiar inventatorul ei. Inginer, baiat fin dealtfel

“Prin 1952-1953 am avut ocazia sa concept o reforma privind taxarea cifrei de afaceri pe care am botezat-o TVA. Propusa in Parlament de catre ministrul Finantelor, ea a fost respinsa. Cu toate ca eu nu eram adeptul taxarii productiei pentru ca sufoca in cele din urma investitiile, mi-am aparat pana la capat ideea si asa se face ca atunci cand Edgar Faure a ajuns ministru de Finante, a propus taxa mea pentru a fi introdusa in noua lege a Finantelor pentru 1954. Dupa mai multe negocieri politice (dl. Laniel, presedintele Consiliului avea nevoie de voturile RPF), TVA a trecut prin Parlament si a fost votata, dar nu fara peripetii.”


Asta declara Maurice Lauré, inventatorul TVA cu un an inainte de a muri. Omul a dat foarte putine interviuri, dar consultand arhivele oficiale, TVA a reusit sa treaca prin Parlament in urma unui troc politic ordinar, dupa ce fusese respinsa in repetate randuri.

Acuma cateva cuvinte despre Maurice-deschizatorul de TVA. Inginer, baiat fin dealtfel Maurice Lauré, nu era finantist. Era inginer. A lucrat la Posta, dar nu a rezistat multa vreme la Posta ca sa zic asa, plecand sa-si ia un serviciu “serios”. Inspector fiscal, adica. Era dupa cel de-al doilea razboi mondial, cand lumea se uita la inspectorii fiscali cam cum se uita si astazi.

Pentru a respecta adevarul istoric, trebuie spus ca Maurcie-creier neobosit, inainte de a da lumii Taxa pe Valoarea Adaugata( numele ii apartine), a inventat si cateva turbine atipice, al caror proiect a fost respins de colegii sai, inginerii. Asa ca ajuns la 35 de ani si vazand ca ceva lipseste omenirii, a stat si a cumpanit o secunda. Omenirea nu avea TVA!, a observat el. Pfuai, sa fie TVA!, a spus si a fugit la ministrul de Finante de pe atunci sa ii spuna gandul lui cel frumos si bun.

Dar ministrul, om prost, nu l-a inteles. I-a respins propunerea, lucru care pe Maurice nu l-a demoralizat.

In vara lui 1954, cand americanii dadeau lumii rock`n roll-ul, Maurice dadea Frantei TVA-ul. Bun si ala, decat nimic.. Viata insa trece, iar Maurice e iarasi nemultumit. Pleaca de la Finante si se angajeaza ca sef la Societe Generale. De acolo, la un mare retailer. Dupa care, Maurice se duce de tot.

In 2000 (el a murit in 2001), ura sa i se aminteasca ce a inventat. Nu mai credea in taxa lui. Taxa lui Maurice a fost introdusa in 10 aprilie 1954 si era destinata marilor companii. In 6 ianuarie 1966, la propunerea presedintelui Valéry Giscard d’Estaing (pe atunci ministru al Finantelor) a inceput sa se aplice si in comertul cu amanuntul.

P-orma, i-au dat copy-paste una dupa alta, vreo 120 de alte tari.

:cool:



#234154 calcul impozit dividende

Postat de gigi on 14 December 2010 - 09:53 AM in Arhiva

avem aici o respingere a contestatiei...

motivul? nepublicarea in monitorul oficial...

"manevra" cu "revocarea" hotararilor aga de distribuire a profitului, intelegem ca ar fi, totusi, acceptata... dar publicata!... "sa fie opozabila tertilor" :cool:

"...Cu toate acestea hotărârea A.G.A. din 01.03.2006 nu poate fi avută în vederea la soluționarea favorabilă a cauzei având în vedere prevederile art.131 alin.4 din Legea nr.31/1990 a societăților comerciale, cu modificările și completările ulterioare, care menționează:
?(4) Pentru a fi opozabile terților, hotărârile adunării generale vor fi depuse în termen de 15 zile la oficiul registrului comerțului, spre a fi menționate în registru și publicate în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a. În cazul în care aceste hotărâri implică modificarea actului constitutiv, se va putea publica numai actul adițional cuprinzând textul integral al clauzelor modificate? coroborat cu art.5 alin.1 și 2 din Legea nr.26/1990 privind registrul comerțului care precizează :
? (1) Înmatricularea și mențiunile sunt opozabile terților de la data efectuării lor în registrul comerțului ori de la publicarea lor în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, sau în altă publicație, acolo unde legea dispune astfel.
(2) Persoana care are obligația de a cere o înregistrare nu poate opune terților actele ori faptele neînregistrate, în afară de cazul în care face dovada că ele erau cunoscute de acestea ?.
Din interpretarea acestor dispoziții legale se reține că societatea avea obligația să înregistreze la oficiul registrului comerțului orice modificare a hotărârilor pentru a putea fi opozabilă terților...."...

http://chat.mfinante.ro/ContestatiiSite.ns...a%2022.2010.pdf

:cool:



#234147 calcul impozit dividende

Postat de gigi on 13 December 2010 - 11:41 PM in Arhiva

Vezi postareaMares Stefan, la Nov 29 2010, 10:51 PM, a spus:

Impozitul pe dividende distribuite pe 2009 trebuie plătit până la data achitării dividendelor , dar nu mai târziu de 31 decembrie 2010, chiar dacă dividendele repartizate pe 2009 nu sunt , nu pot fi distribuite, achitate până atunci.
Profitul net odată repartizat la dividende dă naștere și la obligația de plăti impozitul pe dividende aferent. Nici AGA nu mai poate reveni asupra repartizării profitului.

domnu' mares, aici vad ca fiscu' ar fi totusi, mai permisiv: :thumbup:

DECIZIA NR.91/25.10.2006
privind solutionarea contestatiei depusa de S.C. V S.R.L. cu sediul in Bistrita,
înregistrata la D.G.F.P. Bistrita-Nasaud sub nr. 15970/31.08.2006
...
"

În fapt conform bilanaului contabil încheiat la data de 31.12.2004 si a raportului
de gestiune a asociatilor s-a aprobat repartizarea din profitul net a sumei de S2 lei
pentru dividende cuvenite asociatilor (fila 6).
În concret din totalul sumei de S2 lei repartizate s-au platit în cursul anului
2005 dividende în suma de S3 lei pentru care s-a calculat, retinut si virat la bugetul
consolidat al statului impozitul pe dividende în suma de S4 lei. Pentru diferenta sumei
de S5 lei reprezentând dividende ramase neplatite în cursul anului 2005, prin
hotarârea adunarii generale extraordinara a asociatilor, consemnata în Procesul verbal
din data de 12.12.2005 (filele 54-55), s-a revenit la repartizarea initiala a profitului
net realizat la finele anului 2004, stabilindu-se ca suma de S5 lei, neplatita pâna la
aceasta data asociatilor, sa fie afectata altor rezerve în scopul asigurarii resurselor
proprii de finantare pentru activitatile curente si viitoare ale petentei
. Mentionam ca
în contabilitatea contestatoarei a fost operata hotarârea asociatilor prin nota
nr.908/31.12.2005, nota prin care chiar daca nu a fost respectata metodologia de
înregistrare ea reflecta constituirea rezervelor si revenirea la repartizarea profitului
net prin schimbarea destinatiei data initial acestuia, asa cum s-a hotarât de adunarea
generala extraordinara a asociatilor.
În raport cu starea de fapt retinuta urmeaza a se stabili daca prin prisma
reglmentarilor în vigoare, este legala impunerea dividendelor distribuite din profitul
net al anului 2004 în conditiile în care în cursul anului 2005 s-a revenit asupra
repartizarii initiale în maniera descrisa anterior.
În drept sunt aplicabile prevederile art.7 alin.(1), pct.12, art.65 si 67 din Codul
Fiscal precum si dispozitiile din Legea nr.31/1990 privind societatile comerciale
referitoare la dividende si la atributiile si competentele adunarii generale.
Prin dividend, în sensul art.7 alin.(1) pct.12 din Codul Fiscal se intelege “ o
distribuire în bani sau natura, efectuata de o persoana juridica unui participant la
persoana juridica, drept consecinta a detinerii unor titluri de participare la acea
persoana juridica…”. Art.67 alin. (1) din Legea nr.31/1990 privind societatile
comerciale defineste dividendul ca fiind “ cota parte din profit ce se plateste fiecarui asociat”.
Reglementând modul de calcul si retinere a impozitului pe dividende, art.67
alin.(1) din Codul Fiscal statueaza ca aceasta obligatie “ revine persoanelor juridice
odata cu plata dividendelor catre actionari sau asociati ” , termenul de plata fiind
pâna la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei în care se face plata. Ultima teza a
art.67 alin.(1) din Codul Fiscal contine si dispozitia de exceptie în sensul ca “ în
cazul dividendelor distribuite, dar care nu au fost platite actionarilor sau
asociatilor pâna la sfârsitul anului în care s-a aprobat bilantul contabil, termenul
de plata a impozitului pe dividende este pâna la data de 31 decembrie a anului
respectiv”.
Din analiza textelor legale sus citate rezulta ca obiectul impunerii îl constituie
dividendele distribuite care se platesc sau care urmeaza a se plati actionarilor ori
asociatilor.
Având în vedere ca adunarea generala a revenit asupra repartizarii profitului
net aferent anului 2004 prin alocarea la alte rezerve a sumelor distribuite initial ca
dividende, este limpede ca suma în litigiu reprezentând venituri luate drept baza de calcul de catre organele de control nu mai poate constitui obiect al impunerii. Prin aceeasi hotarâre asociatii petentei au pierdut nu numai dreptul la dividendele distribuite initial ci si calitatea de subiecti ai impunerii
. În acest context apreciem ca prevederile art.67 alin.(1), ultima teza, din Codul Fiscal nu mai sunt aplicabile, ipoteza acestei norme referindu-se numai la dividendele distribuite, datorate asociatilor, care nu au fost platite pâna la sfârsitul anului. Or, în speta analizata, la finele anului 2005, ca urmare a revenirii la repartizarea initiala, contestatoarea nu mai înregistra dividende distribuite, datorate asociatilor, adica a unor dividende care, conform Codului Fiscal, “ nu au fost platite asociaailor pâna la sfârsitul anului în care s-a aprobat bilantul contabil “ .
Din punct de vedere al actului de gestiune sau de administrare, mentionam ca
nici legea societatilor comerciale si nici legislatia fiscala nu contin vreo dispozitie
prohibitva cu privire la revenirea asupra unei hotarâri a adunarii generale a asociatilor sau actionarilor, asa cum este aceea din cazul analizat
.


Fata de cele mai sus aratate rezulta ca impozitul pe dividende stabilit suplimentar în sarcina petentei nu a fost corect determinat si, pe cale de consecinta, cererea petentei pentru suma de S6 lei, precum si a accesoriilor aferente în suma de
S7 lei urmeaza a fi admisa."

http://chat.mfinante.ro/ContestatiiSite.ns...zia.91_2006.pdf



#223207 Perfectionarea continua = buzunarire cu acte in regula?

Postat de gigi on 24 March 2010 - 10:37 AM in Arhiva

Vezi postareaMares Stefan, la Mar 24 2010, 08:52 AM, a spus:

Și atunci ... la cererea membrilor interesați au fost ținute și asemenea cursuri.

Daca-ar fi gratis si benevole, poate ai avea dreptate. Altfel, esti agent de vanzari. Si inca unul slab. Pentru ca recurgi la "obligativitate" ca sa poti vinde.



#223298 Perfectionarea continua = buzunarire cu acte in regula?

Postat de gigi on 25 March 2010 - 07:38 AM in Arhiva

Vezi postareaPaturcai, la Mar 24 2010, 10:05 PM, a spus:

Pentru o clipa m-am pus in situatia in care as fi ministrul apararii si as solicita ca in armata tarii sa se inroleze cat mai multi flacai si cat mai multe tinere ca intr-un viitor nu prea indepartat sa ne ducem si sa cucerim China. De ce ar fi o utopie?
Daca eu gandesc utopic din punctul de vedere exprimat mai sus, dl. Mares imi da un exemplu inmarmuritor: contabilii nemembrii CECCAR vor sti ei sa faca o fuziune daca se va intampla ceast lucru? Cate astfel de fuziuni se intampla? Un, doua, zece, treizei iar expertii sunt 25.000. Cui sa i-o dai sa o faca pe fuziune mai repede? Era un exemplu. Si atunci m-am gandit la armata tarii sa fie pregatita daca vom vrea sa ne ducem sa cuerim China macar sa fie instruiti.
:laugh: :laugh: :frusty:

Si mai zice cineva (membru ceccar vechi, expert de pe vremea comunistilor, pensionar, activ si acum- CINSTE!!! ), undeva:

"Toti, dar absolut toti expertii au devenit experti pentru ca le-a fost ingradita libera practica. Expertul trebuia sa fie exceptia si nu regula pentru a putea profesa." !! :frusty:

ps: s-io am doua nume favorite: gigi si gigel :wink: :biggrin:
stiu bine saga si comunitatea :biggrin: :laugh:



#223479 Perfectionarea continua = buzunarire cu acte in regula?

Postat de gigi on 27 March 2010 - 07:51 AM in Arhiva

rep. ceccar @SM:

"Aprofundezi doar ceea ce te interesează direct ori cu ceea ce ești confruntat zi de zi!
Dacă se-ntâmplă ceva iașit din comun, acolo-i internetul , pe unul din Forumuri veți găsi și răspunsul dorit! OK.
Și așa se poate."

Vad ca se stie cam cum sta treaba, dar "pe piata", aaaalta poveste! Business mare-mare cu cursurile si cartile- obligatorii!!! Aia de la "particulare" sunt mici copii pe langa ce a "conceput" ceccar-u'... De fapt cam seamana cu caritas-u' si fni-u'- escrocherie in masa, i-a "cuprins" si p-aia de la "particulare" si p-aia de la "stat" (ce-a mai ramas din ele :laugh: ) - cu diferenta, ca asta a ceccar-ului e "obligatorie", "continua" si "pe toata durata vietii" :frusty: ... bietu' contabil! :laugh:

Referitor la neimpozitarea activitatilor "examinatorilor" si a ceccar-ului, in general, pentru astfel de activitati de "perfectionare", lucrurile nu cred ca sunt prea clare, pentru ca aduce mai degraba cu "marfa vanduta", "servicii prestate"... :cool:

http://www.avocatnet.ro/content/forum%7Cdi...zit-profit.html



#223206 Perfectionarea continua = buzunarire cu acte in regula?

Postat de gigi on 24 March 2010 - 10:30 AM in Arhiva

Vezi postareaMares Stefan, la Mar 24 2010, 08:52 AM, a spus:

Și atunci ... la cererea membrilor interesați au fost ținute și asemenea cursuri.
Cata vrajeala! Ce esti, domne, agent de vanzari?



#223310 Perfectionarea continua = buzunarire cu acte in regula?

Postat de gigi on 25 March 2010 - 10:34 AM in Arhiva

:frusty: Subliniat cu ce sunt absolut de acord, si cred ca nu numai eu pe forum-ul asta.
Cu comentariul ca "Baza piramidei ,an de an, se tot lărgește", trebuie sa fie explicatia initiativei aberatiei de "proiect" de lege! Oamenilor (din extrabaza :laugh: ) trebuie sa li se asigure si "obiectul" muncii. Nefericita idee!!! Care, repet, nu se va putea materializa niciodata, pentru ca este si ilegala, si imorala.
Mai degraba ceccar-ul s-ar "concentra" pe introducerea sanctionarii nerespecarii art. 10- legea contabilitatii- cea cu persoanele in drept pt organizarea si conducerea contabilitatii. Asta ar fi ok pentru toata lumea. Dar cine stie ce interese, ale nu stiu cui, sunt sa ramana legea asa cum e (fara sanctiune)...



#223507 Perfectionarea continua = buzunarire cu acte in regula?

Postat de gigi on 28 March 2010 - 09:09 AM in Arhiva

@mares stefan:

Domnu Mares, v-am vazut tarziu "profilul de utilizator". Eu respect varsta si experienta care se presupune ca o aveti.
Nu inteleg totusi cum puteti da un asemenea exemplu:
"Da armata română până la ultimul soldat care mai are livret militar trebuie să fie pregătit oricând să-și facă datoria față de țară, patrie și popor!"
Ce legatura poate avea asta cu "pregatirea"- "perfectionarea" expertilor? Expertii, se presupune, ca sunt elite. Ce treaba au "soldatii" cu asta? Hai sa zicem, ca expertii ar fi (ar trebui sa fie) "generalii". Dar un nicio situatie, pregatirea lor nu se face contra cost!!! Daca e "interes public" nu se pot cere bani soldatilor si generalilor pentru "pregatirea"- "perfectionarea" lor! E absurd!
De aici, lipsa de credibilitate a "corpului": considera, asa cum spuneti, expertii ca o armata intreaga, cu inrolare obligatorie daca vrei sa profesezi- contabilitate, de exemplu- si nu elita ei!
Si totul pe bani! Si nu putini! Altii decat "cotizatiile" de membru! Motive se gasesc din belsug... pana la ineptia asta cu "continua" si "pe toata durata vietii" :frusty: Interesele financiare ale "organizatorilor" reprezinta motorul din spatele unor asemenea idei!

Referitor la fiscalitate, atata timp cat pe piata exista furnizori de marfuri si servicii similare cu ale corpului, si atata timp cat acesti furnizori platesc impozite si taxe, nu poate exista o lege care sa-i taxeze pe unii si sa-i scuteasca pe altii (indiferent ce sunt acestia- institutii publice sau organizatii profesionale fara scop patrimonial) pentru venituri, altelele decat cotizatiile si ceea ce e expres prevazut ca netaxabil... Dvs stiti mai bine... Amanuntele nu sunt de interes... Nici acrobatiile juridice.



#223210 Perfectionarea continua = buzunarire cu acte in regula?

Postat de gigi on 24 March 2010 - 11:00 AM in Arhiva

Vezi postareaMares Stefan, la Mar 24 2010, 08:52 AM, a spus:

Probabil că măveți lua în derâdere

Bine ca esti constient! :agree:



#223261 Perfectionarea continua = buzunarire cu acte in regula?

Postat de gigi on 24 March 2010 - 06:30 PM in Arhiva

Vezi postareaMares Stefan, la Mar 24 2010, 02:12 PM, a spus:

Adică dacă patronul a bătut palma cu el ( zic el, deși poate fi și o ea, nu) , numai are nevoie de altcineva nici la personal,nici la salarizare, nici la financiar ori caserie, deși ... se știe că ...să ții și caseria la firma unde ești și contabil... nu prea se.-mpacă , adică cu siguranță sunt sarcini incompatibile!

Si vrei sa spui ca daca patronul ala ar bate palma cu tine, atunci o sa angajeze de urgenta unu la personal, unu la salarizare, unu la casierie... unu colo... unu colo :frusty: :laugh: :laugh: Domne, nu sti pe ce lume traiesti! Boala voastra e pe economistii nemembri ceccar, angajati la firmulite- sa le luati dreptul la semnatura, ca sa vina firmulitele alea la voi- si tu ne faci teoria multinationalelor :laugh: :frusty: :sad: . Du-te, domne acolo, la multinationale! Sau la furat daca ti-e foame rau asa! Ca nu puteti trece voi peste economisti, cata spaga ati da ca sa scoateti o lege care sa anuleze drepturi date de o diploma de licenta



#223225 Perfectionarea continua = buzunarire cu acte in regula?

Postat de gigi on 24 March 2010 - 02:00 PM in Arhiva

Vezi postareaMares Stefan, la Mar 24 2010, 08:52 AM, a spus:

economist ori contabil salariatca "fată în casă" !

"fată în casă" ! " :frusty:

Domnule, dumneata cari geanta lu' Toma, si vorbesti asa de economistii salariati?



#243324 bilant 30.06.2011

Postat de gigi on 27 July 2011 - 10:45 AM in Arhiva

n-am societate nou-infiintata, dar as lua de buna "interpretarea" din anuntul anaf...

as face si-un print screen, sa fie acolo...

sanse 0 (zero) sa se intample ceva rau.



#243321 bilant 30.06.2011

Postat de gigi on 27 July 2011 - 09:36 AM in Arhiva

de ce "ceata"?

daca e nou-infiintata in 2011, inseamna ca a avut cifra de afaceri 0 (zero) in 2010.

s-or fi gandit ca daca 0 < 35.000, inseamna ca "nu intocmesc raportari contabile", conform legii. :smile:



#251808 TVA la incasare - topic 2013

Postat de gigi on 18 January 2013 - 10:46 AM in Arhiva

fiind in sistem "la incasare", ca sa n-aveti nicio grija, puneti bifa la toate facturile, inclusiv la cele de iesire. e in regula chiar daca, uneori, e o nota contabila in plus.



#241560 modificari in Legea contabilitatii nr.82/1991

Postat de gigi on 24 May 2011 - 05:52 AM in Arhiva

de ce e nasol?!...
lasa domne sa se bage totul lunar... si bilantu' :thumbup: ... si sa se mai complice putin pe ici, pe colo...
ca ne pierdem "obiectu'" muncii... asta e bucuria alora de platesc ("patroni")...
nu a noastra, ca noi n-om lucra pe aplauze http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/cool.gif



#235120 modificari in Legea contabilitatii nr.82/1991

Postat de gigi on 11 January 2011 - 09:37 AM in Arhiva

Vezi postareamariana07, la Jan 11 2011, 09:23 AM, a spus:

De pe forumul CECCAR :


Profesia contabilă este consternată :thumbup: de noile aventuri care se propun prin proiectul de modificare a Legii Contabilității, publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice.

Protest

... Se pune însă întrebarea dacă „mecanismul” de trecere de la o extremă la alta va funcționa, având în vedere situația actuală a României; de asemenea, dacă bugetul statului este pregătit să mai primească încă o lovitură decisivă. :smile:


profesia contabila nu e deloc consternata.
e chiar incantata.
"consternata", cu siguranta, e numai "conducerea" :laugh: ceccar.

intrebarea care si-o pune "conducerea" e , de fapt, daca bugetul ceccar, nu al statului, "este pregătit să mai primească încă o lovitură decisivă", ca se darama sandramaua aia cu perfectionarea continua :sad: :tongue: :laugh: (contra cost, evideeeeeeent- MARE BUSINESS !!!) pentru "tinut contabilitati", "vanzari" semnatura :sad: , la toti tarabagii (sigur, si la gogoserii :lgh (23): )...



#252322 Votati impotriva aplicarii TVA la incasare de la 01.01.2013

Postat de gigi on 06 February 2013 - 02:16 PM in Arhiva

eu am convingerea mea ca astea nu sunt legi romanesti.

e imposibil ca sutelea alea de pagini de lege, ghiduri, suporturi de curs... sa se faca de capete de romani in cateva zile, inca din vara anului trecut...

alea erau pregatite undeva, de candva.



#252311 Votati impotriva aplicarii TVA la incasare de la 01.01.2013

Postat de gigi on 06 February 2013 - 10:42 AM in Arhiva

in statele ue unde mai exista sistemu' pentru unele categorii (nu neaparat functie de cifra de afaceri, ci si functie de obiect de activitate) de imm-uri... "optiunea" si-o exprima 1-2 % din ele...

asta cu ce-au bagat astia cu "obligatoriu" pt 470.000 imm-uri (majoritatea nici nu emit facturi pentru marfa neincasata, vand pe bon fiscal) e nemaintanlit.

mare foame de bani la buget. a parut o treaba zbarcita (tzeapa la imm-uri) de cand si-a dat "acordul" fmi-ul pt asa ceva. :laugh:

era "clar".



#252297 Votati impotriva aplicarii TVA la incasare de la 01.01.2013

Postat de gigi on 05 February 2013 - 08:13 PM in Arhiva

Vezi postareagigi, la 02 February 2013 - 06:52 AM, a spus:

eu nu cred, totusi, ca sistemu' asta cu "la incasare" nu se va scoate (abroga) in cateva luni dupa ce, probabil, statul isi va fi facut plinul (atunci vor zice ca... "la cererea oamenilor... de afaceri" :laugh: ... pentru a "sprijini" imm-urile :laugh: )...

teoretic si practic pravaliile cu amanuntul, ca exemplu, vor plati cateva luni, muuulte, (pana isi achita soldul furnizorilor la 31.12.2012, care e proritar) o taxa pe vanzari sub forma tva-ului colectat (fara sa se poata deduce mai nimic) de aprox. 20%. ...

asa ceva e im-po-si-bil!

asta e, cu siguranta, record mondial de taxa. :ohmy2:

haaa.. ce penibili... trag tzeapa cu sumele care le incaseaza cateva luni absolut aiurea... siiii...

Ministerul Finantelor Publice (MFP) va analiza mai multe variante de modificare a sistemului de plata a TVA la incasarea facturii, introdus din ianuarie 2013, dupa semnalele primite de la mediul de afaceri :laugh:...


sunt in analiza doua variante de lucru - sistemul de TVA la incasare sa fie optional nu obligatoriu ....

http://economie.hotn...va-incasare.htm


am convingerea ca toata treaba a fost premeditata.



#252300 Votati impotriva aplicarii TVA la incasare de la 01.01.2013

Postat de gigi on 05 February 2013 - 09:21 PM in Arhiva

GA-RAN-TAT va fI OPTIONAL... pentru ca asa e si legislatia (directiva) europeana... (guvernele pot viza anumite categorii de imm-uri ca fiind eligibile in sistem "la incasare", iar imm-urile opteza daca intra in sistem...)

s-a stiut asta si in romania, cu siguranta, de la bun inceput...

isi fac (guvernatii) plinu' cateva luni cu chestia cu obligatoriu "la incasare" (ca toata lumea plateste in draci furnizorii in sold de la 31.12.2012, nici vorba de deductibil cateva luni in 2013)... si se renunta, se baga "optional", ca n-are cum sa se continue asa

e cea mai marea escrocherie care am vazut-o, in materie fiscala, dupa '90.

premeditata!




Cometa SQL