Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
adelaide's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


adelaide's Content

There have been 20 items by adelaide (Search limited from 08-January 08)


Sort by                Order  

#232587 asociatiile de proprietari si ORD 58 / 2010

Postat de adelaide on 01 November 2010 - 12:51 PM in Legislatie specifica AP

vai Otilia!Frumos din partea ta! Cum insa traim in Romania.... raspunsul a fost pe masura! :thumbup: mi-e sila si scarba! Nici macar ei nu stiu ce si cum e de facut, cum vrei tu sa ne invete si pe noi?! Si daca ne invata ei ce mai castiga? La ce sa mai dea amenzi? Bleah!

Apropos de programele pentru asociatiile de proprietari. Eu tin contabilitatea la 2. Una are 3 scari si 183 de ap alta are o scara si 44 de ap. Ei bine, la cea mare, desi mi-am cumparat soft pentru asociatii, nu cred ca as putea vreodata sa-l si folosesc. Are in fiecare luna foarte multe particularitati. Asa ca, pana la urma, tot Excel-ul sa traiasca.... insa..... daca acum 10 ani calculam listele de intretinere la asociatia mare de mana, calculele imi acopereau maxim 3 pagini de calcule de mana (la modul exceptional), acum... am ajuns sa am un fisier excel cu 25 de foi de calcul+2 fisiere separate+fisiere pentru calculul salariilor+fisiere pentru evidenta fondurilor (le tin si de mana pe registre insa prefer sa le am si in calculator pentru usurinta manevrarii)....cica progres!!!



#232244 calcul intretinere si penalizari

Postat de adelaide on 20 October 2010 - 11:30 PM in Contabilitate AP

Vezi postareasosox, la Sep 24 2010, 03:42 PM, a spus:

Am apoape 2000 de lei la intretinere si m-au dat la tribunal, intretinerea vine cam 250 pe luna cf2 , 2 camere , 2 persoane.

La tribunal jucatoarea mi-a zis daca vreau expert contabil, intrebarea mea e daca am voie sa-mi aduc un expert al meu nu ce-mi trimite judecatoria?...


Si as mai dori daca stie cineva sa-mi explice cum se calculeaza penalizarile pe luna ca administratorul spune ca la banii astia imi vine 100 de lei numai penalizari.

As dori sa stiu cum se calculeaza aceste penalizari pentru ca pana la urma am sa pun un expert contabil, dar din cate am inteles ce trimite judecatoria costa cam 1000 de lei si parca n-as da 1000 de lei sau as da 1000 de lei dar sa stiu ca administratoru care a gresit face putina puscarie pt. asta.

la o scurta socoteala 2000 lei x 6%/luna = 120 lei, deci da, administratorul tau are dreptate cand iti spune ca 100 lei sunt penalizari. 6% provine din 0.2%/zi de intarziere prevazute de lege x 30 de zile cat ar avea o luna. Ce trebuie insa tu sa casti ochii este ca nu cumva suma penalizarilor sa depaseasca suma restanta si sa nu se aplice penalizari la penalizari,



#231493 asociatiile de proprietari si ORD 58 / 2010

Postat de adelaide on 23 September 2010 - 12:13 AM in Legislatie specifica AP

Va rog din suflet lamuriti-ma si pe mine ca am ametit :lnr (1):

Am conventii civile (CC) si am contracte de mandat. Conform codului fiscal contractele mele de mandat intra la asimilate salariilor.
Calculez pentru CC somaj 0.5% si CAS 10.5%
Pentru contractele de mandat calculez la la un salariu, mai putin comisionul ITM.
ok pana aici?

Fac declaratiile. La CAS intocmesc declaratii separate conform programului, la somaj caut sa adaptez la situatie cat de cat.

Acum vin intrabarile intrebatoare:
1. Sa presupunem ca CAS la CC este 5 lei si CAS la mandat este 2 lei + 4 lei. Cum fac ordinele de plata? 5 lei platesc prin contul special de la CAS iar 2 lei+4lei in contul BASS?
2. Cum voi face declaratia 102 la administratie? Pentru ca, ma gandesc eu, daca declar CAS 11 lei (cum ar fi corect) nu "bate" cu plata si ies pe minus. Daca declar 6 lei, atunci nu se mai evidentiaza nicaieri si acei 5 lei de la CC?
3. In cazul in care varianta corecta e ca 5 lei sa-i platesc in contul special, cum fac aceasta plata? In numele societatii sau in numele angajatului? Si fac plati separate pentru fiecare angajat sau plati totale?

Multumesc pentru rabdare si atentie si pentru eventualele solutii.



#218461 Solicitari materiale acces stagiu experti contabili 2010

Postat de adelaide on 05 February 2010 - 10:00 AM in Arhiva

Vezi postareaelena_b_27, la Feb 5 2010, 08:16 AM, a spus:

De ce nu va puteti vedea de ale voastre? De ce nu faceti voi ceva ca sa ajutati pe cei care au nevoie si o acuzati pe Zenuta? Credeti ca ii faceti avere dandu-i niste euro pe cartela? Ce ati scanat voi si ati postat? Aveti idee cat timp iti ia sa scanezi, sa le aranjezi, sa le grupezi, sa le tii evidenta, sa stai sa trimiti mailuri la fiecare? Totul inseamna TIMP!!! Pe care eu, una, nu il am!!! Dar bineinteles ca fara carcotasi nu se poate!!! Asta e viata noastra.
Multumim mult, Olimpia!!!!

Subscriu!!! Ne bucuram ca primim materialele si ni se pare o aberatie ca suntem rugati sa participam DACA DORIM si dupa puteri la un mic ajutor. Si chiar daca n-ar fi fost vorba de ajutor! Ne-am tot invatat sa luam cat putem de-a gata! Ni se pare normal sa primim gratis si sa ne revoltam daca ni se cere sprijinul. Zenuta nu a bagat nimanui mana in buzunar. Ea a trimis materialele si apoi a rugat ca DACA vrem si CAT putem sa ajutam. Sau sa platim munca. Luati-o cum vreti. Nu are importanta. Ce are importanta este faptul ca pentru materialele acestea s-a muncit extrem de mult, ca Zenuta nu a bagat mana in buzunarul nimanui si nu a conditionat trimiterea materialelor de aceasta contributie. Eu personal am primit toate materialele si intr-unul din mesaje mi s-a spus ca DACA vreau sa ajut pot sa o fac. Pana la urma luati-o ca pe o plata pentru serviciile prestate daca tot va deranjeaza atat de mult ideea de ajutor, ca deh... ni s-a acrit de cati cersetori intalnim.
Pe de alta parte, eu m-am rugat de multi prieteni de-ai mei sa ma indrume cum sa fac pentru a invata pentru examen. Nici unul nu a binevoit sa o faca. Am primit numai raspunsuri evazive. Nici unul nu s-a sinchisit sa-mi arate macar un manual. Si daca prietenii nu te ajuta, atunci de ce am avea pretentia sa ne ajute un strain doar pentru ca am scris pe un forum: "vreau si eu".?!



#217180 Solicitari materiale acces stagiu experti contabili 2010

Postat de adelaide on 20 January 2010 - 03:16 PM in Arhiva

Va rog din suflet sa-mi trimiteti si mie materialele scanate la cretunencu@yahoo.com. Va raman recunoscatoare!



#173480 cm dupa cic

Postat de adelaide on 27 May 2008 - 01:27 PM in Arhiva

Complicat in cazul asta. Cel mai bine te poti sfatui in primul rand cu un medic, dar nu stiu cat o sa-i convina angajatorului. Nu stiu ce sa zic de concediul medical. Insa ca solutie alternativa si daca iti poti permite, poti discuta cu angajatorul tau sa te pastreze pe stat si sa-ti platesti singura darile sau sa gasesti pe cineva care sa te angajeze doar pe hartie.... zic si eu...



#173382 cm dupa cic

Postat de adelaide on 26 May 2008 - 03:14 PM in Arhiva

Vezi postareagyca, la May 26 2008, 12:24 PM, a spus:

Buna ziua am si eu o nelamurire cum se acorda cm dupa cic si cat m-i sa terminat cic pe 11 -05-2008 am dus cm pana la 3105-2008 mi sa dat pentru copil cum sa fac in continuare sa mai iau cmeu nu ma pot intoarce la munca deoarece nu am cu cine sa-mi las copii va rog ajutatima cu un raspuns multumesc.

Ai dreptul la un an concediu fara plata daca chiar vrei sa ramai acasa cu copii.



#173094 probleme asociatie ONG

Postat de adelaide on 22 May 2008 - 02:38 PM in ONG

Conform Ordinului 1969/2007: "1. Categoriile de persoane juridice fără scop patrimonial care pot organiza și conduce contabilitatea în partidă simplă, sunt următoarele:
a) unitățile de cult;
b) asociațiile de proprietari.
2. Au obligația de a organiza și conduce contabilitatea în partidă simplă persoanele juridice fără scop patrimonial în al căror act normativ de înființare există prevederi exprese în acest sens."
Voi indepliniti articolul 1 sau2?
Daca da, atunci: "7. Persoanele juridice fără scop patrimonial care conduc contabilitatea în partidă simplă nu întocmesc situații financiare anuale."
Daca nu, atunci: "3. (1) - Persoanele juridice fără scop patrimonial întocmesc situații financiare anuale care cuprind:
- bilanț,
- contul rezultatului exercițiului,
- notele explicative la situațiile financiare anuale.
(2) Organizațiile patronale și sindicale, precum și alte organizații fără scop patrimonial, care nu desfășoară activități economice, întocmesc situații financiare anuale simplificate care cuprind:
- bilanț prescurtat,
- contul prescurtat al rezultatului exercițiului,
- notele explicative la situațiile financiare anuale simplificate.
(3) Situațiile financiare anuale, respectiv situațiile financiare anuale simplificate constituie un tot unitar.
4. - Situațiile financiare anuale ale persoanelor juridice fără scop patrimonial sunt supuse, potrivit legii, verificării de către cenzori sau de către auditori financiari, după caz."



#173091 Pot obtine venituri in CIC?

Postat de adelaide on 22 May 2008 - 02:08 PM in Arhiva

:thumbup: eu ti-am dat un copy-paste din lege. Stiu si eu foarte bine care sunt noile valori si ele sunt de altfel precizate in aceeasi lege cateva articole mai jos. Nu asta era important de citit din ce ti-am dat eu. Ci faptul ca in lege ti se spune foarte clar ca nu poti avea venituri.
In fine....



#173078 concediere

Postat de adelaide on 22 May 2008 - 01:43 PM in CONFLICTE DE MUNCA

1. Ce trebuie sa semnez sau sa nu semnez in cazul in care mi se mai dau hartii (nu vreau sa fiu prostit cu nimic SI vreau sa profit de absolut orice posibilitate de a-mi bate si eu joc si de a nu pierde bani )

Eu as cere sa-mi dea sa semnez preavizul de concediere, pentru ca in felul asta tu beneficiezi de somaj iar ei nu mai pot angaja pe altcineva pe postul tau timp de 6 luni. Decizia de concediere trebuie sa cuprinda in mod obligatoriu (altfel este lovita de nulitate): sa fie in scris, sa fie motivata in fapt si in drept, sa cuprinda precizari cu privire la termenul in care poate fi contestata si la instanta judecatoreasca la care se contesta, sa cuprinda perioada de preaviz. Decizia produce efecte de la data la care ai luat tu cunostinta de ea. Preavizul este de 20 de zile lucratoare. Daca te concediaza pe motive ce nu tin de persoana ta, ai dreptul la o compensatie de cel putin un salariu lunar, in afara drepturilor cuvenite la zi.

2. Care e motivul indeajuns si legal pentru a fi dat afara ?
Daca ii duce mintea, ei pot declara contractul de munca ca fiind lovit de nulitate daca nu sunt indeplinite urmatoarele conditii (care in general nu prea sunt indeplinite la societati): nu ai adus la angajare un certificat medical prin care sa se spuna ca esti apt pentru a presta munca respectiva (insa niciodata nu e prea tarziu si il poti inca aduce chiar cu data actuala si atunci e ok). De asemenea te pot concedia pe motivul ca nu corespunzi din punct de vedere profesional locului de munca pe care esti incadrat. Aici trebuie vazut daca locul tau de munca cere o anumita specializare. Un exemplu ipotetic: te-au angajat ca ospatar dar tu nu ai diploma de ospatar. Insa aceasta concediere poate fi dispusa numai dupa o evaluare prealabila a ta si sunt obligati sa iti ofere un loc de munca corespunzator pregatirii tale. Daca nu au, atunci sunt obligati sa anunte fortele de munca pentru a te redistribui. Daca te redistribuie, atunci ai la dispozitie 3 zile lucratoare de la comunicarea pentru a-ti manifesta in scris consimtamantul pentru noul loc de munca. Daca nu-ti manifesti consimtamantul si ei au anuntat fortele de munca te pot concedia.

3. In cazul in care fac cerere acum de CO au vreun drept sa ma refuze ?
Eu as zice ca da. In mod normal, conform legii (dar nici asta nu se prea intampla peste tot) concediile se programeaza pana la sfarsitul anului calendaristic pentru anul urmator sau anunti cu cel putin 60 de zile inainte.

4. In cazul in care imi iau si CM , care ar fi numarul de zile indicat (cat mai mare dar totusi sa nu am probleme)
Asta cel mai bine te sfatuiesti cu medicul care iti va da concediul, pentru ca trebuie sa stabiliti motivul de boala care sa para real, altfel angajatorul poate contesta CM (am auzit ca ar exista o "politie" a acestor concedii medicale)

5. Ce as putea face ca sa le dau peste nas ?
Daca prestezi ore suplimentare pentru ca te cheama ei: cere sa-ti dea in scris decizia de a veni suplimentar la munca altfel poti sa nu vii linistit (tot ce depaseste 40 ore/sapt se considera munca suplimentara). Deci ai grija sa vii la timp si pleci fix in momentul in care s-a terminat programul. Cu tot cu ore suplimentare nu ai ce cauta la serviciu mai mult de 48 de ore/sapt. Ai semnat statele de salarii? Ai contract de munca valabil? Ai semnat regulamentul intern si fisa postului? ai dreptul la repaos de masa de min 15 min daca durata zilnica a timpului de lucru este mai mare de 6 ore si se considera a face parte din programul de lucru. Intreaba cand este repaosul de masa si profita de el cu adevarat (ii va inebuni treaba asta). Daca ai un motiv intemeiat poti solicita decalarea programului de lucru.

6. Nu cunosc modalitatile de "a fi dat afara", care e cea mai convenabila pentru mine ? (nu vreau sa fiu prostit cu nimic SI vreau sa profit de absolut orice posibilitate de a-mi bate si eu joc si de a nu pierde bani )
(cine trebuie sa fie de acord daca trebuie , ce modalitate e cea mai convenabila pentru mine ? aici stiu ca cea mai convenabila pentru ei e sa imi dau demisia , de aceea nu vreau acest lucru , am inteles ca nu voi fi platit pentru luna in curs sau ceva de genul)
Cea mai convenabila modalitate pentru tine este evident sa te concedieze ei.

8. Daca vreau sa fac pe prostul in cazul in care fac ceva ilegalitati (70% vor face) si apoi sa i dau in judecata , cam unde credeti ca ar putea sa incerce asa ceva , trebuie sa fie ceva puncte "slabe" unde vor incerca sa triseze .
Cred ca oarecum ti-am raspuns mai sus. Momentan nu am alte idei, insa pote mai aduci tu ceva noutati.



#173056 calcul concediu sarcina si lauzie 2008

Postat de adelaide on 22 May 2008 - 12:15 PM in Arhiva

Hai sa va spun cum se explica: logica luarii in calcul a salariului minim brut integral si nu fractionat este aceea ca in ultimele 6 luni impozitele mi-au fost achitate de catre primarie si nu de angajator. Primaria mi-a achitat impozitele la norma intreaga, la venitul integral. Cu argumentul acesta mi-am linistit angajatorul si a rasuflat usurat. :)



#172991 Pot obtine venituri in CIC?

Postat de adelaide on 21 May 2008 - 03:28 PM in Arhiva

Nu poti. Baza legala este OUG 148 care spune:
Art. 1.
(1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2006, persoanele care, in ultimul an anterior datei nasterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, beneficiaza de concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, de pana la 3 ani, precum si de o indemnizatie lunara in cuantum de 800 lei (RON).
(3) Prin venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se intelege: venituri din salarii, venituri din activitati independente, venituri din activitati agricole, asa cum sunt definite de aceasta lege.

Art. 3.
(1) In perioadele in care beneficiarii drepturilor prevazute la art. 1 alin. (1) realizeaza venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se acorda un stimulent in cuantum lunar de 300 lei (RON), situatie in care plata indemnizatiei de 800 lei (RON) se suspenda. Conventia civila se incadreaza in venituri din activitati independente si se impoziteaza cu 10% asupra venitului brut.



#172975 calcul concediu sarcina si lauzie 2008

Postat de adelaide on 21 May 2008 - 01:42 PM in Arhiva

Vezi postareanegocont, la May 21 2008, 02:35 PM, a spus:

Vezi postareaadelaide, la May 21 2008, 01:31 PM, a spus:

Revin la problema mea cu urmatoarea intrebare: pentru un contract cu timp partial de munca se ia in calcul salariul minim redus corespunzator? Adica sa zicem ca salariul minim pt o norma intreaga este de 500 lei si eu am o norma partiala de 4 ore/zi, iau in calcul doar 250 lei?

Se ia in calcul 500.

Prompt ca de obicei :thumbup: Iti multumesc mult. Acest lucru l-am facut si eu si am stat si am cautat in lege si in norme si acolo nu se specifica nimic legat de problema asta, in afara faptului ca se ia in calcul salariul minim. Chiar si la calculul CAS aferent concediului programul de declaratii la CAS mi-a calculat automat la salariul minim brut (conform normelor). Foarte corect pana aici. Insa am auzit varianta asta cu reducerea salariului conform timpului de lucru (mai bine zis sefei mele i-a explicat o contabila cum se calculeaza) si eu acum trebuie sa-mi conving sefa cu argumente clare ca nu fractionez salariul. Pe ce ma bazez?



#172969 CIM pt contabil

Postat de adelaide on 21 May 2008 - 01:34 PM in Arhiva

Sunt sanse mari sa nu vina in control, mai ales daca sediul societatii e intr-un apartament si societatea e mica. Insa iti poti face contract de munca cu 1 ora/zi si taxele nu sunt chiar atat de mari si macar stai linistita.



#172967 calcul concediu sarcina si lauzie 2008

Postat de adelaide on 21 May 2008 - 01:31 PM in Arhiva

Revin la problema mea cu urmatoarea intrebare: pentru un contract cu timp partial de munca se ia in calcul salariul minim redus corespunzator? Adica sa zicem ca salariul minim pt o norma intreaga este de 500 lei si eu am o norma partiala de 4 ore/zi, iau in calcul doar 250 lei?



#172857 CIM pt contabil

Postat de adelaide on 20 May 2008 - 05:44 PM in Arhiva

Din cate stiu eu te poti angaja linistita pe firma si daca zici ca ai si studii superioare in domeniul atunci angajaza-te ca Director Economic. Pentru ce-ti trebuie autorizatia de la CECCAR? Cat despre a tine contabilitatea fara a fi angajata firmei: din cate stiu eu tu o poti face dar nu are valoare. Conform legii, raspunderea pentru evidenta contabila revine directorului economic, contabilului sef sau a contabilului, sau a firmei de contabilitate cu care trebuie sa ai incheiat un contract de prestari servicii sau a persoanei fizice autorizate independente (si aici e vorba de CECCAR) cu care ai incheiat un contract de prestari servicii. Te regasesti in vreuna din situatiile astea? Nu. Tocmai asta e marea schimbare: ca s-a eliminat raspunderea administratorului pentru evidenta contabila.



#172310 calcul concediu sarcina si lauzie 2008

Postat de adelaide on 13 May 2008 - 08:18 PM in Arhiva

Se ia in calcul salariul minim brut si zilele lucratoare pe ultimile 6 luni, pentru perioada CIC.
CM se duce la toate locurile de munca (copii xerox/legalizate depinde...), din moment ce contribui la FNUASS la toate locurile de munca de ce ti s-ar refuza CM...
[/quote]

varianta asta cu salariul minim brut am gasit-o intr-adevar si in lege. Insa mai am inca o nelamurire a propos de acest salariu minim brut: care se considera a fi salariul minim brut? Eu am studii superioare deci un angajator nu are voie sa ma angajeze cu un salariu mai mic de 1000 lei. Salariul minim brut se considera a fi 500 sau 1000? Iar pentru anul trecut, care salariu minim brut se ia in considerare? Ca anul trecut erau 2?
Multumesc anticipat!



#170585 calcul concediu sarcina si lauzie 2008

Postat de adelaide on 22 April 2008 - 05:36 PM in Arhiva

Am si eu o mare dilema referitoare la calculul acestui concediu. Poate v-ati intalnit cu situatia si ma puteti lumina si pe mine. Am intrebat la casa de sanatate si m-au pus sa citesc legea, deci e clar cat de bine stiu si ei....
Situatia mea este urmatoarea:
La data de 20.04 s-a incheiat concediul de crestere si ingrijire copil (cel de 2 ani). Pe data de 21.04 vin cu concediu medical de sarcina si lauzie. Am un loc de baza si 2 locuri cu norma partiala. Cum calculez concediul?
In plus, la primul concediu de sarcina (cel luat acum 2 ani) am dus certificatul medical la toate locurile de munca pentru calculul concediului. Acum mai pot face asta? sau mi se calculeaza drepturile doar la locul de baza?
Am auzit atat de multe variante si pareri incat sunt in ceata totala mai ales ca nici una nu-mi pare a fi corecta.
Voi stiti ceva?
Multumesc mult celor care-mi vor raspunde.



#160573 Contributiile sociale, achitate printr-un singur OP

Postat de adelaide on 30 January 2008 - 03:11 PM in Arhiva

eu am platit pe 19.01 contributiile aferente lunii decembrie in conturile unice. Pe data de 23.01 am fost la AFP si mi-am luat fisa pe platitor. In ea se regaseau platile mele si modul in care au fost repartizati banii.



#158760 Contributiile sociale, achitate printr-un singur OP

Postat de adelaide on 18 January 2008 - 10:07 AM in Arhiva

Eu am o alta dilema. Presupunem ca platesc partial ce am de dat statului. Pana cand imi trimite AF modul in care s-au repartizat banii mei, eu cum inregistrez in contabilitate plata facuta? Credit 5121 sau 5311 si pe debit ce trec? Ca degeaba trec ce zic eu ca am platit daca la ei o sa fie altceva.
Are cineva idee?




Cometa SQL