Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
VICKY's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


VICKY's Content

There have been 34 items by VICKY (Search limited from 03-December 07)



Sort by                Order  

#236154 compensare in 3

Postat de VICKY on 28 January 2011 - 09:37 PM in Arhiva

Vezi postareaavdia, la Jan 20 2011, 07:11 AM, a spus:

Buna dimineata!

Am urmatoarea situatie:
-soc A livreaza cate sc B
-soc B livrreaza catre sc C
Administratorul doreste compensare , adica sc A sa plateasca direct catre sc C.

Eu am folosit ordin de compensare intre 2 firme care-si livrau reciproc marfa, adica erau si client si furnizor.
Aici nu inteleg mecanismul. Eu cred ca cele trei firme ar trebui sa fie si client si furnizor intre ele sa se poata folosi ordinul de compensare.
D-voastra ce credeti?

Multumesc anticipat!

Buna
Se face un contract de novatie si cesiune de creanta intre cele trei societati, in care se specifica faptul ca societatea B, care are creanta fata de C, si este la randul sau debitoare fata de A, este de acord ca plata sa se faca direct catre societatea C.



#236150 spete expertiza contabila judiciara pt. lucrare master

Postat de VICKY on 28 January 2011 - 09:19 PM in Arhiva

Iti dau un exemplu care se refera la principiul prevalentei economicului asupra juridicului:

- in cazul leasingului financiar: mijlocul fix intra in gestiune la final, odata cu emiterea facturii reziduale si apoi se calc.amortizarea lunara, chiar daca din punct de vedere juridic transferul dreptului de proprietate asupra bunului are loc la inceput, deci economicul prevaleaza asupra juridicului.



#154342 Casare mijloc fix

Postat de VICKY on 07 December 2007 - 10:49 PM in Arhiva

Vezi postareainimoara25, la Dec 6 2007, 12:09 PM, a spus:

IN 2005, FIRMA NOASTRA A CUMPARAT MOBILIER. O PARTE DIN ACESTA A FOST TRECUT PE 303 SI SCOS DIN GESTIUNE PRIN 603. 3 DINTRE OBIECTELE DE INVENTAR, PE BAZA VALORII DE ACHIZITIE AU FOST TRECUTE PE 214, SI AMORTIZATE LINIAR. IN DECEBRIE ANUL ACESTA, AM REFACTURAT IN TOTALITATE, ACEST MOBILIER CATRE O FIRMA CARE IL DETINE DE FAPT. PRACTIC NU STIU CUM SA INREGISTREZ FACTURA( CRED CA CU 7583), DAR NU STIU DACA CU TOATA VALOAREA...SI NU STIU CE SE INTAMPA CU VALOAREA RAMASA NEAMORTIZATA....DACA MA POATE AJUTA CINEVA CU PASII SI INREGISTRARILE CARE TREBUIESC FACUTE IN ACEST CAZ...VA MULTUMESC ANTICIPAT!

la emiterea facturii inreg. 461=7583 cu pretul de vanzare si 461=4427 cu TVA ul
scaderea din gestiune: 6583=214 cu valoarea ramasa de amortizat
si 2814=214 cu valoarea amortizata pana la data vanzarii



#151500 credit?

Postat de VICKY on 23 November 2007 - 02:47 PM in Arhiva

Vezi postareaRaduta2sorin, la Nov 22 2007, 09:51 AM, a spus:

Cum pot obtine un credit nerambursabil, ce tre sa fac si cui sa ma adresez?
as vrea sa imi deschid o fabricuta mica in afara bucurestului dar la un standard mai ridicat
daca stie cineva .................. va rog ajutati-ma




Cu respect Pt Toti membriiiiiicredit?nerambursat?

depinde de domeniul de activitate, se pot otine fonduri PHARE nerambursabile, dar 5 ani esti la dispozitia organelor de control si nu stiu daca iti va place...
exista o serie de documentatii care se fac...eu am trecut prin asta.



#150625 monografie confectii metalice - urgent

Postat de VICKY on 13 November 2007 - 08:06 PM in Arhiva

Vezi postareaaroua_r, la Nov 2 2007, 09:32 AM, a spus:

Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru confectii metalice sau orice informatii referitoare la confectii metalice.
Va multumesc.

Se cumpara materie prima 301=401 si 4426=401cu factura de la furnizor
Se obtine produsul finit 345=711 pe baza notei de predare
Se dau in consum materiile prime 601=301 cu bon de consum
Se vinde produsul la clienti 4111=701 si 4111=4427 cu factura emisa si concomitent 711=345

Acestea sunt inreg.in mare, dar se tine seama de pretul de productie care cuprinde costul de achizitie al materiei prime, chelt de transport aprov, cheltuieli directe, ex.salarii, cota din chelt.indirecte etc.



#150621 Casare mijloc fix

Postat de VICKY on 13 November 2007 - 07:41 PM in Arhiva

Vezi postareamishulik, la Nov 6 2007, 05:33 PM, a spus:

care sunt pasii in casarea obiectelor de inventar si mijloacelor fixe parial amortizate? am nevoie urgent de raspuns



La casarea obiectelor de inventar faci inreg. OE=8036 vezi si planul de ct.din ordinul 1752

La casarea mijl.fix faci inreg. 2813=2131 cu valoarea amortizata pana la casare si 6583=2131 cu valoarea neamortizata la data casarii, iartotalul lui 2131 trebuie sa reflecte valoarea de intrare a mijl.fix



#150619 Casare mijloc fix

Postat de VICKY on 13 November 2007 - 07:33 PM in Arhiva

Vezi postareaionutro, la Nov 13 2007, 02:16 PM, a spus:

Vezi postareaVICKY, la Nov 13 2007, 03:39 PM, a spus:

Vezi postareaionutro, la Nov 13 2007, 01:14 PM, a spus:

Buna ziua,
Am urmatoarea situatie:
Sediul firmei s-a mutat dar a lasat in urma mocheta care e in momentul de fata pe 603. Ce se intampla in contabilitate in cazul acesta?

Va multumesc anticipat.

caseaz o si faci OE cu 8039

Ai cumva un model de pv de casare? Pana acum nu am mai lucrat cu conturi in afara bilantului. Poti sa ma ajuti cu monografia?

Cand se cumpara un obiect de inventar faci 303=401 si 4426=401
Cand il dai in consum faci 603=303 si 8039=OE
Cand il casezi faci oe=8039
8039 s a transformat in 8036 cred, uita te mai bine in ordinul 1752 la planul de conturi
un model de pv de casare il gasesti pe net pe google dai cautare dupa model pv de casare



#150585 Casare mijloc fix

Postat de VICKY on 13 November 2007 - 03:39 PM in Arhiva

Vezi postareaionutro, la Nov 13 2007, 01:14 PM, a spus:

Buna ziua,
Am urmatoarea situatie:
Sediul firmei s-a mutat dar a lasat in urma mocheta care e in momentul de fata pe 603. Ce se intampla in contabilitate in cazul acesta?

Va multumesc anticipat.

caseaz o si faci OE cu 8039



#150583 investitie spatiu inchiriat

Postat de VICKY on 13 November 2007 - 03:28 PM in Arhiva

Vezi postareacezara, la Nov 12 2007, 12:50 PM, a spus:

Buna!
Daca aduc imbunatatiri la un mijloc fix luat in chirie.....cum inregistrez cheltuiala in contabilitate?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri!

daca mijlocul fix este o cladire de ex. si se fac reparatii la ea, se trece pe cheltuiala, 611 sau 628, pe baza de contract cu firma care exeuta reparatiile sau deviz, daca se fac amenajari de ex. se trece pe 212 cu analitic distinct si investitia se amortizeaza pe durata derularii contractului de inchiriere.



#150581 terenuri

Postat de VICKY on 13 November 2007 - 03:21 PM in Arhiva

Vezi postarearoxx, la Nov 13 2007, 07:48 AM, a spus:

ajutor!
am urmatoarea situatie: o firma partenrea imi factureaza un teren;
in aceeasi suma eu trebuie sa facturez lucrari tamplarie
Intrebare: terenul se va factura cu taxare inversa?

daca terenul se factureaza cu taxare inversa, firma trebuie sa depuna o NOTIFICARE la Finante, inainte de inceperea operatiunii, privind optiunea de taxare a operatiunilor prevazute la art.141 alin.2 lit.f din Codul Fiscal. Formularul se gaseste in normele metodologice, ca anexa 3 la norme.



#150570 investitii

Postat de VICKY on 13 November 2007 - 03:02 PM in Arhiva

Vezi postareadumitru.mihai81, la Oct 30 2007, 10:50 AM, a spus:

buna ziua!
vreau sa inregistrez o dobanda la un credit pe investitie si nu stiu cum sa o bag in contabilitate.
pe cheltuiala sau pe investitia in sine? (conform standardelor)

pe contul 666, deci pe cheltuiala



#150568 situatii credit

Postat de VICKY on 13 November 2007 - 02:58 PM in Arhiva

Vezi postarealizuca_p, la Nov 6 2007, 02:56 PM, a spus:

Am depus documentatia pentru un credit(bilanturi pe ultimii 3 ani, balanta la zi, si multe altele...)si imi cer acum situatia patrimoniului si rezultatele financiare.Oare la ce se refera?Pana acum nici o banca nu mi-a cerut asa situatii iar credite am mai facut.Va rog poate cineva imi da o mana de ajutor..!

cred ca e vorba de un fel de bilant la ultima luna incheiata.



#150566 Criterii incadrare venituri

Postat de VICKY on 13 November 2007 - 02:50 PM in Arhiva

Vezi postareaviorache, la Nov 9 2007, 09:08 PM, a spus:

Legat de clasificarea veniturilor am intalnit % comentariu:

Citeaza

De asemenea, veniturile se împart în: venituri curente; venituri înregistrate în avans; venituri de realizat....Pentru delimitarea si evidentierea veniturilor se poate folosi si criteriul - contabilitate de trezorerie - . În acest caz, tranzactiile sunt separate si înregistrate în categoria veniturilor numai la decontarea lor la trezorerie, respectiv veniturile realizate sunt reprezentate în momentul încasarii rezultatului.
Daca cineva are surse bibliografice sau legislative legate de aceasta evidentiere a veniturilor atunci ii sunt recunoscator de pe acum.
Am impresia ca autorul citatului este prof. Mihai Ristea.

As putea sa iti dau un ex.
daca firma are incheiate conventii somaj, in urma carora se incaseaza prin trezorerie sumele, venitul se evidentiaza in momentul incasarii lui , 5121 cu 7411 cu analitic distinct, sau de ex. despagubirile de la o soc.de asigurari la fel se inreg.ca venit in momentul incasarii prin banca sau casierie.
De aici ai puea cauta in legislatie.



#150327 dobanzi nedeductibile

Postat de VICKY on 10 November 2007 - 07:41 PM in Arhiva

Vezi postareacamelia_vladau, la Sep 14 2007, 01:24 PM, a spus:

Va rog sa ma ajutati cu un raspuns. Sunt nou angajata la o societate care se ocupa cu afaceri imobiliare. Firma va obtine in curand un credit bancar pe termen lung de 500.000 de euro. Astfel, gradul de indatorare al firmei va fi mai mare de 3 si dupa cum spune legea ch cu dobanzile nu vor fi deductibile si trebuiesc reportate in perioada urmatoare. Reportarea aceasta ca si nota contabila cum se face?

Si inca o pb daca nu sunt prea insistenta . Firma va vinde imobile care nu sunt complet amortizate . Partea neamortizata stiu ca se trece pe 6583. Aceste cheltuieli sunt deductibile daca imobilele au fost cumparate si vandute inainte de amortizarea completa?

Va multumesc anticipat

conform art.23 alin 7, cheltuiala cu dobanda este deductibila pentru ca este aferenta unui imprumut obtinut de la o societate comerciala bancara.
Daca imprumutul este obtinut de la alte entitati , de ex. de a patron, cheltuiala cu dobanda este integral nedeductibila numai in cazul in care gradul de indatorare este mai mare decat 3.



#150326 cheltuieli deductibile

Postat de VICKY on 10 November 2007 - 07:35 PM in Arhiva

Vezi postarealorelay_h, la Oct 18 2007, 01:21 PM, a spus:

societatea la care lucrez inregistreaza venituri numai din chirii. Intrebarea mea este daca cheltuielile ocazionate de intretinerea si reparatiile spatiului inchiriat sunt deductibile sau nu?
Eu consider ca sunt dar alte persoane ziceau ca nu si nu as vrea sa fac vreo greseala mai ales ca sunt incepatoare in domeniul contabilitatii.

Va multumesc


sunt deductibile, trebuie facut contract cu societatea care presteaza astfel de servicii, sa existe un deviz, iar in contractul de inchiriere sa fie specificata supafata pusa la dispozitie



#150325 refacturari

Postat de VICKY on 10 November 2007 - 07:30 PM in Arhiva

Vezi postarealaguna, la Nov 6 2007, 08:02 PM, a spus:

pentru spatii inchiriate, se primesc facturi de utilitati pe numele proprietarului (persoana fizica, de exemplu)
in contract se prevede ca pe langs chirie, achit si utilitatile

sunt deductibile aceste cheltuieli - la electrica, la romtelecom ,rebu, etc, daca nu vin facturile pe numele societatii mele, dar am acel contract?


Conform art.137 alin.3 lit e din Codul FISCAL nu se inreg. ca si chelt.si TVA daca sumele sunt achitate de furnizor sau prestator in numele si contul clientului, si care apoi se deconteaza acestuia, ci cu ajutorul contului 461 care cuprinde atat cheltuiala cat si TVA ul



#141657 Adaos comercial, va rog lamuriri

Postat de VICKY on 01 September 2007 - 07:41 PM in Arhiva

Vezi postareadanyR, la Aug 3 2007, 07:26 AM, a spus:

Buna,

lucrez la o firma care are ca profil vanzarea cu amanuntul si sunt tare nelamurita...colegul meu a reusit sa ma termine de tot....Va rog sa ma lamuriti.....
Am achzitionat marfa si am inregistrat asa 371=401, 4426=401, bun si apoi fac NIR-ul si cum evidentiez eu in contabilitate adaosul comercial.....ca nu stiu si nici colegul nu ma lamureste...el zice ca nu il inregistrez si ca in momentul vanzarii marfii fac 607=371 descarcarea de gestiune, 411=707 cu marfa vanduta si TVA-ul 411=4427, dar mie nu mi se pare corect....In momentul in care dau marfa in magazine spre vanzare eu nu trebuie sa evidentiez si adaosul comercial.....of simt ca o iau razna si nu am cu cine sa discut pe tema asta.....va rog sa ma lamuriti cum fac exact.... :notworthy:

il stabilesti pentru fiecare produs si apoi faci 371=378 sia apoi 371=4428
la sfarsitul lunii calculezi adaosul aferent marfurilor ramase in stoc, respectiv adaosul aferent mf.vandute si apoi faci descarcarea de gestiune
378=371
607=371
4428=371



#141656 colectare TVA in cazul furnizorilor prescrisi?

Postat de VICKY on 01 September 2007 - 07:30 PM in Arhiva

Vezi postareaConstanta, la Aug 27 2007, 09:18 AM, a spus:

Buna colegi, am nevoie de opinia dvs Din cate inteleg in codul fiscal apare doar speta colectarii TVA in caz de lichidare a firmei .... ce se intampla insa daca am in evidenta furnizori mai vechi de 3 ani - la prescriere fac venit si TVA sau toata suma pe venit?Nu am gasit nicaieri dezvoltat acest subiect...sau poate nu am stiut eu sa caut.... Multumesc.

se trece pe venit inclusiv TVA
401=7588 si se anexeaza si copia facturii



#141591 tva chirie

Postat de VICKY on 01 September 2007 - 07:05 AM in Arhiva

Vezi postareadana2006, la Apr 17 2006, 08:23 AM, a spus:

sunt o firma platitoare de tva si vreau sa inchiriez un spatiu unei alte firme
factura mea de chirie (locatiune) va fi cu tva 19 % ?
cineva mi-a spus ca chiria e scutita de tva si trebuie anuntat ca doresti sa facturezi cu tva ????????
multumesc mult de tot

poti sa optezi pentru neplata TVA la facturare. se face inainte de a incepe operatiune prin depunerea unei notificari la finante cf.art.141 alin.2 lit.e



#141587 micsorare salariu

Postat de VICKY on 31 August 2007 - 09:43 PM in Arhiva

Vezi postareadeea77, la Oct 25 2006, 01:39 PM, a spus:

Salutare tuturor, am si eu o nelamurire...daca un angajator vrea sa scada salariul unui angajat poate face asta pur si simplu printr-un act aditional sau mai trebuie sa indeplinesca si alte formalitati?
Multumesc.

se face printr/o decizie, dar trebuie sa specifice motivul scaderii salariului (impas financiar, motive care tin de salariat)



#141586 635?

Postat de VICKY on 31 August 2007 - 09:40 PM in Arhiva

Vezi postareaioanab, la Aug 14 2007, 12:17 PM, a spus:

Un asociat a preluat firma si a devenit asociat unic. In cazul acesta am niste facturi de la registrul comertului cu niste taxe pe care le a achitat. Pot baga pe 635 aceste cheltuieli? sau se foloseste alt cont?

in general eu folosesc contul 628,



#141585 IMPRUMUT INTRE FIRME

Postat de VICKY on 31 August 2007 - 09:37 PM in Arhiva

Vezi postareaclauditza01, la Jun 28 2007, 01:27 PM, a spus:

Cum se inregistreaza un imprumut in bani intre 2 firme?

firma care acorda impr. 461=5121 sau 5311
firma care primeste impr. 5121 = 462

ar trebui ca la registrul comertului sa adaugati prin act aditional codul CAEN 6522 alte activitati de creditare



#141583 Finantare sapard

Postat de VICKY on 31 August 2007 - 09:32 PM in Arhiva

Vezi postareamirceap, la Jan 16 2007, 02:13 PM, a spus:

Va rog sa-mi spuneti si mie daca se mai acorda finantare sapard in 2007?Dar alte finantari ?

da, se acorda, dar mai bine lipsa, 5 ani au dreptul sa te controleze oricand



#141582 AMORTIZARE INVESTITII M FIXE INCHIRIATE

Postat de VICKY on 31 August 2007 - 09:28 PM in Arhiva

Vezi postareaIon Ardeleanu, la Oct 30 2006, 09:27 AM, a spus:

Avem o cladire inchiriata pe 10 ani la care am facut investitii amortizabile pe durata contractului de inchiriere, cf codului fiscal.
Problema e ca am majorat durata contractului de inchiriere de la 10 la 40 de ani.Ce fac cu durata ramasa de amortizat a investitiei?O modific in functie de noua durata de inchiriere?

Multumesc pt raspunsuri.

da, am avut un caz similar



#141581 inregistrari

Postat de VICKY on 31 August 2007 - 09:23 PM in Arhiva

Vezi postareamalis, la Mar 5 2007, 01:41 PM, a spus:

Firma la care lucrez a achizitionat 10 camere de supraveghere pe care le-am inregistrat ca obiecte de inventar,dar pe factura imi mai apare:case 450W,placa de baza,memeorie DDR,procesor,DVDRW,video card,Cooler,HDD 160G,pe care nu stiu cum sa le inregistrez.Valoarea fiecareia e sub 2 milioane.Ma poate ajuta cineva cu inregistrarile?
toate incorporate alcatuiesc mijlocul fix sau obiectul de inventar, din 14 februarie anul curent valarea limita este 1800 RON
se inrg.direct 2131=404 sau 303=401




Cometa SQL