Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
tix's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


tix's Content

There have been 57 items by tix (Search limited from 04-January 08)



Sort by                Order  

#132901 DECLARATIE SANATATE SI FUS

Postat de tix on 03 June 2007 - 10:18 PM in Arhiva

in declaratia 100 trebuie raportati acesti 6.5%?
multumesc



#143393 AJUTOR PFA

Postat de tix on 12 September 2007 - 10:16 AM in Arhiva

Buna!
Poti sa-mi spui te rog, in cazul in care am PFA si sunt in acelasi timp angajat este obligatoriu sa platesc cei 29% la pensii?; la sanatate stiu ca se retin cei 6.5% la ambele tipuri de venituri (activ indep + salariu), dar nu stiu si de CAS.
Multumesc



#164416 CAS vs Impozit Venit

Postat de tix on 28 February 2008 - 12:44 PM in Arhiva

Sursa: www.cnpas.org
1. Conform Legii nr. 19/2000, înainte de adoptarea Legii nr. 250/2007, baza de calcul a contribuției de asigurări sociale era următoarea:
􀂙Baza de calcul a contribuției individuale, datorate de angajat, o reprezenta salariul individual brut realizat lunar, inclusiv sporurile și adaosurile prevăzute de lege sau contractele colective de muncă.
􀂙Baza de calcul a contribuției angajatorului o reprezenta fondul total de salarii brute lunare realizate de asigurați, defalcat pe condiții de muncă.

2. Odată cu intrarea în vigoare a Legii nr. 250/2007 s-a modificat doar baza de calcul a contribuției individuale de asigurări sociale fără a fi corelată în mod corespunzător și baza de calcul a contribuției datorate de angajator.
Astfel, Legea nr. 250/2007 a introdus următoarele reglementări referitoare la baza de calcul a contribuției:
􀂙Baza de calcul a contribuției individuale este venitul brut lunar realizat care cuprinde salariul individual brut realizat, sporurile, adaosurile și alte indemnizații primite din fondul de salarii – fără a fi plafonate;
􀂙Baza de calcul a contribuției angajatorului a rămas neschimbată, fiind plafonată la 5 salarii medii pe economie.
Modificările aduse Legii nr. 19/2000 prin Legea nr. 250/2007 au condus la neconcordanțe între baza de calcul a contribuției individuale de asigurări sociale și cea datorată de angajator, implicit la un tratament diferențiat între cei doi participanți la plata contribuției, generând și unele probleme la nivelul angajatorilor care lucrau cu baze de calcul diferite.
􀂙Pentru aplicarea Legii nr. 250/2007 a fost emis Ordinul MMFES nr.680/2007, în vigoare începând cu 1 august 2007, care definește venitul brut realizat lunar ca fiind:

a) salariile de bază brute corespunzătoare timpului efectiv lucrat în program normal și suplimentar potrivit formei de salarizare aplicate, inclusiv indemnizațiile de conducere, salariile de merit, indexări, compensări și alte drepturi care, potrivit actelor normative, fac parte din salariul de bază;
b) sporurile, indemnizațiile și sumele acordate sub formă de procent din salariu ori sume fixe, indiferent dacă au caracter permanent sau nu, plătite pentru: condiții deosebite de muncă (condiții grele, periculoase, nocive, penibile); activitate desfășurată în mediul rural, în zone izolate; activitate desfășurată de nevăzători; munca prestată în schimbul de noapte; îndeplinirea unor sarcini, activități și responsabilități suplimentare funcției de bază; sporul de fidelitate și altele asemănătoare;
c) sumele plătite pentru timpul nelucrat (concedii de odihnă, indiferent de perioada efectuării, concedii de studii, zile de sărbători, zile de repaus săptămânal, concedii plătite pentru evenimente familiale deosebite, ziua profesiei, zile necesare instalării pe post în cazul transferului, întreruperi ale lucrului din motive neimputabile salariaților);
d) sumele acordate cu ocazia ieșirii la pensie;
e) premiile anuale și cele din cursul anului sub diferite forme, altele decât cele reprezentând participarea salariaților la profit;
f) sumele plătite conform legii sau contractelor colective de muncă (al 13-lea salariu, prime de vacanță, aprovizionare de iarnă, prime acordate cu ocazia sărbătorilor naționale sau religioase etc.);
g) alte adaosuri la salarii, aprobate prin lege sau stabilite prin contractele individuale ori colective de muncă (bonusuri, compensații, indemnizația pentru concediul de odihnă neefectuat, ajutoare, precum și alte sume, reprezentând venituri curente sau aferente perioadelor anterioare, inclusiv cele achitate în lunile în care asigurații beneficiază de prestații de asigurări sociale fără a avea zile lucrate sau nu au fost prezenți la serviciu etc.);
h) sumele rezultate prin <<plata cu ora>>, gărzi, indemnizații clinice;
i) sumele primite de reprezentanții în adunarea generală a acționarilor, în consiliul de administrație, în comitetul de direcție și în comisia de cenzori;
j) sumele primite de reprezentanții în organisme tripartite, potrivit legii;
k) indemnizații de ședință acordate membrilor comisiilor constituite la nivelul autorităților și instituțiilor publice, potrivit legii;
l) alte sume acordate potrivit legii.
3. Pentru înlăturarea inadvertențelor create de Legea nr. 250/2007 a fost elaborată Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 91/2007 prin care s-au corelat bazele de calcul pentru contribuția de asigurări sociale, atât cea individuală, cât și cea datorată de angajator.
Astfel, potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr.91/2007:
􀂙Baza de calcul a contribuției individuale este venitul brut lunar realizat;
􀂙Baza de calcul a contribuției angajatorului reprezintă totalul veniturilor brute lunare realizate de asigurați, care constituie bază de calcul pentru contribuția de asigurări sociale individuală.

Urmare acestui act normativ s-a emis Ordinul ministrului muncii, familiei și egalității de șanse nr. 1019/2007 prin care venitul brut realizat este definit ca fiind totalitatea veniturilor în bani sau în natură, indiferent de fondurile din care acestea se achită, realizate de asigurații care se află în una sau mai multe dintre situațiile de la art. 5 alin. (1) pct. I și II din lege. În venitul brut realizat de aceste categorii de persoane sunt incluse și acele venituri în bani sau în natură care sunt obținute ca urmare a desfășurării unor activități remunerate, în folosul unor entități, altele decât angajatorul/angajatorii la care se derulează activitatea de bază. Acest ordin nu a nominalizat în mod expres ce categorii de venituri intră în baza de calcul a contribuției individuale de asigurări sociale.
4. Urmare numeroaselor întrebări formulate de agenții economici s-a promovat Ordinul ministrului muncii, familiei și egalității de șanse nr. 92/2008 prin care se detaliază sintagma venitul brut realizat lunar ca fiind, atât veniturile brute realizate în bani, cât și cele în natură.
Identificarea elementelor care fac parte din venitul brut realizat prevăzut în Ordinul ministrului muncii, familiei și egalității de șanse nr. 92/2008 au avut la
bază definițiile utilizate de Institutul Național de Statistică și cele regăsite în Codul Fiscal.
5. Având în vedere interpretările și comentariile cu privire la includerea anumitor categorii de venituri în baza de calcul a contribuției de asigurări sociale, în special cele cu privire la avantajele în natură, cadouri și ajutoare, precum și posibilitatea aplicării neunitare a acestor dispoziții, ministrul muncii a hotărât emiterea unui nou ordin prin care să se clarifice și să elimine orice fel de interpretări.
În acest context, s-a avut în vedere și faptul că nu există o definiție clară, stabilită prin lege, a venitului brut realizat lunar, care să fie aplicabilă întocmai pentru plata contribuțiilor sociale obligatorii, de aceea se impunea stabilirea unei astfel de definiții pentru sistemul public de pensii, prin norme metodologice de aplicare a Legii nr. 19/2000.
Astfel, a fost emis Ordinul ministrului muncii, familiei și egalității de șanse nr.122/21.02.2008 potrivit căruia sintagma „venit brut realizat lunar” cuprinde:
„a) salariile/indemnizațiile de bază brute corespunzătoare timpului efectiv lucrat în program normal și suplimentar potrivit formei de salarizare aplicate, inclusiv indemnizațiile de conducere, salariile de merit, indexări, compensări și alte drepturi care, potrivit actelor normative, fac parte din salariul de bază;
b) drepturile de soldă lunară și alte drepturi acordate soldaților și gradaților voluntari;
c) sporurile, indemnizațiile și sumele acordate sub formă de procent din salariu ori sume fixe, indiferent dacă au caracter permanent sau nu, plătite pentru: condiții deosebite de muncă (condiții grele, periculoase, nocive, penibile); activitate desfășurată în mediul rural, în zone izolate; munca prestată în schimbul de noapte; îndeplinirea unor sarcini, activități și responsabilități suplimentare funcției de bază; sporul de fidelitate și altele asemănătoare;
d) sumele plătite pentru timpul nelucrat (concedii de odihnă, indiferent de perioada efectuării, concedii de studii, zile de sărbători legale, zile de repaus săptămânal, concedii plătite pentru evenimente familiale deosebite, ziua profesiei, zile necesare instalării pe post în cazul transferului, întreruperi ale lucrului din motive neimputabile salariaților);
e) sumele acordate cu ocazia ieșirii la pensie;
f) premiile anuale și cele din cursul anului, sub diferite forme, altele decât cele reprezentând participarea salariaților la profit;
g) sumele plătite conform legii sau contractelor colective de muncă (al 13-lea salariu, prime de vacanță, aprovizionare de iarnă, prime acordate cu ocazia sărbătorilor naționale sau religioase);
h) alte adaosuri la salarii, aprobate prin lege sau stabilite prin contractele individuale ori colective de muncă (bonusuri, stimulente, compensații, indemnizația pentru concediul de odihnă neefectuat, precum și alte sume, reprezentând venituri curente sau aferente perioadelor anterioare, inclusiv cele achitate în lunile în care asigurații nu au prestat activitate salarizată);
i) sumele rezultate prin &laquo;plata cu ora&raquo;, gărzi, indemnizații clinice;
j) sumele acordate, potrivit legii, contractului colectiv de muncă sau contractului individual de muncă, în cazul încetării raporturilor de muncă, încetării raporturilor de serviciu ale funcționarilor publici, a mandatului sau a calității de membru cooperator, ca
urmare a concedierilor individuale sau colective, indiferent de denumirea, cuantumul și durata acordării acestora;
k) indemnizațiile din activități desfășurate ca urmare a unei funcții alese în cadrul persoanelor juridice fără scop lucrativ (sindicate, asociații, fundații);
l) sumele primite de reprezentanții în organisme tripartite, în adunarea generală a acționarilor, în consiliul de administrație, în comitetul de direcție și în comisia de cenzori;
m) indemnizații de ședință acordate, potrivit legii, membrilor comisiilor constituite la nivelul autorităților și instituțiilor publice;
n) drepturile în natură acordate salariaților sub formă de remunerație;
o) alte sume identificate conform art.55 alin.(1) și (2) din Codul Fiscal ca fiind forme de remunerație, acordate potrivit legii sau contractelor colective de muncă.”

Fisiere atasate




#162291 concediu medical

Postat de tix on 12 February 2008 - 12:20 PM in Arhiva

5 zile calendaristice



#256711 casa schimb valutar

Postat de tix on 04 August 2013 - 03:16 PM in MONOGRAFII CONTABILE

va rog sa ma ajutati cu o monografie la o casa de schimb valutar fara comision. mai exact : care este venitul unei case de schimb valutar care nu percepe comision ?
din ce am mai citit ar fi diferenta de curs intre cursul BNR si cursul de cumparare/vanzare al casei, la valoarea valutei tranzactionate. este corect?



#144043 Instit de Metrologie-zile caniculare (cont 604)

Postat de tix on 17 September 2007 - 09:46 PM in Arhiva

spune-mi te rog baza legala pt deductibilitatea apei in perioada verii
multumesc



#157943 contract de sponsorizare

Postat de tix on 12 January 2008 - 01:41 PM in Arhiva

6582 = 5121 sau 5311



#185808 factura externa partener UE

Postat de tix on 28 October 2008 - 09:42 PM in Arhiva

multumesc mult pentru raspuns.
pctele 2 si 3 sunt indeplinite, dar din pacate nu si pct-ul 1; nu inteleg de ce neamtul nu si-a comunicat decat codul de inregistrare fiscala din Romania. o sa inregistrez factura direct pe cheltuiala, fara sa-i fac taxare inversa.



#185692 factura externa partener UE

Postat de tix on 27 October 2008 - 08:57 PM in Arhiva

Va rog sa-mi spuneti daca factura trebuie sa fie emisa cu TVA in urmatorul caz:
un furnizor neamt (deci din UE) care e inregistrat in scopuri de TVA in Romania emite o factura unui client roman de produse livrate din Germania in Romania. Eu zic ca e o livrare obisnuita intracomunitara, deci furnizorul neamt emite factura fara TVA, iar clientul roman o inregistreaza cu taxare inversa.
Ma incurca inregistrarea lui in Romania in scopuri de TVA, mai ales ca el are si cont bancar in Romania si factura o emite in lei.... Ce parere aveti?

Multumesc



#168836 medical

Postat de tix on 06 April 2008 - 12:14 PM in Arhiva

La un angajat cu salariul minim pe stat aflat in concediu medical din octombrie 2007, trebuia sa-i actualizez salariul conform noului salariu minim de la 01.01.2008?



#204959 bon fiscal sub 100 ron nedeductibil?

Postat de tix on 20 June 2009 - 02:32 PM in Arhiva

La cursul de consultanti fiscali de la sfarsitul lunii mai s-a spus ca nu mai este deductibila cheltuiala de pe un bon fiscal, chiar daca este mai mic de 100 ron (cu exceptia bonului de carburant)....si asta pt ca baza legala pt deductibilitate bonului era Ordin nr. 293/2006 din 22/02/2006 pentru modificarea Ordinului 1.714/2005 privind aplicarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară și contabilă , Hotarare ce a fost abrogata de Hotărârea nr. 105/2009 la data de 20 februarie 2009...adica rezumatul e ca Ordinul unde era specificat deductibilitatea unui bon fiscal sub 100 ron este moficarea unei Hotarari care s-a abrogat, deci si Ordinul a picat :sad: ...Ce parere aveti?



#165053 PRODUSE ACORDATE GRATUIT

Postat de tix on 05 March 2008 - 05:38 PM in Arhiva

Va multumesc inca o data pentru ajutor!



#164788 PRODUSE ACORDATE GRATUIT

Postat de tix on 03 March 2008 - 07:55 PM in Arhiva

Va rog sa-mi spuneti daca stiti daca a aparut o lege de curand care nu mai permite (cica de la 1 martie) oferirea catre clienti a produselor gratuite. De exemplu o firma care presteaza catre populatie la o anumita valoare incasata de la un client ii ofera un produs gratuit (de ex o carte (greu vandabila)) si nu numai atat - are si afisata aceasta promotie in magazin (achizitia acestor produse eu am inregistrat-o ca si achizitie de materiale : NIR de materiale - deci fara a evidentia pret vz amanunt + Bon consum). Am inteles ca nu mai are voie sa afiseze aceasta promotie, personal mi se pare aberant, dar .....

Va multumesc!



#143646 DIURNA

Postat de tix on 13 September 2007 - 09:12 PM in Arhiva

cuantumul diurnei din HG518/1995 actualizat - de 35euro cam pt toate tarile europene - se refera la nivelul legal stabilit pt instititutiile publice?, adica diurna pt o deplasare externa la un agent economic este deductibila la nivel de 87.5 euro (2,5*25euro)?

multumesc anticipat!



#157481 TVA CONTRACT SPONSORIZARE

Postat de tix on 09 January 2008 - 04:44 PM in Arhiva

eu am colectat tva la marfa data sponsorizare pe baza de contract pt a nu avea probleme.
am contabilizat: 6582 = 371 val fara tva si 635nedeductibil=4427 val tva-ului si bineinteles operatiunea am trecut-o in JV



#269091 emitere factura cazare UE

Postat de tix on 25 June 2015 - 08:55 AM in Arhiva

Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns, de fapt doua:
hotel emit factura de cazare unei firme din UE.
Este corect asa ?
- emit factura cu TVA in conformitate cu prevederile art. 133 alin. (4) lit. a din Codul fiscal
- nu o declar in D390
- o declar in D300 ca o livrare normala la rd.19

Pentru aceasta tranzactie trebuie sa fiu inregistrat in ROI?

Multumesc



#229851 TVA fact prestare constructii

Postat de tix on 14 August 2010 - 10:45 PM in Arhiva

Va rog sa ma ajutati cu un raspuns: firma romaneasca executa lucrari de constructii in Germania. Care este regimul de TVA al facturii emise?

Multumesc pentru ajutor!



#132883 Lucrare de licenta

Postat de tix on 03 June 2007 - 01:00 PM in Arhiva

Vezi postareaBica Rodica, la Jun 2 2007, 09:22 PM, a spus:

Am renuntat la partea de gestiune a trezoreriei dupa o discutie cu profesorul coordonator, iar acum am ajuns la Studiu de caz privind operatiunile de trezorerie la Sc.....Aveti idee cum ar trebui sa arate acest studiu de caz?? CA ma gandesc ca nu o sa incep sa insir operatii ca la o monografie contabila?!; sau asa trebuie ??
Multumesc pentru orice sfat !!
Un studiu de caz presupune insiruirea de operatiuni exact ca la o monografie, dar trebuie sa mai pui la inceput ceva date de prezentare a societatii pt care faci studiul si bineinteles monografia sa aibe si valori



#247147 descarcare gestiune pfa

Postat de tix on 16 January 2012 - 02:24 PM in Contabilitate PFA

Vezi postareaTzica, la 16 January 2012 - 02:12 PM, a spus:

"de regula, in cazul PFA/I.I. subventiile sunt considerate venituri neimpozabile". Argumente "transparente" gasim in CF la art.42.
din cat tot am "sapat" asa il consider si eu, venit neimpozabil, chiar dc in Ordinul 1040 nu zice nimic de notiunea de venit neimpozabil; mi-s familare subventiile la soc comerciale, dar zic la PFA sa nu aibe alta forma de impozitare . Multumesc din nou



#247126 descarcare gestiune pfa

Postat de tix on 16 January 2012 - 08:51 AM in Contabilitate PFA

Va rog ajutati-ma cu niste raspunsuri in cazul unei intreprinderi individuale purtatoare de TVA (contabilitate in partida simpla deci) care are activitate de productie:

1. venitul facturat si neincasat intra in baza de impunere a venitului net?
2.materialele consumate in activitatea de productie daca nu au fost platite furnizorului scad din baza de impunere pe masura consumului lor?
3. materilale achizitionate daca ar fi platite integral ele scad baza de impunere pe masura consumului sau pe masura platii lor? (ex. am luat materiale de 1000 fara tva, le-am platit integral, am cosumat 10 lei si am facut si incasat o factura de vanzare de produs finit de 15 lei, cum se calculeaza impozitul?)
4.subventiile primite pt achizitie de imobilizare sunt venituri neimpozabile?

Multumesc anticipat!



#247142 descarcare gestiune pfa

Postat de tix on 16 January 2012 - 01:54 PM in Contabilitate PFA

Vezi postareaTzica, la 16 January 2012 - 10:39 AM, a spus:

1 , 2, > Nu;
.............

Multumesc pentru opinie



#131562 Depasire plafon 100.000 euro

Postat de tix on 18 May 2007 - 08:59 AM in Arhiva

Vezi postareaVioleta Tihon, la Mar 24 2007, 12:29 PM, a spus:

Vezi postareaclaudiaionela, la Mar 21 2007, 02:21 PM, a spus:

Nu se marise suma la vreo 2 mil. de euro?!?!?


2 milioane euro este un criteriu de a incadra o societate ca microintreprindere (si nr. sal >9) cf. L346, privind infiintarea si dezv. intr. mici si mijlocii. Pragul de 100000 euro este un criteriu de a fi incadrat ca microintreprindere platitoare de impozit pe venit.
Daca microintreprinderea depaseste CA de 100.000 de euro in trimestrul 2 trece la sistemul de impozitare pe profit; atunci trebuie sa fac rectificativa la decl. 100 - la impozitul pe venit declarat in trim 1 si cerere de compensare a impozitului pe venit care l-am platit atunci si impozitul pe profit datorat in trim 2? Asa consider ca e logic, dar este si corect?



#132882 Depasire plafon 100.000 euro

Postat de tix on 03 June 2007 - 12:33 PM in Arhiva

Vezi postareamadalinab, la Jun 2 2007, 11:28 AM, a spus:

de ce sa faci rectificativa daca la trim I erai platitor de venit?...
art 107(1)[...]calculul si plata impozitului pe profit se efectueaza incepand cu trimestrul in care s-a depasit oricare din limitele prevazute[...]
mai sus a fost postat articolul din codul fiscal, incl. normele.
Multumesc; nu citisem normele in care se specifica "Impozitul pe profit datorat de contribuabil, incepand cu trimestrul in care s-a depasit limita prevazuta la art. 1071 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, reprezinta diferenta dintre impozitul pe profit calculat de la inceputul anului fiscal pana la sfarsitul perioadei de raportare si impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat in cursul anului respectiv" si credeam ca se dubleaza impozitarea din trim 1 (venit si profit). Multumesc inca o data.



#148385 Bilant institutii publice

Postat de tix on 19 October 2007 - 11:14 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Sunt un neinitiat in contabilitatea institutiilor publice, lucrez cu cea a agentilor economici; va rog mult ajutati-ma cu niste informatii:
-exista un program cu care se intocmeste bilantul (ca la ag ec); de unde se poate descarca ?
-daca il aveti in format electronic, va rog dati-mi-l si mie !
-puteti sa-mi furnizati in format electronic un model al continutului anexelor bilantului?
Este vorba de contabilitatea unei scoli. Daca puteti sa-mi dati si alte informatii suplimentare, link-uri s.a. va sunt recunoscator!

tix_0@yahoo.com

Multumesc anticipat !



#167881 BONURI BENZINA

Postat de tix on 28 March 2008 - 02:28 PM in Arhiva

Va rog sa-mi spuneti daca bonurile de benzina sunt limitate ca si cheltuiala deductibila la 100 de ron, sau ele reprezinta exceptie la acest plafon.
Multumesc




Cometa SQL