Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Gianinutza's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Gianinutza's Content

There have been 104 items by Gianinutza (Search limited from 24-November 07)



Sort by                Order  

#221676 Vanzare in Olanda la pret de achizitie?

Postat de Gianinutza on 10 March 2010 - 10:46 AM in Arhiva

Am urmatoarea problema.Firma din Romania cu obiect de activitate 2511-constructii metalice cumpara niste utilaje pentru desfasurarea activitatii.Ulterior a constatat ca sunt prea multe (7) si vrea sa vanda din ele.Problema e ca s-a inteles cu cumparatorul sa le vanda la acelasi pret cu care le-a achizitionat(cam 9000 ron/bucata).Eu stiu ca nu poate sa le vanda fara adaos si nu poate sa vanda daca nu are prevazut comert la obiectul de activitate.I-am explicat asta adm. dar se opune avand urm argumente:a vb cu un avocat si i-a zis ca poate sa vanda daca face asta o sg data fara sa inscrie comert ca activitate secundara: poate sa vanda la pret de achizitie pentru ca si o firma tot din Olanda i-a vandut ei la fel si i-a demonstrat cu factura de la furnizorul lor ca nu au schimbat pretul.Cum e corect?Vrea sa fie"in regula" dar cand ii spun cum e legal imi spune ce i-a zis cutare si cutare,cum a facut cutare.....
Ce ma sfatuiti?



#221686 val.reziduala leasing financiar esalonata pe 12 luni

Postat de Gianinutza on 10 March 2010 - 11:28 AM in Arhiva

Am o masina luata in leasing care a avut contractul de leasing incheiat in 2005.Am platit avans, am platit ratele si valoarea reziduala era prevazuta la urma,urmand sa se faca transferul dr.de proprietate.Din lipsa de lichiditati am cerut si ni s-a aprobat esalonarea valorii reziduale pe un an.S-a facturat toata val. rez. apoi au stornat-o si imi factureaza lunar ca rate cf unui nou scadentar.Acum am mai multe nedumeriri:
1.Stiu ca ,mai nou, la val rez. nu pot sa-mi deduc tva pentru ca se considera ca firma dobandeste dr.de proprietate in mom.primirii facturii si plaqtii ei,face practic o achizitie.Dar am auzit si varianta ca daca val.reziduala este esalonata,eu platesc practic un serviciu si pot sa-mi deduc tva la ratele astfel facturate,inafara de ultima rata la care se face practic transferul.Cum este corect?
2.Cand am inregistrat intrarea ca mijloc fix, am inreg adunand avansul si ratele cf scadentar la cursul din contract, diferentele de curs rezultand din facturi.Acum am constatat ca nu am prins si valoarea reziduala in cost si mi se pare ca asa era corect.Ce fac imi maresc valoarea mijlocului fix acum?
3.cand am inceput sa amortizez stiu ca nu am luat in calcul valoarea reziduala pentru ca asa citisem prin carti de specialitate.Acum nu-mi dau seama daca am facut corect.Probabil de aceea am omis s-o includ in costul de achizitie.
Recapitulare:cum am facut eu
Am inreg intrarea mijlocului fix excluzand valoarea reziduala, am calculat amortizarea la fel ,fara val. reziduala.Valoarea reziduala nu am platit-o integral,mi s-a esalonat si platesc rate.Am deja 2 facturi de astfel de rate la care mi-am dedus tva pentru ca am considerat ca doar la ultima, cand devin practic proprietar nu am voie sa-mi deduc tva-ul.Am marit val de intrare a mijlocului fix cu suma ratelor ce urmeaza a mi se factura(valoarea reziduala).Nu mai stiu daca trebuie sa maresc si cota de amortizare,dat fiind faptul ca mi s-a marit val de intrare sau e corect sa amortizez in continuare la val de intrare minus val rez. cum am considerat initial.
Multumesc celor care au rabdare si ma pot ajuta!



#221894 val.reziduala leasing financiar esalonata pe 12 luni

Postat de Gianinutza on 11 March 2010 - 01:32 PM in Arhiva

Am citit si topicul cu leasing si nu m-am lamurit.Eu mi-am dedus Tva la 2 facturi de val rez reesalonata cu gandul ca valoarea de transfer e ultima rata si la aceea nu deduc tva Acum nu mai sunt sigura.Si totusi in IAS 16 scrie clar ca valoarea amortizabila este cost de achizitie minus valoarea reziduala.Rog pe cei in cunostinta de cauza sa-mi confirme/infirme.Multumesc.



#221905 val.ramasa neamortizata este chelt.deductibila?

Postat de Gianinutza on 11 March 2010 - 02:42 PM in Arhiva

Buna ziua Am urmatoarea situatie:am cumparat mijloace fixe si ulterior adm vrea sa le vanda.Precizez ca le-am cumparat in fev.2010 si vrea sa le vanda daca mai poate tot cu factura pe februarie, daca nu pe martie.Deci nu apuc sa le amortizez.Pot sa le vand la acelasi pret cu care le-am cumparat pt ca e pretul lor de piata si fac 461=7583 si concomitent 6583=2131? 6583 e deductibil fiscal in acest sens nu, pentru ca nu vand la un pret mai mic decat 6583.Practic am o ch =un venit deci numi infl contul 121.E corect asa!?.Va rog sa ma ajutati, e cat se poate de urgent.



#222048 val.ramasa neamortizata este chelt.deductibila?

Postat de Gianinutza on 12 March 2010 - 09:29 AM in Arhiva

Vezi postareaGianinutza, la Mar 11 2010, 04:42 PM, a spus:

Buna ziua Am urmatoarea situatie:am cumparat mijloace fixe si ulterior adm vrea sa le vanda.Precizez ca le-am cumparat in fev.2010 si vrea sa le vanda daca mai poate tot cu factura pe februarie, daca nu pe martie.Deci nu apuc sa le amortizez.Pot sa le vand la acelasi pret cu care le-am cumparat pt ca e pretul lor de piata si fac 461=7583 si concomitent 6583=2131? 6583 e deductibil fiscal in acest sens nu, pentru ca nu vand la un pret mai mic decat 6583.Practic am o ch =un venit deci numi infl contul 121.E corect asa!?.Va rog sa ma ajutati, e cat se poate de urgent.
nu-mi,imi cer scuze pt greseli,din graba...



#224189 TVA taxare inversa

Postat de Gianinutza on 13 April 2010 - 09:04 AM in Arhiva

Fz inreg 4111=704(de ex), cel care primeste factura inreg 301=401 cu val de 100 lei si 4426=4427 cu val de 19 lei.Se scrie in fact val de 100 lei, se scrie si 19 lei la tva cu mentiunea -taxare inversa, dar totalul facturii este de 100.De obicei programele de cont. au optiunea taxare inversa si-ti fac automat 4426=4427 cand introduci baza.Ai grija si la decontul de TVA.



#132211 tva sin art cont taxare inversa in jurnale

Postat de Gianinutza on 25 May 2007 - 01:46 PM in Arhiva

BUNA.
Corect este 628=401 1000 si 4426=4427 190.Daca programul tau nu preia in jurnalele de tva,poti face jurnale in excel in care introduci tu datele,cf.facturilor tale si de cumparari si de vanzari.E munca in plus,dar ai o evidenta clara a tva-ului si te ajuta la intocmirea corecta a decontului lunar de tva.Si m-ai facut curioasa,daca programul asta nu e actualizat achizitiile pt nevoi unitate,bunuri capital,revanzare le evidentiaza?Cum iti completezi decontul de tva?Pt ca daca le aveai pe acestea ,normal era sa le ai si pe cele cu taxare inversa.Multa bafta!

Si furnizorului ii datorezi doar 1000,cat scrie pe factura(baza).



#222424 tva servicii intracomunitare

Postat de Gianinutza on 16 March 2010 - 01:50 PM in Arhiva

Vezi postareadaniela_vede, la Mar 6 2010, 11:57 PM, a spus:

Vreau sa stiu daca " inchirierea unui utilaj + menetnata lui de catre personalul romanesc trimis acolo" ( mijloc fix) a unei firme din Romania catre o firma din UE face parte din exceptiile privind prestaea de servicii intracomunitare.
Vreau sa stiu daca este taxare inversa.

multumesc.
Daca tu faci factura de chirie, cred ca este o prestare de servicii scutita de tva, cu drept de deducere.



#221526 tva livrare intracomunitar

Postat de Gianinutza on 09 March 2010 - 02:45 PM in Arhiva

In mod normal trebuie sa facturezi fara tva,este op.scutita cu drept de deducere.Se declara in 390 lunar(termen 15 ale lunii urmatoare) in d.300 si cam atat.dar citisem undeva ca conteaza si cine plateste transportul.Alte pareri?



#161225 TVA - REGIM SPECIAL DE SCUTIRE

Postat de Gianinutza on 04 February 2008 - 12:04 PM in Arhiva

Nu se poate. :tongue:



#217954 totul despre import export

Postat de Gianinutza on 29 January 2010 - 11:26 AM in Arhiva

Buna ziua!
Daca s-a mai postat subiectul,imi cer scuze si rog un moderator sa-mi mute topicul.
Ma intereseaza totul despre import export.Mai precis trebuie sa tin contabilitatea la o firma noua care are urm activitate:importa instalatii,foloseste forta de munca de aici, din Romania, exporta ansambluri sau cam asa ceva.Oricum ,activitatea e de productie,dar cu materia prima importata.va rog mult sa ma ajutati:declaratii finante, chestii de personal, trimiteri la codul fiscal,codul vamal etc,trebuie declaratie intrastat, cum e cu TVA-ul etc.
Multumesc anticipat.



#218225 totul despre import export

Postat de Gianinutza on 02 February 2010 - 03:24 PM in Arhiva

Revin cu o corectura este vorba de achizitii intacomunitare de bunuri si livrari intracomunitare de servicii.La achizitii imi deduc tva daca-mi da cudul lui furnizorul si livrarile sunt scutite cu drept de deducere? Eu asa am inteles din codul fiscal.Si depun si D390 si D 300?Achizitiile intracomunitare de bunuri sunt toate cu taxare inversa !?Pt ca asa vad ca sunt prevazute in decont 300?Va rog,ajutati_ma!!!



#127980 taxare inversa

Postat de Gianinutza on 05 April 2007 - 08:48 AM in Arhiva

Taxarea inversa a tva-ului pt c-tii,montaj se aplica intre firme private,daca lucrezi cu intr de stat se factureaza cu tva.Daca esti in sit de a factura aceste servicii,o faci la pretul fata tva,scrii in dreptul coloanei tva-ului din factura"taxare inversa" si inreg 4111=704 cu suma respectiva.Daca esti in sit de a primi o astfel de factura,inreg 628=401 cu valoarea facturata ,apoi iti calculezi tu tva-ul aferent cf acestei sume si inreg concomitent 4426=4427 cu suma calculata.In decontul de tva se trece aceasta suma si la 4426 si la 4427.Bafta multa!



#130829 Taxare inversa

Postat de Gianinutza on 10 May 2007 - 12:54 PM in Arhiva

Are dreptate Doina P.Daca ai program de conta e posibil sa se conteze automat cand alegi pt cumparari optiunea taxare inversa,eu asa am,folosesc Raf.



#224179 Suspendare activitate societate comerciala SRL

Postat de Gianinutza on 13 April 2010 - 08:30 AM in Arhiva

Daca beneficiaza de regim derogatoriu nu are voie sa aiba venituri din exploatare, cheltuieli e normal sa aiba ;eu am platit la RC pentru suspendare, am platit imp minim cateva zile si le-am inreg.Vezi ord.1221/2009.



#216512 Suspendare activitate societate comerciala SRL

Postat de Gianinutza on 13 January 2010 - 09:40 AM in Arhiva

Vezi postareaAlinuta Alinuta, la Jun 25 2008, 09:04 PM, a spus:

Buna seara.
Va rog frumos daca stie cineva sa imi raspunda care este procedura de suspendare a unui SRL cu asociat unic! Ce trebuie depus si completat si unde? Si care sunt conditiile (daca exista asa ceva) pe care trebuie sa le indeplineasca firma pentru a putea fi suspendata! In al doilea rand ma intereseaza d.p.d.v. contabil daca dupa ce se suspenda societatea mai trebuie depuse declaratii , bilant, etc. etc. Trebuie sa fac si recodificare CAEN si preschimbare de certificat inainte de a o suspenda?
Multumec anticipat!
Corect este cum spune Micha.Si eu am suspendat o firma, nu cu asociat unic,dar procedura e identica.



#159046 SUPER CHESTIONAR

Postat de Gianinutza on 20 January 2008 - 02:02 PM in Arhiva

La servici, Kiss FM dimineata(8-10) si in rest Europa FM,prin net.Poate va vine sa radeti:anul trecut mai ascultam la un radio mai vechi Romania Actualitati,imi placea grila de programe,stiri ,emisiuni interesante,muzica era mai putin buna. Acum cred ca sunt mai stresata, prefer mai multa muzica :lostit (13):



#130045 Sunteti platiti pentru orele suplimentare?

Postat de Gianinutza on 30 April 2007 - 10:48 AM in Arhiva

Cum adica lucrezi cu norma intreaga la 2 angajatori?Eu lucrez la 2 firme cu un sg administrator,desi sunt angajata doar pe una din ele.E mai multa munca,se platesc orele suplimentare,dar incerc sa nu le fac pt ca mi-i ridic in cap pe ceilalti angajati care nu constientizeaza situatia,sunt zile cand nu reusesc sa mananc,ziarul il vad doar in trecere, pe alte birouri etc.Explicatia ar fi ca firma trece printr-o sit mai delicata si se considera ca nu poti sta peste program,ca sa generezi costuri suplimentare...



#133613 stagiu colectiv dar in concediu de ingrijire copil

Postat de Gianinutza on 10 June 2007 - 07:03 PM in Arhiva

Daca ti s-a cerut vechime caind ai dat accesul,ce treaba mai ai acum?



#228431 rezerva legala

Postat de Gianinutza on 15 July 2010 - 03:09 PM in Arhiva

Eu am o firma care s-a constituit in 2009 si a avut pierdere; nu am consituit rezerva legala.Cum fac la 30.06.2010? O calculez si o deduc dar tin cont s-o inregistrez in decembrie 2010?Acum sunt pe profit, dar daca si in dec voi fi pe pierdere?Cand constitui rezerva legala, in cazul in care am pierdere in primul an?Multumesc.



#228453 rezerva legala

Postat de Gianinutza on 16 July 2010 - 07:20 AM in Arhiva

Multumesc frumos.



#236817 REPARATIE CENTRALA TERMICA

Postat de Gianinutza on 07 February 2011 - 03:07 PM in MONOGRAFII CONTABILE

3024(inchis prin 6024), 628 pt manopera si 624 pt transport, toate cu 401 si tva(daca sunt defalcate in factura).Daca nu treci totul pe 628=401.

Sau pe 611.



#236995 REPARATIE CENTRALA TERMICA

Postat de Gianinutza on 08 February 2011 - 01:47 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Poti sa treci direct pe 611.



#203079 Reparatie auto pe casco

Postat de Gianinutza on 01 June 2009 - 08:29 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Buna.Eu nu am avut niciodata aceasta situatie,dar cred ca ai putea sa te scazi direct cu chitanta pe cheltuieli adica 613=5311 cu echivalentul a 100 euro,pentru ca practic este o prima de asigurare obligatorie pentru cei ce au daune pe Casco.Cand platesti asigurarile la ma sini pe firma, cum te scazi?Pt ca mie niciodata nu mi-a emis firma de asigurari factura pt RCA sau CASCO, de exemplu si eu mi-am trecut suma direct pe cheltuieli pt ca altfel nu ai cum.Ar mai fi o varianta,daca factura e pe numele firmei tale:sa inreg total factura,plata ta partiala si pe venituri diferenta.Adica firma de asigurare ti-a achitat diferenta Ex 401=758 si ti se inchide 401.Dar mi se pare mai corecta prima varianta,mai ales ca ai doar copie dupa factura.Alte parere!?



#203111 Reparatie auto pe casco

Postat de Gianinutza on 01 June 2009 - 01:19 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Corect cum zice Doiny.




Cometa SQL