Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ggf's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


ggf's Content

There have been 388 items by ggf (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#112830 vama 01.01.2007?

Postat de ggf on 21 December 2006 - 11:35 AM in Arhiva

[/quote]
OUPSS!!! Am uitat ca astia-s pasari rare ... :thumbup:
[/quote]


Ha ha .... doar 24 :biggrin:



#112827 BONURILE DE BENZINA

Postat de ggf on 21 December 2006 - 11:32 AM in Arhiva

Reciteste ce a postat MIHAELA 9 si ai sa te lamuresti de ce si cum poate fi motorina din rezervor stoc ....



#112815 vama 01.01.2007?

Postat de ggf on 21 December 2006 - 10:21 AM in Arhiva

Iata un link util :

http://www.intrastat.ro/

Eu nu m-am lamurit ce se va intampla cu perfectionarea activa ...



#112473 greseala sau furt?

Postat de ggf on 18 December 2006 - 02:29 PM in Arhiva

Poate fi si o gresela a operatorului bancar sau a celui din Trezorerie .
Mie mi s-a intamplat si la platile catre furnizori , operatorul bancar n-a citit bine ordinul de plata si a decontat mai putin cu 2 ron decat scria pe ordin .....



#111803 to be or not to be

Postat de ggf on 12 December 2006 - 10:16 AM in Arhiva

V-a raspuns lucyan , domnule apetre.

Imi permit sa exemplific : o societate doreste sa obtina o finantare . Conditia acordarii respectivei finantari , este ca societatea sa detina 30 % din valoarea totala a investitiei , urmand a primi fonduri pentru restul de costuri . Societatea nu detine in patrimoniu aceasta valoare , nici in forma lichida nici imobilizata si , patronului ii vine stralucita idee de a cumpara un imobil . Care imobil este suficient de scump astfel ca patronul poate face dovada cu acte ca detine in proprietate 30 % din costul investitiei . Numai ca , acel imobil e o cocioaba care nu face nici 10 % din valoarea inscrisa in factura , nu va fi flosit niciodata si nici transferul efectiv de proprietae nu se va face , pt ca totul e doar un aranjament . Contabilul stie , insa inregistreaza factura , ca doar n-a intocmit-o el , nu-i raspunderea lui . La fel cum inregistreaza toate cheltuielile ulterioare ( si acestea intocmite de altcineva si cu semnatura altcuiva de primire - nu-i rspiunderea contabilului , nu-i asa ? ), care cheltuieli n-au nici cea mai vaga legatura cu investitia finantata , pentru ca onor patronul dorea doar sa obtina niste bani de cheltuit , nu sa faca ce scrisese in proiecttul de finantare .
Vi se pare anormal domnule apetre , sau abuz asupra contabilului , faptul ca acesta trebuie sa dea cu subsemnatul in instanta , solidar cu patronul ?
Dumeavoastra v-ati face partas la un astfel de aranjament ?

Numai de bine !



#111795 to be or not to be

Postat de ggf on 12 December 2006 - 08:54 AM in Arhiva

Vezi postareamarian.apetre, la Dec 11 2006, 05:26 PM, a spus:

Vezi postareaggf, la Dec 11 2006, 03:40 PM, a spus:

L 82/1991 :Art. 6(2) Documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate angajează răspunderea persoanelor care le-au întocmit, vizat și aprobat, precum și a celor care le-au înregistrat în contabilitate, după caz.
Sa intelegem de aici ca exista optiunea pentru contabil ca sa nu inregistreze un document ? :thumbup:

Nu cumva fiecare raspunde pentru faptele sale?

Da , daca acel document este vadit eronat sau incalca vreo lege . Il pui sefului sau celui care l-a intocmit in brate oentru a fi refacut . In situatii de acest gen , contabilul poate motiva in scris refuzul de a inregistra documentul necorectat si desigur , poate refuza sa semneze situatia centralizatoare in care este cuprins .

Desigur , nu-i cazul aici . Nu vad nimic ilegal in tranzactia prezentata aici , insa sunt situatii cand contabilul trebuie sa inregistreze o facura pentru o tranzactie fictiva ; si cum ar trebui sa procedeze in acel caz , sa inchida ochii si sa inregistreze ca robotelul ?
Tot ce voiam sa spun , este ca nu-i bine ca un contabil sa se culce pe urechea ca-i absolvit de orice raspundere daca se face ca nu vede , nu stie ....



#111708 to be or not to be

Postat de ggf on 11 December 2006 - 03:40 PM in Arhiva

Vezi postareaalin_o, la Dec 8 2006, 05:54 PM, a spus:

Dar daca sefu semneaza facturile , eu pot fi tras la raspundere???(dupa parerea mea miscarea asta ar trebui facuta vreo 10 luni consecutiv) :thumbup:


L 82/1991 :
Art. 6
(2) Documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate angajează răspunderea persoanelor care le-au întocmit, vizat și aprobat, precum și a celor care le-au înregistrat în contabilitate, după caz.



#110999 director economic ?

Postat de ggf on 06 December 2006 - 09:39 AM in Arhiva

CITAT(ggf @ Dec 6 2006, 09:29 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Completand raspunsul pertinent al lui aikido ...
Inainte de
:thumbup: scuzati

revenind :)

... inainte de a vedea avantajele titlului , trebuie sa vezi responsabilitatile pe care le implica .
Daca nu ai studii , nu poti avea nici o privire de ansamblu asupra problemelor . Iar un director economic trebuie sa stie ceva mai mult decta sa faca o balanta , un bilant sau un cash flow .
Eu personal , nu mi-as asuma o asa responsabilitate ( care responsabilitate e foarte clar stabilita in lege , vezi noua Lege a contabilitatii ).
Desi am cativa ani de experienta pe un asemenea post , inca ma uit de 10 ori pe o hartie pe care urmeaza sa o semnez , chiar daca respectiva hartie este gandita de mine , calculata de mine , redactata de mine .... nu mai vorbesc de hartiile venite din afara :)
Un contabil batran si foarte destept mi-a spus odata , pe vremea cand eram boboaca si ma stresam pt fiecare greseala , ca nu poti fi un bun contabil pana nu faci toate greselile posibile .
Vin si eu acum si spun ca , de la un anumit nivel de responsabilitate , nu-ti mai poti permite nicio greseala , pentru ca nimic nu ramane nepedepsit .


Bafta tuturor ! :wink:



#110998 director economic ?

Postat de ggf on 06 December 2006 - 09:29 AM in Arhiva

Completand raspunsul pertinent al lui aikido ...
Inainte de



#110777 termen de prescriptie

Postat de ggf on 04 December 2006 - 03:17 PM in Arhiva

Vezi postarealauramino, la Dec 4 2006, 01:01 PM, a spus:

dar la inregistrarea de mai sus nu am si tva ?

Veniturile din prescrierea unor datorii sunt venituri fiscale , nu colectezi tva . Venitul inseamna suma totala prescrisa , inclusiv TVA .



#109846 URGENT!

Postat de ggf on 27 November 2006 - 03:48 PM in Arhiva

Eu as considera ca a indeplinit stagiul de cotizare de 6 luni , pt ca in luna mai a platit contribute de sanatate si fnuass , chiar daca a lucrat numai jumatate de luna , la salariul realizat .



#109066 refuzul contabilului de a inapoia actele

Postat de ggf on 23 November 2006 - 05:05 PM in Arhiva

Vezi postareakesaruus, la Nov 22 2006, 04:20 PM, a spus:

Ce sariti ca arsi?!
In primul rand nu te supara dar nu sunt contabil, sunt economist.
In al doilea rand ca economist nu ma ocup de contabilitate ci de management.
In al treilea rand nu am dat in cap breslei contabile, si nici nu am facut afirmatii nedeontologice.
Spuneam doar sa o lasati mai moale ci judecatu' si ca principiu e posibil ca cineva care se ocupa de contabilitatea ta sa aiba si probleme.
Si da, sunt convins ca vine Garda Financiara si te lasa sa iti termini hartiile daca stii sa vorbesti si intradevar ai cu adevarat probleme. Asta sigur nu se intampla in cazul dvs. domnule"ggf".
š
Poate m-am aprins prea tare , insa motivele mele sunt obiective .
Cunosc un caz asemanator , cu final nefericit . Patronul a avut incredere totala in contabil , acesta a avut stampila , drept de semnatura , bani inmanati lunar pentru a plati contributiile catre buget . Cand firma a primit instiintari de debit de la administratia financiara , patronul a inceput sa-l caute pe respectivul contabil .... pardon , economist , dat fiind ca avea studii superioare . Care domn contabil avea probleme . Multe , nenumarate chiar ... si mereu altele . Abia dupa 5 luni omul a reusit sa-si recupereze actele ..... ma rog , ce-a mai reusit sa recupererze din ele . Intre timp , Finantele initiasera procedura de faliment pentru firma respectiva . Consecinte ? Obligatiile fiscale erau neplatite de cu 2 ani in urma , firma trebuind sa le achite din nou cu majorarile si penalitatile aferente . Reconstituirea nu doar a evidentei contabile cu doi ani in urma ci si a multora din documentele primare . Bani platiti contabilului ( de data asta chiar nu stiu daca economist sau doar contabil :thumbup: ) care a refacut evidenta , pentru ca nimeni nu munceste gratis .
Firma este in continuare in executare silita , pentru ca n-a reusit sa-si revina .
Contabilul care a adus-o in starea respectiva a fost dat in judecata , procesul este pe rol de mai bine de 6 luni si numai dumnezeul justitiei romane stie cand si cum o sa se termine .
O precizare : domnul economist care si-a batut joc de firma este expert , membru CECCAR . Isi contruieste vila cu piscina si , sa nu-mi spuneti ca-i treaba lui ( date fiind circumstantele ) de unde are bani pt asta .

So , cu scuzele de rigoare pentru subiectivitatea-mi ( pagubitul patron imi e bun prieten ) , fac o ultima precizare : domnule kesaruus , garda financiara nu ma lasa intr-adevar sa-mi termin hartiile , pentru ca nu-i nevoie . Si multumesc pentru confirmarea , inca odata , a parerii majoritatii despre mine : aceea ca sunt " o femeie ca orice barbat " :lostit (13):

O seara frumoasa tuturor !



#108836 refuzul contabilului de a inapoia actele

Postat de ggf on 22 November 2006 - 02:44 PM in Arhiva

Vezi postareakesaruus, la Nov 21 2006, 03:07 PM, a spus:

Poate ca intradevar a avut probleme.
Sau poate ca invata pentru examenul de consultant fiscal si nu are timp de scris hartii.
Exista intotdeauna o explicatie. Si pana la sfarsitul anului are oricum timp sa le termine... :cool:


Uimitor !!!!! Si vrem sa fim respectati profesional ?!
Dupa parerea mea , un contabil care gandeste asa face faima proasta breslei .
Dumneata , domnule contabil kesaruus , ai impresia ca daca iti vine Garda Financiara in control si te gaseste cu actele " neterminate " te lasa in plata domnului si vine la sfarsitul anului sa vada daca le-ai terminat ? Si mai crezi dumneata domnule " contabil " ca pentru declaratii nedepuse in termen te iarta Admin Fin pt ca ai timp " sa le termini pana la sfarsitul anului " ?
Sau ca patronului ii convine sa te plateasca lunar iar tu sa-i prestezi serviciul "pana la sfarsitul anului ca ai timp " ???
Daca acea persoana a avut intr-adevar probleme care nu-i lasau timp sa se achite de obligatia pe care si-a asumat-o , trebuia , in mod corect si DEONTOLOGIC , sa lase altcuiva corvoada de a se ocupa de ele .



#108793 Nu mai vreau sa fiu contabil

Postat de ggf on 22 November 2006 - 11:30 AM in Arhiva

Vezi postareazoltan, la Nov 21 2006, 10:46 PM, a spus:

N-are rost sa insiram aici chestiile urate din meseria noastra...au mai aparut prin alte topicuri.
Eu va spun sincer....mie-mi place meseria asta ca barbat, ptr ca sunt intr-o mare de femei, care se mai streseaza si stiti cum e...le mai consolezi, le imbarbatezi... :lostit (13):

:thumbup:



#108787 Controale peste controale (Garda, Administratie)...

Postat de ggf on 22 November 2006 - 10:53 AM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

:lostit (13):
In atributiile Garzii Financiare instra controlul inopinant . Adica , pot veni si de 3 ori pe zi daca lor li se pare ca trebuie :thumbup:
In controalele obisnuie , data fiind termenul de prescriere de 6 luni pentru cele mei multe din lucrarile contabile primare , vin de regula la fiecare 6 luni . Sau nu vin deloc , daca firma nu li se pare interesanta .
Administratia , are alta " felie" de control : taxe , fiscalitate . Si ei pot sa vina in control cel putin trimestrial .
Dupa mine , cu cat vin mai des , cu ata mai bine . Pt ca , un control partial nu prea se baga peste controalele anterioare , asa ca daca au de controlat doar 3 luni , nu stau pe capul meu mai mult de 2-3 zile :biggrin:



#108589 De ce ne subapreciem valoarea profesionala????

Postat de ggf on 21 November 2006 - 11:08 AM in Arhiva

E oarecum de inteles de ce angajatorii cauta , pentru orice fel de job , persoane tinere . Aceste persoane au anduranta mai mare la efort , nu-i asteapta copii acasa si nu au , de regula , altfel de probleme care sa-i cheme acasa dupa 8 h de munca . In plus , persoanele tinere sunt mai motivate sa progreseze profesional . Din pacate , dupa varsta de 40 sau dupa 20 ani de munca , majoritatea se plafoneaza ... si , in meseria asta , trebuie sa inveti tot timpul , iar ritmul pentru efortul intelectual este infernal .
Eu consider ca ar trebui sa invatam "sa ne vindem " . Asteptam de la angajatori sa ne aprecieze capacitatea profesinala si intelectuala , dar ne facem prea putina "reclama " atunci cand mergem la un interviu .
"Aspect fizic placut" nu inseamna neaparat sa arati ca un fotomodel , ci mai degraba sa ai un aspect ingrijit si o atitudine decenta , pentru ca , e posibil ca prin natura postului ocupat , sa reprezinti imagine firmei pentru partenerii de afaceri ai acesteia ( daca esti sef contabil sau dir.ec de ex. ) .
Well ... oricat as bate campii pe tema asta , ma intorc tot la convingerea pe care am scris-o anterior : daca nu te respecti , nu te poti astepta la respect . Si in ce fel ma respect ? Fiind un bun profesionist , avand grija atat de intelectul meu cat si de aspectul fizic ( aviz doamnelor care considera ca dupa o anumita varsta nu mai conteaza cum arati si domnilor care cred ca , daca au 10 diplome in buzunar nu mai conteaza daca umbla cu pantalonii sifonati ) .
Sper ca n-am deranjat pe nimeni cu cele scrise . Realitatea are multe fete , iar eu cred ca trebuie vazute toate .....



#107748 facerea de bine

Postat de ggf on 16 November 2006 - 10:30 AM in Arhiva

Nu sunt o persoana foarte religioasa , insa cred ca in Biblie , Noul Testament , am citit o remerca de genul - ca sa ajuti un om flamand , nu-i da un peste sa manance ci invata-l se pescuiasca .
Un ajutor , fie si in bani , nu rezolva problema cuiva decat pe moment . Nu sunt in masura nici sa judec , nici sa dau solutii . Insa , cred ca practici de genul jiji , adica hai sa-ti platesc eu toate nevoile si tu sa stai cu mainile in san , nu ajuta ci , dimpotriva , fac mult rau pe termen scurt si lung ....
Incerc sa fiu coerenta fara a trece la exemple concrete , generate de propria-mi experienta , destul de neplacuta dealtfel . Bunatatea este considerata in societatea de azi o slabiciune si confundata cu naivitatea sau , si mai rau , cu prostia . De acord , cand faci un bine din tot sufletul , nu astepti recompensa . Dar , te astepti ca , cel putin , sa nu fii ranit .

Pentru Lexus :
Cu ceva vreme in urma , eram membru al unui grup profesional ( lucram in domeniul designului pe acea vreme ) , care numara cateva sute de oameni de prin toate colturile lumii . Cuiva ii venise ideea de a sprijini pe acei dintre care au probleme , drept pentru care s-a deschis un cont bancar , administrat de trei persoane numite de comun acord . Numarul contului a fost comunicat tuturor si fiecare depunea in cont atat cat isi permitea, cand isi permitea .... Lunar , se publica pe siteul grupului situatia contului si o copie a extrasului bancar , pentru confirmare . Cererile de ajutor erau publucate tot pe site si , ne straduiam sa le documentam cu informatii clare si obiective , ca sa evitam pacalelile . Stiu ca au fost ajutati oameni cu probleme reale . Personal , nu-mi permiteam sa contribui cu mai mult de 100 -200 mii lei pe luna , insa se colectasera sume frumusele la un moment dat ......
Cam atat despre asta .... s-auzim de bine :angry:



#107370 deductibilitate chelt.

Postat de ggf on 14 November 2006 - 09:28 AM in Arhiva

Cer scuze , iar mi-au scapat degetele aiurea pe taste :angry:

Revenind :
Un administrator inchiriaza firmei masina personala , un mercedes ultimul tip . Contractul de inchiriere este legal , chiria stabilita destul de mare si nu include cheltuielile cu intretinerea masinii , acestea intrand insa tot in sarcina firmei printr-o clauza a contractului . La un control cheltuielile cu chiria nu sunt considerate deductibile ci sunt tratate ca dividend . Argumentul ? Cheltuielile , pentru a fi deductibile , trebuiesc sa fie efectuate in scopul obtinerii de venituri si , sa fie generate de activitati pentru desfasurarea activitatii . So , mercedesul e o masina de lux , nu una de lucru si , cu chiria platita in cateva luni se putea foarte bine cumpara un automobil care sa serveasca nevoilor firmei .
Aceeasi poveste cu chelt de protocol insemnand whisky ( am scris bine ? :biggrin: ) sau trabucuri sau mai stiu eu ce fineturi , care sunt considerate cheltuieli de lux .....



#107368 deductibilitate chelt.

Postat de ggf on 14 November 2006 - 09:18 AM in Arhiva

Vezi postareaaikido, la Nov 13 2006, 12:16 PM, a spus:

Otilia,
Nu cred ca vreun organ fiscal poate argumenta cu ceva atat timp cat tu ai documente corect intocmite si eventual si contractul de inchiriere aferent, nu? In cazul de fata nu se aplica nici regula preturilor de transfer si nici macar praguri minimale/maximale ale chiriei pe zone/dotari etc.
Lasa ca poate e bun principiul ala " unde legea nu dispune nici noi nu distingem" sau cam asa ceva....ca nu sunt jurist.

Poate ca un organ fiscal nu poate argumenta , dar poate comenta si dispune .....
De ex , un administrator inchiriaz



#107365 De ce ne subapreciem valoarea profesionala????

Postat de ggf on 14 November 2006 - 09:04 AM in Arhiva

Nu poti cere un salariu de 30 mil unei firme mici , care face poate 30 mil CA pe trimestru , asta e clar . Un economist , un contabiul pregatit , daca vrea sa fie remunerat pe masura , cauta sa lucreze la o firma pe masura . Cat despre firmele mici , sunt de acord ca e mai economic sa apeleze la o firma de conta sau sa lucreze cu o PFA decat sa-si angajeze contabil . Nimeni nu te respecta daca nu te respecti , asta-i o conditie elementara .....



#106623 lege399 concedii si indemnizatii

Postat de ggf on 09 November 2006 - 12:31 PM in Arhiva

[quote name='Cris Raicu' date='Nov 9 2006, 12:01 PM' post='106611']
@ggf: Uite un exemplu f simplu; am un sg angajat cu salariul brut de 4000 ron. Limitarea este; 1angajat*12 *330 ron = 3960 ron. Baza de calcul a indemnizatiei va fi 3960 ron, si nu 4000 ron.

Yeah , angajatul tau castiga 4 ron in plus la mutarea asta si o sa-si mai poata cumpara 2 paini , deh !
Angajatii mei insa , cei peste 40 % din totalul ala de 97 al angajatilor , care au salariul brut mai mare de 4.000 ron , ce castiga ? Praf in ochi ......



#106599 imprumut patron

Postat de ggf on 09 November 2006 - 10:58 AM in Arhiva

Cate bordeie, atatea obiceie ....
Pentru contractele de comodat neinregistrate la notar , eu procedez in felul urmator : le inregistrez la Administratia Financiara . Timbrul costa 10.000 lei doar , fiind cu titlu gratuit cu implica declararea impozitului pe venit , iar administratia are cunostinta de ele ... so , "organul" nu poate comenta .



#106594 lege399 concedii si indemnizatii

Postat de ggf on 09 November 2006 - 10:23 AM in Arhiva

Vezi postareaCris Raicu, la Nov 8 2006, 04:52 PM, a spus:

Si art. 6, alin (8) este interesant, mai ales pt cei care au salariile brute per angajat de peste 4500 ron.
Limiteaza baza de calcul a indemnizatie la 12 salarii minime * nr salariati.


12*330*97(de ex ) = 384.120 - cam asta ar fi baza de calcul pt cei cu salarii brute de peste 4500 ron .... vi se pare a fi o limitare ? :angry:



#101476 chirii-investitii

Postat de ggf on 22 September 2006 - 02:17 PM in Arhiva

Si eu cred ca facturarea catre proprietar e cea mai buna solutie .

Nici contul 473 nu prea are ce cauta in ecuatie ......



#101373 chirii-investitii

Postat de ggf on 21 September 2006 - 04:26 PM in Arhiva

Abordarea este interesanta si logica .

Insa , proprietarul cladirii factureaza lunar chiriasului valoarea integrala a chiriei , dar incaseaza doar jumatate din ea .
Daca chiriasul inregistreaza investitiile efectuate tot in contul 612 , nu dubleaza cheltuiala cu chiria ? ( de fapt , jumatate din acea cheltuiala )
Cum inchide chiriasul contul furnizorului cu jumatatea aceea de suma pe care acesta nu doreste sa o incaseze ?

Tratezi operatiunea ori ca o cedare de creanta , ori ca o subventie pentru investitii .

Cam asa stau lucrurile .( cu scuze ca mai babeste de atat nu stiu sa explic ).




Cometa SQL