Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Gabriela Giurca's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Gabriela Giurca's Content

There have been 57 items by Gabriela Giurca (Search limited from 24-November 07)



Sort by                Order  

#180647 Fond mediu - AMBALAJE

Postat de Gabriela Giurca on 18 August 2008 - 11:01 AM in Arhiva

Ambalajele introduse in tara trebuie declarate si la APM ( separat de declaratia la AFM),anual pentru intreaga cantitate.A depus cineva declaratiile astea? Eu nu am gasit pe site-ul APM fisierul pentru declaratie.Stie cineva de unde poate fi descarcat? A depus cineva retroactiv?
Daca este cineva in tema , va rog sa ma ajutati! Multumesc!



#136127 Declaratia 394

Postat de Gabriela Giurca on 04 July 2007 - 03:24 PM in Arhiva

o mica 'recapitulare",sa vad daca am inteles bine :
-se trec numai tranzactii interne :achizitii,livrari
-se trec cumulat rulajele pe fiecare client/furnizor, pe 6 luni
-se trec numai sumele cuprinse in facturi primite sau emise (fara bonuri fiscale)
-se trec numai facturile primite/emise de la/catre persoane juridice inregistrate in scopuri de tva( nimic de la /catre persoane fizice sau neplatitori)
-nu se trec autofacturi sau taxari inverse
Ce parere aveti?Cum v-ati gandit sa verificati?
Multumesc si spor la lucru!



#127088 T.V.A . DEDUCTIBIL ?

Postat de Gabriela Giurca on 29 March 2007 - 03:19 PM in Arhiva

Pentru tot ce s-a discutat aici, cred ca ar trebui consultat CF art.149 "ajustarea taxei deductibile pentru bunurile de capital".Deducerea taxei in prima faza este ok,ulterior se ajusteaza taxa,in cazul in care destinatia bunului de capital impune acest lucru.In norme se da si metoda de ajustare.Tot in CF ati putea gasi despre deductibilitatea cheltuielilor de intretinere a"locuintelor de serviciu" sau a sediilor care functioneaza in locuintele asociatilor, cred ca art.21.



#125173 import servicii din afara UE

Postat de Gabriela Giurca on 13 March 2007 - 04:42 PM in Arhiva

Vezi postareasdnr, la Mar 13 2007, 04:32 PM, a spus:

In modul de tratare a prestarilor de servicii de la extern nu se face distinctie speciala intre prestatorii din statele membre EU si cei din afara comunitatii.

Vezi speta de aici http://www.conta.ro/forum/index.php?s=&...st&p=124649

Trebuie doar sa inlocuiesti serviciile de la art. 133, alin (2), lit. g) pct. 12 cu cele de la pct. 5 si anume "serviciile consultantilor, inginerilor, juristilor și avocaților, contabililor și experților contabili, ale birourilor de studii și alte servicii similare;"

In concluzie, beneficiarul este obligat la plata TVA, de aceea a si fost serviciul facturat fara TVA.
Si da, vei aplica taxarea inversa.
Nu se mai face autofactura ca pana acum.

Multumesc din suflet ! Am citit 3 ore si eram mai "dizzy" decat la inceput!



#125158 import servicii din afara UE

Postat de Gabriela Giurca on 13 March 2007 - 03:51 PM in Arhiva

Va rog mult de ajutor !
Am un furnizor care imi presteaza servicii de consultanta.Furnizorul este o firma din USA.Serviciile mi le presteaza in Romania si in UE.Imi factureaza lunar serviciile,fara tva. Ce trebuie sa fac eu lunar privitor la tva : taxare inversa ? autofactura ?
Multumesc anticipat !



#125153 Tva despagubiri asigurari

Postat de Gabriela Giurca on 13 March 2007 - 03:25 PM in Arhiva

Nu stiu daca se prevede undeva expres,dar ca logica a mecanismului :daca initial ai platit la service c/val reparatiei si ti-ai dedus tva in totalitate, in momentul in care incasezi suma de la asigurari ar trebui : 1.fie sa colectezi tva sau 2.fie sa stornezi tva -ul dedus . Suma primita de la asigurari in acest caz este un venit (din exploatare),care vine sa-ti acopere cheltuiala initiala cu reparatiile.Daca prima data ai dedus,la incasare colectezi.
Daca la factura de reparatii nu ai dedus,nici nu colectezi la incasare. Parerea mea...



#122558 extras din situatiile financiare

Postat de Gabriela Giurca on 23 February 2007 - 05:40 PM in Arhiva

Vezi postareafboji, la Feb 23 2007, 05:18 PM, a spus:

Pai daca n-ai situatii financiare, ce Extras din Situatii financiare sa pui?

Pai daca firma functioneaza, are salariati,are si oarece cheltuieli,cum sa nu am situatii ?



#122520 extras din situatiile financiare

Postat de Gabriela Giurca on 23 February 2007 - 03:43 PM in Arhiva

Vezi postareacristibotze, la Feb 22 2007, 12:02 PM, a spus:

Gata ...m-am lamurit.... formularul e postat pe pagina ONRC la adresa
...http://www.onrc.ro/formulare/principale/extras_bilant.pdf,


Chiar trebuie indiferent de CA ?Eu am niste societati cu CA 0 !!!Stiam ca se face pt cele care aveau obligatia publicarii ( CA > 10.000.000 ron).



#122519 Urgent! Declaratie fnuass

Postat de Gabriela Giurca on 23 February 2007 - 03:39 PM in Arhiva

Vezi postareangr, la Feb 22 2007, 12:47 PM, a spus:

parerea mea e sa incerci sa depui la alta cucoana, mai destupata la cap; nu am stat sa bibilesc programul, printarea la anexele 1 si 2 se face automat, daca ai valori, asa cum zici si tu.


Asa am si facut ,le-a depus colega mea la un baiat dragut! Dar ce voi face lunile urmatoare ?Ca sunt mai multe "acrituri "pe la institutiile astea!



#122085 Registrul de arhiva

Postat de Gabriela Giurca on 21 February 2007 - 02:11 PM in Arhiva

Ca sa completam toata nebunia !!!
Are cineva organizata arhiva conform Legii 16/1996 ,completata conform "uzantei nationale"prin OUG 39/2006 ?
Nu sunt amenzi decat "intre 1.000 - 25.000 RON". Dupa ce o cititi , poate o comentam putin !
Stiu ca intr-o companie serioasa ar trebui sa se ocupe de asta cineva anume,dar mai stiu ca in majoritatea firmelor va fi "tot problema contabilitatii"



#122026 Declaratia 100 - depunere trimestriala

Postat de Gabriela Giurca on 21 February 2007 - 11:15 AM in Arhiva

Dragi colegi, citesc pe aici ,pentru ca sunt si eu interesata,ca voi toti.Din pacare,suntem cu totii dispusi sa le facem jocul astora de la finante cu orice ocazie.Nu inteleg de ce trebuie sa depunem 010 pentru declararea la trimestru la micro ? Am citit inca o data OMF 300/2004 modificat (bineinteles !)de OMF 1600/2004.Prin declaratia 010 declari vectorul fiscal, la infiintare si "de cate ori apar modificari".Ce modificari ne-au aparut noua in vectorul fiscal ? Nici una ,suntem in continuare platitori de impozite si contributii pentru salarii ? Suntem ! Ca le declaram la luna sau la trimestru,ce legatura are cu modificare vectorului si cu depunerea lui 010? Daca n-ai avut salariati si acum ai ,daca ai avut si acum nu mai ai ,inteleg 010, dar altfel ? Faptul ca ei vor sa declaram obligatiile dintr-un vector fiscal EXISTENT SI NESCHIMBAT ,trimestrial si nu lunar,foarte bine, dar de ce sa declaram prin 010
Am devenit "sclavii " declaratiilor si noi le vrem,chiar inainte sa le vrea ei...



#121875 decont 300

Postat de Gabriela Giurca on 20 February 2007 - 04:40 PM in Arhiva

Vezi postareaDoina P, la Feb 20 2007, 01:23 PM, a spus:

Gabi ,te pup si multumesc!
Pt. 1
Am incercat exact cum ai spus tu 3+13,dar nu-mi da rezultatul bun ,ramane de plata TVA,ceeace nu este bine.(4426-4427=0)
Asa ca am ales 3+18 .
La 2 nu am facut pt.ca nu am cazul (norocul meu)

Ma gandesc de ce nu ti-a iesit... Pentru ca vezi tu , rd.18 este pentru achizitii in interiorul tarii.Daca este comert intracomunitar ,ma gandesc ca ar trbui 3+13.Mie mi-a iesit asa ,cu 3+13.
Nu zic ca este ca mine,dar daca declaram si intrastat,ma gandesc ca ar trebui sa se "pupe"datele...Eu stiu...Poate ne mai ajuta si altii !



#121874 deductibilitate chelt.

Postat de Gabriela Giurca on 20 February 2007 - 04:30 PM in Arhiva

Vezi postareaALUPEI OTILIA, la Feb 20 2007, 12:57 PM, a spus:

Gabi, iarta-ma, dar mie mi se pare un non-sens aceasta situatie !!!

pai, ca directori, tocmai asta au de facut, managementul firmei !!! asta inseamna ca se suprapun atributiile din fisa postului cu cele din contract , pt. D-zeu !! sincer, la logica si la bunul simt, nu vad cum ar putea fi legal un astfel de contract (nu am studii de drept, am doar niste notiuni elementare), insa din pacate, nu intotdeauna legea are la baza aceste 2 elemente... eu zic ca e un conflict de interese aici.

dpv fiscal, situatia arata ca o repartizare de dividende in avans ( ceea ce e chiar penal ) si fara plata impozitelor aferente, mai ales daca firma e platitoare de impoz. pe profit (ceea ce e tot penal fiind vb de evaziune fiscala cu buna-stiinta) .

parerea mea ... :lostit (13):

Otilia,multumesc mult pentru opinie ! Sa stii ca dpv juridic este chiar OK,nu exista nimic care sa interzica.Este un contract de vointa a partilor,bla,bla.
Dpv.contabil ar fi ok,dar fiscal sunt total de acord cu tine.A fost si punctul meu de vedere... Patronii au fost consiliati ( ca intotdeauna) de "casa de avocatura",care si-a asumat raspunderea pt.legalitate ( ei merg de regula pe principiul "unde legea nu interzice,care v'azica e voie").Sunt de acord cu asta,dar fiscal as fi facut cum stiu eu si le-am spus-o( chiar au fost de acord,ideea nu era de eludare a impozitelor,pentru ca sunt dintre cei care chiar platesc intocmai si la timp,scopul este de alta natura).Nu voiam sa gresesc,interpretand prea "habotnic"
Multumesc mult!



#121864 Urgent! Declaratie fnuass

Postat de Gabriela Giurca on 20 February 2007 - 03:26 PM in Arhiva

Intrebare pt.cei care au depus declaratia : daca nu ati avut cazuri de concedii medicale ,ati scos o anexa 2 cu valoare 0 ? Daca da ,unde ati trecut 0 in program?
Nu am cazuri de concedii ,am scos doar anexa 1 si nu mi-au primit declaratia ca nu am anexa 2.Ne-am holbat in program,dar nu stim cum s-o scoatem cu 0.
Stie cineva ?Pls !!!



#121837 Decont TVA 2007

Postat de Gabriela Giurca on 20 February 2007 - 01:13 PM in Arhiva

Vezi postareaina_cont, la Feb 3 2007, 04:00 PM, a spus:

Te duci la finante,faci cerere de reglarea erorilor materiale din decontul de tva,cu copii dupa jurnalele de tva si cu decontul gresit,si vei primi o adresa sa te prezinti la ei...

De ce procedati asa ? Conf.CF art.156(decontul de taxa),pct 3,se spune clar ca datele incorecte din decont,se corecteaza prin inscrierea la regularizari.Faza cu cererea la finante si prezentarea cu tone de documente,se refera la altceva ( legat de art 147),daca nu sunt indeplinite conditiile cerute pentru deducerea taxei,iar aceste conditii se indeplinesc ulterior si vrei sa deduci taxa.Dar si atunci daca chestia asta se intampla la mai mult de 3 ani de la faptul generator...
Iar faza cu "indreptarea erorilor materiale" se refera la erori in completarea documentelor de plata( omf 2089/2006) si nu la regularizari de sume din decontul de tva.De ce va complicati?



#121778 decont 300

Postat de Gabriela Giurca on 20 February 2007 - 10:19 AM in Arhiva

Vezi postareaDoina P, la Feb 19 2007, 07:14 PM, a spus:

Am fost la Ad.fin sa ma lamuresc cu decl 300 si m-am intors cum am plecat...sunt rapusa, nu mai pot citi :lostit (13):
Problema e ca trebuie sa facem in asa fel ca in decont sa apara 4426 si 4427

Daca ma poate ajuta cinva...

1.unde trec achzitie de marfa din UE pe care o vand in Romania(taxare inversa,ambele firme cu cod de TVA) intrastat

2. unde trec achizitia pt.nevoi proprii (materiale) ambele firme platitoare de TVA cea din RO nu da intrastat (tot taxare inversa)

Pt.punctul 1. treci la randul 13( pt.4426) si la rd.3(pt.4427)
pt.punctul 2.treci la rd.14( 4426) si tot rd.3 (4427)



#121631 decont 300

Postat de Gabriela Giurca on 19 February 2007 - 04:56 PM in Arhiva

Sunteti de acord sa "analizam "putin decontul de TVA actual,cu toate randurile lui,ca sa ne clarificam cu ce trebuie trecut si unde ?Eu una am destule neclaritati.Citesc instructiunile si parca nu mai judec :
- tva pt facturi interne constructii-montaj(taxare inversa) la care randuri se trec 4 si 15( art.160CF) sau in alt loc?
- dar achizitiile intracomunitare care nu se declara intrastat( marfuri care au fost in antrepozite).Dupa instructiuni ar fi la rd.4 si 15
- dar tva import servicii? rd.4 si 15 ?
Nu stiu daca am inteles bine...
Daca sunt unii mai lamuriti,poate ne luminati si pe noi...
Cu multumiri



#121604 deductibilitate chelt.

Postat de Gabriela Giurca on 19 February 2007 - 01:54 PM in Arhiva

Am nevoie de parerile voastre privind deductibilitatea cheltuielilor de administrare (management ) in urmatorul caz:
SRL , 2 asociati 50% fiecare , salariati in firma cu contracte individuale de munca ca : director general si respectiv director executiv.
In acelasi timp , pastrand calitatea de salariati si functiile respective,incheie amandoi contracte de administrare(management )cu propria firma,stabilesc o suma anuala de cca 85.000 e pentru aceste servicii. Dpv.juridic este ok.Ma intreb daca dpv fiscal sunt ok cheltuielile ( salarii + administrare).Voi ce credeti?



#121215 tva imprt ( achizitie intracomunitara)

Postat de Gabriela Giurca on 16 February 2007 - 12:45 PM in Arhiva

Vezi postareaMihaelaMM, la Feb 8 2007, 06:17 PM, a spus:

Referitor la cursul valutar utilizat pentru stabilirea bazei de impozitare am urmatoarea nelamurire :
Firma de transport marfa din RO, presteaza servicii transport intracomunitar, client din RO deci factura cu TVA.
Art. 134.1 din CF zice ca faptul generator intervine la (..) data prestarii serviciilor.
Art. 134.2 din CF zice ca exigibilitatea taxei intervine la data la care are loc faptul generator.
Ce curs valutar se ia in calcul pentru stabilirea bazei de impozitare la emiterea facturii aferente prestatiei ( factura se emite dupa finalizarea transportului si descarcarea marfii la beneficiar ) ?
1. cv din data incarcarii ?
2. cv din data descarcarii ?
3. cv din data emiterii facturii ?

Si eu m-am chinuit o vreme cu aceste intebari.Pe scurt, data exigibilitatii este intotdeauna data facturii ( indiferent daca livrarea sau prestarea sunt anterioare sau ulterioare datei de facturare).Deci se foloseste cursul din data facturii.Atentie factura trebuie sa fie datata cel mai tarziu in a 15 zi din luna urmatoare livrarii.Daca nu ,faci autofactura.Vezi si OMF 35/2007 despre formularul 300,unde sunt si exemple clare.



#116328 CA pt decont TVA lunar 2007

Postat de Gabriela Giurca on 16 January 2007 - 12:54 PM in Arhiva

Eu pe modelul acesta am depus la sectorul 3,in anii anteriori

Fisiere atasate




#115208 Inregistrare factura achizitie intracomunitara

Postat de Gabriela Giurca on 10 January 2007 - 05:44 PM in Arhiva

ART.139
1.Pt importul de bunuri,cursul valutar se stabileste conform prevederilor comunitare care reglementeaza calculul valorii in vama( daca stie cineva aceste prevederi sa ne spuna si noua unde le gasim,cu multumiri)
2.cursul BNR sau al bancii se foloseste pentru alte operatiuni decat importul ( vezi servicii diverse:consultanta,marketing si cate or mai fi)



#115202 spetza legata de tva !

Postat de Gabriela Giurca on 10 January 2007 - 05:36 PM in Arhiva

La decembrie nu faci nimic.
inregistrezi pe ianuarie, 4426=4427.Atentie ,dreptul la deducerea tva ti-l da totusi existenta DVI-ului



#96405 Declaratie Cass

Postat de Gabriela Giurca on 07 August 2006 - 09:37 AM in Arhiva

multumesc nicole chriss!
asa procedez si eu , dar ma "fulgerase " ideea ca ar trebui declarata suma integrala la CNass.Oricum, intre timp am sunat la ei si mi-au zis ca in mod corect la ei ar trebui declarata toata suma, dar nu este grasit nici cum facem noi.Ideea este ca pe ei ii intereseaza lista nominala, nu inregistreaza sumele de plata si nici nu le urmaresc .Daca ne gandim, le declaram pe 100,iar urmarirea incasarii o fac cei de la AF.



#96258 Declaratie Cass

Postat de Gabriela Giurca on 04 August 2006 - 03:29 PM in Arhiva

In cazul in care angajatorul are asigurati si la Casa Nationala si la OPSNAJ, mi-e clar ca se depun declaratii in ambele locuri. Ce nu imi este clar : sumele "datorate si virate" care se trec pe fiecare declaratie
- se trec pe fiecare declaratie sumele defalcate
sau
- pe declaratia de la Casa Nationala se trece suma total ( 7% si 6.5% calculat la fondul total de salarii),iar la OPSNAJ numai sumele aferente celor asigurati la OPSNAJ ?
Voi cum procedati?
Multumesc anticipat!



#82660 probleme stagiari an 1

Postat de Gabriela Giurca on 08 May 2006 - 01:14 PM in Arhiva

stie cineva subiectele de la testele anul 1 stagiu colectiv,grupa 13 ?




Cometa SQL