Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Dana42's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 40

Salt la continut


Dana42's Content

There have been 1000 items by Dana42 (Search limited from 07-January 08)



Sort by                Order  

#219396 rege

Postat de Dana42 on 17 February 2010 - 01:18 PM in Arhiva

8...un pranz bun :smile: !



#219397 Fiscalitate din 2010

Postat de Dana42 on 17 February 2010 - 01:21 PM in Arhiva

Citeaza

Brigante : Desigur, daca pana in 2011 vom reusi sa regularizam impozitul pe profit al anului 2009.
:smile: Cati vor ajunge in 2011 ?



#219455 val.ramasa neamortizata este chelt.deductibila?

Postat de Dana42 on 17 February 2010 - 09:20 PM in Arhiva

Tes draga, eu zic ca trebuia sa faci totusi contestatie, exista totusi aceasta Decizie si cum suntem oricum jumuliti pe nedrept, de ce atunci cand ne putem agata de ceva legal, sa nu o facem ?
In alta ordine de idei, vorbim despre marfa sau despre mijloace fixe ? Am inteles ca ai dat un exemplu dus la extrem, dar mai exista si firme cinstite pe lumea asta si aici este marea problema: fiscul considera ca toti procedeaza ca marii evazionisti , evazionisti in spatele carora intotdeauna sta CINEVA, cineva care este...nu este nevoie sa spun mai mult.
Logic, vorba ta, fara modificarea modificarilor modificarii, daca luam exemplul lui Etic din care scoatem partea cu matza...ca nu poate sa vina controlulul si sa spunem : "stiti ca pisica a stricat canapeaua si pisica este la firma pt. ca avem soricei care rod mobila si actele..." (Etic, sa nu te superi pe mine, glumesc :wink: !)...si ne gandim ca am cumparat o canapea de 3000 lei, statul stabileste o durata de amortizare de ...parca 6 ani ? ...nu mai stiu exact si o amortizam liniar astfel incat am. liniara =am fiscala...ca sa nu ne mai complicam iar cu neded. cheltuielilor... cu toate ca noi practic deja am cheltuit 2521 lei fara TVA, cheltuiala pe care o amortizam in 60 de luni . Intr-un stat normal, corect, in care se plateste impozit dupa profitul obtinut si firmele nu sunt obligate sa sponsorizeze statul, ca la noi, eu imi diminuez cheltuiala numai cu 35 lei/luna si platesc imp.pe profit mai mare, nu ? Cu toate ca si aceste durate de utilizare sunt discutabile in multe cazuri. Dupa 3 ani, canapeaua se rablageste si fizic si moral...pe bune...fara matza...reparatia ma costa mai mult...gasesc un cumparator si o vand la pretul pietei pentru a-mi recupera cat de cat ceva...imi constitui un venit, care se impoziteaza la stat si colectez si TVA, pe care o datorez tot statului. Si atunci de ce sa mai consider cheltuiala neded. diferenta dintre val. ramasa neamortizata si pretul de vanzare, in conditiile in care am impuse durate de am., stabilite poate incorect ? Si sa mai colectez si TVA ? Nu ajunge ca am pierdut, eu, ca firma, mai impozitez si pierderea ? Poate ca nu m-am exprimat suficient de corect, dar am incercat sa pun problema omului simplu de afaceri si care procedeaza corect in relatia cu statul.
Legislatia noastra, dupa ce ca este prost facuta, parca-i facuta intentionat pentru a exista intotdeauna dubii...dubii care sa genereaza stres, nervi, amenzi etc.

Etic, sunt de acord cu tine intru totul, dar de ce sa mai dam motive justificate de aceasta data cu pretul de vanzare (chiar vanzare sub pretul de piata) controlorilor ? Cnf. CPF inspectorii au voie sa modifice baza de impozitare la pretul de piata, asta vroiam sa spun eu, bine ca ne-am lamurit. Sau nu ?
:smile:



#219471 val.ramasa neamortizata este chelt.deductibila?

Postat de Dana42 on 17 February 2010 - 11:11 PM in Arhiva

Citeaza

ETIC : Pentru ca la ce au facut de la inceputul anului acesta cu noi ...
Corectie : la ce au facut incepand cu 01.05.2009 cu noi...faza cu impozitul minim sigur a fost gandita atunci pt. platile anticipate din 2010... hai sa-i punem pe fraieri la plata de-a moaca...Si da, noi ii tinem :thumbup: si ei se tin de noi ca si capusa de oaie.
Pe mine m-a amuzat teribil faza cu matza :smile: ! Macar ne-am mai destins putin...



#219472 rege

Postat de Dana42 on 17 February 2010 - 11:13 PM in Arhiva

5



#219474 IMPOZIT PROFIT - Noutati 2010

Postat de Dana42 on 17 February 2010 - 11:19 PM in Arhiva

Citeaza

Doina P : Culmea ar fi sa platesc tot acelasi forfetar +inflatia
Doina, s-a atins... CULMEA :smile: !
Si eu, cu regret, am inteles la fel si nu stiu cat timp vom mai putea indura...



#219477 IMPOZIT PROFIT - Noutati 2010

Postat de Dana42 on 17 February 2010 - 11:46 PM in Arhiva

Citeaza

DENISA GRIGORITA : Ca altfel....unde si-ar mi fi atins scopul IM?
Adevarat ! :smile: ... offf ...vremuri grele, putin spus...



#219480 REVISAL - 2010

Postat de Dana42 on 18 February 2010 - 12:29 AM in Arhiva

Alta solutie nu vad nici eu, faci rapid modificarea in REVISAL si duci Decizia care a fost intocmita atunci...dar s-a omis inreg. si depunerea ei la ITM...se mai intampla, oricum inspectoarea de la ITM cum de nu a observat ca nu este inchis primul ct. de munca, pe perioada nedeterminata si cum l-a inregistrat si pe al doilea ?



#219481 Deductibilitate TVA aferenta cheltuieli protocol

Postat de Dana42 on 18 February 2010 - 12:39 AM in Arhiva

Alin, faci autofactura in luna in care depui sit. financiare , atunci inregistrezi si taxa colectata in Decontul de TVA. De ce spui ca faci inregistrarea in ianuarie 2010 ? Tu colectezi taxa, nu o deduci. Pe parcursul anului 2009 ai avut dreptul sa o deduci, iar la inchiderea anului o colectezi prin autofacturare. In 394 nu se declara facturile emise prin autofacturare.



#219482 care ar fi tarifele / salariu ...?

Postat de Dana42 on 18 February 2010 - 12:46 AM in Important in meseria de contabil

De unde este procentul de fix 35 %, Florin ?



#219483 fise fiscale

Postat de Dana42 on 18 February 2010 - 01:12 AM in Arhiva

Citeaza

RMD: Pentru angajati in CIC sub 2 ani care au fost in concediu pe toata perioada 2009 se face fisa fiscala sau nu?.. daca se face cum se completeaza?
FF se depune pentru impozitul pe venituri din salarii . Se completeaza conform statului de plata. Indemnizatia pt. cresterea copilului pare a fi salar ???

Citeaza

simonaluiza:Am la o fundatie cu profil de gradinita un contract cu o profesoara de engleza pentru 2 ore pe saptamana. Contractul l-am inregistrat la finante in aprilie 2009.
Pentru acest caz fac FF2 ( nu are la mine functia de baza) sau declaratia 205? Care este termenul de depunere pentru declaratia 205?
Faci FF2.
D205 se refera la impozitul retinut pentru veniturile cu regim de retinere la sursa : drepturi de propr. intelect., dividende, dobanzi, pensii etc. Vezi OMEF 2371/2007.



#219529 declaratia de inactivitate

Postat de Dana42 on 18 February 2010 - 01:56 PM in Arhiva

Nu mai trebuie depuse sit. financiare pt. 2009.



#219532 dilema, salariat

Postat de Dana42 on 18 February 2010 - 02:16 PM in Arhiva

Parerea mea este ca NU mai este obligatoriu sa ai minim 1 salariat, s-a terminat cu micro, iar soc. platitoare de impozit pe profit nu au aceasta conditie impusa de CF.



#219545 semnatura bilant

Postat de Dana42 on 18 February 2010 - 04:13 PM in Arhiva

Suspendare=inactivitate temporara; daca nu ai activitate inseamna ca nu folosesti mijloacele fixe, le treci in conservare eventual , deci nu calculezi si nu inregistrezi amortizarea lor pana la reluarea activitatii.



#219548 Suspendare activitate societate comerciala SRL

Postat de Dana42 on 18 February 2010 - 04:24 PM in Arhiva

Andra, firma este suspendata, adica este in inactivitate temporara, cnf. L.31/1990 (CF, Cap. III, art. 7, alin 1. activitate - orice activitate desfășurată de către o persoană în scopul obținerii de venit).
Eu consider cheltuiala cu serviciile pt. intocmirea sit. financiare anuale, o cheltuiala deductibila, obligatorie cnf. L.82/1991. La fel consider si chelt.cu taxa pt. depunerea bilantului la ORC. Nu stiu cat de catolica este solutia, dar ai putea sa pui cheltuiala cu serviciile pe ct. 471, pana la reluarea activitatii.



#219565 Taxa Radio-TV, pt. firme ?

Postat de Dana42 on 18 February 2010 - 07:05 PM in Arhiva

:smile: Extraordinar !!! Cum ne fac astia de rasul lumii, mai avem putin si intram in Cartea recordurilor la PROSTIE.



#219567 Contul 455

Postat de Dana42 on 18 February 2010 - 07:10 PM in Arhiva

Dispozitia de plata/incasare.



#219569 PFA- cheltuieli deductibile... sau nu?

Postat de Dana42 on 18 February 2010 - 07:24 PM in Arhiva

....la cheltuieli deductibile...sau ce ai vrut sa intrebi de fapt ?



#219570 rege

Postat de Dana42 on 18 February 2010 - 07:25 PM in Arhiva

9



#219579 val.ramasa neamortizata este chelt.deductibila?

Postat de Dana42 on 18 February 2010 - 08:00 PM in Arhiva

CF :
"21. persoane afiliate - o persoană este afiliată cu altă persoană dacă relația dintre ele este definită de cel puțin unul dintre următoarele cazuri:
a) o persoană fizică este afiliată cu altă persoană fizică, dacă acestea sunt soț/soție sau rude până la gradul al III-lea inclusiv. Între persoanele afiliate, prețul la care se transferă bunurile corporale sau necorporale ori se prestează servicii reprezintă preț de transfer;"



#219583 declaratii firma fara activitate

Postat de Dana42 on 18 February 2010 - 08:31 PM in Arhiva

Conban, de la data incetarii inactivitatii xx dec.2009 intri sub incidenta prevederilor art.18 alin 2 din CF , corespunzator cu perioada din an ramasa, adica va trebui sa calculezi impozitul minim pt.perioada xx dec-31.12.2009. Banuiesc ca nu ai depus Declaratia 100 pana in 25.01.2009, daca este asa, va trebui sa depui situatiile financiare anuale pana la data de 25.02.2010 la Oficiul Reg. Com. si D.101 privind impozitul pe profit la Adm. Fin. tot pana la 25.02.2010. Plata imp. se face tot pana in 25.01.2010.

Nu ai precizat daca soc.este platitoare de TVA (in acest caz trebuia depus Decontul de TVA pana in 25.01.2010 pt.trim. IV 2009) si daca este pl.de impozit pe profit sau a fost microintreprindere, eu am presupus ca este pl.de imp.pe profit.



#219588 rambursare TVA

Postat de Dana42 on 18 February 2010 - 09:37 PM in Arhiva

Probabil dupa ce Decontul va fi certificat de un consultant fiscal...

Este presupunerea mea, nu o luati de buna ! :smile:



#219678 Prenatal Postnatal Maternal

Postat de Dana42 on 19 February 2010 - 07:55 PM in Arhiva

Concediile si indemnizatiile de maternitate sunt reglementate de OUG 158/2005 si normele ei de aplicare :
OUG 158/2005
" CAP. IV
Concediul si indemnizatia de maternitate
ART. 23
(1) Asiguratele au dreptul la concedii pentru sarcina si lauzie, pe o perioada de 126 de zile calendaristice, perioada in care beneficiaza de indemnizatie de maternitate.
(2) De aceleasi drepturi beneficiaza si femeile care nu se mai afla, din motive neimputabile lor, in una dintre situatiile prevazute la art. 1 alin. (1), daca nasc in termen de 9 luni de la data pierderii calitatii de asigurat. Faptul ca pierderea calitatii de asigurat nu s-a produs din motive imputabile persoanei in cauza se dovedeste cu acte oficiale eliberate de catre angajatori sau asimilatii acestora.
(3) In situatiile prevazute la alin. (2), baza de calcul a indemnizatiei de maternitate se constituie din media veniturilor lunare pe baza carora s-a calculat contributia pentru concedii si indemnizatii, din ultimele 6 luni anterioare datei pierderii calitatii de asigurat, cu respectarea prevederilor art. 10.
ART. 24
(1) Concediul pentru sarcina se acorda pe o perioada de 63 de zile inainte de nastere, iar concediul pentru lauzie pe o perioada de 63 de zile dupa nastere.
(2) Concediile pentru sarcina si lauzie se pot compensa intre ele, in functie de recomandarea medicului si de optiunea persoanei beneficiare, in asa fel incat durata minima obligatorie a concediului de lauzie sa fie de 42 de zile calendaristice.
(3) Persoanele cu handicap asigurate beneficiaza, la cerere, de concediu pentru sarcina, incepand cu luna a 6-a de sarcina.
(4) In situatia copilului nascut mort sau in situatia in care acesta moare in perioada concediului de lauzie, indemnizatia de maternitate se acorda pe toata durata acestuia.
ART. 25
(1) Cuantumul brut lunar al indemnizatiei de maternitate este de 85% din baza de calcul stabilita conform art. 10.
(2) Indemnizatia de maternitate se suporta integral din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate."

Daca dai o cautare pe Forum vei gasi cazuri concrete cu explicatii de la A-Z referitoare la modul de calcul si la retineri.
Tu platesti angajatei, lunar, conform statului de plata, indemnizatia calculata.

Teoretic FNUASS suporta indemnizatia, adica, depui Declaratia la Casa de Sanatate (cand va fi cazul) cu ex.2 al foii de boala calculat si atasat Declaratiei si iti va rezulta acea suma de recuperat de la FNUASS.

Practic aceasta suma Casa de Sanatate (care NU are fonduri...aceasta este explicatia lor) iti va vira suma respectiva in contul bancar...nu se stie cand ?! Poate sa treaca multe, multe luni sau una an...cam asa sta situatia.

Din pacate, nici cand nu a existat motivatia cu criza, nu s-a procedat altfel; am avut caz de foaie de boala obisnuita cu o suma relativ mica, care s-a platit firmei de-abia dupa un an si ceva, in ciuda insistentelor administratorului :smile: !



#219680 rege

Postat de Dana42 on 19 February 2010 - 08:04 PM in Arhiva

8...Si ce daca are 55 de pagini :good: ? Nu in contabilitate lucram cu cifre ? Dupa guvernantii nostri: 1+1=3, vorba Denisei, si 0x ceva nu mai este egal cu zero, trebuie sa ne pastram in forma, doar nu vrem sa ne stricam la cap ca si ei ! :smile:



#219770 Declaratia 392A si Declaratia 392B

Postat de Dana42 on 21 February 2010 - 12:44 PM in Arhiva

Citeaza

Ginutzza : daca am depus 094 mai trebuie depusa declaratia 392A, o contabila mi-a zis ca ea a depus 094 si nu mai depune 392A.
Las-o pe contabila respectiva, care nici macar nu stie despre ce vorbeste, sa faca contabilitate dupa cum rasare sau apune soarele.
Declaratia 392 A se depune pana la 25.02.2010 pentru anul 2009 daca indeplinesti cumulativ urm. conditii:
- livrezi bunuri si prestezi servicii impozabile, ca persoana inregistrata in scopuri de TVA
- cifra de afaceri realizata in anul 2009 este cuprinsa intre zero euro ( inclusiv) si 10.000 euro (inclusiv), adica intre 0 lei inclusiv si 42296 lei inclusiv.
A se vedea Ordinul 1/2008.
Daca indeplinesti aceste conditii esti obligata sa depui D. 392A pana la 25.02.2010.
Pe site-ul Min.de finante sunt postate toate declaratiile cu informatii + programul de descarcare al lor, trebuie doar citite...


Contabil 100% : Functionara de la ghiseu NU raspunde pentru depunerea eronata sau nedepunerea declaratiilor prevazute de lege. Daca tu nu te stresezi, nu-i sfatui si pe altii sa procedeze la fel. Unde scrie : "cine vrea depune, cine nu vrea, nu depune ?"
Poti sa fii un caz fericit (pana acum), dar asta nu inseamna ca se aplica la toata lumea.




Cometa SQL