Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
tatumaria's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


tatumaria's Content

There have been 45 items by tatumaria (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#261001 suspendarea / abrogarea certificarii D101

Postat de tatumaria on 02 March 2014 - 06:26 AM in Arhiva

Mie, personal, mi se pare ca e mai rau decat pana acum , daca citesc pct.(6) al articolului 831 .
Sa vezi acum inspectii fiscale pentru firmele care depun declaratii necertificate (orice declaratii in conditiile aparitiei acestei OUG8). Motivul : risc crescut .
Partea buna : cei care sunt suspendati sau nu desfasoara activitate(dar aveau obligatia depunerii declaratiei 101) au scapat de costurile certificarii declaratiei 101 .



#257133 investitie spatiu inchiriat

Postat de tatumaria on 28 August 2013 - 05:53 PM in Arhiva

Chiriasul NU avea voie sa reevalueze o imobilizare/cladire pe care nu o are in patrimoniu . Daca nu are nimic in cotul 212 atunci cum sa faca reevaluare ??? El poate facea amenajari/investitii ale spatiului pe care-l utilizeaza pe baza contractului de inchiriere .
Sunt doua lucruri total diferite Reevaluarea si Modernizarea .
" In cazul in care se efectueaza modernizari asupra unei cladiri care nu este proprietatea celui care realizeaza, acesta avand calitatea de chirias, regulile privind recunoasterea cheltuielilor drept cheltuiala a perioadei sau imobilizare sunt similare unei cheltuieli asupra imobilizarilor proprii.
In cazul imobilizarii cheltuielilor de modernizare acestea se vor recunoaste ca si imobilizare corporala in contabilitatea entitatii care le-a efectuat.
Acestea se vor amortiza de regula pe durata ramasa a contractului de inchiriere.
La expirarea contractului de inchiriere, valoarea investitiilor efectuate si a amortizarii corespunzatoare se cedeaza proprietarului imobilizarii.
In functie de clauzele cuprinse in contractul de inchiriere, transferul se poate face contra cost sau nu.
Din punct de vedere al impozitului pe cladiri in cazul cladirilor la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, de catre alta persoana decat proprietarul acestora, (locatar, chirias, etc) chiriasul are obligatia sa comunice proprietarului valoarea lucrarilor executate in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor respective " .
Sa merga frumusel chiriasul la primarie sa anuleze magaria pe care a facut .



#249425 balanta/bilant de lichidare

Postat de tatumaria on 04 July 2012 - 06:54 PM in Bilanturi

Multumesc !
Nu-mi place raspunsul, dar, la fel o imi iesea si mie . E aiurea rau de tot .



#249415 balanta/bilant de lichidare

Postat de tatumaria on 04 July 2012 - 04:54 AM in Bilanturi

Buna seara ,
eu am urmatoarea situatie SC z SRL -microintreprindere- a inregistrat piedere in anii 2007-2009 in suma de 3300 lei ;
in 2010 SC z devine platitoare de impozit pe profit si inregistreaza pierdere 100 lei (isi suspenda activitatea in cursul anului 2010) .
Se va proceda la dizolvarea cu lichidarea , in 2012, a SC x. SRL. In balanta avem solduri astfel :
1012 – 500 C
1171 – 3400 D
4551 – 2900 C
se vor efectua inregistrarile :
4551 = 758 – 2900
758 = 121 - 2900
Intrebarea mea este : ar trebui calculat impozit pe profit pentru suma de 2800 lei (2900-100 pierderea fiscala 2010) ?
Multumesc anticipat



#246749 Sarbatori fericite !

Postat de tatumaria on 24 December 2011 - 07:38 AM in Arhiva

MOS CRACIN cu sacu-n spate
Sa v-aduca sanatate,
Bucurie,veselie,
Casa plina sa va fie
De caldura,de noroc
Cu toti cei dragi la un loc!
CRACIUN FERICIT TUTUROR!!!!
Multumim administratorilor acestui Forum pentru ca existati si asa ne-ai permis sa existam si noi !



#244628 declar lunar sau trimestrial ?

Postat de tatumaria on 21 September 2011 - 08:59 AM in Arhiva

Scuze ,
era varianta din proiect si lipsea localitatea

Acesta este corecta:



#244623 declar lunar sau trimestrial ?

Postat de tatumaria on 21 September 2011 - 07:16 AM in Arhiva

declaratia editabila

Fisiere atasate




#244402 rezerva legala

Postat de tatumaria on 12 September 2011 - 07:37 AM in Arhiva

Rezerva legala se constituie din profit inainte de impozitare . Legea nu ne permite sa majoram acesta rezerva si deci sa diminuam profitul impozabil . Nu te opeste nimineni sa-ti constitui rezerve (alte rezerve) dar , din profitul net .



#244375 este obligatorie inregistrarea cheltuielii cu amortizarea?

Postat de tatumaria on 11 September 2011 - 06:40 AM in Arhiva

Doar in cazul in care nu sunt folosite anumite mijloace fixe , poti sa nu inregistrezi amortizare pt.ele.
Legea 15/1994Republicata
art. 16. - În situații justificate, agenții economici sunt scutiți de la calculul amortizării , pentru următoarele active corporale:
b) mijloacele fixe din patrimoniul agenților economici trecute în conservare pe o durată mai mare de 30 de zile; Norme metodologice:
702. Pentru perioada în care mijloacele fixe amortizabile nu sunt utilizate cel puțin pe o perioadă de o lună, recuperarea valorii fiscale rămase neamortizate se efectuează pe durata normală de utilizare rămasă, începând cu luna următoare repunerii în funcțiune a acestora, prin recalcularea cotei de amortizare fiscală

Trebuie sa faci o decizie a conducerii prin care se staileste ca anumite m.fixe nu se mai folosesc...si deci se trec in conservare!
atentie la repunerea in funtiune la noua rata de amortizare!!



#244374 rezerva legala

Postat de tatumaria on 11 September 2011 - 06:27 AM in Arhiva

Asa este pevazut in Legea 31 si in Codul Fiscal ; Ce alte motive mai vrei ?



#244373 declar lunar sau trimestrial ?

Postat de tatumaria on 11 September 2011 - 06:22 AM in Arhiva

Cred ca ar mai fi un aspect . Sa zicem ca indeplinesc conditiile (<100.000eur si <2salariati) depun 010 sa trec la declarare trimestriala , sau administratia face trecerea automat . Daca pleaca unul din cei doi angajati in prima sau in a doua luna a trimestrului si va trebui sa depun 112 lunar, oare nu cumva trebuie sa depunem inca o D.010 ?
Softul ANAF NU cred ca permite celor care au in vectorul fiscal declarare/depunere 112 trimestrial , sa poata face declarare lunara .
Si atunci ne tot plimbam cu D.010 .
De ce oare ANAF nu ne lasa, asa cum e normal , sa facem declararea impozit pe salarii si contributii sociale lunar ?



#244258 Guvernul umbla iar la Codul Fiscal si la cel de procedura. Contabili, mai put...

Postat de tatumaria on 07 September 2011 - 09:43 AM in Arhiva

In anul 2003 , cand a aparut Codul Fiscal , am crezut ca in sfarsit vom avea si noi legislatie unitara . Modificarile ar fi trebuit sa fie publicate cu 6luni inainte de a intra in vigoare "de regula" . Acest de regula s-a transformat intr-o mare bataie de joc!
La noi modificarile sunt de azi pe maine sau cel mult peste 3zile . Imi este cumplit de greu sa ma pun la curent atunci cand trebuie sa stai in fata cu cel putin 3-5 acte normative care au produs modificari in timp pentru acelasi articol din lege . Iar in cazul in care mai e loc si de interpretari .... are dreptate colega : poate ne apucam de medicina (doar acolo trebuia sa inveti toata viata) .



#243869 Revisal 5.0 - de la 01.08.2011

Postat de tatumaria on 19 August 2011 - 07:04 AM in Arhiva

Opinia celor de la itm bucuresti este : introducerea in revisal a situatiei existente la 01.08.2011(data la care intra in vigoare HG500) . Nu mi-au dat nicio solutie referitoare la angajatii care au plecat (defacerea contractului de munca) in perioada 1-15aug si care nu mai pot fi preluati de noul REVISAL . Deci acestia raman doar in baza de date pe vechea varianta . Adica este o mare "zapaceala" .
Cred ca cel mai bine era sa-i preluam asa cum sunt la 16.08.2011, data la care noul soft a devenit operational , dar obligativitatea respectarii actelelor normative o avem doar noi ! Ei s-au facut ca pun un program pe 1aug(respecta legislatia) pt. testate ; sincer , testarile trebuiau facute pana la acesta data si pe 31iulie sa fi avut la dispozitie REVISAL(HG.500)



#243846 Revisal 5.0 - de la 01.08.2011

Postat de tatumaria on 18 August 2011 - 11:42 AM in Arhiva

A mai avut cineva situatia urmatoare: am incheiat 2 cim pe 31mai cu incepere activitate din 01.06.2011 si le-am transmis pe ambele in vechiul revisal . Pe site itm -revisal vechi- apar active ambele contracte ; cand preiau datele in programul nou apare doar unul dinte salariati iar celalalt nu .
Poate fi introdus manual fara alte repercursiuni (sa nu se dubleze ceva)?



#243769 ordin 1918 - procedura revisal

Postat de tatumaria on 16 August 2011 - 07:50 AM in REVISAL

a aparut varianta de transmitere REVISAL
Specificații tehnice pentru întocmirea registrului de salariați în format XML


Procedura de transmitere a registrului general de salariați
Procedura de transmitere a registrului face parte integrantă din Soluția Tehnică adoptată de Inspecția Muncii și asigură în ansamblu metodele care trebuiesc respectate de angajatori pentru transmiterea cu succes a registrului în format electronic, respectiv în format XML. În continuarea acestei secțiuni vor fi rezumate principiile generale care stau la baza acestei proceduri:
1) Registrul în format XML va fi transmis integral, la fiecare actualizare a cel puțin uneia din informațiile entităților: angajator, salariat, contract. Astfel, fiecare transmitere efectuată va conține imaginea actuală, în ansamblu, a angajatorului, spre deosbire de versiunea anterioară a sistemului, când puteau fi transmise în mod diferențial doar entitățile actualizate.
2) Registrul general de evidență a salariaților va fi validat înainte de a fi transmis către Inspecția Muncii dacă acest registru a fost realizat utilizând aplicații proprii. Această validare presupune trecerea registrului prin funcționalitatea de validare a aplicației Revisal care va face următoarele operații:

a. Validarea structurii registrului în format XML;
b. Validarea formatului și lungimii datelor conținute de elementele registrului;
c. Validarea din punct de vedere al interdependențelor între elementele registrului;
d. Generarea unei arhive conținând registrul introdus în aplicație pentru validare, arhivă ce va fi ulterior transmisă către Inspecția Muncii.
Nevalidarea registrului utilizând metoda detaliată mai sus atrage după sine imposibilitatea transmiterii registrului deoarece nu vor fi acceptate decât fișiere de tip arhivă care au fost validate anterior transmiterii.

Avantajele folosirii acestei metode sunt următoarele:
a. Validarea structurii registrului XML pentru a elimina situațiile în care registrul nu corespunde cerințelor de validare;
b. Comprimarea registrului pentru reducerea dimensiunilor fișierului, asigurând totodată și un timp mai mic de transmitere a acestuia.

3) Modalitățile tehnice de transmitere a registrului în format XML sunt reglementate prin H.G. 500/2011, soluția tehnică fiind aliniată cu prevederile acesteia;
4) Registrul va fi întocmit în continuare, din punct de vedere al structurii tehnice, în format XML, conform standardelor publice http://www.w3.org/standards/xml;


5) Conturile active on-line ale angajatorilor vor permite în continuare autentificarea, transmiterea și consultarea informațiilor proprii transmise;




#239968 Dividende

Postat de tatumaria on 31 March 2011 - 09:03 AM in Arhiva

Daca salariul aferent programului de 2 ore/zi este mai mic decat salariul minim brut pe tara pentru contract munca cu timp integral(<670lei) atunci nu este OK . Contributia la sanatate trebuie sa fie cel putin 5,5%x670 altfel datoreaza cas la dividende .
Nu mai stiu in ce act normativ este sau daca am auzit-o la CASMB asa ca nu pot da baza legala



#239732 decl. 101 / depunere 2011

Postat de tatumaria on 24 March 2011 - 01:12 PM in Arhiva

N-am rezolvat nimic , tot nu vor sa primesca 101 pt ex.fiscal 01.10-31.12.2010
Am facut adresa sa anaf asistenta prin email si astept raspuns
sper sa vina pana in 25.04
Oricum acesta situatie o am doar la AFP sect.1



#239720 decl. 101 / depunere 2011

Postat de tatumaria on 24 March 2011 - 07:15 AM in Arhiva

mai merg azi inca odata la AFP sect.1 si va anunt ce-am facut



#239711 decl. 101 / depunere 2011

Postat de tatumaria on 23 March 2011 - 11:00 PM in Arhiva

multumesc Dana42
dar nu-mi primesc declaratia pt exercitiul fiscal 01.10-31.12 decat in urmatoarele doua variante :
- cu amenda ca n-am depus-o in 25.02 :thumbup: deoarece considera ca impozitul pt trim.IV nu putea fi egal cu impozitul minim al trim.3 ci trebuia sa fie egal cu impozitul calculat ( la mine era pierdere)
- cu rectificarea declaratiei 100/ 25.01 si sa trec 0 in loc de 1625 :smile:
situatia aceasta am avut-o ieri la sect.1 si n-am mai depus 101
Am discutat problema la asistenta contribuabili PJ , camera 8A si doamna de acolo a zic ca am procedat corect ; apoi am mers la metodologie la d-na Neagoie(cred ca nu-i gresesc numele) care initial a zis ca este corect cum am procedat dar si-a schimbat optica dupa ce la discutie a venit si sefa serv. declaratii . Deci n-am putut sa depun 101 . Cred ca-mi raman doar variantele :
1-trimitere prin posta
2-sa fac asa cum vor ei , adica rectificare la 100/25.01 si sa trec 0 in loc de 1625cat era impozitul tr.IV egal cu cel din trim.III
N-am mai intalnit asa ceva



#239700 decl. 101 / depunere 2011

Postat de tatumaria on 23 March 2011 - 07:44 PM in Arhiva

Va supun atentiei urmatorul exemplu :
o societate care a inregistrat pierdere la 31.03 ; 30.06 si 30.09.2010 a fost obligata la plata impozitului minim 1625 lei pentru fiecare dintre cele 3 perioade ;
Pt perioada 01.10-31.12.2010 se inregistreaza profit si firma ar fi trebuit sa plateasca impozit 1920 lei daca nu se deducea pierderea din primul exercitiu ian-sept (daca se deduce pirderea atunci impozitul pt. trim.IV era 0 . Am depus in 25.01 declaratia 100 declarand la rd.1 impozit profit 1625 (am considerat ca pt tr. IV se datoreaza impozit egal cu trim.III)
Ieri am mers sa depun 101 pt. ex. fiscal 2 (primul 101 l-am depus in 25.02) . Nu mi-au primit declaratia, sustinand ca trebuia depusa tot pe 25.02 . Dupa ce am dus declaratiile 100/25.01 si 101prima perioada/25.02 tot nu au vrut sa primeasca 101(01.10-31.12) motivul : nu am declarat pt trim.IV un impozit egal cu cu impozitul datorat -calculat- al trim.III ( la mine fiind impozit pt trimIV egal cu imp. minim datorat pt trim.III) .
Ati mai avut o asemenea situatie ?



#239698 Proiect privind întocmirea și completarea REVISAL

Postat de tatumaria on 23 March 2011 - 06:36 PM in Arhiva

Presupun ca vor inventa si cod CAEN pt acesta activitate



#238616 Hartie de la ANAF

Postat de tatumaria on 25 February 2011 - 02:34 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

"sa nu le iau in considerare' ! acesta a fost raspunsul lor
Eu am sa procedez exact pe dos si le voi trimite adresa cu raspunsul " nu aveam obligatia declararii ... etc " prin posta cu confirmare de primire
Maine nimeni dintre ei nu vor mai sti ca nu trebuia sa le iau in seama si cine mai stie ce belele imi vor face
prefer sa le raspund acum decat sa patesc ca .. :thumbup: mai tarziu



#238395 decl. sanatate/CCI - topic 2011

Postat de tatumaria on 23 February 2011 - 02:01 PM in Arhiva

  • Pentru sumele de recuperat aferente lunii ianuarie 2011
  • Incepand cu medicalele aferente lunii ianuarie 2011
    • Cerere "tip" (2 ex.) depusa la registratura ;
    • Copie xerox după Declaratie 112 (anexele A1 si A1.1), pentru luna/perioada pentru care se solicita restituirea;
    • Concediile medicale (exemplarul 2 – roz) aferente pt luna/perioada pentru care se solicita restituirea ;
    • desi pe site casmb este trecuta fisa de la anaf , nu o cer acum
Pt certificatele medicale care trebuiesc comunicate CASM in cele 6 zile se aplica " Ordin MS/CNAS nr. 430/470/2010 pentru modificarea si completarea Normelor de aplicare a prevederilor OUG nr. 158/2005 privind concediile medicale si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobate prin Ordin MS/CNAS nr. 60/32/2006 " cu precizarea ducem noi tabelul pe care pana acum 2 luni in trimiteam on-line

Pentru medicalele pana la decembrie 2010 inclusiv:
se aplica procedura veche adica dosarul (biblioraftul ) cu toate minunile care se cereau inainte


  • Cerere "tip" (2 ex.) depusa la registratura (este si pe site-ul casmb.ro);
  • Copie xerox după Declaratie (anexele A1, A2), pentru luna/perioada pentru care se solicita restituirea;
  • Copii xerox după concediile medicale aferente pt luna/perioada pentru care se solicita restituirea ;
  • Fișa sintetică pentru concedii și indemnizații din ianuarie 2006 până în prezent de la Administrația Financiară (Cont 439).



#238329 Hartie de la ANAF

Postat de tatumaria on 22 February 2011 - 10:47 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

ANAF a trimis adrese firmelor ( nu stiu daca la toata lumea dar am primit pt firma cu sediul in sect.2) care nu au declarat impozit profit pt. trimestrul IV ;
desi " Contribuabilii care definitifeaza exercitiul financiara pana la 25.02. nu depuneau declaratia 100 la 25.01. ( decat in cazul in care aveau alte obligatii datorate pe decembrie 2010 cu scadenta in 25.01.2011) "
Oare ei n-au aflat acest lucru ? era inscris chiar pe formularul de declatie intr-un cartus de culoare roz
Bafta dragilor !
Atata prostie , incompetenta ... necunoastere a legislatiei pe care chiar ei au facut-o ....
Aceeasi regula a fost valabila si in 2010 pentru inchiderea anului 2009 dar ANAF-ul nu stie acest lucru :thumbup:
Cat isi mai bat joc de noi ? Pana cand ?



#236454 decl. 392A si 392B/ topic 2011

Postat de tatumaria on 02 February 2011 - 08:30 PM in Arhiva

nu pot fi completate 2 declaratii : una de la 01.01 - 01.08 si cealalta 01.08-31.12 (cu restul perioadei )deoarece pe declaratie scrie foarte clar anul 2010 si apoi se refera la cifra de afaceri realizata la sfarsitul anului :thumbup:
Am intrebat la centrul de asistenta ANAF azi : pt contribuabilii cu activitate suspendata si anulat codul de platitor TVA se depune 392B




Cometa SQL