Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
PFA- cheltuieli deductibile... sau nu? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


PFA- cheltuieli deductibile... sau nu?


156 replies to this topic

#61 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 24 April 2009 - 09:39 PM

1. intreaga suma cu care ati achizitionat mijl.fix o treceti in RJIP
2. se intocmeste obligatoriu fisa pentru operatiuni diverse privind cheltuielile cu amortizarea (chelt.lunare desigur)
3 in declaratia anuala nu are ce sa caute val ramasa neamortizata. Aeasta nici nu trece ca o chelt. nedeductibila in anul urmator, fiindca se va amortiza in cele "x " luni in care mijl fix se va amortiza
4. pare un pik incurcat, dar cititi cu atentie art 52 din OMFP 1040/2004. Ex: notati cu A,B,C,D,E termenii din formula de calcul (art 52) si extrageti din datele dvs contabile valorile acestora. faceti calculele si apoi detreminati 16% pentru a sti ce impozit datorati.
5. nu toti termenii din art 52 se completeaza in decl.200. de retinut doar val veniturilor si a chelt deductibile. Din diferenta lor rezulta venitul impozabil asupra caruia cei de la fisc calculeaza 16% si va comunica impozitul datorat.In functie de decl. estimativa(220) pe care ati depus-o, urmeaza regularizarea, adica sa mai dati sau sa mai primiti de la stat
6. daca nu sunteti sigura cum se calculeaza si evidentiaza amortizarea, rugati pe cineva sa va ajute, nu este f greu !

Aceasta postare a fost editata de corpus: 24 April 2009 - 09:45 PM




#62 rs73

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:

Postat 25 April 2009 - 12:41 PM

Buna ziua,

Va aduc in discutie o problema:In cazul in care sunt inregistrat la Adm.Financiara din Iasi (sediul de pe certif.de inregistrare este in Iasi) si imi desfasor activitatea in Ploiesti(contract de colaborare) pot deduce cheltuielile cu motorina la un autoturism pentru care am contract de comodat? Deasemenea mentionez ca pentru fiecare deplasare Iasi-Ploiesti cu auto intocmesc un ORDIN DE DEPLASARE care este vizat la firma cu care colaborez din Ploiesti.Pot deduce integral bonurile de motorina? Sau se deduc limitat? Daca se deduc integral aceste bonuri se inregistreaza direct in RJIP? Mentionez ca este vorba de max. 2 bonuri pe luna.

In speranta primirii unor raspunsuri edificatoare, va multumesc anticipat




#63 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 25 April 2009 - 04:20 PM

Da. in RJIP si se deduce integral.
Observatii: bonul de motorina sa fie stampilat, treceti si denumirea PFA, CUI, adresa ( pe verso sau la rubrica client)
Corect este ca pe langa ordinul de deplasare sa intocmiti si o foaie de parcurs, pentru ca aceasta ofera informatii detaliate despre nr inmatriculare, sofer, kilometrii plecare/sosire., km totali..etc nu este greu de intocmit si la 2 pe luna chiar nu este stresant
Ar fi bine daca si in contractul de colaborare este specificat cine suporta cheltuielile in cazul deplasarilor extraurban, dac nu cred ca este suficient si atat



#64 rs73

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:

Postat 25 April 2009 - 06:07 PM

Vezi postareacorpus, la Apr 25 2009, 05:20 PM, a spus:

Da. in RJIP si se deduce integral.
Observatii: bonul de motorina sa fie stampilat, treceti si denumirea PFA, CUI, adresa ( pe verso sau la rubrica client)
Corect este ca pe langa ordinul de deplasare sa intocmiti si o foaie de parcurs, pentru ca aceasta ofera informatii detaliate despre nr inmatriculare, sofer, kilometrii plecare/sosire., km totali..etc nu este greu de intocmit si la 2 pe luna chiar nu este stresant
Ar fi bine daca si in contractul de colaborare este specificat cine suporta cheltuielile in cazul deplasarilor extraurban, dac nu cred ca este suficient si atat

Multumesc pentru informatii.



#65 Dianette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 29 April 2009 - 07:19 PM

As dori sa stiu daca se pot considera cheltuieli deductibile cele pentru articolele de curatenie (solutie de geamuri, de parchet, spray de mobila, etc), art. precum: o lustra, becuri, covor si daca este nevoie sa se intocmeasca separat fisa de operatiuni diverse.



#66 nonado

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 20 May 2009 - 10:20 AM

Solicit si eu ajutor de la voi.
Tinand cont de faptul ca suntem in 2009, deci au mai intervenit sigur modificari la contributii, pentru PFA care e procentajul pt. contributiile la stat:
a) CAS 10,50%
b) Sanatate 5,5%
c) Somaj 1%
d) Comis.carti munca 0,75% ?
- stiu ca doar cas si sanatatea sunt obligatorii la pfa, dar eu vreau sa-mi platesc si somajul si cartea de mc (comis.acela)
In speranta primirii unui raspuns concret, multumiri anticipate.



#67 Dianette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 21 May 2009 - 06:26 PM

Am cumparat un produs de la o firma, pe PFA. Pe factura apare si TVA-ul. Eu ce trec in RJIP, valoarea totala a chitantei sau doar suma fara TVA? :sad:



#68 Dianette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 21 May 2009 - 06:43 PM

Am uitat sa precizez ca sunt in sistem real neplatitor de tva.



#69 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 21 May 2009 - 08:38 PM

Suma totala.



#70 balexg

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 25 May 2009 - 01:24 PM

lista cheltuielilor deductibile cu explicatii: Viziteaza Site-ul



#71 smotocei

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 07 August 2009 - 07:44 PM

Buna,

Sunt noua pe forum si imi incerc si eu norocul cu o intrebare :)

Sunt persoana fizica traducator autorizat de cateva luni incoace si, cum era de asteptat, m-am impotmolit cu contabilitatea. Banuiesc ca am inteles care ar fi cheltuielile deductibile, dar totusi vi le insir mai jos... rugandu-va pe voi sa ma corectati!
-factura mobil, bonuri reincarcare cartela mobil
-bonuri de taxi
-bilete de tren, tramvai (?)
-facturi pentru consumabile, toner, topuri de hartie, pixuri
-facturile pentru chitantier, facturier, registru s.a.m.d.
-facturi pt carti de engleza, dictionare (fiindca sunt traducatoare)

Am inteles bine? Astea sunt?

As mai avea cateva intrebari:
1. E adevarat ca cheltuielile deductibile nu pot depasi un anumit procent din venitul brut? Daca da, care ar fi acesta?

2. Pastrez bonurile, chitantele, tot. Le predau vreodata undeva? Sau ma crede lumea pe cuvant :))

3. Daca fac o achizitie, sa zicem ca un modem sau ceva, pe care il voi folosi in munca mea, e destul daca pe factura e trecut numele meu? Sau trebuie trecut clar codul fiscal, ca sa il pot trece la deductibile?

Va multumesc mult de tot! :)



#72 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 07 August 2009 - 10:55 PM

Trebuie sa retineti ca principiu, ca sunt admise la deductibilitate cheltuielie efectuate in scopul obtinerii de venituri impozabile, justificate prin documente. A nu se intelege gresit ca justificarea prin documente inseamna doar chitante, bon taxi, bilete tren etc...mai trebuie si "acel document" in baza caruia faceti aceste cheltuieli cu taxiul, trenul etc. "acest document" trebuie sa derive din activitatea pentru care ati fost autorizata si sa demonstreze clar necesitatea acestor cheltuieli. De regula aceste documente justificative sunt contracte, clauze contractuale...etc cum ar fi: contract de inchiriere spatiu, abonament mobil, contract furnizare utilitati, prestare serv la domiciliul clientului...toate acestea in numele PFA_ului.
Exemplu: calatoria cu taxiul nu o veti putea dovedi nicidata ca a fost facuta in sopul efectuarii unei traduceri ( si nu personala) decat daca exista vreo clauza expresa ce se constituie intr-un document valid. Se mai pot face niste artificii pe seama cheltuielilor admise pentru protocol, insa trebuie sa vedeti si sa va insusiti f bine preved OMFP 1040/2004 cap privind evidentierea cheltuielilor (art 43 si urmatoarele)
Asadar se prefigureaza urmatorul tablou:
- factura mobil, DA, doar daca aveti abonament pe numele PFA ; cartela mobil NU
- taxi, tren, tramvai NU
- consumabile toner...DA
- facturi chitantier, registre...DA
- dictionare DA
Atentie ! in Registrul Jurnal de Incasari si Plati nu se trec facturile, ci chitantele, bon fiscal, OP, EC...
1. Nu este adevarat
2. Le puneti intrun dosar, asezate in ordine, pe zile, pe luni, pe an; se pastreaza 10 ani, se arhiveaza ...vezi art 30 din OMPF 1040/2004
3. Pe factura se vor trece datele din certificatul de inregistrare; codul fiscal atribuit



#73 smotocei

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 08 August 2009 - 10:43 AM

Va multumesc mult pentru raspuns! Totul e mult mai clar acum :lostit (13):



#74 Cornny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 82 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 10 August 2009 - 02:06 PM

Vezi postareacorpus, la Aug 7 2009, 11:55 PM, a spus:

Atentie ! in Registrul Jurnal de Incasari si Plati nu se trec facturile, ci chitantele, bon fiscal, OP, EC...

In urma unui control de la fisc mi s-a cerut sa clar sa trec facturile in RJIP, ci nu chitantele.



#75 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 10 August 2009 - 02:34 PM

Cornny :

Citeaza

In urma unui control de la fisc mi s-a cerut sa clar sa trec facturile in RJIP, ci nu chitantele.
Nu pot interpreta referitor la control, dar NU este corect, nu se trec facturile, se procedeaza asa cum a explicat colegul Corpus.
Uite aici si normele de completare :

"NORME SPECIFICE din 27 noiembrie 2008
de întocmire și utilizare a documentelor financiar-contabile (Anexa nr. 2)*)
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI ȘI FINANȚELOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 870 bis din 23 decembrie 2008
*) Aprobate de Ordinul nr. 3.512/2008, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 870 din 23 decembrie 2008.
REGISTRUL-JURNAL DE ÎNCASĂRI ȘI PLĂȚI (cod 14-1-1/b)
1. Servește ca:
- document de înregistrare a încasărilor și plăților;
- document de stabilire a situației financiare a contribuabilului care conduce evidența contabilă în partidă simplă;
- probă în litigii.
2. Se întocmește într-un singur exemplar de către contribuabili, făcându-se înregistrarea operațiunilor efectuate pe baza documentelor justificative, distinct, pe fiecare operațiune, fără a se lăsa rânduri libere, după ce a fost numerotat, șnuruit, parafat și înregistrat la organul fiscal teritorial.
Pentru fiecare asociație fără personalitate juridică se va întocmi câte un registru-jurnal de încasări și plăți.
În Registrul-jurnal de încasări și plăți se înregistrează nu numai operațiunile în numerar, ci și cele efectuate prin contul curent de la bancă.
Contribuabilii plătitori de taxă pe valoarea adăugată vor înregistra sumele încasate sau plătite, exclusiv taxa pe valoarea adăugată.
Operațiunile înregistrate în Registrul-jurnal de încasări și plăți se totalizează anual.
Numerotarea filelor se va face în ordine crescătoare, iar după completarea integrală se deschide un nou registru înregistrat și parafat, care va fi numerotat în ordine crescătoare.
Acest registru se parafează de către organul fiscal teritorial la începerea și la încetarea activității.
În condițiile conducerii evidenței contabile în partidă simplă cu ajutorul tehnicii de calcul, fiecare operațiune economico-financiară se va înregistra în ordine cronologică, în funcție de data de întocmire sau de intrare a documentelor. În această situație Registrul-jurnal de încasări și plăți se editează lunar, iar paginile vor fi numerotate pe măsura editării lor.
Registrul-jurnal de încasări și plăți parafat și înregistrat la organul fiscal teritorial va fi completat lunar, prin preluarea totalului sumelor din Registrul-jurnal de încasări și plăți obținut cu ajutorul tehnicii de calcul.
Practicienii în insolvență, persoane fizice sau juridice, care își desfășoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activității practicienilor în insolvență, cu modificările și completările ulterioare, completează registrul - jurnal de încasări și plăți după ce a fost numerotat, șnuruit, parafat și înregistrat în evidența unității.
3. Nu circulă, fiind document de înregistrare contabilă.
4. Se arhivează împreună cu documentele justificative care au stat la baza întocmirii lui."

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 10 August 2009 - 02:35 PM

Dana




#76 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 10 August 2009 - 08:11 PM

Aproape in orice dictionar de specialitate puteti gasi urmatoarele:
Factura = formular cu regim special de inseriere si numerotare ce serveste ca : document pe baza caruia se intocmeste instrumentul de decontare a produselor si marfurilor livrate, a lucrarilor executate sau a serviciilor prestate, ca document de insotire a marfii pe timpul transportului, ca document justificativ de inregistrare in contabilitatea furnizorului si a cumparatorului.
Chitanta = document de executie prin care se consemneaza incasarea unei sume la casieria unitatii.

Cu siguranta domnii care v-au spus asa ceva au glumit.



#77 Cornny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 82 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 11 August 2009 - 01:24 PM

Mentionez ca pana la data controlului am trecut chitantele in RJIP.

Insa, domnii de la fisc (care nu glumeau cu siguranta), au motivat prin faptul ca la sfarsitul anului exista o incoerenta intrucat am facturi receptionate in decembrie anul N, cu chitante ce figureaza in anul N+1, iar acest lucru nu este corect pentru ca e posibil ca pana in momentul in care se emite chitanta eu sa fi vandut deja marfa.

Ce ma sfatuiti sa fac: sa revin si sa trec chitantele sau sa contiuni cu facturile cu riscul de a veni aceleasi persoane in control si sa "reproseze" acelasi lucru?



#78 giullia_

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 11 August 2009 - 07:36 PM

Vezi postareaCornny, la Aug 11 2009, 02:24 PM, a spus:

Mentionez ca pana la data controlului am trecut chitantele in RJIP.

Insa, domnii de la fisc (care nu glumeau cu siguranta), au motivat prin faptul ca la sfarsitul anului exista o incoerenta intrucat am facturi receptionate in decembrie anul N, cu chitante ce figureaza in anul N+1, iar acest lucru nu este corect pentru ca e posibil ca pana in momentul in care se emite chitanta eu sa fi vandut deja marfa.

Ce ma sfatuiti sa fac: sa revin si sa trec chitantele sau sa contiuni cu facturile cu riscul de a veni aceleasi persoane in control si sa "reproseze" acelasi lucru?


inregistreaza chitantele. si la control arata-le legea



#79 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 11 August 2009 - 09:47 PM

Ce anume va face sa credeti ca nu glumeau domnule Cornny ? doar faptul ca sunt de la fisc ? credeti ca fiscul este cumva Olimpul Zeilor ? Sunt si ei niste oameni care pot gresi, cu intentie sau nu. Nu cred ca trebuie sa capitulati atat de usor si sper ca ati consultat macar un minimum de acte normative care reglementeaza aceasta chestiune extrem de simpala. Citez doar din 1040 :
art.13. Orice operațiune economico-financiară efectuată se consemnează în momentul efectuării ei într-un document care stă la baza înregistrărilor în evidența contabilă în partidă simplă, dobândind astfel calitatea de document justificativ
art 38. Constituie venit brut venitul încasat în cadrul unui an calendaristic, indiferent de perioada în care au fost efectuate prestațiile.
art 51. Orice sumă plătită, respectiv încasată, în numerar sau prin bancă se va înregistra în mod obligatoriu, cronologic, în Registrul-jurnal de încasări și plăți (cod 14-1-1/b).
Ar fi interesant sa ne spuneti parerea dvs despre acest lucru...
Imaginati-va urmatorul caz : efectuati un serviciu, il facturati si fixati plata de 10.000 Euro, scadenta la 10 zile sa zicem.
Beneficiarul serviciilor nu va achita niciodata aceasta obligatie de plata din diverse motive, dvs ce faceti va inregistrati la rubrica venituri cu 10.000 Euro ?!! doar asa pentru ca ati emis factura ?
Intelegeti ca doar in momentul in care primiti banii, emiteti chitanta, si acela este momentul in care operatiunea treb. consemnata in RJIP, acesta este si sensul prev . art 38 de mai sus.
Ce daca emit factura in 31 dec. dar incasez in 07 ian.acesti bani vor fi impozitati in anul urmator, nu este nici o evaziune.Retineti ca suntem la contabilitatea in partida simpla
Va mai propun sa verificati "adevarul"spus de inspectorii dvs, printr-un mod f transparent chiar pe situl MF la sectiunea asistenta ( cititi mai intai si regulamentul acestuia) Intrebati la adresa [b]asistenta@mfinante.gv.ro sau la asistenta.xx@mail.mfinante.gv.ro, [b]unde xx este indicativul judetului. (HD =Hunedoara, CT= Constanta... etc)
Acceptati ca sute si mii de contabili NU procedeaza asa cu m v-au spus inspectorii... decat doar, daca a fost o gluma !
Raman la acesta parere.

Aceasta postare a fost editata de corpus: 11 August 2009 - 09:53 PM




#80 Cornny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 82 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 12 August 2009 - 01:54 PM

Personal nu consider ca este evaziune fiscala in cazul in care se trec facturile, ci nu chitantele. Pana la urma important este sa se inregistreze toate operatiunile in RJIP, doar ca nu sunt indeplinite specificatiile din lege. Oricum voi reveni la trecerea chitantelor






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL