Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
andreea's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


andreea's Content

There have been 565 items by andreea (Search limited from 17-December 07)



Sort by                Order  

#178944 Facturile pot fi completate in orice limba, dar trebuie traduse pentru inspec...

Postat de andreea on 23 July 2008 - 09:29 AM in Arhiva

Eu am primit de la bulgari o factura de prestari servicii conceputa in rusa si in leva.Ce distractie a fost la noi ca mai nimeni nu mai stie rusa si noroc cu internetul ca nici leva nu stiam sa o convertim in euro. :frusty:
[/quote]
nu vreau sa fiu magarita, dar bulgarii n-au nimic in comun cu lb rusa. sunt limbi total diferite. au in comun scrierea kirilica.



#178942 impozitare pt microintreprindere

Postat de andreea on 23 July 2008 - 09:24 AM in Arhiva

Nu, nu se aplica cu trimestrul sau anul urmator decat daca se depaseste nr de salariati. A avut grija ONOR MF sa includa la exceptii depasirea plafonului de venituri. Daca se depaseste CA de 100.000 euro, se depune in termen de 30 zile declaratia 010 cu schimbarea vectorului fiscal de la micro la imp profit incepand cu 01.01. al anului in care s-a depasit si se calculeaza impozit pe profit de la incep anului. a procedat corect contabila.



#178860 AJUTOR!

Postat de andreea on 22 July 2008 - 09:52 AM in Arhiva

Vezi postareakos25, la Jul 22 2008, 07:42 AM, a spus:

SI FAC DECL 390? ALTA DECLARATIE MAI AM?DE EX INTRASTATUL?

da, faci 390. intrastatul stiu ca se face din momentul in care valoarea importurilor depaseste 300.000 ron, dar te rog sa mai verifici.



#178857 AJUTOR!

Postat de andreea on 22 July 2008 - 09:38 AM in Arhiva

din cate stiu eu, introduci mijloacele fixe la suma din factura 213 = 404 5200 euro si 4426 = 4427 la 5200 x 19% = 988 euro
este import intracomunitar si se comporta ca atare. tu la aceasta suma plateai TVA in vama dupa regulile vechi. daca ai si transport esti obligat (a) sa il introduci in costul mijloacelor fixe si implicit al TVA.



#178856 impozitare pt microintreprindere

Postat de andreea on 22 July 2008 - 09:35 AM in Arhiva

Vezi postareaClaudiu Lichi, la Jul 21 2008, 01:29 PM, a spus:

In cursul anului 2007 am vandut o retea de calculatoare pe care o dezvoltasem de cca 2 ani, iar in urma tranzactiei, cifra de afaceri a depasi 100.000 euro. Initial, contabila mi-a spus ca o sa raman tot micro pentru 2007, apoi a revenit si a zis ca trebuie sa platesc impozit non-micro pentru tot anul 2007. Diferenta e uriasa, de la cateva zeci de milioane impozitul a ajuns la peste 1 miliard (lei vechi). Impreuna cu TVA si impozitul pe dividende, datoria la stat a depasit 50% din valoarea tranzactiei :frusty:

Exista vreo portita legala prin care sa fi ramas la statul de micro pentru 2007, si implicit la plata impozitui de micro ??

Cu stima,

pai tu nu ai cheltuieli deloc?
exemplu cretin: la 100.000 euro cifra de afaceri, platesti impozit 2% in 2007: de unde rezulta 2.000 euro, calculat la vreo 3,6 lei = 1 euro iti rezulta 7.200 ron
la 100.000 euro profit impozabil, ai impozit pe profit 16% pe tot parcursul lui 2007: de unde rezulta 16.000 euro, calculat la vreo 3,6 lei = 1 euro iti rezulta 57.600 ron. din cei 57.600 scazi 7.200 platiti in cursul anului si-ti rezulta o diferenta de 50.400 ron.
partea cu dividendele e alta poveste. asa scrie in codul fiscal, asa se calculeaza.....nu exista alte portite.



#178839 TVA - servicii vamuire in Elvetia

Postat de andreea on 22 July 2008 - 03:39 AM in Arhiva

mi se pare sau vb singura aici???
Pai daca Elvetia este non-UE, de ce ai facut factura fara TVA? care au fost conditiile pe care le-ai indeplinit?
Si da, normal ca ti-a venit factura ptr taxe vamale. CE VREI SA INREGISTREZI IN DECONTUL DE TVA???
inregistreaza taxele vamale si nu-ti mai bate capul cu TVA ca nu ai de ce. Si vad ca deja ai primit raspuns cu o intreaga monografie pe alt forum. Atunci de ce mai disperi aici????



#178802 cosmetizare cheltuieli - FACTURI ... SUPERBE !

Postat de andreea on 21 July 2008 - 03:30 PM in Arhiva

Mie mi s-au adus facturi platite cu cardul de la cabinet de psihologie, bonuri fiscale de la farmacie cu "pilule", bonuri de la frizerie, coafor.....ca asa i-a zis cineva tipei ca orice ch intra pe firma. Inca ma mai chinui sa-i explic ca avand micro, degeaba "colectioneaza" facturile de la real & co cu pungi, cartofi, morcovi, etc...ca tot pe neded i le bag si oricum nu castiga nimic. Inca nu pricepe cum e cu asta: nu intra toate ch pe firma.



#178800 SC de lucrari cu instalatii electrice

Postat de andreea on 21 July 2008 - 03:23 PM in Arhiva

despre ce inregistrari vorbesti? ca serviciile tot pe 628 se inregistreaza, telecomunicatiile tot pe 626....



#178799 scanare carti de munca

Postat de andreea on 21 July 2008 - 03:17 PM in ITM, Inspectia Muncii

am intrebat eu azi si am inteles ca se scaneaza in prezent cartile de munca deschise inainte de 01.04.2000.



#178798 TVA - servicii vamuire in Elvetia

Postat de andreea on 21 July 2008 - 03:12 PM in Arhiva

Vezi postareaALINA BUBU, la Jul 21 2008, 12:27 PM, a spus:

De curand am facut un export in Elvetia( tara non UE). De acolo am primit o factura ce reprezinta servicii de vamuire pe care trebuie sa o achitam. factura este emisa fara TVA. Este corect emisa nu trebuia sa fie cu TVA?
Eu trebuie sa calculez TVA si sa fac taxare inversa ?
Unde se evidentiaza acest TVA in decontul de taxa? La ce randuri?
Multumesc.

N-am mai facut export de prin 2005. Dar ia uita-te cu atentie pe factura: nu cumva acea factura cuprinde taxe vamale? Taxare inversa nu faci decat la UE, nu non-UE. Nu ai nimic cu TVA. Trebuia sa emiti factura catre client cu TVA 19% si s-o evidentiezi normal, in jurnalul de vanzari.



#178785 FOND DE MEDIU

Postat de andreea on 21 July 2008 - 01:31 PM in MODELE, FISIERE UTILE

da, exista programul AFM. Nu se mai completeaza declaratia pt autoturisme, doar ptr ambalaje, produse chimice (si daca o mai fi ceva ce nu stiu eu).



#178783 Cod fiscal din ordinele de plata pentru trezorerie

Postat de andreea on 21 July 2008 - 01:22 PM in Arhiva

aaaaaaaaaaaaa
si eu care credeam ca si ceilalti ca este vb despre CAEN......codurile IBAN erau noi in 2005.....au trecut deja 3 ani de cand le tot folosim (sau se fac 3 ani in septembrie?)
Cand platesti la bugetul de stat treci CUI al tau: impozit profit, impozit dividende, impozit venit micro, impozit salarii, dari aferente salariilor, TVA de plata (direct catre stat, nu catre vama).
Cand platesti taxe locale treci CUI al primariei resp.



#178780 Extras de cont - servicii furnizate de banca

Postat de andreea on 21 July 2008 - 01:05 PM in Arhiva

ce presupune acest serviciu? Eu am cont (pers juridica) la BT si nu stiu despre acest serviciu.



#178658 lucrare practica

Postat de andreea on 19 July 2008 - 08:56 AM in Arhiva

View PostAlexandru Popp, on Jul 18 2008, 11:22 AM, said:

Andreea,
te pripesti. Nu stii despre ce lucrare e vorba, ce trebuie sa contina ea, dar iti dai cu parerea. Faptul ca acel candidat nu stia sa inregistreze TVA in contul potrivit nu inseamna ca toti sunt asa. Pana la urma si contabilii buni au inceput de undeva.
La Spiru Haret sunt multi oameni care fac facultatea la distanta, care au servicii si care au un acces limitat la profesori. De asemenea, nu au timp sa faca practica pentru ca se ocupa de alte lucruri. Unii dintre acestia nu vor altceva decat sa cunoasca in mare problemele de contabilitate si nu isi pot rupe timpul necesar practicii din timpul in care fac altceva.
O lucrare de pe net poate fi folosita doar pentru structurare si pentru usurinta de a cauta lucruri similare. Acest lucru scuteste foarte mult timp si munca.
In treacat fie spus, ce e asa mult 400-500 euro lunar? Este daca faci doar raportare fiscala pentru diverse firme si le iei 200 lei pentru asta. :))



Cum adica nu e mult sa ceri 400-500 euro lunar in conditiile in care nu stii nimic? Adica eu ca expert contabil castig 600 de euro si sa vii tu habarnist, sa te invat de la 0 si sa iei aproape cat mine? Am patit-o si mai rau, nu e bai, dar nu ma pripesc deloc cand am spus sa cereti ajutor de intocmire, nu sa cersiti lucrari. Si eu sunt studenta la SPIRU, dar la lb straine, conta am facut-o la Artifex si licenta am luat-o la ASE. Si am muncit ptr fiecare lucrare de practica. Ceea ce mi-a fost usor, fata de alti colegi ai mei, o am pe mama contabila si imi aducea a doua zi toate hartiile de care aveam nevoie ptr intocmirea lucrarii. Dar mama mi-a pus in brate Ristea si Feleaga. Mi-a raspuns la intrebari, asa cum sunt si eu dispusa sa va raspund, dar nu sunt dispusa sa va dau mura-n gura si sa va si laudati ca stiti sa faceti si sa dregeti. Deci nu-mi justifica ID-ul de la Spiru Haret (sau de la orice alta Universitate), pentru ca il cunosc. Eu trebuia sa termin a doua facultate anul trecut, dar din lipsa de timp a ramas in aer. Daca nu vreti decat sa invatati contabilitate, atunci puneti mana pe carti si mergeti si faceti practica. Iti iei frumusel concediu de studii, sau concediu de odihna, sau concediu fara plata si te duci si faci practica. Am terminat facultatea de contabilitate si nu stiam decat sa fac facturi, chitante si registrul de casa. In practica inveti cel mai bine, pentru ca esti pus in tot felul de situatii. Si azi nu stii sa faci ceva, dar INVETI. Asa ca va rog sa ma scutiti de "mila" pentru cei de la ID. Partea proasta este ca sunt multi care nu vor decat hartia, fara sa munceasca pt ea. "O lucrare de pe net poate fi folosita doar pentru structurare si pentru usurinta de a cauta lucruri similare. Acest lucru scuteste foarte mult timp si munca. " Si atunci de ce esti student???? Am petrecut zile intregi in biblioteci (timpul meu liber), am avut 2 servicii in timp ce eram stagiara la CECCAR, apoi am avut serviciu, facultate si stagiatura. Le-am impacat cum am putut, dar am muncit. E greu.....dar si ce mandra sunt acum ca sunt expert contabil, ca pot sa castig mai multi bani decat inainte si ca mi-am inceput o afacere proprie! De ce sa nu faceti si voi la fel? De ce sa nu fiti mandri de voi si de performantele voastre? Dar unde gasiti voi performanta fara MULTA MUNCA???? Aici gresiti dragii mei. Si eu mai am ff multe de invatat, dar totul se rezolva cu caiet si creion. NU ALTFEL!



#178503 diverse probleme mijl. fixe

Postat de andreea on 17 July 2008 - 11:54 AM in Arhiva

Buna ziua: am fost intrebata de o colega de la un fost loc de munca daca inregistreaza in continuare amortizare pt un autoturism furat. Eu i-am spus sa suspende inregistrarea amortizarii. (ca sa nu o treaca pe nedeductibile). Dar daca masina (in leasing) a fost furata pe 12.06? mai inregistreaza amortizarea pe IUNIE? Eu i-am spus sa inregistreze doar atat cat este aferenta celor 12 zile. Are procesul verbal de la Politie. Ma gandesc ca daca autoturismul nu va mai fi gasit (si de atata timp, mai mult ca sigur a fost vandut peste granita sau folosit pt piese) va trebui sa faca proces de casare nu? In schimb nu prea imi dau seama cum va rezova cu firma de leasing.....pt ca ei vor vrea banii in continuare: si ma gandesc, nu va deveni nedeductibila ch cu leasingul?
Va rog: astept opinii si sfaturi.



#178498 problema de olimpiada, faza pe oras

Postat de andreea on 17 July 2008 - 11:27 AM in Arhiva

Draga doamna Bea, multumesc ptr completare...am avut o eroare la mesaj....si dupa cum se vede a aparut de 2 ori...prima fiind incompleta. daca mai vedeti vreo neconcordanta va rog din suflet sa-mi spuneti. Va multumesc.



#178495 problema de olimpiada, faza pe oras

Postat de andreea on 17 July 2008 - 11:24 AM in Arhiva

factura de 100 euro. (si eu sunt expert contabil :) )

A) si tu si nemtii sunteti inregistrati in scopuri de TVA, fiecare in tara lui.
produs 1 buc (servicii X) val fara TVA 100 euro, in rubrica de TVA se scrie "SCUTIT CU DREPT DE DEDUCERE.
in contabilitate tu te inregistrezi asa:
411 = 704 100 euro

dar neamtul se inregistreaza asa: 628 = 401 100 euro
4426 = 4427 19 euro

B) nemtii platitori de TVA, tu nu:

produs 1 buc (servicii X) val fara TVA 100 euro (atentie, se face factura fara rubrica de TVA)
in contabilitate tu te inregistrezi asa:
411 = 704 100 euro

dar neamtul se inregistreaza asa: 628 = 401 100 euro si nu are drept de DEDUCERE TVA.

C) nemtii neplatitori de TVA, tu platitor de TVA:
produs 1 buc (servicii X) val fara TVA 100 euro , val TVA 19 euro, TOTAL FACTURA = 119 EURO
in contabilitate tu te inregistrezi asa:
411 = 704 100 euro
411 = 4427 19 euro (pe care tu ii virezi statului roman)

dar neamtul se inregistreaza asa: 628 = 401 119 euro



#178485 problema de olimpiada, faza pe oras

Postat de andreea on 17 July 2008 - 10:19 AM in Arhiva

Puiul mamii, cred ca ai inteles gresit: societatea din Germania tb sa fie inscrisa in GERMANIA in scopuri de TVA si tu in Romania, adica fiecare in tara lui. E culmea sa se inscrie nemtii in romania. sincer. de aceea ti-am spus si prima data ca e mai bine sa fii platitor de TVA. exista un link (da search pe google dupa VIES si deschide prima pagina care iti apare la cautare). Cu acest program VIES verifici codul de inregistrare in scopuri de TVA. Cere-le nemtilor codul lor VAT NUMBER si verifica-l cu VIES. Daca-ti spune YES, at ei sunt platitori in tara lor si daca tu nu esti platitor in Romania, nu le va conventi, pt ca nu-si pot deduce TVA-ul. Daca nu intelegi (poate sunt ambigua in exprimare), spune exact ce si cum si facem cumva sa te ajutam.



#178412 problema de olimpiada, faza pe oras

Postat de andreea on 16 July 2008 - 04:25 PM in Arhiva

clar este mai simplu ca PFA si nu exista restriste ptr activitatea PFA (ceea ce intrebai tu, daca PFA poate presta servicii international). La PFA nu prea stiu ce si cum sa te sfatuiesc cu impozitarea (doar ce am citit si eu pe acest forum).



#178375 casa de marcat

Postat de andreea on 16 July 2008 - 02:29 PM in Arhiva

din cate stiu eu legea spune ca orice societate comerciala care are ca obiect de activitate vanzare cu amanuntul catre populatie este obligata sa aiba casa de marcat.



#178374 problema de olimpiada, faza pe oras

Postat de andreea on 16 July 2008 - 02:24 PM in Arhiva

Eu as merge pe SRL platitor de TVA. Asa i-ar conveni si firmei din Germania, care isi poate deduce TVA-ul in tara respectiva. Vezi cum negociezi salariul cu ei, ptr ca nu e bine sa nu platesti in tara contributii la sanatate si pensie. Nu se stie niciodata cand ai nevoie. Ca sa faci micro, trebuie sa ai minim 1 salariat. In acest caz, tb sa-ti calculezi contributiile, care sunt aprox in jur de 59,85% din salariu (difera fd de accidente de munca, in functie de codul CAEN, eu l-am calculat la 0.5%) si sa adaugi acest procent la salariu. Aceste dari tu le vei plati trimestrial statului roman. Eu asa vad problema.
Factura se emite in eur si in lei. Bilingva. O singura factura bilingva. Sper ca m-am facut inteleasa. Facturile se emit la fel ptr orice tara, singura diferenta (majora de altfel) este la TVA. Pentru prestari intracomunitare se scrie in rubrica de TVA "Scutit cu drept de deducere" sau "taxare inversa", iar ptr tarile NON-UE se percepe TVA 19%. Dar asta este o generalitate, spetele sunt multe, in functie de situatia fiecaruia.



#178249 diploma de licenta, doar o hartie ?

Postat de andreea on 15 July 2008 - 05:08 PM in Arhiva

Doamna Irina, desi sunt cu mult mai tanara decat dumneavoastra si desi am inca multe de invatat in acest domeniu (dupa cum se stie, contabilitate inveti pe masura ce practici; cand te intalnesti cu cazuri noi pt tine, atunci cauti, intrebi si asa inveti - eu asa procedez, daca e gresit, va rog sa ma invatati si pe mine), am invatat cativa studenti la CIG ceea ce stiu eu, ca sa isi ia examenele sau ca sa-si faca o lucrare practica. Cred ca eu am urlat cel mai tare in sectiunea de forum "caiet de practica" unde vine lumea cu cersitul "da si mie". te ajut sa intelegi despre ce este vorba, iti explic cum sa faci, pt ca in anul 1 nici eu nu stiam ce si cum (eu am facut liceu de mate-fizica, nu economic) si mai mult de atat ce vrei? vin copiii astia cu pretentii de min 400 euro lunar (pe de o parte ii inteleg, ca-s chiriile mari), habar nu au de nimic si se poarta ca si cum ar fi cei mai destepti din lume. pai sa nu-ti vina sa-i bati? Eu i-am explicat unei candidate la interviu ca nu vad vreo sansa sa se angajeze cu 1200 ron lunar si cu ch decontate in conditiile in care ea nu prea face diferenta intre activ si pasiv. Dupa cum spuneam: am multe de invatat si ma straduiesc sa le cuprind pe toate........dar urasc partea in care diplomele se dau pe banda rulanta.
Am fost la un concert sambata la Sofia. M-am intors duminica. Am facut calatoria cu microbuzul pana la Ruse si de acolo cu un autocar intern. La intoarcere la fel. Si in Ruse, in timp ce asteptam sa vina microbuzul de Bucuresti, stateau la umbra, de vorba 2 romani, ambii trecuti de 40 de ani. Doamna era studenta la Spiru Haret, la CIG si dadea examenele prin videoconferinta si se plangea ca au "frecat-o" cu intrebari multe. Domnul era student dar la marketing. Fac oamenii astia cate 2-3 facultati particulare, muncesc si traiesc in alte tari (doamna am impresia ca zicea ceva de italia), dar daca-i pui sa aplice ceea ce au invatat.......ai sa descoperi ca nu stiu nimic. Si asta in conditiile in care mama lucreaza de 28 de ani in contabilitate (are 25 de ani la o sg institutie) si sa va spun ca abia ia un salariu de 1000 ron lunar? De ce? pentru ca nu are studii superioare. Asta-i tara, astia-s oamenii si noi suportam. Suntem prosti ca suportam tot ceea ce ni se da. Cu o floare nu se face primavara, dar nu vad nimic imbunatatindu-se in legislatia romaneasca.



#177909 punct de lucru (sediu secundar)

Postat de andreea on 11 July 2008 - 02:19 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Sa declari punctul de lucru pe raza sectorului (judetului) pe care se afla. Platesti taxa de publicitate la primarie daca pui semne pe strada catre magazin, sau banner pe spatiul public. In rest avize, in functie de profilul pe care il va avea magazinul.



#177868 Fond mediu - AMBALAJE

Postat de andreea on 11 July 2008 - 09:49 AM in Arhiva

Nu se pot depune online. pentru bucuresti se depun la administratia fondului de mediu care este la semanatoarea vis-a-vis de SEMAPARK (depozitul de calculatoare era pe acolo). sau se pot trimite prin posta.



#177843 Taxa CECCAR

Postat de andreea on 10 July 2008 - 10:18 PM in MONOGRAFII CONTABILE

cu toate ca simt ironia din post-ul lui septimiu, da, pe 628 bag si eu cotizatia la CECCAR. si la imobiliare bag cotizatia tot pe 628 (la baza de date a agentiilor imobiliare) si e OK.




Cometa SQL