Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
gabriella's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


gabriella's Content

There have been 164 items by gabriella (Search limited from 23-November 07)



Sort by                Order  

#2538 societate fara activitate

Postat de gabriella on 12 October 2004 - 08:03 AM in Arhiva

daca nu a avut activitate si nu are angajat nici un salariat, plateste obligatoriu impozit pe profit 25%
ca s-o faci micro, angajeaza repede un salariat. Conditia 2(parca) ca sa fie micro, e sa aiba intre 1 si 9 salariati. Conditiile din lege trebuie indeplinite cumulativ si imi inchipui ca asta e cea la care trebuie sa mai lucrezi.



#2534 CAPITAL SOCIAL - MAJORARE

Postat de gabriella on 12 October 2004 - 07:49 AM in Arhiva

legea contabilitatii republicata prin transpunerea conturilor la 01.01.2003 te obliga intr-un fel la majorarea capitalului social cu sumele din creditare (ma refer in primul rand la sumele din vechiul 108 - contul intreprinzatorului individual, care se preluau automat in 101 capital)
intrebi de contract? - daca nu are, poate inca face, no problem - e asociatul lor, majorarea? cu nota contabila.



#2531 Tva pt servicii prestate de o pers jurd nerezidenta

Postat de gabriella on 11 October 2004 - 09:31 PM in Arhiva

da - esti obligat la plata TVA conform art.133, litera c, pct.13 din codul fiscal (respectiv pct.14 din normele de aplicare)



#2530 redeventa

Postat de gabriella on 11 October 2004 - 09:21 PM in Arhiva

impozitul pe redeventa pe care-l platesc la un leasing extern este nedeductibil fiscal? inreg635=446?
de ce-l inregistrezi prin 635 ? - virezi impozitul pe redeventa in plus fata de suma stabilita in contract ? (in acest caz cheltuiala este nedeductibila)conform pct.38 din normele de aplicare ale codului fiscal)



#2529 soft calculator

Postat de gabriella on 11 October 2004 - 09:09 PM in Arhiva

in luna iunie am achizitionat un soft program de contabilitate si din greseala l-am trecut pe 628 IN LOC DE 208 este gresit ? cum pot sa remediez dat fiind faptul ca luna iunie a fost cu impozit pe profit ?
conform art.24(10) din codul fiscal, "cheltuielile aferente achizitionarii sau producerii programelor informatice se recupereaza prin intermediul deducerilor de amortizare liniara pe o perioada de 3 ani" - rezulta ca, inregistrarea ta din prima in cont 628 este eronata.
mai ai inca timp sa-ti faci calculul corect si rectificarea contabila la trimestrul III ? asta daca nu ai validat cumva datele.



#2526 Declaratii trimestriale

Postat de gabriella on 11 October 2004 - 08:31 PM in Arhiva

declaratia 300 (lunar sau trimestrial)
declaratia 100 (lunar)
declaratii - cas, cass, somaj
cred ca atat - sper ca n-am uitat vreuna, dar ca sa nu gresesc, spune ce activitate desfasoara firma



#2524 Declaratia 100

Postat de gabriella on 11 October 2004 - 08:23 PM in Arhiva

In declaratia 100 pt. finante, daca sunt depunator trimestrial, la pozitia CAS 22% de ex. ce trec rulajul contului 4311 intre iunie si sept. sau soldul contului.
daca esti depunator trimestrial, depui trimestrial declaratia 300 privind TVA si atat. declaratia 100 se depune lunar (cel putin asa e la noi si cred ca nu are de ce sa fie altfel in alte judete).



#2523 reg de casa la pct de lucru

Postat de gabriella on 11 October 2004 - 08:02 PM in Arhiva

Daca ai primit amenda de la garda pe tema asta, ar fi cazul sa ne mentionezi legea si articolul in baza caruia ai fost amendata, precum si explicatiile din pvc - ca sa ne fie si noua mai usor de purtat o discutie.
Da-mi un punct de plecare - legea e asa vasta, iar in momentul de fata nici nu stiu unde sa caut.



#2521 penalitati, dobanzi

Postat de gabriella on 11 October 2004 - 06:29 PM in Arhiva

codul fiscal, art.19, completat cu pct.13 din normele de aplicare : "Veniturile sau cheltuielile inregistrate eronat sau omise se corecteaza prin ajustarea profitului impozabil al perioadei fiscale careia ii apartin"



#2484 Avizul de insotire al marfii

Postat de gabriella on 11 October 2004 - 12:39 PM in Arhiva

Prodan - intr-adevar, nu exista o lege speciala care sa precizeze cum procedezi in cazul tau, in afara legii contabilitatii care-ti cere sa inregistrezi toate operatiunile in contabilitate.
consider ca ai procedat foarte corect dand valoare unu la pretul de cumparare si incarcand marfa (sau produsul...) in gestiune.
e ok



#2482 asociatii de proprietari

Postat de gabriella on 11 October 2004 - 12:30 PM in Arhiva

intrebarea gabryei era :"ce impozite trebuie sa plateasca o asociatie de proprietari care are angajat [color=red]un pensionar cu contract de munca
eu, am fost de parere ca CAS, impozit pe venit din salarii si CASS
ai alta parere ukel?



#2479 asociatii de proprietari

Postat de gabriella on 11 October 2004 - 12:25 PM in Arhiva

ok.
in cazul asta, pentru angajatul pensionar virezi numai impozitul pe veniturile din salarii, sau mai virezi si CAS (22 si 9,5%) ?



#2475 Avizul de insotire al marfii

Postat de gabriella on 11 October 2004 - 12:11 PM in Arhiva

chiar e ok
nu te jena daca stresezi uneori mai mult, sau daca noi ne mai luam la tranta pe chat (e chiar indicat). Legislatia e foarte vasta, pareri sunt multe, iar discutiile astea care sunt uneori in contradictoriu, sa stii ca, uneori ne pot folosi si noua.



#2473 contabilitate de gestiune

Postat de gabriella on 11 October 2004 - 12:05 PM in Arhiva

e ok Deea.
in cazul asta, scuze pentru duritatea raspunsului.
nu ar trebui sa te limiteze - daca numai introduci datele, ar fi corect sa duci operatiunea pana la capat.



#2472 penalitati, dobanzi

Postat de gabriella on 11 October 2004 - 11:58 AM in Arhiva

Prea complicat... parerea mea. Apoi, daca vrea sa vireze si penalizarile o poate face chiar daca nu are corespondent in fisa fiscala de la Adm. pt. ca nu depune rectificativa si nu vor aparea penalizari acolo. Cele platite de ea vor aparea ca platite in plus (ceea ce nu deranjeaza) pana la primul control, cand se vor compensa prin PV de control.
Da Otilia - ai dreptate. Asta in cazul in care sunt sigur ca in urmatoarele 6 luni nu voi avea control (pentru ca, daca nu ma complic, exista posibilitatea sa primesc o amenda pentru calcul eronat...ceea ce nu e de neglijat)
Asta e parerea mea - nu oblig pe nimeni sa gandeasca la fel.
Depinde si de societate si cat de des este verificata.



#2470 contabilitate benzinarie

Postat de gabriella on 11 October 2004 - 11:51 AM in Arhiva

da andreea - este corect
iar acciza pe care probabil o ai inscrisa in pretul de cumparare de la producator, cred ca, cel mai corect e sa o incluzi in pretul de cumparare
ai grija insa cu platile...catre producator...obligatoriu prin banca (nu am cum acum, dar daca nu gasesti temeiul legal, spune si-l caut)



#2468 Avizul de insotire al marfii

Postat de gabriella on 11 October 2004 - 11:48 AM in Arhiva

bine - in cazul asta e ok



#2465 control pentru tva de recuperat

Postat de gabriella on 11 October 2004 - 11:33 AM in Arhiva

Deci sa revenim pentru SAR-CO : "conform codului de procedura fiscala (OG.92/2003) nu ti se pot stabili diferente sau calcula dobanzi si penalitati decat pentru ultimii 5 ani"
Nu contest faptul ca ti-au verificat ultimii 10 ani (poate dintr-un exces de zel). si-mi inchipui ca verificarea primilor 5 ani a fost facuta "din avion" - sper ca nu ti-au calculat (si nu ai acceptat) dobanzi si penalitati sau diferente pentru perioada prescrisa ???



#2427 amortizare

Postat de gabriella on 10 October 2004 - 10:43 PM in Arhiva

Cu amortizarea cred ca ai dreptate ,pot sa ma fac ca am uitat pana in decembrie.,si sa revin in ianuarie.
sper ca nu vrei sa inregistrezi in ianuarie, toata amortizarea restanta plus cea aferenta lunii - e o eroare - cheltuiala anului precededent, nu mai este deductibila in anul curent.
cel mult, poti sa redistribui valoarea ramasa pe numarul de luni de utilizare - cam atat.



#2426 Punct de lucru

Postat de gabriella on 10 October 2004 - 10:09 PM in Arhiva

Actele contabile se pastreaza la domiciliul fiscal al contribuabilului adica la sediu. La punctul de lucru trebuie sa ai obligatoriu doar documente de evidenta primara : ex: provenienta marfurilor, raport de gestiune, fisa de magazie, registrul de casa....



#2425 valoarea neamortizata imobiliz corporale vandute

Postat de gabriella on 10 October 2004 - 10:05 PM in Arhiva

iliutza, te rog spune-mi si mie din ce lege ai citat : "Valoarea ramasa neamortizata, în cazul mijloacelor fixe amortizabile vândute, este deductibila la calculul profitului impozabil în situatia în care acestea sunt valorificate prin unitati specializate sau prin licitatie organizata potrivit legii"



#2424 valoarea neamortizata imobiliz corporale vandute

Postat de gabriella on 10 October 2004 - 10:03 PM in Arhiva

ba da, este - exista o modificare la codul fiscal, aparuta cred..prin august
scuze, dar nu reusesc sa dau de ea
cum o gasesc, v-o spun si voua



#2423 despre avizarea caen-ului

Postat de gabriella on 10 October 2004 - 09:52 PM in Arhiva

nu faci nimic - daca il ai in obiectul secundar al firmei, e ok



#2422 Asociatie familiara

Postat de gabriella on 10 October 2004 - 09:50 PM in Arhiva

poate faptul ca impozitul se plateste anual in baza declaratiei
nu mai sunt asa de multe sau stricte controalele



#2421 Asociatie familiara

Postat de gabriella on 10 October 2004 - 09:49 PM in Arhiva

ce conditii tb sa indeplinesc pentru a infiinta o asociatie familara? Si care sunt avantajele fata de a avea o SC?
la o asociatie familiala se lucreaza in familie - numai cu rudele. Avantaje? nu stiu sa fie




Cometa SQL