Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
sofia1975's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


sofia1975's Content

There have been 142 items by sofia1975 (Search limited from 12-December 07)



Sort by                Order  

#172060 cheltuieli nedeductibile la microintreprinderi

Postat de sofia1975 on 12 May 2008 - 07:25 AM in Arhiva

am preluat-o de la alt contabil....este deja micro...indeplineste conditiile,numai ca eu sunt la incepu de drum,am doua cu impozit pe profir si nu stiam cum se procedeaza cu micro...Adica intelesesm eu cum vine treaba dar nu eram sigura,pt ca la celelalte parca e logic v-c=prof/pierd.



#172055 cheltuieli nedeductibile la microintreprinderi

Postat de sofia1975 on 11 May 2008 - 10:25 PM in Arhiva

tocmai am o microintreprindere....si inteleg ca tb sa calc 2.5 asupra veniturilor ...cele din codul fiscal....bun pana aici...dar pt mine la im-p pe profit e clar,venituri -ch=profit brut sau nu
dar aici nu tb sa tin cont de cheltuieli?Nu inteleg!Nu stiu!



#171408 ciment din ungaria

Postat de sofia1975 on 06 May 2008 - 01:30 PM in Arhiva

Vezi postareamarian80, la May 5 2008, 07:09 PM, a spus:

Vezi postareasofia1975, la May 4 2008, 09:04 PM, a spus:

buna ziua...ma confrunt cu o noua problema!
Patronul a adus ciment din Ungaria pentru a-l revinde en-detail prin magazinul lui.Factura este in lb maghiara.Eu ca sa o pot contabiliza ce tb sa fac...va rog cine are de a face cu asa ceva....sa-mi dea cat mai multe detalii....
traducere obligatorie?
cum e cu tva?
plata in alta moneda?
nasooool!


buna ziua
facturica o duci la tradus ...ceva autorizat asa fie...dar de obcei trb sa fie si una in engleza...
la tva ..taxare inversa o scrii in decontul de tva... faci la sf lunii faci o decl intrastat...daca mai are de gand sa faca importuri..de peste 10.000 euro..si la sf semestrului o decl 390
inreg se face la cursul euro al bnr sau la cursul din contractul de vanzare cumparare ( ex 5000 euro * 3.7= 18.500 lei)
371-401-18.500 lei, iar plata la 5124-401- cu, cursul valutar din data respectiva al bnr..sau contract 5000*3.6 18000 lei si ineg dif de curs valutar 665-5124 500 lei - cheltuieli...sau venituri 5124-765
pa





pupiic!



#171326 ciment din ungaria

Postat de sofia1975 on 05 May 2008 - 03:10 PM in Arhiva

NU STIE NIMENI!?



#171251 retineri salariale pentru membrii comisiilor de vot?

Postat de sofia1975 on 04 May 2008 - 09:08 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

ma intereseaza si pe mine.....e o dilema si al noi!



#171250 ciment din ungaria

Postat de sofia1975 on 04 May 2008 - 09:04 PM in Arhiva

buna ziua...ma confrunt cu o noua problema!
Patronul a adus ciment din Ungaria pentru a-l revinde en-detail prin magazinul lui.Factura este in lb maghiara.Eu ca sa o pot contabiliza ce tb sa fac...va rog cine are de a face cu asa ceva....sa-mi dea cat mai multe detalii....
traducere obligatorie?
cum e cu tva?
plata in alta moneda?
nasooool!



#170844 NEBUNIE

Postat de sofia1975 on 25 April 2008 - 11:22 AM in Arhiva

Multumeeeeeeesc !M-am desteptat! :pullhair:



#170825 NEBUNIE

Postat de sofia1975 on 25 April 2008 - 08:10 AM in Arhiva

Mai ...nu sunt perfecta am mai zis-o,sunt in aceasta bransa de jumatate de an....nu am pretentii ca sunt experta in domeniul asta dar sunt unii care :pullhair: .
Lamuriti-ma si pe mine....o soc...comert cu amanuntul,micro,cum tb sa contabilizeze incasarile(monetarele) nu cu ajutorul lui 411.?De ce nu exista in balanta facauta de fostul contabil contul 411.Imi scapa ceva?



#170685 Impozit profit - Sponsorizare

Postat de sofia1975 on 23 April 2008 - 01:55 PM in Arhiva

aproximativ aceeasi problema o am si eu!tocmai am preluat o contabilitate si in evidentele din dec 2007, 121 are sold creditor deci are pierdere....fostul contabil
are pe fiecare luna o evidenta ,o fisa cu ch. si ven..In anul 2008 pe cele trei luni imi iese profit si nu stiu ce sa fac,declar profitul si numai tin cont ca am de recuperat sau declar 0 si tin cont ca tb sa recuperez...



ajutati-neeeee,va rog!

Vezi postareabrenda_sv_ro, la Apr 23 2008, 02:48 PM, a spus:

In declaratia 100 se declara impozitul aferent trimestrului 1, indiferent daca ai platit in plus, daca in trimestrul anterior ai avut de recuperat impozit. Diferenta de care zici tu se va vedea in fisa fiscala a firmei respective de la Administratia Financiara.



buna...am inteles pe jumatate...declar profitul pe trim 1 .2008,constitui si platesc impozitul pt trim 1.dar daca te iei dupa soldul lui 121 si calc.16% numai ies boabele



#170332 cladiri

Postat de sofia1975 on 19 April 2008 - 01:54 PM in Arhiva

Vezi postareanopris, la Apr 18 2008, 02:19 PM, a spus:

Trebuie calculat daca impozitul pe persoana fizica este mai mic. Se plateste pe suprafata desfasurata, cu un spor daca e mai mare de 150 mp si cu un alt spor daca este a 2-a sau a 3-a proprietate imobiliara a patroanei, daca nu e inchiriata. Iar daca cladirea ramane la persoana juridica va trebui sa faca o reevaluare la fiecare 3 ani.

Cladirea se poate vinde si neamortizata integral.
In ce priveste pretul, acum vreo 2 ani era obligatorie o reevaluare la momentul vanzarii (daca nu se vindea printr-o firma de imobiliare). Acum nu am mai gasit aceasta restrictie dar nici nu cred ca se poate vinde la orice pret vrea patronul. Trebuie sa fie un pret al pietei, totusi. Cred ca scrie pe undeva despre asta. Sau, ca sa nu aveti probleme, vindeti prin firma de imobiliare.

Art.141 (2) f) din Codul fiscal spune ca daca cladirea nu e noua, nu se datoreaza TVA la vanzare.

Dupa vanzare se poate face contract de inchiriere sau contract de comodat.
Anumite cheltuieli revin in sarcina proprietarului, nu a chiriasului.
Investitiile pe care le face firma la o cladire inchiriata, trebuie amortizate pe durata contractului, iar in contract trebuie stabilit ce se intampla cu aceste sume la terminarea contractului.

Astea sunt aprecieri pur personale, eu neavand un astfel de caz. Sa asteptam informatii mai sigure de la cei care sunt mai cunoscatori ai problemei.
multumesc mutl pentru informatiile date si pt parerile tale! In legatura cu imp stiu sigur ca are de plata un milion ,doua la pers fiz,,pe cand la pers jur. are 30 mil pe an,pentru ca se calc procentul aprobat de cons local adica 1,5 la valoarea contabila.Nu stiam daca se poate vinde neamortizata integral....cladirea e noua...de prin 2006 si aveam impresia ca nu ai voie sa vinzi sub valoarea ramasa neamortizata.Asa credeam eu!Nu va vinde prin imobiliare pt ca va fi proprietar administratorul adica de pe pers jur pe numele lui!(tot el) S-a inteles?
Deci cladirea e noua...atunci tb sa fac articolul si cu 4427?Ne-am gandit sa facem contract de comodat ca sa nu mai platim impozit pe venitul din chirii!
Va rog frumos daca stie cineva sa ma sfatuiasca,amanunte pe care nu le stiu....alte chichite...spuneti-mi!De luni patronul umbla sa faca aceasta tranzactie si sigur ma va intreba ce sa faca!Iar eu nu prea stiu multe sa-i zic!Am mai zis ca apoi pleaca in Italia si daca am vreo problema , de unde sa-l iau?



#170247 cladiri

Postat de sofia1975 on 18 April 2008 - 11:47 AM in Arhiva

NU MA AJUTA NIMENI?



#170144 cladiri

Postat de sofia1975 on 17 April 2008 - 11:21 AM in Arhiva

cand zici ca e ok cu evidentele mai apare cate ceva!patroana are cladirea in care functioneaza pe societate,avand o valoare mare,impozitul la bugetul local este in jur de 60 mil/an.Dansa vrea sa faca contract de vanzare cumparare intre societate si ea,sa figureze pe pers. fiz.---sa plateasca mai putin impozit
Problema mea este ca ea nu este amortizata integral(are doar vreo doi ani) si nu stiu cum sa contabilizez,cum fac cu tva,la ce valoarea pot s-o vand?Si daca facem contractul si apoi ea vrea sa modernizeze localul...ca sa poate sa puna cheltuielile pe care le face tb sa faca contract de comodat?Merge asa?
Va rog sfatuiti-ma daca puteti cat mai repede,pt ca ea vrea in cateva zile sa rezolve ca apoi pleaca in Italia....si eu nu stiu ce sa fac!?



#169788 contabil sef

Postat de sofia1975 on 14 April 2008 - 09:44 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

nimeni din aceasta breasla nu a intimpinat o situatie asemnatoare?



#169625 contabil sef

Postat de sofia1975 on 12 April 2008 - 09:26 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

auzi cica scrii sefului ce presupune activitatea unui contabil in general...prezintui fisa postului...si prin asimilare iei indemnizatie de conducere.......dar trebuie sa te faci ca nu stii ca in legea functionarului public contabil sef e o functie publica de conducere si se ocupa numai prin concurs?



#169248 legislatie costuri salariale institutii publice

Postat de sofia1975 on 09 April 2008 - 03:11 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Vezi postareasimonat30a, la Apr 9 2008, 12:46 PM, a spus:

Vezi postareasofia1975, la Apr 8 2008, 05:23 PM, a spus:

Vezi postareasimonat30a, la Apr 8 2008, 02:17 PM, a spus:

:frusty: Ma pregatesc pentru o actiune de solicitare de marire de salariu si de reglare a modului de acordare a primelor, sporurilor, indemnizatiilor etc. cuvenite. In acest context va rog sa ma ajutati indicandu-mi, in afara contractului colectiv de munca si a celui individual, care este legislatia aplicabila pentru acordarea salariilor (inclusiv a plafoanelor inferioare si superioare) si altor prime, sporuri, indemnizatii samd.
Scuzati limbajul nespecializat, nu sunt contabil dar vreau sa inteleg lucrurile si putina "cultura generala" nu strica nimanui.

Multumesc anticipat! :pullhair:
lucrezi intr-o institutie publica?

Partial da.
asta cu partialul nu stiu cum e!
dar BUGETARII nu pot cere mariri de salariu pt ca asa vor ei sau pt ca li se pare ca muncesc mult.Totul se bazeaza pe legi,normative...
Vrei sporuri ,prime indemnizatii...vezi unde te incadrezi,daca esti intru-un sindicat...
marire de salariu?Doar daca indeplinesti conditiile cumulative prevazute in legile speciale(nu-mi vine in minte acum nr....)Altfel nu vad cum!Sau poate nu am inteles bine!?



#169172 stimulente

Postat de sofia1975 on 09 April 2008 - 09:44 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

alte pareri?

nu lucreaza nimeni direct in sistem ca sa-mi spuna cum procedeaza alte institutii?



#169105 legislatie costuri salariale institutii publice

Postat de sofia1975 on 08 April 2008 - 04:23 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Vezi postareasimonat30a, la Apr 8 2008, 02:17 PM, a spus:

:frusty: Ma pregatesc pentru o actiune de solicitare de marire de salariu si de reglare a modului de acordare a primelor, sporurilor, indemnizatiilor etc. cuvenite. In acest context va rog sa ma ajutati indicandu-mi, in afara contractului colectiv de munca si a celui individual, care este legislatia aplicabila pentru acordarea salariilor (inclusiv a plafoanelor inferioare si superioare) si altor prime, sporuri, indemnizatii samd.
Scuzati limbajul nespecializat, nu sunt contabil dar vreau sa inteleg lucrurile si putina "cultura generala" nu strica nimanui.

Multumesc anticipat! :pullhair:
lucrezi intr-o institutie publica?



#169104 contabil sef

Postat de sofia1975 on 08 April 2008 - 04:22 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Vezi postareaeliotys, la Apr 8 2008, 02:43 PM, a spus:

In statul de functiuni care se aproba prin hotarare a ordonatorului principal de credite trebuie sa fie prins atat postul cat si indemnizatiile si sporurile platite (iar in dreptul fiecaruia/fiecareia trebuie sa existe si actul normativ care permite acordarea respectivului drept).

Daca acestea sunt datele problemei sigur nu e tocmai cuser. Bilantul cine-l semneaza ca trebuie musai o persoana cu studii economice ca banuiesc ca "om' primar' nu-si asuma raspunderea pt datele inscrise acolo.
in statul de functii sunt prevazute doar posturile (cu studii medii,cu studii superioatre,de executie... si denumirea lor,...referent,inspector consiler,auditor) in acest caz este de executie cu siguranta,iar sporurile si indemnizatiile se stab numai in baza unor legi,de ex a salarizarii.Dar repet atat timp cat nu ocupa o functie de conducere ci una de executie,chiar daca e cu studii superioare,primeste indemnizatie de contabil sef.Actul normativ care permite acordarea acestei indemnizatii este cel al salarizarii functionarilor publici...dar repet contabilul sef fiind o functie publica de conducere se ocupa doar prin concurs...eu asa am citit....ori cum ocupi o functie publica de executie si primesti spor de conducere....?


poate ma lamuresti!
mersi oricum de interventie....
oricum am sunat la agentia nationala a functionarilor publici si mi s-a spus ca nu e corect
insa ma gandesc ca asa cum cunt in tara asta fel si fel de persoane competente sau mai putin...nu stiu cat a inteles ce am prezentat....



#169013 contabil sef

Postat de sofia1975 on 08 April 2008 - 08:32 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

[asa m-am gandit si eu....studiind legea functionarului public si celelalte acte normative care fac referire la modul de organizare a concursului,conditii de participare.....etc,mi s-a parut anormal sa iei bani pur si simplu in baza unei decizii a primarului.Tin sa te anunt ca dispozitiile acestea ajung la Marea Prefectura,cei de acolo au zis ca ,.......""Curtea de conturi va gasi aceasta neregula"".Si cum am vazut cum se fac controalele astea...noi ramanem prosti,iar altii ia bani pe seama contribuabililor.



#168993 contabil sef

Postat de sofia1975 on 07 April 2008 - 09:42 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

ati mai auzit ca intr-o institutie publica(de la tara) unde nu exista in organigrama organizat serviciu si normal birou de contabilitate ci doar un compartiment in care se includ cei care au atributii cu resursele umane veniturile executarile silite,chetuieli,sa fie o persoana care ia indemnizatie de sef contabil doar printr-o decizie/
adica nu se ia in calcul ca nu exista in organigrama un post de conducere...si primeste aceasta indemnizatie fara a participa la un concurs pentru un post de conducere?
suntem toti subordonati primarului....
si totusi o persoana ocupa functie de executie si primeste indemnizatie de conducere!
nu inteleg!
conform legilor in vigoare...referitor la functionarii publici orice functie de conducere se ocupa prin concurs!
ati mai auzit de aceasta anomalie?
Imi scapa mie ceva?
sau daca curtea de conturi vrea sa vada e bine daca nu...buna ziua?!



please....cine stie ceva...sa ma lamureasca...sau daca stie o cale de a clarifica aceasta situatie,...sa -mi scrie!
nu mi se pare normal sa fie unul cu mapa si 10 cu sapa
o lume corupta...mizera....si de hoti care traiesc pe banii contribuabililor!
lumea plateste impozitul si altii fura.......



#168942 stimulente

Postat de sofia1975 on 07 April 2008 - 01:55 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

am o dilema!
conform Ord.92 /2003 privind colectarea creantelor fiscale ,persoanlul cu atributii in colectarea creantelor fiscale pot avea dreptul la stimulente,15% din executari,..tra,la,....Fondul se constituie cu aprobarea ordon,atorului principal de credite.
In cadrul institutiei unde lucrez exista un compartiment ...nu birou...nu serviciu..ci un compartiment numit..." contabilitate,evid.patrimoniu,venituri,colectar creantelor locale...."un nume pompos in care sunt peroane care au numai atributii de contabilit sau numai de colectare a veniturilor.....
nedumerirea este ca, daca sunt clar specificate atributiile fiecaruia in fisa postului,dreptul la stimulente il poate avea doar cei care au atributii de colectare nu si cei de la cheltuieli!
insa in institutia noastra au luat banii pe munca noastra si persoana care gestioneaza cheltuielile,patrimoniu,resurse umane...etc.

ce dumnezeu!
nu e clar ce inseamna administrarea creantelor fiscale ?
voi ce parere aveti?

heeeelp
chiar nimeni nu poate sa-mi spuna ce parere are?

UNDE SUNT BUGETARII?



#168817 Credit bancar termen scurt

Postat de sofia1975 on 05 April 2008 - 09:08 PM in MONOGRAFII CONTABILE

CREDIT PE TERMEN SCURT! :pullhair:

nu este nimeni care a avut ceva asemanator?
e urgeeent!
heeeelp!



#168775 reducere comerciala

Postat de sofia1975 on 04 April 2008 - 09:36 PM in Arhiva

buna...stiu ca mai sunt topicuri cu asa ceva dar m-am ametit ataea rapsunsuri...si nu stiu care s-ar adapta la cazul meu
am o factura de marfa si mi se da disc. o suma anume la total factura,care e evidentiat clar pe factura implicit tva
cum inreg.
marfa e facturata la pret fara tva= 284.4,tva= 54.03,total =338.43
apoi la sfarsitul facturii da reudcerea 371=47.4,la 4426=9
total fina factura
371=237
4426=45.03
401=282.03



cum sa le limpezesc?



#168651 Credit bancar termen scurt

Postat de sofia1975 on 03 April 2008 - 09:41 PM in MONOGRAFII CONTABILE

as vrea sa-mi limpezeasca mintea un pic cineva.....
firma la care lucrez...are un imprumut in dolari,deci am trei estrase..cont curent in lei,cont curent in val,si extrasul la contul cu imprumutul.Nelamurirea mea este ca nu stiu cum sa inregistrez tranzacxtiile pe care le face admin ...de ex.
depune in contul curent in lei 500 lei....cica banca face o licitatie si ii transforma in valuta la un curs a lor de ex. de 3.5 lei/$,dupa cum as intelege eu,banii ii vireaza in cont curent in val si apoi in contul de imprumut defalcat rata si dobanda
care e insiruirea de articole contabile
daca cineva are asa ceva,va rog sa ma ajutati
multumesc anticipat!



#168649 caiet sarcini licitatie

Postat de sofia1975 on 03 April 2008 - 09:34 PM in MONOGRAFII CONTABILE

nu ma asteptam la 628
totusi nu e chelt exec de terti...
este o alta taxa la bugetul local
credeam ca 635 =447
ce zici?




Cometa SQL