Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
problema de olimpiada, faza pe oras - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


problema de olimpiada, faza pe oras

16 replies to this topic

#1 skyline

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 16 July 2008 - 10:16 AM

Salut,

Am nevoie de niste sfaturi (urmeaza sa vorbesc si cu avocatul, respectiv contabilul, dar nu strica niste idei, sper eu avizate de la voi) in urmatoarea situatie concreta.

Urmeaza sa lucrez pentru o societate din Germania (spatiul intracomunitar, asadar sper sa fie mai facila hartzogaria) in felul urmator (se pare ca e un mod de lucru f des intalnit in ultima vreme): eu imi infiintez o entitate juridica (SRl sau PFA) si lunar le voi face factura pe suma care mi-o datoreaza=salariul meu.

Intrebarile sunt urmatoarele:
1) SRL sau PFA? de ce una sau alta? (as alege SRL pt ca as merge pe varianta de microintreprindere cu 3% impozit pe venit; eu nu voi aduce f multe facturi in casa si cred ca 3% pe venit e mai avantajos, cel putin asa reiese din calculul de pe hartie).
PFA-ul poate lucra in mediul international?

2)pot sa merg pe varianta neplatitor de TVA?
precizez ca ma incadrez dpdv legal, adica veniturile sunt <35000 euro/an.
asta inseamna ca firma din Germania nu isi mai poate deduce TVA-ul, nu?
in situatia asta, ar trebui ei sa fie de acord ca eu sa fiu neplatitor de TVA, deci ar trebui sa ii intreb?

3) cum voi face factura, in romana sau engleza/germana?
exista o procedura specifica de a emite facturi pentru firme din alte state (ce reglementari exista in spatiul comunitar care m-ar ajuta, si pe de alta parte de ce ar trebui sa tin seama?)

Mersi.



#2 andreea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Literatura, muzica, computere, masini....toate in egala masura.

Postat 16 July 2008 - 02:24 PM

Eu as merge pe SRL platitor de TVA. Asa i-ar conveni si firmei din Germania, care isi poate deduce TVA-ul in tara respectiva. Vezi cum negociezi salariul cu ei, ptr ca nu e bine sa nu platesti in tara contributii la sanatate si pensie. Nu se stie niciodata cand ai nevoie. Ca sa faci micro, trebuie sa ai minim 1 salariat. In acest caz, tb sa-ti calculezi contributiile, care sunt aprox in jur de 59,85% din salariu (difera fd de accidente de munca, in functie de codul CAEN, eu l-am calculat la 0.5%) si sa adaugi acest procent la salariu. Aceste dari tu le vei plati trimestrial statului roman. Eu asa vad problema.
Factura se emite in eur si in lei. Bilingva. O singura factura bilingva. Sper ca m-am facut inteleasa. Facturile se emit la fel ptr orice tara, singura diferenta (majora de altfel) este la TVA. Pentru prestari intracomunitare se scrie in rubrica de TVA "Scutit cu drept de deducere" sau "taxare inversa", iar ptr tarile NON-UE se percepe TVA 19%. Dar asta este o generalitate, spetele sunt multe, in functie de situatia fiecaruia.




#3 skyline

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 16 July 2008 - 03:34 PM

Vezi postareaandreea, la Jul 16 2008, 03:24 PM, a spus:

Eu as merge pe SRL platitor de TVA. Asa i-ar conveni si firmei din Germania, care isi poate deduce TVA-ul in tara respectiva. Vezi cum negociezi salariul cu ei, ptr ca nu e bine sa nu platesti in tara contributii la sanatate si pensie. Nu se stie niciodata cand ai nevoie. Ca sa faci micro, trebuie sa ai minim 1 salariat. In acest caz, tb sa-ti calculezi contributiile, care sunt aprox in jur de 59,85% din salariu (difera fd de accidente de munca, in functie de codul CAEN, eu l-am calculat la 0.5%) si sa adaugi acest procent la salariu. Aceste dari tu le vei plati trimestrial statului roman. Eu asa vad problema.
Factura se emite in eur si in lei. Bilingva. O singura factura bilingva. Sper ca m-am facut inteleasa. Facturile se emit la fel ptr orice tara, singura diferenta (majora de altfel) este la TVA. Pentru prestari intracomunitare se scrie in rubrica de TVA "Scutit cu drept de deducere" sau "taxare inversa", iar ptr tarile NON-UE se percepe TVA 19%. Dar asta este o generalitate, spetele sunt multe, in functie de situatia fiecaruia.



Mersi Andreea,

Am luat bineinteles in calcul contributiile la stat pentru salariul meu.
Am mai cautat prin legislatie, si am gasit ca din 2007 se pot cumula functiile de asociat unic, administrator unic si angajat la propria societate.
Te rog corecteaza-ma dc gresesc, dar se pare ca eu pot sa ma angajez la SRL-ul meu (pana la urma cred ca pe SRL voi opta), chiar daca eu sunt unic asociat si administrator.

Cat este salariul minim pentru studii superioare?..la acesta ma voi raporta cd imi voi calcula darile la stat.

Nu sunt sigur ca am inteles cum e cu factura (asta e, sunt din IT, abia acum iau contact cu mediul vostru de competenta :-)).
Daca imi fac SRL platitor de TVA, ce inseamna in spatiul comunitar "Scutit cu drept de deducere" sau "taxare inversa"? ..eu platesc sau nu la statul roman 19%?

Adica in cazul in care eu le fac lor factura de 100euro, eu dau la stat 19euro?



#4 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 16 July 2008 - 04:20 PM

Poti fi asociat unic si angajat unic (administrator) la o firma. Daca te angajezi cu 8 ore/zi salariul minim (pana in octobrie 2008 se pare) este 1000 lei brut. Daca te angajezi cu mai putine ore pe zi, reduci proportional minimul permis.
Cu factura nu stiu sigur. Pe vremuri se facea un exemplar in limba straina si un exemplar in romana, la cursul din data facturarii. Poate merge si asta cu 2 in 1 (factura bilingva). Cine face, stie mai bine.
Daca esti platitor de TVA (si firma germana este platitor de TVA) nu se trece TVA pe factura (si se trece "taxare inversa"). Nu platesti 19% TVA (dar se presupune ca exista acest TVA, care se compenseaza intre cele 2 state).
Poate totusi e mai simpla evidenta ca persoana fizica autorizata (contabilitate in partida simpla), altfel nu cred ca te descurci fara un contabil.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#5 andreea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Literatura, muzica, computere, masini....toate in egala masura.

Postat 16 July 2008 - 04:25 PM

clar este mai simplu ca PFA si nu exista restriste ptr activitatea PFA (ceea ce intrebai tu, daca PFA poate presta servicii international). La PFA nu prea stiu ce si cum sa te sfatuiesc cu impozitarea (doar ce am citit si eu pe acest forum).



#6 skyline

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 17 July 2008 - 09:24 AM

Vezi postareaandreea, la Jul 16 2008, 05:25 PM, a spus:

clar este mai simplu ca PFA si nu exista restriste ptr activitatea PFA (ceea ce intrebai tu, daca PFA poate presta servicii international). La PFA nu prea stiu ce si cum sa te sfatuiesc cu impozitarea (doar ce am citit si eu pe acest forum).


Eu vreau sa merg pe varianta de micro din cauza celor 3% pe venit (de fapt 2.5 anul asta, si 3% de la anul).
Cu angajarea mea acum mi-e clar...

Hai sa restrangem discutia in jurul TVA-ului..
eu am discutat ieri cu un expert contabil care imi spunea ca daca societatea din Germania nu este inscrisa in Romania in scop de TVA, ei nu isi pot deduce TVA-ul in Germania.
Deci, eu daca merg pe varianta neplatitor de TVA (care evident ca imi convine pt ca nu mai dau 19% la stat), ei nu vor fi deloc impactati.
Singura opreliste ar fi legata de cifra de afaceri care daca va depasi 35k euro, voi trece la platitor de TVA.

Ziceti si voi.



#7 andreea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Literatura, muzica, computere, masini....toate in egala masura.

Postat 17 July 2008 - 10:19 AM

Puiul mamii, cred ca ai inteles gresit: societatea din Germania tb sa fie inscrisa in GERMANIA in scopuri de TVA si tu in Romania, adica fiecare in tara lui. E culmea sa se inscrie nemtii in romania. sincer. de aceea ti-am spus si prima data ca e mai bine sa fii platitor de TVA. exista un link (da search pe google dupa VIES si deschide prima pagina care iti apare la cautare). Cu acest program VIES verifici codul de inregistrare in scopuri de TVA. Cere-le nemtilor codul lor VAT NUMBER si verifica-l cu VIES. Daca-ti spune YES, at ei sunt platitori in tara lor si daca tu nu esti platitor in Romania, nu le va conventi, pt ca nu-si pot deduce TVA-ul. Daca nu intelegi (poate sunt ambigua in exprimare), spune exact ce si cum si facem cumva sa te ajutam.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 17 October 2008 - 10:31 AM




#8 skyline

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 17 July 2008 - 10:42 AM

Draga Andreea,
Din moment ce nu am luat de buna informatia pe care mi-a dat-o expertul contabil, si va intreb si pe voi, e evident ca mi se pare ceva dubios.
..adica am facut ochii cat cepele cd mi-a spus ca nemtii trebuie sa se inscrie in Ro in scop de TVA....asta ar insemna ca in orice tara ai factura, pt a-ti de duce TVA trebuie sa te inscrii la finantele lor....mi-e greu sa cred.

..eu nu am inteles ce e cu taxarea inversa, si cum va fi completata factura.
pe concret: eu primesc de la ei 100euro.
cd fac factura, ce trec la valoarea fara TVA si ce trec la TVA?
cu cat raman eu din 100euro?
..mai clar decat atat nu pot sa te intreb.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 17 October 2008 - 10:31 AM




#9 andreea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Literatura, muzica, computere, masini....toate in egala masura.

Postat 17 July 2008 - 11:24 AM

factura de 100 euro. (si eu sunt expert contabil :) )

A) si tu si nemtii sunteti inregistrati in scopuri de TVA, fiecare in tara lui.
produs 1 buc (servicii X) val fara TVA 100 euro, in rubrica de TVA se scrie "SCUTIT CU DREPT DE DEDUCERE.
in contabilitate tu te inregistrezi asa:
411 = 704 100 euro

dar neamtul se inregistreaza asa: 628 = 401 100 euro
4426 = 4427 19 euro

B) nemtii platitori de TVA, tu nu:

produs 1 buc (servicii X) val fara TVA 100 euro (atentie, se face factura fara rubrica de TVA)
in contabilitate tu te inregistrezi asa:
411 = 704 100 euro

dar neamtul se inregistreaza asa: 628 = 401 100 euro si nu are drept de DEDUCERE TVA.

C) nemtii neplatitori de TVA, tu platitor de TVA:
produs 1 buc (servicii X) val fara TVA 100 euro , val TVA 19 euro, TOTAL FACTURA = 119 EURO
in contabilitate tu te inregistrezi asa:
411 = 704 100 euro
411 = 4427 19 euro (pe care tu ii virezi statului roman)

dar neamtul se inregistreaza asa: 628 = 401 119 euro

Aceasta postare a fost editata de andreea: 17 July 2008 - 11:28 AM




#10 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 17 July 2008 - 11:25 AM

Vezi postareaandreea, la Jul 17 2008, 12:22 PM, a spus:

factura de 100 euro. (si eu sunt expert contabil :) )

C) nemtii neplatitori de TVA, tu platitor de TVA:
produs 1 buc (servicii X) val fara TVA 100 euro , val TVA 19 euro,
in contabilitate tu te inregistrezi asa:
411 = 704 100 euro

dar neamtul se inregistreaza asa: 628 = 401 100 euro si nu are drept de DEDUCERE TVA.
adica 411=704 100E
411=4427 19E
neamtul se inregistreaza asa: 628 = 401 119 euro

scuze, am vazut corectia,scuze, andreea, pt.interventie
:frusty:
Bea



#11 andreea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Literatura, muzica, computere, masini....toate in egala masura.

Postat 17 July 2008 - 11:27 AM

Draga doamna Bea, multumesc ptr completare...am avut o eroare la mesaj....si dupa cum se vede a aparut de 2 ori...prima fiind incompleta. daca mai vedeti vreo neconcordanta va rog din suflet sa-mi spuneti. Va multumesc.



#12 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 17 July 2008 - 11:30 AM

la pct.A,
"A) si tu si nemtii sunteti inregistrati in scopuri de TVA, fiecare in tara lui.
produs 1 buc (servicii X) val fara TVA 100 euro, in rubrica de TVA se scrie "SCUTIT CU DREPT DE DEDUCERE.
in contabilitate tu te inregistrezi asa:
411 = 704 100 euro

dar neamtul se inregistreaza asa: 628 = 401 100 euro
4426 = 4427 19 euro
"
mentiunea de pe factura n-ar trebui sa fie "Taxare inversa"?
Bea



#13 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 July 2008 - 11:43 AM

Bea, parerea mea este ca de data aceasta Andreea a avut dreptate cu livrarea scutita(in situatia in care sunt indeplinite conditiile: fiecare din parteneri inregistrati in scopuri de TVA in tara lor, se face dovada transportului bunurilor din Romania in statul membru).
Taxare inversa: Atentie! Codul fiscal precizeaza care sunt operatiunile supuse taxarii inverse, dar nu este vorba de AIC/LIC. Mecanismul este acelasi, dar nu si rationamentul.
Apropo de subiectul asta: s-a discutat, pare-se inutil pe forum despre AIC/LIC. Am inteles ca d-l skyline este viitor intreprinzator, bravo lui ca doreste sa inteleaga(motivele sunt variate, desigur). Dar, la prima postare a mentionat ca are un contabil deja...deci ii luam painea colegului sau...
Madalina



#14 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 17 July 2008 - 11:59 AM

este vorba, din cate a povestit skyline, despre servicii IT prestate pe cale elctronica, in spatiul comunitar, caz in care clientul beneficiar este obligat la plata taxei, respectiv se aplica "taxare inversa", cf. art.133 alin.(2):
"Prin derogare de la prevederile alin. (1), pentru următoarele prestări de servicii, locul prestării este considerat a fi:
g) locul unde clientul căruia îi sunt prestate serviciile este stabilit sau are un sediu fix, cu condiția ca respectivul client să fie stabilit sau să aibă un sediu fix în afara Comunității ori să fie o persoană impozabilă acționând ca atare, stabilită sau care are un sediu fix în Comunitate, dar nu în același stat cu prestatorul, în cazul următoarelor servicii:
[...]
3. transferul și/sau transmiterea folosinței drepturilor de autor, brevetelor, licențelor, mărcilor comerciale și a altor drepturi similare;
4. serviciile de publicitate și marketing;
5. serviciile consultanților, inginerilor, juriștilor și avocaților, contabililor și experților contabili, ale birourilor de studii și alte servicii similare;
6. prelucrarea de date și furnizarea de informații;
[]...
12. serviciile furnizate pe cale electronică. În cazul în care serviciile furnizate pe cale electronică sunt prestate de o persoană stabilită în afara Comunității sau care are un sediu fix în afara Comunității de la care serviciile sunt prestate, către o persoană neimpozabilă care este stabilită, are domiciliul stabil sau reședința obișnuită în România, se consideră că locul prestării este în România;
[...]"
Bea



#15 skyline

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 17 July 2008 - 02:01 PM

Clarificari:

1) nu am inca un contabil (sunt in faza in care discut cu mai multi, urmand a ma hotari la unul; de asta sper sa imi strang informatiile necesare pt a lua o decizie in cunostiinta de cauza, nu doar pe impresia personala pe care mi-a facut-o un contabil sau altul).
Ce ma nelinisteste este faptul ca sunt cam atatea pareri cati contabili, iar eu in ne-experienta mea nu stiu pe cine sa cred si ce solutie sa aleg.
Ar fi ciudat sa ii intreb pe nemti daca au vreo parere in privinta asta (VAT)?

2) nu am spus neaparat ca prestez servicii IT pe cale electronica pt nemti (am spus ca provin din mediul IT, poate asta v-a indus in eroare).
Eu voi lucra pentru ei, dar obiectul de activitate al firmei care le emite facturi nu ii intereseaza; aici mai trebuie sa ma hotaresc inainte de a infiinta firma.

3) ca va fi "Taxare inversa" sau "Scutit cu drept de deducere" inca se discuta.. :frusty:
..ideea e ca in ambele cazuri eu nu trebuie sa platesc din buzunar cei 19% la stat, ci treburile se regleaza in mod transparent pentru mine intre statele comunitatii europene (Ro si De), nu?-->confirmati va rog.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 17 October 2008 - 10:32 AM




#16 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 02 September 2008 - 03:37 PM

Vezi postareaskyline, la Jul 17 2008, 02:01 PM, a spus:

3) ca va fi "Taxare inversa" sau "Scutit cu drept de deducere" inca se discuta.. :frusty:
[...] treburile se regleaza in mod transparent pentru mine intre statele comunitatii europene (Ro si De), nu?-->confirmati va rog.
Confirm ca, in general, TVA se regleaza global intre statele CE pe baza declaratiilor firmelor. Dar ambele firme sa fie platitoare de TVA in tara lor si sa ai codul lor de platitor TVA verificat ca valid. Mai sunt si alte conditii.
Nu e prea gresit dar nici corect ca pe facturi intre state diferite sa se treaca "taxare inversa", sau "scutit cu drept de deducere". Este de fapt o "metoda simplificata" de a compensa TV (presupunand ca exista TVA, dar netrecandu-l pe factura, deoarece fiecare stat are procentul ei). Pe factura se scrie ceva in genul "Scutit conform art. xxx din Codul fiscal", sau "Scutit conf.art.yyy din Reglementarea europeana nr...". Acest xxx depinde de ce vinzi sau de serviciu facut, de locul executarii serviciului, de locul de unde pleaca marfa si unde ajunge, de existenta transportului, de tipul activitatii (turism, servicii pe cale electronica etc.), tipul produselor (noi sau second-hand). Asa ca nu-i tot una ce obiect de activitate ai si ce servicii treci pe factura.
"skyline" te rog nu mai prelua in raspuns tot citatul anterior. Fie sa nu preiei nimic (folosind butonul ADDREPLY), fie stergi tot citatul sau preiei o mica parte la care vrei sa te referi, cum am dat acum un exemplu.

Aceasta postare a fost editata de nopris: 02 September 2008 - 03:40 PM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#17 Elena Pana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 279 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 09 September 2008 - 02:31 PM

Nopris are perfecta dreptate!
Eu cred ca skyline va trebui intai sa se hotareasca asupra activitatii firmei si apoi sa ne expuna problema!
Se poate ca el sa ne fi derutat cumva, pt a ne da noi cu parerea, tocmai in ideea de a se orienta asupra activitatii mai convenabile.
La servicii in comunitate, problemele sunt foarte diversificate!..deci ..skyline, hotareste-te, sau intreabane exact ce vrei sa afli!
elenacca






Similar Topics Collapse

6 useri citesc topicul

0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL