Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Monografie constructii - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Monografie constructii

126 replies to this topic

#1 micki_maria

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 08 September 2007 - 10:07 AM

O societate de constructii achizitioneaza materiale de constructii pentru un beneficiar, de ex: faianta, gresie, usi de interior, mobilier de baie, etc. Intrebarea mea este : cum se inregistreaza aceste materiale in contabilitatea soc. de constructii, ca si materiale consumabile sau ca si obiecte de inventar? Beneficiarul lucrarii este o persoana fizica.
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.



#2 viorache

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 185 Postari:
  • Location:Constanta

Postat 09 September 2007 - 10:09 PM

Tot ce cumpara firma de constructii si care intra in situatia de lucrari reprezinta materii prime sau materiale consumabile. Obiectele de inventar si mijloacele fixe achizitionate de firma de constructii se refera la articole de genul : bormasina, fierastrau circular, fierastrau pendular, etc. (ca obiecte de inventar)sau betoniera, excavator, etc. (ca mijloace fixe) si care intra in patrimoniul propriu regasindu-se in costuri prin amortizare deci nu ca materii prime.
Asadar daca constructorul cumpara mobilier de baie pentru clientul sau, in baza contractului incheiat cu el, atunci acestea au acelasi regim de materii prime.
Nu uita sa organizezi contabilitatea pe fiecare santier in parte. Nu uita de asemenea de contabilitatea de gestiune.




#3 micki_maria

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 11 September 2007 - 10:41 PM

In primul rand iti multumesc mult pentru raspuns. Eu sincer am inregistrat mobilerul pentru baie, usile de interior, gresia, faianta etc pe contul 604, ca si materiale consumabile. Trebuia sa le inregistrez ca si materii prime? Sincer daca le inregistrez ca si materii prime nu stiu exact ce implica acest lucru. Ma gandesc ca poate trebuie sa le fac si receptie si bon de consum, si poate altele de care n-am habar, chiar nu stiu. Daca ai putea sa ma ajuti cu mai multe detalii ti-as fii recunoscatore. Sunt incepatoare in domeniu , societatea este si ea la inceput de drum si nu stiu prea multe. Ma bazez pe amabilitatea celor de pe forum cu mai multa experienta si care sunt dispusi sa-si impartaseasca din cunostiintele lor. Daca are cineva o monografie pentru constructii , va rog frumos sa mi-o trimite-ti si mie pe email: micki_maria@yahoo.com.
Mtumesc tare mult pentru amabilitate



#4 viorache

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 185 Postari:
  • Location:Constanta

Postat 12 September 2007 - 09:50 AM

Nu poti sa le inregistrezi direct pe 604. La orice aprovizionare de materii prime sau materiale consumabile faci nir iar in baza lui incarci conturile de stocuri (301,302) pe analiticul santierului respectiv. Poti avea mai multe santiere concomitent si atunci, spre exemplu, poti avea la un singur camion de ciment, deci o singura factura, mai multe nir-uri pe mai multe santiere. Gestionarul este de obicei seful de lucrari sau seful de echipa. La consumarea materiilor prime se face bon de consum in baza caruia incarci conturile de cheltuieli, analitic pe fiecare santier in parte. Mare atentie la obiectele de inventar. Pe santiere lucreaza tot felul de oameni si ca sa previi sustragerile trebuie sa organizezi o stricta evidenta a acestora. Eu i-am pus sa taie nir si la obiectele de inventar si ii incarc in gestiune cu ele. La articole ieftine de genul gletiera inox de 10 lei bucata, am avut surpriza sa mi se spuna ca a fost consumata intr-o saptamana si sa-l scad din gestiune ca s-a rupt. Am cerut sa o aduca asa rupta sa o vad altfel nu il scad din gestiune. Nici pana acum nu a mai venit si nici nu a cumparat gletiera noua. Daca poti este bine sa procedezi asa cu toate obiectele de inventar; sa le aduca pe cele stricate, apoi verifici sa fie aceeasi marca cu cele cumparate de firma, apoi il scazi din gestiune. Daca nu decizie de imputare si poprire pe salariu. Iti garantez ca intr-o luna nu mai misca unul pe nici un santier (vorba se duce repede). Poate vor gasi ei alte metode dar tu ti-ai facut datoria.
Mai iti scriu si altadata. Vezi ca mai sunt pe forum niste comentarii foarte documentate. Da o cautare.



#5 micki_maria

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 15 September 2007 - 02:44 PM

Daca soc. de constructii lucreaza cu materialele clientului mai este nevoie sa se intocmeasca deviz de lucrari? Practic se factureaza doar manopera.
Mersi mult.



#6 viorache

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 185 Postari:
  • Location:Constanta

Postat 16 September 2007 - 12:41 AM

Manopera este o parte a devizului de lucrari.



#7 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 04 November 2007 - 09:38 PM

Vreau sa te intreb daca ti se pare corect urmatoarele
achizitii de mat prime

301 - 401
4426

601 - 301 darea in consum a mat prime

332 - 711 valoarea mat prime achizitionate

Facturarea de catre firma de constructii
411- 704
4427 si totodata 711 - 332 descarcarea gestiunii cu soldul lui 332 aferent lucrarii respective

spune-mi si mie daca e corect
301 - 401 mat prime ( NIR )
4426
601 - 301 ( BON CONSUM)
332 -711 val mat prime cumparate ( poate trebuia si manopera dar nu am un document care sa evidentieze aceasta )
Facturarea soc de constructii
411 - 704 val facturii emise
4427
711 - 332 descarcarea de gestiune aferenta obiectivului respectiv cu soldul lui 332


Multumesc frumos



#8 andre24

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 16 January 2008 - 12:47 PM

firma la care lucrez isi construieste sediu nou. firma isi cumpara materialele necesare constructiei pe care le da firmei constructoare. Cum ma inregistrez cu materialele cumparate si cum le scad din gestiune. Pe baza unui deviz de constructie facut de firma constructoare? Va multumesc.



#9 IULIANA1207

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 755 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 16 January 2008 - 01:19 PM

Pentru materialele consumate se face BC: 601-301
Pe baza devizului intocmit de firma de contructii, in care se includ materialele(decontate la sfarsit din borderoul de plata, ramanand de plata constructorului doar manopera aferenta), se iregistreaza, lunar, valoarea imobilizarii in curs: 231 - 722.
iuliana



#10 daniela pirvulescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 139 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Craiova

Postat 16 January 2008 - 08:10 PM

Parerea mea, si asa procedez si acum, este ca, pentru constructie se folosesc diverse materiale, materiale achizitionate de la diversi furnizori, materiale ce se includ in valoarea finala al mijl. fix: 231 = 401.
Manopera firmei constructoare se include, la fel in 231 = 404.
La sfarsit, se face receptia mijl. fix(proces verbal de receptie), iar toata valoarea acumulata in 231(si cheltuieli adiacente: transport, combustibil etc) se crediteaza: 214 = 231.. Asa este corect. :lostit (13):


Scuze, la prima nota contabila a se citi: 231 = 404 nu 401



#11 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 16 January 2008 - 09:55 PM

Ordinul 1752/2005 modificat de Ordinul 2374/2007
Art.92
(2) Exemple de costuri care se efectueaza in legatura cu constructia unei imobilizari corporale, direct atribuibile acesteia, sunt:
a) costurile reprezentand salariile angajatilor, contributiile legale si alte cheltuieli legate de acestea;
b) cheltuieli materiale;
c) costurile de amenajare a amplasamentului;
d) costurile initiale de livrare si manipulare;
e) costurile de instalare si asamblare;
f) cheltuieli de proiectare si pentru obtinerea autorizatiilor;
g) onorariile profesionale platite avocatilor si expertilor etc.
95. - 1) I mobilizarile corporale in curs de executie reprezinta investitiile neterminate efectuate in regie proprie sau in antrepriza. Acestea se evalueaza la costul de productie sau costul de achizitie, dupa caz.
(2) Imobilizarile corporale in curs de executie se trec in categoria imobilizarilor finalizate dupa receptia, darea in folosinta sau punerea in functiune a acestora, dupa caz.
(3) Costul unei imobilizari corporale construite in regie proprie este determinat folosind aceleasi principii ca si pentru un activ achizitionat. …

Continutul si functiunea contului contabil 231 - "imobilizari corporale in curs de executie” cuprinse in Planul de conturi general din Anexa la OMEF 2374/2007 pentru acest caz:
- in debitul contului 231 "imobilizari corporale in curs de executie” se inregistreaza valoarea imobilizarilor corporale in curs de executie efectuate in regie proprie, neterminate (722 "venituri din productia de imobilizari corporale) si valoarea imobilizarilor corporale in curs de executie facturate de furnizori (404 "furnizori de imobilizari" ).
- in creditul contului 231 "imobilizari corporale in curs de executie” se inregistreaza valoarea imobilizarilor corporale receptionate, date in folosinta (212 "constructii”)
231=722 si 231=404
212=231 la receptia constructiei



#12 sle

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 101 Postari:

Postat 17 January 2008 - 02:11 PM

Vezi postareaandre24, la Jan 16 2008, 12:47 PM, a spus:

firma la care lucrez isi construieste sediu nou. firma isi cumpara materialele necesare constructiei pe care le da firmei constructoare. Cum ma inregistrez cu materialele cumparate si cum le scad din gestiune. Pe baza unui deviz de constructie facut de firma constructoare? Va multumesc.

Am citit topicul si iata parerea mea:
-materialele se predau spre prelucrare firmei constructoare cu AE si se inreg:351=302
-la primirea sitatiilor de lucrari intermediare insotite de devize+facturi se inreg:231=404 cu valoarea adaugata de firma de constructii
602=351 cu val mat consumate
si concomitent 231=722.
-la finalizarea constructiei pe baza PV de receptie vom avea:212=231 si din luna % amortizarea aferenta.



#13 hb_ralu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 59 Postari:

Postat 18 January 2008 - 01:17 PM

Daca firma construieste o cladire dar nu in regie proprie ci cu o firma de constructii care imi factureaza lunar anumite sume conform lucrari, contract , certificat care sunt inregistrarile contabile?



#14 IULIANA1207

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 755 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 18 January 2008 - 02:54 PM

Vezi postareahb_ralu, la Jan 18 2008, 01:17 PM, a spus:

Daca firma construieste o cladire dar nu in regie proprie ci cu o firma de constructii care imi factureaza lunar anumite sume conform lucrari, contract , certificat care sunt inregistrarile contabile?
Ti-au fost aratate mai sus, in diverse variante.
iuliana



#15 nicolaitza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 101 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:constanta

Postat 18 March 2008 - 11:36 PM

Eu lucrez la firma de constructii,Fac nir ptr.toate materialele,pe analitice ptr.fiecare lucrare,dupa care bon de consum,in momentul intocmirii devizului pentru receptia lucrarii,

Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 25 June 2008 - 03:31 PM




#16 daniela001

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 22 April 2008 - 11:29 AM

Buna ziua,

noul meu job va fi la o societate de constructii, am mare nevoie de monogarfia unei societati de acest gen. Cine ma poate ajuta ?

va multumesc !!!!!



#17 glencora

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:
  • Location:bucuresti,sector2,mihai bravu
  • Interests:comunicare

Postat 22 April 2008 - 11:37 AM

Nu vreau sa fiu rautacioasa, dar "Dumnezeu iti da, da-n traista nu-ti baga". Incearca intai un search: +monografie +constructii si o sa gasesti destule lucruri despre ceea ce te intereseaza. Daca dupa aia o sa mai ai nevoie de ajutor sunt convinsa ca or sa se gaseasca destui colegi care sa te ajute.
Concluzia este momentul cand te-ai plictisit sa mai gandesti.



#18 guest_sm

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 21 May 2008 - 09:42 AM

Daca o societate de dezvoltare imobiliara, inregistreaza obtinerea de contrstuctii - apartamente la produse finite pe contul 345, dupa receptia finala a apartamentelor inainte de vanzare se inregistreaza la 212 sau nu?
Ca si societate 7011-7012 CAEN - dezvoltator imobiliar - pentru mine produsul finit este apartementul, daca se inregistreaza la 212 - cum cer Finantele locale pentru impunere - la vanzare venitul apare in contul 658 si nu intra in cifra de afaceri?
Stiti cumva ar trebui sa procedez?

Imi cer scuze de greseala la postearea anterioare, iata postare corectata:
Daca o societate de dezvoltare imobiliara, inregistreaza obtinerea de contrstuctii - apartamente la produse finite pe contul 345, dupa receptia finala a apartamentelor inainte de vanzare se inregistreaza la 212 sau nu?
Ca si societate 7011-7012 CAEN - dezvoltator imobiliar - pentru mine produsul finit este apartementul, daca se inregistreaza pe contul 212 - cum cer Finantele locale pentru impunere - la vanzare venitul apare in contul 758 si nu intra in cifra de afaceri?
Stiti cumva cum ar trebui sa procedez?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 23 August 2009 - 10:49 AM




#19 krina03

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:

Postat 21 May 2008 - 11:39 AM

Eu am preluat o astfel de firma. Cei care au tinut contabilitatea au inceput prin a inregistra un teren cumparat si o cladire prin contul 371. Apoi toate cheltuielile referitoare la proiectul de construire a unui bloc (taxe, avize,planuri, demolare.....) au mers prin 331 (332) = 711 . Asa merg si eu mai departe iar cand va fi gata blocul si se vor vinde apartamentele cred ca voi face 345 =331 (332) si imediat 371 = 345 . Daca ai alta idee te rog spune-mi si mie. Sunt interesata de domeniul acesta.



#20 ram1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 41 Postari:

Postat 28 May 2008 - 01:16 PM

va salut
as vrea sa pun si eu o intrebare si va rog din suflet sa ma ajutati cu o scurta monografie
tin contabilitatea la o firma ce este micro si care construieste un bloc,pe care apoi il va vinde.
Are incheiat un contract cu o firma de constructii care ridica blocul .Aceasta se ocupa de materiale,de manopera de tot.
Dar imi factureaza prestari servicii cf.deviz si materiale cf.deviz.
Intrebarea mea este cum inregistrez in conta aceste facturi?.Mi-a facturat si retinere garantie de buna execuitie cu minus,pe aceasta cum o inregistrez.
Va rog din suflet sa ma ajutati cu un raspuns.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL