Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mihaci's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


mihaci's Content

There have been 387 items by mihaci (Search limited from 23-November 07)



Sort by                Order  

#278411 Completare D300 si D394 - facturi de retur

Postat de mihaci on 25 April 2017 - 09:18 AM in Arhiva

Buna dimineata, va rog, ma ajuta cinevacu un raspuns? Multumesc

Vezi postareamihaci, la 21 April 2017 - 02:42 PM, a spus:

Buna ziua,
Am urmatoarea problema la completarea D394 trimestrial. In ian.2017 s`au emis bonuri fiscale cu TVA 20% catre persoane fizice, in D394 programul de contabilitate trece aceste bonuri la Iesiri in perioada de raportare rd. cu 20%, iar bonurile fiscale din feb.si martie sunt trecute pe rd cu Iesiri TVA 19%. Este corecta declaratia astfel intocmita?
Am facut corectia necesara la D300, dar nu stiu cum este corect la D394.
Multumesc



#278317 Completare D300 si D394 - facturi de retur

Postat de mihaci on 21 April 2017 - 02:42 PM in Arhiva

Buna ziua,
Am urmatoarea problema la completarea D394 trimestrial. In ian.2017 s`au emis bonuri fiscale cu TVA 20% catre persoane fizice, in D394 programul de contabilitate trece aceste bonuri la Iesiri in perioada de raportare rd. cu 20%, iar bonurile fiscale din feb.si martie sunt trecute pe rd cu Iesiri TVA 19%. Este corecta declaratia astfel intocmita?
Am facut corectia necesara la D300, dar nu stiu cum este corect la D394.
Multumesc



#278149 bon fiscal cu TVA 20% in ianuarie

Postat de mihaci on 05 April 2017 - 03:50 PM in Impozitare - TVA

Buna ziua, multumesc mult, am rezolvat. Programul a facut corect descarcarea, am verificat asa cum ati indicat si totul este ok.
Multumesc!



#278105 bon fiscal cu TVA 20% in ianuarie

Postat de mihaci on 31 March 2017 - 04:01 PM in Impozitare - TVA

Buna ziua, va multumesc mult pentru ajutor. La 01.01.2017 am ajustat stocul corespunzator TVA 19% si am setat gestiunea global-valorica cu TVA 19%. Dupa descarcarea gestiunii la ianuarie 2017 , descarcare facuta automat de programul de contabilitate, am in balanta: RC 4427 corespunzator 20%, cel de pe Z total, RD 4428 corespunzator 19%, la descarcarea gestiunii ct.4428 a fost calculat cu 19% , iar RC 371 mai mic decat cel de pe Z total.
Va rog sa ma ajutati cu nota contabila pentru inregistrare corecta.
Multumesc!



#278097 bon fiscal cu TVA 20% in ianuarie

Postat de mihaci on 30 March 2017 - 04:24 PM in Impozitare - TVA

Multumesc, mai am o problema la descarcarea de gestiune, la rulajul creditor al lunii ianuarie 2017 suma nu corespunde cu valoarea vanzarilor din Z ci este diminuata cu diferenta de TVA, de ex, daca Z este de 2000 lei , RC ct.371 este diminuat, trebuie sa corectez eu si sa fie RC 371 2000 si diferenta o trec pe 607? Nici RD 4428 nu este egal cu RC 4427. Multumesc.



#278073 bon fiscal cu TVA 20% in ianuarie

Postat de mihaci on 28 March 2017 - 03:13 PM in Impozitare - TVA

Buna ziua, multumesc pentru raspuns, inteleg ca in balanta va ramane tot anul 2017 aceasta neconcordanta intre ct 707 si ct4427 ? In D300 diferenta de TVA in plus de 1% se trece la regularizari doar pe coloana TVA, pentru ca baza impozabila este aceeasi? Multumesc



#277979 bon fiscal cu TVA 20% in ianuarie

Postat de mihaci on 19 March 2017 - 10:41 PM in Impozitare - TVA

Buna seara, firma a emis bonuri fiscale catre persoane fizice cu TVA 20% in ianuarie 2017, activitate comert cu amanuntul. Am inregistrat bonurile fiscale cu TVA inscris pe ele, de 20% pentru ca asa stiu ca trebuie, dar cum corectez totusi TVA atat in balanta cat si in D300 la trim.I 2017? In balanta ct 707*19% nu va fi egal cu TVA colectat si nu cred ca este corect sa ramana asa. Multumesc



#277633 balanta dec.2016

Postat de mihaci on 15 February 2017 - 11:03 AM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Multumesc pentru raspunsuri.......parerile sunt impartite si nu doar pe acest forum...
Setarea initiala a ct este P asa cum este si in planul de conturi, dar pot modifica in program ct ca fiind bifunctional, intrebarea mea este cum este corect, debitor sau pe credit cu minus? Am verificat bilantul si indiferent de setarea ct, in bilant calculul este la fel si corect.
Multumesc



#277627 balanta dec.2016

Postat de mihaci on 14 February 2017 - 07:16 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Buna seara, am urmatoarea situatie la 31.12.2016:
-sold creditor cont 4418 impozit pe venit micro care s`a platit in ian.2017
-sold debitor cont 4411 reprezentand impozit pe profit platit in plus cand firma era platitoare de impozit pe profit
Cum este corect sa apara soldul contului 4411, debitor sau creditor cu minus? programul de contabilitate permite setare contului ca bifunctional astfel incat soldul sa fie debitor, dar doresc sa stiu cum este corect.
Multumesc



#277127 D394 - topic 2017

Postat de mihaci on 18 January 2017 - 01:14 PM in Arhiva

La multi ani tuturor!
In D394 la trim. IV 2016, bonurile fiscale emise de firma cu CUI beneficiar pe ele trebuiesc separate de cele emise fara CUI beneficiar? Ar insemna sa verific fiecare bon emis in perioada oct-dec2016 daca are sau nu CUI beneficiar.
Multumesc



#276409 demisie fara preaviz, va rog, urgent

Postat de mihaci on 16 November 2016 - 01:01 PM in CONFLICTE DE MUNCA

Mulțumesc.Eu trebuia sa depun 100 și 112 pentru ca nedepunerea era cu amenda și probabil eu eram cea vinovata.Cum sa fac acum cu statul de plată pe oct dacă nu vrea sa ne întâlnim? la declarații se pot depune rectificative, dar nedepunerea este cu amenda. Eu vreau sa termin cu firma aceasta și mă las de contabilitate, dar va rog sa mă ajutați cu sfaturi ca sa pot termina cu firma aceasta. Am greșit ca am vrut sa muncesc? Vă mulțumesc pentru ajutor.



#276405 demisie fara preaviz, va rog, urgent

Postat de mihaci on 16 November 2016 - 11:20 AM in CONFLICTE DE MUNCA

Bună ziua, multumesc mult pentru răspunsuri. Am trimis luni 14 Nov demisia fără preaviz scrisoare cu valoare și confirmare de primire iar în nota de inventar am scris "demisie din 14 Nov. și numele meu." Eu sunt angajat contabil și în CIM la demisie am 20 zile lucrătoare. Nu am semnat state de plata anul acesta, deoarece nu am fost plătită. Nu se fac pontaj sau condica de prezența,eu nu am făcut și nici nu mi s a dat la semnat condica. Nu am semnat fisa postului.Statele de plată aug și septembrie sunt la mine deoarece nu m am mai întâlnit cu patroana din prima parte a lunii august. Eu am împuternicire de la firma pentru a transmite Revisal, nu am alte atribuții de personal și nu exista salariat angajat ca inspector resurse umane.
Vreau mâine sa trimit cu curier rapid acte contabile la sediul social din CIM și site ANAF. Dacă nu reușesc sa mă întâlnesc cu patroana, intenționez sa merg la ITM cu dovada demisiei și a curierului dacă demisia și actele se vor întoarce. Voi trimite o alta demisie cu preaviz, astfel încât sa nu mai fie vreo problema ca nu am motive pentru demisia fără preaviz. Nu am primit salariulși actele la timp, de ce sa fiu obligata sa fac contabilitatea la zi? în a doua demisie dacă va fi cazul de a doua demisie, voi trimite pe cd și baza Revisal și pe email.
Actele contabile sunt la mine cu acordul patroanei, cum era posibil altfel? Dacă eu nu mă prezentam la serviciu, de ce nu mi a desfăcut CIM?
Adresa găsită pe net ca reclama ex Facebook nu cred ca o pot folosi pt corespondenta, luni 14 nov firma avea pe site ANAF tot sediul vechI.
Firma nu a plătit contribuțiile salariaților în 2015 și 2016 pana acum, a primit o mulțime de scrisori de la ANAF.
În concluzie, dacă nu încetez CIM amiabil și predarea actelor, iar demisia și actele se întorc la mine, ce sa fac? Voi trimite d 112 și pt oct ca sa nu fie amenda, iar dacă a doua demisie va fi cu preaviz, va trebui sa trimit și pe Nov adică în Dec.
Astept părerile și sfaturile dv pentru care vă mulțumesc anticipat.



#276393 demisie fara preaviz, va rog, urgent

Postat de mihaci on 14 November 2016 - 10:38 PM in CONFLICTE DE MUNCA

Buna seara, va multumesc pentru raspuns, voi trimite D112 ca sa nu plateasca amenda, sper sa pot vorbi cu dna la telefon ca sa imi spuna daca salariatii au fost prezenti toti.
Va rog sa imi spuneti de ce sa nu trimit demisia fara preaviz? ce risc? daca demisia fara preaviz se va intoarce, voi trimite alta cu preaviz. Sunt obligata sa fac balantele la zi? daca pe septembrie, octombrie nu am primit niciun act iar pe august am primit partial? la mai, iunie si iulie mi`a spus sa nu definitivez deaorece mai are sa imi dea facturi.
Credeti ca e o solutie sa trimit la adresa noua? Eu ma gandeam sa merg in nou la ITM, e o idee rea?
Multumesc

Da, imi este frica, am mai vrut si anul trecut sa imi dau demisia si nu a vrut sa auda, a zis sa mai stau, ca se vor remedia problemele.



#276389 demisie fara preaviz, va rog, urgent

Postat de mihaci on 14 November 2016 - 08:56 PM in CONFLICTE DE MUNCA

Buna seara, va rog sa ma ajutati cu un sfat pentru ca nu stiu cum sa procedez in urmatoarea situatie: lucrez ca si contabil angajat cu cateva ore pe luna la o srl cu salariati, fara TVA si de cele mai multe ori am colaborat foarte greu cu dna patron, nu imi platea salariul la termenul stabilit, nu am semnat statul de plata de multe luni in aceste conditii, nu primesc actele la timp, nu raspunde la telefon. Declaratiile 112 si 100 sunt depuse la termen, nu am depus 112 pentru oct. Saptamana trecuta am reusit sa vorbesc la telefon cu dna patron si am rugat`o sa ne intalnim ca sa ia act de demisia mea si sa`i predau actele care sunt la mine, mi `a spus sa fac ce vreau si de atunci nu am mai vorbit cu dna. Firma si`a schimbat locul in care activeaza, mi`a comunicat dna patron si am gasit si pe net reclama firmei cu noua adresa, dar acum pe site ANAF, firma are sediul social cel vechi. Am fost azi dimineata la ITM pentru a prezenta situatia mea dnelor si dnilor inspectori pentru ca demisia prin posta nu cred ca va ajunge la destinatar deoarece nu mai lucreaza acolo. Am vorbit cu cateva dne inspector si mi`au spus sa trimit prin posta demisia la sediul social care apare pe ANAF, iar pentru predarea actelor, variantele au fost, in functie de inspector, fie sa incerc amiabil, dar daca nu vrea sa ne intalnim ce sa fac?, fie sa trimit actele cu curier rapid la sediul social si daca se intorc la mine, am dovada ca am dorit sa predau actele, fie sa merg la un executor judecatoresc.
Eu nu vreau sa fac reclamatie pentru ca imi este frica de dna patron si nici nu vreau sa`i fac rau, dar cum sa procedez? De la ITM am mers la posta si am trimis demisia fara preaviz incepand cu data de 18 noiembrie, adica vineri, dar daca se intoarce scrisoarea cu valoare declarata si confirmare de primire, ce sa fac? Voi trimite D112 ca sa nu am probleme, dar nu stiu cum sa predau actele si sa inaintez demisia. Nu mai vreau nici banii restanti, vreau doar sa termin cu aceasta firma fara sa imi faca probleme, imi este frica sa nu ma urmareaca, sa nu vina acasa la mine.
Sunt foarte speriata si stresata de situatia creata, va rog sa ma ajutati, poate este aici cineva jurist, avocat.
Va multumesc foarte mult si va rog sa ma scuzati pentru insistenta.



#275651 stat de plata recitficativ?

Postat de mihaci on 12 September 2016 - 09:22 AM in SALARII

Multumesc!



#275641 stat de plata recitficativ?

Postat de mihaci on 11 September 2016 - 04:46 PM in SALARII

Buna ziua, va rog sa ma ajutati in situatia urmatoare, trebuie sa fac stat de plata rectificativ pentru luna iunie, daca am pontat un salariat cu x zile absente nemotivate, iar in iulie mi s`a adus de catre familie certificatul de deces din iunie? Nu s`ar modifica suma reprezentand venitul brut, ci doar ca in loc de x zile absente nemotivate ar trebui sa trec y zile absente, mai putin cu zilele de la data decesului pana la 30.iunie. Multumesc



#275489 D394 - topic 2016

Postat de mihaci on 30 August 2016 - 04:05 PM in Arhiva

Declaratia 394 se depune astazi doar de platitorii de TVA lunar, pentru luna iulie, da? Platitorii de TVA trimestrial nu depun azi D394, adevarat? Multumesc



#275089 salariat decedat

Postat de mihaci on 25 July 2016 - 12:55 PM in CONTRACTE INDIVIDUALE DE MUNCA

Buna ziua, totusi cum sa fac corect?
1. data incetare CIM 18 .06. ziua decesului
2. data decizie de incetare CIM, data consemnarii , ambele 25.07. daca transmit azi REvisal?
Regret insistenta, dar nu vreau vreo amenda de la ITM iar parerile sunt diferite.
Multumesc



#275081 salariat decedat

Postat de mihaci on 24 July 2016 - 07:25 PM in CONTRACTE INDIVIDUALE DE MUNCA

Multumesc mult!
``Data consemnarii` va fi data incetarii CIM 20 iunie sau data la care trimit 25.07.2016?
Multumesc



#275073 bilant iunie 2016

Postat de mihaci on 24 July 2016 - 11:18 AM in Arhiva

Buna ziua, am corectat, multumesc!



#275067 salariat decedat

Postat de mihaci on 23 July 2016 - 09:09 AM in CONTRACTE INDIVIDUALE DE MUNCA

Buna dimineata, multumesc pentru ajutor.
Firma a primit azi certificatul de deces in original, reamintesc ca salariatul a decedat in data de sambata, 18 iunie 2016, salariatul avea CIM 4 ore zilnic, 20 ore pe saptamana, deci nu lucra sambata.
1. E corect sa fac decizia de incetare CIM cu data de 25 iulie 2016 adica luni si sa trimit Revisal la ITM luni 25.07.2016?
2. In CIM data incetarii CIM va fi luni 20 iunie 2016? pentru ca sambata in care a decedat nu lucra?
Nu vreau sa fac vreo greseala ca sa ia firma amenda de la ITM.
Multumesc



#275065 bilant iunie 2016

Postat de mihaci on 23 July 2016 - 07:50 AM in Arhiva

Buna dimineata, va multumesc mult pentru raspunsuri.
Considerati ca trebuie sa fac corectii pentru a avea corelatie intre rulajele ct.4428 si 4427? Cum trebuie sa procedez?
Multumesc



#275049 bilant iunie 2016

Postat de mihaci on 22 July 2016 - 09:37 AM in Arhiva

Buna ziua, am cateva probleme la raportarea semestriala si va rog sa ma ajutati.
1. in balanta la 30.06.2016, la sume totale, corelatia RD 4428=RC4427 nu se indeplineste, RD 4428 este mai mare cu suma cu care am inregistrat la inceputul anului trecerea TVA de la 24% la 20%, adica 4428=378 cu suma X. TVA nu este la incasare, deci 4428 este doar din vanzare cu amanuntul si 4428.TP si 4428.TI au sold zero.
Modificarea TVA s-a facut cu marirea adaosului comercial si nu cu reducerea pretului de vanzare. Este corecta aceasta diferenta? Daca nu, cum corectez?
2. la 30.06.2016 in balanta am SD 441 impozit pe profit de recuperat din anii trecuti si SC 4418 pentru ca firma e micro de la 01.01.2016. SC 4418 va fi zero in iulie dupa achitare. In balanta 30.06.2016 soldurile raman asa, iar in raportarea semestriala voi trece diferenta pe sintetic?
3. daca raportarea e semnata electronic si se transmite prin e-guvernare, doar formularul pdf semnat electronic (fara semnaturi de mana si scanate) se va transmite, corect? La fel ca si anul trecut, nu exista atasamente, raport administrator etc, corect?
4. SD 473 in suma de 0,60 lei provenit doar din rotunjirea TVA ramane asa si se inchide la 31.12.2016?
Multumesc



#274859 salariat decedat

Postat de mihaci on 02 July 2016 - 08:37 AM in CONTRACTE INDIVIDUALE DE MUNCA

Buna dimineata,
Va multumesc mult pentru raspunsuri. Situatia este astfel: salariatul a decedat sambata 18 iunie si lipsise nemotivat doua zile inainte. CIM nu a fost suspendat. CIM sau RI nu prevad ajutor de inmormantare.
1.Inteleg ca nu conteaza faptul ca mai avea absente nemotivate si CIM partial, ajutorul de deces se va acorda obligatoriu, corect? Suma este 2681 lei si daca se va acorda in iulie, va fi mentionat in D112 aferenta lunii iulie cu termen de depunere 25 august, corect? Apoi fac dosar pentru a recupera diferenta de la Casa de pensii.
2. Din ziua primei absente pe iunie si pana firma va primi copie dupa certificatul de deces salariatul va fi absent nemotivat, in statul de plata va avea absente nemotivate, corect?
3. daca primesc certificatul de deces, de ex, pe 7 iulie, atunci fac decizia de incetare CIM cu data de 7 iulie art 56 al 1 li.a si trimit revisal pe 7 iulie, corect?
4. In decizia de incetare CIM data incetarii CIM va fi sambata 18 iunie sau luni 20 iunie?
5. Ajutorul de deces se va acorda numai cand se va prezenta certificatul de deces original pe care se va mentiona achitarea sumei de 2681 lei persoanei X care va dovedi cu chitante, bonuri fiscale etc ca s`a ocupat de inmormantare.
Ce alte documenta mai sunt la Casa de Pensii?
Salariatul nu are domiciliul in Bucuresti, nu are copii si nici sotie.

Multumesc



#274847 salariat decedat

Postat de mihaci on 01 July 2016 - 10:28 AM in CONTRACTE INDIVIDUALE DE MUNCA

Buna ziua, postez aici mai multe intrebari legate de decesul unui salariat al firmei, daca gresesc rubrica, imi cer scuze.
Firma a avut un salariat care a decedat in iunie 2016, patronului i s`a comunicat verbal decesul salariatului. Nu a fost adus certificatul de deces la firma pana in prezent. Ce data va avea decizia de incetare CIM si cu ce articol? Cand se va transmite Revisal astfel incat sa fie in termenul legal?
O ruda a salariatului decedat a solicitat verbal ajutorul de inmormantare cuvenit si a spus ca va aduce la firma certificatul de deces si dovada ca s`a ocupat de inmormantare.
Salariatul decedat era angajatul firmei din mai 2015 cu 4 ore pe zi si avea absente nemotivate in mai multe luni.
Este corect si legal sa se acorde ajutorul de inmormantare? Daca da, care este suma (2681 lei?) si in ce conditii se va acorda? Se va recupera de la stat prin D112 si cum?

Multumesc!




Cometa SQL