Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mgabi's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


mgabi's Content

There have been 1000 items by mgabi (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#263079 declaratii firma fara activitate

Postat de mgabi on 20 June 2014 - 02:46 PM in Arhiva

Asa este, scapi si cu amenda mai mica pentru declaratia de inactivitate.
(nu este platitor de tva, macar a scapat de 300 )

Dar sa stii ca tot te alegi cu amenda, sanse sa scapi doar cu avertisment sunt cam mici acum cand ii impinge pe toti sa colecteze taxe.



#263047 declaratii firma fara activitate

Postat de mgabi on 19 June 2014 - 10:33 PM in Arhiva

Declaratia 100 trimestrial, decl.094 si bilantul anual.
Anul acesta (pt.2013) ai scapat de 392 ca nu s-a mai dat pe 0.

PS: verifica totusi vectorul fiscal, sa n-ai surpriza sa fie bifate si salariile pe acolo!



#263157 declaratii firma fara activitate

Postat de mgabi on 25 June 2014 - 03:46 PM in Arhiva

Am scris eu aiurea , cred ca nu gandeam in parametrii la ora aceea. Bine ca ai sesizat.

Nu la 094 ma gandeam, ci la 392 (B-ul), pentru ca fiind infiintata in 2013, m-am gadit ca a avut ceva achizitii la infiintare, macar stampila firmei.

Daca nu exista nici achizitii pe firma, atunci dispare si 392 din lista (bine ca au modificat si nu s-a mai depus pe zero!)



#249177 tva prestari servicii intracomunitare

Postat de mgabi on 07 June 2012 - 11:34 AM in Arhiva

Codul fiscal.

Masurile simplificate se aplica doar intre 2 platitori de TVA (era si logic !)



#249184 tva prestari servicii intracomunitare

Postat de mgabi on 08 June 2012 - 12:06 PM in Arhiva

La livrari este simplu:
CF, Art.142:
(2) Sunt, de asemenea, scutite de taxă următoarele:
a) livrările intracomunitare de bunuri către o persoană care îi comunică furnizorului un cod valabil de înregistrare în scopuri de TVA, atribuit de autoritățile fiscale din alt stat membru, cu excepția: ....etc.


La prestari de servicii au complicat formularea in stilul caracteristic, dar regula este cam aceeasi in principiu.
Daca intr-o prestare intracomunitara, beneficiarul Nu iti comunica un cod valabil de TVA atunci factura se intocmeste cu tva.

(pentru ca benefeciarul se va considera persoana neimpozabila si atunci locul prestarii este in Romania, unde prestatorul isi are sediul).


CF, Art.33
...
(2) Locul de prestare a serviciilor către o persoană impozabilă care acționează ca atare este locul unde respectiva persoană care primește serviciile își are stabilit sediul activității sale economice. Dacă serviciile sunt furnizate către un sediu fix al persoanei impozabile, aflat în alt loc decât cel în care persoana își are sediul activității sale economice, locul de prestare a serviciilor este locul unde se află respectivul sediu fix al persoanei care primește serviciile. În absența unui astfel de loc sau sediu fix, locul de prestare a serviciilor este locul unde persoana impozabilă care primește aceste servicii își are domiciliul stabil sau reședința obișnuită.
(3) Locul de prestare a serviciilor către o persoană neimpozabilă este locul unde prestatorul își are stabilit sediul activității sale economice. Dacă serviciile sunt prestate de la un sediu fix al prestatorului, aflat în alt loc decât locul în care persoana impozabilă și-a stabilit sediul activității economice, locul de prestare a serviciilor este locul unde se află respectivul sediu fix. În absența unui astfel de loc sau sediu fix, locul de prestare a serviciilor este locul unde prestatorul își are domiciliul stabil sau reședința obișnuită.

Norme la art.133:
(9) În cazul serviciilor pentru care se aplică prevederile art.133 alin. (2) din Codul fiscal, prestate de persoane impozabile stabilite în România, atunci când beneficiarul este o persoană impozabilă stabilită în alt stat membru și serviciul este prestat către sediul activității economice sau un sediu fix aflat în alt stat membru decât România, prestatorul trebuie să facă dovada că beneficiarul este o persoană impozabilă și că este stabilit în Comunitate. Se consideră că această condiție este îndeplinită atunci când beneficiarul comunică prestatorului o adresă a sediului activității economice sau, după caz, a unui sediu fix din Comunitate, precum și un cod valabil de TVA atribuit de autoritățile fiscale din alt stat membru, inclusiv în cazul persoanelor juridice neimpozabile care sunt înregistrate în scopuri de TVA. .....



#249185 tva prestari servicii intracomunitare

Postat de mgabi on 08 June 2012 - 12:20 PM in Arhiva

Vai, m-am prostit de tot, acum am vazut ca era o reparatie la bun MOBIL!!! Cred ca-mi trebuie un concediu!

Are dreptate lexi, este considerat export - daca beneficiarul isi desfasoara activitatea intr-un punct fix in afara uniunii-
sau prestare intracomunitara -sediul social, daca nu isi desfasoara activitatea intr-un punct fix in afara uniunii.

Deci este factura fara TVA.



#229459 Impozitare tichete de masa?

Postat de mgabi on 05 August 2010 - 05:24 PM in Arhiva

PS: Orice sume platite DUPA incetarea contractului, se inregistreaza ca FF2.
Deci nici vorba de deduceri pentru sume platite dupa ce pleaca.



#229458 Impozitare tichete de masa?

Postat de mgabi on 05 August 2010 - 05:19 PM in Arhiva

Vezi postareachepito, la Aug 5 2010, 12:26 PM, a spus:

Si asteptati-va acum la multe surprize la declaratia CAS. Sper ca nu credeti cumva ca bonurile vor fi luate in seama ca venit atata timp cat la ele nu se retine CAS. In schimb in fisa fiscala da, ca doar s-a retinut impozit. Asa ca trebuie brut cu bonuri, brut fara bonuri, multe campuri si marunte in structura fisierului. De ce sa fie simplu cand poate sa fie complicat.


Nu este (si nici nu a fost) chiar identica baza da calcul a CAS cu venitul care intra in calculul impozitului.

Nu stiu de ce va tot vaitati atata, ca exista de vre-o 7 ani in CF notiunea de "avantaje in bani sau in natura" .... unde intrau vestitele telefoane, reduceri de preturi, masini pentru uz personal etc. Acum mai adaugam si tichetele astea nenorocite tot acolo.
Iar avantajele acestea nu intra in baza de calcul a contributiilor.

Desi eu personal, le-as pune pe cota cheltuieli sociale .... si bineinteles as plati impozit le ele ... ca sigur depasesc cei 2% si devin cheltuiala nedeductibila
:lnr (1):
Adica suporta societatea impozitul, nu angajatul. Oare cat i-ar deranja pe cei de la fisc asta ??? :laugh:



#259633 pot tine contabilitatea ?

Postat de mgabi on 11 January 2014 - 02:08 PM in Cum poti deveni contabil

Cu contract de munca poti tine contabilitatea la orice firma.

Cu contract de prestari servicii (extenalizat adica), doar la microintreprinderi, CA<65000euro



#275879 pot tine contabilitatea ?

Postat de mgabi on 30 September 2016 - 02:28 PM in Cum poti deveni contabil

Functia nu conteaza, importanta este pregatirea (studiiile). Din ceea ce spui rezulta ca nu esti contabil expert (inca).
Suna ciudat contabil sef (seful cui???), parca suna mai bine economist.

Nu are importanta ca tu faci declaratiile, raspunderea apartine biroului de contabilitate (ca entitate) conform legii... si apoi expertului din cadrul biroului ... si abia la urma tie (tu esti doar un angajat care are raspunderi conform fisei postului, intre care nu se poate afla si conducerea evidentei contabile a clientilor pentru ca nu esti membru CECAR)

Parerea mea!

PS: Nici la firmele care au un economist angajat nu se infiinteaza post de director economic daca nu exista si alti angajati subordonati ... decat daca vor sune "cool" :laugh: .
PS2: Economist inseamna mai mult decat contabil (fie el si sefulet!) ... mult mai mult.



#257037 pot tine contabilitatea ?

Postat de mgabi on 23 August 2013 - 12:26 PM in Cum poti deveni contabil

Orice persoana cu studii superioare economice poate tine contabilitatea la micro (cu CIM sau contract civil) sau la orice firma,indiferent de marime, daca are incheiat contract de munca cu acea societate (cu 1 ora de exemplu).

Ai nevoie de expert (atentie "contabil autorizat " n-are nici o valoare!) doar daca vrei sa sa lucrezi ca PFA, externalizat.



#273127 CIEL

Postat de mgabi on 08 March 2016 - 10:28 PM in Arhiva

Cum adica s-a preluat???

Spune cu ce contare.



#273231 CIEL

Postat de mgabi on 11 March 2016 - 05:20 PM in Arhiva

Vezi postareamgabi, la 09 March 2016 - 02:50 PM, a spus:

O balanta are egalitate, deci un sold creditor dublat se regaseste si intr-un sold debitor marit.

Repet, inseamna ca ai si un debitor dublat.
Care-i impricinatul?



#273149 CIEL

Postat de mgabi on 09 March 2016 - 02:50 PM in Arhiva

O balanta are egalitate, deci un sold creditor dublat se regaseste si intr-un sold debitor marit.
Sa inteleg ca nu ai egalitate in balanta de 6 ani ??


PS: N-am inteles ce inseamna redeschiderea anului (ai inchis/validat perioada si apoi ai redeschis-o pentru lucru sau ce sa inteleg?) S-au te referi la initializarea/deschiderea lunii ianuarie ?



#267609 Registrul de casa

Postat de mgabi on 25 March 2015 - 12:18 PM in REGISTRE NECESARE / OBLIGATORII

Dispozitia o faci atunci cand ii dai banii.

La 5311 iti trebuie analitice daca ai 2 puncte de lucru.
Analiticul 542 este al persoanei care primeste avansul, nu are legatura cu punctul de lucru. Vrei sa faci 2 analitice pentru acelasi buzunar :laugh: ?



#264187 Registrul de casa

Postat de mgabi on 09 September 2014 - 09:24 AM in REGISTRE NECESARE / OBLIGATORII

In Ordin scrie la chitanta ca se foloseste doar pentru incasari ... nu cred ca este corect sa faci plati cu chitanta!

2. Se întocmește în două exemplare, pentru fiecare sumă încasată, de către casierul unității și se semnează de acesta pentru primirea sumei.

Pentru plati se foloseste doar in cazul platilor in valuta si se emite chitanta in valuta, aceea este singura la care scrie ca se foloseste pentru incasari/plati.

Daca voi stiti alte reglementari , ar fi bine-venita precizarea. Mie personal, mi se pare mai comod sa tai chitanta pentru facturile de retur cu numerar, ca sa nu chemi delegatul cu chitanta la el, sau sa faci DP ... dar n-am gasit "portita" legala.



#267281 Registrul de casa

Postat de mgabi on 08 March 2015 - 10:44 AM in REGISTRE NECESARE / OBLIGATORII

Da, este corect.



#277205 Registrul operatorilor intracomunitari

Postat de mgabi on 23 January 2017 - 10:56 AM in Impozitare - TVA

Nu se schimba regulile de facturare/inregistrare ... doar obligatia de inscriere in ROI dispare (pentru ca oricum era o aberatie, nu era normal sa te inregistrezi in 2 locuri ca fiind platitor de TVA!)



#255945 Registrul operatorilor intracomunitari

Postat de mgabi on 25 June 2013 - 10:44 AM in Impozitare - TVA

Nu este export, este livrare intracomunitara si se factureaza fara TVA, sunt scutite de tva livrarile catre platitori din UE.



#256701 Monografie constructii

Postat de mgabi on 03 August 2013 - 12:30 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Este bine cum ai facut ...

PS: N-ai "cumparat" cu plata in rate ... faci confuzie de termeni. Cand cumperi ceva, esti proprietar pe ceea ce ai cumparat!
Tu doar ai platit niste avansuri, in rate si ai probabil un contract sau o intelegere scrisa pentru aceasta. De cumparat, vei "cumpara" atunci cand vei face factura/contractul final si vei deveni proprietar.

Nu confunda proprietatea cu posesia. Poti fi proprietar fara sa ai posesia (marfa va ajunge peste 10 zile) , la fel cum poti avea posesia fara sa fii proprietar (aviz de expeditie).



#265567 control ITM

Postat de mgabi on 08 December 2014 - 11:24 AM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Sunt de parere cu Otilia: ati trecut in mod fals in CIM locul de desfasurare a activitatii.

In rest, daca n-ati delegat competentele, contractele se intocmesc si se transmit la sediul social. Si tot la sediu se pastreaza.

Personal as tine la sediul social un contract si unul (sau o copie) la pct.de lucru ... pentru ca la un control iti vor cere dosarele de personalsi va trebui sa le aduci!



#261489 Monografie agentie de turism

Postat de mgabi on 27 March 2014 - 09:12 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Depunerea de numerar la banca (indiferent daca depui in contul tau sau in contul IBAN al unui furnizor/client) nu este plata in numerar ci este considerata operatiune bancara.

In concluzie, nu intra in calculul acelei limite de 5000 (10.000 pe total)



#282763 Monografie contabila in domeniul agricol/silvic/zootehnic

Postat de mgabi on 24 February 2018 - 10:51 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Da, asa as face eu.
Cu observatia ca as folosi analitice distincte la 711, de ex: 711.incurs si 711.recolta, altfel nu o sa ai soldurile clare si verifici mai greu.



#282743 Monografie contabila in domeniul agricol/silvic/zootehnic

Postat de mgabi on 21 February 2018 - 08:42 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Nu se face 345=331!

Ai 711.lucerna=331 (prod.in curs)
si 345=711.recolta (cu fiecare recolta)



#282749 Monografie contabila in domeniul agricol/silvic/zootehnic

Postat de mgabi on 22 February 2018 - 10:08 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Pai ce cheltuieli sa-ti scada automat ???

Cheltuielile sunt deja scazute pe masura ce apar (6xx =401 de ex)




Cometa SQL