Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
gasil's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


gasil's Content

There have been 128 items by gasil (Search limited from 09-December 07)



Sort by                Order  

#237054 declaratia 112 / 2011

Postat de gasil on 08 February 2011 - 08:40 PM in Arhiva

Vezi postarearemus2009, la Feb 8 2011, 01:26 PM, a spus:

Eu am introdus datele pe PDF din 07.02 si iata ce am obtinut:
La o firma am introdus 2 angajati,am completat toate datele si am primit raspunsul "fisier sau pdf validat cu succes. s-a creat fisierul dec.unica.xml" dar nu stiu unde s-o fi creat ca la mine in calculator nu exista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
La o alta firma am introdus unicul angajat si toate celelalte date si la validare imi apare "vizualitati fisierul de erori atasat" dar nici asta nu e atasat nicaieri deci nu pot vedea ce greseli am.
Legat de aceasta a doua firma vreau sa va intreb: este salariat cu 1/2 ore zilnic, adica nr de ore lucrate in ianuarie 10, 5 h. Cum introduc tip contract si nr de ore lucrate? Ca posibil aici sa am erorile pe care PDF-ul asta inteligent nu mi le arata.
Daca activati agrafa din stanga jos a pdf.ului o sa gasiti si erorile si documentul salvat .Ulterior trebuie sa redenumiti pdf.ul de forma D112_cod fiscal_anul_luna.pdf si sa-l salvati intr-un director de unde sa-l puteti activa luna urmatoare .



#207177 impozitul minim

Postat de gasil on 15 July 2009 - 09:59 AM in Arhiva

Posibil sa mai fie cineva in cazul meu ,revin cu un raspuns la intrebarea mea legata de impozitul forfetar la o societate cu activitate bar de noapte .

Am trimis ( printr-un coleg) astazi la depus declaratia 100 cu valori zero pentru ca :
-in trim.II.2009 nu am avut nici o activitate
-venituri bancare nu am avut deoarece contul de la banca a fost blocat din martie
-toti angajatii au fost in concediu fara plata (acum expirand periaoada de 3 luni)
-anul trecut nu am avut alte venituri decat cele din activitatea de bar de noapte

si surpriza mi-au refuzat declaratia.
M-am inarmat cu ordonanta si cu normele de aplicare si am plecat la Finante.
Explicatia la ghiseu a fost ca au primit sarcina de la superiori sa nu primeasca declaratii in zero .Despre lege nici nu mai vorbesc ca habar nu aveau ce scrie in ea, care sunt sau nu sunt exceptiile (m-a rugat s-ai dau exemplarele mele din ordonanta sa le citeasca si ea ).Dupa o lipsa de o jumatate de ora (perioada in care a fost la superior "pentru ca ele nu au voie sa interpreteze legea")mi s-a spus ca este o eroare a legii , ca intradevar este cu valoare zero declaratia.
Si oricum ele nu au voie sa refuze a primi o declaratie bine s-au rau completata ( dupa ce o refuzase initial ) .

Concluzia este ca........ traiasca angajatii statului Roman.



#208553 impozitul minim

Postat de gasil on 04 August 2009 - 11:04 AM in Arhiva

Trebuie sa ai mare grija cu veniturile anului 2008 .Trebuie sa nu ai nici 1 ron venituri aferente altei activitati decat celei de bar de noapte . Avand in vedere faptul ca anul acesta are alta activitate preponderenta cred ca trebuie calculat impozitul forfetar , avand in acelasi timp si obligatia de a schimba codul CAEN la registrul comertului ( activitate >50% ).



#205819 impozitul minim

Postat de gasil on 30 June 2009 - 12:52 PM in Arhiva

Multumesc pentru parerea ta .M-am linistit .



#205714 impozitul minim

Postat de gasil on 29 June 2009 - 01:12 PM in Arhiva

Am inteleas eu bina ca societatile care au activitati de natura barurilor de noape nu intra sub incidenta impozitului minim ?

Art. 18. - (1) Contribuabilii care desfasoara activitati de natura barurilor de noapte, cluburilor de noapte, discotecilor, cazinourilor sau pariurilor sportive, inclusiv persoanele juridice care realizeaza aceste venituri in baza unui contract de asociere, si in cazul carora impozitul pe profit datorat pentru activitatile prevazute in acest articol este mai mic decat 5% din veniturile respective sunt obligati la plata unui impozit de 5% aplicat acestor venituri inregistrate.
(2) Contribuabilii, cu exceptia celor prevazuti la alin. (1), la art. 13 lit. c)-e) si la art. 15 si 38, in cazul carora impozitul pe profit este mai mic decat suma impozitului minim pentru transa de venituri totale corespunzatoare, prevazute la alin. (3), sunt obligati la plata impozitului la nivelul acestei sume.



#220297 impozitul minim

Postat de gasil on 25 February 2010 - 09:31 AM in Arhiva

1.Dupa ce expira perioada de 3 ani de suspendare , este obligatoriu ori sa se redeschida activitatea ori sa se inchida firma .Din anul 2009 stiu ca se dau amenzi .
2.Pentru anul 2009( vezi data pentru suspendare : ziua, luna ), pentru perioada de presupusa reactivitate trebuia depusa declaratie la finante cu impozitul forfetar .



#205808 impozitul minim

Postat de gasil on 30 June 2009 - 11:34 AM in Arhiva

Am nevoie de inca o parere



#205776 impozitul minim

Postat de gasil on 30 June 2009 - 08:08 AM in Arhiva

Cauta aici sigur iti va fi de folos .

Fisiere atasate




#205795 impozitul minim

Postat de gasil on 30 June 2009 - 10:02 AM in Arhiva

Am inteleas eu bina ca societatile care au activitati de natura barurilor de noape nu intra sub incidenta impozitului minim ?

Am o societate care are ca obiect de activitate = bar de noapte = ,in perioada 01.05.2009. - 30.06.2009 a avut angajatii in concediu fara plata , si in rest nici un fel de activitate , impozit profit 0 , cota 5% din venituri 0
Intrebarea mea este daca trebuie sa declar altceva decat impozit profit 0 .



Art. 18. - (1) Contribuabilii care desfasoara activitati de natura barurilor de noapte, cluburilor de noapte, discotecilor, cazinourilor sau pariurilor sportive, inclusiv persoanele juridice care realizeaza aceste venituri in baza unui contract de asociere, si in cazul carora impozitul pe profit datorat pentru activitatile prevazute in acest articol este mai mic decat 5% din veniturile respective sunt obligati la plata unui impozit de 5% aplicat acestor venituri inregistrate.
(2) Contribuabilii, cu exceptia celor prevazuti la alin. (1), la art. 13 lit. c)-e) si la art. 15 si 38, in cazul carora impozitul pe profit este mai mic decat suma impozitului minim pentru transa de venituri totale corespunzatoare, prevazute la alin. (3), sunt obligati la plata impozitului la nivelul acestei sume.

Multumesc



#205785 impozitul minim

Postat de gasil on 30 June 2009 - 08:49 AM in Arhiva

Revin cu aceeasi intrebare .
Am inteleas eu bina ca societatile care au activitati de natura barurilor de noape nu intra sub incidenta impozitului minim ?
Multumesc



#221542 Proiectul de modif. a legii conta scoate contabilii cu part time din carti

Postat de gasil on 09 March 2010 - 03:46 PM in Arhiva

In perioada de 3 ani te angajezi la un PFA expert contabil cu 1 ora si asa rezolvi toate problemele .



#230393 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de gasil on 25 August 2010 - 02:48 PM in Arhiva

Da.da.da.Obtin venituri din profesii liberale care fac parte din activitati independente vezi CODUL FISCAL , este acelasi pentru toti .



#230391 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de gasil on 25 August 2010 - 02:45 PM in Arhiva

Vezi postareaalina_ele, la Aug 25 2010, 02:59 PM, a spus:

Buna ziua!

In concluzie cabinetele de avocat nu trebuie sa depuna nici la casa de pensii nici la somaj nimic? ramane doar sanatatea ca si pana acum .. inca ceva am un prieten avocat care timp de 5 ani nu a platit sanatatea, are asigurare privata si nu a platit nimic timp de 5 ani statului. Pan acum nu ia venit nicio sesizare ca ar datora ceva .. ce ar putea pati? multumesc.

De ce nu trebuie sa depuna ? Obtin venituri din profelii liberale care sunt venituri din activitati independente ?



#230480 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de gasil on 26 August 2010 - 02:58 PM in Arhiva

Vezi postareabog26m, la Aug 26 2010, 02:29 PM, a spus:

Salut. Cazul meu: Sint angajat, si pe linga mai am si un pfa unde realizez venituri lunare. Dupa noua lege, am luat decizia de a imi radia pfa-ul.Mentionez ca la inceputul anului mi-am platit impozitul pe venit si CASS pentru tot anul, conform declaratiei estimative.Ce trebuie sa fac pentru a imi recupera banii dati in avans?
In urma inchiderii PFA =-ului ai primit o decizie de la Finante cu venitul realizat pentru anul in curs . O copie dupa aceasta decizie o atasezi unei adrese catre CASS prin care soliciti sa ti se vireze intr-un anumit cont ( numerar nu restituie ) suma achitata in plus .O primest in aproximativ 1 luna .



#230729 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de gasil on 01 September 2010 - 08:48 AM in Arhiva

Acum am primit raspuns oficial de la Casa de Pensii Brasov : cei care au contract de asigurare conf.L.19/2000 merg in continuare cu acest contract si nu trebuie sa depuna nici o declaratie conf OU.58/2010 .



#230390 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de gasil on 25 August 2010 - 02:22 PM in Arhiva

La Brasov la casa de pensii inca nu primesc declaratiile pentru cei care sunt asigurati in baza legii 19 / 2000 .



#230502 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de gasil on 27 August 2010 - 08:06 AM in Arhiva

Citeste topicul : declaratii pfa iulie



#229787 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de gasil on 13 August 2010 - 09:48 AM in Arhiva

N O R M E M E TO D O L O G I C E
de aplicare a prevederilor art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea și completarea
Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal și alte măsuri financiar-fiscale
23

Art. 1. — (1) Prin sintagma venituri de natură profesională,altele decât cele salariale, denumite în continuare venituri de natură profesională, prevăzută la art. III alin. (1) din Ordonanța
de urgență a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal și alte măsuri financiar-fiscale, denumită în continuare ordonanță de urgență,se înțelege veniturile realizate de o persoană fizică din orice alte activități decât activitățile definite ca dependente potrivit art. 7alin. (1) pct. 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cumodificările și completările ulterioare, activități desfășurate de această persoană în afara unei relații de angajare.(2) Nu constituie venituri de natură profesională în interesul
alin. (1) următoarele:
a) veniturile din cedarea folosinței bunurilor;
b) veniturile din investiții;
c) veniturile din pensii;
d) veniturile din activități agricole;
e) veniturile din premii și din jocuri de noroc;
f) veniturile din transferul proprietăților imobiliare;
g) veniturile din alte surse, definite conform art. 78 alin. (1)lit. a)—d) și alin. (2) din Legea nr. 571/2003, cu modificările șicompletările ulterioare, precum și veniturile realizate primite de
persoanele fizice din vânzarea bunurilor în regim de consignație.
Art. 2. — Persoanelor asigurate în alte sisteme, neintegrate sistemului public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale,precum și persoanelor care au calitatea de pensionari ai sistemului public de pensii nu le sunt aplicabile prevederile art. III din ordonanța de urgență.
Art. 3. — (1) Persoanele care realizează exclusiv venituri de natură profesională cu caracter repetitiv — lunar, trimestrial sau semestrial — sau ocazional datorează contribuțiile individuale
de asigurări sociale, de asigurări pentru șomaj și de asigurări sociale pentru sănătate, prevăzute la art. III alin. (2) din ordonanța de urgență, denumite în continuare contribuții individuale.
(2) Persoanele care, pe lângă veniturile de natură salarială, realizează și venituri de natură profesională cu caracter repetitiv —lunar, trimestrial sau semestrial — datorează contribuțiile
individuale și pentru aceste venituri de natură profesională.(3) Persoanele care, pe lângă veniturile de natură salarială,realizează și venituri de natură profesională în mod ocazional
nu datorează contribuțiile individuale și pentru aceste venituride natură profesională.
Art. 4. — Contribuțiile individuale se datorează și în situațiaîn care veniturile de natură profesională sunt realizate depersoane pentru care la data intrării în vigoare a prezentelornorme metodologice se prevede, potrivit legii, că asigurarea însistemul asigurărilor pentru șomaj este facultativă.
Art. 5. — (1) Persoanele fizice care realizează venituri denatură profesională, pentru care se datorează contribuțiileindividuale prevăzute la art. III alin. (2) din ordonanța de urgență,sunt considerate asigurate obligatoriu, prin efectul legii, însistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, însistemul asigurărilor pentru șomaj, precum și în sistemul deasigurări sociale de sănătate și beneficiază de prestațiileprevăzute de Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensiiși alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările șicompletările ulterioare, de indemnizație de șomaj în condițiileLegii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj șistimularea ocupării forței de muncă, cu modificările șicompletările ulterioare, precum și de asigurare socială desănătate în condițiile Legii nr. 95/2006 privind reforma îndomeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare.(2) Cotele contribuțiilor individuale prevăzute la alin. (1) suntcele prevăzute de lege pentru contribuția individuală de asigurărisociale, pentru contribuția individuală de asigurări pentru șomaj,precum și pentru contribuția de asigurări sociale de sănătate.
Art. 6. — (1) Baza de calcul al contribuțiilor individuale,prevăzută la art. III alin. (3) din ordonanța de urgență, pentruasigurările sociale și pentru asigurările pentru șomaj oconstituie:
a) venitul net lunar realizat, dar nu mai mult de echivalentula 5 salarii medii brute pe economie, pentru veniturile de naturăprofesională cu caracter repetitiv — lunar, trimestrial sausemestrial — realizate în condițiile prevăzute la art. 3 alin. (1)sau (2);
b) venitul net anual realizat, dar nu mai mult de echivalentula 5 salarii medii brute pe economie, pentru veniturile de naturăprofesională realizate în mod ocazional, în condițiile prevăzutela art. 3 alin. (1).
(2) Baza lunară de calcul al contribuției pentru asigurărilesociale de sănătate prevăzută la art. III alin. (3) din ordonanța deurgență o constituie cuantumul net al veniturilor de naturăprofesională realizate lunar, determinat ca diferență între venitulbrut și cheltuielile deductibile aferente realizării venitului, careeste limitat la echivalentul a 5 salarii medii brute pe economie șinu poate fi mai mic decât un salariu de bază minim brut pe țară,dacă acest venit este singurul asupra căruia se calculeazăcontribuția.
(3) Pentru veniturile de natură profesională, contribuția deasigurări sociale de sănătate se plătește de persoana care lerealizează la termenele stabilite în Legea nr. 95/2006, cumodificările și completările ulterioare.
(4) Modalitatea de declarare și plată a contribuției deasigurări sociale de sănătate pentru veniturile de naturăprofesională este reglementată prin Legea nr. 95/2006 și prinNormele metodologice privind stabilirea documentelorjustificative pentru dobândirea calității de asigurat, respectivasigurat fără plata contribuției, precum și pentru aplicareamăsurilor de executare silită pentru încasarea sumelor datoratela Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate,aprobate prin ordin al președintelui Casei Naționale de Asigurăride Sănătate.
(5) Salariul mediu brut pe economie prevăzut la alin. (1) și
(2) este salariul mediu brut utilizat la fundamentarea bugetuluiasigurărilor sociale de stat și aprobat prin legea bugetuluiasigurărilor sociale de stat.
Art. 7. — Persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1) au obligațiade a depune câte o declarație privind asigurarea în sistemulpublic de pensii, în sistemul asigurărilor pentru șomaj, respectivde a încheia contracte de asigurare în sistemul de asigurărisociale de sănătate.
Art. 8. — (1) Declarațiile de asigurare prevăzute la art. 7 sedepun, o singură dată, până la data de 25 a lunii pentru lunaanterioară în care s-au realizat venituri de natură profesională,la casa teritorială de pensii și, după caz, la agenția pentruocuparea forței de muncă județeană sau a municipiuluiBucurești din raza de domiciliu sau de reședință a persoanelorasigurate.
(2) Persoanele aflate în situațiile prevăzute la art. 3 alin. (1)și (2) au obligația de a actualiza declarațiile de asigurare întermen de 14 zile lucrătoare de la data modificării cuantumuluiveniturilor de natură profesională, prin depunerea unei noideclarații, care să ateste cuantumul veniturilor de naturăprofesională realizate pe fiecare sursă de venit.
(3) În lunile în care nu realizează venituri de naturăprofesională, persoanele aflate în situațiile prevăzute la art. 3alin. (1) și (2) au obligația de a notifica acest fapt casei teritorialede pensii, precum și agenției pentru ocuparea forței de muncăjudețene sau a municipiului București din raza de domiciliu saude reședință a acestora.
(4) Persoanele care realizează, în condițiile prevăzute laart. 3 alin. (1), venituri de natură profesională în mod ocazionaldepun declarațiile de asigurare prevăzute la art. 7 ori de câte ori
realizează venituri de natură profesională, până la data de 25 alunii pentru luna anterioară în care au realizat aceste venituri.
(5) Declarațiile prevăzute la alin. (1), (2) și (4) constituie titluride creanță și devin titluri executorii la data la care creanțelebugetare sunt scadente conform legii.
Art. 9. — (1) Termenele de declarare prevăzute la art. 8alin. (1) și (4) constituie și termene de plată a contribuțiilorindividuale.
(2) Persoanele care realizează, în condițiile prevăzute laart. 3 alin. (1), venituri de natură profesională în mod ocazionaldatorează contribuțiile individuale până la data la carecuantumul veniturilor de natură profesională realizate în cursulanului calendaristic atinge plafonul de 5 salarii medii brute peeconomie.
(3) Pentru neachitarea contribuțiilor individuale la termenelede scadență prevăzute la alin. (1) se datorează dobânzi șipenalități de întârziere, în condițiile legii.
Art. 10. — Plata contribuțiilor individuale se efectuează încontul bugetului asigurărilor sociale de stat, în contul bugetuluiasigurărilor pentru șomaj, precum și în contul bugetului Fonduluinațional unic de asigurări sociale de sănătate.
Art. 11. — Perioadele pentru care s-au plătit contribuțiileindividuale constituie stagiu de cotizare în sistemul public depensii și alte drepturi de asigurări sociale, precum și în sistemulasigurărilor pentru șomaj.
Art. 12. — (1) Stagiul de cotizare realizat de persoaneleprevăzute la art. 5 alin. (1) în sistemul public de pensii și altedrepturi de asigurări sociale se stabilește prin aplicarea asupraperioadei de cotizare a raportului dintre cota de contribuțieindividuală de asigurări sociale și cota de contribuție de asigurărisociale aprobată pentru locurile de mncă în condiții normale.
(2) La stabilirea punctajului mediu anual se iau înconsiderare veniturile de natură profesională la care s-a achitatcontribuția individuală de asigurări sociale.
Art. 13. — (1) Stagiul de cotizare realizat de persoaneleprevăzute la art. 5 alin. (1) în sistemul asigurărilor pentru șomajse stabilește prin aplicarea asupra perioadei de cotizare araportului dintre cota de contribuție individuală de asigurăripentru șomaj și cota de contribuție datorată la bugetulasigurărilor pentru șomaj, potrivit legii, de către persoaneleasigurate în baza contractului de asigurare pentru șomaj.
(2) Pentru persoanele prevăzute la alin. (1) care realizeazăvenituri de natură profesională din mai multe activități de naturacelor prevăzute la art. 1, stagiul de cotizare realizat de acesteaîn sistemul asigurărilor pentru șomaj se stabilește princumularea stagiilor realizate în baza declarațiilor de asigurareîn sistemul asigurărilor pentru șomaj.
Art. 14. — (1) În situația în care nu mai realizează venituride natură profesională, persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1)au obligația de a notifica acest fapt casei teritoriale de pensii,precum și agenției pentru ocuparea forței de muncă județenesau a municipiului București din raza de domiciliu sau dereședință a acestora, în termen de 3 zile lucrătoare de la dataintervenirii acesteia.
(2) Calitatea de asigurat deținută de persoanele prevăzutela art. 5 alin. (1) încetează cu data de întâi a lunii următoare celeiîn care s-a efectuat plata contribuțiilor individuale, cu excepțiacalității de asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate,pentru care persoanele beneficiază de pachetul minimal deservicii medicale în condițiile Legii nr. 95/2006, cu modificările șicompletările ulterioare.
Art. 15. — Constituie contravenție următoarele fapte, dacănu sunt săvârșite în astfel de condiții încât, potrivit legii penale,să constituie infracțiuni:
a) necomunicarea datelor și informațiilor solicitate în scris decasele de pensii, precum și de agențiile pentru ocuparea forțeide muncă județene și a municipiului București, în vederea
îndeplinirii atribuțiilor ce le revin potrivit prezentelor normemetodologice;
b) comunicarea de date și informații incomplete sau eronate;
c) nedepunerea la termen de către persoanele prevăzute laart. 5 alin. (1) a declarațiilor de asigurare;
d) nerespectarea de către persoanele prevăzute la art. 5alin. (1) a obligației prevăzute la art. 14 alin. (1).
Art. 16. — Contravențiile prevăzute la art. 15 sesancționează după cum urmează:
a) cele prevăzute la lit. a) și b), cu amendă de la 300 lei la600 lei;
b) cele prevăzute la lit. c) și d), cu amendă de la 2.500 lei la5.000 lei.
Art. 17. — Constatarea contravențiilor și aplicarea amenzilorcorespunzătoare se fac de către personalul împuternicit al CaseiNaționale de Pensii și Alte Drepturi de Asigurări Sociale și al
caselor teritoriale de pensii, desemnat prin decizie apreședintelui Casei Naționale de Pensii și Alte Drepturi deAsigurări Sociale, de către organele de control măsuri active aleAgenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă și alestructurilor sale teritoriale și de personalul Inspecției Muncii și alstructurilor sale teritoriale, după caz.
Art. 18. — Amenzile contravenționale aplicate conformprezentelor norme metodologice constituie venituri la bugetulasigurărilor sociale de stat sau la bugetul asigurărilor pentrușomaj, după caz.
Art. 19. — Constatarea contravențiilor și aplicareasancțiunilor pentru contribuția de asigurări sociale de sănătatese fac în condițiile Legii nr. 95/2006, cu modificările șicompletările ulterioare.
Art. 20. — Dispozițiile prezentelor norme metodologicereferitoare la stabilirea și sancționarea contravențiilor secompletează cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări șicompletări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările șicompletările ulterioare.
Art. 21. — Dispozițiile prezentelor norme metodologicereferitoare la obligațiile față de bugetul asigurărilor sociale destat, bugetul asigurărilor pentru șomaj, precum și față de bugetulFondului național unic de asigurări sociale de sănătate secompletează cu prevederile Legii nr. 241/2005 privindprevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificărileulterioare.
Art. 22. — Modelul declarațiilor de asigurare prevăzut laart. 7 se aprobă în termen de 7 zile de la intrarea în vigoare aprezentelor norme metodologice, prin ordin al președinteluiCasei Naționale de Pensii și Alte Drepturi de Asigurări Sociale șial președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței deMuncă.
Art. 23. — În măsura în care aplicarea prevederilor art. III dinordonanța de urgență va impune precizări suplimentare cuprivire la contribuția individuală de asigurări sociale, respectivcontribuția individuală de asigurări pentru șomaj, acestea vor fiemise prin ordin al ministrului muncii, familiei și protecțieisociale.



#229780 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de gasil on 13 August 2010 - 08:08 AM in Arhiva

Ce declaratii depui la somaj ? Eu nu am auzit pana acum de asemenea plati pentru PFA .Ai contract de munca ? sau ... In baza carei legi ai platit pana acum si contribvutia la somaj ?



#229759 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de gasil on 12 August 2010 - 03:27 PM in Arhiva

Nu se modifica declaratie facuta pentru contractul de asigurare .Vor fi declaratii in PLUS care se vor depune la somaj ,sanatate si pensie aferente cotelor respective .Cea de la somaj caut-o aici pentru ca mi-am descarcat-o si eu.este chiar foarte explicita .



#229795 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de gasil on 13 August 2010 - 11:14 AM in Arhiva

Inca nu am fost cu declaratiile pentru ca nu a aparut decat cea pentru somaj , de restul nu stiu inca nimic . Oricum la CAS, CASS,Somaj doamnele nici nu stiu despre ce este vorba.Asa ca rabdare ... si bani pentru taxe

Declaratia de somaj o gasiti la rubrica PFA - Cum ramine cu venitul estimat ? postata de Briante



#229915 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de gasil on 17 August 2010 - 07:13 AM in Arhiva

Si totusi voi nu cititi legea si normele : La venit se plateste in continuare imp.16% si 5.5 sau 6.5% sanatate in functie de cota care se stabileste in bugetul asigurarilor IAR incepand cu 01.07.2010 se platesc sanatate 5.5%, pensie10.5% somaj 0.5% ( cotele pe care le plateste orice angajat ) calculate la venitul net realizat NU mai mult de 5 salarii medii pe economie ( pentru anul 2010 1 salariu mediu pe economie = 1836 ron )



#230246 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de gasil on 24 August 2010 - 09:38 AM in Arhiva

La Brasov la casa de pensii nu s-au primit declaratii pentru PFA care au contract de asigurare . Au trimis vineri o adresa la Bucuresti ..unde ? nu se stia ,pentru a clarifica situatia celor care platesc 31.3% si ar trebui sa plateasca si 10,5% .Cota care reprezinta de fapt o treime din cea reala .Am primit in schimb un nr.de telefon pentru noi informatii ...pe la sfarsitul sapataminaii.Ce va spuneam mai inainte RABDARE ...



#230165 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de gasil on 23 August 2010 - 08:52 AM in Arhiva

La Brasov alta saptamana , alte drumuri alti nervi.Am fost la somaj sa depun declaratia .Dupa ce saptamana trecuta vorbisem cu doamna de la somaj sa achit cu numerar contributia pentru ca nu au inca un cont in banca , astazi aceeasi doamna nu a vrut sa-mi primesca nimic , nici declaratie nici bani ,pentru ca nu stie ce sa faca cu ele . Sfatul ei sa mai incerc maine , poimiine sau in alta zi cand... nu se stie ce . In cele din urma am primit un cont bancar unde sa achit contributia dar declaratia nu mi-a primit-o .Am fost totusi la secretariat unde am primit un numar de inregistrare .Urmeaza acum declaratia la casa de pensii unde sigur o sa am surprize .Telefonic doamnele habar nu aveau de nici o OG 58 , asa ca RABDARE SI BAFTA .



#230275 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de gasil on 24 August 2010 - 01:10 PM in Arhiva

Vezi postareaVoicu Rogojan, la Aug 24 2010, 12:47 PM, a spus:

O scurta precizare la ce v-am zis mai sus. Nu sunt contabil, nici nu lucrez la fisc. Sunt PFA pe venit real in IT.
Ceea ce v-am spus eu mai sus e exact cum scrie in lege. Lucrul acela mi-a fost confirmat si de catre contabila, si de catre serviciul Asistenta Contribuabili din Cluj. De asemenea, o ruda care e avocat mi-a confirmat cum functioneaza legea, si fatul ca, Ordonanta 58 are prioritate in fata Legii 19/2000.

Datele de plata / depunere ale declaratiilor pot diferi de la un an la altul. Anul acesta a fost 17 mai limita (pentru declaratia 200), nu 15.
Informatiile pe care vi le-am prezentat sunt pur informative, dar sper sa va fi de folos. In mare parte cam asa va fi. Eu am platit dupa legea veche, si apoi am platit diferenta dupa legea noua.
ATENTIE Dupa ordonanta 58/2010 contributiile ( 10.5%,0.5% si 5.5% ) sunt plafonate la nivelul a 5 salarii medii pe economie 5*1836=9180 si nu se platesc la nivelul venitului net




Cometa SQL