Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
asociati - diverse probleme - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 5

Salt la continut


asociati - diverse probleme


227 replies to this topic

#81 carmen45

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Tg Mures

Postat 03 July 2008 - 03:14 PM

Cum "se tine cont la impartirea dividendelor de sumele de care a beneficiat in baza acestui contact !" ???
Adica se scad din divedendele care i se cuvin?



#82 Viktorija

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 05 July 2008 - 09:30 AM

Vezi postareatudor, la Jul 3 2008, 11:27 AM, a spus:

Vezi postareaViktorija, la Jul 3 2008, 10:33 AM, a spus:

Vezi postareaVartosul, la Jan 10 2008, 06:27 PM, a spus:

Te prezinti cu certificatul de mostenitor la registru si treci societatea pe numele tau. Trebuie insa sa fi facut deja succesiunea.


Am si eu o situatie, in care sint asociat unic al unei firme, iar Tatal meu, care a decedat, a fost administrator. Ce trebuie sa fac? Care sint consecintele daca nu am administrator? Eu am statut de administrator?

Nu ai statut de administrator ! Faci o decizie a asociatului unic prin care te numesti administrator ( sau pe altcineva ) , faci un nou act constitutiv actualizat , cazier , specimen de semnatura , etc ...si te duci la RC


Am inteles, dar care sint consecintele daca NU am administrator si am sediul de firma expirat?

P.S. Am fost plecat din tara pt mai mult timp (perioada in care sediul a expirat iar administratorul a decedata) si habar nu am de ce este asa de greu/imposibil de lichidat (radiat sau inchis) o firma. Toate lucururile astea legate de firma ma exaspereaza; firma nu are activitate, nu o folosesc absolut deloc, vreau sa plec sa-mi vad de treaba mea, dar trebuie sa schimb certificatul de inmatriculare, sa depun bilantul pe x ani, sa declar la administratie, sa platesc nu stiu ce taxe, contabila, etc...... De radiat costa 2.000 Euro (cu lichidator si taxe) si dureaza luni de zile. Daca as vrea sa o vind, cine ar vrea sa o cumpere (n-am gasit pe nimeni interesat sa cumpere o baba stirba, atita timp cit o firma noua costa 10 mili)? Daca o suspend tot trebuie sa depun o declaratie si oricum nu pot pe o perioada mai mare de 3 ani. Ahhhhhhh...... Sugestii??

Multumesc mult




#83 ad

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 245 Postari:
  • Location:CONSTANTA

Postat 09 July 2008 - 09:29 AM

un asociat se retrage din firma , celalalt accepta sa preia datoriile(pasivele)si ii ramane cu activele;societatea are sediul expirat , activitatea suspendata la registrul comertului,nu a obtinut regim derogatoriu la adm.financiara deoarece are datorii la buget.
Intrebare:se pot factura obiectele de inventar in conditiile in care act.suspendata? factura=venituri+tva?
Sau le casez , deoarece ele nu mai exista ?De ce nu exista ? asociatul care se retrage si le-a cumparat si le-a luat acasa
cum inregistram cedarea partilor sociale ?



#84 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 09 July 2008 - 09:43 AM

Poti face factura, dar din acel moment se anuleaza "suspendarea ",considerandu-se ca firma si-a reluat activitatea normala.



#85 NICOLETA p

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 282 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 09 July 2008 - 10:45 AM

Vezi postareaad, la Jul 9 2008, 07:29 AM, a spus:

un asociat se retrage din firma , celalalt accepta sa preia datoriile(pasivele)si ii ramane cu activele;societatea are sediul expirat , activitatea suspendata la registrul comertului,nu a obtinut regim derogatoriu la adm.financiara deoarece are datorii la buget.
Intrebare:se pot factura obiectele de inventar in conditiile in care act.suspendata? factura=venituri+tva?
Sau le casez , deoarece ele nu mai exista ?De ce nu exista ? asociatul care se retrage si le-a cumparat si le-a luat acasa
cum inregistram cedarea partilor sociale ?


ordinea operatiilor:
1. act aditional prin care se reia activitatea, depus la registrul comertului
2. facturare

in perioada in care activitatea societatii este suspendata nu operezi modificari in balanta.

inregistrarea cheltuielilor cu obiectele de inventar o poti face chiar in momentul achizitiei sau oricind ai considerat ca le dai in folosinta. eu una, le trec pe cheltuieli in luna de achizitie

cedarea partilor sociale are implicatii doar la nivel juridic. in contabilitate nu se vede.



#86 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 09 July 2008 - 12:51 PM

Vezi postareaad, la Jul 9 2008, 09:29 AM, a spus:

un asociat se retrage din firma , celalalt accepta sa preia datoriile(pasivele)si ii ramane cu activele;[...]
Intrebare:se pot factura obiectele de inventar in conditiile in care act.suspendata? factura=venituri+tva?
Sau le casez , deoarece ele nu mai exista ?De ce nu exista ? asociatul care se retrage si le-a cumparat si le-a luat acasa
cum inregistram cedarea partilor sociale ?
Trebuie sa existe un contract pt.cedarea actiunilor. Schimbarea asociatilor se inregistreaza in Registrul actionarilor, nu si in contabilitate. Contra actiunilor primite asociatul ramas trebuia sa plateasca cu bani sau produse personale. Obiectele de inventar erau ale firmei si nu trebuiau luate. Sau se vand asociatului plecat contra cost (ceea ce nu cred ca se face). Asa ca dupa deblocarea suspendarii recomand casarea lor.
Vezi si restrictiile privind asociatul devenit unic din Legea 31/1990:
ART. 229
(1) Societatile in nume colectiv sau cu raspundere limitata se dizolva prin falimentul, incapacitatea, excluderea, retragerea sau decesul unuia dintre asociati, cand, datorita acestor cauze, numarul asociatilor s-a redus la unul singur.
(2) Se excepteaza cazul cand in actul constitutiv exista clauza de continuare cu mostenitorii sau cand asociatul ramas hotaraste continuarea existentei societatii sub forma societatii cu raspundere limitata cu asociat unic.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#87 ruks18

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 16 July 2008 - 11:50 PM

am urmatoarea situatie
117 creditor pe 2005, 2006, 2007.
AGA practic nu a decis repartizarea lor ca si dividende.
Unul din asociati nu are pretentii la dividende, urmand sa se faca si cesiunea de parti sociale.

intrebari :
- daca se face cesiunea de parti sociale, asociatul unic ramas va decide repartizarea sumei din 117 ( 3 ani in urma ) dividend catre el. Exista posibilitatea ca vanzatorul , razgandindu-se , sa emita pretentii asupra dividendelor ? :thumbup: Are sau nu dreptul asta ?

- daca are dreptul asta, cum s-ar putea face o hartie , a.i. sa acopar riscul ca s-ar razgandi ? o mentiune in contractul de cesiune? sau ?

Multumesc!
daca puteti explica , mai ca pentru un nepriceput ..apreciez :frusty:



#88 Petrea Jitaru

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:
  • Gender:Male

Postat 26 July 2008 - 12:11 PM

Buna ziua,
Supun discutiei dumneavoastra urmatoarea situatie.
In SC X SRL exista doi asociati A si B, capital social 200 lei detinut in mod egal. B hotaraste sa iasa din societate prin cesionarea partilor sociale catre un nou asociat C.
Avand in vedere ca societatea inregistreaza pierdere in suma de 100 lei, care sunt inregistrarile contabile care se fac la momentul cesionarii?
Daca in faza initiala asociatul A (cel care ramane in firma) a creditat firma cu 500 lei, la momentul iesirii din firma a lui B, ce se intampla cu respectivul contract de imprumut? Mentionez ca societatea nu are suficienti bani sa ramburseze imprumutul
Va multumesc anticipat.
O zi buna.



#89 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 26 July 2008 - 12:27 PM

Faptul ca societatea inregistreaza pierdere nu afecteaza cesiunea. Ideea este ca la momentul cesiunii noul asociat - C - ia la cunostinta de starea societatii si, asa cum se precizeaza in contractul de cesiune, C preia drepturile si obligatiile...Dpdv contabil apar contari daca cesiunea se face la un pret diferit de valoarea nominala. Eventual, daca ai analitice faci modificarile aferente.
Banii adusi in firma de catre A se vor rambursa atunci cand societatea va dispune de sumele respective...nu are nici o legatura cu iesirea lui B. In contractul de imprumut initial B a semnat ca si reprezentant al societatii si nu ca beneficiar direct al sumelor. Eventual incheiati un act aditional unde se precizeaza ca reprezentantul societatii este C.
Madalina



#90 IULIANA1207

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 755 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 06 August 2008 - 07:45 AM

Am urmatoarea situatie: Societate pe actiuni, a murit actionarul majoritar(70%) care era si administrator. In statut exista clauza de mostenire prevazuta, si de continuare cu mostenitorii daca acestia doresc(si doresc). Al doilea actionar ca pondere detine 27% din actiuni. In legea SC scrie ca avand acest procent poate convoca AGA. Asta a si facut. Intrebarea este, pana la deschiderea succesiunii, care dureaza, se poate numi in aceste conditii de cvorum un administrator interimar? Orice sfat in tema ar fi binevenit.
iuliana



#91 storm_trooper

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 20 August 2008 - 10:25 PM

Buna.
Sper ca ma poate ajuta si pe mine cineva cu o informatie.
Este pe numele meu o firma. Are o datorie considerabila la Vodafone si de curand am aflat ca din cauza ca nu a fost depusa la timp contabilitatea si bilantul ar fi o amenda de la garda financiara.
Intrebarea mea este, daca transfer firma pe o alta persoana, care se angajeaza sa o preia cu datorii cu tot, dupa semnarea actelor de transfer va mai trebui sa raspund eu in fata oricaror creditori, sau m-am scapat de orice responsabilitate fata de firma asta?
Multumesc

Aceasta postare a fost editata de storm_trooper: 20 August 2008 - 10:31 PM




#92 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 August 2008 - 10:30 PM

Nu mai raspundeti, daca nu ascundeti nici o datorie.

Aceasta postare a fost editata de Florin_76: 20 August 2008 - 10:35 PM




#93 storm_trooper

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 20 August 2008 - 11:04 PM

Vezi postareaFlorin_76, la Aug 20 2008, 11:30 PM, a spus:

Nu mai raspundeti, daca nu ascundeti nici o datorie.
sa nu ascund nici o datorie fata de cel care o preia?
asta inseamna ca trebuie sa ... notam in vre-un act datoriile?\
ideea ii ca el stie de datorii, el s-a ocupat de toata firma, eu practic am fost angajat la el(din prietenie am deschis firma pe numele meu).



#94 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 August 2008 - 11:15 PM

Daca ati fost doar angajat sau nu , e nerelevant, atata timp cat firma era a dumneavoastra, cel care preia trebuie sa cunoasca situatia reala a firmei ( nu cunosc exact care e procedura ( daca trebuie audit sau nu ). important ca in contractul care se intocmeste sa se specifice ca el stie care sunt datoriile firmei ( formularea corecta din contract o las in seama juristilor ( vas sfatui sa consultati si un avocat la intocmirea contractului de predare a firmei ))



#95 storm_trooper

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 20 August 2008 - 11:21 PM

Vezi postareaFlorin_76, la Aug 21 2008, 12:15 AM, a spus:

Daca ati fost doar angajat sau nu , e nerelevant, atata timp cat firma era a dumneavoastra, cel care preia trebuie sa cunoasca situatia reala a firmei ( nu cunosc exact care e procedura ( daca trebuie audit sau nu ). important ca in contractul care se intocmeste sa se specifice ca el stie care sunt datoriile firmei ( formularea corecta din contract o las in seama juristilor ( vas sfatui sa consultati si un avocat la intocmirea contractului de predare a firmei ))

Am inteles
Va Multumesc mult



#96 ad

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 245 Postari:
  • Location:CONSTANTA

Postat 21 August 2008 - 09:26 AM

se redacteaza la Registrul Comertului act aditional ca cel care preia firma este de acord sa preia creantele si datoriile firmei,iar cel ce cesioneaza partile sociale este de acord sa le predea cu titlu gratuit de ex.



#97 Iuliana Jercan

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 26 August 2008 - 01:53 PM

Codul fiscal spune ca la cesiunea partilor sociale a unei societati cumparatorul trebuie sa retina si sa vireze catre stat 16% impozit aplicat la diferenta dintre valoarea de cumparare si valoarea nominala a actiunilor. Intrebarea mea este: a mai fost cineva in situatia asta? Stie cineva cum se procedeaza, ce documente se intocmesc pt finante? Multumesc.



#98 vma

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 02 September 2008 - 10:02 AM

Salut,
Vreau sa preiau un bar care are in acte un stoc de 50.000 RON iar stocul adevarat este doar de 5000 RON. Problema este ca au luat bautura pe acte si au vandut-o fara bon fiscal. Acum eu vreau sa preiau firma si sunt curios cum as putea sa acopar gaura asta. Prefer sa nu cumpar marfa cu banii din buzunar si sa o vand prin firma pentru ca pierd TVA-ul. Exista alte posibilitati de acoperi asta? Mentionez ca cifra de afaceri este de aprox 10.000 Euro pe luna.
Si inca o intrebare daca este totusi sa cumpar marfa cu bani din buzunar trebuie sa am o fisa de magazie cu exact ce ar trebui sa fie in stoc? Adica am voie, daca ei au cumparat bere io sa vand suc? Nu cred ca vechiul administrator mai are o situatie a ceea ce trebuia sa fie in stoc.
Mentionez ca am cunostinte limitate de contabilitate.

Multumesc!



#99 irina petcu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 278 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bistrita
  • Interests:contabilitate

Postat 02 September 2008 - 10:20 AM

Inainte de a prelua acest bar, vechiul proprietar trebuie sa-ti predea totul in regula. Este obligat sa faca inventar faptic si scriptic, sa le coreleze, sa descopere cauzele diferentelor.
Cand iti preda tie barul trebuie sa aiba inventarul facut, nu sa rezolvi tu problemele lui nerezolvate. Te sfatuiesc sa nu preiei acest bar, pina nu-si rezolva el toate problemele.
Trebuie facut un proces verbal de predare-primire a acestui bar, cu toate utilitatile din el, inclusiv cu stocul faptic si scriptic corect.
Dupa ce barul este al tau, poti sa cumperi ce vrei tu, nu numai bere.
O zi frumoasa.

Vezi postareavma, la Sep 2 2008, 11:02 AM, a spus:

Prefer sa nu cumpar marfa cu banii din buzunar si sa o vand prin firma pentru ca pierd TVA-ul. Exista alte posibilitati de acoperi asta? Mentionez ca cifra de afaceri este de aprox 10.000 Euro pe luna.
Si inca o intrebare daca este totusi sa cumpar marfa cu bani din buzunar trebuie sa am o fisa de magazie cu exact ce ar trebui sa fie in stoc? Adica am voie, daca ei au cumparat bere io sa vand suc? Nu cred ca vechiul administrator mai are o situatie a ceea ce trebuia sa fie in stoc.

Normal ca nu o sa cumperi marfa cu bani din buzunar, ci pe factura, pentru ca trebuie sa faci o nota de receptie, intrarea trebuie inregistrata in contabilitate si pe baza receptiei faci fisa de magazie.
Si inca o data, vechiul administrator trebuie sa aiba situatia stocurilor. Este obligat prin lege.
irina



#100 vma

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 02 September 2008 - 11:24 AM

Multumesc de raspuns, e clar ca legal e asa cum spui. Totusi nu totul in lumea asta e legal si vechiul administrator nu vrea sa isi rezolve problemele si vrea sa semnez pe un stoc inexistent. Pretul pentru bar este unul scazut tocmai din aceasta cauza si as fi fost curios daca eu as putea sa dreg ce a facut el.

O alta intrebare este: pe contul 371 imi apar marfuri in valoare de 128476 RON iar in bilant suma asta e diminuata cu 64025 RON ca "Dif de pret la marfuri" pe contul 378. Am inteles ca asta este adaosul comercial. Care este valoare adevarata a stocului? Ceea ce apare in 371 sau diferenta dintre cele doua?

Multumesc!

Aceasta postare a fost editata de vma: 02 September 2008 - 11:26 AM







Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL