Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
L.Sanda's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


L.Sanda's Content

There have been 49 items by L.Sanda (Search limited from 24-November 07)



Sort by                Order  

#255741 Registru de casa-sold scriptic diferit de sold faptic

Postat de L.Sanda on 12 June 2013 - 10:54 PM in Arhiva

Vezi postareaOtilia Alupei, la 12 June 2013 - 04:18 PM, a spus:

(3) Prevederile alin. (1) nu se aplică:

a) în cazul operaţiunilor a căror valoare exigibilă cumulată este inferioară echivalentului în lei al sumei de 5.000 de euro;

S-ar putea ca prin "valoare exigibila cumulata" sa se inteleaga ca in total se pot acorda administratorilor imprumuturi de max 5000 eur, nu fiecaruia in parte(cum am gandit eu); dar tot ar fi ceva.



#255739 Registru de casa-sold scriptic diferit de sold faptic

Postat de L.Sanda on 12 June 2013 - 10:41 PM in Arhiva

"Avantajul " meu e ca am 3 administratori si as putea sa le fac cate un contract de imprumut la fiecare! Referitor la avansurile de care vorbeam, ma gandeam sa le dau avansurile la inceputul lunii si sa le restitui la sfarsit (iaca, nu le-au folosit, n-am ce sa justific). Doar n-oi avea control fix in 31! Astfel, pe parcursul lunii imi tin soldul la valoarea reala. "Problema" insa in cazul acesta este ca trebuie sa fac mai multe dispozitii de plata, in mai multe zile, pt ca aceste avansuri intra in plafonul maxim de plati prevazut in OG 15/1996. Si s-ar putea sa "sara" mai repede in ochi...cuiva...:). Plus ca suntem abia in iunie. sa o tin asa pana in ianuarie, cand o sa pot da dividende.... As mai avea o varianta de back-up: am sold in 117; as putea face o hotarare AGA de repartizare la dividende si in caz de ceva, le scad de-acolo, platesc impozitul si asta e! In definitiv tot acolo vor ajunge. Am insa impedimentul ca am linie de credit si banca nu ma lasa sa repartizez fara aprobarea ei.Si nu m-as mai complica in sensul acesta. Si mai gasesc pe vre-un inspector care sa-mi spuna ca n-am voie sa repartizez dividende decat la aprobarea bilantului!(care a trecut deja). Eu chestia asta cu repartizarea dividendelor doar la aprobarea bilantului n-am inteles-o: de ce sa nu am voie sa-mi repartizez si dupa aceea, din moment ce platesc impozitul la ridicarea lor?Dar n-o discutam aici, ca nu se incadreaza in subiectul topicului si primim avertisment :). Multumesc inca o data pentru sfaturi! P.S. Greu a mers site-ul in seara asta :( Abia am scris :( Plus ca nu pot da "enter" sa delimitez aliniatele, asa ca uite ce a iesit :( (am vazut in preview topic :( ). Scuze!



#255737 Registru de casa-sold scriptic diferit de sold faptic

Postat de L.Sanda on 12 June 2013 - 10:21 PM in Arhiva

Fetelor sunteti niste dragute!Multumesc pt sfat. Imi scapase exceptia celor 5000 eur. Studiez problema! ;)



#255703 Registru de casa-sold scriptic diferit de sold faptic

Postat de L.Sanda on 11 June 2013 - 01:25 PM in Arhiva

Sunt convinsa de asta :), dar eu musai trebuie sa-mi scad un sold de casa :))))



#255695 Registru de casa-sold scriptic diferit de sold faptic

Postat de L.Sanda on 11 June 2013 - 12:15 PM in Arhiva

Multumesc :). Esti o draguta!
Stii si tu ca teoria e teorie, practica ne omoara .Da, tu ai dreptate in ceea ce spui, insa nu toti gandesc la fel.
Multumesc inca o data pentru indrumari. O sa vad cum o sa fac sa iasa totul bine si sa fie toata lumea multumita .



#255521 Registru de casa-sold scriptic diferit de sold faptic

Postat de L.Sanda on 05 June 2013 - 06:30 PM in Arhiva

Multumesc.Da, ideea e ca nu sunt neaparat fapte de genul celor amintite, dar cu siguranta ca in cazul unui control le-ar putea incadra aici.E vorba de fapt de sume incasate din vanzari, care se vor constitui intr-un profit ce abia anul viitor va fi repartizat la dividende, impozitate concomitant la ridicarea lor.Dar stiti cum e, omul ar avea acum nevoie de bani.Stiu ca nu pot fi ridicate dividende din profitul exercitiului curent(si e si normal, ca pana la sfarsitul lui nu stii daca le vei mai avea sau nu), dar in cazul acesta ele vor fi cu siguranta si la sfarsit.Ar fi o solutie sa le dau pe avansuri spre decontare in prima zi a lunii, sa le restitui in ultima si tot asa, dar si cand sumele ajung sa fie prea mari, nu prea e ok nici solutia aceasta.Multumesc oricum pentru indrumari.



#255413 Registru de casa-sold scriptic diferit de sold faptic

Postat de L.Sanda on 02 June 2013 - 12:52 PM in Arhiva

Buna ziua,stie cineva unde as putea cauta si gasi care ar fi sanctiunea, in cazul unui control, pentru sold faptic la registrul de casa diferit de cel scriptic?Multumesc



#249039 Plata dividende

Postat de L.Sanda on 22 May 2012 - 01:31 PM in Arhiva

La art.296^27 din CF:
- la alin (1)- se mentioneaza care sunt categoriile de venituri pt care se mai datoreaza CASS
-la alin.(2)- se face precizarea ca cei care NU realizeaza venituri din salarii( precum si alte situatii), AU OBLIGATIA platii CASS pt veniturile prevazute la alin (1).

Pana aici, totul clar.Ei , dar vine alin (3) care spune in felul urmator,citez:

"Persoanele care realizeaza intr-un an fiscal venituri de natura celor mentionate la alin. (1) platesc contributia asupra tuturor acestor venituri.Baza lunara de calcul a contributiei de asigurari sociale de sanatate nu poate fi mai mica decat un salariu de baza minim brut pe tara"

Care ar putea fi intelesul acestui articol?Ca platesti cass pe dividende chiar daca esti salariat?Pt. ca eu asta inteleg SAU nu-i vad rostul altfel.Pt ce l-au mai introdus si pe acesta, atata timp cat la alin.precedent mentioneaza ca DOAR cei care nu realizeaza venituri din salarii(sau alte situatii) trebuie sa plateasca aceasta contributie asupra dividendelor?
Si-atunci, totusi, voi ce intelegeti din acest alin (3) ?
Multumesc.



#249031 somaj

Postat de L.Sanda on 21 May 2012 - 01:12 PM in Arhiva

Buna ziua,am si eu o intrebare, poate ati avut cazuri.Am o cunostinta care lucreaza si firma nu vrea sa o dea in somaj.Poate sa-si inceteze CIM la firma respectiva cu 55 b(acordul partilor), apoi sa o angajez eu la mine si dupa o luna sa-i desfac contractul cu art.65?Femeia are stagiu de cotizare > 5 ani, deci se incadreaza la conditia de 12 luni in ultimele 24. Multumesc



#247429 coeficienti de ierarhizare in 2012

Postat de L.Sanda on 25 January 2012 - 12:55 PM in Arhiva

Va multumesc frumos pt raspuns.As mai fi vrust sa va intreb care ar fi baza legala care sustine afirmatia "contractele colective la nivel de ramura s-au desfiintat in 2011"?
Banuiesc ca ar putea fi vorba de aparita Lg 62/2011.



#247338 Deducere TVA aferenta achizitii autovehicule in leasing

Postat de L.Sanda on 22 January 2012 - 05:40 PM in Arhiva

Am si eu o dilema, poate a mai intalnit-o careva:
am un contract de leasing semnat in 30.07.2010., pe o perioada de 12 luni.Facturarea primei rate incepe din 05.08.2010 si continua asa timp de 12 rate, ultima rata fiind facturata in 05.07.2011,iar in 20.07.2011 se factureaza valoare reziduala.
Si-acum vine intrebarea daca TVA-ul aferent ratelor este deductibil sau nu?
Iar dilema reiese din acea prevedere care spune ca daca transferul de proprietate se efectueaza inainte de derularea a 12 luni consecutive de la inceperera contractului, atunci nu se mai considera leasing ,ci contract cu plata in rate.
Teoretic, cum valoarea reziduala este facturata in 20.07.2011, nu am 12 luni consective, acestea implinindu-se in 30.07.2011.
Dar totusi, am 12 rate+o valoare reziduala.Daca nu ar fi legal, cred ca nici firmele de leasing nu ar fi in regula cu contractele acestea pe 12 luni.
S-a mai lovit careva de acest aspect?
Multumesc



#247317 coeficienti de ierarhizare in 2012

Postat de L.Sanda on 21 January 2012 - 02:51 PM in Arhiva

Stie cineva daca in 2012 se aplica coeficientii de ierarhizare cuprinsi in CCM-ramura de comert( incheiat in 2010)?
Conform acestuia, salariul minim din aceasta ramura este cu 50 ron mai mare decat cel minim pe economie si se mai aplica si coeficientii de ierarhizare din CCM 2007-2010, respectiv 1,1.2,1.25 si 2 (cei mai utilizati).
Prin urmare , pt un angajat pt care conditia este de studii superioare, ar trebui sa aiba din 2012 un sal. de 1500 ron= (700+50)*2.
Am citit pe un portal ca acest CCM-comert se aplica pana la 24.feb.2012, dar nu stiu de unde sustin ei acest aspect.
Cf.CCM-comert, incheiat in 24.02.2010, la art 4 scrie ca este valabil 1 an, dar daca nu este denuntat se va prelungi pana la incheierea altuia.
Multumesc



#246200 Casare mijloace fixe - TVA de colectat

Postat de L.Sanda on 22 November 2011 - 10:32 AM in Arhiva

Vezi postareaContab22, la 07 September 2011 - 04:21 PM, a spus:

Buna ziua,

Deoarece firma la care mai lucrez inca nu si-a mai permis sa colaboreze cu firma de contabilitate, am fost nevoita sa preiau activitatea acesteia si logic ca m-am lovit de problema TVA de colectat pentru mijloacele fixe casate ( nu m-am ocupat de asa ceva pana acum)
Scoaterea din functiune imi este cat se poate de clara dar nu am priceput cum se calculeaza si se inregistreaza TVA-ul.

In cazul in care ma poate ajuta cineva dau ca exemplu urmatarea situatie:
In data de 06.11.2008 se achizitioneaza 1 laptop valoarea acestuia fiind de 2857.14. Perioada de amortizare este de 36 luni, amortizarea lunara 79.37 lei, valoarea amortizata 2619.20 lei iar valoarea ramasa 237.94 lei.

Multumesc anticipat,

Cu respect si consideratie pentru cei ce practica aceasta meserie :)
Avand in vedere ca laptop-ul este cumparat in noiembrie 2008 si are o DUN 36 luni(3 ani), eu as zice sa mai astepti pana in decembrie, cand e amortizat integral si nu mai ai niciun TVA de ajustat ;).
Oricum discutia deschisa este interesanta si, chiar daca nu-mi convine nici mie situatia, sustin parerea lui Lexiroxi.



#246199 TVA vanzare teren si cladire

Postat de L.Sanda on 22 November 2011 - 10:05 AM in Arhiva

Vezi postarealaguna, la 29 June 2010 - 08:38 PM, a spus:

da, ajustezi tva
da, calculezi gr de inf=datorare, daca impr nu e de la o inst bancara sau ifn
la impozitul pe veniturile nerezid trebuie sa citesti titlul 5, s-a modificat prin og 58 si nu ti-as putea spune exact, nu am avut situatii
Cum se inregistreaza ajustarea TVA-ului la cladirile dobandite prin taxare inversa? 4426=4427 cu semnul minus , pentru partea de TVA ce trebuie ajustat? ....In conditiile in care , la o cladire cumparata cu TVA si vanduta fara, TVA-ul se ajusteaza prin 635=4426.
Este 635 o cheltuiala deductibila din p.d.v.-ul dumneavoastra de vedere? Eu zic ca da, dar e doar o parere...
Multumesc



#246196 Este sau nu impozibila in Romania?

Postat de L.Sanda on 22 November 2011 - 09:43 AM in Arhiva

Vezi postareaprepeleac, la 19 November 2011 - 12:49 PM, a spus:

Furnizorul C din Romania realizeaza o livrare nationala(locul unde incepe transportul sau sunt puse la dispozitie bunurile) ce nu beneficiaza de scutire si va factura in consecinta cu TVA clientului A din Italia(pt ca nu are dovada transportului). De asemenea nu declara operatiunea in VIES pentru ca pt el este o livrare nationala.

A din Italia realizeaza o livrare nationala pe teritoriul RO catre clientul B, dar obligat la plata taxei pentru aceasta operatiune este clientul B(adica tu) deoarece furnizorul nu este stabilit si inregistrat in scopuri de TVA pe teritoriul Romaniei(art. 150 alin. 6). Deci A iti va factura fara TVA tu vei plati taxa prin auto-taxare si operatiunea nu se va declara in VIES nici de tine nici de el.

C poate solicita statului roman restituirea TVA platita lui C in baza art. 147 indice 2 CF si ordine date in aplicare.

In consecinta, autotaxare pe factura respectiva fara VIES.
Va intreb daca nu cumva A trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania? Nu de alta, dar am avut si eu caz asemanator si mi s-a spus de catre cei de la finante ca daca cumpar si vand in aceeasi tara, trebuie sa ma inregistrez in scopuri de TVA acolo.
Daca A ii pune marfa la dispozitie lui B, inseamna ca ea realizeaza si transportul (conditie CIP-sa zicem). O ghidusie ar fi intelegerea cu tranportatorul sa-i faca un CMR pe ruta Romania -Italia, de la C la A, asa avand si C justificare pt a factura fara TVA.Apoi un CMR pe ruta Italia-Romania. de la A la B.Iar valoarea transportului suportata de A sa se defalce , de fapt, pe 2 facturi, el suportand atat "transportul" dim RO in IT , cat si "transportul" din IT in RO.
Intr-adevar, ce-am "povestit" eu mai sus se refera mai mult la A decat la B, insa are o oarecare legatura cu subiectul discutat



#245664 tva transport refacturat intracomunitar

Postat de L.Sanda on 03 November 2011 - 09:49 PM in Arhiva

Daca refacturati, faceti factura fara TVA si este o operatiune neimpozabila in Romania in baza art.133 alin 2 din CF:locul prestarii este acolo unde beneficiarul are sediu fix(pe-ntelesul nostru, acolo de unde primiti codul fiscal), DACA acesta este inregistrat in scopuri de TVA in Italia, respectiv are un cod valid de TVA.
Daca transportatorul roman ar fi facturat italianului ar fi facut la fel, iar intre d-vs si transportatorul roman TVA-ul se ""ïnchide", respectiv d-vs. il deduceti, iar el il colecteaza.
Si eu am avut caz asemanator si am facut la fel, de aceea va sfatuiesc asa. Sper sa va fie de ajutor.



#245585 Este sau nu impozibila in Romania?

Postat de L.Sanda on 01 November 2011 - 01:51 PM in Arhiva

Vezi postareaprepeleac, la 31 October 2011 - 10:48 PM, a spus:

Sigur operatiunea nu e achizitie intracomunitara simpla in RO.
Da, din punct de vedere al italianului conform legislatiei europene nu conteaza cine face transportul el sigur realizeaza o achizitie intracomunitara. Problema e daca realizeaza o achizitie intracomunitara ce urmeaza unei livrari intracomunitare a firmei din RO efectuata de pe teritoriul francez, sau ce urmeaza unei livrari in cadrul unei operatiuni triunghiulare efectuata de firma din RO de pe teritoriul romanesc.
Totusi mie imi scapa care e chestia cu transportul si de ce normnele au o asemenea cerinta. Mai mult la pct. 14 care descrie chiar cazul enuntat nu vad nicio cerinta cu privire la transport. Deci cred ca incadrarea operatiunii ca livrare in cadrul unei operatiuni triunghiulare e fara prea multe riscuri, in ciuda enuntului de la pct. 13.
Da, numai ca amaratul acela de pct.13 zice ca "daca transportul este realizat de beneficiarul livrarii, nu sunt aplicabile masurile de simplificare pentru operatiunile triunghiulare" si eu cred ca asta ma scoate pe mine din schema :(, mai ales ca-mi spune inainte ca "in scopul aplicarii prevederilor art.126 alin (8),lit .b),relatia de transport din primul in al 3-lea stat trebuie sa existe intre furnizor si cumparatorul revanzator,oricare dintre acestia putand fi responsabil pentru transportul bunurilor".
Ma rog, oricum mi se pare o nebunie pt ca in D 390 (si cum s-o fi numind ea in Comunitate), francezul ma declara pemine, iar eu pe italian, acesta declarand la randul sau achizitia de la mine. Deci intre mine si francez se rupe lantul.Nici nu stiu cum verifica ei, la nivel de comunitate, toate acestea.



#245563 TVA cheltuieli nedeductibile

Postat de L.Sanda on 31 October 2011 - 12:07 PM in Arhiva

Vezi postareageo2011, la 31 October 2011 - 10:50 AM, a spus:

buna ziua, in luna iunie am dedus tva-ul aferent unei facturi, in luna iulie am constatat ca de fapt tva-ul trebuia facut nedeductibil, am facut nota contabila 6588=4426 cu tva-ul dedus(societatea avea tva de recuperat, iar nota diminueaza tva-ul de recuperat)
la ce rand trebuie evidentiat in decontul de tva al lunii iulie,deoarece nota am facut-o in luna iulie iar tva-ul era aferent lunii iunie, iar in decontul de tva nu apare nota respectiva
va multumesc
Eu as trece pe randul de regularizari TVA deductibil, cu semnul minus.



#245562 Este sau nu impozibila in Romania?

Postat de L.Sanda on 31 October 2011 - 12:02 PM in Arhiva

Vezi postareaLexiroxi, la 30 October 2011 - 06:29 PM, a spus:

Daca beneficiarul achizitiei de bunuri, din Italia face transportul in numele furnizorului lui de bunuri, achizitia este considerata intracomunitara
REGULAMENTUL DE PUNERE IN APLICARE (UE) NR. 282/2011 AL CONSILIULUI din 15 martie 2011 de stabilire a masurilor de punere in aplicare a Directivei 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adăugata
Articolul 16
In cazul in care a avut loc o achizitie intracomunitara de bunuri in intelesul articolului 20 din Directiva 2006/112/CE, statul membru in care se incheie expeditia sau transportul isi exercita competenta de impozitare, indiferent de regimul TVA aplicat operatiunii in statul membru in care a inceput expeditia sau transportul.
DIRECTIVA 2006/112/CE A CONSILIULUI din 28 noiembrie 2006 privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata
Articolul 20
„Achizitie intracomunitara de bunuri” inseamna obtinerea dreptului de a dispune, ca si un proprietar, de bunuri mobile corporale expediate sau transportate catre persoana care achizitioneaza aceste bunuri, de catre furnizor, sau de catre persoana care achizitioneaza bunurile sau in numele acestora, intr-un alt stat membru decat cel in care a inceput expedierea sau transportul bunurilor.
Multumesc pentru raspuns. Eu inteleg din ceea ce ati scris urmatoarele:
eu ar trebui sa consider achizitia din Franta ca si o achizitie intracomunitara, taxabila in Romania (prin taxare inversa), deci o prind in D 300 la operatiuni taxabile cu tva-ul aferent (rd.5/5.1--17/17.1) si in D390 in cod A, iar livrarea catre Italia in D 300 la rd.1, iar in D390 in cod L.Am inteles bine? :)
Pe facturile emise de mine, in aceste situatii, scrie "Neimpozabil in Romania".Este suficient sau considerati ca ar trebui sa mai scriu si vre-un articol din CF?
Va multumesc inca o data pt. rabdarea acordata.
O saptamana frumoasa.



#245561 Este sau nu impozibila in Romania?

Postat de L.Sanda on 31 October 2011 - 11:55 AM in Arhiva

Vezi postareaprepeleac, la 29 October 2011 - 01:40 PM, a spus:

Pai daca nu se aplica masurile de simplificare pentru operatiunile triunghiulare atunci situatia ar sta cam asa:
1)Firma din Ro efectueaza o achizitie de bunuri pe teritoriul francez(locul unde ii sunt puse la dispozitie bunurile) fapt pentru care compania franceza ar trebui sa factureze cu TVA(de-al lor);
2)Firma din Ro efectueaza o livrare intracomunitara de bunuri de pe teritoriul francez (locul unde incepe transportul bunurilor) efectuand astfel o operatiunie scutita cu drept de deducere in Franta;
Pentru a putea desfasura aceste operatiuni ar trebui sa se inregistreze in scopuri de TVA prin reprezentant in FR si sa depuna o cerere de rambursare(deductibilul de la achizitia initiala).
Toate operatiunile sunt neimpozabile in RO.
Toate astea din cauza unei prevederi in norme(pct 13) ce zice ca relația de transport al bunurilor din primul stat membru în România trebuie să existe între furnizor și cumpărătorul revânzător, oricare dintre aceștia putând fi responsabil pentru transportul bunurilor, în conformitate cu condițiile Incoterms sau în conformitate cu prevederile contractuale. Dacă transportul este realizat de beneficiarul livrării, nu sunt aplicabile măsurile de simplificare pentru operațiuni triunghiulare.
Cred ca e mai bine sa schimbati contractul decat sa va complicati atat.
Multumesc pentru raspuns. Si cei de la asistenta contribuabil au aceeasi parere cu a d-vs., insa va dati seama ce-ar insemna sa trebuiasaca sa ma inregistrez in scopuri de TVA in toate tarile membre in care fac astfel de operatiuni.
Si se mai ridica o problema: nu vrem intotdeauna sa ne mai complicam si cu preluarea responsabilitatii transportului asupra noastra.Au fost cazuri in care marfa a ajuns la client, nu a fost corespunzatoarea si s-a returnat. Va dati seama ca facand noi transportul initial,plata a trebui sa o efectuam noi.Pentru a evita astfel de situatii am optat pentru varianta aceasta:de vanzare in conditii EXW, cu transportul facut de beneficiar. Insa fiscul nostru nu o vede pe aceasta ca si o operatiune triunghiulara :(.
Oricum, eu va multumesc pentru rabdarea acordata.



#245559 Este sau nu impozibila in Romania?

Postat de L.Sanda on 31 October 2011 - 11:43 AM in Arhiva

Vezi postareaMares Stefan, la 28 October 2011 - 08:32 PM, a spus:

Nu este o operațiune impozabilă în România. În condițiile franco EXW - livrare "din fabrică" sau de la sediul furnizorului este, după aprecierea mea, chiar o operaiune triunghulară.
Care operațiune, după părerea mea, nu are nimic comun cu transportatorul!
Ci doar cu faptul că marfa cumpărată de la firma A din Franța , de firma B din România, este revândută imediat către o firmă C din Italia. Iar firma italiană în loc să vină-n România, din dispoziția firmei române ridică marfa direct de la sediul firmei din Franța.
Deci firma achizitoare din Italia este și transportator. Pentru sine.
Potrivit Normelor de aplicare a art.126 din Codul fiscal , la punctul 13, respectiv 14 se specifică că operațiunea se declară ca o achiziție intracomunitară neimpozabilă, scutită de taxă, respectiv ca și o livrare intracomunitară de bunuri scutită de taxă, deci atât în D.300, cât și în declarația recapitulativă.
Multumesc pentru raspuns.Da, si dupa parerea mea ar fi tot o operatiune triunghiulara, datorita celor 3 parti implicate si al traseului marfii.Insa din pct de vederea al "definitiei" operatiunilor triunghiulare (si a celor de la finante-asitenta contribuabili :) )NU este, pt ca transportul ar trebui facut de A sau B ca sa se incadreze la operatiuni triunghilare :(.
Eu am declarat achizitiile ca si neimpozabile in D300, iar in D390 am declarat livrarile in cod T, iar pe facturile emise am trecut "NEIMPOZABIL IN ROMANIA". Nu stiu daca am facut bine, de aceea m-am gandit ca poate mai au si altii cazuri dintr-astea. Vom vedea la un eventual control cum vede fiscul acest aspect.Insa, indiferent de ceea ce zic ei, in Comunitate sunt foarte mult care practica acest sistem si mi se pare putin ciudat sa trebuiasca sa ma inregistrez in scopuri de TVA in toate statele membre de unde cumpar, respectiv livrez prin aceasta metoda.
Cei de la finante au sugerat ca pentru a evita aceasta inregistrare in scopuri de TVA sa facturez doar comision de intermediere.Ar putea fi o solutie, insa in acest caz clientul este pus in contact direct cu furnizorul meu, ceea ce pe viitor nu este foarte convenabil, intrucat el va putea lua direct de la el, fara sa mai apeleze la serviciile mele.
Multumesc frumos.



#245514 Este sau nu impozibila in Romania?

Postat de L.Sanda on 28 October 2011 - 01:55 PM in Arhiva

SC din Romania inregistrata in scopuri de TVA primeste o factura de marfa de la o societate din Franta in conditii EXW. Societatea din Romania factureaza mai departe marfa respectiva unei societati din Italia,tot in conditii EXW.Marfa pleaca efectiv din Franta si ajunge la beneficiarul final din Italia (fara a ajunge in Romania), transportul fiind efectuat de cumparatorul italian.
Intrebarea mea este: la factura primita de SC romana se aplica mecanismul taxarii inverse, respectiv se declara in 300 si 390, sau se considerea ca operatiunea nu este impozabila in Romania?
Poate a mai avut cineva cazuri asemanatoarea....
Operatiune triunghiulara nu poate fi considerata, desi asa pare, intrucat la operatiunile triunghiularea transportul trebuie sa fie asigurat de A (Vanzatorul din Franta) sau B( cumparatorul-revanzator din Romania), ori in acest caz transportul este asigurat de C (beneficiarul final din Italia).
Multumesc frumos.



#240802 FISA POSTULUI CF. NOULUI COD AL MUNCII

Postat de L.Sanda on 02 May 2011 - 03:34 PM in FISA POSTULUI

Are cineva vre-o idee despre ce ar trebui scris in fisa postului la capitolul "obiective de performanta individuala", respectiv " criterii de evaluare a activitatii profesionale"? Vroiam sa spun daca ne poate ajuta cineva cu un model, pe care sa-l putem apoi adapta la diversele posturi pe care le are fiecare in cadrul firmei.
Multumesc.



#236604 Impozit profit - Sponsorizare

Postat de L.Sanda on 04 February 2011 - 12:56 PM in Arhiva

Vezi postareaMega_Bytu, la Jan 26 2011, 11:07 AM, a spus:

Buna ziua,

Sunt in urmatoarea situatie, as putea sa fac o sponsorizare de 200 RON aferent T4 - 2010.

- Am depus declaratia de impozit pe profit la ANAF, si am platit impozitul pe profit, cu anul incheiat acum, platind impozitul din T3 2010, urmand ca impozitul regularizat sa se plateasca in T1 2011.
- Nu am cuprins in contabilitate sponzorizarea deoarece nu stiam exact care poate fi valoarea ei. Daca imi da cineva un contract de sponsorizare datat pe 2010, pot sa il sponsorizez si sa scad din suma ce urmeaza a fi platita in T1 2011 in contul impoz. pe profit? Trebuia sa il inregistrez deja, sau inregistrez doar plata?

Daca plata se face in ian. 2011 poate intra aferenta 2010? Multumesc!

Avand in vedere ca ai depus D100 la trim IV 2010 cu echivalentul trim III 2010, termenul tau de inchidere al ex. va fi 25 apr..2011, deci abia atunci va trebui sa platesti impozitul definitiv aferent trim IV 2010.Bineinteles ca nu te tine nimeni sa-l platesti mai repede daca vrei, insa daca nu vrei sa bagi banii mai repede in buzunarul statului, atunci o mai poti amana pana atunci.
In ceea ce priveste inregistrarea sau nu a cheltuielii cu sponsorizarea in 2010 si diminuarea impozitului pe profit aferent trim.IV 2010 cu valoarea ei (daca se incadreaza in limite), am si eu aceeasi situatie si am decis sa procedez la inregistrarea ei ca si cheltuiala nedeductibila, bineinteles, a ex.2010 si sa scad din imp. pe prof datorat pt trim IV valoarea acesteia. (eu am deja contractul incheiat in 2010, decontat in 2011, iar valoarea ei se incadreaza in ambele limite, deci pot sa o scad integral).
Iti atasez cateva puncte de vedere legislative care au determinat adoptarea acestei decizii, care nu spun ca e 100% corecta.Punctelede vedere sunt impartite, iar fiscul in mod sigur nu va fi de partea ta.Dar poate te ajuta aceste indicii:

1. In conformitate cu prevederile art. 17 alin. 1 din Legea contabilitatii nr. 82 din 24 decembrie 1991,
republicată, contabilitatea cheltuielilor se ține pe feluri de cheltuieli, după natura sau destinația lor, după
caz.
Totodata, potrivit prevederilor pct. 262, alin.1, Sectiunea 8.10.2 "Cheltuieli" din Ordinul nr. 3.055 din
29 octombrie 2009 (*actualizat*) pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene,
cheltuielile entității reprezintă valorile plătite sau de plătit pentru:
- consumuri de stocuri și servicii prestate, de care beneficiază entitatea;
- cheltuieli cu personalul;
- executarea unor obligații legale sau contractuale etc.
În toate cazurile se vor avea în vedere clauzele cuprinse în contractele încheiate între părți.


2.Codul fiscal recunoaste ca data a cheltuielii data incheierii contractului, dupa cum rezulta din Norme. Iti trimit textul art. 21 alin. 4 lit. p din Codul fiscal, cu Normele aferente:

Art. 21 alin. 4 lit. p) cheltuielile de sponsorizare și/sau mecenat și cheltuielile privind bursele private, acordate potrivit legii; contribuabilii care efectuează sponsorizări și/sau acte de mecenat, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificările ulterioare, și ale Legii bibliotecilor nr. 334/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și cei care acordă burse private, potrivit legii, scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente în limita minimă precizată mai jos:
1. 30/00 din cifra de afaceri;
2. 20% din impozitul pe profit datorat.
În limitele respective se încadrează și cheltuielile de sponsorizare a bibliotecilor de drept public, în scopul construcției de localuri, al dotărilor, achizițiilor de tehnologie a informației și de documente specifice, finanțării programelor de formare continuă a bibliotecarilor, schimburilor de specialiști, a burselor de specializare, a participării la congrese internaționale;

3.De asemenea, in Ordinul 3055/2009 este prevazut principiul independentei exercitiului, care cred ca te ajuta:
42 - Principiul independenței exercițiului. Trebuie să se țină cont de veniturile și cheltuielile aferente exercițiului financiar, indiferent de data încasării veniturilor sau data plății cheltuielilor.
Astfel, se vor evidenția în conturile de venituri și creanțele pentru care nu a fost întocmită încă factura (contul 418 "Clienți - facturi de întocmit"), respectiv în conturile de cheltuieli sau bunuri, datoriile pentru care nu s-a primit încă factura (contul 408 "Furnizori - facturi nesosite"). În toate cazurile, înregistrarea în aceste conturi se efectuează pe baza documentelor care atestă livrarea bunurilor, respectiv prestarea serviciilor (de exemplu, avize de însoțire a mărfii, situații de lucrări etc.)

4. Mai vezi din O.3055/2009 pct.180, alin 2 si 3. De-asemenea pct.36 din acelasi Ordin.Intr-adevar acest Ordin aproba reglementari CONTABILE, nu FISCALE.

Cam pe astea m-am bazat cand am luat decizia



#235569 Impozit profit - Sponsorizare

Postat de L.Sanda on 18 January 2011 - 08:05 PM in Arhiva

Daca inchei un contract de sponsorizare in decembrie 2010, sposorizare in bani, insa fac plata acestora in ianuarie 2011, cheltuiala cu sponsorizarea se considera ca fiind a exercitiului 2010, ca atunci am incheiat contractul SAU a exercitiului 2011, ca atunci am facut plata?

Din ce am citit eu pe CF si norme, cheltuiala cu sponsorizarea nu este legata de plata acesteia.
Ma gandesc in ideea ca poate ar face unii sponsorizari aferente anului 2010, insa cum s-a impartit anul fiscal in 2, din p.d.v. al calcului impozitului pe profit, s-au cam dat peste cap calculele.Si la o adica, de ca sa-i dau la stat, cand pot ajuta niste copii cu banii astia.Dar, efectiv, cat pot sponsoriza aflu abia in ianuarie 2011.De aici se naste intrebarea mea de mai sus.
Multumesc.




Cometa SQL