Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
GOIA ADRIAN-NICOLAE's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


GOIA ADRIAN-NICOLAE's Content

There have been 201 items by GOIA ADRIAN-NICOLAE (Search limited from 23-November 07)



Sort by                Order  

#69389 cereri SUBIECTE 2005 -2006

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 22 February 2006 - 06:54 PM in Arhiva

Si eu vreau. Mii de multumiri.
Adresa mea este: adygoia@yahoo.com



#72875 Cine sunteti? Ce varsta aveti! Obligatoriu pentru toti!

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 11 March 2006 - 12:13 PM in Arhiva

25 ani B.



#112906 NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 21 December 2006 - 06:58 PM in Arhiva

Nu vreau sa incurc si mai tare lucrurile dar semnatura pe factura nu inseamna ca clientul a primit marfa, ci pur si simplu ca a primit factura. Acuma nu vad ce rost are fisa de magazie a formularelor cu regim special din moment ce facturile isi pierd calitatea de regim special.



#118476 NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 27 January 2007 - 07:02 PM in Arhiva

Vezi postareacristalex, la Jan 27 2007, 10:56 AM, a spus:

In plus, ca sa pici la sfarsitul anului exact peste numarul de facturi de care ai avut nevoie in cursul anului (oricum probabil va fi nevoie de mai multe decizii daca nu estimezi bine din prima nr de fact de care vei avea nevoie), ar trebui sa modifici decizia dupa ce inchei luna decembrie pt ca nu ai cum sa stii cate facturi vei taia pana la 31.12.

Nu inteleg de ce va agitati asa. Ordinul 2226 spune clar ca trebuie emisa o decizie prin care se stabileste numarul de la care incepe sa fie numerotate facturile. Nu se spune nicaieri ca trebuie specificat si numarul la care se termina facturile la sfarsitul anului pentru ca acest lucru este practic imposibil si oricum decizia trebuie facuta la inceputul anului.



#80341 FOND DE MEDIU

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 16 April 2006 - 11:08 AM in MODELE, FISIERE UTILE

Inca nu a aparut, dar probabil ca trebuie sa apara curand. Cand i-am intrebat pe cei de la mediu mi-au spus ca pentru acest an taxa se plateste si nu se declara pana apar normele. Totusi este pe site-ul lor un proiect care cred eu ca inlatura putin din nebuloasa numita taxa pentru fondul de mediu.

Fisiere atasate




#162744 Impozit profit - Sponsorizare

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 15 February 2008 - 08:26 AM in Arhiva

In decembrie contul 121 oricum ramane cu sold. Dar nu vad de ce sa nu faci repartizare la rezerve legale prima data atata timp cat acestea sunt deductibile la calculul profitului impozabil.
Daca nu vrei sa faci repartizare la rezerve legale parerea mea ca poate sa ramana in 121 toata suma, iar in ianuarie sa faci 121=117.
Poate mai sunt si alte pareri.



#134814 Ordin nr. 702

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 19 June 2007 - 10:23 AM in Arhiva

Si oare ce rezolvam cu asta?



#136630 Ordin nr. 702

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 09 July 2007 - 07:12 AM in Arhiva

Unde scrie ca nu ai voie sa emiti facturi catre persoane fizice daca ai casa de marcat? Daca persoana fizica cere factura ce faci?



#133949 Ordin nr. 702

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 13 June 2007 - 01:57 PM in Arhiva

Vezi postareabibilica, la Jun 13 2007, 02:49 PM, a spus:

Vezi postareaCristina M.Z., la Jun 13 2007, 02:34 PM, a spus:

Vezi postareamarian.apetre, la Jun 13 2007, 11:12 AM, a spus:

Vezi postareaCristina M.Z., la Jun 13 2007, 10:38 AM, a spus:

Stiu ca oricum nu se vor corela sumele pe care le vom raporta in 394 cu deconturile TVA depuse anterior si cu raportarile partenerilor nostri
De unde stii ?
...
Am vrut sa spun ca oricum nu vor corespunde sumele /totalurile/ care vor fi raportate in 394 ,nici listele noastre cu cele ale partenerilor,nici listele proprii cu deconturile /jurnalele.
(Ordinul 702 stie de ce)..Urmeaza Lantul slabiciunilor,vom contabiliza multe "operatiuni in curs de lamurire",distractia adevarata va incepe dupa depunerea listelor.Si va dura ......
Ce facem cu facturile de cazare etc. unde avem si scutite ( taxa statiune = fara tva )?


Nu declari... Si nu ar trebui sa declare nici el.



#135718 Ordin nr. 702

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 29 June 2007 - 06:54 AM in Arhiva

Vezi postareaLUCK33RO, la Jun 28 2007, 10:44 PM, a spus:

Vezi postareaLucianVH, la Jun 28 2007, 02:35 PM, a spus:

D394 se va verifica incrucisat:
Firma X declara factura emisa pt firma Y, firma Y nu o declara (n-are chef/timp/zel/cartus de imprimanta/etc), deci firma Y e pasibila ... atunci cand se vor verifica incrucisat

acuma de ce e pasibila, nu stiu, dar cred ca nu mai are importanta

Vezi postareacristina5859, la Jun 28 2007, 12:48 PM, a spus:

Si eu voi avea aceeasi problema ca si tine, Irina007 ! facturi achizitionate pe firma, dar neprinse in conta !! :lostit (13):
Pe cat punem pariu ca nu o sa fie nici o firma in regula, cu toate incrucisarile astea?


Bine spus. Dar la cum ii cunosc eu pe cei de la finante, nu o sa faca verificari incrucisate la firmele care intr-o parte au colectat si in cealalta parte nu au dedus, ci invers.



#134016 Ordin nr. 702

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 14 June 2007 - 07:41 AM in Arhiva

Vezi postareacitrom05, la Jun 14 2007, 08:15 AM, a spus:

Apoi repet, eu daca mi-as fi fabricat facturi pentru deducere tva, pur si simplu nu mi le declar in 394. Care-i problema, cum ma prind?

Simplu. Daca ai "nesansa" sa vina in control si sa dea peste acea factura, si vede ca nu ai declarat-o in 394 si mai departe cauta furnizorul si vede ca la el in contabilitate nu exista factura atunci chiar ai pus-o. Asta nu prea e recomandat pentru cei care vor sa doarma linistiti noaptea.



#133238 Ordin nr. 702

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 06 June 2007 - 02:48 PM in Arhiva

Cine crede ca prin pierderea caracterului de regim special al facturilor, pot "fabrica" facturi ca sa nu plateasca TVA sau impozit pe profit se inseala....



#133375 Ordin nr. 702

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 07 June 2007 - 01:15 PM in Arhiva

Vezi postareacoconat, la Jun 7 2007, 02:01 PM, a spus:

Vezi postareaGOIA ADRIAN-NICOLAE, la Jun 7 2007, 01:54 PM, a spus:

Facturile emise catre persoane fizice nu se declara in declaratie, daca asta ai vrut sa spui prin "clienti mai mici care nu au societate"....

pai, tocmai asta ma nelinisteste, ca trebuiesc trecute in declaratie, pt ca eu platesc tva -ul pt ele....

si, da, cred ca trebuie de acum inainte sa intocmesc exact pe persoana fizica, dar ce ma fac cu "alti beneficiari" care sunt de la 1 ianuarie....?


Ai dreptate. Nu mi-am dat seama ca tu esti in postura de vanzator, chiar daca beneficiarul este persoana fizica. Ce am afirmat eu se refera la achizitii de la persoane care nu sunt inregistrate in scopuri de TVA.



#133366 Ordin nr. 702

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 07 June 2007 - 12:54 PM in Arhiva

Vezi postareafboji, la Jun 7 2007, 01:41 PM, a spus:

O factura de Metro cu produse protocol (la care n-am dedus TVA si am trecut-o integral pe 623) din martie ar trebui sa o contabilizez acum pe alte conturi?
N-am trecut-o nici in jurnalul de cumparari, nici in decontul la trim I, nefiind bunuri ... scutite :smile: si nici taxa deductibila.
Voi la ce coloana treceti asemenea facturi in jurnalul de cumparari?



Eu le trec la scutite de TVA pentru ca nu am unde sa trec in alta coloana din moment ce nu deducem TVA-ul din el. Banuiesc ca pe acea factura de la Metro erau bauturi alcoolice daca nu ai dedus TVA :tongue:

Vezi postareacoconat, la Jun 7 2007, 01:45 PM, a spus:

Am si eu o probleama, care ma nelinisteste. Poate imi dati un sfat. Sunt o unitate de productie care livreaza marfa la clienti atat en-gross cat si cu amanuntul la magazinele proprii. pt magazine sunt case de marcat unde se da bon fiscal. la en-gross emit clientilor facturi fiscale. Problema este ca, uneori, la gestiunea en-gross, mai sunt si clienti mai mici, care nu au societate, si doresc factura. eu am un analitic distinct, caruia ii spun "alti beneficiari", unde intocmesc facturile personelor fizice. bineinteles, trec numele delegatului, seria si nr de buletin. etc. este naspa, pt ca nu toti au buletinul la ei, si nu toti stiu cnp ul, cum sunt legitimatiile la metro, spre exemplu.
intrebarea mea este, cum va fi cand voi intocmi programul de raportare a livrarilor la intern? ce vor zice daca va aparea "alti beneficiari"? cine sunt acestia?
multumesc pt cine imi va da un sfat sau o solutie la problema mea!


Facturile emise catre persoane fizice nu se declara in declaratie, daca asta ai vrut sa spui prin "clienti mai mici care nu au societate"....



#133377 Ordin nr. 702

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 07 June 2007 - 01:28 PM in Arhiva

Vezi postareaGOIA ADRIAN-NICOLAE, la Jun 7 2007, 02:15 PM, a spus:

Vezi postareacoconat, la Jun 7 2007, 02:01 PM, a spus:

Vezi postareaGOIA ADRIAN-NICOLAE, la Jun 7 2007, 01:54 PM, a spus:

Facturile emise catre persoane fizice nu se declara in declaratie, daca asta ai vrut sa spui prin "clienti mai mici care nu au societate"....

pai, tocmai asta ma nelinisteste, ca trebuiesc trecute in declaratie, pt ca eu platesc tva -ul pt ele....

si, da, cred ca trebuie de acum inainte sa intocmesc exact pe persoana fizica, dar ce ma fac cu "alti beneficiari" care sunt de la 1 ianuarie....?


Ai dreptate. Nu mi-am dat seama ca tu esti in postura de vanzator, chiar daca beneficiarul este persoana fizica. Ce am afirmat eu se refera la achizitii de la persoane care nu sunt inregistrate in scopuri de TVA.


Dar, totusi, ..... ce parere aveti de urmatoarea fraza:
Ordinul 702/2007:
Sectiunea 2:
Coloana "Codul de înregistrare în scopuri de TVA al beneficiarului" - se înscrie codul de înregistrare în scopuri de TVA al beneficiarului livrarii de bunuri/prestarii de servicii sau al reprezentantului fiscal, în cazul în care beneficiarul livrarii de bunuri/prestarii de servicii nu este stabilit în România si si-a desemnat un reprezentant fiscal, daca acesta din urma este persoana obligata la plata taxei.

Eu daca am ca beneficiar o persoana fizica aceasta sigur nu are cod de tva, iar daca trecem CNP-ul in locul codului de TVA, nu stiu daca programul de la finante va prelua declaratia. Asa s-a intamplat si cu declaratia 390 cand cei de la metodologie au spus sa trec acolo si achizitiile de la cei care nu au cod valid de TVA, iar cand m-am dus cu discheta sa depun a dat eroare.
Mai mult ca sigur livrarile catre neplatitori de TVA nu vor trebui declarate pentru ca scopul acestei declaratii este de a imperechea livrarile de la platitorii de TVA cu achizitiile de la platitorii de TVA si de a-i prinde pe cei care "fabrica facturi" pentru a nu plati la stat (asta daca nu se inteleg vanzatorul si cumparatorul intre ei).



#133496 Ordin nr. 702

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 08 June 2007 - 01:19 PM in Arhiva

Eu chiar nu cred ca jurnalele de vanzari si cumparari nu trebuie sa coincida cu declaratia 394, din urmatoarele motive:
- Pentru livrarile catre persoane fizice este acolo un camp frumusel intitulat Cod de identificare fiscala furnizor (are maxim 10 caractere pe cand CNP are 13 caractere).
- Pentru achizitiile de la persoanele fizice la fel.
Oricum eu zic sa nu ne agitam prea tare ca pana in 25 iulie se mai schimba programul.



#157671 Taxare inversa

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 10 January 2008 - 03:55 PM in Arhiva

Vezi postareabsimona, la Jan 5 2008, 04:33 PM, a spus:

Vezi postareaL 79, la Jan 5 2008, 03:26 PM, a spus:

Buna ziua!
Am doua intrebari la care as dori, daca aveti bunavointa, sa-mi raspundeti.
Este vorba de o firma de constructii, care a facturat in anul 2007 avans lucrari constructii cu taxare inversa.
V-as ruga sa-mi raspundeti daca este corect. Parerea mea este ca acea factura de avans trebuia sa fie facuta cu TVA.
A doua intrebare este , daca maopera aferenta lunii decembrie 2007, facturata in 2008 este supusa masurilor de simplificare( taxare inversa) sau se factureaza cu TVA
Va multumesc tare mult!
1. Facturile de avans sunt si ele, de asemenea, supuse regimuluui de "taxare inversa"
2. Facturile emise incepand cu ianuarie 2008 nu mai beneficiaza de masuri de simplificare, conform Codului Fiscal.


Daca contractele sunt incheiate inainte de 2008 se pastreaza taxarea inversa pana la onorarea acestora. Nu mai tin minte actul normativ dar stiu ca sunt niste dispozitii tranzitorii in acest sens. Daca le gasesc o sa le postez.



#133636 Taxare inversa

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 11 June 2007 - 08:55 AM in Arhiva

Vezi postareaDiana_Gabriela, la Jun 9 2007, 10:34 AM, a spus:

Pana la urma se aplica taxarea inversa si in relatia subantreprenor- antreprenor, sau nu ?

Va multumesc


In normele de la Codul fiscal spune ca se aplica taxare inversa indiferent de veriga. Aceasta se opreste in momentul in care beneficiarul este o persoana neinregistrata in scopuri de TVA.



#144411 noua lege a contabilitatii, mai ales ART. 10

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 20 September 2007 - 02:29 PM in Arhiva

Vezi postareamadiil, la Sep 20 2007, 07:25 AM, a spus:

:notworthy: Ne învârtim în jurul cozii! Care este baza legală pentru a mă obliga ca patron să-mi angajez economist sau expert contabil,din moment ce îmi lasă obțiunea de a răspunde pentru ceea ce fac?Sunt tot felul de interpretări. :pullhair:


Legea 259/2007.



#138548 noua lege a contabilitatii, mai ales ART. 10

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 31 July 2007 - 12:40 PM in Arhiva

Imi cer scuze daca te-am suparat... Nu mi-am data seama ca sunt in topicul de noutati legislative... Pe viitor o sa fiu mai atent...



#138522 noua lege a contabilitatii, mai ales ART. 10

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 31 July 2007 - 10:07 AM in Arhiva

Vezi postareaDiana_, la Jul 31 2007, 10:34 AM, a spus:

Multumin ELENAB :lostit (13):


Pt. GOIA ADRIAN-NICOLAE ...... administratorul nu mai raspunde de conducerea contabilitati, raspunerea e doar a directorului economic sau a persoanei fizice sau juridica (membra CECCAR) care conduce contabilitatea.



Pari foarte sigura de asta dar art. 10 alin (1) nu este abrogat.... inca... si uite ce spune acest articol:
"(1)Raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii la persoanele prevazute la art. 1 revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii unitatii respective."

Iar in noua lege se vorbeste de raspunderea pentru aplicarea necorespunzatoare a reglementarilor contabile care revine directorului economic..... Se cam bat cap in cap aceste doua articole. Ce parere aveti?



#138513 noua lege a contabilitatii, mai ales ART. 10

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 31 July 2007 - 09:28 AM in Arhiva

Vezi postareaELENAB, la Jul 31 2007, 10:04 AM, a spus:

Vezi postareaDiana_, la Jul 31 2007, 09:57 AM, a spus:

Are cineva tot textul legii? :celb (6):

4. La articolul 10, alineatele (2), (3) și (4) se modifică și vor avea următorul cuprins:
"(2) Contabilitatea se organizează și se conduce, de regulă, în compartimente distincte, conduse de către directorul economic, contabilul-șef sau altă persoană împuternicită să îndeplinească această funcție. Aceste persoane trebuie să aibă studii economice superioare.
(3) Contabilitatea poate fi organizată și condusă pe bază de contracte de prestări de servicii în domeniul contabilității, încheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România.
(4) Răspunderea pentru aplicarea necorespunzătoare a reglementărilor contabile revine directorului economic, contabilului-șef sau altei persoane împuternicite să îndeplinească această funcție, împreună cu personalul din subordine. În cazul în care contabilitatea este condusă pe bază de contract de prestări de servicii, încheiat cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, răspunderea pentru conducerea contabilității revine acestora, potrivit legii și prevederilor contractuale."

Oare art. 10 alin (1) in ce priveste raspunderea administratorului privind organizarea si conducerea contabilitatii cui l-au lasat??? :lostit (13):

Pana la urma tot amandoi raspund pentru contabilitate: administratorul si directorul economic. Gresesc cumva?



#138524 noua lege a contabilitatii, mai ales ART. 10

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 31 July 2007 - 10:30 AM in Arhiva

Imi spui si mie te rog unde se regaseste citatul pe care l-ai postat ca in legea 259/2007 nu este?



#138526 noua lege a contabilitatii, mai ales ART. 10

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 31 July 2007 - 10:35 AM in Arhiva

Vezi postareaDiana_, la Jul 31 2007, 11:34 AM, a spus:

In postarea lui flemil (prima din topic)

Eu ma refeream la actul normativ. :lostit (13):



#138543 noua lege a contabilitatii, mai ales ART. 10

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 31 July 2007 - 12:00 PM in Arhiva

Prin urmare administratorul nu este exonerat total de raspundere cu privire la organizarea si conducerea contabilitatii. Oricum eu zic ca e mai bine sa asteptam normele care probabil nu o sa apara prea devreme...




Cometa SQL