Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Voicu Rogojan's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


Voicu Rogojan's Content

There have been 35 items by Voicu Rogojan (Search limited from 12-December 07)



Sort by                Order  

#236663 PFA - Registrul operatorilor intracomunitari

Postat de Voicu Rogojan on 05 February 2011 - 05:49 AM in Contabilitate PFA

Buna ziua,

Doresc sa ma inscriu in ROI, pentru a putea sa imi achizitionez niste produse din UE. Si, eventual , pe viitor daca voi presta servicii in alte tari din UE.

Sunt PFA, neplatitor de TVA, pe venit real

As dori sa stiu daca pentru inscrierea in Registrul Operatorilor Intracomunitari, devin obligatoriu platitor de TVA? Sau doar primesc un cod cu "RO" in fata pe care sa il folosesc pe facturile catre UE ?

As dori sa stiu, pot sa raman in continuare neplatitor de TVA si inregistrat in ROI ? Mentionez ca nu voi depasi suma de 10.000 EUR, ca produse achizitionate si nici ca incasari .

Va rog sa nu imi dati paste din lege, ca am citit legea si nu am inteles nimic din ea :)
Va rog, de asemenea, sa nu ma "sfatuiti" sa angajez un contabil ,pentru ca, atunci, nu veneam pe forum sa va cer lamuriri.
Va rog, de asemenea, sa nu ma sfatuiti sa ma duc la Asistenta Contribuabili, ca am fost deja de vreo 5 ori si nu m-au ajutat cu nimic.

Multumesc,
Voicu Rogojan



#236690 PFA - Registrul operatorilor intracomunitari

Postat de Voicu Rogojan on 05 February 2011 - 08:49 PM in Contabilitate PFA

Vezi postareaG David, la Feb 5 2011, 06:55 PM, a spus:

Daca o firma neinregistrata ca platitoare de TVA efectueaza achizitii de bunuri cu o valoare mai mare de 10.000 de euro dintr-o tara din Uniunea Europeana, trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA, conform art. 153.1, printr-o procedura speciala, numai pentru aceste operatiuni intracomunitare.
PFA va fi obligata sa plateasca TVA calculata asupra valorii achizitiilor intracomunitare, fara a avea dreptul sa deduca TVA aferenta acestei operatiuni. De asemenea, persoana impozabila are obligatia depunerii unui decont special de TVA (301) pentru declararea achizitiei intracomunitare respective, precum si declaratie recapitulativa (390).

Am inteles. Dar daca presteaza un PFA neplatitor de TVA servicii catre o firma din UE? Primeste codul "RO", si nu plateste TVA mai departe?

Best Regards,
Voicu Rogojan



#239173 Cheltuieli cu pregatirea profesionala - facultate

Postat de Voicu Rogojan on 08 March 2011 - 03:51 AM in Arhiva

Buna ziua,

O intrebare am si eu. Daca sunt PFA, cu CAEN principal 6311 - Prelucrare informatica a datelor, dar am si alte 2 CAEN-uri (Service si Consultanta IT) si doresc sa urmez o facultate de profil: Facultatea de Informatica - Universitatea BAbes Bolyai sau Facultatea de STiinte Economice - specializarea informatica economica, pot sa deduc taxa de scolarizare? (2500-3000 ron / an) cat si cheltuielile de admitere?

Si daca da, cum fac? Cer la facultate factura? Sau contract de sponsorizare?

Eu am obtinut PFA-ul in baza unui atestat Microsoft, si doresc sa ma perfectionez prin a obtine o diploma de licenta de la universitatea babes-bolyai in informatica sau informatica economica. Banuiesc ca ar trebui sa fie deductibile cheltuielile cu studiile.

Corectati-ma daca gresesc,

Multumesc,
Voicu Rogojan



#229626 FACTURA catre firma din SUA/Canatada

Postat de Voicu Rogojan on 09 August 2010 - 06:11 PM in Arhiva

Buna ziua,

Poate cineva sa ofere un raspuns la aceste intrebari?

Banuiesc ca sunt multi pe acest forum care factureaza societati comerciale din strainatate (UE/non-UE) si nu sunt singur.

Best Regards,
Voicu Rogojan



#229522 FACTURA catre firma din SUA/Canatada

Postat de Voicu Rogojan on 07 August 2010 - 05:51 AM in Arhiva

Buna ziua,

Sunt PFA neplatitor de TVA, cu venitul in sistem real.
As dori sa stiu, care dintre dumneavoastra ati mai emis facturi catre firme din afara UE, daca puteti sa ma lamuriti cu urmatoarele:

1. Am inteles ca trebuie sa emit 2 facturi, una in engleza (invoice) cu suma in EUR/USD si una in romana cu suma convertita in RON la cursul oficial BNR al zilei in care o emit. Este corect?

2. In momentul in care incasez factura in EUR/USD de la clientul meu din New Jersey, SUA, cum o trec in registrul de incasari si plati?
a) In RON, convertit la cursul zilei din data incasarii sau din data facturarii?
b) In USD/EUR in registrul de incasari/plati sau este nevoie de alt registru de incasari si plati in valuta?

3. Trebuie sa duc ceva declaratii suplimentare la fisc in afara de 220/200 ?

Va multumesc anticipat,
Voicu Rogojan



#228430 Inregistrare la cheltuieli bonuri de casa

Postat de Voicu Rogojan on 15 July 2010 - 03:07 PM in Arhiva

Salut,

Se pot inregistra bonuri de casa in registru in limita a 100 RON. Acestea pot fi bonuri de restaurant, benzina, taxi, medicamente. In general sunt bonuri pentru consumabile. Cel putin mie asa mi-a zis contabila.

Vezi postareaDeimara, la Jul 15 2010, 10:25 AM, a spus:

Imi raspunde si mie cineva, va rog?



#216409 !Noul proiect de lege a pensiilor / CAS obligatoriu conventii civile / dr...

Postat de Voicu Rogojan on 12 January 2010 - 03:43 AM in Arhiva

Salut,

Mersi de raspunsuri. Intre timp am aflat pe site la realitatea (nu stiu daca am voie sa postez link), dar voi cita:

Citeaza

După ce vineri anunțase că este posibil să se ridice excepția de la plata CAS-ului în cazul contractelor privind drepturile de autor, șeful de la Muncă face acum un pas înapoi.

Mihai Șeitan susține că "unii s-au inflamat în necunoștință de cauză" și că, de fapt nu era vorba decât despre o idee ce urmează să fie analizată la nivelul ministerelor, după ce a fost prezentată în ședința de Guvern de săptămâna trecută.

Ministrul a mai declarat că măsura e posibil să nici nu fie adoptată. Dar dacă totuși se va adopta, ea va fi inclusă în proiectul noii legi a sistemului de pensii și nu va intra în vigoare decât odată cu acesta, adică cel mai devreme în 2011.

Ca urmare s-ar putea aplica din 2011 cel devreme. Oricum nu stiu daca ar fi chiar ni discutie si PFA-ul, deoarece la PFA (fie ca e contract de prestari servicii sau conventie civila) deja e obligatorie pensia (~30% din cat de clari).

Parerea mea personala e ca pentru mine ca PFA daca fac un contract cu cineva sa-i instalez un Linux, va trebui sa ii cer cu 30% mai mult , sau mi-ar lua 30% din instalare doar pt pensie ? Pai aia cu PFA care au si TVA ce se fac? Impozitele se pot deduce, dar ca PFA mai trebuie sa si traiesti... nu poti sa iti decontezi si ciorapii si hainele si cadourile si iesitu in oras, si mersul la c***e , sau berile ce le bei pe terasa.

De asemenea daca se va aplica celor care obtin venituri exclusive din asta. In situatia asta, oricine isi face un SRL cu minim 2 asociati, se autoangajeaza, isi face contract de muncac u 1 ora / zi (iese la vreo 1/8 din salariul minim pe economie) si plateste un 50 ron. la pensie si la revedere.

Altfel, am da faliment cu totii. Personal (nu vreau sa intru in polemica cu nimeni), dar pe mine pensia e ultimul lucru ce ma intereseaza. Mai ales cu noile reglementari cu iesitul la 65 de ani de pensie. Pentru mine ar fi execrabil sa dau pe langa 16% si 5,5%, sa mai dau 31% din ce castig la pensii. Vorba aia, trebuie sa fim sociali, dar totusi..... sa dai 31% pentru o pensie pe care 90% ai sanse sa NU O APUCI NICIODATA? ....
Am 21 de ani, si personal mi se cam rupe in 16 de pensie, intentionez sa lucrez in Romania doar pana ce termin facultatea. Odata ce-am terminato, adio Romania. Ca orice tanar, am un depozit in banca in care pun cam ... 31% din ce castig pentru calatorii si un master in strainatate. Ca vorba aia, la varsta asta te formezi profesional, nu la 40 de ani.

Mi se pare scarbos sa vina Guvernul si sa imi ia acesti bani chiar acum la tinerete, pentru o pensie de care nu ma prea intereseaza. De altfel nu ma prea intereseaza sa mai fiu cetatean roman in urmatorii 5-10 ani, iar motivele mele sunt impartasite de multi.

De altfel, in IT foarte multi sunt chiar angajati ca PFA deoarece angajarea prin PFA permite plata unui "salariu" cu mult mai bun si mai decent. CAS-urile imense sunt una dintre principalele cauze ale salariilor mici de la noi. Ori munca de programator, inginer de sistem sau developer nu e o munca usoara, si nu e pentru oricine. Singura metoda sa atragi astfel de tineri sa lucreze pentru tine ca si firma romaneasca e sa le dai un salariu decent,nu? Eu garantez oricui, cu 1200-1300 ron/luna nici un absolvent de facultate nu se va angaja, in conditiile ni care are alternative suficiente in tarile occidentale. Pe timpul facultatii, din nou nu se va angaja, deoarece munca in IT presupune efroturi mari, iar implica riscul intarzierii absolvirii facultatii. Chiar daca tanarul acumuleaza experienta, el nu isi va risca studiile pentru un salariu mic.
Ori, cu PFA salariul creste cu 30-40%, iar ajunge la un plafon unde un tanar va accepta (cel putin pe timpul facultatii sau in primii ani de experienta) sa lucreze. Angajarea ca PFA in IT e, deocamdata, una din putinele sanse ca un tanar sa aiba parte de un salariu decent. Pe 90% din tineri ii cam doare in 16 de pensia ce o vor primi dupa 65 de ani. Cu nivelul actual de trai, nu prea pauci varsta aia, si daca o apuci, majoritatea avocatilor, contabililor sau informaticienilor batrani lucreaza in continuare si fac bani. Cunosc cazuri.

Numai bine, si raspundeti daca aveti informatii noi,
Voicu Rogjoan



#216329 !Noul proiect de lege a pensiilor / CAS obligatoriu conventii civile / dr...

Postat de Voicu Rogojan on 11 January 2010 - 02:54 PM in Arhiva

Buna ziua,

Vad ca pe foarte multe forumuri inca nu se discuta despre acest proiect de lege, desi este deja larg dezbatut in presa. Referitor la faptul ca se va impune ca obligatorie contributia CAS pentru conventii civile si drepturi de autor.

Eu unul sunt inregistrat ca PFA din Octombrie 2009, si lucrez cu clienti cu contract de presatari servicii.

In acest moment, stiu ca pentru PFA este obligatorie contributia CASS (Sanatate) de 5,5% si pentru CAS (Pensii) de ~31% dintr-un venit declarat (asigurat).

Nelamurirea mea este daca acest nou proiect de lege a pensiilor ne va afecta si pe noi ca PFA ? (Fiind vorba de conventii civile in acest proiect, desi legi (legisatia e varza nu pot gasi definitia exact la conventiile astea, stiu ca se faceau itnr-o vreme intre firme si persoane fizice sau intre persoane fizice si PFA). Si se impozitau cu 10% si erau scutite de restul.

In orice caz, vreau sa stiu (si nu doar eu, ci majoritatea care suntem PFA in acest moment), daca cumva acest nou proiect de lege ne va OBLIGA sa platim 31,3% din TOT ce incasam? (Ce declaram in declaratia 200)? Sau in continuare vom plati 31,3% din cat declaram (intr-o vreme era 29% x 1/4 din salariul mediu brut pe economie, care acuma e ~1830 RON/luna).

As dori, care dintre dumneavoastra sunteti avocati sau contabili sa lamuriti acest lucru, deoarece e o chestiune ce ne ingrijoreaza foarte mult si pe mine, si pe alti prieteni care lucram cu PFA, deoarece daca s-ar aplica aceasta lege, ne e frica sa nu ajungem sa platim peste 50% din tot ce incasam la stat (16%+5,5% sanatate + 31,3% pensii).


Va rog sa imi raspundeti la intrebare care stiti mai multe despre asta, deoarece informatiile gasite pe internet nu sunt complete, iar spre mirarea mea inca nu am vazut discutata aceasta problema pe nici un forum.

Numai bine,
Voicu Rogojan



#227099 rata masina PFA

Postat de Voicu Rogojan on 19 June 2010 - 10:34 PM in Arhiva

Vezi postareaiorga marian, la Jan 24 2010, 02:08 PM, a spus:

buna ziua. am un PFA (I) si as dori sa stiu daca pot deduce din venituri rata de la masina. masina are contract de comodat cu PFA.

va multumesc

Da, se poate. Treci Masina pe PFA si o amortizezi pe o perioada de X luni / ani. Daca ai luato pe un credit pe 36 luni, amortizezi masina pe 36 de luni (masina trecuta in registru sau in ce acte trebuie si imparti valoarea masinii la 36 de luni) si pui rata de amortizare.

Rata de leasing sau credit la orice produs nu se poate deduce, dar produsul poate fi amortizat daca are valoare mai mare de 1800 ron si o amortizezi.

Un contabil te poate ajuta, eu am fost la 2 contabili si mi-au confirmat ca se poate dar cu AMORTIZARE.

Best Regards,
Voicu Rogojan

Vezi postareaSERBAN MARIANA, la Jun 9 2010, 07:33 AM, a spus:

nu se poate deduce nici o cheltuiala pe comodat

Cum se face ca majoritatea care au masina pe PFA si le deduc pe baza de comodat?
Am intrebat si eu acest lucru la contabili si mi-au confirmat ca se poate dar trebuie avut grija (ordin de deplasare, etc). E mai stufos, dar se poate. Contractul de comodat cu masina il faci tu intre tine ca PFA si masina. Ca urmare tu folosesti masina ca PFA iar benzina , repartiile, service-ul se pot deduce pe PFA, daca o folosesti in scop de PFA. Daca esti PFA pe IT si mergi la un client care sta la 20 km de tine sa ii reinstalezi un windows sau sa ii repari un calculator, iti poti deduce benzina.

La fel e si cu contractul de comodat pe locuinta unde iti desfasori activitatea. Iti deduci cheltuielile pentru camera unde iti desfasori activitatea.

De unde ati scoso ca nu se poate deduce nici o cheltuiala pe comodat? Din contra, comodatul pentru asta e facut.



Vezi postareacorpus, la Jan 24 2010, 07:45 PM, a spus:

Nu.

Gresit, se poate. Dar cu limita si in scopul activitatii ca PFA.

Dupa mentalitatea voastra de aici, nici o cheltuiala n-ar fi deductibila.

Sunteti cumva angajati la fisc, sau sunteti cumva platiti de vreun partid politic sa speriati lumea pe aici?

Sfatul meu: mergeti la un contabil autorizat, pentru 50-100 ron va lamureste tot. Asa am procedat eu. Mai bine dati 50/100 ron decat sa platiti amenzi. Aia de la fisc nu va ajuta cu nimic.



#230263 Cheltuieli Protocol si Rezerva legala

Postat de Voicu Rogojan on 24 August 2010 - 11:52 AM in Arhiva

Buna ziua,

As avea cateva intrebari, referitor la contabilitatea in partida simpla.

1. Rezerva legala (de 5% din venitul net) cum se trece in RJIP? La fiecare sfarsit de luna (in 30/31) sau la sfarsit de an (30 decembrie)? Eu le-am trecut la sfarsitul lui Decembrie anul trecut (5% din venitul net rezerva legala). Contabila mi-a confirmat ca e OK.
As dori si alte pareri


2. Cheltuielile de protocol (2% din venitul net), cum le introduc in RJIP ? Le trec la sfarsit de luna sau la sfarsit de an? (ca in cazul rezervei legale).
Sau trec facturile pentru mancare/sucuri, etc normal in RJIP si la sfarsit de an introduc ceva "DEDUCERE PROTOCL", 2% din venitul net pe an?




Cometa SQL