Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
wex's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


wex's Content

There have been 35 items by wex (Search limited from 17-December 07)



Sort by                Order  

#209869 Deductibilitate chirie apartament

Postat de wex on 28 August 2009 - 11:22 PM in Arhiva

Este o cheltuiala deductibila chiria platita de o firma pentru locuinta administratorilor firmei, (cetateani straini) sau o astfel de cheltuiala intra sub incidenta urmatoarelor prevederi:

Codul fiscal:
e) cheltuielile făcute în favoarea acționarilor sau asociaților, altele decât cele generate de plăți pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la prețul de piață pentru aceste bunuri sau servicii;


Norme metodologice:
43. Sunt considerate cheltuieli făcute în favoarea participanților următoarele:
c) cheltuielile cu chiria și întreținerea spațiilor puse la dispoziție acestora;



#209732 Autorizatii, avize, licente firma

Postat de wex on 27 August 2009 - 09:15 AM in Arhiva

Este posibil ca o firma infiintata in 2009 sa obtina aurotizarea ca operator inregistrat pentru produse accizabile?



#209394 marcare bauturi alcoolice

Postat de wex on 19 August 2009 - 12:14 PM in Arhiva

Intr-adevar marcare nu tine cont de provenienta. Ceea ce nu inteleg eu este daca berea intra sub incidenta art. 202, lit. a
Art. 202. - (1) Prevederile prezentei secțiuni se aplică următoarelor produse accizabile:
a) produse intermediare și alcool etilic, cu excepțiile prevăzute prin norme;


Avand in vedere ca la art. 162 exista o diferentiere intre bere, vinuri, produse intermediare si alcool etilic.

[i]Art. 162. - Accizele armonizate sunt taxe speciale de consum care se datorează bugetului de stat pentru următoarele produse provenite din producția internă sau din import:
a) bere;
b) vinuri;
c) băuturi fermentate, altele decât bere și vinuri;
d) produse intermediare;
e) alcool etilic;
f) tutun prelucrat;
g) produse energetice;
h) energie electrică.



Vezi postareanopris, la Aug 18 2009, 11:37 PM, a spus:

Berea si bauturile mai slabe de 6 grade nu sunt accizabile, deci nici nu se marcheaza

Te rog sa-mi precizezi unde este precizat ca berea si bauturile mai slab de 6 grade nu sunt accizabile?

Multumesc.



#209357 marcare bauturi alcoolice

Postat de wex on 18 August 2009 - 08:34 PM in Arhiva

Potrivit prevederilor Sectiunii a 8-a din Codul fiscal :

Art. 202. - (1) .........marcarea se aplică următoarelor produse accizabile:
a) produse intermediare și alcool etilic, cu excepțiile prevăzute prin norme;
b) tutun prelucrat.
(2) Nu este supus obligației de marcare orice produs accizabil scutit de la plata accizelor.
(3) Produsele accizabile prevăzute la alin. (1) pot fi eliberate pentru consum sau pot fi importate pe teritoriul României numai dacă acestea sunt marcate conform prevederilor prezentei secțiuni.
__________
Alin. (1) a fost modificat prin liniuța 8 din Rectificarea publicată în MOf. nr. 112 din 06.02.2004.
- Litera b) de la alin. (1) a fost modificată prin art. I pct. 188 din Legea nr. 343/2006.

Art. 203. - Responsabilitatea marcării produselor accizabile revine antrepozitarilor autorizați, operatorilor înregistrați sau importatorilor autorizați, potrivit precizărilor din norme.
__________
Articolul a fost modificat prin art. I pct. 189 din Legea nr. 343/2006.

Intrebare: Pentru achizitia de bauturi alcoolice (vin si bere) dintr-un stat membru al UE este necesara marcarea acestor produse?



#208936 AIC produse accizabile armonizate

Postat de wex on 10 August 2009 - 11:00 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Achizitie intracomunitara bere

inregistrarea accizei
635 = 446 (cf formula Cod fiscal)
Calcul acciza achizitie 800 litri bere dintr-un stat membru UE.
Conform codului fiscal formula de calcul a accizei pentru bere este:
A=C*K*R*Q
In cazul nostru:
C= 11.7 grade Plato
K = 0.748 eur hl/grad plato
R = 3.7364 lei/eur
Q = 8 hectolitri

A=11.7 * 0.748 * 3.7364 * 8 = 261.60 lei

635 = 447 (contribuția pentru finanțarea unor cheltuieli de sănătate prevăzute la titlul XI din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății)

Plata accizei
446 = 5121
447 = 5121


inregistrarea facturii achizitie bere
371 = 401 (curs data receptie)
4426 = 4427

inregistrare factura transport
% = 401
371
4426

vinzare marfuri (comert cu ridicata)
411 = %
707
4427

descarcarea gestiunii
607 = 371


Astept corectiile voastre.

Multumesc.



#208873 Autorizatii, avize, licente firma

Postat de wex on 09 August 2009 - 08:36 PM in Arhiva

Firma pe care o reprezint vrea sa achizitioneze spre vinzare bauturi alcoolice (vin si bere) din spatiul UE. In acest moment incerc sa culeg informatii pentru a incepe aceasta activitate in mod legal.
In acest sens sunt unele intrebari la care nu am raspuns:
- Firma trebuie sa se autorizeze ca operator inregistrat (cf OMFP 2135/2006) ? sau e suficient ca furnizorul sa fie inregistrat in statul membru UE?
- la ce autoritate se face aceasta inscriere si ce contine dosarul de autorizare?
- Ce conditii trebuie sa indeplineasca furnizorul din statul membru?
- este necesara marcarea acestor bauturi alcoolice?
- la ce autoritate ar trebui sa se declara firma ca platitor de accize; ce declaratii se depun dupa aceea?
- unde si cind se plateste acciza;
- pe baza a ce documente pot circula produsele intre furnizor si cumparator (de unde se procura si cine trebuie sa le completeze)



#126399 deplasare externa

Postat de wex on 23 March 2007 - 04:20 PM in Arhiva

HG 518/1995 actualizata la 06.01.2005

ART. 5 Personalului trimis în străinătate în condițiile prezentei hotărâri i se acordă:
A. În străinătate:
a) o indemnizație zilnică în valută, denumită în continuare diurnă, în vederea acoperirii cheltuielilor de hrană, a celor mărunte uzuale, precum și a costului transportului în interiorul localității în care își desfășoară activitatea;
b) o sumă zilnică în valută, denumită în continuare plafon de cazare, în limita căreia personalul trebuie să-și acopere cheltuielile de cazare.

CODUL FISCAL

... (3) Următoarele cheltuieli au deductibilitate limitată:
... b) suma cheltuielilor cu indemnizația de deplasare acordată salariaților pentru deplasări în România și în străinătate, în limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru instituțiile publice;


Avind in vedere cele de mai sus am citeva lucruri de lamurit:

1. Diurna deductibila (ptr UE) 35 euro?
2. Cheltuieli cu cazarea deductibile (ptr UE) 150 euro/zi?
3. Cheltuielile cu transportul aeropot - hotel, intra in diurna sau se deconteaza separat ca cheltuieli nedeductibile?
4. Ce alte cheltuieli efectuate in deplasari externe sunt deductibile?


Multumesc.



#83046 Campanie de promovare conta.ro

Postat de wex on 10 May 2006 - 09:55 PM in Arhiva

voluntar
ralosmail@gmail.com



#78024 cereri SUBIECTE 2005 -2006

Postat de wex on 03 April 2006 - 02:02 PM in Arhiva

ralosmail@gmail.com

va multumesc



#28435 PREAZIV - LUCREZ PROGRAM NORMAL?

Postat de wex on 14 July 2005 - 02:46 PM in Arhiva

Cred ca te referi la cazul in care o societate are cel putin 21 de angajati - in aceasta situatie este obligatorie incheierea de contract colectiv de munca si la nivel de unitate.

Contractelor colective de munca produc efecte, dupa cum urmeaza:
a) pentru toti salariatii din unitate, in cazul contractelor colective de munca incheiate la acest nivel;
B) pentru toti salariatii incadrati in unitatile care fac parte din grupul de unitati pentru care s-a incheiat contractul colectiv de munca la acest nivel;
c) pentru toti salariatii incadrati in toate unitatile din ramura de activitate pentru care s-a incheiat contractul colectiv de munca;
d) pentru toti salariatii incadrati in toate unitatile din tara, in cazul contractelor colective de munca la nivel national.



#28324 rotunjire la salariile in RON in favoarea angajatului

Postat de wex on 14 July 2005 - 09:07 AM in Arhiva

:P 536 lei

Ordonanta de urgenta 47/2005

Art. 4. - Prin excepĂŸie de la prevederile art. 3, salariile de bazĂŁ, soldele de grad Âși de funcĂŸie, salariul pentru funcĂŸia ĂźndeplinitĂŁ Âși salariul pentru gradul profesional al poliĂŸiÂștilor, indemnizaĂŸiile lunare acordate pentru remunerarea funcĂŸiilor de demnitate publicĂŁ, magistraĂŸilor Âși altor categorii de personal prevĂŁzute de lege, pensiile, indiferent de sursa de finanĂŸare, Âși indemnizaĂŸiile de Âșomaj vor fi Ăźntregite la un leu Ăźn favoarea persoanei care beneficiazĂŁ de dreptul respectiv.



#28312 PREAZIV - LUCREZ PROGRAM NORMAL?

Postat de wex on 14 July 2005 - 08:49 AM in Arhiva

Am cercetat mai cu atentie aceasta situatie si am aflat ca in contractul colectiv de munca exista urmatoarele prevederi:

Art. 74. - (1) Încetarea CIM poate avea loc - Ăźn condiĂŸiile prevĂŁzute de lege - printr-unul din urmĂŁtoarele moduri:
a) de drept;
B) ca urmare a convenĂŸiei pĂŁrĂŸilor, la data convenitĂŁ de acestea;
c) ca urmare a voinĂŸei unilaterale a uneia dintre pĂŁrĂŸi, Ăźn cazurile Âși condiĂŸiile limitative prevĂŁzute de lege.
(2) În cazurile ün care unitatea este obligatã, potrivit legii, sã acorde un preaviz la desfacerea contractului de muncã, durata preavizului va fi de 20 de zile lucrãtoare.
(3) În perioada preavizului, salariaĂŸii au dreptul sĂŁ absenteze patru ore pe zi de la programul unitĂŁĂŸii, pentru a-Âși cĂŁuta un loc de muncĂŁ, fĂŁrĂŁ ca aceasta sĂŁ afecteze salariul Âși celelalte drepturi. Orele absentate se pot acorda prin cumul, Ăźn condiĂŸiile stabilite de patron.

(4) În cazul Ăźn care unei persoane i se desface contractul de muncĂŁ fĂŁrĂŁ sĂŁ i se acorde preavizul prevĂŁzut la alin. 2, angajatorul are obligaĂŸia de a plĂŁti o indemnizaĂŸie egalĂŁ cu salariul de bazĂŁ pe o lunĂŁ, avut la data desfacerii contractului de muncĂŁ.



#28304 PREAZIV - LUCREZ PROGRAM NORMAL?

Postat de wex on 14 July 2005 - 08:12 AM in Arhiva

Pe durata preavizului contractul individual de muncĂŁ continuĂŁ sĂŁ ĂźÂși producĂŁ toate efectele.

Dreptul la preaviz nu poate fi mai mic de 15 zile lucratoare (conform Codului Muncii).



#27883 cod muncii

Postat de wex on 11 July 2005 - 06:20 PM in Arhiva

ORDONANTA DE URGENTA nr. 65 din 29 iunie 2005
privind modificarea si completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 576 din 5 iulie 2005

Urgenta adoptarii prezentului act normativ rezulta din necesitatea ?ndeplinirii angajamentelor asumate de Rom?nia ?n cadrul negocierilor privind Capitolul 13 "Ocupare si politici sociale", de armonizare a legislatiei nationale cu acquis-ul comunitar.
Modificarea si completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii se numara printre masurile cuprinse ?n Programul legislativ prioritar pentru integrarea ?n Uniunea Europeana, program care stabileste adoptarea actului normativ pentru modificarea Codului muncii pana la data de 30 iunie 2005.
Necesitatea urgentarii modificarii Codului muncii decurge si din angajamentul stabilit de Guvernul Rom?niei cu Banca Mondiala, prin Programul de ajustare (PAL2), ?nca din anul 2003. De asemenea, Rom?nia s-a angajat sa revizuiasca prevederile Codului muncii pana la data de 1 iulie 2005, drept criteriu de performanta structurala, si prin Aranjamentul stand-by de tip preventiv dintre Rom?nia si Fondul Monetar International, ratificat prin Legea nr. 468/2004.
In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Rom?niei, republicata,

Guvernul Rom?niei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

ART. I
Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, publicata ?n Monitorul Oficial al Rom?niei, Partea I, nr. 72 din 5 februarie 2005, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2, litera B) va avea urmatorul cuprins:
"B) cetatenilor romani ?ncadrati cu contract individual de munca si care presteaza activitatea ?n strainatate, ?n baza unor contracte ?ncheiate cu un angajator roman, cu exceptia cazului ?n care legislatia statului pe al carui teritoriu se executa contractul individual de munca este mai favorabila;".
2. Alineatul (3) al articolului 14 va avea urmatorul cuprins:
"(3) Persoana fizica dob?ndeste capacitatea de a ?ncheia contracte individuale de munca ?n calitate de angajator, din momentul dob?ndirii capacitatii depline de exercitiu."
3. Alineatul (1) al articolului 16 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Contractul individual de munca se ?ncheie ?n baza consimtam?ntului partilor, ?n forma scrisa, ?n limba romana. Obligatia de ?ncheiere a contractului individual de munca ?n forma scrisa revine angajatorului. Angajatorul persoana juridica, persoana fizica autorizata sa desfasoare o activitate independenta, precum si asociatia familiala au obligatia de a ?ncheia, ?n forma scrisa, contractul individual de munca anterior ?nceperii raporturilor de munca."
4. Alineatul (1) al articolului 17 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 17. - (1) Anterior ?ncheierii sau modificarii contractului individual de munca, angajatorul are obligatia de a informa persoana selectata ?n vederea angajarii ori, dupa caz, salariatul cu privire la clauzele generale pe care intentioneaza sa le ?nscrie ?n contract sau sa le modifice."
5. Dupa alineatul (1) al articolului 17 se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
"(1^1) Obligatia de informare a persoanei selectate ?n vederea angajarii sau a salariatului se considera ?ndeplinita de catre angajator la momentul comunicarii ofertei sale privind continutul contractului individual de munca sau al actului aditional, dupa caz."
6. La articolul 17 alineatul (2), partea introductiva va avea urmatorul cuprins:
"(2) Persoana selectata ?n vederea angajarii ori, dupa caz, salariatul va fi informat cu privire la cel putin urmatoarele elemente:".
7. La articolul 17 alineatul (2), literele d) si m) vor avea urmatorul cuprins:
"d) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Rom?nia sau altor acte normative si atributiile postului;
..................................................................
m) durata perioadei de proba, dupa caz;".
8. Dupa alineatul (4) al articolului 17 se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmatorul cuprins:
"(4^1) La negocierea, ?ncheierea sau modificarea contractului individual de munca, oricare dintre parti poate fi asistata de catre terti, conform propriei optiuni, cu respectarea confidentialitatii prevazute la alin. (5)."
9. La articolul 18 alineatul (1), partea introductiva va avea urmatorul cuprins:
"Art. 18. - (1) In cazul ?n care salariatul urmeaza sa ?si desfasoare activitatea ?n strainatate, angajatorul are obligatia de a-i comunica ?n timp util informatiile prevazute la art. 17 alin. (2), precum si informatii referitoarte la:".
10. Dupa alineatul (1) al articolului 18 se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
"(1^1) Informatiile prevazute la alin. (1) lit. a), B) si c) trebuie sa fie ?nscrise si ?n continutul contractului individual de munca."
11. Articolul 19 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 19. - In situatia ?n care angajatorul nu ?si executa obligatia de informare prevazuta la art. 17 si 18, salariatul este ?n drept sa sesizeze, ?n termen de 30 de zile de la data ne?ndeplinirii acestei obligatii, instanta judecatoreasca competenta si sa solicite despagubiri corespunzatoare prejudiciului pe care l-a suferit ca urmare a neexecutarii de catre angajator a obligatiei de informare."
12. Articolul 21 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 21. - (1) La ?ncheierea contractului individual de munca sau pe parcursul executarii acestuia, partile pot negocia si cuprinde ?n contract o clauza de neconcurenta prin care salariatul sa fie obligat ca dupa ?ncetarea contractului sa nu presteze, ?n interesul sau propriu sau al unui tert, o activitate care se afla ?n concurenta cu cea prestata la angajatorul sau, ?n schimbul unei indemnizatii de neconcurenta lunare pe care angajatorul se obliga sa o plateasca pe toata perioada de neconcurenta.
(2) Clauza de neconcurenta ?si produce efectele numai daca ?n cuprinsul contractului individual de munca sunt prevazute ?n mod concret activitatile ce sunt interzise salariatului la data ?ncetarii contractului, cuantumul indemnizatiei de neconcurenta lunare, perioada pentru care ?si produce efectele clauza de neconcurenta, tertii ?n favoarea carora se interzice prestarea activitatii, precum si aria geografica unde salariatul poate fi ?n reala competitie cu angajatorul.
(3) Indemnizatia de neconcurenta lunara datorata salariatului nu este de natura salariala, se negociaza si este de cel putin 50% din media veniturilor salariale brute ale salariatului din ultimele 6 luni anterioare datei ?ncetarii contractului individual de munca sau, ?n cazul ?n care durata contractului individual de munca a fost mai mica de 6 luni, din media veniturilor salariale lunare brute cuvenite acestuia pe durata contractului.
(4) Indemnizatia de neconcurenta reprezinta o cheltuiala efectuata de angajator, este deductibila la calculul profitului impozabil si se impoziteaza la persoana fizica beneficiara, potrivit legii."
13. Articolul 22 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 22. - (1) Clauza de neconcurenta ?si poate produce efectele pentru o perioada de maximum 2 ani de la data ?ncetarii contractului individual de munca.
(2) Prevederile alin. (1) nu sunt aplicabile ?n cazurile ?n care ?ncetarea contractului individual de munca s-a produs de drept, cu exceptia cazurilor prevazute la art. 56 lit. d), f), g), h) si j), ori a intervenit din initiativa angajatorului pentru motive care nu tin de persoana salariatului."
14. La articolul 28, litera B) va avea urmatorul cuprins:
"B) ?n cazul detasarii sau trecerii ?n alt loc de munca ori ?n alta activitate, daca se schimba conditiile de munca;".
15. Alineatul (4) al articolului 31 va avea urmatorul cuprins:
"(4) Absolventii institutiilor de ?nvatam?nt se ?ncadreaza, la debutul lor ?n profesie, pe baza unei perioade de proba de cel mult 6 luni."
16. Dupa alineatul (4) al articolului 31 se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmatorul cuprins:
"(4^1) Pe durata sau la sf?rsitul perioadei de proba, contractul individual de munca poate inceta, printr-o notificare scrisa, la initiativa oricareia dintre parti."
17. Alineatul (3) al articolului 34 va avea urmatorul cuprins:
"(3) Registrul general de evidenta a salariatilor se completeaza ?n ordinea angajarii si cuprinde elementele de identificare ale tuturor salariatilor, data angajarii, functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Rom?nia sau altor acte normative, tipul contractului individual de munca si data ?ncetarii contractului individual de munca."
18. La articolul 40 alineatul (1), litera B) va avea urmatorul cuprins:
"B) sa stabileasca atributiile corespunzatoare pentru fiecare salariat, ?n conditiile legii si/sau ?n conditiile contractului colectiv de munca ?ncheiat la nivel national sau la nivel de ramura de activitate aplicabil;".
19. La articolul 40 alineatul (2), litera d) va avea urmatorul cuprins:
"d) sa comunice periodic salariatilor situatia economica si financiara a unitatii. Periodicitatea comunicarilor se stabileste prin negociere ?n contractul colectiv de munca aplicabil;".
20. La articolul 49, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
"(3) Pe durata suspendarii pot continua sa existe alte drepturi si obligatii ale partilor dec?t cele prevazute la alin. (2), daca acestea sunt prevazute prin legi speciale, prin contractul colectiv de munca aplicabil, prin contracte individuale de munca sau prin regulamente interne."
21. La articolul 51, litera g) se abroga.
22. La articolul 51 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
"(2) Contractul individual de munca poate fi suspendat ?n situatia absentelor nemotivate ale salariatului, ?n conditiile stabilite prin contractul colectiv de munca aplicabil, contractul individual de munca, precum si prin regulamentul intern."
23. Alineatul (2) al articolului 52 va avea urmatorul cuprins:
"(2) In cazurile prevazute la alin. (1) lit. a), B) si c), daca se constata nevinovatia celui ?n cauza, salariatul ?si reia activitatea avuta anterior si i se va plati, ?n temeiul normelor si principiilor raspunderii civile contractuale, o despagubire egala cu salariul si celelalte drepturi de care a fost lipsit pe perioada suspendarii contractului."
24. La articolul 56, literele d) si g) vor avea urmatorul cuprins:
"d) la data comunicarii deciziei de pensionare pentru limita de varsta, pensionare anticipata, pensionare anticipata partiala sau pensionare pentru invaliditate a salariatului, potrivit legii;
..................................................................
g) ca urmare a condamnarii penale la executarea unei pedepse privative de libertate, de la data ram?nerii definitive a hotar?rii judecatoresti;".
25. La articolul 61, litera B) va avea urmatorul cuprins:
"B) ?n cazul ?n care salariatul este arestat preventiv pentru o perioada mai mare de 30 de zile, ?n conditiile Codului de procedura penala;".
26. Dupa litera d) a articolului 61 se introduce o noua litera, litera e), cu urmatorul cuprins:
"e) ?n cazul ?n care salariatul ?ndeplineste conditiile de varsta standard si stagiul de cotizare si nu a solicitat pensionarea ?n conditiile legii."
27. Dupa alineatul (1) al articolului 62 se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
"(1^1) In cazul ?n care concedierea intervine pentru motivul prevazut la art. 61 lit. a), angajatorul poate emite decizia de concediere numai cu respectarea dispozitiilor art. 263-268."
28. Alineatul (2) al articolului 63 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Concedierea salariatului pentru motivul prevazut la art. 61 lit. d) poate fi dispusa numai dupa evaluarea prealabila a salariatului, conform procedurii de evaluare stabilite prin contractul colectiv de munca ?ncheiat la nivel national sau la nivel de ramura de activitate aplicabil, precum si prin regulamentul intern."
29. Alineatele (2), (3) si (4) ale articolului 64 vor avea urmatorul cuprins:
"(2) In situatia ?n care angajatorul nu dispune de locuri de munca vacante potrivit alin. (1), acesta are obligatia de a solicita sprijinul agentiei teritoriale de ocupare a fortei de munca ?n vederea redistribuirii salariatului, corespunzator pregatirii profesionale sau, dupa caz, capacitatii de munca stabilite de medicul de medicina a muncii.
(3) Salariatul are la dispozitie un termen de 3 zile lucratoare de la comunicarea angajatorului conform prevederilor alin. (1) pentru a-si manifesta expres consimtam?ntul cu privire la noul loc de munca oferit.
(4) In cazul ?n care salariatul nu ?si manifesta expres consimtam?ntul ?n termenul prevazut la alin. (3), precum si dupa notificarea cazului catre agentia teritoriala de ocupare a fortei de munca conform alin. (2), angajatorul poate dispune concedierea salariatului."
30. La articolul 68, litera a) va avea urmatorul cuprins:
"a) cel putin 10 salariati, daca angajatorul care disponibilizeaza are ?ncadrati mai mult de 20 de salariati si mai putin de 100 de salariati;".
31. Articolul 69 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 69. - In cazul concedierilor colective, angajatorului ?i revin urmatoarele obligatii:
a) sa initieze, ?n scopul punerii de acord, consultari cu sindicatul sau, dupa caz, cu reprezentantii salariatilor, referitoare la metodele si mijloacele de evitare a concedierilor colective sau de reducere a numarului de salariati afectati si de atenuare a consecintelor prin recurgerea la masuri sociale ce vizeaza ?n special sprijinul pentru recalificare sau reconversie profesionala a salariatilor concediati;
B) sa puna la dispozitie sindicatului care are membri ?n unitate sau, dupa caz, reprezentantilor salariatilor toate informatiile relevante ?n legatura cu concedierea colectiva, ?n vederea formularii propunerilor din partea acestora."
32. Alineatul (1) al articolului 70 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 70. - (1) Angajatorul are obligatia sa notifice ?n scris sindicatului sau, dupa caz, reprezentantilor salariatilor intentia de concediere colectiva, cu cel putin 30 de zile calendaristice anterioare emiterii deciziilor de concediere."
33. La articolul 70 alineatul (2), partea introductiva va avea urmatorul cuprins:
"(2) Notificarea intentiei de concediere colectiva trebuie sa cuprinda:".
34. La articolul 70 alineatul (2), litera f) va avea urmatorul cuprins:
"f) masurile pentru atenuarea consecintelor concedierii si compensatiile ce urmeaza sa fie acordate salariatilor supusi concedierii, conform dispozitiilor legale si/sau contractului colectiv de munca aplicabil;".
35. Alineatul (3) al articolului 70 va avea urmatorul cuprins:
"(3) Angajatorul are obligatia sa comunice notificarea prevazuta la alin. (2) inspectoratului teritorial de munca si agentiei teritoriale de ocupare a fortei de munca la aceeasi data la care a comunicat-o sindicatului sau, dupa caz, reprezentantilor salariatilor."
36. Articolul 71 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 71. - (1) Sindicatul sau, dupa caz, reprezentantii salariatilor pot propune angajatorului masuri ?n vederea evitarii concedierilor ori diminuarii numarului salariatilor concediati, ?ntr-un termen de 15 zile calendaristice de la data primirii notificarii.
(2) Angajatorul are obligatia de a raspunde ?n scris si motivat la propunerile formulate potrivit prevederilor alin. (1), ?n termen de 5 zile calendaristice de la primirea acestora.
(3) La solicitarea oricareia dintre parti, inspectoratul teritorial de munca poate dispune am?narea momentului emiterii deciziei de concediere cu maximum 10 zile calendaristice, ?n cazul ?n care aspectele legate de concedierea colectiva avuta ?n vedere nu pot fi solutionate ?n termenul stabilit la art. 70 alin. (1)."
37. Articolul 72 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 72. - (1) Angajatorul care a dispus concedieri colective nu poate face noi angajari pe locurile de munca ale salariatilor concediati pe o perioada de 9 luni de la data concedierii acestora.
(2) In cazul ?n care ?n aceasta perioada angajatorul reia activitatile a caror ?ncetare a condus la concedieri colective, acesta are obligatia de a transmite salariatilor care au fost concediati o comunicare scrisa ?n acest sens si de a-i reangaja pe aceleasi locuri de munca pe care le-au ocupat anterior, fara examen sau concurs ori perioada de proba.
(3) Salariatii au la dispozitie un termen de maximum 10 zile lucratoare de la data comunicarii angajatorului, prevazuta la alin. (2), pentru a-si manifesta expres consimtam?ntul cu privire la locul de munca oferit.
(4) In situatia ?n care salariatii care au dreptul de a fi reangajati potrivit alin. (2) nu ?si manifesta expres consimtam?ntul ?n termenul prevazut la alin. (3) sau refuza locul de munca oferit, angajatorul poate face noi angajari pe locurile de munca ramase vacante."
38. Dupa alineatul (2) al articolului 73 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
"(3) In situatia ?n care ?n perioada de preaviz contractul individual de munca este suspendat, termenul de preaviz va fi suspendat corespunzator, cu exceptia cazului prevazut la art. 51 alin. (2)."
39. La articolul 74 alineatul (1), litera c) va avea urmatorul cuprins:
"c) criteriile de stabilire a ordinii de prioritati, conform art. 70 alin. (2) lit. d), numai ?n cazul concedierilor colective;".
40. Alineatul (2) al articolului 74 se abroga.
41. Dupa alineatul (3) al articolului 80 se introduc doua alineate noi, alineatele (4) si (5), cu urmatorul cuprins:
"(4) Intre aceleasi parti se pot ?ncheia cel mult 3 contracte individuale de munca pe durata determinata succesive, dar numai ?nauntrul termenului prevazut la art. 82.
(5) Contractele individuale de munca pe durata determinata ?ncheiate ?n termen de 3 luni de la ?ncetarea unui contract de munca pe durata determinata, anterior, sunt considerate contracte succesive."
42. La articolul 81, dupa litera d) se introduc trei noi litere, literele d^1)-d^3), cu urmatorul cuprins:
"d^1) angajarea unei persoane aflate ?n cautarea unui loc de munca, care ?n termen de 5 ani de la data angajarii ?ndeplineste conditiile de pensionare pentru limita de varsta;
d^2) ocuparea unei functii eligibile ?n cadrul organizatiilor sindicale, patronale sau al organizatiilor neguvernamentale, pe perioada mandatului;
d^3) angajarea pensionarilor care, ?n conditiile legii, pot cumula pensia cu salariul;".
43. La articolul 81, litera e) va avea urmatorul cuprins:
"e) ?n alte cazuri prevazute expres de legi speciale ori pentru desfasurarea unor lucrari, proiecte, programe, ?n conditiile stabilite prin contractul colectiv de munca ?ncheiat la nivel national si/sau la nivel de ramura."
44. Alineatul (1) al articolului 82 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 82. - (1) Contractul individual de munca pe durata determinata nu poate fi ?ncheiat pe o perioada mai mare de 24 de luni."
45. Alineatul (1) al articolului 84 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 84. - (1) La ?ncetarea celui de-al treilea contract individual de munca pe durata determinata succesiv, prevazut la art. 80 alin. (4), sau la expirarea termenului prevazut la art. 82 alin. (1), pe postul respectiv va fi angajat un salariat cu contract individual de munca pe durata nedeterminata."
46. Alineatul (3) al articolului 103 se abroga.
47. Alineatul (2) al articolului 111 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Prin exceptie, durata timpului de munca poate fi prelungita peste 48 de ore pe saptamana, care includ si orele suplimentare, cu conditia ca media orelor de munca, calculata pe o perioada de referinta de o luna calendaristica, sa nu depaseasca 48 de ore pe saptamana."
48. Dupa alineatul (2) al articolului 111 se introduc doua alineate noi, alineatele (2^1) si (2^2), cu urmatorul cuprins:
"(2^1) Pentru anumite sectoare de activitate, unitati sau profesii stabilite prin contractul colectiv de munca unic la nivel national, se pot negocia, prin contractul colectiv de munca la nivel de ramura de activitate aplicabil, perioade de referinta mai mari de o luna, dar care sa nu depaseasca 12 luni.
(2^2) La stabilirea perioadelor de referinta prevazute la alin. (2) si (2^1) nu se iau ?n calcul durata concediului de odihna anual si situatiile de suspendare a contractului individual de munca."
49. Alineatul (3) al articolului 111 va avea urmatorul cuprins:
"(3) Prevederile alin. (1), (2) si (2^1) nu se aplica tinerilor care nu au ?mplinit varsta de 18 ani.
50. Articolul 118 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 118. - (1) La solicitarea angajatorului salariatii pot efectua munca suplimentara, cu respectarea prevederilor art. 111 sau 112, dupa caz.
(2) Efectuarea muncii suplimentare peste limita stabilita potrivit prevederilor art. 111 sau 112, dupa caz, este interzisa, cu exceptia cazului de forta majora sau pentru alte lucrari urgente destinate prevenirii producerii unor accidente ori inlaturarii consecintelor unui accident."
51. Alineatul (1) al articolului 129 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 129. - (1) Normele de munca se elaboreaza de catre angajator, conform normativelor ?n vigoare, sau, ?n cazul ?n care nu exista normative, normele de munca se elaboreaza de catre angajator cu acordul sindicatului ori, dupa caz, al reprezentantilor salariatilor."
52. Dupa alineatul (1) al articolului 129 se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
"(1^1) In cazul unui dezacord cu privire la normele de munca, partile vor apela la arbitrajul unui tert ales de comun acord."
53. Alineatul (4) al articolului 140 se abroga.
54. Alineatele (1) si (2) ale articolului 145 vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 145. - (1) Pentru perioada concediului de odihna salariatul beneficiaza de o indemnizatie de concediu, care nu poate fi mai mica dec?t salariul de baza, indemnizatiile si sporurile cu caracter permanent cuvenite pentru perioada respectiva, prevazute ?n contractul individual de munca.
(2) Indemnizatia de concediu de odihna reprezinta media zilnica a drepturilor salariale prevazute la alin. (1) din ultimele 3 luni anterioare celei ?n care este efectuat concediul, multiplicata cu numarul de zile de concediu."
55. Alineatul (1) al articolului 152 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 152. - (1) In cazul ?n care angajatorul nu si-a respectat obligatia de a asigura pe cheltuiala sa participarea unui salariat la formare profesionala ?n conditiile prevazute de lege, salariatul are dreptul la un concediu pentru formare profesionala, platit de angajator, de pana la 10 zile lucratoare sau de pana la 80 de ore."
56. La titlul IV - Salarizarea -, denumirea capitolului II va avea urmatorul cuprins:
"Salariul de baza minim brut pe tara garantat ?n plata"
57. Articolul 167 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 167. - Constituirea si utilizarea fondului de garantare pentru plata creantelor salariale se vor reglementa prin lege speciala."
58. Articolul 168 se abroga.
59. Alineatul (1) al articolului 171 se abroga.
60. Articolul 190 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 190. - (1) Angajatorii au obligatia de a asigura participarea la programe de formare profesionala pentru toti salariatii, dupa cum urmeaza:
a) cel putin o data la 2 ani, daca au cel putin 21 de salariati;
B) cel putin o data la 3 ani, daca au sub 21 de salariati.
(2) Cheltuielile cu participarea la programele de formare profesionala, asigurata ?n conditiile alin. (1), se suporta de catre angajatori."
61. Alineatele (1) si (2) ale articolului 191 vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 191. - (1) Angajatorul persoana juridica care are mai mult de 20 de salariati elaboreaza anual si aplica planuri de formare profesionala, cu consultarea sindicatului sau, dupa caz, a reprezentantilor salariatilor.
(2) Planul de formare profesionala elaborat conform prevederilor alin. (1) devine anexa la contractul colectiv de munca ?ncheiat la nivel de unitate."
62. Articolul 192 se abroga.
63. Articolul 193 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 193. - (1) Participarea la formare profesionala poate avea loc la initiativa angajatorului sau la initiativa salariatului.
(2) Modalitatea concreta de formare profesionala, drepturile si obligatiile partilor, durata formarii profesionale, precum si orice alte aspecte legate de formarea profesionala, inclusiv obligatiile contractuale ale salariatului ?n raport cu angajatorul care a suportat cheltuielile ocazionate de formarea profesionala, se stabilesc prin acordul partilor si fac obiectul unor acte aditionale la contractele individuale de munca."
64. Articolul 205 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 205. - (1) Ucenicia la locul de munca se organizeaza ?n baza contractului de ucenicie.
(2) Contractul de ucenicie la locul de munca este contractul individual de munca de tip particular, ?n temeiul caruia:
a) angajatorul persoana juridica sau persoana fizica se obliga ca, ?n afara platii unui salariu, sa asigure formarea profesionala a ucenicului ?ntr-o meserie potrivit domeniului sau de activitate;
B) ucenicul se obliga sa se formeze profesional si sa munceasca ?n subordinea angajatorului respectiv.
(3) Contractul de ucenicie la locul de munca se ?ncheie pe durata determinata."
65. Articolul 206 se abroga.
66. Articolul 207 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 207. - (1) Persoana incadrata ?n munca ?n baza unui contract de ucenicie are statut de ucenic.
(2) Ucenicul beneficiaza de dispozitiile aplicabile celorlalti salariati, ?n masura ?n care ele nu sunt contrare celor specifice statutului sau."
67. Articolul 208 se abroga.
68. Articolul 209 se abroga.
69. Articolul 210 se abroga.
70. Articolul 211 se abroga.
71. Articolul 212 se abroga.
72. Articolul 213 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 213. - Organizarea, desfasurarea si controlul activitatii de ucenicie se reglementeaza prin lege speciala."
73. La articolul 276 alineatul (1), literele d) si e) vor avea urmatorul cuprins:
"d) stipularea ?n contractul individual de munca a unor clauze contrare dispozitiilor legale, cu amenda de la 20.000.000 lei la 50.000.000 lei;
e) primirea la munca a persoanelor fara ?ncheierea unui contract individual de munca potrivit art. 16 alin. (1), cu amenda de la 15.000.000 lei la 20.000.000 lei pentru fiecare persoana identificata, fara a depasi valoarea cumulata de 1 miliard lei."
74. La articolul 276 alineatul (1), dupa litera g) se introduc patru noi litere, literele h)-k), cu urmatorul cuprins:
"h) nerespectarea dispozitiilor privind munca suplimentara, cu amenda de la 15.000.000 lei la 30.000.000 lei;
i) nerespectarea prevederilor legale privind acordarea repausului saptam?nal, cu amenda de la 15.000.000 lei la 30.000.000 lei;
j) neacordarea indemnizatiei prevazute la art. 53 alin. (1), ?n cazul ?n care angajatorul ?si ?ntrerupe temporar activitatea cu mentinerea raporturilor de munca, cu amenda de la 15.000.000 lei la 50.000.000 lei;
k) ?ncalcarea prevederilor legale referitoare la munca de noapte, cu amenda de la 15.000.000 lei la 30.000.000 lei."
75. Dupa articolul 280 se introduce un nou articol, articolul 280^1, cu urmatorul cuprins:
"Art. 280^1. - Incadrarea ?n munca a minorilor cu nerespectarea conditiilor legale de varsta sau folosirea acestora pentru prestarea unor activitati cu ?ncalcarea prevederilor legale referitoare la regimul de munca al minorilor constituie infractiune si se pedepseste cu ?nchisoare de la 1 la 3 ani."
ART. II
(1) Pana la data stabilirii ?n contractul colectiv de munca, ?ncheiat la nivel national sau la nivel de ramura de activitate aplicabil, a procedurii de evaluare prevazute la art. 63 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii se aplica ?n continuare dispozitiile acestui articol ?n forma sa nemodificata.
(2) Daca ?n termen de un an de la intrarea ?n vigoare a prezentei ordonante de urgenta nu se stabileste procedura de evaluare ?n conditiile alin. (1), angajatorul va stabili aceasta procedura prin regulamentul intern, ?n conditiile legii.
(3) Prevederile regulamentului intern referitoare la procedura de evaluare se aplica pana la data stabilirii acesteia ?n contractul colectiv de munca ?ncheiat la nivel national sau la nivel de ramura de activitate aplicabil.
ART. III
Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, va fi republicata ?n Monitorul Oficial al Rom?niei, Partea I, dupa aprobarea acesteia prin lege, d?ndu-se textelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU

Contrasemneaza:
---------------
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul finantelor publice,
Ionel Popescu

Bucuresti, 29 iunie 2005.
Nr. 65.
----------



#27242 Monografie diurna

Postat de wex on 07 July 2005 - 10:20 AM in Arhiva

se poate un cap de tabel si la wex@k.ro . :oops:

Multumesc anticipat!!!



#27239 Plafon telefon

Postat de wex on 07 July 2005 - 10:16 AM in Arhiva

Sper ca lista cu modificarile Ordonantei 80/2001 sa fie completa


ORDONANÞÃ nr.80 din 30 august 2001
privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritĂŁĂŸile Âși instituĂŸiile publice


AprobatĂŁ cu modificĂŁri: L. nr.247/2002
pentru aprobarea OrdonanĂŸei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritĂŁĂŸile Âși instituĂŸiile publice
modificĂŁ titlul ordonanĂŸei, art.1 alin.(1) Âși (3), art.2, art.4 alin.(4) Âși (5), art.5 alin.(2), art.7, anexele nr.2 Âși 3; abrogĂŁ art.4 alin.(3)

ModificatĂŁ: O.G. nr.40/2002
pentru modificarea Âși completarea art. 5 din OrdonanĂŸa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritĂŁĂŸile administraĂŸiei publice Âși instituĂŸiile publice
modificĂŁ art. 5 alin.(6); introduce alin.(7) la art.5
O.G. nr.68/2002
pentru modificarea OrdonanĂŸei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritĂŁĂŸile administraĂŸiei publice Âși instituĂŸiile publice
modificĂŁ art. 1 alin. (2), art. 7
O.U.G. nr.130/2002
pentru modificarea alin. (6) Âși (7) ale art. 5 din OrdonanĂŸa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritĂŁĂŸile administraĂŸiei publice Âși instituĂŸiile publice
modificĂŁ alin. (6) Âși (7) ale art. 5
O.G. nr.25/2003
pentru modificarea Âși completarea OrdonanĂŸei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritĂŁĂŸile administraĂŸiei publice Âși instituĂŸiile publice
introduce la art.1 alin. (4), modificĂŁ art.3 alin. (2), art. 7 alin. (2)
L. nr.181/2003
privind respingerea OrdonanĂŸei Guvernului nr. 68/2002 pentru modificarea OrdonanĂŸei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritĂŁĂŸile administraĂŸiei publice Âși instituĂŸiile publice
respinge O.G. nr.68/2002
L. nr.182/2003
privind respingerea OrdonanĂŸei Guvernului nr. 40/2002 pentru modificarea Âși completarea art. 5 din OrdonanĂŸa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritĂŁĂŸile administraĂŸiei publice Âși instituĂŸiile publice
respinge O.G. nr.40/2002
L. nr.188/2003
privind aprobarea OrdonanĂŸei de urgenĂŸĂŁ a Guvernului nr. 130/2002 pentru modificarea alin. (6) Âși (7) ale art. 5 din OrdonanĂŸa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritĂŁĂŸile administraĂŸiei publice Âși instituĂŸiile publice
- modifica art. 1 alin. (2), art. 5 alin. (6) si (7), art. 7; introduce alin. (4) la art. 1
dispune republicarea
L. nr.180/2003
privind respingerea OrdonanĂŸei Guvernului nr. 25/2003 pentru modificarea Âși completarea OrdonanĂŸei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritĂŁĂŸile administraĂŸiei publice Âși instituĂŸiile publice
respinge O.G. nr.25/2003
O.G. nr.85/2003
pentru modificarea Âși completarea OrdonanĂŸei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritĂŁĂŸile administraĂŸiei publice Âși instituĂŸiile publice
- modifica art.2, anexa nr.1; introduce alin.(11) la art.7
dispune republicarea
O.U.G. nr.11/2004
privind stabilirea unor mĂŁsuri de reorganizare Ăźn cadrul administraĂŸiei publice centrale
- modifica art.1 alin. (3); Ăźnlocuieste, Ăźn tot cuprinsul ordonantei, cuvintele "ministru" si "ministri" cu sintagmele "ministru de stat", "ministru", "ministru delegat", respectiv "ministri de stat", "ministri", "ministri delegati"
H.G. nr.1.241/2004
pentru actualizarea limitelor maxime de cheltuieli prevĂŁzute Ăźn anexa nr. 2 la OrdonanĂŸa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritĂŁĂŸile administraĂŸiei publice Âși instituĂŸiile publice
- actualizeaza limitele maxime de cheltuieli prevazute Ăźn anexa nr.2



#27126 oug 47/01.06.2005

Postat de wex on 06 July 2005 - 02:25 PM in Arhiva

Inceraca si link-ul asta:
http://www.conta.ro/...opic.php?t=4758



#27096 model calcul salariu 3.100.000

Postat de wex on 06 July 2005 - 11:19 AM in Arhiva

Salariul de baza = 310
contributia la asigurarile sociale de stat = 29
contributia la fondul de somaj = 3
contributia la asigurarile sociale de sanatate = 20
TOTAL CONTRIBUTII = 52
Deducere personal = 250 (in cazul in care nu are persoane in intretinere)

VENIT BAZA CALCUL IMPOZIT = 8
IMPOZIT = 1

SALARIUL NET = 257



#22259 examen contabil autorizat

Postat de wex on 01 June 2005 - 09:30 AM in Arhiva

A primit pina acum cineva?
Daca da, as dori so eu wex@k.ro



#21648 Salarii - sporuri

Postat de wex on 26 May 2005 - 01:41 PM in Arhiva

Salariatii platesc 1% calculat la salariul de baza (cel trecut in carnetul de munca).



#21410 contractul colectiv de munca la nivel de unitate

Postat de wex on 25 May 2005 - 10:40 AM in Arhiva

Partile la negocierea si incheierea contractului colectiv la nivel de unitate (cf. Legii 130/1996):

* PATRONUL - prin organul de conducere stabilit de lege sau statut;

* SALARIATII - prin organizatia sindicala sau reprezentantii alesi.

Pentru organizatia sindicala la nivel de unitate conditiile sunt:
- sa aiba statut legal de organizatia sindicala;
- sa reprezinte cel putin 1/3 din salariatii.



#21365 Salarii - sporuri

Postat de wex on 25 May 2005 - 07:59 AM in Arhiva

Total Salariul de Baza cuprinde:
- salariul de baza;
- indemnizatie de conducere [procent*salariul de baza];
- salariul de merit [procent * (salariul de baza+indemnizatie de conducere)];
- spor pentru sarcini si activitati suplimentare

Alte sporuri (procent din Total Salariu de baza):
- spor ptr vechime;
- spor impus de conditiile de munca;
- spor ore suplimentare;
- spor de noapte.



#17942 contabilitate institutii publice

Postat de wex on 22 April 2005 - 10:54 AM in Arhiva

salut andi



#17090 salar

Postat de wex on 15 April 2005 - 01:40 PM in Arhiva

Principalul este ca ioanei sa-i fi fost calculat corect salariul, restul nu cred ca ar conta.



#11828 din nou concediu medical

Postat de wex on 28 February 2005 - 01:31 PM in Arhiva

Cum se procedeaza cu contributia de asig. soc. de sanatate pentru pers. aflate in concediu medical - am inteles ca se deduce din CAS datorat de angajator, dar mai trebuie platita la Fondul Asigurarilor de Sanatate?




Cometa SQL