Cornny :
Citeaza
In urma unui control de la fisc mi s-a cerut sa clar sa trec facturile in RJIP, ci nu chitantele.
Nu pot interpreta referitor la control, dar NU este corect, nu se trec facturile, se procedeaza asa cum a explicat colegul Corpus.
Uite aici si normele de completare :
"NORME SPECIFICE din 27 noiembrie 2008
de întocmire și utilizare a documentelor financiar-contabile (Anexa nr. 2)*)
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI ȘI FINANȚELOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 870 bis din 23 decembrie 2008
*) Aprobate de Ordinul nr. 3.512/2008, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 870 din 23 decembrie 2008.
REGISTRUL-JURNAL DE ÎNCASĂRI ȘI PLĂȚI (cod 14-1-1/b)
1. Servește ca:
-
document de înregistrare a încasărilor și plăților;
- document de stabilire a situației financiare a contribuabilului care conduce evidența contabilă în partidă simplă;
- probă în litigii.
2. Se întocmește într-un singur exemplar de către contribuabili, făcându-se înregistrarea operațiunilor efectuate pe baza documentelor justificative, distinct, pe fiecare operațiune, fără a se lăsa rânduri libere, după ce a fost numerotat, șnuruit, parafat și înregistrat la organul fiscal teritorial.
Pentru fiecare asociație fără personalitate juridică se va întocmi câte un registru-jurnal de încasări și plăți.
În Registrul-jurnal de încasări și plăți
se înregistrează nu numai operațiunile în numerar, ci și cele efectuate prin contul curent de la bancă.
Contribuabilii plătitori de taxă pe valoarea adăugată vor înregistra sumele încasate sau plătite, exclusiv taxa pe valoarea adăugată.
Operațiunile înregistrate în Registrul-jurnal de încasări și plăți se totalizează anual.
Numerotarea filelor se va face în ordine crescătoare, iar după completarea integrală se deschide un nou registru înregistrat și parafat, care va fi numerotat în ordine crescătoare.
Acest registru se parafează de către organul fiscal teritorial la începerea și la încetarea activității.
În condițiile conducerii evidenței contabile în partidă simplă cu ajutorul tehnicii de calcul, fiecare operațiune economico-financiară se va înregistra în ordine cronologică, în funcție de data de întocmire sau de intrare a documentelor. În această situație Registrul-jurnal de încasări și plăți se editează lunar, iar paginile vor fi numerotate pe măsura editării lor.
Registrul-jurnal de încasări și plăți parafat și înregistrat la organul fiscal teritorial va fi completat lunar, prin preluarea totalului sumelor din Registrul-jurnal de încasări și plăți obținut cu ajutorul tehnicii de calcul.
Practicienii în insolvență, persoane fizice sau juridice, care își desfășoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activității practicienilor în insolvență, cu modificările și completările ulterioare, completează registrul - jurnal de încasări și plăți după ce a fost numerotat, șnuruit, parafat și înregistrat în evidența unității.
3. Nu circulă, fiind document de înregistrare contabilă.
4. Se arhivează împreună cu documentele justificative care au stat la baza întocmirii lui."
Aceasta postare a fost editata de Dana42: 10 August 2009 - 02:35 PM