Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
S.G.'s Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


S.G.'s Content

There have been 11 items by S.G. (Search limited from 24-November 07)


Sort by                Order  

#235114 calcul IMPOZIT PROFIT / topic 2011

Postat de S.G. on 11 January 2011 - 02:14 AM in Arhiva

Daca vrei un raspuns care sa fie "legal" iti spun ca nu exista... asa ca definitivam impozitul mai repede (cu termen in 25 feb. pentru ambele perioade fiscale) sau platim la nivelul trim.III a anului "calendaristic" (fiscal e imposibil, ca nu avem) si in acest ultim caz cred ca nu va fi nici o problema, atat timp cat impozitul platit la nivelul celui din trim.III e mai mare dupa definitivare decat cel din IV si au "EI" sa ne dea o parte din impozitul platit... Practic ne obliga sa platim mai repede ceea ce avem, ca oricum in anul urmator vom plati anticipat si indexat, asa ca daca platim mai mult, vom avea de unde sa recuperam in aprilie la plata primei transe... E o parere personala cu care sunt sigur ca multi sunteti de acord, dar care nu are garantia de 100% ca e "legala"... dar la noi in tara au existat situatii similare privind aplicarea in legalitate a unor legi (ex:OUG 58/2010 si normele ei de aplicare), asa ca...



#234855 revenirea la impozit venit micro de 3%

Postat de S.G. on 06 January 2011 - 06:16 PM in Arhiva

Asta e ultima informare de presa de la MF...

Referitor la informațiile apărute în mass-media cu privire la impozitarea microintreprinderilor, începând cu 1 ianuarie 2011, Ministerul Finanțelor Publice face următoarele precizări:

Impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, ca sistem opțional de impozitare pentru persoanele juridice române, a intrat în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2011 în conformitate cu prevederile OUG nr.117/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr.571/2003 privind codul și reglementarea unor măsuri financiar-fiscale și este reglementat la Titlul IV1.

Toate microîntreprinderile plătitoare de impozit pe profit pot opta pentru plata impozitului pe venit începând cu 1 ianuarie 2011, dacă îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 1121 la data de 31 decembrie 2010. Nu se ia în considerare statutul de microîntreprindere până la data de 31 decembrie 2009.

Opțiunea se exercită, până la data de 31 ianuarie a fiecărui an pentru care se dorește aplicarea acestui sistem de impozitare dacă sunt îndeplinite condițiile cerute de lege la data de 31 decembrie a anului anterior.

Microîntreprinderile nu mai pot aplica acest sistem de impunere începând cu anul fiscal următor anului în care nu mai îndeplinesc una dintre condițiile prevăzute la art. 1121.

si pentru autenticitate apasati aici

Nota: Textul bolduit le apartine celor de la MF.



#234732 revenirea la impozit venit micro de 3%

Postat de S.G. on 05 January 2011 - 08:35 AM in Arhiva

Sunt de acord ca e o situatie aberanta, dar daca stai sa te gandesti legea de atunci privind microintreprinderile si-a atins scopul si anul 2008 a fost ultimul pentru situatia de atunci... expirarea termenului cand respectiva lege isi producea efectul... Diferenta de acum consta in faptul ca nu mai exista o limitare in timp de a-si exercita aceasta optiune si se aplica noilor societati infiintate din 2009-2010 si celor care inainte nu si-au exercitat aceasta optiune...
Ceea ce am spus pana acum a fost doar o interpretare strict juridica... nu si morala... M-as bucura daca va exista intelegere si pentru aceste societati care au reusit sa reziste impozitului minim si ar capata acum o gura de oxigen cu aceasta optiune... Dar ma indoiesc ca se va intampla asta si asta deoarece am incercat sa ma pun de multe ori in situatia legiuitorului si a celor care trebuie sa puna in practica un sistem care sa raspunda acestor cerinte... Credeti ca la momentul cand au fortat societatile micro sa devina platitoare de impozit pe profit au tinut o evidenta separata a celor care deja renuntase sau si-au pierdut acest drept pana atunci... Eu cred ca nu si am fost bagati cu toti la gramada... Asa ca la momentul actual banuiesc ca aparem cu toti ca fiind societati care am beneficiat de acest "privilegiu" si acum actuala lege (O.U.G.117/2010) nu ne mai ia in calcul... Speranta mea consta in faptul ca poate cineva de ANAF, in special la cei care se ocupa cu partea de programe (a vectorului fiscal si D.010) au o baza a societatilor care in trecut au fost obligate sa treaca la impozit pe profit obligatoriu si atunci este posibil punerea in practica, prin niste modificari de programe care sa permita aceste "exceptii"... Mai ramane apoi bunavointa "cuiva" si totul e OK... Dar sa nu uitam totusi in ce tara traim... din pacate.



#234726 revenirea la impozit venit micro de 3%

Postat de S.G. on 04 January 2011 - 10:46 PM in Arhiva

Daca ar fi sa interpretez legea, as spune ca cei care au fost si si-au pierdut aceasta calitate de a plati impozitul pe venit microintreprindere incepand cu anul 2009, acum nu mai pot opta pentru plata impozitului pe venit microintreprindere si asta deoarece acolo unde legea nu distinge, nici noi nu ar trebui sa o facem... Nu este moral si sincer sper sa apara o derogare sau o modfiicare la aceasta OUG 117/2010... M-as mira daca chiar s-ar intampla... Sper totusi ca aceasta OUG a fost data pentru a ajuta toate firmele, nu doar pe cele infiintate in 2009-2010...



#234463 Impozit Minim suspendat

Postat de S.G. on 28 December 2010 - 01:03 PM in Arhiva

Cred ca acum se va justifica cu adevarat certificarea de catre un consultant fiscal a declaratiei 101... Va dati seama cat au asteptat ei sa certifice o declaratie anuala si acum au parte de doua intr-un singur an (calendaristic) :biggrin: .... Recupereaza si pe anii anteriori... Nu ma mai mira nimic... Deja parca si vad ca legile fiscale se fac deja la Camera Consultantilor Fiscali sub directa indrumare a Ministerului de Finante sau o fi invers ??!! Concluzia mea e una singura... se doreste o fiscalitate incalcita, interpretabila sub aparenta unei nepriceperi din partea celor care le initiaza... Ganditiva cate lucruri se dau peste cap cu aceasta lege (OUG 87/2010)... reportarea/recuperarea pierderilor... cheltuieli limitative pe perioade fiscale... etc :thumbup: Nici nu ma mai obosesc sa mai gasesc sensul ratiuni in aceasta legislatie... pur si simplu astept sa vad reactia celor din jur... si apoi sa imi fac o idee si aleg o solutie, fiindca in momentul asta oricine imi spune ca interpretarea lui e cea corecta nu ma convinge... :smile:



#233459 Obligativitate interfata standardizata a programelor de contabilitate

Postat de S.G. on 23 November 2010 - 08:27 PM in Arhiva

Ce nu inteleg eu in tara asta... intotdeauna ne apucam de niste lucruri sa le punem la punct, cand altele mai importante sunt "varza"... Si aici am vedere sistemul fiscal si procedural, modul lui de declarare, multitudinea de taxe si declaratii... ca sa nu mai vorbim de raspundere in general etc... Ce observ eu, asa la prima vedere... cand e vorba de control asupra contribuabililor, trebuie sa fie un regim draconic, strict, centralizat, ca doar tara e plina de "evazionisti"... Cand e vorba de implementarea si aplicarea legii, suntem in Romania... Oricat as vrea sa nu amestec politica in comentariile mele, nu pot sa nu remarc ca la noi in tara, sub aparenta bunelor intentii se urmareste altceva si exemplele sunt multe ca sa le mai enumar... avem destui baieti destepti in tara... Atata timp cat avem un sistem fiscal complex, e greu sa uniformizezi contabilitatea tuturor firmelelor... ca sa nu mai vorbim de permanentele modificari legislative, in special in domeniul salarial, care presupune costuri suplimentare pentru acest soft... Puteam de atat timp sa depunem o singura declaratie cu toate contributiile actuale, dar asa preferam sa depunem in 5 locuri... si asta e doar un exemplu...
Intr-adevar trebuie sa fie indeplinite anumite cerinte de siguranta, dar si asa va pot asigura ca o restaurare de baza de date va poate ajuta, ca sa nu mai vorbesc, ca daca ai ceva cunostinte in domeniul programarii si cu ajutorul celui care a creat acel program, poti face si lucruri care initial credeai ca le securizezi... In tara asta nu stiu cati isi tin contabilitatea la zi, nu mai vorbesc de cea informatizata, cu programe proprii...
Poate aici se doreste sa se ajunga, prin impunere... mi-e si deja groaza de ce va urma apoi... Parerea mea e ca atat timp cat pana acum nu am fost in stare sa facem lucruri simple si durabile, mi-e greu sa cred ca aceasta intentie legislativa e una care sa ne doreasca binele si cred ca ne gandim prea departe, fiindca tot ce se doreste este doar ca cineva sa castige ceva bani (am in vedere baietii destepti) si daca apoi se poate
"limita sfera evazionista/infractionala", de ce nu...

Raspunsul meu e NU fiindca nu cred in bunele intentii ale fiscului, daca eram in alta tara, as fi votat cu siguranta DA, asa raman la NU fiindca m-am saturat sa le tot acord tot creditul meu, iar ei sa isi bata joc de el...



#233212 eliminare calcul LUNAR diferente de curs valutar asupra soldurilor

Postat de S.G. on 16 November 2010 - 11:20 AM in Arhiva

Am votat DA si am ales optiunea pentru trimestru... Pentru a reda imaginea fidela trebuie sa avem in vedere cui ii foloseste acest fapt... De obicei cei mai interesati sunt bancile/institutiile de credit, statul si alte organisme nationale/internationale (ex. din UE). Asa ca eu propun ca atunci cand unul din cei interesati mai sus amintiti, sunt interesati sa se faca evaluarile lunar, fiindca inteleg ca ei doresc informatii care sa le redea imaginea fidela a patrimoniului unei societati, afaceri etc e normal ca acestia sa cunoasca exact cum stau lucrurile, iar informatiile trebuie sa fie permanent actualizate, atunci sa se faca lunar... Pentru restul am ales evaluarea la trimestru, fiindca o data pentru stat, care "crede" ca acesta influenta este semnificativa asupra impozitului pe profit (fofetar/minim) si o data fiindca cred ca o creanta sau o datorie totusi trebuie actualizata la un anumit interval de timp pentru a cunoaste exact cum a evoluat in timp aceasta, indiferent de interesul nostru... E o parere, desi mie mi-ar conveni ca aceasta evaluare sa se faca anual, fiindca ar fi mai putin de lucru... :biggrin:
Oare va tine seama cineva de ce spunem/votam noi aici?



#233209 eliminarea contului unic

Postat de S.G. on 16 November 2010 - 10:40 AM in Arhiva

Am votat NU... fiindca sa zicem am fost mai norocos si nu am intampinat problemele voastre... Dar am intalnit cazuri in care cei de AFP abuzeaza de plata acesta in conturile unice si deconteza acolo unde cred ei... mai ales atunci cand nu ai fisa reglata si ai restante??!! de care tu nu ai stiut... si mai apoi iti mai calculeaza si accesorii, dobanzi, majorari etc. Parerea mea e acest cont unic si-a atins scopul partial, fiindca orice lucru bun e stricat pe parcurs de sistem... ori noi in loc sa eliminam deficientele de/din sistem, anulam cei bun... Daca ar fi dupa mine, urmatorul pas ar fi reducerea toturor taxelor/impozitelor/contributiilor la un minim de 5 (un exemplu: TVA, imp. profit, imp. salarii, contributie salariu si alta taxa/impozit de rezerva) si atunci nu ar mai fi nici o problema sa la platim pe fiecare datorie in parte sau in avans cum a sugerat al membru intr-un cont si apoi sa opereze decontarile pe masura ce ele iau nastere... Posibilitati sunt multiple, bunavointa nu este... Momentan m-am adaptat acestui sistem actual si am reusit in parte sa nu am probleme... Asa ca poate din egoism, imi convine actualul sistem de plata in contul unic... De asemenea am observat o reducere a cheltuielilor cu consumabilele si comisioanelor bancare, iar unii patronii (ma refer la cei care sunt buni platnici) sunt multumiti si le convin mai putine "hartii" de plata... Oricum sunt multe lucruri de reglat in tara asta... si cred ca nimeni nu ne intrece la intentii, dar din pacate nimic nu se va schimba in bine, fiindca nu are cine... sau nu se doreste...



#233204 Simplificare in contabilitatea IMM-urilor

Postat de S.G. on 16 November 2010 - 10:01 AM in Arhiva

Am votat NU la prima intrebare si 35.000 EURO la a doua intrebare... Am votat asa findca nu am vrut sa bifez ultima optiune de "nu stiu" :thumbup: Argumentatia mea e simpla, fiindca vreau sa existe posibilitatea de a alege... nu vreau ca ea sa fie impusa. Sunt persoane care le convin sa tina evidenta in partida simpla si persoane care le convin sa tina evidenta in partida dubla (eu personal o prefer pe cea in partida dubla :smile: )... Asa ca sunt pentru "optiunea" de a tine evidenta in partida simpla, fara ca aceasta sa fie obligatorie/impusa... Aici ar fi cateva mici incoveniente pentru cei care vor face controlul la astfel de firme, pentru ca vor trebui sa fie diversificati si atunci se va tinde spre uniformizare, adica ori e obligatorie pentru toti, ori nu mai luam in calcul aceasta optiune... La a doua alegere a mea, cea de 35.000 de EURO am in vedere faptul ca aceasta este mai usor de retinut si reprezinta ceea ce reprezinta si in chestionar...
P.S. Ma descurc si in partida simpla, asa ca nu va fi nici o problema :laugh:



#233202 Modificari aduse CPF-art.83, alin. 5

Postat de S.G. on 16 November 2010 - 09:33 AM in Arhiva

Am votat DA fiindca mi se pare normal ca cel care intocmeste sa raspunda, nu altii sa "certifice"... Din pacate aici ar fi mult de comentat, mai ales despre capabilitatea unora de a tine o evidenta contabila sau de a intocmi o astfel de declaratie... Dar atata timp cat in tara asta orice persoana cu studii economice poate fi angajata si poate tine contabilitatea, nu mai e nimic de comentat... Fara sa jignesc din cei care au terminat facultati cu profil economic, un minim de experienta/practica ar trebui... ca sa numai vorbim despre cum se trece in ziua de astazi la facultate (cel putin la mine in Craiova)...
Am sperat la un moment dat ca nu e obligatoriu sa faci parte din atatea organisme (CECCAR, CAFR, CFR etc) ca sa te pricepi in acest domeniu si care sincer nu difera atat de mult intre ele, decat ca nuanta si strict mai specializata in anumite parti... In drept poti sa fi si avocat si sa treci la magistratura si invers, dupa sustinerea unor examene, fara ca sa mai faci perioade de stagiatura ca si cum ai fi la inceput... La fel si in alte domenii, poti schimba "specializarea", fara sa iti pierzi "calitatea" dobandita... sa dam ca exemplu, cel de doctor/medic unde exista un singur organism ce implica aceasta meserie complexa (Colegiul Medicilor din Romania)... Din pacate, am spus si altadata, in acest domeniu domneste principiul "divide et impera"... Ca sa nu creez confuzie de la inceput si sa para ca sunt partinitor, dupa unii, sunt doar mebru CECCAR si mi-e de ajuns... Nu vreau sa platesc o mie si una de cotizatii pentru fiecare organism, care ca si structura si principii in linii mari sunt la fel si sincer nu-mi reprezinta cu adevarat interesele, poate nu pot sau nu vor, mai ales in Romania, dar asta e alta poveste...
Din pacate fiecare din noi care am devenit membrii in unele dinte aceste organisme de profil... care sincer nu trebuia sa fie atatea... Personal sunt pentru unificare sau sa ramana una si fie eliminate restul, iar apoi aceasta meserie sa devina strict specializata si profesionalizata exact ca si meseria de avocat, notar etc. Din pacate nu cred ca se va intampla asta, fiindca asta si-au dorit de la inceput (pesimismul meu...)si atunci in favoarea mea, argumentez cu prima fraza de la inceput...



#233196 TVA datorat la incasare, nu la emiterea facturilor

Postat de S.G. on 16 November 2010 - 08:36 AM in Arhiva

Am votat DA in speranta ca cineva din cei care vor trebui sa voteze a astfel de initiativa va citi si pe forum, pe aici si oricat de "novici" ar fi in acest domeniu, vor gasi destule argumente pro si contra... si astfel in cunostinta de cauza vor vota avand o oarecare idee despre ce voteaza... Nu-mi fac sperante fiindca stiu ca nu va fi asa, dar in viata e bine sa mai fii si optimist, desi experienta mea de pana acum mi-a demonstrat contrariul in Romania...
Parerea mea este ca nu se va vota asa ceva, mai ales in actuala criza economica, unde statul are nevoie de bani si prefera sa incaseze TVA ca si pana acum, pe hartie... Plus ca iti dai seama nu vor ma fi tepe de tras la fraieri... Indiferent de metodologie, m-as bucura sa treaca o astfel de initiativa si subscriu la ceea ce au spus si alti membrii PRO, cum ar fi de exemplu Mares Stefan, Otilia Alupei etc... Doamne ajuta si Da-i Doamne romanului mintea de pe urma! Amin!




Cometa SQL