Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
john_m's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


john_m's Content

There have been 31 items by john_m (Search limited from 23-November 07)



Sort by                Order  

#251249 TVA la incasare !

Postat de john_m on 04 December 2012 - 11:58 AM in Arhiva

Cum afecteaza sistemul de tva la incasare firmele care au cifra de afaceri peste 500.000 eur? Aceste firme au obligatia de a
amana deducerea tva de pe facturile primite de la firmele din sistemul TVAI pana la momentul plati sau nu?



#251130 Materiale trimise spre prelucrare

Postat de john_m on 22 November 2012 - 04:35 PM in CONTABILITATE STOCURI

Consider ca este suficient avizul de expeditie si un eventual contract sau comanda care sa justifice operatiune.



#185774 Materii prime spre prelucrare

Postat de john_m on 28 October 2008 - 03:54 PM in Arhiva

Vezi postareamalis, la Oct 28 2008, 02:57 PM, a spus:

Firma la care lucrez a achizitionat materii prime din care un angajat a construit un palet pentru marfa,cum inregistrez paletul si scad materiile prime?Valoarea materiilor prime este sub 1.800 ron.va rog ajutati-ma. :thumbup:
ma gandesc ca paletul o sa fie inregistrat ca obiect de inventar in gestiune si atunci inregistrarile vor fi
- 345=711- inregistrarea productiei
-303=345 inregistrarea obiectului de inventar

601=301- valoarea materiilor prime incorporate



#183877 Dezmembrari auto

Postat de john_m on 08 October 2008 - 12:10 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Obiectul de activitate este prestarea de servicii nu comertul. Piesele de masina se achizitoneaza pentru desfasurarea serviciului de reparare si nu pentru revanzare.



#183851 Dezmembrari auto

Postat de john_m on 08 October 2008 - 09:55 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Societate presteaza servicii de reparatii si pentru aceasta cumpara piesele de schimb de la diversi furnizori.
De ex. la masina X e stricata o piesa, firma o achizitioneaza si o monteaza.
Pentru aceste piese plus manopera societatea intocmeste factura de prestari servicii.
Acuma as avea rugamintea sa imi spune-ti daca se procedeaza corect cand se inregistreaza piesele cumparate pe contul 301,, materii prime".
Multumesc.



#174005 SPALARE BANI

Postat de john_m on 03 June 2008 - 10:52 AM in Arhiva

http://www.onpcsb.ro/pdf/INFORMARE.pdf


O informare utila



#153093 reevaluare mijloc fix

Postat de john_m on 04 December 2007 - 03:57 PM in Arhiva

Vezi postareaadry69, la Dec 4 2007, 05:16 PM, a spus:

Concret, am urmatoarea situatie:

Valoare initiala: 10.000 lei
Amortizare: 1.889 lei
Valoare neamortizata: 8.111 lei
Valoare justa (a evaluatorului): 8.812

Imposibil sa nu trebuiasca sa inregistrez amortizarea...
Ma poate ajuta cineva, va rog?
Multumesc.
Trebuie inregistrata si amortizarea desigur dar in exemplul tau de mai sus nu era amortizarea.

2813=2131 cu valoarea amortizata respectiv 1889
Se calculeaza cresterea sau descresterea valori juste fata de valoarea neta
contabila:
10.000-1.889=8.111- valoarea neta contabila
In acest caz rezulta o crestere de valoare

8.812-8.111=701-diferenta de reevaluare

2131=1058 701 -diferenta de reevaluare

Valoarea reevaluata se amortizeaza pe durata de utilizare ramasa.



#153000 reevaluare mijloc fix

Postat de john_m on 04 December 2007 - 12:19 PM in Arhiva

Vezi postareaadry69, la Dec 4 2007, 02:04 PM, a spus:

Am urmatorul caz:
Valoare initiala: 10.000 lei
Valoare dupa reevaluare: 8.000 lei
Cum inregistrez contabil acest lucru?
Mersi mult.
105 ,,Rezerve din reevaluare"=212/3/4 Ct.de imobilizari 2.000



#133319 Particularitate livrare intracomunitare

Postat de john_m on 07 June 2007 - 07:54 AM in Arhiva

Societate noastra achizitioneaza stofa din afara U.E(import definitiv)comandata de partenerul nostru din U.E.Dupa achizitia si transportul la sediul societatii noastre, este intocmita o factura catre partenerul nostru din U.E cu valoarea stofei importate.Stofa ramane pentru prelucrare in RO.Exita o diferenta intre momentul facturari si momentul livrari, care este ulterior facturari respectiv dintre momentul facturarii si momentul transportului.
Este corect intocmita factura de stofa fara TVA chiar daca stofa paraseste Romania dupa un anumit timp( prelucrata, sub forma de produse finite) si nu se poate face dovada transportului in acelasi moment cu data facturii decat ulterior?

Va multumesc pentru solutii



#114865 tva imprt ( achizitie intracomunitara)

Postat de john_m on 09 January 2007 - 02:17 PM in Arhiva

Vezi postarearoxi_iv, la Jan 9 2007, 03:37 PM, a spus:

sunt in aceeasi situatie. am intrebat ieri la administratie si au spus ca trebuie platit la trezorerie, dar nu stiu altceva nimic.

Plata taxei pentru o achizitie intracomunitara va fi intotdeauna obligatia persoanei care efectueaza achizitia
si se face taxare inversa .
TVA inscrisa ca suma datorata in decont ,TVA inscrisa ca deductibila in acelasi decont si se mai trece si in declaratia recapitulativa pentru achizitii intracomunitare



#112219 tichete cadou

Postat de john_m on 15 December 2006 - 10:52 AM in Arhiva

Vezi postareaovilenu, la Dec 15 2006, 10:19 AM, a spus:

in ce cont inreg tichetele cadou si ce liste tb intocmite cand se dau angajatilor?
Eu le inregistrez in 5328 la primire, si le trec pe cheltuieli in momentul distribuiri la salariati.
Trebuiesc intocmite niste liste conform HG 1317/20.09.06 aparuta in MoF 823/06.10.06



#106213 PLATI CARD VISA

Postat de john_m on 07 November 2006 - 11:35 AM in Arhiva

Vezi postarealudmila, la Nov 6 2006, 08:31 PM, a spus:

Vezi postareacarabela.anca, la Jan 4 2006, 07:55 PM, a spus:

transferul se face prin 5124
Am si eu un cont de card pe firma Visa, pe extras apar tot felul de plati(combustibil etc) precum si ridicari de numerar, dar apar pe extras sumele si in lei si in Euro.Pentru o parte din sume imi aduce administratorul firmei care e si asociat, dar nu e angajat bonuri de combustibil cu chit in fata, ca sa platit prin card. Voi aveti asa ceva? Cum faceti inregistrarile de palti si de retrageri de numerar.Duceti sumele ridicate prin 581=5124 in casa 5311=581?Poate ma ajuta cineva. Va multumesc.
Se inregistreaza bonurile de combustibil 6022=401 (sau se foloseste un cont de stoc).
Apoi plata cu cardul se inregistreaza 401=5121(cu un analitic distinct pentru card).
Nu se foloseste 581 decat daca se extrage numerar de la bancomat.



#86186 SALARIUL MINIM PE 2006 = 370 LEI ??

Postat de john_m on 01 June 2006 - 01:43 PM in Arhiva

Am fost astazi la ITM Arad si am inregistrat un contract de munca cu 330
si mi-au spus ca acesta este salariul minim pe economie.



#79672 modificare pret

Postat de john_m on 11 April 2006 - 04:01 PM in Arhiva

rt. 18. – Prin vânzări cu preț redus, în sensul prezentei ordonanțe, se înțelege:
a) vânzări de lichidare;
b) vânzări de soldare;
c) vânzări efectuate în structuri de vânzare denumite magazin de fabrică sau depozit de fabrică;
d) vânzări promoționale;
e) vânzări ale produselor destinate satisfacerii unor nevoi ocazionale ale consumatorului, după ce evenimentul
a trecut și este evident că produsele respective nu mai pot fi vândute în condiții comerciale normale;
f) vânzări ale produselor care într-o perioadă de 3 luni de la aprovizionare nu au fost vândute;
g) vânzări accelerate ale produselor susceptibile de o deteriorare rapidă sau a căror conservare nu mai poate
fi asigurată până la limita termenului de valabilitate;
h) vânzarea unui produs la un preț aliniat la cel legal practicat de ceilalți comercianți din aceeași zonă
comercială, pentru același produs, determinat de mediul concurențial;
i) vânzarea produselor cu caracteristici identice, ale căror prețuri de reaprovizionare s-au diminuat.

Art. 19. – Este interzis oricărui comerciant să ofere sau să vândă produse în pierdere, cu excepția situațiilor
prevăzute la art. 18 lit. a)–c), e)–i), precum și în cazul produselor aflate în pachete de servicii. Prin vânzare în
pierdere, în sensul prezentei ordonanțe, se înțelege orice vânzare la un preț egal sau inferior costului de achiziție,
astfel cum acesta este definit în reglementările legale în vigoare.



#78793 help

Postat de john_m on 06 April 2006 - 12:28 PM in Arhiva

Nu
Ordinul C.S.A. nr. 3129/2005 pentru aprobarea reglementãrilor contabile conforme cu directivele europene specifice domeniului asigurãrilor (MOF 1187/2005 bis)



#78152 avans cheltuieli materiale

Postat de john_m on 04 April 2006 - 08:30 AM in Arhiva

409=401 100 valoarea avansului
401=512 100 plata avans
la primirea materialelor
3xx=401 100 valoarea materialelor

storno avans
409=401 -100(storno avans)


409=401 100 valoarea avansului
401=512 100 plata avans
la primirea materialelor
3xx=401 90
storno avans
409=401 -90

5311=409 10 incasare cu chitanta sau
prin banca:
512=409 10



#75124 Prelungire termen declaratii ITM

Postat de john_m on 21 March 2006 - 03:52 PM in Arhiva

Da s-a prelungit termenul au aparut si programele pe pagina http://www.inspectiamuncii.ro/



#72103 SINDICATUL CONTABILILOR DIN ROMANIA

Postat de john_m on 07 March 2006 - 05:26 PM in Arhiva

Ma bucura nespus de mult initiativa aceasta, numai sa nu fie un foc de paie.Din ce am citit eu mai sus o problema ar fi bani , dar daca vrem sa facem o chestie asta o sa coste si daca nu vrem sa dam bani totul se transforma in ....nimic, doar patos.
Din punctul meu de vedere problema principala ar fi cea juridica sa nu ne trezim ca si cei care au facut un barou al avocatilor independenti si se tot judeca prin tribunale cu baroul oficial.
Eu propun o intalnire mediata de initiatori acestui proiect(cu taxa de participare ca sa platim si un avocat) sa facem o estimare a costurilor si
sa vedem ce sustinere avem si apoi .....ACOR! :D :D



#60972 inregistrare produse primite cu titlu gratuit

Postat de john_m on 19 January 2006 - 10:13 AM in Arhiva

Am primit din afara tari de la partenari nostri produse alimentare pentru angajati,cadou de Craciun.Produsele au venit cu factura am platit tva taxe vamale dar factura eu nu trebuia sa o platesc (de astfel pe factura scrie no comercial value ,value for custom only)
As dori sa i-mi dati, va rog, o solutie de inregistrare in contabilitate.
Multumesc



#59153 Precizari CNPAS

Postat de john_m on 10 January 2006 - 03:48 PM in Arhiva

10 Ianuarie 2006
Publicat in: Tue Jan 10 12:29:31 EET 2006
INFORMATIE DE PRESA


Pentru a veni în sprijinul asiguratilor sistemului si pentru informarea corecta si la timp a contribuabililor, Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale face urmatoarele precizari:

Cotele de contributii sociale obligatorii datorate pentru veniturile salariale sau asimilate acestora, precum si pentru alte venituri prevazute de lege, aferente lunii decembrie 2005, sunt cele stipulate de legislatia în vigoare pana la data de 31 decembrie 2005.
Cota de contributie de 0,75% pentru concedii si indemnizatii, reglementata de OUG nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, se calculeaza si se aplica începand cu plata drepturilor salariale sau asimilate acestora, precum si a altor venituri prevazute de lege, aferente lunii ianuarie 2006.
Declaratiile privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale de stat (anexa A1.1. si anexa A1.2.) aferente lunii decembrie 2005, se completeaza si se depun în formatul în vigoare la data de 31.12.2005.
Prestatiile de asigurari sociale (indemnizatii pentru concedii medicale si indemnizatii pentru cresterea copilului) prevazute de Legea nr.19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, cuvenite pe luna decembrie 2005 si neachitate, se vor plati de catre angajatori din bugetul asigurarilor sociale de stat, în conditiile Legii nr.19/2000.
Sumele reprezentand prestatii de asigurari sociale platite de angajator asiguratilor, potrivit prevederilor Legii nr. 19/2000, care depasesc suma contributiilor datorate de acesta, aferente lunii decembrie 2005, se recupereaza de la casa teritoriala de pensii în raza careia se afla sediul angajatorului.
Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale

Biroul de Presa



#58181 Referitor la indemnizatie pt cresterea copilului

Postat de john_m on 05 January 2006 - 01:59 PM in Arhiva

La Casa pensii Arad se spune ca pe luna decembrie indemnizatiile se platesc nu de catre angajatori ci de directiile de munca .
Deasemenea se spune ca pe declaratia nominala nu trebuie sa apara nici
un fel de deduceri reprezentand indemnizatiile pentru cresterea copilului.
Voi cum a-ti procedat cu indemnizatiile pe luna decembrie stiti mai multe
informatii referitor la acest subiect?
Va multumesc



#53262 O PROBLEMA DE NOTA 10,CU 345 , 482, SI 711

Postat de john_m on 28 November 2005 - 05:16 PM in Arhiva

Amar a spus:

john_m a spus:

In momentul vinzari se mai face si inregistrarea
711=345 cu valoarea produselor vindute(un fel de descarcare din gestiune)

SI CAND FACEM 482=345, ATUCI 345 VA FI IN ROSU

Trebuie sa faci aceasta operatiune la subunitate ca daca nu o faci ramai
cu sold la 345



#52868 O PROBLEMA DE NOTA 10,CU 345 , 482, SI 711

Postat de john_m on 25 November 2005 - 10:41 AM in Arhiva

In momentul vinzari se mai face si inregistrarea
711=345 cu valoarea produselor vindute(un fel de descarcare din gestiune)



#52174 Am nevoie urgenta de o solutie legala !!!!

Postat de john_m on 21 November 2005 - 12:42 PM in Arhiva

Daca ai 12 luni lucrate anterior datei nasteri copilului atunci nu trebuie sa te stresezi ca o sa primesti dupa ce depui o cerere in acest sens la firma
insotita de o declaratie a sotului ca nu beneficiaza de acesta indemnizatie si o copie dupa certificatul de nastere al copilului



#30575 Baza calcul medie zilnica concedii medicale

Postat de john_m on 02 August 2005 - 11:47 AM in Arhiva

Da prevederea este de la inceput insa in toate exemplele lor din normele de aplicare se iau in calcul luni intregi.Problema este ca eu am 50 de concedii medicale pe luna si pontaj electronic si daca are concediu din 15-20 ale luni si are si ore suplimentare si nu stiu ce prima atunci o sa trebuiasca calcul de mina nu? pentru a vedea unde sunt orele suplimentare inainte de cm si intra in calcul sau dupa concediu si nu intra
Frumos si nu mai ai ce zice.
Multumesc pentru raspuns




Cometa SQL