NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile
#181
Postat 10 January 2007 - 12:55 PM
#182
Postat 10 January 2007 - 01:05 PM
roninblue, la Jan 10 2007, 11:51 AM, a spus:
daca acum nu se mai semneaza si stampileaza facturile, putem sa le trimitem prin email fara exemplar fizic?
#183
Postat 10 January 2007 - 01:17 PM
doru, la Jan 10 2007, 12:40 PM, a spus:
Eu inteleg ca trebuie sa faci o nota interna prin care sa stabilesti cine va emite si va gestiona facturile si numarul primei facturi pe anul 2007 (de unde deduc ca adresa trebuie sa fie de la 01.01.2007 - ma rog prima zi lucratoare si cu valabilitate la fel).
Daca tu vrei ca plaja ta de numerotare sa poarte numarul de la care ai ramas in 2006 - pina la ultima fact. tipizata pe care o ai... cred ca e ok.
Dar nu vad atunci ca necesara precizarea - acum - ca apoi sa ai de la numarul 0001 la ..., eu am retinut ca scria ca poti suplimenta numarul de facturi in mom. in care le termini pe cele tipizate.
Hai ca m-am exprimat ...
Aceasta postare a fost editata de ina78: 10 January 2007 - 01:25 PM
#184
Postat 10 January 2007 - 01:45 PM
ics21, la Dec 27 2006, 12:09 PM, a spus:
Cititi ordinul 2226/2006, publicat in monitorul oficial , partea 1 nr.1056 din 30/12/2006
si veti afla totul despre fact-le noi .
succes !
#185
Postat 10 January 2007 - 01:56 PM
#186
Postat 10 January 2007 - 04:15 PM
#187
Postat 10 January 2007 - 04:29 PM
#188
Postat 10 January 2007 - 04:36 PM
Spor si bafta !
#189
Postat 10 January 2007 - 05:07 PM
ggf, la Jan 10 2007, 11:06 AM, a spus:
Ordinul 2226/22006 zice ca acestea pot fi folosite pana la epuizarea stocului , in conditiile respectarii prevederilor Codului fiscal .
Ori , in CF la art 155 (1) scrie :
Art. 155. - (1) Persoana impozabilă care efectuează o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, alta decât o livrare/prestare fără drept de deducere a taxei, conform art. 141 alin. (1) și (2), trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar, cel târziu până în cea de-a 15-a zi lucrătoare a lunii următoare celei în care ia naștere faptul generator al taxei, cu excepția cazului în care factura a fost deja emisă. De asemenea, persoana impozabilă trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar, pentru suma avansurilor încasate în legătură cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, cel târziu până în cea de-a 15-a zi lucrătoare a lunii următoare celei în care a încasat avansurile, cu excepția cazului în care factura a fost deja emisă.
[....]
(5) Factura cuprinde în mod obligatoriu următoarele informații:
a) numărul de ordine, în baza uneia sau mai multor serii, care identifică factura în mod unic;
b) data emiterii facturii;
c) denumirea/numele, adresa și codul de înregistrare prevăzut la art. 153, după caz, ale persoanei impozabile care emite factura;
d) denumirea/numele, adresa și codul de înregistrare prevăzut la art. 153, ale reprezentantului fiscal, în cazul în care furnizorul/prestatorul nu este stabilit în România și și-a desemnat un reprezentant fiscal, dacă acesta din urmă este persoana obligată la plata taxei;
Eu inteleg de aici ca , daca factura mea nu contine acel cod de inregistrare in scopuri de TVA cu RO , nu am drept de deducere a TVA .
Tot in OMF 2226/2006 la art.1 alin 3) scrie : "Prefixul R din codul de înregistrare în scopuri de TVA, pretipărit pe facturile fiscale din stoc, va fi înlocuit cu prefixul RO, modificare ce poate fi efectuată fie manual, fie prin aplicarea unei ștampile " .
So , cereti partenerilor dvs. care emit inca facturi pe formular vechi sa inscrie noul cod pe factura si procedati la fel , pentru a fi ok in privinta deductibilitatii TVA .
parerea mea daca gresesc paote ma corectati
- la art.1
la alin.1 se spune ca incepand cu 2007 facturile trebuie sa aibe continutul inscris la art.155 din Codul fiscal(pe care vi l-am transmis deja)
la alin.2 facturile si avizele pe care le mai aveti in stoc le folositi pana la epuizare
la alin.3 se spune ca pe facturile fiscale din stoc prefixul R il vom inlocui cu RO manual sau faceti aplicati o stampila cu RO
- la art.2
la alin.1 incepand cu 2007 biletele de calatorie, bonurile cu valoare fixa, registru chitantier,etc(alte documente inafara facturilor si avizelor)nu se vor mai tipari
la alin.2 documentele mentionate la aliniatul precedent se pot utiluiza in 2007 pana la epuizare, dar numai insotite de noul tip de factura, in caz contrar TVA inscris in acestea nu mai este deductibil
#190
Postat 10 January 2007 - 05:43 PM
acest numar, il poti da si pe facturile vechi, care sunt un suport pentru a factura anul acesta; adica poti sa le dai toate in consum si sa tot folosesti din ele cum vrei, socotindu-le ca pe o foaie alba pe care poti imprima o factura
daca insa urmaresti gestiunea ca atare a acestor formulare si vrei sa ai un control asupra celor care le folosesc vei face Bon consum pe carnete si vei scrie pe coperta ca numar intern inceputul si sfarsitul carnetului, cel care-l utilizeaza completand la rand numarul care urmeaza
daca formularele vechi de facturi le-ai dat in consum in 2006 e bine sa revezi consumul readucand cele nefolosite in stoc, pentru a avea ce consuma in 2007
etc.
#191
Postat 10 January 2007 - 05:58 PM
[quote name='ggf' post='115055' date='Jan 10 2007, 11:06 AM']
Exista totusi un mic clenci , apropo de utilizarea formularelor de facturi pretiparite .
Ordinul 2226/22006 zice ca acestea pot fi folosite pana la epuizarea stocului , in conditiile respectarii prevederilor Codului fiscal .
Ori , in CF la art 155 (1) scrie :
Art. 155. - (1) Persoana impozabilă care efectuează o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, alta decât o livrare/prestare fără drept de deducere a taxei, conform art. 141 alin. (1) și (2), trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar, cel târziu până în cea de-a 15-a zi lucrătoare a lunii următoare celei în care ia naștere faptul generator al taxei, cu excepția cazului în care factura a fost deja emisă. De asemenea, persoana impozabilă trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar, pentru suma avansurilor încasate în legătură cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, cel târziu până în cea de-a 15-a zi lucrătoare a lunii următoare celei în care a încasat avansurile, cu excepția cazului în care factura a fost deja emisă.
[....]
(5) Factura cuprinde în mod obligatoriu următoarele informații:
a) numărul de ordine, în baza uneia sau mai multor serii, care identifică factura în mod unic;
b) data emiterii facturii;
c) denumirea/numele, adresa și codul de înregistrare prevăzut la art. 153, după caz, ale persoanei impozabile care emite factura;
d) denumirea/numele, adresa și codul de înregistrare prevăzut la art. 153, ale reprezentantului fiscal, în cazul în care furnizorul/prestatorul nu este stabilit în România și și-a desemnat un reprezentant fiscal, dacă acesta din urmă este persoana obligată la plata taxei;
Eu inteleg de aici ca , daca factura mea nu contine acel cod de inregistrare in scopuri de TVA cu RO , nu am drept de deducere a TVA .
Tot in OMF 2226/2006 la art.1 alin 3) scrie : "Prefixul R din codul de înregistrare în scopuri de TVA, pretipărit pe facturile fiscale din stoc, va fi înlocuit cu prefixul RO, modificare ce poate fi efectuată fie manual, fie prin aplicarea unei ștampile " .
So , cereti partenerilor dvs. care emit inca facturi pe formular vechi sa inscrie noul cod pe factura si procedati la fel , pentru a fi ok in privinta deductibilitatii TVA .
[/quote]
parerea mea daca gresesc paote ma corectati
- la art.1
la alin.1 se spune ca incepand cu 2007 facturile trebuie sa aibe continutul inscris la art.155 din Codul fiscal(pe care vi l-am transmis deja)
la alin.2 facturile si avizele pe care le mai aveti in stoc le folositi pana la epuizare
la alin.3 se spune ca pe facturile fiscale din stoc prefixul R il vom inlocui cu RO manual sau faceti aplicati o stampila cu RO
- la art.2
(2) Formularele prevăzute la alin. (1), existente în stoc, pot fi utilizate până la epuizare și după data de 1 ianuarie 2007, dar cele referitoare la livrări de bunuri sau prestări de servicii taxabile din punct de vedere al taxei pe valoarea adăugată nu mai dau dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată la cumpărător, dacă nu sunt însoțite de factura care conține informațiile [i][u][b]prevăzute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal. ''
nu e evident ca deducerea tva se face DOAR dupa facturi tip nou????
#192
Postat 10 January 2007 - 07:13 PM
#193
Postat 10 January 2007 - 08:29 PM
Am fost la Finante si mi-au spus k nu are importanta cum sunt facute dar sa fie completate pe calculator(nu de mana) si sa respecte campurile obligatorii care sunt prevazute intra-un articol 155( pe care inca il caut k nu mi-a spus si din ce act).
Numerotarea se face cum vrea firma. Administratorul numeste printr-o decizie interna pe unul din angajati ca sa se ocupe cu numerotarea facturilor, in caz ca nu are angajati isi va lua el raspunderea sa atribuie numere facturilor! dupa care persoana angajata in numerotarea facturilor isi va alege un interval in care acestea vor fii numerotate!
Alte detalii nu stie nimeni....
Iar chitantierele raman aceleasi!
Si era sa uit...acum ne-ar trebui un prg care nu sa scoata numai campurile de completat ale facturilor ci care sa aibe un model implicit !
#194
Postat 10 January 2007 - 08:31 PM
flexi, la Jan 5 2007, 06:03 PM, a spus:
La finalul OMFP 2226/2006 este art.10 care spune asa:
,,Art. 10. - Prevederile Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 989/2002 privind tipărirea, înserierea și numerotarea formularelor cu regim special și ale Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.849/2003 privind personalizarea formularelor tipizate cu regim special, comune pe economie, cu modificările și completările ulterioare, se abrogă începând cu data de 1 ianuarie 2007. ''
In anexa 1 din OMFP 1849 erau trecute urmatoarele documente:
NOMENCLATORUL formularelor tipizate, comune pe economie, cu regim special de tiparire, inscriere si numerotare
1. Aviz de insotire a marfii 14-3-6/A
2. Chitanta 14-4-1
Chitanta fiscala 14-4-2
3.Factura fiscala 14-4-10/A
Factura 14-4-10/aA
4. Bon de comanda chitanta (T.VA) 14-4-11
Bon de comanda-chitanta 14-4-11/a
5. Fisa de magazie a formularelor cu regim special 14-3-8/b
Cum acest act normativ este abrogat nu mai exista obligativitatea pretiparirii chitantei de catre Imprimeria Nationala. Astfel chitanta ramane regelemntata numai in HG 831/1997 si se va intocmi pe formulare neinseriate cu mijloace proprii asa cum era acum cativa ani, daca va mai amintiti, cand chitanta nu era pretiparita si inseriata.
_________________
#195
Postat 10 January 2007 - 08:36 PM
Speedy`, la Jan 10 2007, 08:29 PM, a spus:
Art. 155 din Codul Fiscal!
Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 10 January 2007 - 09:12 PM
#196
Postat 10 January 2007 - 09:10 PM
Cornell nu te supara dar n-am inteles ce ai vrut sa spui cu:
" urmaresti gestiunea ca atare a acestor formulare si vrei sa ai un control asupra celor care le folosesc vei face Bon consum pe carnete si vei scrie pe coperta ca numar intern inceputul si sfarsitul carnetului, cel care-l utilizeaza completand la rand numarul care urmeaza
daca formularele vechi de facturi le-ai dat in consum in 2006 e bine sa revezi consumul readucand cele nefolosite in stoc, pentru a avea ce consuma in 2007"
Mi se pare normal ca facturilor pe care le ai in stoc sa le emiti in continuare bon de consum, cred ca la asta te referi, iar de numerotat sa le numerotezi conform seriilor si numerelor alese de tine.
Am inteles bine?
#197
Postat 10 January 2007 - 09:19 PM
dupa ce am intors ordinul lu'peste pe toate partile am ajuns la urmatoarea solutie. cel putin in ce ma priveste, oricum imbunatatiri sunt binevenite.
Gasiti atasat un model factura .XLS
ATENTIE are 2 fise una ptr factura si una unde inregistrati clientii cu datele lor ptr a nu comleta de fiecare data factura.
Pur si simplu in factura in campul DENUMIRE CLIENT cand dati click se deschide un meniu de unde selectati firma dorita inregistrata in cealalta pagina, restul campurilor se actualizeaza automat.
sper ca va este de ajutor.
Bafta mare
ps. fiecare va personalizati factura cu sigla voastra si binenteles datele de la furnizor :)
de preferat introduceti sigla in format .WMF ptr o calitare cat mai buna
Fisiere atasate
#198
Postat 10 January 2007 - 09:22 PM
Am facut azi o livrare intracomunitara , am intocmit INVOICE in Euro si CMR.
La invoice am pus nr. 200701 - E (de la euro).
Cred ca va trebui sa emit si o factura si in RON (inca nu stiu la ce curs) pe care o voi numerota 200701 - L
care va contine aceleasi date din invoice doar ca vor fi in limba romana si in lei.
Stie cineva mai mult despre acest subiect?
#199
Postat 10 January 2007 - 10:58 PM
ics21, la Jan 10 2007, 08:36 PM, a spus:
Speedy`, la Jan 10 2007, 08:29 PM, a spus:
Art. 155 din Codul Fiscal!
Am orbit cautind ...
#200
Postat 10 January 2007 - 11:28 PM
Continutul este cel specificat in CF+norme+2226.
Factura si chitanta pot fi scrise dintr-un program informatic sau cu ajutorul word, excel, write, calc (ultimile 2 din openoffice) sau cu orice altceva, inclusiv cu mana; pe coli a4 sau a5, hartie continua sau cotoare cu foi autocopiative, pretiparite sau nu, preinseriate si numerotate sau nu.
Nu va opreste nimeni sa comandati facturiere si chitantiere in cotoare sau hartie continua cu seria dorita de voi si de la nr. la nr. Toate tipografiile primesc deja asemenea comenzi, inclusiv personalizate cu sigla sau cu altceva.
Lamuririle le am de la fisc sect.3; astazi mi-am comandat 2 cotoare de chitantier de numerar, pentru portabilitate la client.
Am colaboratori care si-au comandat facturi pe hartie continua pentru imprimanta cu ace, cu seria abcd de la nr 1 la 2000. Altii si-au comandat facturi A4 pe hartie normala: cat mai multe campuri posibile completate la tipar astfel incat pe laser sa scrie cat mai putin - tonnerul este mult mai scump decat tiparul si se simte la cateva zeci de facturi pe zi.
Trebuie doar sa va cuantificati nevoile de facturare ale firmei, eventual pastrand solutia informatica pe care o aveti deja si adaptand comanda catre tipografie la aceste nevoi.
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi