Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Mares Stefan's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Mares Stefan's Content

There have been 502 items by Mares Stefan (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#195408 patronul meu e super ok ... visez ?

Postat de Mares Stefan on 28 February 2009 - 11:29 AM in Arhiva

Vezi postareaLexiroxi, la Feb 27 2009, 02:04 PM, a spus:

„Butonul neimplicarii” il constituie autocontrolul, e greu dar nu e imposibil, nici intr-un caz „nesimtirea”, (nici o clipa nu m-am gandit la asa ceva) cu care nu rezolvi nimic si care te enerveaza daca nu esti construit asa.Subscriu la cele spuse de tine, toti am trecut mai mult sau mai putin prin asa ceva si as mai adauaga ceva referitor la „obligatiile” nescrise ale contabililor, dar indispensabile dupa mine, pentru a asigura respectul pentru aceasta meserie, a imbunatatii implicit relatiile de colaborare,  a „educa” si a construi relatia profesionala cu patronul: Un bun manager trebuie sa inteleaga ca este necesar sa cunoasca si sa aplice legislatia in vigoare (pe care de cele mai multe ori contabilul i-o aduce la cunostinta si il sfatuieste cum trebuie sa procedeze) si sa fie constient ca fara ajutorul unui contabil bun (cu ajutorul caruia face analize si prognoze), indiferent de activitatea pe care o desfasoara, ramane doar la faza de „a stii sa faca afaceri” fara ca activitatea sa-i fie oglindita cu raspundere si profesionalism si fara a intelege nimic din importanta acestei profesii si a unei bune colaborari. Asadar, multa rabdare si constientizati-va patronii de riscurile la care se supun daca nu trateaza cu importanta cuvenita si respect aceasta parte indispensabila a activitatii unei firme.
Mi se pare cea mai fezabilă abordare a relației dintre patron și contabil.Dar mi-aș permite să mai adaug câteva aspecte:Chiar dacă majoritatea patronilor vă caută să vă solicite serviciile, totdeauna vă vor considera , mai mult ca sigur, nici că ați merita eventual semnătura "a doua". Iar când se pune problema  "compensațiilor" cuvenite dvs.ca să folosesc expresia Regulamentului Corpului, veți vedea că apreciază că nu vi se cuvin nici măcar salariul minim pentru cineva cu studii medii, deși timpul pe care vi-l răpesc n-o fi o normă întreagă, dar nici...de colo. Dacă vă bagă în seamă!Dacă nu, atunci fiți sigur dvs. sunteți doar un rău necesar pentru dumnealui, și nicidecum "materia cenușie" care să-i fertilizeze -eficientizeze- rentabilizeze- afacerea.De fapt dumnealui de fiecare dată își cunoaște în prealabil costurile, și dacă obține un preț cu 30% sau cu 300% mai mare, este doar meritul lui. Iar dacă și-a subestimat eventual costurile pentru că...nu i s-au adus la cunoștință ultimile modificări ale Codului Fiscal ori ale altor acte normative, atunci... de fapt de ce vă simțiți vinovat?Sunteți cumva consilierul lor juridic?!Dumnealui, firma sa de ce nu este abonat la  RA Monitorului Oficial sau la Legis, ori la Lex ori ...locul reclamei pe care o preferați...Sau ...nu cumva dvs. vă depășiți "fișa postului" pentru  care este dispus să vă acorde "compensați"?Și o ultimă idee: Nu pricep de ce dintr-o dată a fost declanșat o boceală națională pe umerii patronilor, clienților noștrii, că vezi Doamne, Corpul, CECCAR-ul ne ( vă) obligă să-i stoarcem (stoarceți)  niște onorarii care în sfărșit ca minime sunt cât de căt normale, dar pe care până acum prin negociere directă nu le-ați obținut?! Sau dacă sunt unii dintre noi care le-am obținut, atunci din păcate, deja i-am pierdut ca și clienți. Doar pentru că un confrate tot din Corp sau de aiurea îi oferă aceeași (chiar într-adevăr numai și sigur aceeași) prestații pentru un onorariu 100 sau 250 lei. Aud?



#195419 patronul meu e super ok ... visez ?

Postat de Mares Stefan on 28 February 2009 - 03:12 PM in Arhiva

Vezi postareacristian0, la Feb 28 2009, 02:46 PM, a spus:

Unii uita ca principalul act 'opozabil tertilor',care le reflecta munca,efortul, este numai si numai bilantul & ct.profit si pierderi.
Din pacate isi aduc aminte subit/prea tarziu la 'prezentarea' actelor sus-mentionate la o licitatie...
Nu demult,pe site, era cineva care spunea ca nu o intereseaza 'balanta facuta de contabilul *****'...ci numai ce face ea in calitate de "administrator"...
Croitorul face haine,cizmarul pantofi....samd+etc...
Iar contabilul conduce evidența...care trebuie să ofere o imagină fidelă a întregii activități desfășurate de cotribuabilul respectiv. Și... fiind convins cp și-a făcut treaba cu conștiinciozitate, corect, și la zi, impinge "poza" sub privirile nedumerite ale responsabilului pentru tot ce se poate observa,vedea, constata, desprinde ori deduce din aceea imagine! Și culmea nu se vrea să se recunoască! Ori văzându-se desconspirat, developat, își cere bocceluța cu toate actele și ...dus a fost. Pentru că "haina" ori era prea strămtă ori prea largă, ori îi atârna un buzunar deși nu l știa plin, iar altul unde ar fi trebuit să adune cheagul uită s-a dovedit: e goală și chiar găurită, nu-i de mirare că a ajuns săfluiere în pagubă. Cât despre patofii lui ce să spun chiar parcă nu-s ai lui! Și nici în ruptul capului nu-i vine să creadă că din toate documentele sale rezultă sigur: Așa arată!
Dar dacă te numești fotograf atunci știi să alegi momentul, perspectiva, unghiul, ori luminozitatea ca imaginea hidoasă, să pară răpitoare! Dar și retușabilă ... prin solicitarea tuturor documentelor lipsă la apel doar și pentru faptul că ... nu au fost întocmite. Dar ceea ce trebuie să fie consemnat în ele a avut loc, cu certitudine! Ei toate acestea patronului, asdministratorilor trebuie să le fie aduse la cunoștință cu tact, cu aceea considerație cuvenită oricăruia care trebuie considerat , nevinovat, fără prihană,... până la orice probă contrară. Și uită noi înțelegem că poate până acum nu i-a spus nimeni, dar ... din cele contabilizate, rezultă ...și noi nu putem să nu-i spunem că poate nu de cancer suferă, dar ...Doamne fer săfie chiar ciroză! Deci mai bine să se lase ajutat și să fie convins că nu noi îi vrem răul! Răul pe care probabil singur și-a făcut. Ascultând de niște consilieri ori consultanți ce nici ștampila nici numele nu și-au dat! Sau de alții care au și semnat, au și ștampilat. Numai că au uitat să și spune ce se vede în aceea imagine certificată!



#195426 cerere de chemare in judecata a camerei consultantilor fiscali

Postat de Mares Stefan on 28 February 2009 - 05:54 PM in CONSULTANT FISCAL

Și... Deznodământul care e?
Și... ce părere aveți despre faptul că experții contabili ...și adaug eu toți contabilii autorizați...care au licență și au dat examen în cadrul CECCAR din fiscalitate și au fost admiși...autorizați...atestați ... și care au mai și profesat și chiar și acum profesează, conform legislației aplicabile în UE și în România ...invocată chiar de CCF...trebuie să fie recunoscuți ca atare ...drept consultanți fiscali... prin efectul legii! Fără vreo altă examinare. În cazul membrilor activi CECCAR acțiunea CCF este juridic vorbind, un abuz de putere... descalificant pentru ceea ce se pretind a fi!
P.S. Cei interesați care sunteți deja, de mult și încă experți contabili, de ce vă lăsați manipulați? Sau în privința gestionării profesiei noastre proprii chiar nu aveți OPINII CALIFICATE ? Sau dispuneți de suficiente venituri - din sau pentru ce prestații ??? - pentru a fi examinate, admise și cotiza în noi și noi camere, care pe urmă vor impunei noi și noi examinări, perfecționări și cotizații??? Chiar din ce prestații obțineți veniturile ce vă prisosesc ??? Pentru a fi irosite pe întreținerea celora care doar la fotolii de orchestră aspiră ??? Sau la onorariile ce li se cuvin cred ei pentru examinarea voastră??? Și care vor să fie și membri IFAC, și IFA și FEE etc.etc.etc dar neapărat pe o cracă proprie ruptă din copac??? Nu vă dați seama că se va usca odată și odată copacul???Numai și pentru că fiecare revendică o cracă?



#195428 semnatura bilant

Postat de Mares Stefan on 28 February 2009 - 06:14 PM in Arhiva

Pentru mine este total dezarmant: Să dorești să ajungi să ai dreptul de a semna un bilanț contabil pe propria ta răspundere profesională și contractuală , dar
a) să nu respecți pe cei care deja au acest drept, și la care -ca și categorie profesională - obligatoriu- agenții economici, clienții voștri trebuie să apeleze, chiar în urma îndrumării voastre, sau
b) să nu-ți dai seama de diferența legală, factuală, profesională care există între competențele tale de a conduce oevidență contabilă dar nu și a avea dreptul să întocmești situațiile anuale financiare, care poate chiar întocmite și semnate de un expert contabil, trebuie ori certificate de altul ori și auditate, după caz, sau
c) să nu știi când, în ce condiții vei fi considerat salariat, cu funcția de director economic, ori contabil șef, cu răspunderile aferente conformLegii contabilității.
Și apriori, îmi cer scuze pentru nedumeririle mele șipentru faptul dacă pe cineva opinia mea supără? Dar ...să pretinzi să poți să semnezi un bilanț fără să ai și competența -inclusiv juridică -legală- deci fără să respecți legea chiar mă uimește!



#195430 diverse probleme mijl. fixe

Postat de Mares Stefan on 28 February 2009 - 07:09 PM in Arhiva

Doar 25430 lei? Un singur laptop? Păi este explicabil că a dispărut factura! Și fosta contabilă! Doar patronul administratorul a rămas. Care nici usturoi n-a mâncat nici gura nu-i miroase! Dar factura furnizorului pe baza plății făcute în ianuarie cred că găsești în copie la bancă. Sau nici la bancă nu-i voie să întrebați?
De ajutat chiar mulți dintre "vizionari"ar putea, dar care își șiia răspunderea pentru un sfat pentru a cărei temeinicie nu are certidunea că documentul dispărut, plătit, și acum de amortizat conține un singur și nevinovat laptop?
P.S. dacă laptopul este de față, are marcă, configurație și an de fabricație sau și bietul de el este la second hand?



#195441 diverse probleme mijl. fixe

Postat de Mares Stefan on 01 March 2009 - 09:24 AM in Arhiva

Dacă totul este O.K. La inventariere a fost identificat laptopul, luat în evidență, și concluzionat că plusul nu este plus de inventar ci omisiune din scriptic , atunci în cadrul dosatului de inventariere poți reconstitui toate documentele primare lipsă la apel pe bază de declarații date-luate pe propria răspundere. Și încă pe 2008 se pot contabiliza și amortizarea cu o treime din valoare. Durata normata este 3 ani. În actele de intrare reconstituite trebuie -este recomandat- să fie menționate toate caracteristicile constructive ale laptopului,cât și softurile achiziționate la cumpărarea inițială, preinstalate, cu sau fără Kituri pe CD. D.p.d.v. fiscal de asemenea se pot realiza toate operațiile omise șifăcute dupăcat rectificative.(Conform regulilor UE nu există pardon pentru furnizorul-vânzător să trimită o nouă factură -copie a originalului, solicitată pentru reconstituirea și formalizarea achiziției și plății- treaba cu plata electronică fără documente justificative mă cam miră dar poate vreo sucursala a unei bănci străine își permite să alimenteze conturile băncii mamă și cu operații mărunte ca să nu fie luat la ochi pentru spălare de bani. dar aceasta nu e treaba noastră)
De asemenea se poate menționa că d.p.d.v. al firmei le ce va folosi acest activ: secretariat, management, gestiune, și nicidecum doar ca jucărie pentru patron când vrea să-și omoare timpul.
Nu uitați orice calculator este martorul cel mai sincer! Poate desconspira pe oricine, oricând, iar dacă-și acoperă cineva urmele, și dovezile acestor acte conștiente, premeditate, se pot constata și dovedi. Deci ...lăsați bugetarilor și parlamentarilor să se fălească cu laptopurile și Notebookurile lor , pentru că pentru dumnealor nu trebuie să fie și de multe ori se dovedesc că nu sunt active.Ci doar jucării de lux pe bani publici.
P..S. Scuzele mele pentru întrebările însinuante, dar auzind, citind de "grozăvii" mă gîndeam că ia te uită, un pește scăpat din undiță!

Referitor la mijloacele fixe care sunt 4 și nu sunt cu factură dar s-a plătit avans pe bază de contract, tratamentul contabil este că.
1. Dacă fiecare mijloc fix poate genera venituri în mod independent, atunci le poți trata individual, dacăîn schimb degeaba ai pe prima sau a treia că fără celelte trei nu le poți folosi, atunci invesziția este doar în curs, nefinalizată.
2. Dar ,dacă da , se pot folosi independent, se recepționează cu valoarea din contract, la furnizori evidențiind printre cei cu de la care aveți facturi de primit. Solicitați factura făcându-le cunoscut recepția și începerea scurgerii termenului pentru garanția de bună execuție.
3. Tratamentul contabil al TVA se poate face DOAR pe bază de factură!



#195444 deplasare interna

Postat de Mares Stefan on 01 March 2009 - 10:20 AM in Arhiva

Păi facultatea nu se face pe banii nici unei societăți.
Societatea poate eventual încheia un contract de școlarizare cu salariatul său pentru perfecționarea profesională a salariatului în cauză sau poate încheia un contract prin care îl sponsorizează, sau îi dă "o bursă lunară" -în toate cazurile salariatului în cauză se ia Un angajament de plată, că în cazul absolvirii școlilor -cursurilor specificate în contract dacă pleacă înainte de 3-5 ani, proporțional cu perioada neonorată va despăgubi societatea.
Deci factura Universității Ciupercuță să-și păstreze studentul să știe cât l-a costat diploma.
Deplasările pentru școlarizare sunt deductibile nu la bussines classe, ci la clasa a II-a etc.etc
Deplasările cu autoturismul firmei se fac doar în interes de serviciu sau pentru VENITURI.Deci...
Tratamentul TVA este cel specificat pentru cheltuielile care nu sunt sau doar parțial sunt deductibile.
Hotelurile -societățile hoteliere- nu certifică realitatea deplasării, decât în cazul șoferilor care pe ruta lor mai petrec cîte o noapte și la un hotel. În rest unde ești trimis în deplasare în interesul serviciului acolo îți ștampilezi delegația.
Că administratorul și asociatul sunt tată și fiu ori soț și soție sau doar cunoscuți, dintre care unul cu inimă mare, nu trebuie nicidecum contabilizată cum că totul ar fi pentru firmă! E firma lor, dar a fost creată pentru acel obiect de activitate definit în actul constitutiv. Și au dreptul să facă cheltuieli conectate la venituri. Investiția în resurse umane nu se începe din fașă!În rest... să-și facă Fundații.
Referitor la tichetele de masă dacă nu se pot acorda în condiții de deductibilitate recunoscută fiscal, atunci contravaloarea lor se recuperează sub formă de debite de încasat.
O.K.?
Dacă greșesc undeva, corectați-mă! Mai bine zece judecăți decât o contravenție amendată definitiv. Și nu numai.



#195455 patronul meu e super ok ... visez ?

Postat de Mares Stefan on 01 March 2009 - 02:53 PM in Arhiva

Și eu -mi permit să-mi exprim aprecierea pentru sinteza strălucită privind ...de ce mai caută patronii contabili buuuni? Dar ...îmi puteți spune de ce mai caută colac peste pupăză și experți contabili?!
Nu de alta dar am plecat din fața monitorului și m-am trezit cu întrebarea pusă pieptiș: Ce semnătură pe bilanț? Păi care inspector a mai cerut vreodată bilanțul la control? Ei vor evidența, actele, declarațiile, plățile, inventarierea, niciodată nu s-a uitat prin bilanț! Decât că l-a împins mai încolo. Bifat. Nu-l interesa nici cine a semnat! Păi pentru terț. Care terț? Chiar pe cine-n tresează?! Păi la ORC. Care ORC și acolo eu, contabilul am depus. Nu m-antrebat nimeni nimic. L-au primit. Păi vedeți l-au primit că a fost semnat. Hai fugi de aci, doar nu crezi că s-a mai uitat cineva la semnătură!
Și ...am zis că s-au schimbat vremurile și m-am întors rapid în fața monitorului. Cel puțin aci eu sunt suveran asupra opiniilor mele.
Doar chiar dacă munca-i bagatel, dacă semnătura de expert e de prisos. de fapt de ce ne mai zbatem noii...



#195457 cosmetizare cheltuieli - FACTURI ... SUPERBE !

Postat de Mares Stefan on 01 March 2009 - 03:12 PM in Arhiva

Doar o întrebare ?
Lămuriți-mă, se pun "întrebări" pentru a fabrica "studii de caz" sau chiar ceea ce am putut citi pe acest Forum s-a- ntîmplat??? Fiind implicați ca profesioniști prestatori sau salariați ai contribuabilului, membrii Corpului, ai CECCAR???
Pun întrebarea pentru Codul penal și Codul de procedură penală nu le-ați citat, și acolo vorbește de FALS, UZ de FALS, COMPLICITATE, GRUP INFRACȚIONAL ORGANIZAT.
Îmi cer scuze pentru majuscule dar toate acestea deși-s majore, nu-s scule ,nu-s proceduri. Îs infracțiuni! Autodenunțate pe NET. Că doar la interogatoriu nu o să ascundă pentru a-și dovedi cît de neprihănită în ale profesiei este, că chiar și pe NET sau CONTA a întrebat ?
P.S. Pentru cei implicați direct, dacă ați întrebat, ascultați, citiți și băgați la cap și răspunsurile primite. Dezinteresat. Sau mai bine zis foarte interesat pentru a ne păstra o fărâmă de calitate pentru prestațiile noastre contabile. A profesiei pe care ați îmbrățișat-o nici într-un caz pentru a vă bate joc de ea!



#195459 calcul concediu medical cand salariul e negociat NET

Postat de Mares Stefan on 01 March 2009 - 04:02 PM in Arhiva

După cum am înțeles tema este REZOLVATĂ. Deci eu sunt doar "o muscă", dar sper să mă înțelegi dacă vei mai fi curios să citești și alte opinii pe tema pusă:
1. Contabila nu te-a lămurit? Chiar te-a deziluzionat că din net a calculat tot net sau ce o fi făcut!
Și uită pe CONTA ai primit răspuns, ceea ce dovedește că întrebarea moarte n-are.
2. Dar, fie-mi cu iertare, până când s-a mbolnăvit cetățeanul european, i-ați plătit salariul? În Euro? În Romănia? Ați depus ștatele de plată, declarațiile etc.etc.etc.??? Sau...contabila habar nu are cum și-a primit euroii cetățeanul european ??? Și doar acum când s-a-nbolnăvit i-ai arătat acel contract? În care prevede doar NET și doar Euro și fără să spună că de fapt când cum în ce monedă, la ce curs va fi plătit? Și ce rețineri va avea! În favoarera statului român.
Întreb și eu să mă aflu-n treabă.



#195467 patronul meu e super ok ... visez ?

Postat de Mares Stefan on 01 March 2009 - 07:55 PM in Arhiva

Ați pus degetul pe rană! Profesia noastră va avea valoare când vor fi exercitate ambele fațete în egală măsură. Și situații financiare anuale întocmite și certificate de un expert contabil, și aceleași situații financiare auditate de un auditor statutar.Obligatoriu. Pe banii clientului. Numai că...
...ați auzit de cenzori externi independenți...au fost ...o castă... păstrată de CAFR pe lista scurtă... Pe bursă doar cât pot dumnealor face! Că-n rest nu-i pe bursă! Sau au fost alungați de pe bursă. Inclusiv prin acte normative. Deci legal.
Și... ce ne aduce GLOBALIZAREA... standarde internaționale pentru IMM-uri, care nu au bani nici pentru..., nici pentru...!
Și noi ...adică profesioniștii contabili, cum ne alintăm între noi... asistăm neputincioși la descalificarea noastră pe măsura ciuntirii competențelor noastre!
Elocvent pentru starea reclamată este cazul - speța privind banca cere, pentru a putea da credit, nu ultimile 3 bilanțuri auditate, ci "o balanță" în care să nu fie pierderi, ci ceva profit! Și colega mută furnizorii ...la venituri! Că a fost singura cifră pe sintetic suficient de mare ca dintr-un foc să nască balanța cerută de bancă clientului Și se mai întreabă: e O.K.?! Ba,bine că ne-a întrebat și sper că a luat aminte tot ce i s-a sugerat să citească și să recitească.



#195468 calcul concediu medical cand salariul e negociat NET

Postat de Mares Stefan on 01 March 2009 - 08:22 PM in Arhiva

Referitor la concediul medical preși postnatal,dacă țin minte pe Forumul Ceccarului am lămurit parcă. Cât despre limitarea acesta la numai mult de parcă 4000 lei pe lună, dar cred că numai pentru creșterea copilului de până la 2 ani, dacă nu ne lămurește cineva, în cauză, rapid, mă voi documenta ca să mă bazez pe ultimile acte normative clocite din decembrie încoace și voi reveni. Dar chiar dacă nu e vorba să ne perfecționăm reciproc, atunci să-nțeleg că asemenea firme ...care nici filiale ori sucursale, să nu spun srl-uri nu și-au făcut în România, ci doar reprezentanțe și-au făcut, numai pentru contabili cu nivelul de pregătire pe care ne dai de înțeles, sunt bugetați? Păi la asemenea "compensații" asemenea calitate! Și șefa aceea crede-mă ar trebui să fie prima care-și cunoaște cu exactitate ce drepturi îi rezervă viitorul. Sau nu a fost consiliată când și în ce țară e bine să facă copii?! Că, vorba lui Ciorbea, din 1997 până-n 2005 parcă nu exista plafon maxim la indemnizații pre- și postnatale și nici pentru creșterea copilului de până la 2 ani. Iar acum s-a schimbat modificarea. Ce ar fi să vă căutați o contabilă care chiar e și mămică și știe cât să ceară pentru cât face! Doar așa ca să mai țină locul și șefei!



#195554 care ar fi tarifele / salariu ...?

Postat de Mares Stefan on 02 March 2009 - 03:36 PM in Important in meseria de contabil

Doar așa ca să nu vă răpesc timpul, vă-ntreb: Ați studiat Regulamentul CECCAR?! Ah, nu sunteți membru CECCAR, atunci nu e OBLIGATORIU! Dar dacă da... atunci ce părere aveți, câte acte adiționale la contractele pe care le aveți încheiate puteți iniția, doar și pentru că, uită, acum avem Regulamentul publicat în M.Of.R. Și-l puteți anexa la oferta dvs. dacă credeți că patronul, administratorul, reprezentantul clientului dvs. chiar nu vă crede pe cuvânt! Iar dacă e un client "vechi" îi puteți face și un calcul demostrativ cam cât vi s-ar fi cuvenit drept "COMPENSAȚII " pentru eforturile și nervii dvs. pe lunile anterioare. Și că de acu înainte ...uită nu aveți încotro...Corpul vă obligă...
(ce bine ar fi!- spun eu, dar mai bine nu doar suntem majori și știmmce e bun pentru noi!)
Și acum știți cât vi se cuvine pentru prezența sau absența dvs din cabinet (nu în sau din bucătărie, și nici de lîngă pătuțul noului născut!).
Deci dacă până acum ați negociat "de capul dvs." uită acum aveți la dispoziție un Regulament de aplicat. Și care prevede pentru o contabilitate cu 500 de documente de înregistrat contabil pe lună 1388 lei ! Și dacă sunt mai multe atunci puteți să mai pretindeți între 35 și 62 lei pentru fiecare 100 de documente de înragistrat contabil. Și dacă clientul dvs. cere completarea unor situații contabile periodice importante vi se mai cuvin între 35 și 105 lei pentru fiecare balanță, jurnale și fișe de cont sau cartea mare ori pentru diverse declarații sau deconturi TVA, în parte. Ei, da , numai dacă cere, și de ce să ceară?! Păi pentru că-i oferiți să le aibă în arhivă! Să știe ce ați lucrat!
Că ...din aceste "COMPENSAȚII" în anumite situații puteți face reduceri de 15% sau 30/% ori chiar 50% , este adevărat. Dar ... chiar vă-nteresează? Sau numai eventualele majorări pentru complexitate, dificultate sau urgență?Dacă da...
Cât despre colega experta pentru 50 lei , trimiteți-i prin poștă Regulamentul. Poate se va trezi cât valorează!



#195570 tarife CECCAR conf. noului Regulament

Postat de Mares Stefan on 02 March 2009 - 06:13 PM in Arhiva

:frusty: Ce s-ar întâmpla dacă înainte de a vă codi ce de cotizații va trebui să plătiți la CECCAR, ori de a verifica ce sancțiuni vă pot aplica confrații pentru nerespectarea Regulamentului publicat în M.Of.R. pentru a fi, cât de cât, opozabil , oricui, să vă verificați pe sine și să vă dați palme pentru cât ați acceptat să prestați servicii de calitate, pe bază de factură, chitanță și fără atenții ci doar admonestări din partea clientului că alții ce ieftin lucrează, și că fac tot ce li se cere!
Nu de alta, dar chiar că ne contrazicem, zilnic, ba că nu suntem apreciați, răsplătiți la valoarea noastră sau a prestațiilor noastre profesionale, ba că Regulamentul prevede "cai verzi pe pereți" -clienții voștrii niciodată nu vă vor răsplăti la asemenea nivele minimale! Dar v-ați documentat care sunt acelea cu adevărat minimale? Care? Cele graduale? sau cele specifice? Ori cele convenite în prealabil cu clientul? Și în acest ultim caz ați convenit un onorariu "în sumă fixă, între un minimum și un maximum, fără referire la vreun parametru constând în valori sau altă entitate cifrică" , adică după cât vă duce capul și semnează clientul! Dar să nu mai ziceți de expertul sau experta care pentru 50 lei face...Că doar de aia-i expert să știe ce valoare are! Sau mă-nșel eu?
(chiar că aș dori să citesc opinia unuia sau uneia care din cele 50 lei încasate de n ori își permite să aibă calculator și acces la net și să ne dovedească că știe că-l sau o bârfim! Îi bârfim?! Sau degeaba am ridicat piatra? Țintele noastre sunt inexistente. Ca și teroriștii din decembrie 1989!



#195572 care ar fi tarifele / salariu ...?

Postat de Mares Stefan on 02 March 2009 - 06:33 PM in Important in meseria de contabil

Știți care sunt cele minime-minime ?! Păi cele stsbilite sau convenite în prealabil cu clientul "în sumă fixă, între un minimum și un maximum, fără referire la vreun parametru constând în valori sau altă entitate cifrică". Adică poate tocmai suma care aveți deja în contract, dacă aveți contract! Dar acest secret nu trebuie să-i spuneți nici unui client! Iar dacă ne citește, îi spun eu: Nici eu nu mai știu ce spun! Darmite să se bazeze pe argumentația mea pentru acel minim!
Și dacă vrea să știe părerea mea, atunci îi spun: Sigur cu cel puțin 5% mai puțin decât are dumnealui, directorul general, dar nici întrun caz nu vă poate da mai puțin de 80% din ce are dumnealui! Dar dvs. îi puteți dovedi cât are dumnealui?! Pe lună. Ca timp. Și pe pământ. Ca loc.



#195577 TVA de plata pt un mijloc fix?

Postat de Mares Stefan on 02 March 2009 - 07:03 PM in Arhiva

Doar aș vrea să mă lămuresc!
1. Aportul în natură cu ocazia majorării capitalului cu părțile sociale aduse de noii asociați, chiar se aduce doar "în natură" pe bază de evaluare, că în dosarul de evaluare o fi și o factură acolo, cumpărătorul este cei doi sau unul din asociați! Iar dumnealor au adus un aport în natură.Fizic. Fără implicații TVA. Și mai ales fără rambursări de TVA!
2.Dacă cu aportul lor la majorarea capitalului au fost cele 4 miliarde, atunci nu a fost în natură. A fost suma respectivă depusă la bancă. Și pe urmă s-a făcut achiziția și plata facturii.Cu TVA. Și probabil că firma a beneficiat de restituirea TVA.
3. Mijlocul fix achiziționat nu putea fi pusă gaj pentru un împrumut decât dacă împrumutul a luat firma. Nu asociații!
Că băncile mai acceptă hotărâri AGA, cred, dar nu sunt pentru. Practica corectă este cea inversă: firma ia creditul garantat cu vila administratorului sau patronului!
4. În octombrie când și-au retras "ce au considerat partea lor" în contul aportului, s-a făcut diminuarea capitalului?
5.Dacă cumpărarea a avut loc pe bază de factură către firmă, atunci -normal- și vânzarea se face doar pe bază de factură. Se încasează factura. Și sunt plătiți, li se restituie aportul în bani conform Hotărârii AGA.
Sau mai nou nu așa se face?! De când?
Iar dacă eu am memoria bună, îți urez succes, poate chemi și un procuror sau avocat direct să-i convingă despre ce adevăruri ai să le spui! (Procurorul ar fi în stare să susțină că-i ponegrești!)



#195581 care ar fi tarifele / salariu ...?

Postat de Mares Stefan on 02 March 2009 - 08:00 PM in Important in meseria de contabil

Scuze, nu pot fi de acord. Contabilul trebuie să vadă toate ștatele de plată! Și salariul pentru DG trebuie să fie stabilită prin hotărâre AGA (-cționarilor sau asociaților)! Și să figureze pe un ștat de plată. Unde este numai dumnealui. Vedeți poate tocmai pagina aceea a uitat-o acasă. Dar v-a adus centralizatorul. Și restul actelor.i Contabilul trebuie să știe toate implicările conducerii, directorilor, administratorilor în relații de încasări și plăți cu firmsa, indiferent că sunt cu numerar, prin caserie sau ridicate din bancă sau cu OP-uri ori carduri sau privind angajamentele de cheltuieli în intersul lor personal. Doar așa ca să găsiți toate portițele care sunt oferite de lege cu generozitate. Circuitul documentelor privind operațiile prin bancă (bănci) sau caserie și preluarea extraselor de cont și a registrului de casă cu toate documentele anexate este o regulă de AUR! Că deciziile le ia singur, treaba lui, dar cum sunt folosiți banii firmei deja este și treaba contabilului, liber prestator, care este asigurat și garantează pentru calitatea prestațiilor sale. Altfel...
Cât despre asociați, tocmai pentru că iau avansuri, încasează dividende, își decontează cheltuielile, păi ...toate acestea le consideră RENTĂ VIAGERĂ?! Păi spuneți că și dvs. vreți... o bursă! DAr totul cu TACT. Fără a-i jigni!
Fără a-i încălca INTIMITATEA sau desconsidera INTELIGENȚA. Dar nici să-le lăsați impresia că cifrele lui sunt inexpresive, moarte, pentru dvs. Și că vă poate duce de nas, iertată-mi să fie expresia!



#195588 concediere din motive ce nu tin de persoana salariatului

Postat de Mares Stefan on 02 March 2009 - 09:20 PM in Arhiva

Da. Sigur. Se desface contractul de muncă în baza art.65 din Codul muncii. Se fac formele legale pentru trecere în șomaj. Sunt menționate într-o postare anterioară. Desfacerea contractului dde muncă este în competența LICHIDATORULUI numit legal. Poate ...are altă părere! Dacă chiar administratorii au cerut declararea societății în incapacitate de plată și declararea falimentului, în această situație își pot asuma răspunderea pentru încetarea efectivă a activității, desfacerea contractelor de muncă și menținerea temporară doar a personalului de pază și care va asigura realizarera operațiilor de lichidare.Doar că.sigur,] nu ei vor fi și lichidatorii numiți de judecătorul sindic.



#195611 Imprumut persoana fizica-pers juridica

Postat de Mares Stefan on 03 March 2009 - 08:52 AM in ALTE DOCUMENTE

Normal ar fi fost ca să subscrii și să verși capitalul inițial la nivelul acoperitor și pentru mijloacele circulante de primă dotate. Dar ... toată lumea ne spune că este suficient să ai 200 de lei pentru subscris și vărsaT ȘI ALȚI cel puțin 800 LEI pentru prestațiile celor care îți asigură primirea certificatului privind înmatricularea firmei.
Dar, punctual la întrebarea pusă, răspunsul este că da PUTEȚI și este INDICAT să faceți un contract de împrumut prin care dvs. ca persoană fizică, vă obligați să creditați firma reprezentată de ...delegați un alt salariat sau un avocat doar pentru această semnătură- cu suma de ....pe o perioadă de....! Rambursarea se ve face ... la expirarea termenului de creditare, întro sungură sumă, sau conform unui grafic de rambursare, eșalonat în timp. Dobânda ve fi cea stabilită prin acest contract, dar DEDUCTIBILĂ FISCAL va fi doar la nivelul dobânzii de referință stabilită de BNR periodic prin Circulară. Modelul contractului de împumut ---dacă încă nu aveți printre actele personale una făcută de vreo bancă, il găsiți în Monitorul Oficial al Româiei nr.2002 din 2002 ( publicat de Uniunea Notarilor Publici din Romînia pentru uzul notarilor publici)-sunt majoritatea modelelor de contracte utilizate în practică, deci vă vor folosi și pentru toate celelate activități. Autentificarea la notar nu este necesară. Mai economisiți ce va bani. De avocat am zis că...dacă doar pe NET vă bazați, atunci trebuie să vă asumați și răspunderea pentru modul în care ați înțeles opiniile noastre, mai mult sau mai puțin corecte, complete, și edificatoare sau lămuritoare.



#195622 contabilitate salariati facuta intern?

Postat de Mares Stefan on 03 March 2009 - 10:09 AM in Arhiva

Pentru a putea răspunde, cred că ar trebui să ne lămuriți ce înțelegeți prin "contabilitatea salariaților" la dumneata "la firmă"?
Dar cât costă prestațiile unei firme de contabilitate de la cine știi? În rest, doar prețul, tarifele, pretențiile sale v-a comunicat? Nu și ce va face de la A la Z ! Garantat. Are asigurare profesională și este autorizat de CECCAR.
Dacă suntem victimile unei traduceri defectuase, adică vă doriți contabilitatea condusă de un salariat al dvs, un altul decât cel pe care-l aveți ca asistent sau...dvs.știți mai bine, atunci...e bine să vă asigurați că persoana în cauză chiar știe, cunoaște CONTABILITATEA de la A la Z-t. Iar știința și prestația de calitate COSTĂ. Nu mult. Pentru dvs cât merită?
Voiam să zic Cu plăcere, dar încă nu v-am fost de folos! Dar oricum plăcerea este de partea mea.



#195624 Control Adm. Fin.

Postat de Mares Stefan on 03 March 2009 - 10:30 AM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Îmi pare bine deja firmă care să-ți facă contabilitatea aflu, ai găsit.
Dar pentru că toată lumea spune de toate pentru toți,și dumneata, uită chiar vrei să fii perfect "curat" când te va lua fiscul la puricat, care puricat! Doar actele le-ai desprăfuit zlinic sau doar săptămânal? Printr-o firmă de curățenie specializată, nu?
Dar punctual la întrebarea pusă răspunsul este: Registrul unic de control și sub el toate actele privind constitutirea, autorizarea și înmatricularea firmei La ORC. FISC, și alte oficii care trebuie să se exprime (mediu, sănătate, sanitar -veterinară etc. în funcție de obiectul de activitate principal declarat, și după caz cele secundare dacă sunt active! Și toate contractele care atestă proprietățile sau închirierile ori tranzacțiile comerciale, achiziții și vânzări. Precum și actele bancare de la deschidere de cont -persoane autorizate și specimenele lor de semnături -și extrasele de bancă la zi, cu toate documentele anexate. Registrul de casă cu toate documentele anexate. Toate jurnalele contabile și comerciale cu documentele primare anexate. Și toate documentele contabile. De la A la Z-t. Întocmite de un CONTABIL AUTORIZAT sau EXPERT CONTABIL , membru CECCAR, activ sau inactiv, salariat cu normă intreagă sau cu 1/2 normă care se declară și perfect pentru a corespunde cerințelor și pretențiilor firmei dvs. Și mai trebuie să ai și contractele de muncă ale salariaților și toate documentele privind salarizarea lor. Și cu deosebire cele care stabilesc competențele și drepturile administratorului, ori ale asociatului și incompatibilitățile sau interdicțiile legale prevăzute pentru aceste persoane, ca și pentru contabil ori casier ori.... Știi la "puricat", contabila , contabilul nu are de unde să știe dacă ai vreo mătușă Tamara! Sau vreo nepoată. Ori alte surse de bani date la spălat.Etc.etc.
Și dacă vei fi mulțumit pe deplin cu răspunsurile date tuturor întrebărilor de la A la Z-t sunteți dispuși să vă faceți și nițică reclamă sau publicitate pe acest sait? Sau ...e cu purici? Sau costă...prea mult?
Oricum: Mi-a făcut plăcere. Și cu plăcere.



#195633 Factura de peste 5000 lei

Postat de Mares Stefan on 03 March 2009 - 11:04 AM in Arhiva

Întrucât încă atunci când a plătit ca avans 5000 lei rezulta că valoarea furniturii va fi mai mare, trebuia să-î cereți să-l achite cu OP, și doar diferența să încasați eventual cu numerar. Știu cazuri când Garda a dat amenzi sau a și confiscat sumă pentru că încasarea fracționată a unei facturi cu valoare peste 5000 lei este nu interzisă ci, mai degrabă reglementată strict. În asemenea cazuri se-ntâmplă ca să se facă un control încrucișat! Pentru că de la ambii agenți se pot încasa amenzi și chiar face confiscări de sume. Pentru că ambii agrnți sunt interesați, punerea în curat, este și posibilă și indicată. Mai bine să nu riscați nimic, nu? Cred eu.
(Restituiți sumele ăncasdate în numerar, eventual amîndoi anulând încasare plata dacă mai este posibil, și suma restituită se depune și se virează imediat în contul dvs.)



#195643 vanzare SRL

Postat de Mares Stefan on 03 March 2009 - 12:25 PM in Arhiva

Pentru tot ce privește societatea cu răspundere limitată , va reprezenta în fața FISCULUI , dumnealui noul asociat, societatea și după caz în sarcina societății se vor stabili obligațiile suplimentare neevidențiate la data tranzacției, cedării părților sociale de către dvs.
Pentru tot ce ați făcut dvs. ca faptă ce poate antrena răspunderea dvs. ca administrator, asociat , făptuitor ori membru al unui grup infracțional organizat, deci Doamne fer! penală, vi se vor aduce învinuirile respective să sperăm, am convingerea, niciodată.
Un caz special reprezintă eventualele DIVIDENDE ridicate de dvs. fără să fi fost certe, reale. Că părțile sociale de 200 lei ați cedat ca atare în fața notarului, când de fapt ați încasat poate 20000 Euro, adică prețul just , de piață, al întregului activ net al srl-ului la data tranzacției, în care capitalul subscris și vărsat este doar o picătură, este fapta despre care ANI consideră îmbogățire CU just temei. O fi.
Sau ați auzit cumva ca cineva să declare ca venit bun de impozat ceea ce de fapt a încasat pentru părțile sociale cedate!. Eu am auzit doar de un englez care nu pricepea cum de nu s-a contabilizat sumă plătită efectiv de el în fața notarului. Doar că în CESIUNE a fost declarată și la preț doar valoarea cea scriptică, subscrisă și vărsată. Și nu cea numărată și plătită! Păi dacă notarul a citit și dumnealui deși i s-a tradus, a crezut că în România așa se face?!



#195657 diverse probleme - Case de marcat

Postat de Mares Stefan on 03 March 2009 - 01:27 PM in Arhiva

Da încasările în numerar unde sunt? Că nu ați avut casă de marcat, mă rog, dar acum nu aveți stoc de marfă dar aveți bani pentru casa de marcat, amenda etc.etc.etc. Sau nici...nici...??? Păi, atunci....
Surprinzător este că uită acum se știe, adică știți că stocul de marfă nu mai este de față! Dar Rapoarte de gestiune cu vânzările zilnice și Monetarul cu încasările zilnice sper că le aveți? Cred că da! Că altfel, nu e doar lipsa casei de marcat, ci...Dar vă rog să nu-mi spuneți că sunteți contabilul sau contabila și nici că dumnealor nu v-au învățat cum se face comerțul cu amănuntul civilizat și pe piață! Sau dvs. numai pe facturi v-ați aprovizionat și pentru familie? :frusty:



#195658 Inregistrare bon benzina

Postat de Mares Stefan on 03 March 2009 - 01:42 PM in Arhiva

Poate totuși vă va mai interesa un punct de vedere: Adică angajatul acela a luat banii din casă și a adus pentru decontare bonul fiscal pentru carburanți. Da, dar a cui este mașina, autoturismul? A lui? Păi a încheiat contract de comodat cu firma? Sai i s-a aprobat deplasarea în interesul serviciului cu autoturismul propriu? E pe benzină? Bonurile fiscale atestă că s-a cumpărat motorină? Și a aadus două bonuri fiscale? Eliberate la ora 7,51, una și cealaltă la 7, 53 ? Pentru o cantitate totală de 70 litr, iar capacitatea rezervorului autoturismului este de doar42 litri, sau 55? Ca să nu spun că în afara conturilor implicate de o înregistrare contabilă câte și mai câte întrebări trebuie să aibă răspunsuri de certă valoare și veridice pentru ca operațiunea de înregistrat să fie reală, legală, oprtună și documentele prezentate să conțină date-informații suficiente!




Cometa SQL