Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Dana42's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Dana42's Content

There have been 1000 items by Dana42 (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#186422 Declaratia rectificativa 710

Postat de Dana42 on 05 November 2008 - 11:59 AM in Arhiva

Buna ziua ! Am si eu o problema, la care sper sa ma ajutati : am preluat o societate acum si am descoperit ca in anul 2006 nu au fost inregistrate anumite cheltuieli, unele deductibile fiscal, altele nedeductibile si am facut corectiile in contul 1174 pentru a nu afecta rezultatul anului 2008. Avand in vedere ca la soc.respectiva exista depusa decl.101 pt.anii 2006 si 2007 si sunt depuse si decl.rectificative 101 pentru anii respectivi, mai pot depune acum decl.rectificative 101 la declaratii rectificative 101 pt.anii 2006 si 2007 avand in vedere ca tot calculul pierderii fiscale este eronat din anul 2006 ?
Si mai am o intrebare legata de gradul de indatorare al capitalului; in cazul unui leasing financiar, avand in vedere ca in contul 8051 se inregistreaza dobanda de platit si ea nu mai apare in soldul contului 1687, calculul gradulului de indatorare al capitalului se face in cazul capitalului imprumutat fara a se tine cont de datoria cu dobanda si se ia in calcul doar soldul contului 167 ?



#186675 calcul impozit pe profit

Postat de Dana42 on 07 November 2008 - 06:51 PM in Arhiva

Buna !
Da, ai calculat bine, in trim.III 2008 ai o pierdere fiscala de 29100. Rezultatul impozabil se calc. trimestrial, astfel : rez.contabil cumulat de la inceputul anului +chelt.nedeductibile-venituri neimpozabile-pierderea fiscala din anii precedenti.
Profitul si pierderea fiscala se inregistreaza numai in Declaratia 101, iar pierderea fiscala din anii precedenti se acopera trimestrial din profitul fiscal, odata cu calcularea si inreg.imp.pe profit.



#186790 Impozit profit - Sponsorizare

Postat de Dana42 on 10 November 2008 - 11:02 AM in Arhiva

Buna ziua !
In cazul unui leasing financiar, avand in vedere ca in contul 8051 se inregistreaza dobanda de platit si ea nu mai apare in soldul contului 1687, calculul gradulului de indatorare al capitalului se face in cazul capitalului imprumutat fara a se tine cont de datoria cu dobanda si se ia in calcul doar soldul contului 167 ?
Mentionez ca din greseala am postat aceasta intrebare la "Declaratii" impreuna cu o alta intrebare legata de declaratia 101, sper sa nu se interpreteze gresit aceasta noua postare.



#186908 Impozit profit - Sponsorizare

Postat de Dana42 on 10 November 2008 - 08:05 PM in Arhiva

Multumesc mult pentru raspuns, dar din art. mentionat mai sus : "(7) Prevederile alin. (1)-(3) nu se aplică societăților comerciale bancare, persoane juridice române, sucursalelor băncilor străine care își desfășoară activitatea în România, societăților de leasing pentru operațiunile de leasing, societăților de credit ipotecar, instituțiilor de credit, precum și instituțiilor financiare nebancare.", eu inteleg ca nu se aplica societatilor de leasing, ori aici este vorba de societati comerciale (utilizatori ) care au achizitionat "ceva" printr-un ct.de leasing financiar de la societatile de leasing.
De asemenea nu gasesc exceptia nici la alin.4: "Dobânzile și pierderile din diferențe de curs valutar, în legătură cu împrumuturile obținute direct sau indirect de la bănci internaționale de dezvoltare și organizații similare, menționate în norme, și cele care sunt garantate de stat, cele aferente împrumuturilor obținute de la instituțiile de credit române sau străine, instituțiile financiare nebancare, de la persoanele juridice care acordă credite potrivit legii, precum și cele obținute în baza obligațiunilor admise la tranzacționare pe o piață reglementată nu intră sub incidența prevederilor prezentului articol."
Poate nu inteleg eu bine, oricum, multumesc !



#186998 Impozit profit - Sponsorizare

Postat de Dana42 on 11 November 2008 - 01:19 PM in Arhiva

Am postat si eu mai sus cele doua aliniate ale articolului 23 din CF, nu este vorba de institutiile care nu intra sub incidenta articolului. Achizitionarea unei masini, de ex., de la o societate de leasing printr-un ct.de leasing financiar nu se incadreaza in nici unul din articole, dupa parerea mea, este un contract de incheiat cu o societate comerciala care are activitate de leasing, deci pt.calculul profitului fiscal se calculeaza gradul de indatorare al capitalului pt. a vedea daca ch.cu dobanda este ded.sau neded. Intrebarea mea initiala era daca la calculul gradului de indatorare al capitalului avand in vedere ca dobanzile se evidentiaza extrabilantier in ct.8051 si nu in ct.1687, se mai iau in calcul ? Cand erau evidentiate in ct.1687 era clar ca se luau in calcul pt.ca si acestea se includ in capitalul imprumutat.
Multumesc!



#187051 Impozit profit - Sponsorizare

Postat de Dana42 on 11 November 2008 - 05:52 PM in Arhiva

Stiu f. bine ce inseamna deductibilitatea dobanzilor si in ce cont se inregistreaza cheltuiala cu dobanda, nu doresc sa jignesc pe nimeni, dar se pare ca nu stiti formula de calcul al gradului de indatorare al capitalului (art.67- Hot.44/2004 actualizata) , ce inseamna capitalul imprumutat si ce conturi, sau mai bine zis soldurile caror conturi se iau in calcul si ca in functie de calcul (art.68 Hot.44/2004 actualizata) sunt sau nu deductibile dobanzile care se regasesc, normal, in contul 666. Ambele aliniate postate (4 si 7) din art.23 CF, le stiu, le-am studiat, nu au nici o legatura cu ce am intrebat si le-am postat si eu. Asa ca, eu zic s-o lasam balta !



#187197 calcul impozit pe profit

Postat de Dana42 on 13 November 2008 - 11:56 AM in Arhiva

Buna !
Daca in trim.IV ai pierdere contabila si profit fiscal se calculeaza impozitul pe profit. Iti dau un ex. de calcul, asa cum inregistrez eu in Reg.de evid.fiscala :
RCC=rezultat contabil cumulat de la inceputul anului= Venituri cumulate-cheltuieli cumulate
RIC=rezultat impozabil culmulat de la inceputul anului= RCC+cheltuieli nedeductibile fiscal-venituri neimpozabile-pierderi fiscale din anii precedenti
IPC=impozit pe profit datorat cumulat de la inceputul anului= RICx16%
IPT=impozit pe profit aferent trimestrului pt.care se face calculul=IPC-impozitul pe profit datorat cumulat la sf.trimestrului precedent
Daca ai de ex. in trim IV , respectiv sfarsitul anului, urmatoarele sume (incerc sa pun anumite valori astfel incat sa iasa pierdere contabila si profit fiscal):
RCC: 90.000-95.000=-5.000 care reprezinta pierderea contabila
Ch.neded. : 87.000
Ven.neimp.: 0
Pierdere fiscala an precedent : 80.000(exemplul tau)
RIC : -5.000+87.000-80.000=2000, adica profitul fiscal
IPC: 2000x16%=320
IPT: 320-0 (avand in vedere ca in nu ai avut profit pana acum)=320
6911=4411 320
Acesta este imp.pe profit pt.anul in curs.
In declaratia 101 trebuie sa se regasesca aceleasi date. Atentie la randul din decl.101 unde scrie "imp.pe profit declarat pt.anul de raportare prin Declaratiile....", acolo treci ce ai declarat prin decl. trim. la imp. pe profit in cursul anului.
Postez aici cateva art.din CF :
Art.34
(10) Contribuabilii prevăzuți la alin. (1) lit. b) plătesc pentru ultimul trimestru o sumă egală cu impozitul calculat și evidențiat pentru trimestrul III al aceluiași an fiscal, urmând ca plata finală a impozitului pe profit pentru anul fiscal să se facă până la termenul de depunere a declarației privind impozitul pe profit prevăzut la art. 35 alin. (1).
(11) Contribuabilii prevăzuți la alin. (1) lit. b), care definitivează până la data de 15 februarie închiderea exercițiului financiar anterior, depun declarația anuală de impozit pe profit și plătesc impozitul pe profit aferent anului fiscal încheiat, până la data de 15 februarie inclusiv a anului următor.
Art.35
(1) Contribuabilii au obligația să depună o declarație anuală de impozit pe profit până la data de 15 aprilie inclusiv a anului următor.
Sper sa-ti foloseasca explicatiile.



#187413 declaratii CAS

Postat de Dana42 on 15 November 2008 - 12:22 PM in Arhiva

Vezi postareamihaela2005, la Nov 6 2008, 11:27 AM, a spus:

Nu ar trebui sa apara o noua versiune de program Declaratii la CAS daca s-a modificat salariul minim pe economie incepand cu 01.10.08?
Buna ! A aparut o noua versiune de program, doar daca nu ai foi de boala se mai preiau declaratiile in vechea versiune. In plus au aparut modificari in Legea 200/2008, eu nu am apucat sa studiez inca.



#187550 Impozit profit - Sponsorizare

Postat de Dana42 on 17 November 2008 - 03:20 PM in Arhiva

Draga Pasare Phoenix, critica ta a fost binevenita si constructiva, eu SIGUR nu ma supar daca vad ca am gresit (in cazul de fata m-am lamurit ca am pus o intrebare ridicola, de-a dreptul) si interlocutorul este competent si stie ce vorbeste ( adica ce scrie, ca sa nu ma critici :frusty: , a propos de puncte nu articole din HG 44, acolo am scris in graba) si ma bucur ca in ciuda faptului ca am fost de-a dreptul penibila te-ai ostenit sa mai raspunzi. Imi fac "Mea culpa "si imi cer scuze pt.mesajul anterior si pt.ca am folosit pluralul acolo, imi cer scuze si de la Ovidiuc. Da, asa este , nu am stiut ca soc.de leasing au acel IFN pe factura si ca asta inseamna inst.fin.nebancare, unde se incadreaza cazul meu. In rest, ce pot sa spun ? Cand intalnesc in practica o situatie pe care nu am mai avut-o, citesc si incerc sa ma documentez cat mai bine; de data aceasta este vorba despre o societate pe care am preluat-o acum si unde totul este dat peste cap (nu am nici macar 401 pe analitic) si nici nu am apucat practic sa o preiau cand a aparut un control , care a inteles (m-a inteles pe mine, nu pe adm., eu nu raspund de munca altora) ca trebuie facute o multitudine de corecturi si m-a sfatuit ca atunci vand fac corecturile sa calculez si gradul de indatorare al capitalului si sa includ si ct.1687 in capitalul imprumutat, eu o dadeam inainte cu faptul ca tb.sa corectez, ca nu trebuia sa se mai faca 471=1687 etc., ca 8051 este cont extrabilantier si nu are ce sa caute in calcul etc., tipul de control ma innebunea de cap ca si in bilant in for.10 trebuie sa ma uit ca apare ct.1687 la "sume care trebuie platite intr-o perioada mai mare de un an". In fine, astea nu scuza faptul ca trebuia sa citesc calm, nu sa ma ambalez si sa si inteleg ce citesc , nu sa ma ratoiesc la cine dorea sa ma ajute si sa ma ajute bine, nu ca si tipul de la Fisc. Concluzia este ca acum am inteles, am stat calm si am cugetat, vorba ardeleanului si iti multumesc f.f.f.mult pt.ca m-ai ajutat sa ma lamuresc; in viitor sper sa nu mai actionez in scris/vorbit cand sunt panicata si agitata.
Inca o data mii de scuze !!!!!! :thumbup:



#187582 declaratii CAS

Postat de Dana42 on 17 November 2008 - 07:09 PM in Arhiva

Da, asa este, m-am uitat acum pe memory-stick si mi-au copiat cei de la CAS versiunea 8.03, eu cum nu am avut foi de boala am depus cu vechea versiune pt. aug., sept.si oct., uitasem de noul program care a aparut pe la mijlocul lui sept. , nu am mai studiat pe site-ul cnpas.org. Scuze, trebuia sa ma uit inainte la versiunea programului ; deci asa este, nu s-a schimbat prg. de declaratii la CAS.



#187846 calcul impozit pe profit

Postat de Dana42 on 20 November 2008 - 08:28 PM in Arhiva

Vezi postareaJoy, la Nov 19 2008, 11:24 AM, a spus:

Imi folosesc! iti multumesc tare mult!
Cu placere ! :thumbup:



#187959 Procesarea si contabilizarea bonurilor de masa incasate.

Postat de Dana42 on 21 November 2008 - 09:51 PM in Arhiva

Buna ! Vezi Legea 142/1998 actualizata privind acordarea tichetelor de masa si Normele din 14.01.1999 actualizate de aplicare a L.142/1998.



#187963 Procesarea si contabilizarea bonurilor de masa incasate.

Postat de Dana42 on 21 November 2008 - 10:29 PM in Arhiva

Inregistrari contabile :
- primirea facturii de la unitatea emitenta:
.........%...=....401
.......5328.......val.tichetelor
.......628.........c-val.comision
.......4426.......TVA ded.
-achitarea prin banca a facturii
........401=5121
- inreg.chelt.cu tichetele de masa distribuite salariatilor
........642=5328
ART. 8 din L.142/1998
(1) Sumele corespunzatoare tichetelor de masa acordate de angajator, in limitele valorii nominale prevazute la art. 3 lei, sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, iar pentru salariat sunt scutite de plata impozitului pe venitul sub forma de salariu.
(2) Sumele prevazute la alin. (1) nu se iau in calcul nici pentru angajator, nici pentru salariat la stabilirea drepturilor si obligatiilor care se determina in raport cu venitul salarial.
Val.nominala a unui tichet de masa stabilita pt.sem.II 2008 este 8.31 lei.



#187968 registrul jurnal

Postat de Dana42 on 22 November 2008 - 12:31 AM in REGISTRE NECESARE / OBLIGATORII

Vezi postareaTatyana1002, la Nov 17 2008, 11:16 PM, a spus:

Buna!
Sunt incepatoare si am nevoi de ajutorul celor mai priceputi decat mine. As vrea sa stiu ce documente imi trebuiesc pentru a tine contabilitatea primara la o firma nou infiintata. Stiu ca imi trebuie "registrul de control", "reg. de casa", "reg.jurnal", "reg.inventar"...si ce alte documente imi mai trebuiesc?

Sper ca ma puteti ajuta. Mersi mult.
Buna !
Documentele sunt "una "si registrele "alta", iar contabilitatea primara inseamna inregistrarile care se efectueaza zilnic pe baza documentelor justificative, nu stiu daca am inteles bine cu ce te ocupi mai exact. Iar in ceea ce priveste registrele, unele au caracter obligatoriu pt. toate firmele, altele nu, depinde de mai multi factori : de tipul de societate, daca societatile sunt platitoare de impozit pe profit sau de venit, platitoare de TVA sau nu, daca au angajati sau nu... etc. Iti atasez cateva extrase din legislatie, ca titlu informativ.
Legea contabilitatii nr.82/1991 republicata
ART. 20
Registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal, Registrul-inventar și Cartea mare. Întocmirea, editarea și păstrarea registrelor de contabilitate se efectuează conform normelor elaborate de Ministerul Economiei și Finanțelor.
L.252/2003 privind registrul unic de control
ART. 1
(1) Contribuabilii, persoane juridice înregistrate la Oficiul Național al Registrului Comerțului, autorizate potrivit legii, au obligația sa țină registrul unic de control.
(2) Celelalte categorii de contribuabili pot tine registrul unic de control, în funcție de opțiunea acestora.
ART. 6
(1) Registrul unic de control se eliberează, contra cost, de direcțiile generale ale finanțelor publice din raza teritorială unde își are sediul social contribuabilul, pe baza certificatului de înregistrare, în cazul comercianților, și pe baza certificatului de înregistrare fiscală, în cazul celorlalte categorii de contribuabili.
(3) Contribuabilii nou-infiintati sunt obligați ca, în termen de 30 de zile de la data înregistrării, sa achizitioneze registrul unic de control.
Ordin 870/2005 privind Registrul de evidenta fiscala
ART. 1
(1) Contribuabilii, înregistrați ca plătitori de impozit pe profit, sunt obligați să întocmească Registrul de evidență fiscală în conformitate cu prevederile prezentului ordin.
Hotararea 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor
ART. 2
(1) Incadrarea in munca a unei persoane se realizeaza, potrivit prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, numai prin incheierea unui contract individual de munca, in temeiul caruia persoana fizica, in calitate de salariat, se obliga sa presteze munca pentru si sub autoritatea unui angajator, persoana fizica sau juridica, in schimbul unei remuneratii denumite salariu.
(2) Fiecare angajator are obligatia de a infiinta un registru general de evidenta a salariatilor, denumit in continuare registru, si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.
(3) Angajatorii care au infiintat sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, carora le-au delegat competenta incadrarii personalului prin incheierea de contracte individuale de munca, pot delega acestora si competenta infiintarii registrului.
(4) Nu au obligatia de a infiinta registru misiunile diplomatice, oficiile consulare straine cu sediul in Romania, precum si reprezentantele din Romania ale persoanelor juridice straine pentru perioadele in care contractele individuale de munca incheiate cu cetatenii romani se inregistreaza la inspectoratul teritorial de munca.
ART. 3
(1) Registrul se intocmeste in forma electronica.
(2) Registrul se completeaza in ordinea angajarii si cuprinde urmatoarele elemente:
a) elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal (CNP);
b) data angajarii;
c) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative;
d) tipul contractului individual de munca;
e) data si temeiul incetarii contractului individual de munca.
(3) Registrul se transmite la inspectoratul teritorial de munca in format electronic, prin utilizarea uneia dintre urmatoarele modalitati:
a) prin completarea on-line a bazei de date existente pe portalul Inspectiei Muncii;
b) prin e-mail, pe baza de semnatura electronica;
c) prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca in format electronic, insotit de o adresa de inaintare semnata de angajator.
(4) Evidenta registrelor, respectiv a datelor cuprinse in acestea, transmise de angajatori la inspectoratul teritorial de munca, se tine intr-o baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii.
(5) Procedura privind transmiterea registrului in format electronic se stabileste prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, dupa adoptarea solutiei tehnice a registrului in format electronic si in functie de aceasta.
Succes !



#188111 Tichete sociale - ajutoare persoane defavorizate

Postat de Dana42 on 25 November 2008 - 08:50 AM in Arhiva

Buna !
Daca te referi la tichetele cadou si tichetele de cresa iti postez cateva articole din L.193/2006 , normele de aplicare a legii le regasesti in HG 1317/2006.
LEGE nr. 193 din 17 mai 2006 (*actualizată*)
privind acordarea tichetelor cadou și a tichetelor de creșă
(actualizată până la data de 1 august 2008*)
ART. 1
Societățile comerciale, regiile autonome, societățile și companiile naționale, instituțiile din sectorul bugetar, unitățile cooperatiste, celelalte persoane juridice, precum și persoanele fizice care încadrează personal pe bază de contract individual de muncă pot utiliza bilete de valoare sub forma tichetelor cadou și a tichetelor de creșă.
ART. 2
(1) Tichetele cadou se pot utiliza pentru campanii de marketing, studiul pieței, promovarea pe piețe existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclamă și publicitate, precum și pentru cheltuieli sociale.
(2) Angajații care beneficiază de tichetele cadou pot beneficia și de tichetele de creșă.
ART. 3
(1) Tichetele de creșă se acordă angajaților din cadrul unităților prevăzute la art. 1.
(2) Suma individuală acordată pentru creșterea copilului până la împlinirea vârstei de 3 ani sub forma tichetelor de creșă se asigură integral din costuri de către angajator.
ART. 4
(1) Tichetele de creșă se acordă la cerere, unuia dintre părinți sau, opțional, tutorelui, celui căruia i s-au încredințat copii spre creștere și educare ori în plasament familial, pe baza livretului de familie.
(2) Tichetele de creșă se acordă în limita prevederilor bugetului de stat sau, după caz, ale bugetelor locale, pentru unitățile din sectorul bugetar și, potrivit prezentei legi, pentru celelalte categorii de angajatori, în limita bugetului de venituri și cheltuieli aprobat.
(3) Tichetele de creșă se acordă angajaților care nu beneficiază de concediul și de indemnizația acordate pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv de până la 3 ani în cazul copilului cu handicap.
(4) Valoarea tichetelor de creșă se cumulează cu alocația de stat pentru copii acordată conform prevederilor Legii nr. 61/1993 privind alocația de stat pentru copii, republicată, și cu stimulentul care se acordă la reluarea activității în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 148/2005 privind susținerea familiei în vederea creșterii copilului, cu modificările ulterioare.
(1) Valoarea nominală a tichetelor de creșă, la data intrării în vigoare a prezentei legi, este în sumă de 340 lei (RON) pentru o lună, pentru fiecare copil aflat la creșă.
(2) Valoarea sumei lunare acordate sub formă de tichete de creșă, prevăzută la alin. (1), se indexează semestrial cu indicele inflației comunicat de Institutul Național de Statistică.
(3) Valoarea unui tichet cadou, precum și a unui tichet de creșă este de 10 lei (RON) sau un multiplu de 10, dar nu mai mare de 50 lei (RON).

ART. 11
(1) Angajatorul împreună cu organizațiile sindicale legal constituite sau, acolo unde nu este constituit un sindicat, cu reprezentantul salariaților stabilesc de comun acord unitatea emitentă a tichetelor de creșă cu care vor contracta prestarea serviciilor corespunzătoare și a tichetelor cadou în cazul cheltuielilor sociale.
(2) Unitățile emitente au obligația de a transmite angajatorilor lista unităților corespunzătoare rețelei utilizate, la care salariații pot folosi tichete cadou și tichete de creșă. La stabilirea acestor unități va fi avută în vedere calitatea serviciilor.
(3) Decontarea tichetelor cadou/tichetelor de creșă între magazine, creșe sau alte unități educaționale, organizate potrivit prevederilor legale, și unitățile emitente ale tichetelor cadou/tichetelor de creșă se face numai prin intermediul unităților bancare. Același regim de decontare se va aplica și în cazul relației dintre angajator și unitatea emitentă.
(4) Sumele corespunzătoare valorii nominale a tichetelor cadou și a tichetelor de creșă trebuie derulate în conturi bancare specifice, cu garanție de disponibilitate imediată.
ART. 12
(1) Sumele corespunzătoare tichetelor de creșă acordate de angajator, în limitele valorii nominale prevăzute la art. 7, se încadrează în categoria cheltuielilor sociale deductibile limitate, în conformitate cu dispozițiile art. 21 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.
(2) Sumele corespunzătoare tichetelor cadou și tichetelor de creșă acordate de angajator nu se iau în calcul nici pentru angajator, nici pentru salariat la stabilirea drepturilor și obligațiilor care se determină în raport cu venitul salarial*).
.............

Art.21 alin.3 lit.c din L.571/2003:
(3) Următoarele cheltuieli au deductibilitate limitată:
c) cheltuielile sociale, în limita unei cote de până la 2%, aplicată asupra fondului de salarii realizat. Intră sub incidența acestei limite cu prioritate ajutoarele pentru naștere, ajutoarele pentru înmormântare, ajutoarele pentru boli grave sau incurabile și protezele, precum și cheltuielile pentru funcționarea corespunzătoare a unor activități sau unități aflate în administrarea contribuabililor: grădinițe, creșe, servicii de sănătate acordate în cazul bolilor profesionale și ale accidentelor de muncă până la internarea într-o unitate sanitară, muzee, biblioteci, cantine, baze sportive, cluburi, cămine de nefamiliști, precum și pentru școlile pe care le au sub patronaj. În cadrul acestei limite pot fi deduse și cheltuielile reprezentând: transportul la și de la locul de muncă al salariaților, cadouri în bani sau în natură oferite copiilor minori ai salariaților, cadouri în bani sau în natură acordate salariatelor, costul prestațiilor pentru tratament și odihnă pentru salariații proprii și pentru membrii de familie ai acestora, inclusiv transportul, ajutoare pentru salariații care au suferit pierderi în gospodărie și contribuția la fondurile de intervenție ale asociației profesionale a minerilor, ajutorarea copiilor din școli și centre de plasament;



#188174 Tichete sociale - ajutoare persoane defavorizate

Postat de Dana42 on 25 November 2008 - 09:59 PM in Arhiva

Buna !
Cred ca este vorba despre tichetele care reprezinta ajutoarele sociale acordate de catre autoritatile adm.publice pt.diferite categorii de persoane defavorizate (pensionari cu o pensie pana la o limita de ..., pers.cu handicap etc.). Eu nu cunosc detalii dar vezi L.47/2006 privind sistemul national de asistenta sociala si poate gasesti acolo ceva care sa te ajute.



#189131 Impozit profit - Sponsorizare

Postat de Dana42 on 09 December 2008 - 09:23 AM in Arhiva

Salut !
Mie imi vin in minte pe moment doua exemple, daca gresesc, sper sa ma corecteze cei care cunosc mai bine subiectul:
- in situatia cand actionarii/asociatii imprumuta pe termen lung societatea cu o suma de bani purtatoare de dobanda cnf.unui contract.
- imprumuturile pe termen lung intre unitatile din cadrul grupului, purtatoare de dobanda.
Dana



#189139 descarcare gestiune marfa, va rog, urgent

Postat de Dana42 on 09 December 2008 - 10:36 AM in CONTABILITATE STOCURI

Salut !
Am si eu o situatie legata de descarcarea gestiunii la o societate comerciala, pe care am preluat-o acum (comert cu amanuntul) unde se lucreaza cu doua cote de TVA: 19% si 9%. Descarcarea gestiunii s-a facut printr-o singura nota contabila , iar in programul de gestiune s-a lucrat doar la receptii pe cote diferite, rap.fiscale nu sunt introduse decat in programul de contabilitate general iar vanzarile aferente cotelor distincte de TVA le-am identificat in jurnalul de vanzari, dupa ce am scazut din totalul vanzarilor sumele aferente facturile emise pt. prestarea unor servicii:
%371- debit ct.4111(9%)+ct.4111(19%)
378 - kx (credit707af.9%+credit ct.707 af.19%)
4428 - credit ct.4427 (9%)+ct.4427(19%)
607 - dif. (371-378-4428)
Intrebarea mea este urmatoarea: este corect sa se descarce gestiunea cumulat sau este corect sa se descarce gestiunea in mod distinct pe cele doua cote de TVA si sa se foloseasca analitice distincte pt.9% si 19% la toate conturile legate de aceste operatiuni ? Mie, personal, mi se pare corect sa se lucreze cu analitice iar descarcarea gestiunii sa se faca cu doua note contabile: una pt. operatiunile cu 9% si una pt.operatiunile de 19%. Am facut eu separat calcule cu niste exemple fictive si am constatat ca din punct de vedere fiscal D607 cumulat da diferente mari la rulaje mari fata de D607 pt.9% + D607 pt.19%. Persoana care a tinut evidenta contabila anterior sustine ca este corect cum a lucrat dansa si ca nu exista nici o prevedere legala care sa oblige evidentierea analiticelor la 371, 378, 4428 etc.pe cote diferite de TVA.
Va rog dati-va si voi parerea !



#189146 reducere comerciala

Postat de Dana42 on 09 December 2008 - 11:35 AM in Arhiva

Buna !
Am preluat o societate noua (comert cu amanuntul) si ma lovesc de o multitudine de probleme gasite la inregistrarile anterioare, pe care sper sa le rezolv si cu ajutorul parerilor voastre si incerc sa postez fiecare intrebare la topicul de care apartine.
Pe scurt: societatea acorda reduceri comerciale de 5% cu ajutorul cardurilor de fidelitate, in rapoartele fiscale apare suma incasata, adica diminuata cu cei 5%. Presupunem ca val.marfii vandute pe un raport fiscal aferent unei zile, aflata in gestiune este 80 lei, reducere : 80x5%=4,
val.incasata: 80-4=76 TVA-19%.
Inregistrare contabila:
5311% 76
707 63.87
4427 12.13 (76x19/119)
La sf.lunii, am gasit o inregistrare 6582=371 150 cu suma tuturor reducerilor din luna acordate fiecarui client (persoana fizica) in parte, presupunem ca sunt de 150 lei.
Intrebare: este corect sa se inregistreze inca o data toate reducerile acordate la sf.lunii prin 6582=371 ? Cum se regleaza conturile din punct de vedere al gestiunii ? Imi spun si eu parerea si va rog sa ma corectati daca gresesc.
Parerea mea este ca din punct de vedere fiscal se diminueaza de doua ori profitul cu inregistrarea de la sf.lunii: o data cu 707 redus, inregistrat in rap.fiscal si a doua oara prin punerea pe cheltuieli, inregistrare care chiar daca ar fi fost corecta consider ca nu avea ce sa caute prin 6582-donatii si subventii pt.ca aceste reduceri nu sunt nici donatii, nici subventii.
Si din punct de vedere al gestiunii avand in vedere ca marfa vanduta din gestiune-am luat ex.pe o zi, nu pe toata luna este de 80 lei si nu 76, trebuie scazuta diferenta de 4 (pt. a nu ramane cu o "codita la marfa") prin ct.378 si 4428 si pt.a nu denatura corelatiile intre 371,4428,378 si 607 si 707, eu as inregistra astfel : 371% -4.0
378 -3.36
4428 -0.64
Va rog sa ma lamuriti daca este corect cum am gandit eu si daca nu, sa ma ajutati :thumbup: .

Dana



#189213 venit neinregistrat din anul precedent

Postat de Dana42 on 10 December 2008 - 09:10 AM in Arhiva

Buna !
In Registrul de evidenta fiscala completezi acum, cand ai constatat eroarea, nu modifici ceea ce ai completat in trim IV 2007. Refaci calculele si depui Decl.101 rectificativa, iar rezultatul fiscal din Registrul de evid.fiscala trebuie sa fie cel din Decl.101 rectificata.



#189310 inregistrare domeniu web

Postat de Dana42 on 11 December 2008 - 12:40 AM in Arhiva

Salut !
Poate nu am inteles eu, dar google este un motor de cautare care apartine lui Google, cum sa ti se faca factura pt. www.google.ro ? Iar DNS (domain name system) este un server de nume, gestioneaza domeniile in Internet. Mai da ceva detalii.



#189352 penalizari impoz. cladiri eronat

Postat de Dana42 on 11 December 2008 - 02:58 PM in Arhiva

Salut !
Impozitul pe cladiri este o taxa care se plateste la bugetul local si se inregistreaza astfel : 635 =446 (analitic distinct) la termenele prevazute de Codul fiscal, ca obligatie de plata pt.anul in care se datoreaza. Am inteles ca este vorba de 2 ani in care nu s-a inregistrat obligatia de plata si nu s-a platit nimic. Obligatia de plata pt. anii /anul precedenti/precedent (sigur este vorba si de un an precedent) se inregistreaza astfel : 1174=446 cu suma coresp.imp.pe cladiri si tot prin 1174 se inreg.si majorarile aferente anului la care se refera (nu sunt deductibile fiscal) pt.a nu afecta cheltuielile anului curent; daca este vorba si de anul curent se inreg.obligatia de plata prin ct.de cheltuieli si majorarile prin alt cont de chelt. (6581-analitic ned.), ceea ce afecteaza rezultatul financiar al anului curent, iar plata se face normal, conform graficului de reesalonare prin casa sau banca : 446=5311 (5121) pana in 2010, deci nu are legatura cu evidentierea cheltuielilor, asa cum spunea si marian. Iar in ceea ce priveste dividendele, NU dividentele, daca la sfarsitul anului veti avea profit, il puteti distribui conform prevederilor legale si pt.dividende, daca asa hotarati. Daca cheltuielile vor fi mai mari decat veniturile pe intreg anul, va rezulta pierdere, iar in cazul pierderii nu aveti ce repartiza, nici la dividende, la asta se referea marian.



#189419 cheltuieli de protocol

Postat de Dana42 on 12 December 2008 - 12:58 PM in Arhiva

Vezi postarealylya, la Dec 12 2008, 09:54 AM, a spus:

Rectific. Persoana cu care m-am contrazis sustinea ca astfel de cheltuieli nici macar nu au voie sa fie inregistrate. Deci ar fi interzis sa inregistram cheltuieli cu alcool si tigari. Eu nu stiu sa existe vreo interdictie legala in acest sens. Ma insel?
Salut !
In art.145 referitor la taxa pe valoare adaugata din L.571/2003 se precizeaza ca :
"Nu sunt deductibile :
b) taxa datorată sau achitată pentru achizițiile de băuturi alcoolice și produse din tutun, cu excepția cazurilor în care aceste bunuri sunt destinate revânzării sau pentru a fi utilizate pentru prestări de servicii."
Tot in L.571/2003 :
"Urmatoarele cheltuieli au deductibilitate limitata:
a) cheltuielile de protocol in limita unei cote de 2% aplicata asupra diferentei rezultate dintre totalul veniturilor impozabile si totalul cheltuielilor aferente veniturilor impozabile, altele decat cheltuielile de protocol si cheltuielile cu impozitul pe profit;"
Din punctul meu de vedere, avand in vedere ca pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare si ca TVA aferenta achizitiilor de bauturi alcoolice si tutun nu este deductibila, eu nu as include cheltuielile cu alcoolul si tutunul nici macar in cheltuielile cu ded.limitata , de fapt m-as feri sa includ in cheltuielile firmei acest tip de cheltuieli, pe care nu le consider necesare obtinerii de venituri, folositoare, chiar daca, in realitate mesele de protocol , de pilda , sunt un prilej mult asteptat de catre unele persoane tocmai pt a degusta din bunatatile lui Bacchus... etc.
O "definitie" a chelt.de protocol am gasit-o la pct.39, liniuta 2, din Normele de aplicare a CF ale art 48, care chiar daca este inclusa in capitolul referitor la ven.din activ.independente, poate fi utila: ch.de protocol sunt ch.ocazionate de acordarea unor cadouri, tratatii si mese partenerilor de afaceri, efectuate in scopul afacerii.
Depinde de fiecare cum interpreteaza...........



#189426 penalizari impoz. cladiri eronat

Postat de Dana42 on 12 December 2008 - 02:16 PM in Arhiva

Buna !
Nu inteleg ce nu este clar: ch. ded.sau ned.aferente anului anterior afecteaza anul anterior si din moment ce se recalculeaza rezultatul contabil si rezultatul fiscal rezultand un eventual imp.pe profit suplimentar sau poate o pierdere fiscala mai mare (nu am scris ca se face analitic la 1174 pt.ch.ned., ma refeream doar la faptul ca la refacerea calculelor pt. anul 2007 trebuie sa se tina cont de faptul ca majorarile aferente anului 2007 sunt ch.ned.) , se rectifica D.101, se completeaza in Reg.de evidenta fiscala calculele refacute, iar in contul 1174 va fi un rezultat favorabil sau nefavorabil aferent corectiilor efectuate.
Conform Ordinului 1752/2005 :
" Corectarea erorilor contabile
63. - (1) Corectarea erorilor constatate in contabilitate se efectuează pe seama rezultatului reportat.
(2) Erorile din perioadele anterioare sunt omisiuni si declarații eronate cuprinse în situațiile financiare ale entității pentru una sau mai multe perioade anterioare rezultând din greșeala de a utiliza, sau de a nu utiliza, informații credibile care:
a) erau disponibile la momentul la care situațiile financiare pentru acele perioade au fost aprobate spre a fi emise;
b) ar fi putut fi obținute în mod rezonabil și luate în considerare la întocmirea și prezentarea acelor situații financiare.
Astfel de erori includ efectele greșelilor matematice, greșelilor de aplicare a politicilor contabile, ignorării sau interpretării greșite a evenimentelor și fraudelor.
(3) În cazul corectării de erori care generează pierdere contabilă reportată, aceasta trebuie acoperită înainte de efectuarea oricărei repartizări de profit.
In notele la situațiile financiare trebuie prezentate informații suplimentare cu privire la erorile constate.
(4) Corectarea erorilor aferente exercițiilor financiare precedente nu determină modificarea situațiilor financiare ale acelor exerciții."



#189434 cheltuieli de protocol

Postat de Dana42 on 12 December 2008 - 02:49 PM in Arhiva

Buna !
Nu am spus ca nu se pot deduce sau ca nu se pot include in ch.de protocol tigarile si alcoolul (cu deductibilitate limitata), am spus ca eu evit acest lucru si am explicat de ce. Aceasta este parerea mea, nu trebuie sa o adopte nimeni.




Cometa SQL