Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Bea's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Bea's Content

There have been 534 items by Bea (Search limited from 24-November 07)



Sort by                Order  

#273933 TVA prestari servicii UE si non-UE

Postat de Bea on 21 April 2016 - 12:06 PM in Impozitare - TVA

Buna ziua tuturor!

As dori o parere:
Pentru servicii prestate pe cale electronica de catre prestator NON-UE inregistrat in schema M1SS, catre persoana impozabila din Romania, amandoua persoane, atat beneficiarul, cat si prestatorul, achita taxa? Beneficiarul aplica taxare inversa, prestatorul achita in baza declaratiei?

Multumesc!



#258395 tratament fact. cu tva, pt. per. in care firma nu era inreg. ca platit. de tva

Postat de Bea on 30 October 2013 - 08:42 PM in Arhiva

1. daca NU se corecteaza facturile(in ideea ca presupunem ca a fost doar o greseala in emiterea facturilor), trebuie platita TVA inscris pe facturi
2. daca se corecteaza facturile, prin stornare si inscrierea sumei totale fara a mentiona TVA, se considera ca greseala a fost corectata
Dar, aici am vorbit doar de facturi. Ce se intampla cu bonurile fiscale, care au fost emise tot gresit si care nu se pot corecta? Acea TVA va trebui platita...



#258375 tratament fact. cu tva, pt. per. in care firma nu era inreg. ca platit. de tva

Postat de Bea on 29 October 2013 - 10:25 PM in Arhiva

Postul meu era completare la concluzia dnei. Otilia. Intrebarea initiala intr-adevar nu s-a referit la situatia anularii codului de TVA, ci doar la situatia in care nici nu era vreodata platitor de TVA.



#258279 tratament fact. cu tva, pt. per. in care firma nu era inreg. ca platit. de tva

Postat de Bea on 25 October 2013 - 04:45 PM in Arhiva

Art. 11 Codul Fiscal: (1^3) Contribuabilii cărora li s-a anulat înregistrarea în scopuri de TVA conform prevederilor art. 153 alin. (9) lit. b) - e) nu beneficiază, în perioada respectivă, de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată aferente achizițiilor efectuate, dar sunt supuși obligației de plată a TVA colectate, în conformitate cu prevederile titlului VI, aferentă operațiunilor taxabile desfășurate în perioada respectivă.
Pentru achizițiile de bunuri și/sau servicii efectuate în perioada în care persoana nu are un cod valabil de TVA, destinate operațiunilor care urmează a fi efectuate după data înregistrării în scopuri de TVA care dau drept de deducere potrivit titlului VI, se ajustează în favoarea persoanei impozabile, prin înscrierea în primul decont de taxă prevăzut la art. 156^2 depus de persoana impozabilă după înregistrarea în scopuri de TVA, sau, după caz, într-un decont ulterior, taxa aferentă:
a) bunurilor aflate în stoc și serviciilor neutilizate, constatate pe bază de inventariere, în momentul înregistrării;
b) activelor corporale fixe, inclusiv bunurilor de capital pentru care perioada de ajustare a deducerii nu a expirat, precum și activelor corporale fixe în curs de execuție, constatate pe bază de inventariere, aflate în proprietatea sa în momentul înregistrării. În cazul activelor corporale fixe, altele decât bunurile de capital, se ajustează taxa aferentă valorii rămase neamortizate la momentul înregistrării. În cazul bunurilor de capital se aplică prevederile art. 149;
c) achizițiilor de bunuri și servicii care urmează a fi obținute, respectiv pentru care exigibilitatea de taxă a intervenit conform art. 134^2 alin. (2) lit. a) și b) înainte de data înregistrării și al căror fapt generator de taxă, respectiv livrarea/prestarea, are loc după această dată.



#248320 Gestiune comert cu amanuntul in pret de achizitie

Postat de Bea on 01 March 2012 - 04:26 PM in CONTABILITATE STOCURI

Categoric DA, se poate tine gestiune cu ridicata. Metoda global-valorica este o optiune, nu obligatorie.



#247328 Incasare prin PayPal

Postat de Bea on 22 January 2012 - 08:54 AM in Arhiva

Da, uite raspunsul oficial.

Fisiere atasate




#231694 Gestiune comuna sau 2 separate

Postat de Bea on 29 September 2010 - 03:26 PM in CONTABILITATE STOCURI

Buna ziua tuturor...

Legat de organizarea activitatii de vanzare cu amanuntul, in cazul barurilor, micilor societati care ofera de ex. si un sandvis cald sau mici preparate, ori cantine care ofera spre vanzare si marfuri(sucuri, apa minerala, inghetata etc.), am urmatoarele doua metode de lucru propuse:
----------------------------------------------------------------
Prima metoda de lucru
I. Separarea gestiunilor:

2 dosare deschise/2 gestiuni - gestiune cu amanuntul pentru marfuri si gestiune cu ridicata pentru materii prime
Evidenta la gestiuni se tine cu metoda operativ-contabila: in gestiune se folosesc Fisele de magazie pentru toate produsele(programul permite), astfel asigurand controlul in orice moment atat valoric, cat si cantitativ. Zilnic se intocmeste Raportul de gestiune(pentru verificarea miscarilor si stabilirea valorica a stocului).
*Mentiune: pct. 31 din OMEF 3512/2008
Intrarile sau iesirile de bunuri de natura stocurilor se inregistreaza in contabilitatea sintetica si analitica, fie direct pe baza acestor documente, fie cu ajutorul unor situatii intocmite zilnic sau la alte perioade stabilite de unitate prin centralizarea datelor din documentele privind miscarea stocurilor.
Acest document este Raportul de gestiune zilnic, care se poate folosi in acest caz.
La finalul perioadei se intocmeste Registrul stocurilor(cod 14-3-11/a), pentru confruntarea datelor din gestiune cu cele din contabilitate.
Produsele cumparate spre revanzare, folosite si la prepararea produselor finite, se scot din gestiunea cu amanuntul la pretul de vanzare cu BPTR, intra in gestiunea cu ridicata a materiilor prime/materialelor pe baza BPTR(la pret de achizitie).
Produsele finite se inregistreaza la pret de productie in gestiunea cu ridicata(BPTR la pret de productie), se transfera cu BPTR in gestiunea cu amanuntul(intrare la pret de vanzare cu adaos si TVA).
Marfurile se vand cu BF sau factura, se descarca gestiunea la pret de vanzare.
Exemplu - caz practic
Consideram ca atat furnizorul, cat si vanzatorul(societatea) sunt platitori de TVA. Cota TVA: 24%.
Produsul Coca-cola - pret de achizitie: 2 lei+TVA, pret de vanzare cu amanuntul: 2lei+2lei(adaos comercial) +0.96lei(TVA neexigibila)= 4.96lei
1. Se cumpara pentru revanzare(marfa) 1 buc. Coca-cola
371 = 401 : 2lei
4426 = 401 : 0.48lei
371 = 378 : 2lei - adaosul aferent vanzarii cu amanuntul
371 = 4428 : 0.96lei - TVA neexigibila din pretul cu amanuntul
2. Se foloseste Coca-cola la obtinerea unui cocktail de cafea: cafea+Coca-cola+smantana+zahar+ornamente, urmarim doar pentru Coca-cola
- transfer cu BPTR in gestiunea materiilor prime
301 = 371 : 2lei - pretul de cumparare(iesirea din gestiune cu amanuntul se face la pret de vanzare, intrarea in gestiunea cu ridicata se face la pret de achizitie)
378 = 371 : 2lei - scaderea adaosului aferent marfii scoase din gestiune
4428 = 371 : 0.96lei - scaderea TVA neexigibila aferent marfii scoase din gestiune
- receptionarea cocktailului(produs finit) pe baza BPTR
345 = 711 : 7lei(la pret de productie, in care marja de productie este de 2.96 lei, intra aici costul cu Coca-cola de 2lei, si alte costuri in valoare de 2.04lei)
- inregistrarea consumului cu materii prime si materiale pe baza BC(doar pentru Coca-cola):
601 = 301 : 2lei
3. Se vinde cocktailul la bar
- transferul produsului finit(cocktail) in gestiunea cu amanuntul pe baza de BPTR
371 = 345 : 7lei(cocktailul iasa din gestiunea cu ridicata la pret de productie, intra in gestiunea cu amanuntul la pret de vanzare: pret de productie+adaos+TVA neexigibila)
371 = 378: 1lei - adaosul comercial
371 = 4428 : 1.92lei - TVA neexigibila
- vanzarea catre client cu BF
411 = 707 : 8lei(pret de vanzare al marfii)
411 = 4427 : 1.92lei(TVA colectat)
- descarcarea gestiunii de marfa vanduta(in baza BF)
607 = 371 : 7lei
378 = 371 : 1lei
4428 = 371 : 1.92lei
- incasarea contravalorii marfii vandute, prin numerar(in baza BF)
5311 = 411 : 9.92lei

Urmarirea contabila a miscarilor in contul de profit si pierdere:
Ct. 121
Debit: 9.00lei(suma miscarilor din conturile cl.6)
Credit: 15.00lei(suma miscarilor din conturile cl.7)
Profit impozabil: 6.00lei
TVA de plata: 1.44lei
Sold TVA neexigibila: -

Metoda a doua
II. Pentru cresterea operativitatii, evidenta gestiunii se tine la pret de amanuntul pentru toate produsele, in cadrul unei singure gestiuni.
Si in acest caz, gestiunea se tine cu metoda operativ-contabila: in gestiune se folosesc Fisele de magazie pentru toate produsele(programul permite), astfel asigurand controlul in orice moment atat valoric, cat si cantitativ. Zilnic se intocmeste Raportul de gestiune(pentru verificarea miscarilor si stabilirea valorica a stocului).
*Mentiune: pct. 31 din OMEF 3512/2008
Intrarile sau iesirile de bunuri de natura stocurilor se inregistreaza in contabilitatea sintetica si analitica, fie direct pe baza acestor documente, fie cu ajutorul unor situatii intocmite zilnic sau la alte perioade stabilite de unitate prin centralizarea datelor din documentele privind miscarea stocurilor.
Acest document este Raportul de gestiune zilnic, care se poate folosi in acest caz.
La finalul perioadei se intocmeste Registrul stocurilor(cod 14-3-11/a), pentru confruntarea datelor din gestiune cu cele din amanuntul.
Atat produsele cumparate spre revanzare, folosite si la prepararea produselor finite, cat si cele care se revand si nu se folosesc la prepararea altor produse, se tin in gestiunea cu amanuntul la pretul de vanzare cu amanuntul: intra in gestiune cu NIR la pret de vanzare cu adaos si TVA.
Marfurile se vand cu BF sau factura, se descarca gestiunea la pret de vanzare.
Exemplul de la pct.I.:
Produsul Coca-cola - pret de achizitie: 2 lei+TVA, pret de vanzare cu amanuntul: 2lei+2lei(adaos comercial) +0.96lei(TVA neexigibila)= 4.96lei
1. Se cumpara pentru revanzare(marfa) 1 buc. Coca-cola
371 = 401 : 2lei
4426 = 401 : 0.48lei
371 = 378 : 2lei - adaosul aferent vanzarii cu amanuntul
371 = 4428 : 0.96lei - TVA neexigibila din pretul cu amanuntul
2. Se foloseste Coca-cola la obtinerea unui cocktail de cafea: cafea+coca-cola+smantana+zahar+ornamente, urmarim doar pentru Coca-cola
- transfer cu BPTR in contul materiilor prime
301 = 371 : 4.96lei - pretul de evidenta(pret de vanzare cu amanuntul)
- receptionarea cocktailului(produs finit) pe baza BPTR
345 = 711 : 9.92lei(la pret de evidenta care este in cazul de fata pret de vanzare cu amanuntul, in care pretul de productie este de 7 lei, adaosul 1 lei si TVA neexigibila 1.92 lei)
- inregistrarea consumului cu materii prime si materiale pe baza BC(pentru Coca-cola):
601 = 301 : 4.96lei
3. Se vinde cocktailul la bar
- transferul produsului finit(cocktail) in contul de marfuri pe baza de BPTR
371 = 345 : 9.92lei(la pret de vanzare: pret de productie+adaos+TVA neexigibila)
711 = 378 : 4.00lei - corectie adaosul comercial aferent diferentei dintre 9.92(pret de vanzare)-4.96(suma consumurilor)
711 = 4428 : 0.96lei - corectie TVA neexigibila aferent diferentei dintre 9.92(pret de vanzare)-4.96(suma consumurilor)
- vanzarea catre client cu BF
411 = 707 : 8lei(pret de vanzare al marfii)
411 = 4427 : 1.92lei(TVA colectat)
- descarcarea gestiunii de marfa vanduta(in baza BF) - se cunoaste totalul BF, din care TVA colectat = TVA neexigibil,
suma adaosurilor se cunoaste din raportul de vanzari = rulajul la 378,
ceea ce ramane este suma ce se trece pe 607(cheltuiala efectiva cu marfuri care este de fapt pretul de achizitie).
607 = 371 : 2lei
378 = 371 : 6lei
4428 = 371 : 1.92lei
- incasarea contravalorii marfii vandute, prin numerar(in baza BF)
5311 = 411 : 9.92lei

Urmarirea contabila a miscarilor in contul de profit si pierdere:
Ct. 121
Debit: 6.96lei(suma miscarilor din conturile cl.6)
Credit: 12.96lei(suma miscarilor din conturile cl.7)
Profit impozabil: 6lei
TVA de plata: 1.44lei
Sold TVA neexigibila: -

Concluzie: cu toate ca modul de lucru de la pct. II. este respinsa de catre unii contabili si din punct de vedere al tehnicii contabile este indraznet si inovativ, se observa ca rezultatele privind profitul si TVA de plata nu sunt afectate. Avantajul major al acestui mod de lucru este simplicitatea oferita, mai putina birocratie si operativitate ridicata.
-------------------------------------------------

Va rog, cu seriozitate, opinii cu argumente solide despre metoda a doua de lucru.

Multumesc.



#223770 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010

Postat de Bea on 02 April 2010 - 08:19 AM in Arhiva

nu, nu sunt norme noi in acest sens.
deci cei care se infiinteaza in cursul anului, nu platesc minimul ci doar imozitul pe profit.



#223769 OBIECTE DE INVENTAR

Postat de Bea on 02 April 2010 - 08:17 AM in Arhiva

461=%
7583 - valoare de vanzare
4427(daca se aplica TVA)

8035 - Credit - valoarea de inregistrare



#223768 deductibilitate TVA AIC

Postat de Bea on 02 April 2010 - 08:13 AM in Arhiva

in acest caz, valoarea totala a tranzactiei este baza pentru calculul TVA, deci partea de TVA inscrisa pe factura se va include in baza, achizitia se va raporta in D390 la aceasta valoare totala, in afara de cazul cand se poate(se intentioneaza) recuperarea de la statul respectiv a TVAului deja platit.
(mai este un topic cu tema similara - cumparat produse UE(laptop,detector) - iti recomand sa te uiti peste, ca eu si Lexiroxi nu suntem de aceeasi parere in aceasta tema, asa ca depinde de tine... :-) )



#223742 Tva Google Adwords

Postat de Bea on 01 April 2010 - 01:43 PM in Arhiva

le faceti un centralizator cu decont, dati numar inregistrare si le inregistrati in martie, la 455-asociati conturi curente(cereti extrasul pentru plata prin card personal).



#223741 deductibilitate TVA AIC

Postat de Bea on 01 April 2010 - 01:42 PM in Arhiva

nu se poate deduce TVA daca nu ati comunicat cod TVA valabil furnizorului.



#223740 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010

Postat de Bea on 01 April 2010 - 01:41 PM in Arhiva

nu platesc, conform normelor, iar acea fraza din OUG se refera la societatile la care perioada impozabila este diferita din alte motive decat infiintarea(au fost scutiti o perioada si alte asemenea).



#223667 calcul impozit profit / topic 2009 si 2010

Postat de Bea on 31 March 2010 - 09:40 AM in Arhiva

am vazut ca link-ul postat acolo nu merge,
atasez un .jpg cu OUG 22.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: OUG_22_2010.jpg



#223663 IMPOZIT PROFIT - Noutati 2010

Postat de Bea on 31 March 2010 - 08:53 AM in Arhiva

ieri, 30 martie, a aparut in MO 201 OUG 22/24.03.2010. care amana impozitul anticipat pana in 2012.
http://www.monitorul...or2/mon_pdf.php
din pacate nu se poate copia textul de acolo, asa ca am pus link-ul.



#223660 tichete-incasari din vanzari produse

Postat de Bea on 31 March 2010 - 08:30 AM in Ticket cadou

magda_23 a vrut sa scrie 5311(nu 8311).

ganditi-va ca cel mai corect ar fi:
411 = 707, 4427 si
5311, 5328 = 411

dat fiind ca se poate simplifica, trebuie sa faceti
5311 = 707, 4427
5328 = 707, 4427

@magda_23: ca tichetele nu sunt purtatoare de TVA inseamna ca vanzarea-cumpararea lor nu implica TVA, nu ca la incasarea cu tichete nu se inregistreaza TVA aferent vanzarilor. si de ati face 5328 = 707 fara TVA, unde v-ar aparea in jurnalul de vanzari suma respectiva? ar fi corect?



#223613 registrul unic de control

Postat de Bea on 30 March 2010 - 09:01 AM in REGISTRE NECESARE / OBLIGATORII

nu trebuie alt registru, doar trecerea adresei sediului nou pe registrul existent.



#223612 Consum propriu

Postat de Bea on 30 March 2010 - 08:57 AM in Arhiva

pentru consum propriu, faci transfer din 371 in 302, fara a colecta TVA,
pentru protocol, ai in vedere
"14. La calculul profitului impozabil limitele cheltuielilor deductibile prevăzute de legislația în vigoare se aplică trimestrial sau potrivit prezentelor norme metodologice, după caz, astfel încât la finele anului acestea să se încadreze în prevederile legii. Pentru contribuabilii care au obligația de a plăti impozitul pe profit anual, limitele cheltuielilor deductibile prevăzute de legislația în vigoare se aplică anual."
deci vezi partea peste 2% trimestrial sau anual, si faci autofactura pentru TVA aferenta partii ce depaseste 2% trimestrial sau anual.



#223611 cumparat produse UE(laptop,detector)

Postat de Bea on 30 March 2010 - 08:43 AM in Arhiva

Nu am avut timp perioada asta, dar am marcat topicul si revin cu analiza problemei.

Speta: se cumpara laptop din Germania, factura este emisa si platita cu TVA.

1. este livrare de bunuri - clar.

2. este achizitie intracomunitara, pentru ca:
"ART. 1301
Achizițiile intracomunitare de bunuri

(1) Se consideră achiziție intracomunitară de bunuri obținerea dreptului de a dispune, ca și un proprietar, de bunuri mobile corporale expediate sau transportate la destinația indicată de cumpărător, de către furnizor, de către cumpărător sau de către altă persoană, în contul furnizorului sau al cumpărătorului, către un stat membru, altul decât cel de plecare a transportului sau de expediere a bunurilor.

(2) Sunt asimilate unei achiziții intracomunitare cu plată următoarele:

a) utilizarea în România, de către o persoană impozabilă, în scopul desfășurării activității economice proprii, a unor bunuri transportate sau expediate de aceasta sau de altă persoană, în numele acesteia, din statul membru pe teritoriul căruia aceste bunuri au fost produse, extrase, achiziționate, dobândite ori importate de către aceasta, în scopul desfășurării activității economice proprii, dacă transportul sau expedierea acestor bunuri, în cazul în care ar fi fost efectuat din România în alt stat membru, ar fi fost tratat ca transfer de bunuri în alt stat membru, în conformitate cu prevederile art. 128 alin. (10) și (11);"

3. locul achizitiei intracomunitare: in Romania
"ART. 1321
Locul achiziției intracomunitare de bunuri

(1) Locul achiziției intracomunitare de bunuri se consideră a fi locul unde se găsesc bunurile în momentul în care se încheie expedierea sau transportul bunurilor."

4. exigibilitate: la data facturii

5. baza pentru TVA: daca se va recupera TVA-ul din Germania>suma platita fara TVA, daca nu se intentioneaza recuperarea TVAului din Germania>suma totala platita

6. persoana obligata la plata taxei: persoana impozabila care efectueaza achizitia intracomunitara.

ca urmare> taxare inversa(vezi determinarea bazei pentru TVA), declaratie 390 si se trece la perioada lunara.



#222480 contract de comodat!!!!

Postat de Bea on 16 March 2010 - 07:32 PM in CONTRACTE comerciale

la incheierea politei de asigurare trebuie facut cunoscut ca vehiculul are si utilizator, diferit de proprietar, si in acest caz se vor include in polita si datele utilizatorului, se poate emite chitanta pe utilizator. desigur, doar daca in contractul de comodat este trecut ceva de genul "utilizatorul va suporta toate costurile aferente utilizarii vehiculului" ori mentionat expres de RCA, CASCO si alte cheltuieli. daca nu e trecut > act aditional pentru acesta.



#222143 PFA - firma proprie - terta firma

Postat de Bea on 12 March 2010 - 08:34 PM in Arhiva

Vorbim pe marginea acestor doua paragrafe din Normele Metodologice la art. 46 din Codul Fiscal:

19. Exercitarea unei activități independente presupune desfășurarea acesteia în mod obișnuit, pe cont propriu și urmărind un scop lucrativ. Printre criteriile care definesc preponderent existența unei activități independente sunt: libera alegere a desfășurării activității, a programului de lucru și a locului de desfășurare a activității; riscul pe care și-l asumă întreprinzătorul; activitatea se desfășoară pentru mai mulți clienți; activitatea se poate desfășura nu numai direct, ci și cu personalul angajat de întreprinzător în condițiile legii.

25. Persoanele fizice angajate, precum și cele care încheie contracte, altele decât cele prin care sunt reglementate relațiile de angajare, și care desfășoară activități utilizând baza materială a angajatorului sau a celeilalte părți contractante, în vederea realizării de invenții, realizări tehnice sau procedee tehnice, opere științifice, literare, artistice etc., obțin venituri de natură salarială.

De aici, si avand in vedere urmatoarele aspecte specifice spetei:
- persoana fizica PFA este in relatie contractuala din urma caruia primeste venituri in bani(substantial) cu societatea la care detine majoritatea actiunilor(partilor sociale) si a carei administrator este
- persoana fizica PFA a fost in relatie de angajare cu societatea cu care a intrat in relatie contractuala(concomitent, s-a desfacut contractul de munca)
- persoana fizica PFA foloseste resursele materiale(drepturi de folosinta) apartinand in unele cazuri societatilor comerciale cu care este in relatie contractuala

intrebarea este: un eventual control fiscal poate reconsidera veniturile primite de PFA de la cele doua societati ca fiind de fapt venituri salariale?
daca da: care este cea mai grava consecinta?

de ce intreb? pentru ca - dupa parerea mea - nu poate fi vorba de asa ceva cat timp PFA lucreaza cu mai multi clienti(nu doar unul singur - desi cunosc cazuri cand era clar mascat o relatie de angajare sub forma unui contract PFA-soc.com., chiar exista clauza de exclusivitate asupra prestarii de servicii de catre PFA) si foloseste doar in anumite cazuri resursele clientilor.

doar ca o doamna contabila experta, care face contabilitatea la una dintre firmele importante din speta - NU recomanda defel "transformarea" contractului de munca in contract de prestari servicii intre PFA si soc. respectiva, spunand ca se cunosc cazuri cand o astfel de interpretare a legii a dus la un dosar penal. am vrut sa stiu daca sunt cazuri cunoscute si de voi sau a vrut sa se arate mai tare decat o simpla economista care da sfaturi peste ea. :-)



#221926 PFA - firma proprie - terta firma

Postat de Bea on 11 March 2010 - 04:29 PM in Arhiva

salutari,

speta: PFA - contract cu o societate, in care persoana fizica(cu PFA) este actionar majoritar-administrator, in acelasi timp - contract cu o alta societate, in care persoana fizica(cu PFA) a fost salariat cu norma intreaga(pana nu s-a facut PFA).

cunoaste cineva cazuri similare, cand s-au reconsiderat veniturile primite pe PFA drept salarii?
in caz ca da, ce se poate intampla?

in afara de aceste doua contracte aducatoare de cel putin 85% din veniturile PFA-ului, mai sunt si alte lucrari mai mici.



#220900 cumparat produse UE(laptop,detector)

Postat de Bea on 03 March 2010 - 01:24 PM in Arhiva

maaaaaaare atentie!

inregistrezi aceste obiecte in gestiune ca obiecte de inventar? daca da> dovada ca au ajuns la sediu/punct de lucru unde inregistrezi in gestiune, exista, ca gestionarul semneaza pentru primire.

este achizitie intracomunitara, valoarea (baza la care calculezi TVA) este totalul platit. poti cere rambursarea TVA-ului platit in Germania de la Statul German.

trebuie declarat si trecut la perioada de TVA lunar.



#220898 Proiectul de modif. a legii conta scoate contabilii cu part time din carti

Postat de Bea on 03 March 2010 - 01:18 PM in Arhiva

dragilor, am citit proiectul de lege, unde chiar se propune obligativitatea apelarii la contabili/experti autorizati membri CECCAR daca nu este un compartiment distinct de contabilitate in firma(o pers. cu 8 ore sau cel putin doua cu CIM partial).
insa - nu am gasit nici oi sanctiune pentru nerespectarea acestei prevederi...

sa mai caut ca exista?

si daca nu exista? ce pot ei face in cazul in care contabilitatea este condusa de un singur om cu CIM partial????? ca doar n-o sa fie legate bazele de date ale ORC cu cele ale ITM...(ma gandesc la depunerea sit.fin. unde s-a verificat pana acum la AFP cine a semnat la intocmit...)



#220765 open-oftopic

Postat de Bea on 02 March 2010 - 03:32 PM in Arhiva

http://www.fiscalitatea.ro/de-ce-este-grea...bilitatea--681/

am gasit raspunsul foarte mult cautat> insa multi nu stiu si nu inteleg de ce nu se poate ca toti(si ei) sa faca acea meserie usoara ce se numeste contabilitate....




Cometa SQL