Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Gianinutza's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


Gianinutza's Content

There have been 104 items by Gianinutza (Search limited from 02-January 08)



Sort by                Order  

#203079 Reparatie auto pe casco

Postat de Gianinutza on 01 June 2009 - 08:29 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Buna.Eu nu am avut niciodata aceasta situatie,dar cred ca ai putea sa te scazi direct cu chitanta pe cheltuieli adica 613=5311 cu echivalentul a 100 euro,pentru ca practic este o prima de asigurare obligatorie pentru cei ce au daune pe Casco.Cand platesti asigurarile la ma sini pe firma, cum te scazi?Pt ca mie niciodata nu mi-a emis firma de asigurari factura pt RCA sau CASCO, de exemplu si eu mi-am trecut suma direct pe cheltuieli pt ca altfel nu ai cum.Ar mai fi o varianta,daca factura e pe numele firmei tale:sa inreg total factura,plata ta partiala si pe venituri diferenta.Adica firma de asigurare ti-a achitat diferenta Ex 401=758 si ti se inchide 401.Dar mi se pare mai corecta prima varianta,mai ales ca ai doar copie dupa factura.Alte parere!?



#222307 regim lohn

Postat de Gianinutza on 15 March 2010 - 02:59 PM in CONTABILITATE STOCURI

Buna ziua.am si eu o firma care imi trimite materia prima si eu ii facturez niste containere pe care le sudez.Le trimit inapoi la acea firma, in Olanda.Marfa pe care mi-o trimite nu mi-o factureaza,doar o singura data mi-a facturat.Eu am considerat ca fac o lucrare cu mat.clientului.Am citit in CF ca daca am marfa primita pe care o prelucrez si o trimit inapoi tr.sa tin reg mf primite plus evidenta prin 8032.Nu stiu daca ma incarez aici pt ca asemenea firma nu detine un certificat de perfectionare activa.Cum trebuie sa inregistrez,aceste mat prime trebuie sa le evidentiez undeva.Banuiesc ca exista niste avize,doc de expediere dar sefa nu mi-a aratat nimic si cand intreb ma intreaba:"ce te intereseaza?"Nu mai stiu unde ma incadrez.Am facturat prestare servicii intracomunitare, care e op.scutita cu drept de deducere.E bina asa?



#127975 refuz bilet la ordin

Postat de Gianinutza on 05 April 2007 - 08:05 AM in Arhiva

Pentru LARYRADULESCU
Biletul la ordin se ia de la banca,este un "cartonas" de culoare albastra cu care poti sa-ti platesti datoriile,poti sa-l folosesti pentru a garanta plata unei sume,la o anumita data, sau il poti girandu-l mai departe,daca tu insuti esti beneficiarul lui si ai o datorie la un furnizor de-al tau(vezi verso bilet);functioneaza ca un cec,numai ca se completeaza data emiterii si data scadenta si nu se poate deconta mai devreme de data scadenta mentionata(spre deosebire de cec,unde se completeaza direct data scadenta si care se poate deconta SI MAI DEVREME,la cererea beneficiarului.
Multa bafta!



#127541 program raf

Postat de Gianinutza on 02 April 2007 - 09:38 AM in Arhiva

Buna tuturor!Folosesc RAF-ul si nu mai stiu cum sa introduc datele pt cumparari cherestea(taxare inversa)astfel incat sa fie evidentiate si in jurnalul de cump. Cel cu softul mi-a introduc la 4-taxare inversa in jurnal tva cumparari si daca intr.datele asa, mi-l deduce ca la orice cump, nu imi face automat 4426=4427 si nu-l duce in jurnalul de cump la op. cu taxare inversa.Daca in intr pe terartitori, nici atat nu-l preia in jurnal.Cum sa fac?



#120385 proces vb compensare 3 pj

Postat de Gianinutza on 07 February 2007 - 12:20 PM in Arhiva

cum pot sa fac compensare daca am 2 firme, am cumparat pe una materiale si le-a platit cealalta iar fz meu vrea compensare ca sa se scada? MULTUMESC!



#120995 proces vb compensare 3 pj

Postat de Gianinutza on 15 February 2007 - 12:59 PM in Arhiva

Vezi postareaBIBI, la Feb 8 2007, 10:45 PM, a spus:

Cu conditia ca cea care a platit sa fie clientul celei care a luat materialele.
X client Y; W furnizor Y ; X achita lui Y achita lui W.Daca valoarea este sub 10.000 lei si nu are o vechime mai mare de 60 zile de la data emiterii facturii, o faceti intre voi, altfel va plimbati pe la IMI.


Vezi postareaGianinutza, la Feb 15 2007, 02:55 PM, a spus:

Vezi postareaBIBI, la Feb 8 2007, 10:45 PM, a spus:

Cu conditia ca cea care a platit sa fie clientul celei care a luat materialele.
X client Y; W furnizor Y ; X achita lui Y achita lui W.Daca valoarea este sub 10.000 lei si nu are o vechime mai mare de 60 zile de la data emiterii facturii, o faceti intre voi, altfel va plimbati pe la IMI.
multumesc mult!

Vezi postareaBIBI, la Feb 8 2007, 10:45 PM, a spus:

Cu conditia ca cea care a platit sa fie clientul celei care a luat materialele.
X client Y; W furnizor Y ; X achita lui Y achita lui W.Daca valoarea este sub 10.000 lei si nu are o vechime mai mare de 60 zile de la data emiterii facturii, o faceti intre voi, altfel va plimbati pe la IMI.
multumesc mult!



#127986 problema complicata rau

Postat de Gianinutza on 05 April 2007 - 09:42 AM in Arhiva

Corect,IULIANA1207!



#127991 prime de sarbatori

Postat de Gianinutza on 05 April 2007 - 09:57 AM in Arhiva

Are dreptate Cotuna,primele sunt asimilate salariilor si se impoziteaza exact ca acestea,nu e vorba de cadouri saqu de ajutoare sociale,contul 421,cu toate retinerile aferente+cotele angajatorului .



#224015 pfa nou infiintat

Postat de Gianinutza on 09 April 2010 - 11:53 AM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA

Buna ziua.Am infiintat un pfa in martie 2010.Am primit cif-ul, am achiz registrele.Am mai multe nelamuriri:
1.Rg inv si incoplati il trimit la parafat acum ,cand e necompletat?
2.In legislatie scrie ca reg inv se complet la innfiintare,la inventariere etc.Ce sa trec pe el la infiintare?
3.Am incheiat contract de comodat cu locuinta mea ca sa-mi deduc 30% din chelt cu utilitati.Prin asta eu inteleg gaze ,curent, poate chiar fact la internet si telefonie,dar cum fac asta , tai dispozitie de plata si atasez copie dupa facturi ca sa se vada calculul?
4.Banuiesc ca nu se compl reg de casa ci doar de incasari si plati si probabil nu se folosesc conturi.Corect?
5.Pot face aport eu ca pfa pentru ca pana sa-mi iasa cif-ul am platit contractul de comodat, am cump carti de legislatie pe care mi s-a spus ca pot sa le folosesc.Sau trec intai incasarea pt ca am incasat in martie 150 lei cu chitanta si fac dp cu decont de cheltuieli pt acele bonuri?
6.La inceput am completat d 220 privind venitul estimat si mi s-a spus ca anul viitor o sa mai depun declaratii.Dar nu sunt lamurita, chiar nu mai trebuie sa depun nimic pana atunci?Si la anul ce depun ?Cand si cum platesc impozitul?
7.Am treaba cu finantele, alte declaratii?
8.A avut cineva control pe PFA?
9.Se depune vreo raportare anuala asa cum se depun SFA anuale la societati comerciale?

Multumesc frumos pt cei care au timp si rabdare sa-mi raspunda la intrebari!



#143397 perioda lauzie

Postat de Gianinutza on 12 September 2007 - 10:33 AM in Arhiva

Buna.Eu stiam de 126 zile in total,din care CEL PUTIN 42 zile lauzie.Ca sa fii mai sigura lasa-ti 50 de zile.



#136611 Ordin nr. 702

Postat de Gianinutza on 08 July 2007 - 03:36 PM in Arhiva

Buna ziua tuturor!Sa-mi spuna cineva daca am inteles bine:trebuie sa declar si protocolul,chiar daca nu am dedus tva-ul?Si nu trebuie sa declar factura catre o persoana fizica?Pt ca am emis factura de lucrari pt 2 pers fizice,desi nu aveam voie decat cu casa de marcat(am fost constransa de situatie).Si inca ceva:eu plec in concediu si am muncit pe branci sa-mi centralizez datele pt aceasta declaratie 394.Acum mi-a zis cineva ca s-a amanat termenul,ca nu se mai depune pana pe 25 iulie,ca sunt probleme cu programul...nu e pus la punct.Am cautat pe site si nu am gasit nimic...m-as bucura sa fie asa...un stres mai putin,dar....voi ce stiti?



#239727 OBIECTE DE INVENTAR

Postat de Gianinutza on 24 March 2011 - 12:20 PM in Arhiva

Buna ziua!Am urmatoarea situatie:la inventarierea din 2010 am constatat 4 masini care au fost introduse din 2008 pe contul 303, respectiv 603.Ele figureaza in debitul lui 8035 si nu exista in 2133.Valorile sunt de 5100, 3000, 1000 si 200 lei.Toate sunt in stare avariata, doar cea de 3000 ron a mai fost utilizate in 2009 si 2010.Si figureaza si la Finantele locale cu impozite de plata.Cum pot rectifica aceasta situatie.Valoarea lor a fost recuperata direct prin 603, daca ar fi fost contate corect s-ar fi amortizat in mare parte pana acum.Se poate cunmva fara sa afectez veniturile si cheltuielile.E vorba doar de o contare gresita si de o recuperare "mai rapida" a valorii lor.



#127992 note explicative-bilant

Postat de Gianinutza on 05 April 2007 - 10:03 AM in Arhiva

Pur si simplu preiei soldul acestor conturi din balanta!



#192122 Monografie leasing, contract novatie

Postat de Gianinutza on 23 January 2009 - 02:45 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Si eu am facturi de leasing,dar mi se factureaza distinct dif de curs valutar(RCI Leasing si BCR Leasing).Mie nu mi se pare corect cum iti factureaza.



#231998 monografie infiintare firma

Postat de Gianinutza on 12 October 2010 - 01:03 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Eu am folosit contul 462, mi se pare mai corect.Si,ai grija, nu deduce tva-ul pentru facturile de la infiintare emise pe numele persoanei fizice, chiar daca e administratorul, ti-l da jos la control.



#120383 Monografie fond de garantare

Postat de Gianinutza on 07 February 2007 - 12:14 PM in Arhiva

Vezi postareaidu, la Feb 7 2007, 11:41 AM, a spus:

6452 = 4371 (analitic separat)


Vezi postareaidu, la Feb 7 2007, 11:41 AM, a spus:

6452 = 4371 (analitic separat)



#161226 monografie contabila dealer cosmote

Postat de Gianinutza on 04 February 2008 - 12:11 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Si profitul tau unde e?



#203082 Monografie constructii

Postat de Gianinutza on 01 June 2009 - 08:45 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Eu cred ca materialele le inreg pe 301.Pt o lucrare ,de exemplu, mai ai si alte cheltuieli :energie,salarii etc.Pe acestea le totalizezi si faci 332=711 la sfarsit de luna.(sau le iei din borderoul de lucrari,de la tehnic).Conform bonurilor de consum te scazi cu mat folosite 601=301.La inceputul urm luni,reiei 711=332 cu aceeasi suma,daca lucrarea nu s-a terminat,tocmai pentru a tine evidenta la total cheltuieli pentru acea lucrare.Cand se termina lucrarea si se factureaza faci 4111=704 cu valoarea totala.Cam asa.


Adica in 332=711 sunt costurile Totale,inclusiv cu materialele.



#228367 Monografie avans

Postat de Gianinutza on 14 July 2010 - 09:51 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Apoi se compenseaza 404=409, se storneaza avansul si se factureaza val finala, prin 404.



#132954 merita sa ma duc la ASE ?

Postat de Gianinutza on 04 June 2007 - 01:06 PM in Arhiva

Eu cred ca se merita,dar trebuie sa-ti si placa si sa fii tare rabdatoare.



#223685 instalatii cu valori mari cumparate pentru a fi vandute-ce cont?

Postat de Gianinutza on 31 March 2010 - 02:26 PM in Arhiva

Multumesc mult amandurora.Eu stiam de intentia de a le vinde de cand le-a cumparat si i-am spus sa-si introduca comert ca activitate secundara, mai ales ca mai vrea sa vanda in continuare.Si de aici taraboiul.Ca i-a spus altcineva ca poate sa vanda si fara comert prevazut, ca poate sa vanda la acelasi pret etc.Deci e mai corect sa le consider mf de prima data.Le pun adaos de 1% la nir si le vand cand o sa aiba in ob de activitate comert(a demarat deja procedura).



#223668 instalatii cu valori mari cumparate pentru a fi vandute-ce cont?

Postat de Gianinutza on 31 March 2010 - 09:46 AM in Arhiva

Buna ziua.Am o problema destul de delicata.Adm meu a cump instalatii sudura (8000 lei /Bucata) initial pentru pdoductie.In aceeasi luna s-a hotarat sa le vanda.Acum vine problema:pentru ca le vinde imediat eu consider ca trebuie sa le pun pe 371 si sa le vand cu ADAOS. Adm vrea sa le vanda insa cu acelasi pret.I-a zis lui alt contabil ca se inreg ca mijloace fixe si ca poate sa le vanda imediat la acelasi pret .Nu mai stiu cum e corect.Eu m-am gandit ca nu are rost sa le inreg ca mijloace fixe daca le vand in cel mult o luna.Va rog mult sa ma lamuriti si pe mine.
Multumesc.



#214209 inregistrare bonuri de motorina pentru incalzire hala

Postat de Gianinutza on 20 November 2009 - 10:20 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Eu stiu ca nu se deduce tva dupa bon fiscal ci doar dupa factura.Dupa bon se deduce doar la combustibil, in limitele prevazute de ord.34/2009.Gresesc eu cumva?Si daca iei atata combustibil pt incalzit poti solicita macar la sf lunii o factura pt intreaga valoare platita cu bonuri pt a-ti deduce tva-ul.Alte pareri?



#130126 infiintare societate

Postat de Gianinutza on 02 May 2007 - 11:19 AM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Buna.Poate cineva sa-mi spuna care este suma minima cu care as putea infiinta o firma?Acte,chelt constituire,capital social,as vrea sa deschid un magazin de piese auto,nu iau in calcul spatiul pt ca vreau sa inchiriez pt inceput,ar trebui sa deschid firma si apoi sa inchiriez spatiul pt a nu plati chirie pt timpul cat dureaza toata treaba?cam cat ar dura,cel mai repede?Ce ma sfatuiti?Multumesc,as vrea cat mai multe pareri,eu dispun doar de vreo 6000 ron,credeti ca se merita sa incerc?As vrea sa inchiriez un spatiu nu foarte mare si sa aprovizionez cu piese auto,mai mult consumabile:placute frana,uleiuri,filtre etc.Ce spuneti?Si ma gandesc la o microintreprindere,pt inceput...Acesti 6000 roni ar trebui sa-mi ajunga pt constituire si o aprovizionare minima...



#130224 infiintare societate

Postat de Gianinutza on 03 May 2007 - 12:25 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Multumesc lui Vali Enache pt promptitudine si coerenta.Pt. Doina P. :cred ca ai dreptate.M-ar ajunge cam 1000 ron actele,ideea este imi dati sanse cu banii de care dispun la inceput?Ar trebui sa mai astept pt a dispune de mai mult,in caz ca nu va merge la inceput?Nu vreau sa-mi deschid o firma pt ca apoi sa ramana fara activitate>Multumesc mult




Cometa SQL