Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Despre subiectele date la examen CECCAR 2008 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


Despre subiectele date la examen CECCAR 2008


189 replies to this topic

#61 miha21

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:

Postat 21 October 2008 - 01:23 PM

Vezi postareadalila1ro, la Oct 19 2008, 04:47 PM, a spus:

La varianta mea(11)am avut asa:
conta-8 studii de caz din care multe cu obligatiuni si actiuni,2 probl.de consolidari de conturi(filiala si grup) si una usurica cu costul unui echipament
la fiscalitate:probl despre drept intelectual,cedare locuinta,impozit cladiri pers juridice,rezerva legala,pt.ce persoane se acorda deducerea-6 studii
la drept tot 6 studii de caz cu dividende,actiuni nominative,fuziune si nu mai stiu acum

La drept zic ca am facut tot,la fiscalitate m-am incurcat/nu sunt sigura la cele 2 subiecte anterior mentionate si la conta zic ca iau un 7(cred ca am gresit pe la actiuni proprii si la o problema de consolidari)
In mare,daca inveti,parcurgi studiile de caz,zic ca a avut dificultate medie spre usor


Buna ziua!!! Ati decoperit cumva nr problemelor din carte la contabilitate pentru Varianta 11 ??? Va rog sa mi le trimiteti si mie!!! Multumesc mult!!!



#62 tveratt

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:
  • Location:Oradea

Postat 21 October 2008 - 01:57 PM

Mie mi-a cazut varianta 15


Intr-adevar, din 8 probleme, la varianta15, a fost 1 problema de retratari de omogenizare, 2 cu IAS-uri , una din OMF 1752, cu actiuni si restul 4 au fost din contabilitatea de gestiune. Adica 50% din toate problemele. Si eu ma asteptam la mai multa variatiune.
Am o intrebare referitoare la una din problemele de la contabilitate.La cea cu IAS36,in care se achizitioneaza un utilaj in 01.07.N. Am vazut rezolvari in care amortizarea pt anul "N" e calculata la 6 luni, ori eu stiu ca se incepe a se amortiza din luna urmatoare achizitiei, deci din luna august si deci se amortizeaza numai pt 5 luni in anul N.
Cum ati calculat voi?




#63 liviap

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 67 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 October 2008 - 03:22 PM

la 102,din moment ce sunt nominative mai puteam sa scriu ca ,la cele nominative se mentioneza numele si domiciliul,astfel se va afla cine nu a platit in intregime.Tot la art.92 scrie.Help ca inebunesc pana pe 10 noiembrie.Chiar nu mai stiti cei cu varianta 5 ?ca sa nu mai zic ca nu vad nici o motivare in raspunsul dat anterior.
[/quote]

exact asa am scris si eu, ca numai cele nominative pot fi identificate.
asa am raspuns si eu la intrebarile de la drept, pe scurt.... daca vroiau povesti, sa mearga la un licentiat in drept ca o sa le vorbeasca ala despre astea 15 zile...



#64 ieneimihaela

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 21 October 2008 - 05:05 PM

Vezi postareamonii23, la Oct 20 2008, 04:35 PM, a spus:

[...]Cine a avut varianta 3?[...]

Si eu am avut varianta3. Pentru cine e interesat, intrebarile au fost din cartea 2008, urmatoarele:
contabilitate: 398, 439, 441, 442, 444, 446, 455, 465
fiscalitate: 69, 79, 81, 86, 95, 76
drept: 53, 58, 62, 63, 65, 66

Bafta pe duminica!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 21 October 2008 - 10:53 PM




#65 lulutza77

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 21 October 2008 - 05:37 PM

Vezi postareaEugenia24, la Oct 20 2008, 12:32 PM, a spus:

Vezi postarealulutza77, la Oct 20 2008, 11:46 AM, a spus:

eugenia24, te rog sa imi spui si mie cum ai rezolvat la drept pb cu asociatul care aduce un teren ca aport. MS
Buna!
Am spus ca nu este suficient aportul terenului chiar daca are val peste 200 lei pentru ca aportul in numerar este obligatoriu la constituire oricarei societati cf L.S.C.

Si daca tot suntem la capitolul intrebari poti sa-mi spui si mie cum ai facut la fiscalitatea pb cu subiectul si obiectul impozitului in cazul venitului din salarii?

Multa bafta pe 26!

Am zis ca obiectul este venitul din salarii, iar sub este andreea. ma tot intreb de ce aceasta pb era 20 %. cred ca nu i-a interesat dificultatea.
la drept si eu am zis la fel.
va tin pumnii la toti. sa auzim numai de bine

Vezi postareatveratt, la Oct 21 2008, 02:57 PM, a spus:

Mie mi-a cazut varianta 15


Intr-adevar, din 8 probleme, la varianta15, a fost 1 problema de retratari de omogenizare, 2 cu IAS-uri , una din OMF 1752, cu actiuni si restul 4 au fost din contabilitatea de gestiune. Adica 50% din toate problemele. Si eu ma asteptam la mai multa variatiune.
Am o intrebare referitoare la una din problemele de la contabilitate.La cea cu IAS36,in care se achizitioneaza un utilaj in 01.07.N. Am vazut rezolvari in care amortizarea pt anul "N" e calculata la 6 luni, ori eu stiu ca se incepe a se amortiza din luna urmatoare achizitiei, deci din luna august si deci se amortizeaza numai pt 5 luni in anul N.
Cum ati calculat voi?

am vazut si eu probleme in care utilajul se achizitiona la 01.07.08, ceea ce inseamna amortizare incepand cu 01.08.08. dar rezolvarile sunt cu 6 luni de amortizare. asta e...

Vezi postareaEugenia24, la Oct 20 2008, 06:06 PM, a spus:

Buna si eu am scris ca subiectul este salariata, Andreescu Andreea ca mie asa mi se pare logic, ca subiectul sa fie contribuabilul, adica persoana care datoreaza impozitul, si in cazul de fata datoreaza imp salariata.

Dar, in fisierul cu rezolvari postate pe site CECCAR Cluj, raspunsul este ca subiectul este societatea. :thumbup:

Oare in baremul de corectare de la CECCAR cum o fi raspunsul? as ruga pe cei care au facut cursurile in bucuresti sa zica daca li s-arezolvat la curs, sau daca au primit-o rezolvata pt ca am auzit ca cei de la cursurile din bucuresti au primit rezolvarile.
eu am rezolvarile la toate materiile si la conta, la pb cu subiectul si obiectul, sub. este AA. cred ca este asa deoarece obiectul fiind venitul din salariu, el nu corespunde societatii, nu este un venit al societatii, ci al persoanei. acum nu stiu ce sa zic. nu sunt sigura.



#66 lulutza77

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 21 October 2008 - 05:46 PM

Seara tuturor!
Eu va sfatuiesc sa nu va stresati prea tare, ca asa cum pe 19 au fost intrebari si probleme din carte, asa si acum vor fi la fel. Sa dea Dumnezeu sa fie asa. pentru ca mie mi se par mai greoaie astea de teorie. Nu se pot invata asa, mot-a-mot.
Bafta!



#67 iulia constantin

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Ploiesti

Postat 21 October 2008 - 06:30 PM

Buna! Eu am avut varianta 13. A mai avut cineva de pe forum "norocul asta"?



#68 AMD.Ana-Maria

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 21 October 2008 - 06:42 PM

Vezi postareaccc_catalina, la Oct 20 2008, 08:31 PM, a spus:

Va rog din suflet, cine a identificat problemele de la contabilitate di manual de la varianta 2
Salutare! Si eu am avut varianta numarul 2. La contabilitate am gasit urmatoarele probleme din carte: 420, 432, 434, 438, 489, 499, 512. Ar mai fi o problema, dar sincer nu mi-o mai amintesc... Mult spor in continuare si bafta Duminica!



#69 ccc_catalina

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:
  • Location:constanta

Postat 21 October 2008 - 07:01 PM

Multumesc Ana-Martia. PE 489 nu reuseam sa o identific si nu-mi aduceam deloc aminte de ea.
Merci mult de ajutor.
Ar mai fi 421 pe care ai uitat-o din lista.
Bafta tuturor!



#70 simona_cruceru

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:

Postat 21 October 2008 - 07:21 PM

Aveam de gand sa nu-mi mai aduc aminte de ziua de duminica, dar...
La drept zic eu ca am scris, inclusiv de valoarea<0.1, de faptul ca repartiz. act. preferent catre admin. si cenzori nu este leg...La prob 123 am detaliat ceva mai mult...
Dc tot va mai stresati cu ce a fost, la conta ce numar au avut problemele?



#71 Nemesis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 158 Postari:

Postat 21 October 2008 - 07:44 PM

[quote name='simona_cruceru' date='Oct 21 2008, 08:21 PM' post='185075']
si eu am cam scurtat-o la drept dar ,sa ma depuncteze si sa-mi dea 1 punct la fiecare si sper sa am nota 6 la drept,poate 1 punct il dau din oficiu.
Apropo! nu-mi aduc aminte cat la % aveau problemele si daca stie cineva cum calculeaza ei ptr.nota finala.
Multumesc.



#72 alexa1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Gender:Female

Postat 21 October 2008 - 07:47 PM

Vezi postareaEugenia24, la Oct 19 2008, 05:34 PM, a spus:

Buna tuturor.
Eu am fost numarul 7 si nu am de ce sa ma plang. Toate subiectele au fost din carte. O sa le postez in continuare ca le-am identificat acasa.
La fiscalitate n-am avut nici o problema de calcul, ci doar din codul de procedura, una clasif impoz directe/indir si una cu sub si ob impozitului.
Mi-am omorat creierii inainte de examen cu toate problemele propuse de ei in carte si la exam nu am primit nici una de calcul. Dar nu ma plang, s-a dat usor la fiscalitate, cel putin la mine.
[...]In continuare sunt subiectele de la var 7:
I. CONTABILATE

1. (Pb 512) Filiala F a achizitionat la 01.01.N un utilaj la costul de 100.000 um. In situatiile financiare ale filialei utilajul este amortizat linear in 10 ani. La nivel consolidat utilajul se amortizeaza in 5 ani si se estimeaza o valoare reziduala de 5.000 um. La 01.01.N+2, utilajul este vandut la pretul de 150.000 um. Filiala F a fost achizitionata in N-4.
Efectuati retratarile de omogenizare in exercitiile N, N+1, N+2 daca pentru consolidare se utilizeaza metoda bazata pe fluxuri. Cota de impozitare este de 16%.


2. (Pb 513) Filiala F a capitalizat la 01.01.N cheltuielide constituire de 50.000 um care sunt amortizate in 5 ani. Potrivit politicii grupului, cheltuielile de constituire afecteaza contul de profit si pierdere in exercitiul in care se efctueaza. (se aplica prevederile IAS 38)
Efectuati retratarile de omogenizare in exercitiile N si N+1 daca pentru consolidare se utilizeaza metoda bazata pe fluxuri.
[...]

Se pare ca problemele 512, 513 au fost la mai multe variante, credeti ca rezolvarile postate pe forum au fost corecte, mi s-au parut ciudate aceste probleme, nu prea le-am inteles si mai am si 3 variante de rezolvari, oare cum e corect?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 29 October 2008 - 05:20 PM
citare integrala mesaj




#73 alexa1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Gender:Female

Postat 21 October 2008 - 07:56 PM

Vezi postareamiha21, la Oct 21 2008, 02:23 PM, a spus:

Vezi postareadalila1ro, la Oct 19 2008, 04:47 PM, a spus:

La varianta mea(11)am avut asa:
conta-8 studii de caz din care multe cu obligatiuni si actiuni,2 probl.de consolidari de conturi(filiala si grup) si una usurica cu costul unui echipament
la fiscalitate:probl despre drept intelectual,cedare locuinta,impozit cladiri pers juridice,rezerva legala,pt.ce persoane se acorda deducerea-6 studii
la drept tot 6 studii de caz cu dividende,actiuni nominative,fuziune si nu mai stiu acum

La drept zic ca am facut tot,la fiscalitate m-am incurcat/nu sunt sigura la cele 2 subiecte anterior mentionate si la conta zic ca iau un 7(cred ca am gresit pe la actiuni proprii si la o problema de consolidari)
In mare,daca inveti,parcurgi studiile de caz,zic ca a avut dificultate medie spre usor


Buna ziua!!! Ati decoperit cumva nr problemelor din carte la contabilitate pentru Varianta 11 ??? Va rog sa mi le trimiteti si mie!!! Multumesc mult!!!


conta480,490,493,496,501,505,512,513
fiscaliate 27,108,111,122,127,135
drept 74,80,83,92,97,102
:thumbup:



#74 thegreek_27

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 21 October 2008 - 08:15 PM

Vezi postareasimona_iassy, la Oct 21 2008, 11:14 AM, a spus:

La VARIANTA 9 au fost urmatoarele probleme:
Contabilitate: 398,400,403,404,407,411,416,417
Fiscalitate: 1. deductibilitate sponsorizari, 2. deductibilitate reserve legale, 3. pierdere de la micro se recupereaza la trecerea la impozit pe profit?,4conditii pentru a fi microintreprindere, 5.dobanzi si diferente de curs la care nu se tine cont de gradul de indatorare, 6 exemple de cheltuieli deductibile nelimitat.
Drept: 1. drepturile asociatilor retrasi, 5 intrebari din insolventa (definitia insolventei conform legii 85, concepte INSOLVENTA-INSOLVABILITATE-REFUZ PLATA, efecte patrimoniale deschidere procedura insolventei, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o creanta pt a duce la insolventa, creante bugetare care nu se verify cf. legii 85)

Nu pot sa bag mana in foc ca eu le-am rezolvat perfect, dar pot sa-ti dau si versiunea mea.
La pb 1 mai erau si chelt cu salariul managerului pe care nu le-ai prins (eu le-am prins la administratie) => rezultat 20.000.

La problema cu umbrela la calculul costului de productie/buc eu am obtinut 45 lei (intr-o umbrella intra o panza+un support+manopera/buc) iar costul de revenire 50 lei (45 + 5 chelt de desfacere).
La costul perioadei: 510.000 ? 425.000 = 85.000
Venituri din vanzari: 8500*60 = 510.000
Costuri perioada 8500 x 50 lei = 425.000
Ma gandesc ca cele 1000 de produse asamblate ramase pe stoc nu ar fi trebuit sa-mi afecteze rezultatul in nici un fel?
Poate e cineva care a fost la cursuri si a avut varianta 9 si ne poate lamuri.

Nu inteleg de ce toate subiectele au vizat contabilitatea de gestiune? Sa inteleg ca un expert contabil trebuie sa stie PERFECT contabilitatea de gestiune si? atat? Ma asteptam sa fie probleme mai diverse?
Eu am avut V6, dar tot asa am rezolvat...Rezultatul trebuia sa cuprinda doar cele 8500 buc vandute si scazute din gestiune.



#75 tveratt

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:
  • Location:Oradea

Postat 21 October 2008 - 10:42 PM

Chiar asa, stie careva cum calculeaza nota finala pe materie? Eu la contabilitate am emotii... :thumbup:
Nu cred sa dea punct din oficiu.

Poate cei care au dat anul trecut ne-ar putea ajuta cu un raspuns.....



#76 internet

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 22 October 2008 - 07:24 AM

varianta 2 la fiscalitate
42,49,56,58,60,68
bafta in continuare



#77 Eugenia24

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:

Postat 22 October 2008 - 10:58 AM

Referitor la problema 404, cea cu umbrele de soare.

Eu nu am avut-o la examen dar asta este rezolvarea (Sunt sigura. E rezolvata de mine, dar am facut multe asemanatoare in facultate):

Deci costul de productie= chelt materii prime panza 9.500*10=95.000
+ chelt materii prime suporturi 9.500*20 = 190.000
+ chelt cu manopera directa 9.500*15=142.500

= 427.500 (costul de productie total, s-au fabricat 9.500 buc)

Costul de productie unitar = 427.500/9.500= 45 lei/buc

Cosul complet total = Costul de productie al produselor vandute 45lei/buc * 8.500buc vandute = 382.500
+ Chelt de desfacere .......................................................5*8.500 = 42.500
=.......................................................425.000
Cost complet unitar = 425.000/8.500 = 50 lei/buc

Pentru determinarea rezultatului putem folosi 2 metode: Contul de profit si pierdere dupa natura sau dupa functii

1. CPP dupa natura

CA .................................................................8.500*60 = 510.000
+Variatia stocurilor (cele 9.500-8.500=1.000 produse finite ramase in stoc).........1.000*45=45.000
-Cheltuieli cu materii prime (cate s-au dat in consum in perioada, adica pt 9.500 buc).....9.500*10+9.500*20=95.000+190.000=285.000
-Chletuieli cu salariile....................................................................9.5
00*15=142.500
-Chletuieli cu comisionul vanzatorului...............................................8.500*5 = 42.500
=Rezultat......................................85.000


1. CPP dupa functii (avand in vederea ca deja aveam calculat costul produselor vandute, varianta asta era logic sa o folosim, dar am exemplificat ambele tipuri de CPP pt a vedea ca ajungem la acelasi rezultat)
CA..............................510.000
-Costul produselor vandute .............382.500
=Marja vanzarilor...................127.500
-Chelt de desfacere (distributie) ....42.500
=Rezultat ................................85.000

Ideea cu variatia stocurilor este ca se foloseste doar in varianta CPP dupa natura. Deci daca ai facut CPP dupa functii nu e nici o problema ca nu ai inclus variatia stocurilor, pt ca nici in costul vanzarilor, sau costul complet nu ai inclus cheltuieli cu obtinerea produselor care au ramas pe stoc.
Sper ca m-am facut inteleasa, si ca aceasta rezolvarea o sa linisteasca pe unii.


Oricum, sa nu disperam cu ce a fost pt ca ne mai asteapta o duminica. Haideti sa ne concentram pe ce urmeaza.


Bafta tuturor pe 26!



#78 Eugenia24

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:

Postat 22 October 2008 - 11:20 AM

Rezolvare pb 512. Eu asa am rezolvat si sunt destul de sigura. (am verificat si cu probleme asemanatoare din cartea lui Feleaga: Grupuri de intrep)


La nivelul filialei la 31.12.N se inreg : 6811=2814 100.000/10=10.000
La nivel de grup amortizarea trebuie sa fie in suma de (100.000-5.000)/5 = 19.000
Asadar in vederea consolidarii trebuie ca valoarea amortizarii sa fie adusa de la 10.000 (cat este la nivelul filialei) la 19.000b (cat tb sa fie potrivit politicilor grupului). Tb inreg un plus de amortiz de 9.000

Op de retratare: 6811=2814 9.000

Acest lucru genereaza impozite amanate

Valoarea contabila a utilajului (val de la nivel grup) = 100.000-19.000 = 81.000
Baza de impozitare (val de la nivel filiala)=100.000-10.000 = 90.000
Pentru ca Baza imp > Val contabila rezulta o diferenta temporara deductibila de 90.000-81.000 = 9.000 lei rezulta
creanta de impozit amanat = 9.000*16% = 1440

Inreg Creante de imp amanat = Vt din imp amanat 1.440 lei

In anul N+1

Acelasi lucru pt amortizare, deci 6811=2814 9.000

Calcul imp amanat

Val contabila = 100.000-2*19.000 = 62.000
Baza imp = 100.000-2*10.000=80.000
Baza imp > Val contab rezulta dif temporara deductibila = 80.000-62.000 = 18.000
rezulta creanta de imp amanat ce tb sa existe la sf an N+1 = 18.000*0.16=2.880
creanta de impozit amanat ce exista la inc an =1.440 (inreg la sf an N) = 1.440
rezulta de inregistrat = 2.880-1.440 = 1.440
Inreg Creanta de impozit amanat = Vt din impozit amanat 1.440



In anul N+2

va fi diferit descarcarea de gest intre filala si grup

la nivel filiala % = 2131 100.000
2814 20.000
6583 80.000
la nivel grup ar tb sa fie % = 2131 100.000
2814 38.000
6583 62.000

Deci trebuie ca chelt cu vz active sa fie micsorata de la 80.000 la 62.000
deci inreg de retratare 2814=6583 18.000
sau 6583 = 2814 (18.000)

Imp amanat

Val contab = 0
Baza de impozitare = 0
rezulta impozit amanta ce tb sa existe = 0
sold initial creanta de imp amanat = 2.880

rezulta ca trebuie anulata aceasta creanta

inreg : Creanta de imp amanat = Vt din impozit amanat (2.880) in rosu
sau Chelt cu imp amanat = Creanta de imp amanat 2.880 in negru

Eu asa am facut si sunt destul de sigura, pt ca m-am uitat si in carti si are si logica, am rezolvat-o eu, nu m-am uitat pe alte rezolvari. La conta din pacate nu am avut timp sa ma uit pe fisiere postate si sa semnalez nelamuririle mele pt ca mi-am pierdut tot timpul cu fiscalitatea...



#79 deiutza8022

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:

Postat 22 October 2008 - 11:30 AM

Vezi postareadalila1ro, la Oct 19 2008, 05:54 PM, a spus:

Eugenia24,chiar ai avut super-super usor la fiscalitate.
Si eu am avut tot varianta 5, mi s-a parut destul de dificil la contabilitate atat problema cu fluxuri cat si cele cu obligatii si actiuni.Cred ca fiecare varianta a avut mai mult dintr-o anumita parte de materie, acum depinde de norocul fiecaruia, eu una nu prea am inteles problemele cu obligatiuni. In rest fiscalitatea a fost ok si de asemenea si dreptul!Multa bafta tuturor duminica!



#80 liviap

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 67 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 October 2008 - 12:19 PM

credeti ca si duminica asta va fi aceiasi repartizare in sali? se aude ca unora le-a zis ca se va schimba... pe ce criterii?






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL